Jump to content

Allah'ın bilgisi ve insanın cüz'i iradesi


Recommended Posts

19 minutes ago, akılsızşuursuzatom said:

Dün  de  tartıştım  bu  kişilerle  konu  yine  kadere  geldi. Ebu  leheb Allah  bildiği için  değil  ebu  lehep  cehenneme  gideceği için  Allah  biliyor  öyle  yazıyor  diyordu.Acaba  ben  mi  anlamıyorum  bu  mantığı  diye  acaba  bana  mı  saçma  mantıksız  geliyor  diye  düşündüm  bir  süre. Rum  suresinde  rumların  yeneceğini  kesin  biliyor  dediğime de  aynı  şekilde; rumlar  yenecegi  için  Allah  öyle  biliyor  yazıyor  diyor.Madem  biliyor  direk  cehenneme  koysun  deyince  ; cehenneme  giden  itiraz  eder  neden  beni  sınamadın  da  cehenneme  atar  diyor. Bende  ıtiraz  hakkımız  varsa  başka  yerde  yaratsaydın  belki  cennetlik  olurum  eleştirisini  getirince  ; Cehenneme  neden  atıyorsun  belki  sınavını  gececektim  sözünün  hikmete  uygun  olmasından  dolayı  soyleyenen  bir  söz  olduğunu  ve  aslında  itiraz  bile  edemeyecegimizi  sonuçta  mülkün  yegane  sahibinin  o  olduğunu  söylüyor. Bende  zaten  itiraz  nasıl  ederiz  diye  sordum? Dünyaya  gelmeden  önce  itiraz  edebilecek  bir  yeteneğe  mi  sahibiz?Mutlak  güç  karşısında  daha  dünyaya  gelmeden  önce  itiraz  etme  kabiliyeti  mi  var  diye  sordum. 

 

Kendiyle çelişmiş işte, hem itiraz ederdin diyor, hem de zaten edemezdin ne haddine diyor. 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 133
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

kader konusu çok geniş konu islam dünyasından tarihten bu güne çok değişik kader anlayışları olmuş

cebriyeciler insan robot gibidir Allah ne çizmişse onu işler demiş

tam tersi mutezile insan kaderini kendi çizer demiş

orta yol olan çoğunluk ise ne robotoz nede kendimiz çizeriz demiş

cüzi irade akıl kuvvet nefis arzu verilmiş bunları kullanıp insan kendi fiilini işler ve sorumludur demiş

evet geniş çerçevede her şeyi yaratan Allah ancak o çerçeve içinde karar vermek kişiyi bağlar

misal: yollar işaretler ışıklar trafik kanunu cezalar v.s sürücüyü ve araba sahibini aşan şeylerdir

araba dahi sürücü dışında başka firmanın eseri ancak o arabanın  hız limit diyelim 150  sen her yerde 150 ile gidemezsin yerine göre ışığa yaya şehir içi otoban vs kendin ayarlayacaksın

yani konulmuş kurallara riayet edeceksin kaza yapsan araba üreticsini suçlayamazsın veya yol trafik ışıkları suçlayamazsın araba senin kontrolünde senin akıl ve iraden ile gidiyor

 

Allah insanı yarattı o halde her şeyden Allah sorumlu demek doğru değildir bıçağıda bıçakçı yapar ancak biri bıçağı alıp ekmek keser yani yerinde kullanır fayda sağlar ama kızıp

ekmek keserken yanındaki karısını kesse efendim suçum yok bıçağı üreten suçludur diyemezsin

beden bir allettir bir araba bir bıçak gibidir sen şöfor gibi iradenle aklınla onu yönlendirensin

 

sadece bilmek  ile fiil olmaz

yani ilim yetmez ilim yanında irade kudret arzu akıl vb leride olması gerekir.

bir kişi okuma yı biliyor ancak  lal ise dili tutuk ise okuyamaz yani okumak için kbiliyeti donanımı kudreti de olması gerekir

veya yazmayı bilen bir felçli sadece bildiği için yazamaz  ellerinin parmaklarının kalemi kavrayıp veya tuşlara dokunup fiilen kuvvetle yaza bilmesi gerekir

Allah kulun ne yapacağını bilir ancak kudret ve irade insanda olduğu için fiili yapan insandır sorumlu da odur.

 

araba üreten firmanın arabanın tüm özelliklerini hızını manevra yeteneklerini bilmesi  onu kullanan şöforun yaptığı kazadan sorumlu kılmaz

Allah insanı yaratmış yeteneklerini vermiş bedeni araba gibi şofor olan ruhun kontrolüne teslim etmiş o ruh o beden arabasını bir noktadan diğer noktaya sürecek kaza yaparsa  radara yakalansa hata yapsa son noktada cezayı keserler.

Link to post
Sitelerde Paylaş
8 dakika önce, nogodbutAllah yazdı:

kader konusu çok geniş konu islam dünyasından tarihten bu güne çok değişik kader anlayışları olmuş

cebriyeciler insan robot gibidir Allah ne çizmişse onu işler demiş

tam tersi mutezile insan kaderini kendi çizer demiş

orta yol olan çoğunluk ise ne robotoz nede kendimiz çizeriz demiş

cüzi irade akıl kuvvet nefis arzu verilmiş bunları kullanıp insan kendi fiilini işler ve sorumludur demiş

evet geniş çerçevede her şeyi yaratan Allah ancak o çerçeve içinde karar vermek kişiyi bağlar

misal: yollar işaretler ışıklar trafik kanunu cezalar v.s sürücüyü ve araba sahibini aşan şeylerdir

araba dahi sürücü dışında başka firmanın eseri ancak o arabanın  hız limit diyelim 150  sen her yerde 150 ile gidemezsin yerine göre ışığa yaya şehir içi otoban vs kendin ayarlayacaksın

yani konulmuş kurallara riayet edeceksin kaza yapsan araba üreticsini suçlayamazsın veya yol trafik ışıkları suçlayamazsın araba senin kontrolünde senin akıl ve iraden ile gidiyor

 

Allah insanı yarattı o halde her şeyden Allah sorumlu demek doğru değildir bıçağıda bıçakçı yapar ancak biri bıçağı alıp ekmek keser yani yerinde kullanır fayda sağlar ama kızıp

ekmek keserken yanındaki karısını kesse efendim suçum yok bıçağı üreten suçludur diyemezsin

beden bir allettir bir araba bir bıçak gibidir sen şöfor gibi iradenle aklınla onu yönlendirensin

 

sadece bilmek  ile fiil olmaz

yani ilim yetmez ilim yanında irade kudret arzu akıl vb leride olması gerekir.

bir kişi okuma yı biliyor ancak  lal ise dili tutuk ise okuyamaz yani okumak için kbiliyeti donanımı kudreti de olması gerekir

veya yazmayı bilen bir felçli sadece bildiği için yazamaz  ellerinin parmaklarının kalemi kavrayıp veya tuşlara dokunup fiilen kuvvetle yaza bilmesi gerekir

Allah kulun ne yapacağını bilir ancak kudret ve irade insanda olduğu için fiili yapan insandır sorumlu da odur.

 

araba üreten firmanın arabanın tüm özelliklerini hızını manevra yeteneklerini bilmesi  onu kullanan şöforun yaptığı kazadan sorumlu kılmaz

Allah insanı yaratmış yeteneklerini vermiş bedeni araba gibi şofor olan ruhun kontrolüne teslim etmiş o ruh o beden arabasını bir noktadan diğer noktaya sürecek kaza yaparsa  radara yakalansa hata yapsa son noktada cezayı keserler.

bende  bu  adam  nerde  diyordum  hemen  zirvalari  yapıştırmış 

Link to post
Sitelerde Paylaş
10 dakika önce, nogodbutAllah yazdı:

kader konusu çok geniş konu islam dünyasından tarihten bu güne çok değişik kader anlayışları olmuş

cebriyeciler insan robot gibidir Allah ne çizmişse onu işler demiş

tam tersi mutezile insan kaderini kendi çizer demiş

orta yol olan çoğunluk ise ne robotoz nede kendimiz çizeriz demiş

cüzi irade akıl kuvvet nefis arzu verilmiş bunları kullanıp insan kendi fiilini işler ve sorumludur demiş

evet geniş çerçevede her şeyi yaratan Allah ancak o çerçeve içinde karar vermek kişiyi bağlar

misal: yollar işaretler ışıklar trafik kanunu cezalar v.s sürücüyü ve araba sahibini aşan şeylerdir

araba dahi sürücü dışında başka firmanın eseri ancak o arabanın  hız limit diyelim 150  sen her yerde 150 ile gidemezsin yerine göre ışığa yaya şehir içi otoban vs kendin ayarlayacaksın

yani konulmuş kurallara riayet edeceksin kaza yapsan araba üreticsini suçlayamazsın veya yol trafik ışıkları suçlayamazsın araba senin kontrolünde senin akıl ve iraden ile gidiyor

 

Allah insanı yarattı o halde her şeyden Allah sorumlu demek doğru değildir bıçağıda bıçakçı yapar ancak biri bıçağı alıp ekmek keser yani yerinde kullanır fayda sağlar ama kızıp

ekmek keserken yanındaki karısını kesse efendim suçum yok bıçağı üreten suçludur diyemezsin

beden bir allettir bir araba bir bıçak gibidir sen şöfor gibi iradenle aklınla onu yönlendirensin

 

sadece bilmek  ile fiil olmaz

yani ilim yetmez ilim yanında irade kudret arzu akıl vb leride olması gerekir.

bir kişi okuma yı biliyor ancak  lal ise dili tutuk ise okuyamaz yani okumak için kbiliyeti donanımı kudreti de olması gerekir

veya yazmayı bilen bir felçli sadece bildiği için yazamaz  ellerinin parmaklarının kalemi kavrayıp veya tuşlara dokunup fiilen kuvvetle yaza bilmesi gerekir

Allah kulun ne yapacağını bilir ancak kudret ve irade insanda olduğu için fiili yapan insandır sorumlu da odur.

 

araba üreten firmanın arabanın tüm özelliklerini hızını manevra yeteneklerini bilmesi  onu kullanan şöforun yaptığı kazadan sorumlu kılmaz

Allah insanı yaratmış yeteneklerini vermiş bedeni araba gibi şofor olan ruhun kontrolüne teslim etmiş o ruh o beden arabasını bir noktadan diğer noktaya sürecek kaza yaparsa  radara yakalansa hata yapsa son noktada cezayı keserler.

Allah  araba  üreticisi  gibi  hız  manevra  yı  değil  o  arabada  zina  edeceğini  veya  alkol  alacağını  veya  kazadan  sıyrılmak  için  o an  karar  değiştireceğini de  biliyor. 

 

Bıçak üreten de  ise  bıçak  gerçekte  yararlı  veya  zararlı  değildir  kullanıma  göre  zarar  fayda  durumdan  duruma  değişir. Fakat  siz  ahlaki  tavır  olan  kötülük  ile  salt  bir  gerçek  ile  silah  bıçak  yağmur  örneklerini  verip  işi  yine teşbihte  boğuyorsunuz.Acikcasi  sıkıyorsunuz  artık  teşbihsiz  bir  halt  anlatamaz  olmuşsunuz.Tesbih  kullanmayın  demedim  her  halti teşbihle  anlatmak  yerine  artık  hayatın  gerceklerini  görün  demeye  çalıştım. Kötülük  faydalı  sizin  için  yok  adamı  kesersen  kötü  ekmek  doğrarsın  iyidir  gibi  bıçak  ornegin de  olduğu  gibi  siz  baya  baya  kötülük  hep  gerekli  hem  güzel  bir şey  olduğunu  savunuyorsunuz. Af  edersiniz  ama  sizin  kızınıza  eşinize  (bunu  affiniza  siginarak  söylüyorum) bir  kötü  iş  gelse  bu  normaldir  çünkü  Allah  elmas  ile  kömürü  ayırt  etmek  için  yapmış  böyle  bisiyi  kötülükte  baya  baya  gerekli.

Link to post
Sitelerde Paylaş

sen onu boş verde ateist misin nurcu musun:)

hala sana nasıl cevap yazacağımı bilmiyorum

omurgalı ol takiyyeyi bırak ta ne ise o olda ona göre yazalım

yoksa seni zerre kale almam adam yerinede koymam 

önce dürüst ol fikir namusuna sahib ol

 

ateist müslüman deist hristiyan dan önce insanız

insanlığın temeli de en evel dürüstlüktür

 

yalancıları takiyyecileri asla kale almam zerre de değer vermem çerçöp gibidirler zehirli yılan mesabesinde kanserli yaratıklarıdır

Link to post
Sitelerde Paylaş

bu adam anlama özürlü değilse bende bir şey bilmiyorum:)

yalan söyleyenden her şey olur zira yalan kanser gibidir anlama mekanizmasınıda felç eder

 

aklı başında olanlar anlar anlayamayanlar yad anlamak istemeyenlere yapacak bir şey yok

 

ilkokulu terklere bir daha basitleştirip anlatayım

 

irade bir şeyi yapmak için yeterli değil papağan gibi cüzi irade deyip sayıklayan sarhoşlar gibi olmayınız

irade yanında kuvvet istek nefis akıl da gerekli bir fiili yapmak için

 

misal çocuklar hem akıl hem kudret ve irade açısından yeterli olmadığı için mesul olmaz

deliler kuvvet olsa da akıllı bir irade olmadığı için mesul olmaz

 

beşeri hukuk dahi kastı niyeti aklı iradeyi kuvveti esas alıp ceza verir

 

misal bir büyük silahı çocuğun eline verip sonrada çocuğun parmağını tetiğe bastırıp ateş ettirp adam öldürse cebren azmetirmiş olur 

veya bu büyük biride olabilir bu sefer irade ve kudretini tahakküm altına aldığın için asıl sorumlu değil tetikçi olur

Allahın bilmesi müdahele anlamına gelmez nokta.

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 dakika önce, nogodbutAllah yazdı:

bu adam anlama özürlü değilse bende bir şey bilmiyorum:)

yalan söyleyenden her şey olur zira yalan kanser gibidir anlama mekanizmasınıda felç eder

 

aklı başında olanlar anlar anlayamayanlar yad anlamak istemeyenlere yapacak bir şey yok

 

ilkokulu terklere bir daha basitleştirip anlatayım

 

irade bir şeyi yapmak için yeterli değil papağan gibi cüzi irade deyip sayıklayan sarhoşlar gibi olmayınız

irade yanında kuvvet istek nefis akıl da gerekli bir fiili yapmak için

 

misal çocuklar hem akıl hem kudret ve irade açısından yeterli olmadığı için mesul olmaz

deliler kuvvet olsa da akıllı bir irade olmadığı için mesul olmaz

 

beşeri hukuk dahi kastı niyeti aklı iradeyi kuvveti esas alıp ceza verir

 

misal bir büyük silahı çocuğun eline verip sonrada çocuğun parmağını tetiğe bastırıp ateş ettirp adam öldürse cebren azmetirmiş olur 

veya bu büyük biride olabilir bu sefer irade ve kudretini tahakküm altına aldığın için asıl sorumlu değil tetikçi olur

Allahın bilmesi müdahele anlamına gelmez nokta.

Hızır  musa  kissasında  Allah'ın  bilgisinin  müdahale  olmadığını  çok  açık  görüyoruz  haklısınız. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 dakika önce, nogodbutAllah yazdı:

bu adam anlama özürlü değilse bende bir şey bilmiyorum:)

yalan söyleyenden her şey olur zira yalan kanser gibidir anlama mekanizmasınıda felç eder

 

aklı başında olanlar anlar anlayamayanlar yad anlamak istemeyenlere yapacak bir şey yok

 

ilkokulu terklere bir daha basitleştirip anlatayım

 

irade bir şeyi yapmak için yeterli değil papağan gibi cüzi irade deyip sayıklayan sarhoşlar gibi olmayınız

irade yanında kuvvet istek nefis akıl da gerekli bir fiili yapmak için

 

misal çocuklar hem akıl hem kudret ve irade açısından yeterli olmadığı için mesul olmaz

deliler kuvvet olsa da akıllı bir irade olmadığı için mesul olmaz

 

beşeri hukuk dahi kastı niyeti aklı iradeyi kuvveti esas alıp ceza verir

 

misal bir büyük silahı çocuğun eline verip sonrada çocuğun parmağını tetiğe bastırıp ateş ettirp adam öldürse cebren azmetirmiş olur 

veya bu büyük biride olabilir bu sefer irade ve kudretini tahakküm altına aldığın için asıl sorumlu değil tetikçi olur

Allahın bilmesi müdahele anlamına gelmez nokta.

Beşeri hukuk Allah'ı bulamadığı  için insanı sorumlu tutuyor.

Bulsa onu sorumlu tutar.

Beşeri hukuk somut kanıt ister.Parmak izi, kamera kaydı,dna,vb  şeyler.

 

Beşeri hukuku geçelim.
Aklı,bedeni,bilgiyi,enerjiyi veren ALLAH.

Sorumlu tutulabilmen için Allah'tan bağımsız olmalısın.

Seçimlerinde karar verirken ALLAH tan bağımsız karar veremezsin.

Üretilen değil üreten sorumludur.

 

 

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
34 dakika önce, nogodbutAllah yazdı:

araba üreten firmanın arabanın tüm özelliklerini hızını manevra yeteneklerini bilmesi  onu kullanan şöforun yaptığı kazadan sorumlu kılmaz

Allah insanı yaratmış yeteneklerini vermiş bedeni araba gibi şofor olan ruhun kontrolüne teslim etmiş o ruh o beden arabasını bir noktadan diğer noktaya sürecek kaza yaparsa  radara yakalansa hata yapsa son noktada cezayı keserler.

Ama Allah ruhu da yaratıyor, her şeyi belirleyen Allah. Eğer bir durumda her şeyi belirleyen sizseniz sonucundan da siz sorumlusunuz. Arabayı yapan sürücüyü de yapmıyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, mirasyedi yazdı:

Beşeri hukuk Allah'ı bulamadığı  için insanı sorumlu tutuyor.

Bulsa onu sorumlu tutar.

Beşeri hukuk somut kanıt ister.Parmak izi, kamera kaydı,dna,vb  şeyler.

islam aynı zamanda şeriattır yani hukuktur

hz peygamber zamanında ve dahi sonralarında hep islami hukuk var idi ve onlar Allahı da kaderi de iradeyi de biliyorlardı

ama zina edene ceza verdiler  hırsızlık yapana ceza verdiler

bu islam adına karar veren perygamberler kadılar Allahı bulamadığı için mi suç işleyene ceza verdiler:)

 

dürüst olalım

kimse aklına iradesine kuvvetine sınırlama gelsin veya başkası yönlendirsin istemez bebekler coçuklar bile bundan rahatsız olur karşı çıkar

 

misal biri size  deseki git şu kişiye bir tokat at

neden yapayım dersin

fıtri olarak karşı çıkarsın zira irade kuvvet aklına hüküm konulmasını istemezsin

 

ama zorla tehditle ölümle korkutup mecbur bıraksa o zaman kişiyi bile vurabilirsin

neden?

tehdit baskı ile irade ve kuvvetine ve baskı konuldu

aklın kalbin iraden karşı çıksada gider yaparsın

işte bu noktada aslına yapan sen değilsin tetikçisin sadece azmettiren asıl cezayı alır

insan fıtri olarak irade akıl kudret açısında hürdür hür olmak ister

 

evlenen çiftlere o yüzden hiç bir baskı altında kalmadan evet diyormusun derler

ha orda ki kız anne baba baskısı ile evet demişse sonra yine boşanma ile huzursuzluk ile sonuçlanır

kendi irade isteği kalbi hiçe sayıldı.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
3 dakika önce, nogodbutAllah yazdı:

islam aynı zamanda şeriattır yani hukuktur

hz peygamber zamanında ve dahi sonralarında hep islami hukuk var idi ve onlar Allahı da kaderi de iradeyi de biliyorlardı

ama zina edene ceza verdiler  hırsızlık yapana ceza verdiler

bu islam adına karar veren perygamberler kadılar Allahı bulamadığı için mi suç işleyene ceza verdiler:)

 

dürüst olalım

kimse aklına iradesine kuvvetine sınırlama gelsin veya başkası yönlendirsin istemez bebekler coçuklar bile bundan rahatsız olur karşı çıkar

 

misal biri size  deseki git şu kişiye bir tokat at

neden yapayım dersin

fıtri olarak karşı çıkarsın zira irade kuvvet aklına hüküm konulmasını istemezsin

 

ama zorla tehditle ölümle korkutup mecbur bıraksa o zaman kişiyi bile vurabilirsin

neden?

tehdit baskı ile irade ve kuvvetine ve baskı konuldu

aklın kalbin iraden karşı çıksada gider yaparsın

işte bu noktada aslına yapan sen değilsin tetikçisin sadece azmettiren asıl cezayı alır

insan fıtri olarak irade akıl kudret açısında hürdür hür olmak ister

 

evlenen çiftlere o yüzden hiç bir baskı altında kalmadan evet diyormusun derler

ha orda ki kız anne baba baskısı ile evet demişse sonra yine boşanma ile huzursuzluk ile sonuçlanır

kendi irade isteği kalbi hiçe sayıldı.

 

Allah  azmettirici  işte  tevbe  111  de  olduğu  gibi cennet  karşılığında satın  almıştır  artık  onlar  ölürler  öldürürler. Hem  bir  kere ölümle  tehdit  falan  demişsiniz  Allahta  cehennemle  tehdit  ediyor ona  sesiniz  çıkmıyor  nedense?Bir  tanrısal  ahlak  sistemi  düşünün  ki  ödül  ceza  sistemine  dayansın  hatirlatayim  ödül  ceza  dönemi  somut  işlemsel  dönem de  kaldı. Insan  ahlaki  açıdan  olgunlastikca  ödül  ceza  için  değil  kendi  içinden  geldiği için davranmaya  başlar  ki herkes  değil  ama  bunu  basaranlara  biz  ahlaki  olarak  olgun  deriz  işte. Sizde  bırakın  birilerinin  şunu  şunu  yaparsan  ödül. yapmazsan  ceza  vaadlerini  kendiniz  olun!

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 dakika önce, nogodbutAllah yazdı:

islam aynı zamanda şeriattır yani hukuktur

hz peygamber zamanında ve dahi sonralarında hep islami hukuk var idi ve onlar Allahı da kaderi de iradeyi de biliyorlardı

ama zina edene ceza verdiler  hırsızlık yapana ceza verdiler

bu islam adına karar veren perygamberler kadılar Allahı bulamadığı için mi suç işleyene ceza verdiler:)

 

dürüst olalım

kimse aklına iradesine kuvvetine sınırlama gelsin veya başkası yönlendirsin istemez bebekler coçuklar bile bundan rahatsız olur karşı çıkar

 

misal biri size  deseki git şu kişiye bir tokat at

neden yapayım dersin

fıtri olarak karşı çıkarsın zira irade kuvvet aklına hüküm konulmasını istemezsin

 

ama zorla tehditle ölümle korkutup mecbur bıraksa o zaman kişiyi bile vurabilirsin

neden?

tehdit baskı ile irade ve kuvvetine ve baskı konuldu

aklın kalbin iraden karşı çıksada gider yaparsın

işte bu noktada aslına yapan sen değilsin tetikçisin sadece azmettiren asıl cezayı alır

insan fıtri olarak irade akıl kudret açısında hürdür hür olmak ister

 

evlenen çiftlere o yüzden hiç bir baskı altında kalmadan evet diyormusun derler

ha orda ki kız anne baba baskısı ile evet demişse sonra yine boşanma ile huzursuzluk ile sonuçlanır

kendi irade isteği kalbi hiçe sayıldı.

Evet Allah'ı bulamadıkları için

Mantık ilkelerini bilmedikleri için.

ALLAH'ı  insan gibi(işveren ,kral,komutan vb ) düşündükleri için.

İnsana ceza verdiler.

 

Bir  kişi beni zorla tehdit etse onu sorumlu tutmam.

Hangi derdi verdide ALLAH  bana musallat etti diye düşünürüm.

ALLAH ile iletişim kuramıyoruz.

İnsana müdahele ederken göremiyoruz.
 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

evet Allah ruhuda yaratıyor bedeni de bu doğru

ancak şöyle düşünelim

 

1.her şeyi Allah belirledi yarattı o yüzden o sorumlu dersek  insanın robot gibi hep aynı şeyleri yapması gerekir

hayır böyle bir yeknesaklık yok parmak izlerimizin farklılığı gibi akıl karakter ruhi bedeni yapılarım derece derece farklı yapıda

aynı yumurta ikizleri dahi farklı yetiştirildiklerinde farklı davranış sergiliyorlar bedenen aynı olan bu kişilerin yaptıkları maddi olsa idi aynı her şartta aynı davranış göstermesi beklendirdi

demek ki oyun hamuru gibi manevi bir  saf temiz yapı var ki bu şartlara göre şekil alıyor

 

kendi bebeğini kesen anne ile, başkasının bebeğinin hayatını kurtarırken ölen anne yi farklı kılan nedir?

insanları karınca gibi ezen zalim gaddar insan ile, karıncaya bile insan muamelesi yapıp ezmeyen insan neden aynı değil?

 

demek ki donanımsal olarak bazı şeyler ile hazır gelsekte yetiştirilme verilen şeyler onu farklı kılıyor

 

2. Allah her şeyi yarattı ancak akıl irade ruh nefis istek vb şeyler ile  serbest bıraktı yetişme tarzlarına  göre  olgunlaştığında sahip olduğu birikim ile akıl irade ile karar verdi ve sorumlu oldu

imtihan bence anahtar kelime

imtihanda da kopya çekmeden kendinde var olanı kullanıp hür serbet şekilde cevap vermek esastır

o yüzden seçenekli testen ziyade klasik açık uçlu sınavlar daha çok ölçer daha doğru ölçer

zira testte seçenekler belli kalıplar belli birini seçecek

klasikte düşüncesinin sınırını kendisi belirler

 

ilk insan hata yaptı  neden?

bence insan hataları ile öğrenendir bir musibet bin nasihattan iyidir

ama tevbe ile döndü daha iyi olmak için çalıştı

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

ödül ceza ile silahı başına dayayıp  bir işi zorla yaptırma aynı değil

silah başına dayayıp yapmazsan ölürsün denilen kaç kişi yapmaktan vazgeçip ölümü tercih ediyor

 

ancak cennet cehennem gaybidir imana bağlıdır 

gözlerine sürekli cehennem gösterilip içinde diri diri yanıp bağıran insanlar olsa idi elbet silah başına dayanmış adam gibi mecburen o ateşten kurtulmak için her şeyi yapardı

gaybiliğin böyle bir letafeti var zorlamıyor hatırlatıyor gözlerine gösterip seni de rahatsız etmiyor ister inan ister inanma diyor yani seçenek sunuyor

 

tehdit edip silahı dayayan adam seçenek mi sunuyor:)

yap diyor yaptırıyor

ha desen ki şu işi yaparsan ödülü bu

şu işi yaparsan cezası bu serbestsin istediğini yap dediğinde

seni mecbur edip irade akıl kudretine hüküm koymuyor topu sana atıyor nereye vuracağın senin şutuna bağlı

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
7 minutes ago, nogodbutAllah said:

1.her şeyi Allah belirledi yarattı o yüzden o sorumlu dersek...

kendi bebeğini kesen anne ile, başkasının bebeğinin hayatını kurtarırken ölen anne yi farklı kılan nedir? ..

 

Yarattıysa tabii ki o sorumlu. Kendi bebeğini kesen anneyi tasarlarken düzgün tasarlayamamış, ona düzgün bir ortam sağlayamamış demek ki. Kendi bebeğini kesen anne hangi güdülerle bu işi yapıyor? Eğer Allah'ın bizzat kendi tasarladığı bu kadında bir şeyler eksikse, hatalıysa bu neden o kadının suçu oluyor?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Dediğimi anlamamışsınız herhâlde.  Determinizm kabûl edelim.

 (yani T zamanında S evreni varsa T' zamanında sadece S' olabilir) Allah t zamanında evreni S şeklinde belirliyor. Bu evren S T' zamanında birey A'nın B'yi seçtiği S' evrenine zorunlu olarak dönüşüyor. A'nın B'yi seçmesini belirleyen tüm faktörlerin oluşması evrenin T zamanında S hâlinde olması. Bunun da nedeni Allah'ın öyle yaratması. Dolayısıyla bu bireyin B'yi seçmesinin nedeni Allah'ın evreni T zamanında S hâlinde yaratması. Burada Allah indirekt olarak sonucu belirliyor ve bunu da biliyor. 

Eğer determinizm doğru değilse de burada olacak farklılıklar sadece şanstan doğar, nedensiz olarak. Bu durumda Allah'ın suçu olmadığını kabûl etsek bile bireyin hiç suçu yok, zirâ bu şans faktorü bireyden bağımsız.

tarihinde Natüralist Ateist tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
7 dakika önce, nogodbutAllah yazdı:

ödül ceza ile silahı başına dayayıp  bir işi zorla yaptırma aynı değil

silah başına dayayıp yapmazsan ölürsün denilen kaç kişi yapmaktan vazgeçip ölümü tercih ediyor

 

ancak cennet cehennem gaybidir imana bağlıdır 

gözlerine sürekli cehennem gösterilip içinde diri diri yanıp bağıran insanlar olsa idi elbet silah başına dayanmış adam gibi mecburen o ateşten kurtulmak için her şeyi yapardı

gaybiliğin böyle bir letafeti var zorlamıyor hatırlatıyor gözlerine gösterip seni de rahatsız etmiyor ister inan ister inanma diyor yani seçenek sunuyor

 

tehdit edip silahı dayayan adam seçenek mi sunuyor:)

yap diyor yaptırıyor

ha desen ki şu işi yaparsan ödülü bu

şu işi yaparsan cezası bu serbestsin istediğini yap dediğinde

seni mecbur edip irade akıl kudretine hüküm koymuyor topu sana atıyor nereye vuracağın senin şutuna bağlı

 

Ya  paranı  ya  canını  ver  diyen  bir  silahli  gibi söyle  yaparsan  yaşarsın  cenneti  kazanırsın  şöyle  şöyle  yaparsan  yani  paranı  vermezsen  yani  dine  göre  aklını  ipotek  etmezsen; canını  alirim (cehenneme  atarım) diyen  kişi  ile  Allah'ın  metodu  arasında  fark  göremiyorum. Yani  kuranı  kabul etmeme  özgürlüğüne sahipsin ( para  vermeme  özgürlüğüne  sahipsin  ama  ölürsün!!!

Link to post
Sitelerde Paylaş

VAllahi trafik kanunlarını koyan adamları da yolda araba sürerken göremiyoruz ancak o kanunu uygulayanlar bizi görüyor:)

cezayı hemen eve yolluyorlar.

görme ve göz islamda bilgi kaynağı değil

yetim bir çocuğun anne ve babasınıda göremiyoruz ancak eserden çocuktan üründen anne ve babanın varlığını kesin şüphesiz kabul ediyoruz

 

bir satranç tahtasında tüm 32 taş yerli yerine dizilmiş oyuna hazır gördüğümüzde

 

dizeni görmüyoruz ancak buraki ince dakik şuur akıl bilgi gerektiren dizilimde insanın dizdiğini kesin biliriz

 

uçakta pilotu görmüyoruz ancak bir demir yığının kendi kendine gideceğini düşünmeyip akıl ilim tecrübe şuur sahibi pilotun varlığından şüphemiz olmaz

 

eserden müessire yani heykelden heykeltraşa gitme şüphe kaldırmaz kesindir

 

intizamlı düzenli uyumlu güneş sistemleri insandaki sistemler yapılar eserden kati şekile eser sahibine intikal eder.

 

***

not: efendim bilgisayarda satranç oynar otomatik pilot ta var demeyiniz olanlarda insan aklının eseridirkendi zati varlıkları şuurları yoktur.

Link to post
Sitelerde Paylaş
16 dakika önce, nogodbutAllah yazdı:

ödül ceza ile silahı başına dayayıp  bir işi zorla yaptırma aynı değil

silah başına dayayıp yapmazsan ölürsün denilen kaç kişi yapmaktan vazgeçip ölümü tercih ediyor

 

ancak cennet cehennem gaybidir imana bağlıdır 

gözlerine sürekli cehennem gösterilip içinde diri diri yanıp bağıran insanlar olsa idi elbet silah başına dayanmış adam gibi mecburen o ateşten kurtulmak için her şeyi yapardı

gaybiliğin böyle bir letafeti var zorlamıyor hatırlatıyor gözlerine gösterip seni de rahatsız etmiyor ister inan ister inanma diyor yani seçenek sunuyor

 

tehdit edip silahı dayayan adam seçenek mi sunuyor:)

yap diyor yaptırıyor

ha desen ki şu işi yaparsan ödülü bu

şu işi yaparsan cezası bu serbestsin istediğini yap dediğinde

seni mecbur edip irade akıl kudretine hüküm koymuyor topu sana atıyor nereye vuracağın senin şutuna bağlı

 

 

Makineli tüfek gibi zırvalayıp duruyorsun...

Şu taptığın Arap tanrısı (keza diğerleri içinde aynı durum var), hergün binlerce küçük çocukların sikilmesini dikizliyor.

Evet; bir daha sindire sindire oku...masum çocuklar hergün sikiliyorlar!

Bunu yaparken muhtemelen popcorn falan da yiyordur ve sizler utanmadan sıkılmadan, her halükărda tanrınıza toz kondurmamaya çalışıyorsunuz.

Hiç mi şu menem tanrıyı en azından bu noktada eleştirmek aklınıza gelmiyor, yoksa onu azıcık eleştirmeye cesaretiniz mi yok?

Yemişim sizin bu her şeye gücü yeten tanrınızı...ürettiği ürün baştan hatalı!

 

tarihinde kavak tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

hala anlatamadım

adam somut dönemden çıkamamış

silah dayayan adam bizzat hazır halde  senin varlığını tehdit ediyor yani zorluyor bu şart altında doğru karar veremezsin

 

ancak gaybi  ve imani konu olan dirilme cennet cehennem ise  zorlamaz zira inkar edenler böyle bir şey yoktur fantezidir diyeiliyor

sen sana dayanmış hazır halde somut silahı inkar edebilirmisin:)

atesit olsan bile silahı inkar edemezsin:)

o silahın varlığını iliklerine kadar hissedersin:) hele birde tetiği düşürürse

 

gaybi olan ile hazırda olan bir olmaz.

 

misal  mafyadan biri dese ki şu işi yap yoksa kötü olur demesi ile

hemen silahı çıkarıp şunu yap demesi farklıdır

zira biri tehdittir biri hazır tehlikedir yani mevcuttur

 

biri ayağına ateşi dayamış yakıyor onun yaptıracağı farklı

diğeri gaybi manada şunu yaparsan iyi olur şunu yaparsan sonun ateştir demesi farklıdır

kavramlar düzeyinde anlaşılmıyor

 

bir kere imtihanın sonucunu ödül ve cezasını baştan versen imtihan olmaz 

varlığa yönelmiş hazır mevcut şey ile gaybi tehdit aynı değildir yahu bıktım  artık anlatmaktan klavyemin tuşlarından tüyler çıktı:)

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...