Jump to content

Tanrı’nın varlığının anlamı


Recommended Posts

7 saat önce, sağduyu yazdı:

 

Geri zekalısın, bu pisliği aklamaya devam ettiğin sürece de öyle kalacaksın. Kime hayvan dediği apaçık ortada, bir arap bedevisine inanmıyor diye insanlara hayvan demek akıl, mantık işi mi?

 

Neden seninle aynı şeyi anlayayım? Böyle salakça bir teklif mi olur? Ne anladığını söylersin, akıl ve mantık çerçevesi içinda doğru mu değil mi tartarız. Yoksa sen sadece benim  anladığın doğru, başka herkes yanlış anlıyor, putumu en iyi ben anlıyorum, putum beni özel yaratmış diyen tiplerden misin? Sana göre put, bu kitabı sadece sen anlayasın, herkes de senin anladığın gibi anlasın diye mi gönderdi yani?

 

Ayrıca insanların Kuran'ı eleştirmesi sana neden bu kadar batıyor, anlamadım. Sen bir arap bedevisinin kıçından çıkardığı zırvaları kutsal sayabilirsin, de ben neden kutsal kabul edip tartışılmaz olarak göreyim?

Apaçık ortadaymış, kusura bakmada miras ayetleri şahitlik ayetleri apaçık ortada olanlardan...; ben onların öyle olduğunu kabül ediyorumda yok Allah inanmayanlara hayvan diyomuş, bırak bu işleri.

 

Ben sana benim anladığım doğru deyip birşeyi dikte etmiyorum; aksine istediğin gibi inan diyorum.

 

Eleştir Kuran'ı benim için hava hoş, inananlara iftira atmayın sadece, sizin dediklerinize inanmıyorlar. En azından bir kısmı...

 

Geri zekalıyım, halbuki ben senin ne demek istediğini anladığımı düşünüyorum. Sen şunu anladığını düşünüyormusun:...

 

20 saat önce, Nuri Kara yazdı:

 

Neye dayanarak söylediğine bağlı olarak değişir, dil böyle birşey işte birçok şeyi ifade eden kelimeler olduğu gibi cümlelerde var.

 

Mesela ben insan akıllıdır dediğimde doğrumu söylemiş oluyorum? bence aklını kullanmayanlarda var, birisi gidip hiç aklını kullanmayan birini görse gelir bana sen yalan söyledin der; diğeri gidip aklını kullanan birini görse evet sen haklıymışsın der. Ben hayvanlardan aşağılar dediğimde tek bir yönlerine bakarak konuşuyorum; hatta bir insan hep aklını kullansa ama bir konuda aklını kullanmasa hayvanlardan aşağısın derim. Dil konusu başlı başına bir konu. Sadece söyleneni bilmek bazen yeterli olamıyor, neden söylediğini bilmekde gerekebiliyor. Bir anne çocuğuna maymunum dese bu kötü bir kelime olmaz.

Anlıyorsan birşeyleri kendine göre anlamlandırabileceğini kabül et!

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 113
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

1 hour ago, Nuri Kara said:

Apaçık ortadaymış, kusura bakmada miras ayetleri şahitlik ayetleri apaçık ortada olanlardan...; ben onların öyle olduğunu kabül ediyorumda yok Allah inanmayanlara hayvan diyomuş, bırak bu işleri.

 

 

 Andolsun biz, cinler ve insanlardan, kalpleri olup da bunlarla anlamayan, gözleri olup da bunlarla görmeyen, kulakları olup da bunlarla işitmeyen birçoklarını cehennem için var ettik. İşte bunlar hayvanlar gibi, hatta daha da aşağıdadırlar. İşte bunlar gafillerin ta kendileridir.

A'râf : 179

 

İnkar edenleri imana çağıran (peygamber) ile inkar edenlerin durumu, bağırıp çağırmadan başka bir şey duymayan hayvanlara seslenen (çoban) ile hayvanların durumu gibidir. Onlar sağırdırlar, dilsizdirler, kördürler. Bundan dolayı anlamazlar.
Bakara : 171

 

Yoksa sen onların çoğunun (söz) dinleyeceklerini yahut akıllarını kullanacaklarını mı sanıyorsun? Onlar hayvanlar gibidirler, belki yolca onlardan daha da şaşkındırlar.
Furkân : 44

 

Bu ayetlerde ne anlatılıyor? Muhammed burada hayvanlar hatta daha aşağıdırlar derken kimleri kastediyor? Kendine inananları mı, yoksa inanmayanları mı?

 

2 hours ago, Nuri Kara said:

Eleştir Kuran'ı benim için hava hoş, inananlara iftira atmayın sadece, sizin dediklerinize inanmıyorlar. En azından bir kısmı...

 

Ortada benim dediğim yok, Kuran'da yazılan var. Ben sadece Kuran'da yazılanı gösteriyorum. Mesela yukarıdaki ayetler. Kuran'daki ayetleri göstermek ne zamandan beri iftira oluyor?

 

 Andolsun biz, cinler ve insanlardan, kalpleri olup da bunlarla anlamayan, gözleri olup da bunlarla görmeyen, kulakları olup da bunlarla işitmeyen birçoklarını cehennem için var ettik. İşte bunlar hayvanlar gibi, hatta daha da aşağıdadırlar. İşte bunlar gafillerin ta kendileridir.

A'râf : 179

 

Al, şu ayeti akıl, mantık, adalet ve vicdana göre değerlendir bakalım. Ne anlatılıyor bu ayette?

Link to post
Sitelerde Paylaş
31 dakika önce, sağduyu yazdı:

 

 Andolsun biz, cinler ve insanlardan, kalpleri olup da bunlarla anlamayan, gözleri olup da bunlarla görmeyen, kulakları olup da bunlarla işitmeyen birçoklarını cehennem için var ettik. İşte bunlar hayvanlar gibi, hatta daha da aşağıdadırlar. İşte bunlar gafillerin ta kendileridir.

A'râf : 179

 

İnkar edenleri imana çağıran (peygamber) ile inkar edenlerin durumu, bağırıp çağırmadan başka bir şey duymayan hayvanlara seslenen (çoban) ile hayvanların durumu gibidir. Onlar sağırdırlar, dilsizdirler, kördürler. Bundan dolayı anlamazlar.
Bakara : 171

 

Yoksa sen onların çoğunun (söz) dinleyeceklerini yahut akıllarını kullanacaklarını mı sanıyorsun? Onlar hayvanlar gibidirler, belki yolca onlardan daha da şaşkındırlar.
Furkân : 44

 

Bu ayetlerde ne anlatılıyor? Muhammed burada hayvanlar hatta daha aşağıdırlar derken kimleri kastediyor? Kendine inananları mı, yoksa inanmayanları mı?

 

 

Ortada benim dediğim yok, Kuran'da yazılan var. Ben sadece Kuran'da yazılanı gösteriyorum. Mesela yukarıdaki ayetler. Kuran'daki ayetleri göstermek ne zamandan beri iftira oluyor?

 

 Andolsun biz, cinler ve insanlardan, kalpleri olup da bunlarla anlamayan, gözleri olup da bunlarla görmeyen, kulakları olup da bunlarla işitmeyen birçoklarını cehennem için var ettik. İşte bunlar hayvanlar gibi, hatta daha da aşağıdadırlar. İşte bunlar gafillerin ta kendileridir.

A'râf : 179

 

Al, şu ayeti akıl, mantık, adalet ve vicdana göre değerlendir bakalım. Ne anlatılıyor bu ayette?

İnsanlarla Kuran üzerinde anlaşmaya ihtiyacım yok, aklı vicdanı yücelt diyen sen değilmiydin? Ne diyorsa diyor; mesele insanların bunu seninle aynı şekilde anlamayabileceklerini kabül etmen... o zaman inananlara iftira atmayı kesersin.

 

Bende insanlara hayvanlardan aşağısın diyorum; kurana çekmeye ne gerek var, yazacaksan benim fikrime yaz şu yüzden yanlış diye. Hemde bir üstteki mesajda neden öyle dediğimi söylemişim.

Link to post
Sitelerde Paylaş
38 minutes ago, Nuri Kara said:

İnsanlarla Kuran üzerinde anlaşmaya ihtiyacım yok, aklı vicdanı yücelt diyen sen değilmiydin? Ne diyorsa diyor; mesele insanların bunu seninle aynı şekilde anlamayabileceklerini kabül etmen... o zaman inananlara iftira atmayı kesersin.

 

 

Sana ille de anlaşacaksın diyen yok, benimle aynı şekilde anlamamılar diyen de yok, senin bu ayetler hakkında ne düşündüğünü soruyorum. Senin çıkardığın anlam ne? Senin bu ayetlerden çıkardığın anlam senin ne olduğunu ortaya koyacak. Israrla kendi fikirlerini açıklamaktan kaçınmanın nedeni ne?

 

 Andolsun biz, cinler ve insanlardan, kalpleri olup da bunlarla anlamayan, gözleri olup da bunlarla görmeyen, kulakları olup da bunlarla işitmeyen birçoklarını cehennem için var ettik. İşte bunlar hayvanlar gibi, hatta daha da aşağıdadırlar. İşte bunlar gafillerin ta kendileridir.

A'râf : 179

 

Mesela bu ayetten "senin" çıkardığın anlam ne?  Önce sen kendi fikrini açıklayacak cesareti göster, bakalım iftira mı değil mi görelim. Ayrıca ne iftirası atıyormuşum inananlara? Hangi iftiradan bahsediyorsun? Öyle iftira atıyorsun gibi yuvarlak lafları bırak da ayrıntılandır, şunu söyleyerek iftira atıyorsun gibi somut bir şekilde yaz. Öyle sığ, basmakalıp sloganlar atıp durma.

 

52 minutes ago, Nuri Kara said:

Bende insanlara hayvanlardan aşağısın diyorum; kurana çekmeye ne gerek var, yazacaksan benim fikrime yaz şu yüzden yanlış diye. Hemde bir üstteki mesajda neden öyle dediğimi söylemişim.

 

Tekrar edeyim, ben burada senin ne düşündüğünle değil, Kuran'da ne denildiği ile ilgileniyorum. Ne diye konuyu Kuran'dan uzaklaştırmaya, kişilere çekmeye çalışıyorsun? Bana ne senin fikrinden? Hani konu din, Kuran olmaz, kişisel düşünceler olur, o zaman fikrinle ilgilenirim de burada asıl konu Kuran'ın insanlara nasıl baktığı.

 

Gerçi insan hem hayvanlardan üstündür deyip hem de hayvanlardan aşağıdır demek nasıl bir mantık, onu da anlamadım ya, neyse.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim tanrıya değil,  tanrının bana ihtiyacı var, öyle olmasaydı, tanrı olabilirmiydi? Birşeyler yaratma özelliğine

 sahip olmakla haklı olunmuyor, tanrının asıl amacı haklı olmakmıdır? 

En iyi anlıyabildiğim şeylerden biride bu, ben olmasaydım, tanrıda olmazdı, tanrıyı insanlar yarattı.

tarihinde Doğuştan işşiz tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
8 dakika önce, Doğuştan işşiz yazdı:

Benim tanrıya değil,  tanrının bana ihtiyacı var, öyle olmasaydı, tanrı olabilirmiydi? Birşeyler yaratma özelliğine

 sahip olmakla haklı olunmuyor, tanrının asıl amacı haklı olmakmıdır? 

En iyi anlıyabildiğim şeylerden biride bu, ben olmasaydım, tanrıda olmazdı, tanrıyı insanlar yarattı.

Benim tanrıya değil,  tanrının bana ihtiyacı var, öyle olmasaydı, tanrı olabilirmiydi? Birşeyler yaratma özelliğine

 sahip olmakla haklı olunmuyor, tanrının asıl amacı haklı olmakmıdır? 

En iyi anlıyabildiğim şeylerden biride bu, ben olmasaydım, tanrıda olmazdı, tanrıyı insanlar yarattı.

 

Birşey daha var, onuda paylaşim, yeri gelmişken,zamandan ve mekandan bagımsız bir yaradanın, 

evreni tasarlaması bana garip geliyor, evren somut akılla tasarlanmış gibi duruyor,

tanrıdan çok çok, zaman ve boyutta yaşıyan birilerinin işine benziyor.

Başka bir olasılık ise, evrenin sonsuz yaşında olması, veya evrenin yaratılmış olsa, bile,soyut bir varlığın tasarımı

 somut bir tasarım, olamaz olması için, soyut varlığın hem soyut hemde somut özelliklere sahip olması

 gerekir.....



Link to post
Sitelerde Paylaş

İslamin allahı % 100 gerçekten yoktur, zamandan ve mekandan bagımsız , bir ilah evren tasarlıyamaz, farklı bir ilah olmalı bu,

hem zamana hükmeden hemde zamanı kullanan bir ilah olmalı, panteizm, tanrısı % 50  % 50 de teizm tanrısı, 

bu tanımlama bence imkansızdır, tanrı aynı anda 2 özelliğe sahip olamaz, zamanı kullanan bir ilah yaşlanır ve ölür.

zamansız ve mekansız bir ilahta evren tasarlıyamaz.. 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
3 dakika önce, Doğuştan işşiz yazdı:

İslamin allahı % 100 gerçekten yoktur, zamandan ve mekandan bagımsız , bir ilah evren tasarlıyamaz, farklı bir ilah olmalı bu,

hem zamana hükmeden hemde zamanı kullanan bir ilah olmalı, panteizm, tanrısı % 50  % 50 de teizm tanrısı, 

bu tanımlama bence imkansızdır, tanrı aynı anda 2 özelliğe sahip olamaz, zamanı kullanan bir ilah yaşlanır ve ölür.

zamansız ve mekansız bir ilahta evren tasarlıyamaz.. 

 

zamansız ve mekansız bir ilahta evren tasarlıyamaz.. 

 

mucizelere inanmam ama ,diyelim ki bir mucize oldu, ve tanrı evreni yaratmayı başardı, 

bu olasılıkta tanrının  ölmüş olması gerekir. 

termıdinamık yasaları kontrol eden bir tanrı modeli, ölümlüdür. 

tanrının sıfatlarına uymaz, ölümsüzlük ve zamansızlık, 

tüm bu tanımlamalar, evreni sonsuzluktan beri varolmuş bir boyut yapar.. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
46 dakika önce, sağduyu yazdı:

 

Sana ille de anlaşacaksın diyen yok, benimle aynı şekilde anlamamılar diyen de yok, senin bu ayetler hakkında ne düşündüğünü soruyorum. Senin çıkardığın anlam ne? Senin bu ayetlerden çıkardığın anlam senin ne olduğunu ortaya koyacak. Israrla kendi fikirlerini açıklamaktan kaçınmanın nedeni ne?

 

"Senin bu ayetlerden çıkardığın anlam senin ne olduğunu ortaya koyacak." He şunu bileydin!; Senin tavrın yüzünden kaçınıyorum, şimdi açıkladığım zaman sen böyle diyorsun Kur-an başka diyor deyip söylediğimi umursamayacaksan boşuna yazmış olurum. Yorma beni.

 

 

46 dakika önce, sağduyu yazdı:

 

 Andolsun biz, cinler ve insanlardan, kalpleri olup da bunlarla anlamayan, gözleri olup da bunlarla görmeyen, kulakları olup da bunlarla işitmeyen birçoklarını cehennem için var ettik. İşte bunlar hayvanlar gibi, hatta daha da aşağıdadırlar. İşte bunlar gafillerin ta kendileridir.

A'râf : 179

 

Mesela bu ayetten "senin" çıkardığın anlam ne?  Önce sen kendi fikrini açıklayacak cesareti göster, bakalım iftira mı değil mi görelim. Ayrıca ne iftirası atıyormuşum inananlara? Hangi iftiradan bahsediyorsun? Öyle iftira atıyorsun gibi yuvarlak lafları bırak da ayrıntılandır, şunu söyleyerek iftira atıyorsun gibi somut bir şekilde yaz. Öyle sığ, basmakalıp sloganlar atıp durma.

 

Bir insanın nasıl olurda kulağı olurda işitmez, gerçekten fiziksel olarak sağır olduğu içinmi? ve bu yüzden cehennememi atılıyor, en salağı bile bunu söylemez...

 

Bütün inananları aynı kefeye koyuyorsun, sadece sende değil, çok kişi. Kuran böyle diyor deyip herkesi buna uymakla suçluyorsun, bi anlayamadın gitti herkes senin gibi anlamıyor Kur-an'ı: slogan filan atmıyorum daha önce özellikle o mesajların altına iftira atıyorsun yazmıştım... 

 

Daha önce bizi hayvanlardan üstün kılanın akıl olduğunu söylemiştim. Gözlerini kullanmamak, kulaklarını ellerinle kapamak, vicdanını kullanmamak... kısacası aklını ve vicdanını kullanmayanlar hayvanlar gibidirler, hatta dahada aşağıdırlar...

 

 

46 dakika önce, sağduyu yazdı:

 

Gerçi insan hem hayvanlardan üstündür deyip hem de hayvanlardan aşağıdır demek nasıl bir mantık, onu da anlamadım ya, neyse.

Neyse deme. İnsan çok yönlü bir canlı zira hayvanlarda öyle. Bir konuda insan daha üstündür, bir konuda hayvan. Ama genele bakıldığında insanın daha üstün olduğu görülebilir, örneğin giysi yapmak tüylü olmaktan daha evladır... akıllı olmak hızlı koşmaktan daha evladır.

 

Kadın ve erkek konusuda böyle. Erkekde kadında çok yönlü canlılar, erkeğin kadına üstün olduğu konular olduğu gibi kadının da erkeğe üstün olduğu konular var. Ama genele bakıldığında ikisi birbirlerine eşitler.

 

 

Beni Kuran hakkında konuşmaya sen zorluyorsun sonra laf yapma. Yoksa bilim felsefe üzerinde Kurandan alıntı yapmadan konuşmayı tercih ederim. Birşey doğruysa doğrudur. Kuranda geçmesine gerek yoktur.

tarihinde Nuri Kara tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
22 minutes ago, Nuri Kara said:

"Senin bu ayetlerden çıkardığın anlam senin ne olduğunu ortaya koyacak." He şunu bileydin!; Senin tavrın yüzünden kaçınıyorum, şimdi açıkladığım zaman sen böyle diyorsun Kur-an başka diyor deyip söylediğimi umursamayacaksan boşuna yazmış olurum. Yorma beni.

 

Sen hep karşındaki insanın vereceği tepkiden korkarak fikirlerini açıklamaktan kaçınır mısın? Herhalde çevrende de nasıl olsa insanlar benim düşüncemi umursamayacak diye hiç bir konuda fikir belirtmiyorsun.

 

Tartışma nasıl olur, sen fikrini söylersin, ben fikrimi söylerim, ya anlaşırız ya anlaşamayız ama kafadan nasıl olsa insanlar benim dediğimi umursamayacak fikir belirtmekten kaçınmak da ne? Sen doğruyu gerçeği sırf başka insanların nasıl tepki göstereceğine göre mi belirliyorsun?

 

31 minutes ago, Nuri Kara said:

Bir insanın nasıl olurda kulağı olurda işitmez, gerçekten fiziksel olarak sağır olduğu içinmi? ve bu yüzden cehennememi atılıyor, en salağı bile bunu söylemez...

 

Bütün inananları aynı kefeye koyuyorsun, sadece sende değil, çok kişi. Kuran böyle diyor deyip herkesi buna uymakla suçluyorsun, bi anlayamadın gitti herkes senin gibi anlamıyor Kur-an'ı: slogan filan atmıyorum daha önce özellikle o mesajların altına iftira atıyorsun yazmıştım...

 

Allah söylüyor, demek ki en salaktan daha salak.

 

Bütün müslüman inananlar Kuran'ın asla yanlış olamayacağını, Kuran'da her söyleneni onaylamıyor mu? Kuran'ı mutlak doğru kabul edenleri neden aynı kefeye koymayayım? Kuran Muhammed denen bir arap bedevisine inanmazsanız sonsuza kadar yakılmanız gerekir diyorsa ve müslümanlar da böyle deli saçması bir söylemi normal karşılayıp vicdanına kabul ettiriyorsa ne demem gerekiyor?

 

38 minutes ago, Nuri Kara said:

Daha önce bizi hayvanlardan üstün kılanın akıl olduğunu söylemiştim. Gözlerini kullanmamak, kulaklarını ellerinle kapamak, vicdanını kullanmamak... kısacası aklını ve vicdanını kullanmayanlar hayvanlar gibidirler, hatta dahada aşağıdırlar...

 

Hem insanları Allah adlı bir tanrının tasarladığını iddia edip hem de tasarlanmış bir canlıya tasarlandığı şekilde çalıştığı için hakaret etmek nasıl bir mantık? Aklını kullanamıyor diyorsun, demek ki bu arap putu o insanı aklını kullanacak şekilde tasarlamamış, zaten kendisi de diyor, ben bu insanları cehennem için var ettim diye.

 

42 minutes ago, Nuri Kara said:

Beni Kuran hakkında konuşmaya sen zorluyorsun sonra laf yapma. Yoksa bilim felsefe üzerinde Kurandan alıntı yapmadan konuşmayı tercih ederim. Birşey doğruysa doğrudur. Kuranda geçmesine gerek yoktur.

 

Din hakkında yapılan bir tartışmada neden Kuran hakkında konuşmayalım? Bilimde zaten tanrı gibi hayali varlıklara yer yok ama felsefi olarak konuşurken sen Allah falan dersen konuya Kuran'ı dahil etmemek mümkün mü?

Link to post
Sitelerde Paylaş
12 dakika önce, sağduyu yazdı:

 

Sen hep karşındaki insanın vereceği tepkiden korkarak fikirlerini açıklamaktan kaçınır mısın? Herhalde çevrende de nasıl olsa insanlar benim düşüncemi umursamayacak diye hiç bir konuda fikir belirtmiyorsun.

 

Tartışma nasıl olur, sen fikrini söylersin, ben fikrimi söylerim, ya anlaşırız ya anlaşamayız ama kafadan nasıl olsa insanlar benim dediğimi umursamayacak fikir belirtmekten kaçınmak da ne? Sen doğruyu gerçeği sırf başka insanların nasıl tepki göstereceğine göre mi belirliyorsun?

 

 

Allah söylüyor, demek ki en salaktan daha salak.

 

Bütün müslüman inananlar Kuran'ın asla yanlış olamayacağını, Kuran'da her söyleneni onaylamıyor mu? Kuran'ı mutlak doğru kabul edenleri neden aynı kefeye koymayayım? Kuran Muhammed denen bir arap bedevisine inanmazsanız sonsuza kadar yakılmanız gerekir diyorsa ve müslümanlar da böyle deli saçması bir söylemi normal karşılayıp vicdanına kabul ettiriyorsa ne demem gerekiyor?

 

 

Hem insanları Allah adlı bir tanrının tasarladığını iddia edip hem de tasarlanmış bir canlıya tasarlandığı şekilde çalıştığı için hakaret etmek nasıl bir mantık? Aklını kullanamıyor diyorsun, demek ki bu arap putu o insanı aklını kullanacak şekilde tasarlamamış, zaten kendisi de diyor, ben bu insanları cehennem için var ettim diye.

 

 

Din hakkında yapılan bir tartışmada neden Kuran hakkında konuşmayalım? Bilimde zaten tanrı gibi hayali varlıklara yer yok ama felsefi olarak konuşurken sen Allah falan dersen konuya Kuran'ı dahil etmemek mümkün mü?

Kimseden korkmuyorum, ama senin beyninin almadığı bir konuda tartışabilmek için ikimizinde aynı şeyi söylemesi gerektiği. İstediğin gibi inan. Daha fazla yazmaman için açıklayayım; sen Kuran bunu söylüyor dersen ben bunu söylemiyor dersem bu konu tartışılamaz. Neye göre belirleyeceğiz Kuranın ne söylediğini, bir dayanağımız olmalı, oda Muhammed'in kendisinden başkası olamaz. İkinciye yorma beni, zaten yazmam artık.

Link to post
Sitelerde Paylaş
30 minutes ago, Nuri Kara said:

Kimseden korkmuyorum, ama senin beyninin almadığı bir konuda tartışabilmek için ikimizinde aynı şeyi söylemesi gerektiği. İstediğin gibi inan. Daha fazla yazmaman için açıklayayım; sen Kuran bunu söylüyor dersen ben bunu söylemiyor dersem bu konu tartışılamaz. Neye göre belirleyeceğiz Kuranın ne söylediğini, bir dayanağımız olmalı, oda Muhammed'in kendisinden başkası olamaz. İkinciye yorma beni, zaten yazmam artık.

 

Muhammed de ortalarda olmadığına göre Kuran çöpten başka bir şey değil, hiç bir değeri yok demiş oluyorsun. Gerçi neden ille de Muhammed dayananağımız olması gerekiyor? Sen bir ifade hakkında bir yargıya varmak için ille de o ifadeyi söyleyeni mi dayanak alırsın? Senin aklın, düşünebilme yeteneğin yok mu? Bir ifadeyi analiz edemeyecek kadar zekadan yoksun musun? Akıl kullanmaktan bahsediyorsun ama iş pratiğe gelince akıl kullanmaktan kaçıyorsun.

 

 Andolsun biz, cinler ve insanlardan, kalpleri olup da bunlarla anlamayan, gözleri olup da bunlarla görmeyen, kulakları olup da bunlarla işitmeyen birçoklarını cehennem için var ettik. İşte bunlar hayvanlar gibi, hatta daha da aşağıdadırlar. İşte bunlar gafillerin ta kendileridir.

A'râf : 179

 

Mesela şu ayeti analiz edecek akıl, mantık, bilgi yok mu sende?

 

Ayrıca ikimiz de aynı şeyi söyleyeceksek bunun adı nasıl tartışma olacak?

 

 

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
11 dakika önce, sağduyu yazdı:

 

Muhammed de ortalarda olmadığına göre Kuran çöpten başka bir şey değil, hiç bir değeri yok demiş oluyorsun. Gerçi neden ille de Muhammed dayananağımız olması gerekiyor? Sen bir ifade hakkında bir yargıya varmak için ille de o ifadeyi söyleyeni mi dayanak alırsın? Senin aklın, düşünebilme yeteneğin yok mu? Bir ifadeyi analiz edemeyecek kadar zekadan yoksun musun? Akıl kullanmaktan bahsediyorsun ama iş pratiğe gelince akıl kullanmaktan kaçıyorsun.

 

 Andolsun biz, cinler ve insanlardan, kalpleri olup da bunlarla anlamayan, gözleri olup da bunlarla görmeyen, kulakları olup da bunlarla işitmeyen birçoklarını cehennem için var ettik. İşte bunlar hayvanlar gibi, hatta daha da aşağıdadırlar. İşte bunlar gafillerin ta kendileridir.

A'râf : 179

 

Mesela şu ayeti analiz edecek akıl, mantık, bilgi yok mu sende?

 

Ayrıca ikimiz de aynı şeyi söyleyeceksek bunun adı nasıl tartışma olacak?

 

 

 

 

 

Bir saat önce, sağduyu yazdı:

 

Allah söylüyor, demek ki en salaktan daha salak.

 

Çok iyi analiz etmişsin gerçekten. Yoruma açıksa ki senin gibi ölümüne saçma yorumlayanlarda var, ben nasıl o böyle demedi diyeceğim? Desem tamammı diyeceksin, nasıl istiyorsan öyle inanıyorsun, istediğin gibi inan.

 

Analiz ettik ya cevapmı yazdın? Şimdi gelmiş konuşuyon.

Link to post
Sitelerde Paylaş
8 hours ago, Nuri Kara said:

 

Çok iyi analiz etmişsin gerçekten. Yoruma açıksa ki senin gibi ölümüne saçma yorumlayanlarda var, ben nasıl o böyle demedi diyeceğim? Desem tamammı diyeceksin, nasıl istiyorsan öyle inanıyorsun, istediğin gibi inan.

 

Analiz ettik ya cevapmı yazdın? Şimdi gelmiş konuşuyon.

 

10 hours ago, Nuri Kara said:

Bir insanın nasıl olurda kulağı olurda işitmez, gerçekten fiziksel olarak sağır olduğu içinmi? ve bu yüzden cehennememi atılıyor, en salağı bile bunu söylemez...

 

Sen şimdi bu saçmalığa analiz mi diyorsun? Böyle saçmalayacak kadar aptal olan birinin bir arap bedevisin kuyruğuna takılmasına şaşmamalı. Sen en iyisi hiç akıl, mantık falan kullanma, bekle Muhammed gelsin sana ne demek istediğini açıklasın, gerçi onu bile anlayacağından şüpheliyim ya.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...