Jump to content

Şeytan Allah'a Karşı Gelmeseydi?


Recommended Posts

Bu dünyanın, sınavın, iyi ve kötünün sorumlusu şeytanın Allah'a karşı gelip Adem'e secde etmeyi kabul etmemesi değil mi? Peki o halde şeytan Allah'a karşı gelmeyip, ona itaat edip, Adem'e sedce etseydi yine bir dünya, cennet cehennem, iyi ve kötü olur muydu? Yoksa Adem cennette tek başına laylaylom takılır mıydı? Şu soru bile dinin bir uydurma olduğuna işaret ediyor, illa bir karşı gelme olacak ki bir savaş, ödül ceza, iyi kötü ve cennet cehennem olabilsin.

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, Iggy Azalea yazdı:

Bu dünyanın, sınavın, iyi ve kötünün sorumlusu şeytanın Allah'a karşı gelip Adem'e secde etmeyi kabul etmemesi değil mi? Peki o halde şeytan Allah'a karşı gelmeyip, ona itaat edip, Adem'e sedce etseydi yine bir dünya, cennet cehennem, iyi ve kötü olur muydu? Yoksa Adem cennette tek başına laylaylom takılır mıydı? Şu soru bile dinin bir uydurma olduğuna işaret ediyor, illa bir karşı gelme olacak ki bir savaş, ödül ceza, iyi kötü ve cennet cehennem olabilsin.

Allah şeytanın isyan edeceğini biliyordu ama onu bu konuda zorlamadı şeytan içindeki kötü hasletleri meydana kendisi çıkardı.Ayrıca şeytanın isyanı sadece bir sebep olmuştur yoksa Allah zaten bakara 30. ayette dünyada insan neslini yaratacağını göndereceğini söylemiştir .O yüzden eleştiriniz geçersiz.

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 21.09.2019 at 09:32, Iggy Azalea yazdı:

Bu dünyanın, sınavın, iyi ve kötünün sorumlusu şeytanın Allah'a karşı gelip Adem'e secde etmeyi kabul etmemesi değil mi? Peki o halde şeytan Allah'a karşı gelmeyip, ona itaat edip, Adem'e sedce etseydi yine bir dünya, cennet cehennem, iyi ve kötü olur muydu? Yoksa Adem cennette tek başına laylaylom takılır mıydı? Şu soru bile dinin bir uydurma olduğuna işaret ediyor, illa bir karşı gelme olacak ki bir savaş, ödül ceza, iyi kötü ve cennet cehennem olabilsin.

 

Piyasadaki tüm dinler,  bizzat insanların eseridir. Aynısı piyasadaki kutsal kitaplar ve tanrılar için de geçerlidir ki hepsinin temeli bilinmezliğe ve bunun getirdiği korkuya dayanır. Bakmayın siz buraya damlayan safkan müslümanların kendi taptıkları Arap tanrısını sanki yanında yaşamış gibi habire yüceltmelerine. Sözde tanrının özel kalemi gibi takılırlar. Tümü içi kof beyanatlardır ki kendileri bile söylemlerinin içeriğinin eskilerin masallarına dayandığının farkındadırlar. Ancak gözü kör olsun şu tahtalı köydeki mangal şöleni; iliklerine kadar işlemiş bunların. Ödleri kopuyor.

Samimi olarak sorsanız bunlara, korkmadıklarını falan filan söylemeye başlarlar...tanrının rızasını kazanmaktan bahsederler ki işte tam bu nokta korktuklarının itirafıdır zaten. Tanrının rızasını kazanmayıver, n´olacak yani?! :D

 

tarihinde kavak tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
7 dakika önce, Abdülmalik yazdı:

Allah demiyor muydu benden başkasına secde etmeyin diye, Şeytan da etmemiş işte. Allah niye sinirlenmiş ki? Melekleri kovacağına şeytanı kovmuş. Nereden bakarsan bak tutarsız ve ahmakça.

Meleklerin Âdem Aleyhisselama secde ediş şekline gelince; emredilen bu secdenin Hz. Âdem’e ibadet niyetiyle yapılmadığı açıktır. Çünkü Allah’tan başkasına ibadet etmek şirktir. Hz. Âdem, yeryüzünün halifesi olunca, meleklerin ona secdesi bu halifeliği kabul etme, yani ona biat etme şeklinde olmuştur. Bu hâl, Hz. Âdem’e bir hürmet olmakla beraber, esasta Allah’a yapılan bir ibadettir.

Nitekim, eski ümmetlerde selamlaşma, ibadet kasdı olmaksızın, yere kapanarak secde etme şekilde vaki olmuştur. Mesela, Yusuf Aleyhisselamın kardeşlerinin kendisine secde etmeleri bir tazim ve saygıdan ibarettir

Bunlarla beraber, meleklerin Hz. Âdem’e secde etmelerinin ibadet manasına alınması da mümkündür. Bu durumda secde edilen gerçekte Cenab-ı Hakk'tır. Hz. Âdem ise bu secdede kıble vazifesi görmüştür. Dolayısıyla secde, yine doğrudan doğruya Allah’a yapılmıştır.(3)

Diğer taraftan, Cenab-ı Hak melekleri Hz. Âdem’e secde ettirmek sûretiyle, kâinatın insana boyun eğdiğini göstermiş; İblis’in ona karşı üstünlük davasında bulunmasını zikretmekle de insanlığın maddi ve manevi gelişmesinde şeytanların ne kadar büyük bir engel teşkil edeceklerine, onların dikkatini çekmiştir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

Meleklerin Âdem Aleyhisselama secde ediş şekline gelince; emredilen bu secdenin Hz. Âdem’e ibadet niyetiyle yapılmadığı açıktır. Çünkü Allah’tan başkasına ibadet etmek şirktir. Hz. Âdem, yeryüzünün halifesi olunca, meleklerin ona secdesi bu halifeliği kabul etme, yani ona biat etme şeklinde olmuştur. Bu hâl, Hz. Âdem’e bir hürmet olmakla beraber, esasta Allah’a yapılan bir ibadettir.

Nitekim, eski ümmetlerde selamlaşma, ibadet kasdı olmaksızın, yere kapanarak secde etme şekilde vaki olmuştur. Mesela, Yusuf Aleyhisselamın kardeşlerinin kendisine secde etmeleri bir tazim ve saygıdan ibarettir

Bunlarla beraber, meleklerin Hz. Âdem’e secde etmelerinin ibadet manasına alınması da mümkündür. Bu durumda secde edilen gerçekte Cenab-ı Hakk'tır. Hz. Âdem ise bu secdede kıble vazifesi görmüştür. Dolayısıyla secde, yine doğrudan doğruya Allah’a yapılmıştır.(3)

Diğer taraftan, Cenab-ı Hak melekleri Hz. Âdem’e secde ettirmek sûretiyle, kâinatın insana boyun eğdiğini göstermiş; İblis’in ona karşı üstünlük davasında bulunmasını zikretmekle de insanlığın maddi ve manevi gelişmesinde şeytanların ne kadar büyük bir engel teşkil edeceklerine, onların dikkatini çekmiştir.

 

Nereden kopyaladın bu zırvaları?

Kendin yazamıyorsan, kaynağını ver bari.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
3 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

Meleklerin Âdem Aleyhisselama secde ediş şekline gelince; emredilen bu secdenin Hz. Âdem’e ibadet niyetiyle yapılmadığı açıktır. Çünkü Allah’tan başkasına ibadet etmek şirktir. Hz. Âdem, yeryüzünün halifesi olunca, meleklerin ona secdesi bu halifeliği kabul etme, yani ona biat etme şeklinde olmuştur. Bu hâl, Hz. Âdem’e bir hürmet olmakla beraber, esasta Allah’a yapılan bir ibadettir.

Nitekim, eski ümmetlerde selamlaşma, ibadet kasdı olmaksızın, yere kapanarak secde etme şekilde vaki olmuştur. Mesela, Yusuf Aleyhisselamın kardeşlerinin kendisine secde etmeleri bir tazim ve saygıdan ibarettir

Bunlarla beraber, meleklerin Hz. Âdem’e secde etmelerinin ibadet manasına alınması da mümkündür. Bu durumda secde edilen gerçekte Cenab-ı Hakk'tır. Hz. Âdem ise bu secdede kıble vazifesi görmüştür. Dolayısıyla secde, yine doğrudan doğruya Allah’a yapılmıştır.(3)

Diğer taraftan, Cenab-ı Hak melekleri Hz. Âdem’e secde ettirmek sûretiyle, kâinatın insana boyun eğdiğini göstermiş; İblis’in ona karşı üstünlük davasında bulunmasını zikretmekle de insanlığın maddi ve manevi gelişmesinde şeytanların ne kadar büyük bir engel teşkil edeceklerine, onların dikkatini çekmiştir.

Bu yaklaşım siyasi anlamda dikey hirerarşiyi, dünyevi otoriteye biat kültürünü meşrulaştırır. Kuran'da bunu destekleyecek bir ayet var mı? Bunun kaynağı nedir? Benim gözümde bu fatiha ile çelişiyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş

"biz de emir kuluyuz" söylemi ile haksız olduğunu bildiği eylemi yapan kişiler hakkında ne düşünüyorsun? kulluk, biat yalnız allaha yapılmalı değil mi? sorularla hristiyanlık sitesindeki yorum bunu açıklamıyor, kulluk allaha, biat ise dünyevi bir otoriteye oluyor bu yoruma göre, burada halifeliğe kadar gidiyor olay, halbuki bu yorumun dayanağı yok. sorularla hristiyanlık sitesi çok şey söyleyip hiçbir şey anlatmamaya temel sorulara cevap vermemeye devam ediyor.

7 dakika önce, ck789 yazdı:

Hz. Âdem’e secde etmelerinin ibadet manasına alınması da mümkündür

bu en temel islami değerler ile çelilir benim gözümde. adem aracı konumuna düşmez mi bu yoruma göre? islamın inanç konusundaki en büyük devrimsel niteliği aracıları ortadan kaldırması değil midir?

tarihinde ck789 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
23 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

emredilen bu secdenin Hz. Âdem’e ibadet niyetiyle yapılmadığı açıktır. Çünkü Allah’tan başkasına ibadet etmek şirktir. Hz. Âdem, yeryüzünün halifesi olunca, meleklerin ona secdesi bu halifeliği kabul etme, yani ona biat etme şeklinde olmuştur. Bu hâl, Hz. Âdem’e bir hürmet olmakla beraber, esasta Allah’a yapılan bir ibadettir.

Yapma yahu.. Oradaymış gibi yazmışlar. 

Link to post
Sitelerde Paylaş

orada gibi yazmalarını bırak ne dedikleri de anlaşılmıyor. allahtan başka bir şeye ibadet etmek şirktir, biat etmek değildire gelmiş olay.  aynı türbe yeşili siteden başka bir alıntı

 

“Ey insanlar! Hem sizi hem de sizden önceki insanları yaratan Rabbinize ibadet ediniz / kulluk yapanız.”(Bakara, 2/21). 

 

 

burada adamlar / koyarak, ibadet etmek ile kulluk etmek kavram olarak aynı anlama gelir şeklide meal koymuşlar. melekleri açıklarken ise sanki ibadet allaha kulluk dünyevi bir şeye yapılabilir gibi bir anlam çıkıyor. kendi içlerinde bile tutarlı değiller.

 

sorularlaislamiyet sitesi bence islama zarar veriyor. zaten kendini yorumcu pozisyonuna koyup kafasına göre dini yorumların hepsi zarar veriyor. insana bırakılmalı böyle yorumlar.

tarihinde ck789 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Allah c.c.  ademi topraktan yaratıp boş heykel gibi ruhsuz kalıba secde edin dese idi o zaman şirk olurdu

ancak topraktan şekillendirip maddi bedenin içine ruhundan üfledi isimleri esmayı öğretti sonra secde edin dediği için bu şirk olmaz.

 

ayetlerde yer ve gökte olan her şey ona secde eder veya tesbih eder denilir

yıldızlar ağaçlar secde eder denir

 

secde terim olarak insanın Allaha ibadet için alnını yere koymadır

ancak geniş anlamda selamlama hürmet ve saygılarını sunma hayranlığını belirtmek için boyun eğerek selam ve saygısını sunma vardır

yani ibadet etme manası yoktur

bizde mecazen çok kere bir ressamın bir mimarın fevkalede bir şairin önünde saygı ile eğiliyoruz bu terim manasında secde değildir

secde eğilme demektir

misal arapçada  سَجَدَتِ النَّخْلَةُ hurma ağacı yüklü ağır meyvelerinden dolayı yere doğru büküldü eğildi denir.secde lafzı kullanılır.

السَّفِينَةُ تَسْجُدُ لِلرِّيحِ :sefine gemi veya yelkenli rüzgara secde etti yani boyun eğdi rüzgar gücü ve etkisi ile rüzgar yönünde hareket etti ona tabii oldu demektir.

veya ağaçlar ayçiçekleri günebakanlar güneşe yöneldi yani boyunlarını güneşin olduğu tarafa eğdi büküldü

yoksa ayetlerde geçen belkis kavmi güneşe tapıyordu anlamında secde değildir 

 

kaldı ki  ayetlerde resule ulul emre itaat vardır bu secde demek değil ona tabii olma demektir.

 

ayetlerde sihirbazlarda musaya tabii oldular üstünlüğünü kabul ettiler secdeye vardılar

veya yusuf as kardeşleri secde ediyor yani onun üstünlüğünü kabul edip tabii oluyor.

melekler adem as üstünlüğünü kabul ediyor zira esmayı bilemediler 

şeytan o topraktandır deyip maddesel kıyas yaptı asi oldu

meleklerde manasına  bakıp kan döken birisi mi dediler

Allah esmayı öğretip ilmi aklı huviyeti ile bambaşka bir şekilde ademi yarattı ne meleklerin nede şeytanın dediği gibi oldu

o yüzden melekler Allahım senin bize bildirdiklerin harici bir şeyi bilmiyoruz her şeyi bilen sensin deyip itaat ettiler.

 

zati manada Allah aracılık kabul etmez o yüzden aradan peygamberi dahi çıkarır kullarım sana beni sorarlarsa bilsinlerkin onlara çok yakınım şah damarından da yakınım dua edenin duasını kabul ederim dua çağrı davet isteme demektir.

 

peygamberlere itaat  tebliğ yönündedir yoksa mutlak iman itaat noktasında değildir.

 

kaldı ki teşbihte hata olmasın bir komutan  diğer erlere kendi emir erine uyun dese buda komutanın emridir zira uyun diyen de o dur yoksa bizzat emir erine itaat değildir.

zira o emir eri komutana yakınlık nisbeti ile onun emirlerini iletir.kendi şahsi emri değildir.

hz adem aynı zamanda peygamberdir.

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
16 saat önce, nogodbutAllah yazdı:

Allah c.c.  ademi topraktan yaratıp boş heykel gibi ruhsuz kalıba secde edin dese idi o zaman şirk olurdu

ancak topraktan şekillendirip maddi bedenin içine ruhundan üfledi isimleri esmayı öğretti sonra secde edin dediği için bu şirk olmaz.

 

ayetlerde yer ve gökte olan her şey ona secde eder veya tesbih eder denilir

yıldızlar ağaçlar secde eder denir

 

secde terim olarak insanın Allaha ibadet için alnını yere koymadır

ancak geniş anlamda selamlama hürmet ve saygılarını sunma hayranlığını belirtmek için boyun eğerek selam ve saygısını sunma vardır

yani ibadet etme manası yoktur

bizde mecazen çok kere bir ressamın bir mimarın fevkalede bir şairin önünde saygı ile eğiliyoruz bu terim manasında secde değildir

secde eğilme demektir

misal arapçada  سَجَدَتِ النَّخْلَةُ hurma ağacı yüklü ağır meyvelerinden dolayı yere doğru büküldü eğildi denir.secde lafzı kullanılır.

السَّفِينَةُ تَسْجُدُ لِلرِّيحِ :sefine gemi veya yelkenli rüzgara secde etti yani boyun eğdi rüzgar gücü ve etkisi ile rüzgar yönünde hareket etti ona tabii oldu demektir.

veya ağaçlar ayçiçekleri günebakanlar güneşe yöneldi yani boyunlarını güneşin olduğu tarafa eğdi büküldü

yoksa ayetlerde geçen belkis kavmi güneşe tapıyordu anlamında secde değildir 

 

kaldı ki  ayetlerde resule ulul emre itaat vardır bu secde demek değil ona tabii olma demektir.

 

ayetlerde sihirbazlarda musaya tabii oldular üstünlüğünü kabul ettiler secdeye vardılar

veya yusuf as kardeşleri secde ediyor yani onun üstünlüğünü kabul edip tabii oluyor.

melekler adem as üstünlüğünü kabul ediyor zira esmayı bilemediler 

şeytan o topraktandır deyip maddesel kıyas yaptı asi oldu

meleklerde manasına  bakıp kan döken birisi mi dediler

Allah esmayı öğretip ilmi aklı huviyeti ile bambaşka bir şekilde ademi yarattı ne meleklerin nede şeytanın dediği gibi oldu

o yüzden melekler Allahım senin bize bildirdiklerin harici bir şeyi bilmiyoruz her şeyi bilen sensin deyip itaat ettiler.

 

zati manada Allah aracılık kabul etmez o yüzden aradan peygamberi dahi çıkarır kullarım sana beni sorarlarsa bilsinlerkin onlara çok yakınım şah damarından da yakınım dua edenin duasını kabul ederim dua çağrı davet isteme demektir.

 

peygamberlere itaat  tebliğ yönündedir yoksa mutlak iman itaat noktasında değildir.

 

kaldı ki teşbihte hata olmasın bir komutan  diğer erlere kendi emir erine uyun dese buda komutanın emridir zira uyun diyen de o dur yoksa bizzat emir erine itaat değildir.

zira o emir eri komutana yakınlık nisbeti ile onun emirlerini iletir.kendi şahsi emri değildir.

hz adem aynı zamanda peygamberdir.

 

 

Baştan zırva ki bu Arap tanrısını köçek gibi oynatmakta üstünüze yok.
Salla babam salla.

Secde etmek özünde boyun eğmenin en dibini temsil eder. Bu eylemin saygıyla, hayranlıkla hiç bir alakası yoktur. Bunlar sizin gibi safkan dindarların hüsnü kuruntularıdır. Aklı başında ve özgür bir insan, öyle keyfine bir başkasının karşısında kafasını yere, kıçına havaya kaldırmaz. Eğer yapıyorsa mutlaka hayatı tehlikededir, çünkü yapmadığı anda kellesinin uçurulacağını bilir. Tarihte bunun çok örnekleri vardır. Padişahların, hükümdarların, kralların huzuruna çıktığınızda ve sıradan bir vatandaş iseniz sıkıysa dikilip durun...adamı oyarlar.

 

Safkan dindar da öyle boşu boşuna kelleyi yere ve kıçı havaya kaldırmıyorlar, çünkü şahsi kıçlarının tahtalı köydeki olası akibetinin ne olacağından pek emin değiller. Buraya damlayan ve habire Arap tanrının, elçisinin ve kutsal kitabının güzellemesini yapanların hepsinin ortak paydası aslında sadece budur. Aksi durumda piyasadaki tanrıların tümünün kıçına çktan tekmeyi vurmuşlardı. Ama bir türlü kendi gölgelerinin üstünden atlayamıyorlar...  

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

Genelinde inananlar, özelinde müslümanlar inandıkları tanrının nasıl bir manyak, nasıl bir sapık, nasıl bir sağı solu belli omayan bir zorba olduğunu içten içe biliyorlar, bu yüzden deli gibi korkuyorlar, sürekli bir korku, dehçet içinde yaşıyorlar, o yüzden devamlı bu tanrıyı övüp yücelterek, yalakalık yaparak kendi kıçlarını sağlama almak istiyorlar. Aman bu tanrıyla zıt gitmeyelim de bu sapık bize sarıp işkence etmesin diyorlar. Bu onur kırıcı, küçük düşürücü tutumu gururlarına tam yediremedikleri için bu yalakalıklarını biz tanrıyı seviyoruz, sevgimizden yapıyoruz bütün bunları diyerek kendilerini kandırma yoluna gidiyorlar.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...