Jump to content

Yenilenmek


Recommended Posts

Çok sayıda insan hayatlarının bir kısmını başka inanca göre yaşamıştır. Örneğin müslümanken  ateist olmuştur. Başka bir örnek daha veriyim kuranmüslümanı olmuştur. Değişim her yaşta olabilir. Neden bazıları hiç değişmezken bazıları değişir? Kişinin yapısına bağlıdır. Bazıları rahatlamak sosyalleşmek için araç olarak görürken bazıları işi ciddiye alır. Araştırır, sorar. Ateistlerin ve Kur-anmüslümanlarının içinde işi ciddiye alanların daha çok olduğunu düşünüyorum. Çünkü bu iki grup akla vicdana uydurmaya çalışıyor. Diğerleri ise kendilerine ne sunuluyorsa onu alıyor. Bir insanın önemsediğini sahiplenmesinden anlamazmıyız? Başkalarının peşinden körü körüne gidenler yeterince önemsemiyor demektir. Körü körüne gidiş emin olmamaktır. Emin olmayı dileyecek kadar dahi önemsemiyorlar. Değişim her yöne olabilir ama akla ve vicdana uydurmaya çalıştığı için değişen yobazlığa doğru değişmez. Aklın ve vicdanın yolu her zaman bir olamayabiliyor, yaşanılan tecrübeler, karakter yapısı ve daha birçok etken... ateistler ve kur-anmüslümanları birbirlerine yobazlarla kuranmüslümanlarının birbirlerine benzediğinden daha çok benziyorlar. Akıl ve vicdanla iş yapmaya kalkışan iki gurup, diğerleri gibi körü körüne birşeylerin peşinden gitmiyorlar.

Link to post
Sitelerde Paylaş
9 saat önce, sağduyu yazdı:

Tam tersine, birbirlerine hiç benzemiyorlar, Kuran müslümanı dediğin tipler körü körüne bir arap bedevisinin kıçından çıkan zırvaların peşine düşerken ateist kendi aklını ve vicdanını kullanır.

Benzemediği yönler var ama işine gelmesede islah durumuna gidiyorlar. Yani benzer yönleri var. Kendi aklını ve vicdanını kullandığı için islah durumuna gidiyorlar

Link to post
Sitelerde Paylaş
31 minutes ago, Nuri Kara said:

Benzemediği yönler var ama işine gelmesede islah durumuna gidiyorlar. Yani benzer yönleri var. Kendi aklını ve vicdanını kullandığı için islah durumuna gidiyorlar

 

Ateistler islah durumuna falan gitmiyor, İslam denen pisliği direkt ait olduğu çöplüğe gönderiyor,  Kuran müslümanı dediğin tiplerin ne dedikleri ise belli bile değil ama tek ortak yönleri bu pisliği her ne pahasına olursa olsun yaşatmaya çalışmaları.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Çok doğru bir tespit...

 

Hazreti dedikleri ömer, undan, helvadan put yaparmış, yola giderekn götürür, onlara tapar, sonra da oturup yermiş. Salakmış işte. 

 

Sonra ne yapmış, elbette ki gidip muhammede inanmış, onun putçuğuna tapmış. Eh, bir salaktan daha başka ne beklersin ki, salak, salak kalmamış mı işte?

 

Helvadan put yapıp tapacak ve sonrada yiyecek kadar salakların inanacağı şeydir bu dinler. Ve aynen, salak, salak olarak kalacaktır, maalesef böyle..

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

Doğdukları ve yaşadıkları coğrafyadaki din, bu dindarlıkta kalmaya direnenlerin iliklerine kadar işlemiş. Bir türlü kopamıyorlar, hal böyle olunca dikkatlerini, kendilerini rahatsız etmeyen noktalara odaklamaya çalışıyorlar. Sadece positif yanlarını görme derdindeler, daha da garibi, piyasanın dinlerle ve tanrılarla kaynadığını hep göz ardı ediyorlar; sanki kendilerinkinin diğerlerinden bir farkı varmış gibi.    

 

İtiraf etmeliyim ki, ezan sesi, benim de kulağıma hoş gelir ancak bu sesi bir Avrupalıya, Japona, Amerikalıya veya bir Avustralyalıya dinletmeye kalktığınızda size garip garip bakar. Anasını satayım; doğduğum günden 10 yaşıma kadar ezan sesi ile yatıp kalktım denebilir. Hadi benimkisi sadece 10 sene, ya yetişkin yaşlara kadar bundan müzdarip olanlar ne yapsınlar?
Ezan sesi sadece bir örnek; bunun kültürü, örf ve adetleri, aile çevresi, yaşam tarzı vs. falan filan da var.

Bu durumda ezan sesi tabii ki size ninni gibi gelecektir.

 

tarihinde kavak tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
40 dakika önce, kavak yazdı:

Doğdukları ve yaşadıkları coğrafyadaki din, bu dindarlıkta kalmaya direnenlerin iliklerine kadar işlemiş. Bir türlü kopamıyorlar, hal böyle olunca dikkatlerini, kendilerini rahatsız etmeyen noktalara odaklamaya çalışıyorlar. Sadece positif yanlarını görme derdindeler, daha da garibi, piyasanın dinlerle ve tanrılarla kaynadığını hep göz ardı ediyorlar; sanki kendilerinkinin diğerlerinden bir farkı varmış gibi.    

 

İtiraf etmeliyim ki, ezan sesi, benim de kulağıma hoş gelir ancak bu sesi bir Avrupalıya, Japona, Amerikalıya veya bir Avustralyalıya dinletmeye kalktığınızda size garip garip bakar. Anasını satayım; doğduğum günden 10 yaşıma kadar ezan sesi ile yatıp kalktım denebilir. Hadi benimkisi sadece 10 sene, ya yetişkin yaşlara kadar bundan müzdarip olanlar ne yapsınlar?
Ezan sesi sadece bir örnek; bunun kültürü, örf ve adetleri, aile çevresi, yaşam tarzı vs. falan filan da var.

Bu durumda ezan sesi tabii ki size ninni gibi gelecektir.

 

Bir dinden kopmak çokzordur: hayatını çevreni ona göre düzenlersin, sonra değiştirince herşey altüst olur: tabi bu yaptıklarını haklı çıkarmaz.

 

Bende bir itirafta bulunayım. Herkes varoluşsal sorgulamaya gitmiyor, bence bu o kadar körü birşey değil. Böyle olunca ha dindar olmuş ha olmamış pekbir fark yaratmıyor, bazıları kendilerine şu kötü denildiğinde kafa sallıyor sonra inandığını söylemeye devam ediyor: bu kötüye inanan insanlar onu yapmadıklarında bu düşünce kendilerine aid olmaz. Yani toptan kabul ediyor ama kötü olanları yapmıyor. Ben bu insanlara kötü gözle bakmıyorum. Eskiden olsa umursamaz oldukları için çok kızardım... Yani neden ateist olup hayatını altüst etsinki, varoluşsal bir derdi yoksa?

 

Benim derdim kötü olanı savunup uygulayanlarla, vicdansızlar...

tarihinde Nuri Kara tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
34 dakika önce, Nuri Kara yazdı:

Benim derdim kötü olanı savunup uygulayanlarla, vicdansızlar..

 

Müslümansan veya herhangibir dindenisen istemesen de kötülüğü savunmuş oluyorsun, çünkü dinler kötülük üzerine kurulmuştur.

Bir dine mensup birisi kendini etliye-sütlüye karışmıyor vijdanıyla rahatlatması sahte bir algıdan ibarettir, nihayetinde kötülüğün bir parçası konumundadır.

Yani bir Müslüman, Işid gibi örgütlerin kelle koparmalarını, tecavüzlerini fikren onaylamazsa dahi konumu itibariyle onlardan biridir.

Bu yüzden kötülüğü savunanlara karşıysan, bunu kendine kanıtlayarak vijdanını rahatlatmak istiyorsan dinlere de karşı olman gerekir, aksi halde kötülüğe karşıyım demenin hiç bir anlamı olmayacaktır.

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, Nuri Kara yazdı:

Bir dinden kopmak çokzordur: hayatını çevreni ona göre düzenlersin, sonra değiştirince herşey altüst olur: tabi bu yaptıklarını haklı çıkarmaz.

 

Bende bir itirafta bulunayım. Herkes varoluşsal sorgulamaya gitmiyor, bence bu o kadar körü birşey değil. Böyle olunca ha dindar olmuş ha olmamış pekbir fark yaratmıyor, bazıları kendilerine şu kötü denildiğinde kafa sallıyor sonra inandığını söylemeye devam ediyor: bu kötüye inanan insanlar onu yapmadıklarında bu düşünce kendilerine aid olmaz. Yani toptan kabul ediyor ama kötü olanları yapmıyor. Ben bu insanlara kötü gözle bakmıyorum. Eskiden olsa umursamaz oldukları için çok kızardım... Yani neden ateist olup hayatını altüst etsinki, varoluşsal bir derdi yoksa?

 

Benim derdim kötü olanı savunup uygulayanlarla, vicdansızlar...

 

Sağlıklı durum tespiti yapan bizler mi, vicdansız oluyor muşuz?
Siz ve sizin gibiler, önce piyasadaki insan ürünü tüm dinlere, tanrılarına ve kutsal kitaplarına aynı mesafeyi koymayı becerin ve bizi buna ikna edin ancak şimdiye kadar yazdıklarınızda bunu pek göremedim doğrusu. Vicdanı olan birisi, ateistler ile sadece malum kitapçıları aynı kefeye koymaya çalışmaz, çünkü ikisinin arasında dağlar kadar fark vardır.

Daha açık konuşalım: Dinler, insanları ötekileştirir ve birbirine düşman kılar. Kutsal kitaplarda bunun çok örneğini görürsünüz ve hepsinin temelinde bu yatar; evvela bunu kanıksayabilmek lazım.

 

tarihinde kavak tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
14 saat önce, bilgivehis yazdı:

 

Müslümansan veya herhangibir dindenisen istemesen de kötülüğü savunmuş oluyorsun, çünkü dinler kötülük üzerine kurulmuştur.

Bir dine mensup birisi kendini etliye-sütlüye karışmıyor vijdanıyla rahatlatması sahte bir algıdan ibarettir, nihayetinde kötülüğün bir parçası konumundadır.

Yani bir Müslüman, Işid gibi örgütlerin kelle koparmalarını, tecavüzlerini fikren onaylamazsa dahi konumu itibariyle onlardan biridir.

Bu yüzden kötülüğü savunanlara karşıysan, bunu kendine kanıtlayarak vijdanını rahatlatmak istiyorsan dinlere de karşı olman gerekir, aksi halde kötülüğe karşıyım demenin hiç bir anlamı olmayacaktır.

İşide karşı savaşan ve işid kendisini kafir deyip öldürdüğü birisi konumu itibariyle onlardan biri değildir. Sizin yaptığınız bütün müslümanları aynı kefeye koymak, kendi içlerinde büyük tartışmalar yapıyorken; birbirlerini tekfir ediyorlarken hala aynı kefeye koymaya çalışıyorsunuz...

 

Kendime kanıtladım zaten, vicdanım rahat... kötü kötü olduğu için kötüdür, ve ben hepsinden uzak duruyorum. Kötülüğe karşıyım deyip ateist olursam anlamı olacakmı? Ateistlerden daha bu forumda tecavüzü savunuyor diye uzaklaştırdıkları adamlar yokmu?

 

 

12 saat önce, kavak yazdı:

 

Sağlıklı durum tespiti yapan bizler mi, vicdansız oluyor muşuz?
Siz ve sizin gibiler, önce piyasadaki insan ürünü tüm dinlere, tanrılarına ve kutsal kitaplarına aynı mesafeyi koymayı becerin ve bizi buna ikna edin ancak şimdiye kadar yazdıklarınızda bunu pek göremedim doğrusu. Vicdanı olan birisi, ateistler ile sadece malum kitapçıları aynı kefeye koymaya çalışmaz, çünkü ikisinin arasında dağlar kadar fark vardır.

Daha açık konuşalım: Dinler, insanları ötekileştirir ve birbirine düşman kılar. Kutsal kitaplarda bunun çok örneğini görürsünüz ve hepsinin temelinde bu yatar; evvela bunu kanıksayabilmek lazım.

 

Neden üstünüze alındınızki? Ben kötü derken adam öldüren, tecavüz eden, kadınları küçük gören... gibi şeyleri kastettim.

Link to post
Sitelerde Paylaş
48 minutes ago, Nuri Kara said:

İşide karşı savaşan ve işid kendisini kafir deyip öldürdüğü birisi konumu itibariyle onlardan biri değildir. Sizin yaptığınız bütün müslümanları aynı kefeye koymak, kendi içlerinde büyük tartışmalar yapıyorken; birbirlerini tekfir ediyorlarken hala aynı kefeye koymaya çalışıyorsunuz...

 

Kendime kanıtladım zaten, vicdanım rahat... kötü kötü olduğu için kötüdür, ve ben hepsinden uzak duruyorum. Kötülüğe karşıyım deyip ateist olursam anlamı olacakmı? Ateistlerden daha bu forumda tecavüzü savunuyor diye uzaklaştırdıkları adamlar yokmu?

 

 

Neden üstünüze alındınızki? Ben kötü derken adam öldüren, tecavüz eden, kadınları küçük gören... gibi şeyleri kastettim.

 

Bir müslümanın işide karşı savaşması, onu işidin yaptıklarından bağımsız kılmaz. Tarih boyu mezhep savaşı olup gelmiştir zaten. 

 

Mevzu ışidi var eden amsatanlık ve vahşilik ortamını, müslüman olarak her durumda senin besliyor olmandır.

 

Senin vicdanın falan rahat oluyor işte, çünkü sende ışid kadar amsatan ve vahşisin. IŞİD'i var eden rezillikle aynı yerde olmaktan hiç gocunmazsın elbette, çünkü sende o kadar rezil, vahşi ve ilkelsin.

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
6 saat önce, Nuri Kara yazdı:

Neden üstünüze alındınızki? Ben kötü derken adam öldüren, tecavüz eden, kadınları küçük gören... gibi şeyleri kastettim.

Üzerime alındığım falan yok, ama size "Meseleleri çarpıtmakta üstünüze yok" desem, yeridir herhalde. Dinsel kitaplar kadınların ikinci sınıf insan muamelesi görmelerine birinci dereceden ön ayak olmuşlar.  Yani bir nevi sorunun kaynağını aklamaya çalışıyorsunuz. Bir diğer mesele ise ateistler ile sadece kitapçıları aynı kefeye koymaya çalışan sizsiniz, ki bunların ikisi birbirine 180° zıttır.
Onların sadece kitapçı olmalarının iki temel sebebi vardır:
1. Günümüzün ahlaki ve insan hakları kurallarını artık gözardı edemiyorlar.
2. Malum kıtabın her bir kelimesinin tanrı sözü olduğunu zannediyorlar, dolayısıyla içeriğinin (hadisler gibi) tümünü reddetmeye cesaretleri yok.

Sıkıntılı pasajları görmezden geliyorlar, kelimelere 10 takla attırıyorlar vs. Yani bunların öyle akıl ve vicdanla işleri olduğunu imă dahi etmek, mevcut durumu doğru yansıtmıyor. Hal böyle iken, ateistlerle bunlar aynı kapdan yemek yiyemezler ancak siz bunu yapmaya uğraşıyorsunuz.

Bu davranış pek hoş değil.

tarihinde kavak tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, kavak yazdı:

Üzerime alındığım falan yok, ama size "Meseleleri çarpıtmakta üstünüze yok" desem, yeridir herhalde. Dinsel kitaplar kadınların ikinci sınıf insan muamelesi görmelerine birinci dereceden ön ayak olmuşlar.  Yani bir nevi sorunun kaynağını aklamaya çalışıyorsunuz. Bir diğer mesele ise ateistler ile sadece kitapçıları aynı kefeye koymaya çalışan sizsiniz, ki bunların ikisi birbirine 180° zıttır.
Onların sadece kitapçı olmalarının iki temel sebebi vardır:
1. Günümüzün ahlaki ve insan hakları kurallarını artık gözardı edemiyorlar.
2. Malum kıtabın her bir kelimesinin tanrı sözü olduğunu zannediyorlar, dolayısıyla içeriğinin (hadisler gibi) tümünü reddetmeye cesaretleri yok.

Sıkıntılı pasajları görmezden geliyorlar, kelimelere 10 takla attırıyorlar vs. Yani bunların öyle akıl ve vicdanla işleri olduğunu imă dahi etmek, mevcut durumu doğru yansıtmıyor. Hal böyle iken, ateistlerle bunlar aynı kapdan yemek yiyemezler ancak siz bunu yapmaya uğraşıyorsunuz.

Bu davranış pek hoş değil.

Eğer sorunun kaynağı dinler olsaydı her çağda(yunanda sokrates zamanı) kadını küçük görmek olmazdı, ve dindarlar arasında kadına ikinci sınıf ırk muamelesi yapmayan hatırı sayılır miktarda geniş bir gurup var.

 

Kitapçılarda aynı kefeye konulmayı istemezler... iki gurup istemesede ikiside aklını vicdanını ikinci plana atamıyor.

 

"Günümüzün ahlaki ve insan haklarını artık göz ardı edemiyorlar" demişsiniz. "artık" kelimesi oraya yakışmamış her çağda aklını ve vicdanını ikinci plana atamayan insanlar vardı.

 

"Yani bunların öyle akıl ve vicdanla işleri olduğunu ima dahi etmek..." bu dediğiniz asıl hiç hoş olmayan şey, size göre ne müslümanlar ne hristiyanlar vs ahlaklı ve akıllı olamaz geriye birtek ateistlermi kaldı? Ateizmi yüceltmişsiniz ve aklı ve vicdanı kendinize ait sanıyorsunuz? Yanlışsam düzeltin. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
14 saat önce, Nuri Kara yazdı:

İşide karşı savaşan ve işid kendisini kafir deyip öldürdüğü birisi konumu itibariyle onlardan biri değildir. Sizin yaptığınız bütün müslümanları aynı kefeye koymak, kendi içlerinde büyük tartışmalar yapıyorken; birbirlerini tekfir ediyorlarken hala aynı kefeye koymaya çalışıyorsunuz...

 

İşte anlayamadığınız nokta zaten burasıdır.

Müslümanlar birbirini boğazlamadan yaşayamaz, çünkü kuran öyle emrediyor "sizden olmayanı gördüğünüz yerde öldürün" diyor, bu diğer dine mensuplar için de geçerli farklı müslümanlar için de geçerli. Dolayısıyla burada Işid de ona karşı olan müslümanlar da dininin emrettiğini yaptıkları için hepsi kötülük yapıyor. Kötülüğe ve onu savunanlara karşıysan islama ve diğer dinlere de karşı olman gerektiğini bu yüzden hatırlattım. Dinlerin kural ve kitapları gereği hem inançlı hem kötülüğe karşı olman mümkün değildir, yani olursun ama dinlerle çelişik bir şekilde olursun, bu da kendini kandırmaktan öte gitmez.

Link to post
Sitelerde Paylaş
8 saat önce, bilgivehis yazdı:

 

İşte anlayamadığınız nokta zaten burasıdır.

Müslümanlar birbirini boğazlamadan yaşayamaz, çünkü kuran öyle emrediyor "sizden olmayanı gördüğünüz yerde öldürün" diyor, bu diğer dine mensuplar için de geçerli farklı müslümanlar için de geçerli. Dolayısıyla burada Işid de ona karşı olan müslümanlar da dininin emrettiğini yaptıkları için hepsi kötülük yapıyor. Kötülüğe ve onu savunanlara karşıysan islama ve diğer dinlere de karşı olman gerektiğini bu yüzden hatırlattım. Dinlerin kural ve kitapları gereği hem inançlı hem kötülüğe karşı olman mümkün değildir, yani olursun ama dinlerle çelişik bir şekilde olursun, bu da kendini kandırmaktan öte gitmez.

Bir kısmı gerçekten gördüğü yerde öldürüyor, bir kısmı ise sadece kendisini savunuyor, o dediğinizi yapmayan insanlara iftira atmış olmuyormusunuz?

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...