Jump to content

Allah'ın bilgisi ve insanın cüz'i iradesi


Recommended Posts

Bir kanalla yaptığım telefon tartışmasında bu konuya geldi mevzu; Ben dediğim kısım benim verdiğim cevaplar ''sen'' dediğim cevaplarda karşımdaki kişinin verdiği cevaplar olacak.Konuşmayı aktarıyorum.

 

Konu kötülüğün varlığıyla başladı;

sen: Kötülüğün yaratılması kötülük değil kötülüğün seçilmesi kötülükler tarzında başladı. Örnek olarak; bıçak fabrikası bunu yaptmıştır kişi bununla adam da öldürebilir meyve de kesebilir gibi yanıt verdi.

Ben; Daha spesifik olarak ; silah yapan bir fabrikadan bahsettim birilerini vurmak için gibi 

sen; o silah illa kötülük için olmak zorunda değil vatanı savunmada yapılabilir tarzında yanıtladı.

Ben; Fakat yapan fabrika bu silahların öldürme işi için kullanılması için yarattı neticede dedim.

Sen; Bir fabrika patronu 1 tane zarar için 99 kardan vazgeçer mi gibi soru sordu?

ben; İşe patron gibi kar zarar olarak değil dünyada var olan kötülüğün rasyonelliğinden bahsetmek istedim yani 1 kişi de bu zarara maruz kalıyorsa bu iş; teşbihteki gibi kar zarar olarak değerlendiremeyiz dedim.

Sen;Sadece benzetme yapıyorum anlamında söyledi.Allah'ta büyük hayırlar için küçük şerlere müsaade etmiştir tarzında dedi.

Bütün bunları derken konu kader mevzusuna geldi.

Ben; Allah cehennemi bildiği için yaratmış aslında kesin olarak birilerinin cehenneme gideceği kesin.

Sen; Allah'ın bilip yaratması ihtiyarımızı zorlamaz yani bir şeyi bilmek onun yapılmasını zorunlu kılmaz dedi. Örnek; tepeden bakan bir fizikçi 2 arabanın çarpışmasını hesaplayıp bildiği için mi bu olay olmuştur diye sordu?

Ben;Direk bizzat gelip benim elimi kolumu bağlıyor tarzında bir zorunluluktan bahsetmiyorum.Fakat; O arabaların çarpışmaktan başka şansı yoktur dedim.

Sen;ilim yani bilgi iş yapar mı diye sordu?

Ben; yapar deyince 

Sen; ilim iş yapmaz kudret iş yapar dedi yani bilmesi zorunlu olarak zorlaması anlamına gelmez düşüncesine getirmek için dedi .

Ben; İlim iş yapar çünkü o ilim sayesinde; cehennemi yaratmış dolaylı açıdan ilim iş yapar dedim.

Sen; 70 dk konuştuk hala aynı yerdeyiz anlaşamıyoruz deyip aynı cebriye gibi zorunluluk olarak kabul ediyorsun dedi. Olay hararetlendi sanırım anlattıklarını anlamadığım için :D

Ben; Neden anlatın belki fikrim değişir dedim.

Sen; Benim değişmez ne de olsa benim özgür iradem yok ki (benim dediklerime atıfta bulunmaya çalıştı öyle hissediyorum benim fikrim değişmez gibi dedi)

Ben; Bu fikrinin değişmemesi de Allah'ın bilgisinde olduğu için veya benim fikriminde sizinle konuştuktan sonra değişmesi veya sabit kalması Allah'ın bilgisinden çıkmayacağı için zorunluluk dedim.

Sen; Konuyu anlamadığımı anladığı için artık konuşmanın anlamsız olduğunu söyledi.

Ben; Güneşin ne zaman tutulacağını kesin bilmemiz güneşin tutulması olayının zamanını değiştirebilir mi ki dedim?

Sen; Hala aynı yerdeyiz güneş sen bildiğin için mi tutuldu yoksa tutulacağı için mi sen biliyorsun veya bildin dedi.

Ben; Olaya yaşantıdan yaklaşıp olayı özgür iradeye getirmeye çalışıyorsunuz.Ben ise Allah'ın bilgisinin kesinliğinden ve o güneşin veya kişinin başka türlü yapmasının olanaksız olduğundan bahsettim .

Ben; Sonra anlayamayacağımı düşündüler sanırım artık çünkü ;70 dk geçmişti resmen bende bariz örnek olarak ebu leheb suresinde adam ölmeden 10 yıl önce kadar ayette artık kesinlikle bildirilmemiş mi cehennemlik olacağı artık bu Allah bildiği için yapmıyorsun ,sen yapacağın için Allah biliyor söylemini de geçip ayet olarak belirtildiği için kesin olarak bakmalıyız.Dedim.

SEN ;'' Deminden beri aynı örnekleri diğer arkadaşımda verdi bende verdim.Anlaşabileceğini düşünmüyorum önyargı ile yaklaştığını ve tam araştırmadığını düşünüyorum hem bizim dediklerimizi hem de araştırmaları bence daha fazla yap'' dedi.

Ben; Yani bir insan daha yaşarken ister kötü olsun ister iyi olsun ayette gideceği yerin belirtilmesi imtihan olayına biraz aykırı değil mi diye sordum?

Sen ; Neden aykırı olsun ki Bildiği için söylemesi gayet normal bilen söyleyebilir elbette''dedi.

Ben; O zaman hepimizin bir şekilde cennetlik veya cehennemlik olduğu daha imtihan devam ederken ölümüme kaç zaman kaldığı önemli değil ... Söylense olmaz mıydı dedim?

Sen; burada adam güldü artık yuh  der gibi 

Ben; Samimi olarak soruyorum dedim .''Allah'ın bilmesi zorunluluk değildir o bildiği için biz yapmıyoruz.Çünkü ilim maluma tabidir.Biz yapacağımız için önceden biliyor   söylemini de geçtim'' Ebu leheb ve karısının cehenneme gitmekten başka şansı var mı dedim ?''

SEN; Senin fikrinin değişmeyeceğini anladım yukarıda saatlerce anlattım belki bu sürede onlarca kişiye yardımcı olurdum dedi aynı şeyleri tekrar edicem dedi.

Ben; Yani garip değil mi siz daha ölmeden kesin yeriniz belli 

Sen; Evet nereye gideceğimiz belli daha doğrusu Allah biliyor ama bizi zorlamıyor dedi.

Ben; Ya bütün ihtimalleri biliyorsa ve bilgisinin dışında bir şey gerçekleşmiyorsa ve cehennemi de yaratmışsa burada bir kesinlik var deyince;yine klasik durum dönüp;

Sen; Hala aynı şeyleri diyorsunuz Fiillerimiz de özgürüz kimse Allah beni zorluyor diyemez dedi.

Ben; Bu tepeden bakan fizikçi birinin 5 dk sonra yapacağı kazayı bilmesinin aslında o olayın ihtimaller dahilinde zorunlu olduğunu ve bunun bilinmesi dışında gerçekleşmesinin dışında başka bir ihtimalden bahsedemeyeceğimiz için ki Allah'ın bilmesi bütün ihtimalleri de içine alır vs. Sonra bunları diyecekken sanırım anlayamadığım için mevzuyu telefonu kapattı bir daha da açmadı veya açamadı.

 

Burada sorum bu kötülüğü yaratmak gerçekten kötülük olmak zorunda mıdır yani birisinde kötülüğü yaratmak için kötülük yapma düşüncesinin olması mı gerekir yoksa mutlak iyi de olsa irade ve bilgisiyle bunu yapar ama kendisi kötü olmak zorunda değil midir ?

 

Diğer hususlar içinde fikirlerinizi bekliyorum .

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 133
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Genetik yapı, doğduğun, büyüdüğün çevre, zeka kapasitesi insanın elinde olmayan ve iradeyi çok büyük ölçüde etkileyen faktörler, hatta insan iradesinin tamamını belirliyor diyebiliriz. Bu yüzden özgür irade, sınav masal oluyor. 70 iq’lu, doğmatik bir çevrede yetişmiş bir insandan kimse mucize beklemez.

 

Eğer bir Tanrı varsa ve sınav yaptığını iddia ediyorsa geleceği bilmemesi gerekir. Sınavdan kalacağını bildiğin bir insanı sınav yapmanın ne mantığı var? Çok egoistçe ve anlamsız! 

 

Kötülüğe izin veren Tanrı net olarak kötüdür. Bunun tartışılması bile aptalca.

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, Abdülmalik yazdı:

Genetik yapı, doğduğun, büyüdüğün çevre, zeka kapasitesi insanın elinde olmayan ve iradeyi çok büyük ölçüde etkileyen faktörler, hatta insan iradesinin tamamını belirliyor diyebiliriz. Bu yüzden özgür irade, sınav masal oluyor. 70 iq’lu, doğmatik bir çevrede yetişmiş bir insandan kimse mucize beklemez.

 

Eğer bir Tanrı varsa ve sınav yaptığını iddia ediyorsa geleceği bilmemesi gerekir. Sınavdan kalacağını bildiğin bir insanı sınav yapmanın ne mantığı var? Çok egoistçe ve anlamsız! 

 

Kötülüğe izin veren Tanrı net olarak kötüdür. Bunun tartışılması bile aptalca.

Yani  yazıda  benim  yaptığım  hatalar  var  mı  sizce?

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, Abdülmalik yazdı:

Genetik yapı, doğduğun, büyüdüğün çevre, zeka kapasitesi insanın elinde olmayan ve iradeyi çok büyük ölçüde etkileyen faktörler, hatta insan iradesinin tamamını belirliyor diyebiliriz. Bu yüzden özgür irade, sınav masal oluyor. 70 iq’lu, doğmatik bir çevrede yetişmiş bir insandan kimse mucize beklemez.

 

Eğer bir Tanrı varsa ve sınav yaptığını iddia ediyorsa geleceği bilmemesi gerekir. Sınavdan kalacağını bildiğin bir insanı sınav yapmanın ne mantığı var? Çok egoistçe ve anlamsız! 

 

Kötülüğe izin veren Tanrı net olarak kötüdür. Bunun tartışılması bile aptalca.

Ayrıca  kötülüğe  izin  veren  Tanrı  neden  kötüdür  belirli  başlı  amaçları  var  o yüzden 

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ortada seçiminden önce bir kesinlik varsa onun ismi özgür iradeye sahip birisi olmaz, robot birisi olur. Eğer biz seçiyorsak bu bir ihtimal değildir, yüzdesi yoktur, tamamiyle bize aiddir.

 

Güneşin tutulması örneği alakasız bir örnek, ortada kesinlik var; ama özgür iradeli bir varlıkta bir kesinlik yoktur. Araba kazasıda saçma bir örnek, çünkü özgür iradeli bir varlığın(lafın gelişi bir örnek) sağamı solamı döneceğini bilemezsin.

12 saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

SEN ;'' Deminden beri aynı örnekleri diğer arkadaşımda verdi bende verdim.Anlaşabileceğini düşünmüyorum önyargı ile yaklaştığını ve tam araştırmadığını düşünüyorum hem bizim dediklerimizi hem de araştırmaları bence daha fazla yap'' dedi.

Sana araştırmaları daha fazla yap demiş, sende şey deseydin sen önce özgür iradenin ne olduğunu anla, konuşmayı bitirmesi gereken senmişssin bence. Dediklerimi düşün, araştırmanı yap daha fazla düşün sonra konuşuruz deyip bitirmeliydin.

Link to post
Sitelerde Paylaş
5 dakika önce, Nuri Kara yazdı:

Ortada seçiminden önce bir kesinlik varsa onun ismi özgür iradeye sahip birisi olmaz, robot birisi olur. Eğer biz seçiyorsak bu bir ihtimal değildir, yüzdesi yoktur, tamamiyle bize aiddir.

 

Güneşin tutulması örneği alakasız bir örnek, ortada kesinlik var; ama özgür iradeli bir varlıkta bir kesinlik yoktur. Araba kazasıda saçma bir örnek, çünkü özgür iradeli bir varlığın(lafın gelişi bir örnek) sağamı solamı döneceğini bilemezsin.

Sana araştırmaları daha fazla yap demiş, sende şey deseydin sen önce özgür iradenin ne olduğunu anla, konuşmayı bitirmesi gereken senmişssin bence. Dediklerimi düşün, araştırmanı yap daha fazla düşün sonra konuşuruz deyip bitirmeliydin.

anladım  ne  dendiği  sonda. önemli  değil  şu an  benim  için de araba  örneğin de; Hesap  yapan  birisi  elbette  yanılabilir. Benim  kastettiğim  Allah'ın  bilgisine  çıkamayacağımiz  üzerine  idi.Gunes. örneği. o  yüzden  verildi  güneş  gibi  iradesiz  varlık  olmasakta  Allah  bütün  her şeyi  ihtimalleri  dahil  bildiği için  aslında  güneşten  farkımız  yok  anlamında  dedim.

Link to post
Sitelerde Paylaş

bir kere kader ve irade her zaman çok tartışılan konular olmuştur. tartıştığın kişi bu konulara hakimmiş çok net cevabı varmış bu soruların gibi davranmış. böyle bir durum söz konusu değil bir kere bu konular bildiğim kadarıyla dini asli kaynaklarda da detaylıca anlatılmıyor. yani konuştuğun kişinin verdiği örnekler yaptığı açıklamalar falan kendi mantık yürütmesi ve farklı kaynaklardaki derlemeler olabilir ki bu kaynaklarda yine asli kaynaklardan değil kendi akıl yürütmeleleri ile elde edilmiştir. yani bu açıklamalara bakarak net bir karara varamayız çünkü bu konular mutlak şekilde açıklanmamıştır. 

 

ben dini yorumlardan ayrı olarak yani dindeki kader, cuzi irade vs. gibi kavramlardan bağımsız olarak bireysel, öznel olarak irade sahibi olduğumuzu düşünüyorum. bu bilimsel, dini bir gerçek değil benim şahsi yorumum kendi gözümde de. bence dünyadaki milyarlarca bedenden, zihinden, bilinçten birini yaşamamız onu tecrübe etmemiz maddi süreçler ile açıklanamayacak bir şey. bu bilinçten de öte bir iradeyi de kapsayan bir şeyin varlığını gösteriyor bence. dinlerde ve bilimde böyle bir irade tanımı yok bu nedenle zorlama gelebilir. bu benim tamamen şahsi görüşüm. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
48 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

Yani  yazıda  benim  yaptığım  hatalar  var  mı  sizce?

Dedik ya, yaptığın sınavın sonuçlarını önceden biliyorsan yaptığın sınav geçersiz ve zırva oluyor. Ebu Leheb hazretlerinin iman etmeyeceğini bilip yine de sınava tabi tutmanın mantığı ne? Ya da böyle bir insanı neden yaratıyorsun? Ya da insan iradesine etki eden çoğu faktörü iradeden bağımsız, keyfe göre belirleyip sınav yapılır mı? Böyle bilgisiz bir Tanrı işte. Yok Allah’ın bilgisiymiş zart, zurt!

 

52 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

Ayrıca  kötülüğe  izin  veren  Tanrı  neden  kötüdür  belirli  başlı  amaçları  var  o yüzden 

Kötülüğü engellemeye gücün varken engellemiyorsan sende o suça ortaksın demektir. Gözünün önünde küçük bir çocuğa tecavüz ediliyor ve sende gücün yettiği halde aynı Tanrı gibi kılını kıpırdatmıyorsun. Dışarıdan bir gözlemci bu hareketini nasıl yorumlar? Kendini nasıl savunacaksın? İzahatı yok bunun, hiçbir neden seni aklamaz!

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
9 dakika önce, Abdülmalik yazdı:

Dedik ya, yaptığın sınavın sonuçlarını önceden biliyorsan yaptığın sınav geçersiz ve zırva oluyor. Ebu Leheb hazretlerinin iman etmeyeceğini bilip yine de sınava tabi tutmanın mantığı ne? Ya da böyle bir insanı neden yaratıyorsun? Ya da insan iradesine etki eden çoğu faktörü iradeden bağımsız, keyfe göre belirleyip sınav yapılır mı? Böyle bilgisiz bir Tanrı işte. Yok Allah’ın bilgisiymiş zart, zurt!

 

Kötülüğü engellemeye gücün varken engellemiyorsan sende o suça ortaksın demektir. Gözünün önünde küçük bir çocuğa tecavüz ediliyor ve sende gücün yettiği halde aynı Tanrı gibi kılını kıpırdatmıyorsun. Dışarıdan bir gözlemci bu hareketini nasıl yorumlar? Kendini nasıl savunacaksın? İzahatı yok bunun, hiçbir neden seni aklamaz!

 

 

işte  burada  engel  olmuyor  çünkü; imtihan  oluyor  sonuçlarına  katlanacak  falan  diyorlar. Gücünün  yetmemesi  olayı  değil  diyorlar 

Link to post
Sitelerde Paylaş
25 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

işte  burada  engel  olmuyor  çünkü; imtihan  oluyor  sonuçlarına  katlanacak  falan  diyorlar. Gücünün  yetmemesi  olayı  değil  diyorlar 

Tecavüze uğrayan çocuk neyin imtihanını oluyor? O figüran mı? 

 

Diyelim ki tecavüzü engelledim, Allah’ın izin verdiği şeye ben izin vermedim. Bu durumda  Allah’a şirk koşmuş olmuyor muyum?

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
26 dakika önce, Abdülmalik yazdı:

Tecavüze uğrayan çocuk neyin imtihanını oluyor? O figüran mı? 

 

Diyelim ki tecavüzü engelledim, Allah’ın izin verdiği şeye ben izin vermedim. Bu durumda  Allah’a şirk koşmuş olmuyor muyum?

 

 

Siz  engelliyorsaniz  sizin  engelleyeceginiz  için  yine  onu  da  biliyor  cevabını  verirler  .Yani  o  an  engellesenizde  veya  kimse  olmasada  o  ortamda. durum  değişmez  gibi 

Link to post
Sitelerde Paylaş
5 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

Siz  engelliyorsaniz  sizin  engelleyeceginiz  için  yine  onu  da  biliyor  cevabını  verirler  .Yani  o  an  engellesenizde  veya  kimse  olmasada  o  ortamda. durum  değişmez  gibi 

Soruya cevap ver.

Tecavüze uğrayan çocuk neyin imtihanını oluyor?

 

2 saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

Ayrıca  kötülüğe  izin  veren  Tanrı  neden  kötüdür  belirli  başlı  amaçları  var  o yüzden 

Tecavüzü engelleyerek Allah’ın amacını sabote etmiş olmuyor muyum? Sen özgür irade var ve bununla imtihan oluyorsun dediğine göre Allah’ın engellemediği şeyi engellemek şirk olmuyor mu? 

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 saat önce, Abdülmalik yazdı:

Tecavüze uğrayan çocuk neyin imtihanını oluyor? O figüran mı? 

 

Diyelim ki tecavüzü engelledim, Allah’ın izin verdiği şeye ben izin vermedim. Bu durumda  Allah’a şirk koşmuş olmuyor muyum?

 

 

Figüran, zorunamı gitti?: her insan aynı zamanda bir figürandır, çünkü özgürlük bunu gerektirir.

 

Sen bu mantıkla fazla hayatta kalamazsın. Allah'ın engellemediğini engellemiş. Allah yapmayın der, buda çıkıp sen engelle der. Allah'ın neyi engellediğini veya yaptığını gördünde böyle boş mantıklar yürütüyorsun. İlla eleştireceksin onu anladımda bari biraz daha akılcı ol.

 

 

Bir saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

Siz  engelliyorsaniz  sizin  engelleyeceginiz  için  yine  onu  da  biliyor  cevabını  verirler  .Yani  o  an  engellesenizde  veya  kimse  olmasada  o  ortamda. durum  değişmez  gibi 

Senin kendine ait fikirlerin yokmu, sürekli birileri arasında laf taşıyıp duruyorsun?

Link to post
Sitelerde Paylaş
14 dakika önce, Nuri Kara yazdı:

Figüran, zorunamı gitti?: her insan aynı zamanda bir figürandır, çünkü özgürlük bunu gerektirir.

 

Senin zoruna gitmedi mi? Niye gitmedi? Tecavüze uğrayan çocuk figürandır diyorsun yani.

 

16 dakika önce, Nuri Kara yazdı:

bu mantıkla fazla hayatta kalamazsın. Allah'ın engellemediğini engellemiş. Allah yapmayın der, buda çıkıp sen engelle der. Allah'ın neyi engellediğini veya yaptığını gördünde böyle boş mantıklar yürütüyorsun. İlla eleştireceksin onu anladımda bari biraz daha akılcı ol.

 

Ben dinci mantığı üzerinden mantık yürütmeye çalışıyorum böyle absürt sonuçlar çıkıyor, Allah bir boku engelleyemez, çünkü o Arab’ın osuruğudur.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
23 dakika önce, Abdülmalik yazdı:

Senin zoruna gitmedi mi? Niye gitmedi? Tecavüze uğrayan çocuk figürandır diyorsun yani.

 

Ben dinci mantığı üzerinden mantık yürütmeye çalışıyorum böyle absürt sonuçlar çıkıyor, Allah bir boku engelleyemez, çünkü o Arab’ın osuruğudur.

 

Evet figürandır diyorum.

 

Dinci mantığı bu değil, bu senin çarpık mantığın. Dinci herşeyi yaptıktan sonra elinden gelen birşey kalmayınca Allah'a bırakır.

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, Abdülmalik yazdı:

Soruya cevap ver.

Tecavüze uğrayan çocuk neyin imtihanını oluyor?

 

Tecavüzü engelleyerek Allah’ın amacını sabote etmiş olmuyor muyum? Sen özgür irade var ve bununla imtihan oluyorsun dediğine göre Allah’ın engellemediği şeyi engellemek şirk olmuyor mu? 

yukarı da  nuri  kara  doğru  demiş; Siz  Allah'a  şirk  koşmuş  olmazsınız  zaten  siz  engelliyorsanız  bu  da. imtihanın  içine  dahil  edilir.Siz  iyilik  yapmış. olursunuz. O  kişi  kötülüğü  yapamamış  olur  aynı  şekilde  birisi  iyilik  yapmaya  çalıştığında siz  engellerseniz  kötülük  yapmış. olursunuz. imtihan  kavramı  içinde  hala

Link to post
Sitelerde Paylaş
18 dakika önce, Nuri Kara yazdı:

Evet figürandır diyorum.

Tipik gerizekalı dinci mantığı.

Tecavüzcü imtihanda, tecavüz mağduru ise figüran, oldu canım,  ne için bu acıyı çektiğini açıklayamayan hatta insan olarak bile görmeyen zavallı sürüsü.

22 dakika önce, Nuri Kara yazdı:

Dinci mantığı bu değil, bu senin çarpık mantığın.

Gerizekalı,  Allah’ın engellemediği kötülüğü insan niye engellesin? Buradaki tutarsızlığı görmüyor musun? Belki o kötülüğün yapılmasını Allah gerçekten istiyor, bunu sen biliyor musun?

Link to post
Sitelerde Paylaş
9 dakika önce, Abdülmalik yazdı:

Tipik gerizekalı dinci mantığı.

Tecavüzcü imtihanda, tecavüz mağduru ise figüran, oldu canım,  ne için bu acıyı çektiğini açıklayamayan hatta insan olarak bile görmeyen zavallı sürüsü.

Gerizekalı,  Allah’ın engellemediği kötülüğü insan niye engellesin? Buradaki tutarsızlığı görmüyor musun? Belki o kötülüğün yapılmasını Allah gerçekten istiyor, bunu sen biliyor musun?

siz  engelliyorsanız  Allah  bu  kötülüğü  istememiş  oluyor  işte  engelleyemiyorsaniz  veya  kimsenin  haberi  yoksa  engellememiş  oluyor  maksadı da  cehennemlikleri  ortaya  çıkarmak elmasla  kömürü  ayırmak 

Link to post
Sitelerde Paylaş
18 dakika önce, Abdülmalik yazdı:

Tipik gerizekalı dinci mantığı.

Tecavüzcü imtihanda, tecavüz mağduru ise figüran, oldu canım,  ne için bu acıyı çektiğini açıklayamayan hatta insan olarak bile görmeyen zavallı sürüsü.

Gerizekalı,  Allah’ın engellemediği kötülüğü insan niye engellesin? Buradaki tutarsızlığı görmüyor musun? Belki o kötülüğün yapılmasını Allah gerçekten istiyor, bunu sen biliyor musun?

Tipik dünyaperest mantığı, neden acı çekiyorum.

 

Sonunda kendi mantığın olduğunu kabüllendin, ilerleme için tebrikler. Aptal herif bana kendimi tekrarlatma, Allah bir otorite değil, devlet filanmı zannediyorsun Allah'ı.

 

Akıl ve vicdan yapma der, menfaatler yap der. Allah onun yapılmasını isteseydi akıl ve vicdan vermezdi. Zayıf aklının alamayacağı birşey bu: yani böyle mantıklar kuruyorken çokzor. Çünkü aklın ve vicdanın yokluğundan kaynaklanır kötü işler, her insan menfaatlerine uygun olanı ister ama vicdanlı olanlar ket vurur, yaradılışında olanı kullanmayan kötülük yapar. Yani Allah iyiliği istiyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş
37 dakika önce, Nuri Kara yazdı:

Akıl ve vicdan yapma der, menfaatler yap der. Allah onun yapılmasını isteseydi akıl ve vicdan vermezdi.

Sana diğer başlıkta kafana vura vura anlattım ya, araya doğmatik fikir girince akıl ve vicdan kaybolur!

Hala bataklığı otlak zanneden aptal bir öküzsün. Değişim yok çünkü öküz öküzdür.

Araya Tanrı’yı soktun mu tecavüz mağduru çocuğu da figüran olarak görürsün. Onu anlamak istemezsin. 

O çocuk ne sınavına tabi? 

O bir figüran mı!

Vicdanına sokayım senin.

 

Akıl ve vicdan Allahı reddedenler de insan diyor, aklını mı Allahı mı reddedeceksin?

 

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...