Jump to content

Haydi Bir Benzerini Yazında Görelim?


Recommended Posts

kuranın benzeri yazılmazın manası aynı etki ve bilgide bir kitap yazılamaz demek.kuran iddialı bir kitaptır ve ayrıntıda hiç farkettirmeden o zamn bilinmesi imkansız olan şeylerden tüyolar verir. mesela arılardan bahseder,bundan o dönemdeki yazılmış herhangi bir kitapta bahsedebilir,ama kuranda işçi arılardan bahsederken dişi olduklarınıda anlarsın.bu çok sıradan birşey gibi gözüksede,sanırım işçi arıların dişi olduğu modern dünyaya ait bir bilgidir.benzeri yazılamazdan kasıt bu.buna karşın kişisel olarak herhangi bir kitabıda kurandan daha güzel hissedebiliriz.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 361
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Eline kağıt kalem al yazarsın bir şeyler başına bir iş gelmezse yazarken tabi. :) Keramet yazmakta değil ki. Kitap 1400 yıldır geçerli. En büyük mucizesi Kuran'ın budur. Mutlaka bir kitap yazarsınız ama sizden başka kitabınızı tanıyan kaç kişi toplayabilirsiniz başınıza?

Kuran'ın dili Arapça. Arapça'yı da Arap dilini bilen kişilerin değerlendirmesi doğru olur.

Konudan konuya atlamaya gelince, ayetlerin konu bütünlüğü izlemeyişinin sebebi de vahiy ile ilgili bir durum.

"Hekim" (The Pysician) Arap ülkelerinde Kran'dan bile fazla okundu. Kuran'dan bile fazla satıldı.

Örneğin Alşmanya'da en az 6 milyon adet sattı. Türkiye'de en çok okunanlar listelerinde hep üst sıralarda yerini buldu.

Buna göre hangi kitap daha çok rağbet görür?

Noah Gordon bir tanrı mıdır? Veya en azından peygamber midir?

Link to post
Sitelerde Paylaş

kuranda işçi arılar

Arapçada tüm nesnelerde cinsiyet ayrımı vardır. Herhangi bir şeyden ya erkek, ya dişi olarak bahsetmek zorundasın. Buna dilbilgisinde müennes müzekker denir. Karınca, arı, kelebek gibi hayvanlardan zerafet dolayısıyla müennes biçimde bahsedilir. Ortada hiç bir olağanüstülük yok anlayacağın! B)

Link to post
Sitelerde Paylaş

"Hekim" (The Pysician) Arap ülkelerinde Kran'dan bile fazla okundu. Kuran'dan bile fazla satıldı.

Örneğin Alşmanya'da en az 6 milyon adet sattı. Türkiye'de en çok okunanlar listelerinde hep üst sıralarda yerini buldu.

Buna göre hangi kitap daha çok rağbet görür?

Noah Gordon bir tanrı mıdır? Veya en azından peygamber midir?

Sen Kuran'ı en çok satan kitaplarla kıyaslıyorsu yani düz mantık. Dünyanın 4/3'ü Kuran'ı hiç okumadı kabul edelim bu durum 1400 yıldır Kuran'ın ortadan silinip gitmesine neden oldu mu? Yok...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Der Spiegel dergisi dünyada insanları en çok korkutan kitap olarak Kuran'ı seçmiş ve kapak konusu yapmıştır. İçindeki korku ayetlerinin dökümünü yaparak bir korku kitabı olarak tanımlamıştır.

E haklıdır da... Yani korku belasından Kuran'ın tüm marifeti. İnsanlar, özellikle bilgisizler bilinmedik şeylerden çok korkmayı tercih ederler. Cahil cesareti diye bir şey var demeyin, o somut konularda geçerlidir. O cesaret değil, durumu tartamama bilgisizliğidir. Soyut konularda kendini bir şey biliyor sananlar, somut konularla ilgilenmezler ve cahildirler.

Örneğin tıbba inanmaz ama cinlere inanır ve ölesiye korkarlar.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sen Kuran'ı en çok satan kitaplarla kıyaslıyorsu yani düz mantık. Dünyanın 4/3'ü Kuran'ı hiç okumadı kabul edelim bu durum 1400 yıldır Kuran'ın ortadan silinip gitmesine neden oldu mu? Yok...

1400 yıldır ortadan silinmemesi, içindeki haksızlıkları, adaletsizlikleri, şiddeti, insan haklarına aykırılıkları, insanları arasına nefrek ve kin tohumları ekmesini doğru mu gösteriyor yani?

Link to post
Sitelerde Paylaş

1400 yıldır ortadan silinmemesi, içindeki haksızlıkları, adaletsizlikleri, şiddeti, insan haklarına aykırılıkları, insanları arasına nefrek ve kin tohumları ekmesini doğru mu gösteriyor yani?

Bunların doğruluk payı yok. Eğer öyle olsaydı böyle bir kitabı kimse kabul etmezdi... Kuran dediğin gibi bir kitap olsa yahudilerin kabul etmedikleri kitapları Talmut'un akıbetine uğrardı.

Kuran Allah'ın varlığından ve düzeninden bahseden bir kitaptır. İnsan hakları bildirisi değildir, Anayasa değildir. Hükümleri yoktur demiyorum, bu ayrı bir şey. Kuran'ı kutsal kitap olarak okuyacaksın anlattığı olayları dönemin şartları içinde değerlendireceksin.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Doğruluk payı yok öyle mi? Ben senin gibi boş konuşmayı, desteksiz atmayı sevmem. Hemen bir örnekle başlayalım. Şimdi şu aşağıdaki surelerde bana adaleti, insan haklarını, insanlar arasındaki eşitliği öğütleyen ifadeyi bul bakalım.

Bakara/178 - Ey iman edenler! Öldürülenler hakkında size kısas farz kılındı. Hüre karşı hür, köleye karşı köle, kadına karşı kadın kısas edilir. Ancak öldüren kimse, kardeşi (öldürülenin vârisi, velisi) tarafından affedilirse, aklın ve dinin gereklerine uygun yol izlemek ve güzellikle diyet ödemek gerekir. Bu, Rabbinizden bir hafifletme ve rahmettir. Bundan sonra tecavüzde bulunana elem dolu bir azap vardır

Tevbe/23-Ey iman edenler! Eğer küfrü imana tercih ederlerse, babalarınızı ve kardeşlerinizi bile dost edinmeyin. İçinizden kim onları dost edinirse, işte onlar, zalimlerin ta kendileridir.

tarihinde searcher1 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Doğruluk payı yok öyle mi? Ben senin gibi boş konuşmayı, desteksiz atmayı sevmem. Hemen bir örnekle başlayalım. Şimdi şu aşağıdaki surelerde bana adaleti, insan haklarını, insanlar arasındaki eşitliği öğütleyen ifadeyi bul bakalım.

Önce doğru düzgün soracaksın soracağın bir şey varsa. Sonra da cevap bekleyeceksin. Adam gibi soru sormayı bilmeyeni de muhatap alıp cevap vermem.

Neyi atmışım? Atacak bir şey de yok ya ortada neyse...

Ayet tefsircisi değilim. Kuran'ı tefsir etmek gibi bir şeyi de yapacak olsam bile hüsnü kuruntular üstünden yapmam. Şimdi sen bu ayetlerden ne anlam çıkardın? Onu bileyim ki ona göre cevap vereyim. Tekrar yazıyorum Kuran tefsircisi değilim. İsteyen açsın okusun. Bu ayetlerin neden sebep varolduğunu pekala bulabilirsin google'dan.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kuranı bazı yerlerini elinle kapatarak mı okuyorsun? Yoksa hiç mi okumadın? :D Yok yani, kırk yıllık kâniye yahni öğretiyorsun da o bakımdan... Biz çok iyi biliriz, hiiiç maval okuma, git Kuran oku...

Sen cemaatzedesin, o yüzden normal tepkilerini anlıyorum. Uzun sürmez geçer merak etme :)

Link to post
Sitelerde Paylaş

Önce doğru düzgün soracaksın soracağın bir şey varsa. Sonra da cevap bekleyeceksin. Adam gibi soru sormayı bilmeyeni de muhatap alıp cevap vermem.

Neyi atmışım? Atacak bir şey de yok ya ortada neyse...

Ayet tefsircisi değilim. Kuran'ı tefsir etmek gibi bir şeyi de yapacak olsam bile hüsnü kuruntular üstünden yapmam. Şimdi sen bu ayetlerden ne anlam çıkardın? Onu bileyim ki ona göre cevap vereyim. Tekrar yazıyorum Kuran tefsircisi değilim. İsteyen açsın okusun. Bu ayetlerin neden sebep varolduğunu pekala bulabilirsin google'dan.

İki satırı anlamak için ayet tefsircisi mi olman lazım? Senin aklın yok mu?

Gelelim benim ayetlerden ne çıkardığıma:

1. Adaletsizlik

2. Cinsiyet ayrımcılığı

3. Kölelik

4. Kan davası

5. Aile bireyleri arasına kin ve nefret sokmak.

Link to post
Sitelerde Paylaş

İki satırı anlamak için ayet tefsircisi mi olman lazım? Senin aklın yok mu?

Gelelim benim ayetlerden ne çıkardığıma:

1. Adaletsizlik

2. Cinsiyet ayrımcılığı

3. Kölelik

4. Kan davası

5. Aile bireyleri arasına kin ve nefret sokmak.

Ben bunların hiçbirini düşünmüyorum.

Bakara'da kısastan bahsediyor. Kuran'da kısas vardır. Aynı ayetin son cümlesi; "Her kim bundan sonra haddi aşarsa muhakkak onun için elem verici bir azap vardır."

Tevbe zaten çok net; "Ey iman edenler! Eğer küfrü imana tercih ediyorlarsa, babalarınızı ve kardeşlerinizi (bile) veli edinmeyin. Sizden kim onları dost edinirse, işte onlar zalimlerin kendileridir."

Veli diyor bak veli!

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kuran'da kısas olmasına bir şey diyen yok. Vahim olan, kısasın hüre hür, köleye köle, dişiye dişi yapılabileceğini söylemesidir. Bu çok vahim ve ağır bir insan hakları ihlalidir. Bunu diyen değil allah, insan bile olamaz!

Boşuna demiyoruz, bir değerlendirme yaparken o dönemin şartlarını gözardı etmeyin diye.

Ayetten önce ayetin neden geldiğine bakmak gerekiyor, modern hukuktan yoksun cahiliye döneminde bir kişinin öldürülmesiyle başlayan kan davaları gibi durumların ortaya çıkabileceğini, bu kan davalarının Kuran'da haddi aşmak olarak nitelendirilip azapla cezalandıracağından haber verildiğini bilmek gerekiyor.

http://www.enfal.de/telmalili/bakara2.htm

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben bunların hiçbirini düşünmüyorum.

Bakara'da kısastan bahsediyor. Kuran'da kısas vardır. Aynı ayetin son cümlesi; "Her kim bundan sonra haddi aşarsa muhakkak onun için elem verici bir azap vardır."

Tevbe zaten çok net; "Ey iman edenler! Eğer küfrü imana tercih ediyorlarsa, babalarınızı ve kardeşlerinizi (bile) veli edinmeyin. Sizden kim onları dost edinirse, işte onlar zalimlerin kendileridir."

Veli diyor bak veli!

Bakara/178 - Ey iman edenler! Öldürülenler hakkında size kısas farz kılındı. Hüre karşı hür, köleye karşı köle, kadına karşı kadın kısas edilir. Ancak öldüren kimse, kardeşi (öldürülenin vârisi, velisi) tarafından affedilirse, aklın ve dinin gereklerine uygun yol izlemek ve güzellikle diyet ödemek gerekir. Bu, Rabbinizden bir hafifletme ve rahmettir. Bundan sonra tecavüzde bulunana elem dolu bir azap vardır

Tevbe/23-Ey iman edenler! Eğer küfrü imana tercih ederlerse, babalarınızı ve kardeşlerinizi bile dost edinmeyin. İçinizden kim onları dost edinirse, işte onlar, zalimlerin ta kendileridir.

Veli ne demek peki? Bir sonraki cümleden belli oluyor ki, veli dost demek.

Ben ne dedim?

1. Adaletsizlik: Öldüren zengin birisi olursa, öldürürülen tarafa bedel ödeyerek kurtulma ihtimali varken, fakirin hiç şansı yok, direk kelle gidiyor.

2. Cinsiyet ayrımcılığı: Hüre hür, kadına kadın demekle erkekle kadın eşitşizliği vurgulanıyor. Yani bir erkek bir kadını öldürürse, erkeğe direk kısas uygulanmaz, o erkek tarafında bir kadın öldürülür. Kadın bir erkeği öldürürse, kadın tarafından bir erkek öldürülür. Aynı zamanda adaletsizlik burada da var.

3. Kölelik: Ayette köleden bahsetmekle kölenin de konumu belirlenmiş oluyor. Bu ayete göre en karlısı köle öldürmek, bir köle öldürürsen, senden de bir köle öldürüyorlar, iş tatlıya bağlanıyor. Nasıl ola köle gani o zamanki Araplarda.

4. Kin ve nefret: Diyelim senin baban bir sebeple dinden çıktı, artık babanı dostun olarak kabul etmez misin? Yine babanı seversen zalimlerden olmak zorunda mısın?

Link to post
Sitelerde Paylaş
değerlendirme yaparken

Bırak şimdi bunları. Kimse kan davasından filan bahsetmedi. Kısası uyguladı, peki. Niye hüre hür, köleye köle, dişiye dişi uyguluyor? Niye herkese aynı uygulamıyor, onu soruyorum. Bu kaydı niye koyuyor? Cinsiyet ve hürriyet ayrımı yapıyor da ondan. Köleci ve ayrımcı, insanlık düşmanı bir dogma olduğu için.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Okumuyorsunuz. İlla copy/paste mi yapalım.

"178- İNİŞ SEBEBİ: Hz. Muhammed'in peygamberliğinden önce adam öldürmeye karşı hıristiyanlar, yalnız affın vacib olduğunu söylüyorlardı. Yahudilerin hükümlerinde de af yok, yalnız öldürme vardı. Bununla birlikte Buharî ve Nesaî'nin rivayetlerine göre İsrailoğulları diyeti, öldürmeden önde tutuyorlardı.

Araplar ve onlarla beraber yahudilerin bir kısmı bazan öldürmenin vacib olduğuna, bazan da diyetin vacib olduğuna hükmediyorlardı. Fakat bu iki hükümden her birinde haksızlık yapıyorlardı. Şöyle ki: Öldürmede: Biri, diğerinden daha şerefli olan iki kabile arasında bir öldürme olayı meydana gelince, daha şerefli olanlar; herhalde bizden bir köle karşılığında onlardan bir hür, bir kadın karşılığında bir erkek ve bir erkek karşılığında iki erkek öldüreceğiz derlerdi. Kendi yaralarını hasımlarının yarasının iki katı sayarlar ve bazan daha da ileri giderlerdi.

Rivayet ediliyor ki; bir kere birisi, ileri gelenlerden bir insan öldürmüştü. Katilin yakınları, öldürülenin babasının yanında toplandılar ve "ne istersin?" dediler.

O da: "Üçten biri!" dedi. "Nedir onlar?" diye sordular. Cevaben: "Ya oğlumu diriltirsiniz veya evimi semanın yıldızlarıyla doldurursunuz yahut da bütün kavminizi bana teslim edersiniz, hepsini öldürürüm. Sonra da oğluma bir karşılık aldığım görüşünde bulunmam." demişti.

Diyete gelince; onda da zulmedenler, çoğunlukla ileri gelenlerin diyetini, diğerlerinin birkaç katı yaparlardı. İşte böyle Arap kabilelerinden Ensar'ın iki kabilesi arasında cahiliye devrinden kalma kan davaları vardı. Bir taraf, şeref ve kuvvetine güvenerek diğerine karşı ileri gidip bizden bir köle karşılığında sizden bir hür, bir kadın karşılığında bir erkek öldüreceğiz diye yemin etmişlerdi. Müslüman olduktan sonra Resulullah (s.a.v.)'a gelip muhakeme olmak istediler. Bu sebeple, bu âyet indi."

(Elmalılı Tefsiri)

Şimdi Bakara 178'in, cahiliye dönemi cinayetlerinin bir katliyama dönüşmemesi için bir kısıtlama olarak indiğini ve kısas mantığının bu yüzden ortaya çıkması gerektiğini anladınız mı? Şimdi kısasa da gerek yok dersiniz ama şunu kafanıza sokun beyler, o dönemde hukuk yok, yazılı hukuk kuralları yok!

tarihinde Zeynep_ tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...