bayşapka 0 Kasım 10, 2019 gönderildi Raporla Share Kasım 10, 2019 gönderildi 19 minutes ago, akılsızşuursuzatom said: Dün de tartıştım bu kişilerle konu yine kadere geldi. Ebu leheb Allah bildiği için değil ebu lehep cehenneme gideceği için Allah biliyor öyle yazıyor diyordu.Acaba ben mi anlamıyorum bu mantığı diye acaba bana mı saçma mantıksız geliyor diye düşündüm bir süre. Rum suresinde rumların yeneceğini kesin biliyor dediğime de aynı şekilde; rumlar yenecegi için Allah öyle biliyor yazıyor diyor.Madem biliyor direk cehenneme koysun deyince ; cehenneme giden itiraz eder neden beni sınamadın da cehenneme atar diyor. Bende ıtiraz hakkımız varsa başka yerde yaratsaydın belki cennetlik olurum eleştirisini getirince ; Cehenneme neden atıyorsun belki sınavını gececektim sözünün hikmete uygun olmasından dolayı soyleyenen bir söz olduğunu ve aslında itiraz bile edemeyecegimizi sonuçta mülkün yegane sahibinin o olduğunu söylüyor. Bende zaten itiraz nasıl ederiz diye sordum? Dünyaya gelmeden önce itiraz edebilecek bir yeteneğe mi sahibiz?Mutlak güç karşısında daha dünyaya gelmeden önce itiraz etme kabiliyeti mi var diye sordum. Kendiyle çelişmiş işte, hem itiraz ederdin diyor, hem de zaten edemezdin ne haddine diyor. Link to post Sitelerde Paylaş
nogodbutAllah 0 Kasım 10, 2019 gönderildi Raporla Share Kasım 10, 2019 gönderildi kader konusu çok geniş konu islam dünyasından tarihten bu güne çok değişik kader anlayışları olmuş cebriyeciler insan robot gibidir Allah ne çizmişse onu işler demiş tam tersi mutezile insan kaderini kendi çizer demiş orta yol olan çoğunluk ise ne robotoz nede kendimiz çizeriz demiş cüzi irade akıl kuvvet nefis arzu verilmiş bunları kullanıp insan kendi fiilini işler ve sorumludur demiş evet geniş çerçevede her şeyi yaratan Allah ancak o çerçeve içinde karar vermek kişiyi bağlar misal: yollar işaretler ışıklar trafik kanunu cezalar v.s sürücüyü ve araba sahibini aşan şeylerdir araba dahi sürücü dışında başka firmanın eseri ancak o arabanın hız limit diyelim 150 sen her yerde 150 ile gidemezsin yerine göre ışığa yaya şehir içi otoban vs kendin ayarlayacaksın yani konulmuş kurallara riayet edeceksin kaza yapsan araba üreticsini suçlayamazsın veya yol trafik ışıkları suçlayamazsın araba senin kontrolünde senin akıl ve iraden ile gidiyor Allah insanı yarattı o halde her şeyden Allah sorumlu demek doğru değildir bıçağıda bıçakçı yapar ancak biri bıçağı alıp ekmek keser yani yerinde kullanır fayda sağlar ama kızıp ekmek keserken yanındaki karısını kesse efendim suçum yok bıçağı üreten suçludur diyemezsin beden bir allettir bir araba bir bıçak gibidir sen şöfor gibi iradenle aklınla onu yönlendirensin sadece bilmek ile fiil olmaz yani ilim yetmez ilim yanında irade kudret arzu akıl vb leride olması gerekir. bir kişi okuma yı biliyor ancak lal ise dili tutuk ise okuyamaz yani okumak için kbiliyeti donanımı kudreti de olması gerekir veya yazmayı bilen bir felçli sadece bildiği için yazamaz ellerinin parmaklarının kalemi kavrayıp veya tuşlara dokunup fiilen kuvvetle yaza bilmesi gerekir Allah kulun ne yapacağını bilir ancak kudret ve irade insanda olduğu için fiili yapan insandır sorumlu da odur. araba üreten firmanın arabanın tüm özelliklerini hızını manevra yeteneklerini bilmesi onu kullanan şöforun yaptığı kazadan sorumlu kılmaz Allah insanı yaratmış yeteneklerini vermiş bedeni araba gibi şofor olan ruhun kontrolüne teslim etmiş o ruh o beden arabasını bir noktadan diğer noktaya sürecek kaza yaparsa radara yakalansa hata yapsa son noktada cezayı keserler. Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Kasım 10, 2019 gönderildi Yazar Raporla Share Kasım 10, 2019 gönderildi 8 dakika önce, nogodbutAllah yazdı: kader konusu çok geniş konu islam dünyasından tarihten bu güne çok değişik kader anlayışları olmuş cebriyeciler insan robot gibidir Allah ne çizmişse onu işler demiş tam tersi mutezile insan kaderini kendi çizer demiş orta yol olan çoğunluk ise ne robotoz nede kendimiz çizeriz demiş cüzi irade akıl kuvvet nefis arzu verilmiş bunları kullanıp insan kendi fiilini işler ve sorumludur demiş evet geniş çerçevede her şeyi yaratan Allah ancak o çerçeve içinde karar vermek kişiyi bağlar misal: yollar işaretler ışıklar trafik kanunu cezalar v.s sürücüyü ve araba sahibini aşan şeylerdir araba dahi sürücü dışında başka firmanın eseri ancak o arabanın hız limit diyelim 150 sen her yerde 150 ile gidemezsin yerine göre ışığa yaya şehir içi otoban vs kendin ayarlayacaksın yani konulmuş kurallara riayet edeceksin kaza yapsan araba üreticsini suçlayamazsın veya yol trafik ışıkları suçlayamazsın araba senin kontrolünde senin akıl ve iraden ile gidiyor Allah insanı yarattı o halde her şeyden Allah sorumlu demek doğru değildir bıçağıda bıçakçı yapar ancak biri bıçağı alıp ekmek keser yani yerinde kullanır fayda sağlar ama kızıp ekmek keserken yanındaki karısını kesse efendim suçum yok bıçağı üreten suçludur diyemezsin beden bir allettir bir araba bir bıçak gibidir sen şöfor gibi iradenle aklınla onu yönlendirensin sadece bilmek ile fiil olmaz yani ilim yetmez ilim yanında irade kudret arzu akıl vb leride olması gerekir. bir kişi okuma yı biliyor ancak lal ise dili tutuk ise okuyamaz yani okumak için kbiliyeti donanımı kudreti de olması gerekir veya yazmayı bilen bir felçli sadece bildiği için yazamaz ellerinin parmaklarının kalemi kavrayıp veya tuşlara dokunup fiilen kuvvetle yaza bilmesi gerekir Allah kulun ne yapacağını bilir ancak kudret ve irade insanda olduğu için fiili yapan insandır sorumlu da odur. araba üreten firmanın arabanın tüm özelliklerini hızını manevra yeteneklerini bilmesi onu kullanan şöforun yaptığı kazadan sorumlu kılmaz Allah insanı yaratmış yeteneklerini vermiş bedeni araba gibi şofor olan ruhun kontrolüne teslim etmiş o ruh o beden arabasını bir noktadan diğer noktaya sürecek kaza yaparsa radara yakalansa hata yapsa son noktada cezayı keserler. bende bu adam nerde diyordum hemen zirvalari yapıştırmış Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Kasım 10, 2019 gönderildi Yazar Raporla Share Kasım 10, 2019 gönderildi 10 dakika önce, nogodbutAllah yazdı: kader konusu çok geniş konu islam dünyasından tarihten bu güne çok değişik kader anlayışları olmuş cebriyeciler insan robot gibidir Allah ne çizmişse onu işler demiş tam tersi mutezile insan kaderini kendi çizer demiş orta yol olan çoğunluk ise ne robotoz nede kendimiz çizeriz demiş cüzi irade akıl kuvvet nefis arzu verilmiş bunları kullanıp insan kendi fiilini işler ve sorumludur demiş evet geniş çerçevede her şeyi yaratan Allah ancak o çerçeve içinde karar vermek kişiyi bağlar misal: yollar işaretler ışıklar trafik kanunu cezalar v.s sürücüyü ve araba sahibini aşan şeylerdir araba dahi sürücü dışında başka firmanın eseri ancak o arabanın hız limit diyelim 150 sen her yerde 150 ile gidemezsin yerine göre ışığa yaya şehir içi otoban vs kendin ayarlayacaksın yani konulmuş kurallara riayet edeceksin kaza yapsan araba üreticsini suçlayamazsın veya yol trafik ışıkları suçlayamazsın araba senin kontrolünde senin akıl ve iraden ile gidiyor Allah insanı yarattı o halde her şeyden Allah sorumlu demek doğru değildir bıçağıda bıçakçı yapar ancak biri bıçağı alıp ekmek keser yani yerinde kullanır fayda sağlar ama kızıp ekmek keserken yanındaki karısını kesse efendim suçum yok bıçağı üreten suçludur diyemezsin beden bir allettir bir araba bir bıçak gibidir sen şöfor gibi iradenle aklınla onu yönlendirensin sadece bilmek ile fiil olmaz yani ilim yetmez ilim yanında irade kudret arzu akıl vb leride olması gerekir. bir kişi okuma yı biliyor ancak lal ise dili tutuk ise okuyamaz yani okumak için kbiliyeti donanımı kudreti de olması gerekir veya yazmayı bilen bir felçli sadece bildiği için yazamaz ellerinin parmaklarının kalemi kavrayıp veya tuşlara dokunup fiilen kuvvetle yaza bilmesi gerekir Allah kulun ne yapacağını bilir ancak kudret ve irade insanda olduğu için fiili yapan insandır sorumlu da odur. araba üreten firmanın arabanın tüm özelliklerini hızını manevra yeteneklerini bilmesi onu kullanan şöforun yaptığı kazadan sorumlu kılmaz Allah insanı yaratmış yeteneklerini vermiş bedeni araba gibi şofor olan ruhun kontrolüne teslim etmiş o ruh o beden arabasını bir noktadan diğer noktaya sürecek kaza yaparsa radara yakalansa hata yapsa son noktada cezayı keserler. Allah araba üreticisi gibi hız manevra yı değil o arabada zina edeceğini veya alkol alacağını veya kazadan sıyrılmak için o an karar değiştireceğini de biliyor. Bıçak üreten de ise bıçak gerçekte yararlı veya zararlı değildir kullanıma göre zarar fayda durumdan duruma değişir. Fakat siz ahlaki tavır olan kötülük ile salt bir gerçek ile silah bıçak yağmur örneklerini verip işi yine teşbihte boğuyorsunuz.Acikcasi sıkıyorsunuz artık teşbihsiz bir halt anlatamaz olmuşsunuz.Tesbih kullanmayın demedim her halti teşbihle anlatmak yerine artık hayatın gerceklerini görün demeye çalıştım. Kötülük faydalı sizin için yok adamı kesersen kötü ekmek doğrarsın iyidir gibi bıçak ornegin de olduğu gibi siz baya baya kötülük hep gerekli hem güzel bir şey olduğunu savunuyorsunuz. Af edersiniz ama sizin kızınıza eşinize (bunu affiniza siginarak söylüyorum) bir kötü iş gelse bu normaldir çünkü Allah elmas ile kömürü ayırt etmek için yapmış böyle bisiyi kötülükte baya baya gerekli. Link to post Sitelerde Paylaş
nogodbutAllah 0 Kasım 10, 2019 gönderildi Raporla Share Kasım 10, 2019 gönderildi sen onu boş verde ateist misin nurcu musun:) hala sana nasıl cevap yazacağımı bilmiyorum omurgalı ol takiyyeyi bırak ta ne ise o olda ona göre yazalım yoksa seni zerre kale almam adam yerinede koymam önce dürüst ol fikir namusuna sahib ol ateist müslüman deist hristiyan dan önce insanız insanlığın temeli de en evel dürüstlüktür yalancıları takiyyecileri asla kale almam zerre de değer vermem çerçöp gibidirler zehirli yılan mesabesinde kanserli yaratıklarıdır Link to post Sitelerde Paylaş
nogodbutAllah 0 Kasım 10, 2019 gönderildi Raporla Share Kasım 10, 2019 gönderildi bu adam anlama özürlü değilse bende bir şey bilmiyorum:) yalan söyleyenden her şey olur zira yalan kanser gibidir anlama mekanizmasınıda felç eder aklı başında olanlar anlar anlayamayanlar yad anlamak istemeyenlere yapacak bir şey yok ilkokulu terklere bir daha basitleştirip anlatayım irade bir şeyi yapmak için yeterli değil papağan gibi cüzi irade deyip sayıklayan sarhoşlar gibi olmayınız irade yanında kuvvet istek nefis akıl da gerekli bir fiili yapmak için misal çocuklar hem akıl hem kudret ve irade açısından yeterli olmadığı için mesul olmaz deliler kuvvet olsa da akıllı bir irade olmadığı için mesul olmaz beşeri hukuk dahi kastı niyeti aklı iradeyi kuvveti esas alıp ceza verir misal bir büyük silahı çocuğun eline verip sonrada çocuğun parmağını tetiğe bastırıp ateş ettirp adam öldürse cebren azmetirmiş olur veya bu büyük biride olabilir bu sefer irade ve kudretini tahakküm altına aldığın için asıl sorumlu değil tetikçi olur Allahın bilmesi müdahele anlamına gelmez nokta. Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Kasım 10, 2019 gönderildi Yazar Raporla Share Kasım 10, 2019 gönderildi 1 dakika önce, nogodbutAllah yazdı: bu adam anlama özürlü değilse bende bir şey bilmiyorum:) yalan söyleyenden her şey olur zira yalan kanser gibidir anlama mekanizmasınıda felç eder aklı başında olanlar anlar anlayamayanlar yad anlamak istemeyenlere yapacak bir şey yok ilkokulu terklere bir daha basitleştirip anlatayım irade bir şeyi yapmak için yeterli değil papağan gibi cüzi irade deyip sayıklayan sarhoşlar gibi olmayınız irade yanında kuvvet istek nefis akıl da gerekli bir fiili yapmak için misal çocuklar hem akıl hem kudret ve irade açısından yeterli olmadığı için mesul olmaz deliler kuvvet olsa da akıllı bir irade olmadığı için mesul olmaz beşeri hukuk dahi kastı niyeti aklı iradeyi kuvveti esas alıp ceza verir misal bir büyük silahı çocuğun eline verip sonrada çocuğun parmağını tetiğe bastırıp ateş ettirp adam öldürse cebren azmetirmiş olur veya bu büyük biride olabilir bu sefer irade ve kudretini tahakküm altına aldığın için asıl sorumlu değil tetikçi olur Allahın bilmesi müdahele anlamına gelmez nokta. Hızır musa kissasında Allah'ın bilgisinin müdahale olmadığını çok açık görüyoruz haklısınız. Link to post Sitelerde Paylaş
Smile Buddha 0 Kasım 10, 2019 gönderildi Raporla Share Kasım 10, 2019 gönderildi 1 dakika önce, nogodbutAllah yazdı: bu adam anlama özürlü değilse bende bir şey bilmiyorum:) yalan söyleyenden her şey olur zira yalan kanser gibidir anlama mekanizmasınıda felç eder aklı başında olanlar anlar anlayamayanlar yad anlamak istemeyenlere yapacak bir şey yok ilkokulu terklere bir daha basitleştirip anlatayım irade bir şeyi yapmak için yeterli değil papağan gibi cüzi irade deyip sayıklayan sarhoşlar gibi olmayınız irade yanında kuvvet istek nefis akıl da gerekli bir fiili yapmak için misal çocuklar hem akıl hem kudret ve irade açısından yeterli olmadığı için mesul olmaz deliler kuvvet olsa da akıllı bir irade olmadığı için mesul olmaz beşeri hukuk dahi kastı niyeti aklı iradeyi kuvveti esas alıp ceza verir misal bir büyük silahı çocuğun eline verip sonrada çocuğun parmağını tetiğe bastırıp ateş ettirp adam öldürse cebren azmetirmiş olur veya bu büyük biride olabilir bu sefer irade ve kudretini tahakküm altına aldığın için asıl sorumlu değil tetikçi olur Allahın bilmesi müdahele anlamına gelmez nokta. Beşeri hukuk Allah'ı bulamadığı için insanı sorumlu tutuyor. Bulsa onu sorumlu tutar. Beşeri hukuk somut kanıt ister.Parmak izi, kamera kaydı,dna,vb şeyler. Beşeri hukuku geçelim. Aklı,bedeni,bilgiyi,enerjiyi veren ALLAH. Sorumlu tutulabilmen için Allah'tan bağımsız olmalısın. Seçimlerinde karar verirken ALLAH tan bağımsız karar veremezsin. Üretilen değil üreten sorumludur. Link to post Sitelerde Paylaş
Natüralist Ateist 0 Kasım 10, 2019 gönderildi Raporla Share Kasım 10, 2019 gönderildi 34 dakika önce, nogodbutAllah yazdı: araba üreten firmanın arabanın tüm özelliklerini hızını manevra yeteneklerini bilmesi onu kullanan şöforun yaptığı kazadan sorumlu kılmaz Allah insanı yaratmış yeteneklerini vermiş bedeni araba gibi şofor olan ruhun kontrolüne teslim etmiş o ruh o beden arabasını bir noktadan diğer noktaya sürecek kaza yaparsa radara yakalansa hata yapsa son noktada cezayı keserler. Ama Allah ruhu da yaratıyor, her şeyi belirleyen Allah. Eğer bir durumda her şeyi belirleyen sizseniz sonucundan da siz sorumlusunuz. Arabayı yapan sürücüyü de yapmıyor. Link to post Sitelerde Paylaş
nogodbutAllah 0 Kasım 10, 2019 gönderildi Raporla Share Kasım 10, 2019 gönderildi Bir saat önce, mirasyedi yazdı: Beşeri hukuk Allah'ı bulamadığı için insanı sorumlu tutuyor. Bulsa onu sorumlu tutar. Beşeri hukuk somut kanıt ister.Parmak izi, kamera kaydı,dna,vb şeyler. islam aynı zamanda şeriattır yani hukuktur hz peygamber zamanında ve dahi sonralarında hep islami hukuk var idi ve onlar Allahı da kaderi de iradeyi de biliyorlardı ama zina edene ceza verdiler hırsızlık yapana ceza verdiler bu islam adına karar veren perygamberler kadılar Allahı bulamadığı için mi suç işleyene ceza verdiler:) dürüst olalım kimse aklına iradesine kuvvetine sınırlama gelsin veya başkası yönlendirsin istemez bebekler coçuklar bile bundan rahatsız olur karşı çıkar misal biri size deseki git şu kişiye bir tokat at neden yapayım dersin fıtri olarak karşı çıkarsın zira irade kuvvet aklına hüküm konulmasını istemezsin ama zorla tehditle ölümle korkutup mecbur bıraksa o zaman kişiyi bile vurabilirsin neden? tehdit baskı ile irade ve kuvvetine ve baskı konuldu aklın kalbin iraden karşı çıksada gider yaparsın işte bu noktada aslına yapan sen değilsin tetikçisin sadece azmettiren asıl cezayı alır insan fıtri olarak irade akıl kudret açısında hürdür hür olmak ister evlenen çiftlere o yüzden hiç bir baskı altında kalmadan evet diyormusun derler ha orda ki kız anne baba baskısı ile evet demişse sonra yine boşanma ile huzursuzluk ile sonuçlanır kendi irade isteği kalbi hiçe sayıldı. Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Kasım 10, 2019 gönderildi Yazar Raporla Share Kasım 10, 2019 gönderildi 3 dakika önce, nogodbutAllah yazdı: islam aynı zamanda şeriattır yani hukuktur hz peygamber zamanında ve dahi sonralarında hep islami hukuk var idi ve onlar Allahı da kaderi de iradeyi de biliyorlardı ama zina edene ceza verdiler hırsızlık yapana ceza verdiler bu islam adına karar veren perygamberler kadılar Allahı bulamadığı için mi suç işleyene ceza verdiler:) dürüst olalım kimse aklına iradesine kuvvetine sınırlama gelsin veya başkası yönlendirsin istemez bebekler coçuklar bile bundan rahatsız olur karşı çıkar misal biri size deseki git şu kişiye bir tokat at neden yapayım dersin fıtri olarak karşı çıkarsın zira irade kuvvet aklına hüküm konulmasını istemezsin ama zorla tehditle ölümle korkutup mecbur bıraksa o zaman kişiyi bile vurabilirsin neden? tehdit baskı ile irade ve kuvvetine ve baskı konuldu aklın kalbin iraden karşı çıksada gider yaparsın işte bu noktada aslına yapan sen değilsin tetikçisin sadece azmettiren asıl cezayı alır insan fıtri olarak irade akıl kudret açısında hürdür hür olmak ister evlenen çiftlere o yüzden hiç bir baskı altında kalmadan evet diyormusun derler ha orda ki kız anne baba baskısı ile evet demişse sonra yine boşanma ile huzursuzluk ile sonuçlanır kendi irade isteği kalbi hiçe sayıldı. Allah azmettirici işte tevbe 111 de olduğu gibi cennet karşılığında satın almıştır artık onlar ölürler öldürürler. Hem bir kere ölümle tehdit falan demişsiniz Allahta cehennemle tehdit ediyor ona sesiniz çıkmıyor nedense?Bir tanrısal ahlak sistemi düşünün ki ödül ceza sistemine dayansın hatirlatayim ödül ceza dönemi somut işlemsel dönem de kaldı. Insan ahlaki açıdan olgunlastikca ödül ceza için değil kendi içinden geldiği için davranmaya başlar ki herkes değil ama bunu basaranlara biz ahlaki olarak olgun deriz işte. Sizde bırakın birilerinin şunu şunu yaparsan ödül. yapmazsan ceza vaadlerini kendiniz olun! Link to post Sitelerde Paylaş
Smile Buddha 0 Kasım 10, 2019 gönderildi Raporla Share Kasım 10, 2019 gönderildi 1 dakika önce, nogodbutAllah yazdı: islam aynı zamanda şeriattır yani hukuktur hz peygamber zamanında ve dahi sonralarında hep islami hukuk var idi ve onlar Allahı da kaderi de iradeyi de biliyorlardı ama zina edene ceza verdiler hırsızlık yapana ceza verdiler bu islam adına karar veren perygamberler kadılar Allahı bulamadığı için mi suç işleyene ceza verdiler:) dürüst olalım kimse aklına iradesine kuvvetine sınırlama gelsin veya başkası yönlendirsin istemez bebekler coçuklar bile bundan rahatsız olur karşı çıkar misal biri size deseki git şu kişiye bir tokat at neden yapayım dersin fıtri olarak karşı çıkarsın zira irade kuvvet aklına hüküm konulmasını istemezsin ama zorla tehditle ölümle korkutup mecbur bıraksa o zaman kişiyi bile vurabilirsin neden? tehdit baskı ile irade ve kuvvetine ve baskı konuldu aklın kalbin iraden karşı çıksada gider yaparsın işte bu noktada aslına yapan sen değilsin tetikçisin sadece azmettiren asıl cezayı alır insan fıtri olarak irade akıl kudret açısında hürdür hür olmak ister evlenen çiftlere o yüzden hiç bir baskı altında kalmadan evet diyormusun derler ha orda ki kız anne baba baskısı ile evet demişse sonra yine boşanma ile huzursuzluk ile sonuçlanır kendi irade isteği kalbi hiçe sayıldı. Evet Allah'ı bulamadıkları için Mantık ilkelerini bilmedikleri için. ALLAH'ı insan gibi(işveren ,kral,komutan vb ) düşündükleri için. İnsana ceza verdiler. Bir kişi beni zorla tehdit etse onu sorumlu tutmam. Hangi derdi verdide ALLAH bana musallat etti diye düşünürüm. ALLAH ile iletişim kuramıyoruz. İnsana müdahele ederken göremiyoruz. Link to post Sitelerde Paylaş
nogodbutAllah 0 Kasım 10, 2019 gönderildi Raporla Share Kasım 10, 2019 gönderildi evet Allah ruhuda yaratıyor bedeni de bu doğru ancak şöyle düşünelim 1.her şeyi Allah belirledi yarattı o yüzden o sorumlu dersek insanın robot gibi hep aynı şeyleri yapması gerekir hayır böyle bir yeknesaklık yok parmak izlerimizin farklılığı gibi akıl karakter ruhi bedeni yapılarım derece derece farklı yapıda aynı yumurta ikizleri dahi farklı yetiştirildiklerinde farklı davranış sergiliyorlar bedenen aynı olan bu kişilerin yaptıkları maddi olsa idi aynı her şartta aynı davranış göstermesi beklendirdi demek ki oyun hamuru gibi manevi bir saf temiz yapı var ki bu şartlara göre şekil alıyor kendi bebeğini kesen anne ile, başkasının bebeğinin hayatını kurtarırken ölen anne yi farklı kılan nedir? insanları karınca gibi ezen zalim gaddar insan ile, karıncaya bile insan muamelesi yapıp ezmeyen insan neden aynı değil? demek ki donanımsal olarak bazı şeyler ile hazır gelsekte yetiştirilme verilen şeyler onu farklı kılıyor 2. Allah her şeyi yarattı ancak akıl irade ruh nefis istek vb şeyler ile serbest bıraktı yetişme tarzlarına göre olgunlaştığında sahip olduğu birikim ile akıl irade ile karar verdi ve sorumlu oldu imtihan bence anahtar kelime imtihanda da kopya çekmeden kendinde var olanı kullanıp hür serbet şekilde cevap vermek esastır o yüzden seçenekli testen ziyade klasik açık uçlu sınavlar daha çok ölçer daha doğru ölçer zira testte seçenekler belli kalıplar belli birini seçecek klasikte düşüncesinin sınırını kendisi belirler ilk insan hata yaptı neden? bence insan hataları ile öğrenendir bir musibet bin nasihattan iyidir ama tevbe ile döndü daha iyi olmak için çalıştı Link to post Sitelerde Paylaş
nogodbutAllah 0 Kasım 10, 2019 gönderildi Raporla Share Kasım 10, 2019 gönderildi ödül ceza ile silahı başına dayayıp bir işi zorla yaptırma aynı değil silah başına dayayıp yapmazsan ölürsün denilen kaç kişi yapmaktan vazgeçip ölümü tercih ediyor ancak cennet cehennem gaybidir imana bağlıdır gözlerine sürekli cehennem gösterilip içinde diri diri yanıp bağıran insanlar olsa idi elbet silah başına dayanmış adam gibi mecburen o ateşten kurtulmak için her şeyi yapardı gaybiliğin böyle bir letafeti var zorlamıyor hatırlatıyor gözlerine gösterip seni de rahatsız etmiyor ister inan ister inanma diyor yani seçenek sunuyor tehdit edip silahı dayayan adam seçenek mi sunuyor:) yap diyor yaptırıyor ha desen ki şu işi yaparsan ödülü bu şu işi yaparsan cezası bu serbestsin istediğini yap dediğinde seni mecbur edip irade akıl kudretine hüküm koymuyor topu sana atıyor nereye vuracağın senin şutuna bağlı Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Kasım 10, 2019 gönderildi Raporla Share Kasım 10, 2019 gönderildi 7 minutes ago, nogodbutAllah said: 1.her şeyi Allah belirledi yarattı o yüzden o sorumlu dersek... kendi bebeğini kesen anne ile, başkasının bebeğinin hayatını kurtarırken ölen anne yi farklı kılan nedir? .. Yarattıysa tabii ki o sorumlu. Kendi bebeğini kesen anneyi tasarlarken düzgün tasarlayamamış, ona düzgün bir ortam sağlayamamış demek ki. Kendi bebeğini kesen anne hangi güdülerle bu işi yapıyor? Eğer Allah'ın bizzat kendi tasarladığı bu kadında bir şeyler eksikse, hatalıysa bu neden o kadının suçu oluyor? Link to post Sitelerde Paylaş
Natüralist Ateist 0 Kasım 10, 2019 gönderildi Raporla Share Kasım 10, 2019 gönderildi (düzenlendi) Dediğimi anlamamışsınız herhâlde. Determinizm kabûl edelim. (yani T zamanında S evreni varsa T' zamanında sadece S' olabilir) Allah t zamanında evreni S şeklinde belirliyor. Bu evren S T' zamanında birey A'nın B'yi seçtiği S' evrenine zorunlu olarak dönüşüyor. A'nın B'yi seçmesini belirleyen tüm faktörlerin oluşması evrenin T zamanında S hâlinde olması. Bunun da nedeni Allah'ın öyle yaratması. Dolayısıyla bu bireyin B'yi seçmesinin nedeni Allah'ın evreni T zamanında S hâlinde yaratması. Burada Allah indirekt olarak sonucu belirliyor ve bunu da biliyor. Eğer determinizm doğru değilse de burada olacak farklılıklar sadece şanstan doğar, nedensiz olarak. Bu durumda Allah'ın suçu olmadığını kabûl etsek bile bireyin hiç suçu yok, zirâ bu şans faktorü bireyden bağımsız. Kasım 10, 2019 tarihinde Natüralist Ateist tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Kasım 10, 2019 gönderildi Yazar Raporla Share Kasım 10, 2019 gönderildi 7 dakika önce, nogodbutAllah yazdı: ödül ceza ile silahı başına dayayıp bir işi zorla yaptırma aynı değil silah başına dayayıp yapmazsan ölürsün denilen kaç kişi yapmaktan vazgeçip ölümü tercih ediyor ancak cennet cehennem gaybidir imana bağlıdır gözlerine sürekli cehennem gösterilip içinde diri diri yanıp bağıran insanlar olsa idi elbet silah başına dayanmış adam gibi mecburen o ateşten kurtulmak için her şeyi yapardı gaybiliğin böyle bir letafeti var zorlamıyor hatırlatıyor gözlerine gösterip seni de rahatsız etmiyor ister inan ister inanma diyor yani seçenek sunuyor tehdit edip silahı dayayan adam seçenek mi sunuyor:) yap diyor yaptırıyor ha desen ki şu işi yaparsan ödülü bu şu işi yaparsan cezası bu serbestsin istediğini yap dediğinde seni mecbur edip irade akıl kudretine hüküm koymuyor topu sana atıyor nereye vuracağın senin şutuna bağlı Ya paranı ya canını ver diyen bir silahli gibi söyle yaparsan yaşarsın cenneti kazanırsın şöyle şöyle yaparsan yani paranı vermezsen yani dine göre aklını ipotek etmezsen; canını alirim (cehenneme atarım) diyen kişi ile Allah'ın metodu arasında fark göremiyorum. Yani kuranı kabul etmeme özgürlüğüne sahipsin ( para vermeme özgürlüğüne sahipsin ama ölürsün!!! Link to post Sitelerde Paylaş
nogodbutAllah 0 Kasım 10, 2019 gönderildi Raporla Share Kasım 10, 2019 gönderildi VAllahi trafik kanunlarını koyan adamları da yolda araba sürerken göremiyoruz ancak o kanunu uygulayanlar bizi görüyor:) cezayı hemen eve yolluyorlar. görme ve göz islamda bilgi kaynağı değil yetim bir çocuğun anne ve babasınıda göremiyoruz ancak eserden çocuktan üründen anne ve babanın varlığını kesin şüphesiz kabul ediyoruz bir satranç tahtasında tüm 32 taş yerli yerine dizilmiş oyuna hazır gördüğümüzde dizeni görmüyoruz ancak buraki ince dakik şuur akıl bilgi gerektiren dizilimde insanın dizdiğini kesin biliriz uçakta pilotu görmüyoruz ancak bir demir yığının kendi kendine gideceğini düşünmeyip akıl ilim tecrübe şuur sahibi pilotun varlığından şüphemiz olmaz eserden müessire yani heykelden heykeltraşa gitme şüphe kaldırmaz kesindir intizamlı düzenli uyumlu güneş sistemleri insandaki sistemler yapılar eserden kati şekile eser sahibine intikal eder. *** not: efendim bilgisayarda satranç oynar otomatik pilot ta var demeyiniz olanlarda insan aklının eseridirkendi zati varlıkları şuurları yoktur. Link to post Sitelerde Paylaş
kavak 0 Kasım 10, 2019 gönderildi Raporla Share Kasım 10, 2019 gönderildi (düzenlendi) 16 dakika önce, nogodbutAllah yazdı: ödül ceza ile silahı başına dayayıp bir işi zorla yaptırma aynı değil silah başına dayayıp yapmazsan ölürsün denilen kaç kişi yapmaktan vazgeçip ölümü tercih ediyor ancak cennet cehennem gaybidir imana bağlıdır gözlerine sürekli cehennem gösterilip içinde diri diri yanıp bağıran insanlar olsa idi elbet silah başına dayanmış adam gibi mecburen o ateşten kurtulmak için her şeyi yapardı gaybiliğin böyle bir letafeti var zorlamıyor hatırlatıyor gözlerine gösterip seni de rahatsız etmiyor ister inan ister inanma diyor yani seçenek sunuyor tehdit edip silahı dayayan adam seçenek mi sunuyor:) yap diyor yaptırıyor ha desen ki şu işi yaparsan ödülü bu şu işi yaparsan cezası bu serbestsin istediğini yap dediğinde seni mecbur edip irade akıl kudretine hüküm koymuyor topu sana atıyor nereye vuracağın senin şutuna bağlı Makineli tüfek gibi zırvalayıp duruyorsun... Şu taptığın Arap tanrısı (keza diğerleri içinde aynı durum var), hergün binlerce küçük çocukların sikilmesini dikizliyor. Evet; bir daha sindire sindire oku...masum çocuklar hergün sikiliyorlar! Bunu yaparken muhtemelen popcorn falan da yiyordur ve sizler utanmadan sıkılmadan, her halükărda tanrınıza toz kondurmamaya çalışıyorsunuz. Hiç mi şu menem tanrıyı en azından bu noktada eleştirmek aklınıza gelmiyor, yoksa onu azıcık eleştirmeye cesaretiniz mi yok? Yemişim sizin bu her şeye gücü yeten tanrınızı...ürettiği ürün baştan hatalı! Kasım 10, 2019 tarihinde kavak tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
nogodbutAllah 0 Kasım 10, 2019 gönderildi Raporla Share Kasım 10, 2019 gönderildi hala anlatamadım adam somut dönemden çıkamamış silah dayayan adam bizzat hazır halde senin varlığını tehdit ediyor yani zorluyor bu şart altında doğru karar veremezsin ancak gaybi ve imani konu olan dirilme cennet cehennem ise zorlamaz zira inkar edenler böyle bir şey yoktur fantezidir diyeiliyor sen sana dayanmış hazır halde somut silahı inkar edebilirmisin:) atesit olsan bile silahı inkar edemezsin:) o silahın varlığını iliklerine kadar hissedersin:) hele birde tetiği düşürürse gaybi olan ile hazırda olan bir olmaz. misal mafyadan biri dese ki şu işi yap yoksa kötü olur demesi ile hemen silahı çıkarıp şunu yap demesi farklıdır zira biri tehdittir biri hazır tehlikedir yani mevcuttur biri ayağına ateşi dayamış yakıyor onun yaptıracağı farklı diğeri gaybi manada şunu yaparsan iyi olur şunu yaparsan sonun ateştir demesi farklıdır kavramlar düzeyinde anlaşılmıyor bir kere imtihanın sonucunu ödül ve cezasını baştan versen imtihan olmaz varlığa yönelmiş hazır mevcut şey ile gaybi tehdit aynı değildir yahu bıktım artık anlatmaktan klavyemin tuşlarından tüyler çıktı:) Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts