Jump to content

Kur'an-ı Kerim' de nesih ve mensuh   var mıdır?   Var ise bu çelişki mi dir? 


Recommended Posts

gönderildi (düzenlendi)

senin gözünde çok inandırıcıydım zaten:)

amanda inandırıcılığım düştü:)

sen yanılmaz mısın yanlış anlamaz mısın kör noktan yok mu 360 derece mi görürsün

hiç mi kusurunuz yok 

hep  karşıdaki cahil olan ayağı sürçen yanlış yapan

ama siz tam mükemmel zerre boşluk yok

bu insan tabiatına aykırı yahu

freud vari firavuni bir ilahlık taslamak ve sapmaktır bence:)

insanız yanılırız yaşlanırız görme azalır duyma azalır şaşarız yanlış anlarız filan

sanki başka bir cins 

**

ateist asla yaşlanmaz uyumaz üşümez ve ölmez:)

hep sağdır uyanıktır:)

yaşlanmaya nasıl bakıyorsunuz rahatça kabul ediyor musunuz misal?

tarihinde nogodbutAllah tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 126
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

gönderildi (düzenlendi)
Bir saat önce, nogodbutAllah yazdı:

"

özetle nesih  tüm alimler tarafından kabul edilen bir durum.

"

bu nasıl genel bir hüküm yahu

koca islam tarihini elekten geçirdiniz her kes neshi kabul ediyor değil mi güzel kardeşim

hayır nesihi kabul etmeyenlerde var kaldı ki bu bir kişi olsa bile tüm alimler kabul eder hükmünü ibtal eder

mantıken bazı alimler veya ekseriyet veya cumhuru sevadı azamı denilir ama ila  tüm alimler denir

tüm alimler nedir

 

misal bir kaziye:

bütün öğretmenler insandır bak bu uyar

ama bütün insanlar öğretmendir desem uymaz doktor mühendis olan insanda var:) kaldı bir kişi bile olsa tüm lafzı kullanılmaz

misal olarak isfahani kabul etmiyor caizdir ancak vaki değildir diyor mesela.

arapça tafsirini bulursam orjinalindende paylaşırım

kaldı ki var diyenlerde türlü türlü

kimi ayetlerin yerlerinin değişmesini söyler

kimi incil ve tevratın Kur'an la neshi iptal edilmesi diyor

kimi ayetlerin tedricen değişmesi ancak tüm ayet hükümlerinin yine bakidir demesi ki bende bunu derim filan

islam düşünce dünyası çok renklidir

şimdiki gibi her kesi kafir ilan edip cehenneme göndermiyorlardı

şimdi benim şeyhim bilir o ne dese doğrudur derler

akletme düşünme tefekkür şeytanlaştırıldı

bir Kur'anı belli ruhban kesimi bilir anlar sanki sadece onlara inmiş:)

geçin bunları kardeşlerim Kur'an okuyun der sonra akledin der.

sayfa değişti bu mesajımda güme gitmesin:)

tarihinde nogodbutAllah tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
37 minutes ago, EbûTürâb said:

Sevgili kardeşim, bildiğini düşünerek söylüyorum ayetler belirli olaylar silsilesine göre vahiy edilmiştir. Bu ayette, Hz.Muhammed'e gelen bir iftira söyleminden dolayı Allah tarafından vahiy edilmiştir. Eğer sureyi okursan anlayacaksın, kime ne söylenilmek istemiş. Ayrıca Müslümanlara söylenme gibi bir durum yok, olamazda zaten. Kafama göre asla söylemiyorum(zaten açık olan bir şeyi kendi fikirlerim ile dile getiriyorum) sana tavsiyem bu tarz yargılardan vazgeçmen gerçekten görebileceğin bir şekilde Kuranı Kerimi bakış açından geçirtmendir. 

Çünkü hiç şüphesiz belirtildiği gibi apaçıktır. Anlamak yerine  anlamamak için çaba göstermenizi tavsiye etmem. Hayırlı günler.

 

İndirilen bir şey yok, Muhammed olaylar karşısına çıktıkça bir şeyler uydurmuş, nabza göre şerbet vermiş, ee, durum böyle olunca da önce dedikleri ile sonra dediklerinin çelişmesi kaçınılmaz olmuş, adamlar da Muhammed'deki bu fırıldaklığı görünce "Yahu bu herif sahtekar fırıldağın birisidir." demişler, Muhammed de zevahiri kurtarmak için bizim put bir ayetin hükmünü kaldırıp yerine daha iyisini gönderiyor diye çark etmiş.

 

Gelelim ayetin kime söylendiği meselesine, bu arap putu ben bu sözleri şunlar için söylüyorum demesini bilmiyor mu?

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 minutes ago, nogodbutAllah said:

sayfa değişti bu mesajımda güme gitmesin:)

 

Gitse ne olacak? Herife bak, sanki çok önemli bir şey söylemiş de ziyan olmasın diye yırtınıyor. Yahu tüm konu neredeyse senin zırvalarınla dolu, biri eksik olsa ne olacak?

Link to post
Sitelerde Paylaş
15 dakika önce, nogodbutAllah yazdı:

senin gözünde çok inandırıcıydım zaten:)

amanda inandırıcılığım düştü:)

sen yanılmaz mısın yanlış anlamaz mısın kör noktan yok mu 360 derece mi görürsün

hiç mi kusurunuz yok 

hep  karşıdaki cahil olan ayağı sürçen yanlış yapan

ama siz tam mükemmel zerre boşluk yok

bu insan tabiatına aykırı yahu

freud vari firavuni bir ilahlık taslamak ve sapmaktır bence:)

insanız yanılırız yaşlanırız görme azalır duyma azalır şaşarız yanlış anlarız filan

sanki başka bir cins 

 

N´oldu, suç üstü mü  yakalandın?

Ve hălă zırvalıyorsun...
Ben kusursuzum, mükemmelim falan demedim,  demem de, böyle bir iddiam da hiçbir zaman olamaz zaten. Öyle düşünüyorsan, bunlar senin hüsnü kuruntuların.

Ve uyanıklık yapmaya çalışıyorsun, çünkü bana istinaen birşeyler söylemek istiyorsan, bir zahmet alıntı yapıver ki haberim olsun, değil mi?!

 

tarihinde kavak tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

ben alıntı yapmamakla marufum

şu ana kadar alıntı yapmadığım için siz hariç şaşıran olmadı

lafın tamamı parmak işareti  işaret etme daha çok sabiler içindir

ulema kibar ima ile mecaz ile kinaye ile kibar şekilde söyler yine muhatabı da bunu pek ala alır.

 

derler ki ruh ile fuzili fırat mı dicle mi birinin kenarında gezer ler miş

derlerken bir ağaç gölgesinde mışıl mışıl uyuyan bir kelb görürler

ruhi fuzuliye laf atmak için : şu kelb ne kadar fuzuli der( fuzuli malum luzumsuz gereksiz manasında)

fuzuli de : o zaman boğ öldür onu çıksın ruhi:)

deyip kelbin esasının özünün ruhi olduğunu söyler

ben bu iki şaire edipe hasret kaldım:)

***

mustafa islamoğlu nesh hakkında görüşü ki bende aynı görüşteyim:

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
14 dakika önce, nogodbutAllah yazdı:

ben alıntı yapmamakla marufum

şu ana kadar alıntı yapmadığım için siz hariç şaşıran olmadı

lafın tamamı parmak işareti  işaret etme daha çok sabiler içindir

ulema kibar ima ile mecaz ile kinaye ile kibar şekilde söyler yine muhatabı da bunu pek ala alır.

 

derler ki ruh ile fuzili fırat mı dicle mi birinin kenarında gezer ler miş

derlerken bir ağaç gölgesinde mışıl mışıl uyuyan bir kelb görürler

ruhi fuzuliye laf atmak için : şu kelb ne kadar fuzuli der( fuzuli malum luzumsuz gereksiz manasında)

fuzuli de : o zaman boğ öldür onu çıksın ruhi:)

deyip kelbin esasının özünün ruhi olduğunu söyler

ben bu iki şaire edipe hasret kaldım:)

***

mustafa islamoğlu nesh hakkında görüşü ki bende aynı görüşteyim:

 

Kelb miş, fuzuliymiş, ruhiymiş...miş miş.

Boş adamsın, aklınca çok bilmişlik yapmaya çalışıyorsun.

Kelb kelimesini de al bir yerine sok...

Çekinme Türkçe anlamını da yazıver şuraya.

 

 

 

tarihinde kavak tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
7 dakika önce, nogodbutAllah yazdı:

yine zakir naik ki umum hristiyan yahudileri susturan inkarcılara adeta kök söktüren şu an ineğe tapan hintliler tarafından yasaklanan ve malezyada bulunan bu allame de aynı görüştedir:

 

 

Bu geri zekalının kimseye kök söktürdüğü yok.

Bunlar da zırva...

 

tarihinde kavak tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

zakir naik 2015 te arabistan tarafında  islama hizmetten kral faysal ödülü almıştır

 

konuşmasında annesinin ilk kalp nakli yapan Christiaan Barnard  gibi bir doktor olmasını istemiş  sonra doktor  olmuş diyor ki ben bir tıp doktoru idim yani maddi beden ve ceset doktoru idim ahmet dedaat ile kalb ve ruh doktoruna dönüştüm diyerek rahmetli hocasını bir kez daha anmıştır.

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
20 minutes ago, nogodbutAllah said:

ben alıntı yapmamakla marufum

şu ana kadar alıntı yapmadığım için siz hariç şaşıran olmadı

lafın tamamı parmak işareti  işaret etme daha çok sabiler içindir

ulema kibar ima ile mecaz ile kinaye ile kibar şekilde söyler yine muhatabı da bunu pek ala alır.

 

derler ki ruh ile fuzili fırat mı dicle mi birinin kenarında gezer ler miş

derlerken bir ağaç gölgesinde mışıl mışıl uyuyan bir kelb görürler

ruhi fuzuliye laf atmak için : şu kelb ne kadar fuzuli der( fuzuli malum luzumsuz gereksiz manasında)

fuzuli de : o zaman boğ öldür onu çıksın ruhi:)

deyip kelbin esasının özünün ruhi olduğunu söyler

ben bu iki şaire edipe hasret kaldım:)

 

 

Yani kısaca iki şair birbirlerine zekice ima yolu ile köpek diyor. Sen de böyle şeylere hasret kaldığına göre bana zekice ima yolu ile hakaret edin falan mı demek istiyorsun?

 

Mesela rumuzunu kelime oyunu ile değiştirip nogötbutallah desek olur mu?

Link to post
Sitelerde Paylaş
Just now, nogodbutAllah said:

küfür argo hakaret kullanmadan konuşabilen bir ateist göremedim

bunun psikanalizi psikolojik alt yapısı araştırılmalı

diyeceğim de Kur'an da zaten inkar ehlinin portresini çiziyor

kibirli küfürlü katı kasvetli nefret dolu imajları meydanda  başka şey beklemek beyhude

 

 

Birbirlerine ima yolu ile köpek diyen iki şairin anekdotunu hayranlıkla anlatan sensin, şimdi bundan yakınmanın nedeni ne?

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 dakika önce, nogodbutAllah yazdı:

küfür argo hakaret kullanmadan konuşabilen bir ateist göremedim

bunun psikanalizi psikolojik alt yapısı araştırılmalı

diyeceğim de Kur'an da zaten inkar ehlinin portresini çiziyor

kibirli küfürlü katı kasvetli nefret dolu imajları meydanda  başka şey beklemek beyhude

 

 

Yine n´oldu, yazılanlar bir yerine mi battı?

Neden sizin gibilerin, insan ürünü olduğu aşikar dinlerin ve tanrılarının peşinden gitme sevdasında olduklarını, senin bu yazılarını okudukça dahi iyi anlıyorum.

Umutsuz vakasınız. Sizlere anca hergün kellenizi yere ve kıçınızı havaya kaldırmak yakışır.

Bu lafımı da hakaret olarak algılama sakın, çünkü günlük ibadetinizin tarifini yaptım sadece.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

o örnek ima yollu şairlerin göndermeleri  ben usluba katıldım esasa değil

aynı şey hiciv üstadı nefi de söyler

Tahir Efendi bana kelb demiş
İltifâtı bu sözde zâhirdir
Mâlikîdir mezhebim zîrâ
İ'tîkâdımca kelb tâhirdir

*

tahir arapçada temiz  demek necis değil

ancak aynı zamanda tahir efendi yede cinastan gönderme var

iki anlama geliyor isteyen istediğini alır

burda  argo yoktur ustalıkla karşılık vardır

düz kof kaba küfür yoktur

sanatlı cevap vardır

ve dahi küfürle  ilk başlatanı  onaylamam

 

onlara karşı kabalaşmadan kavga etmeden edeple cevap verenlerin uslubu asıldır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

firavunda kellesi hep kabarık burnu havada geziyordu ama

 

cenabı Hak boğup denize gömdü cesedi secde vaziyette hala müzede olduğu söylenir

ayette onu boğduk cesedini kurtardık denir 

boğulacağını anlayınca da bende musanın rabbine iman ettim dedi

ama  imanı kabul edilmedi samimi değildi zira.

çok yüksekte uçma ki düşersen parçalanmayasın

toprakta ayak altında mütevazi ama gül ve gülistan rızık hep o mübarekten gelir.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
3 dakika önce, nogodbutAllah yazdı:

firavunda kellesi hep kabarık burnu havada geziyordu ama

 

cenabı Hak boğup denize gömdü cesedi secde vaziyette hala müzede olduğu söylenir

ayette onu boğduk cesedini kurtardık denir 

boğulacağını anlayınca da bende musanın rabbine iman ettim dedi

ama  imanı kabul edilmedi samimi değildi zira.

çok yüksekte uçma ki düşersen parçalanmayasın

toprakta ayak altında mütevazi ama gül ve gülistan rızık hep o mübarekten gelir.

 

Yahu bu masal, ne masalmış be!
Sana şu hükümdarın adını şuraya yaz desem yazamazsın ama bol kepçeden atmakta fena değilsin.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
gönderildi (düzenlendi)

diyanet https://kuran.diyanet.gov.tr/tefsir/Nahl-suresi/2002/101-ayet-tefsiri

Kur'an yolu tefsirine nahl 101 tefsirinde de başka görüşler aktarılır:

وَاِذَا بَدَّلْـنَٓا اٰيَةً مَكَانَ اٰيَةٍۙ وَاللّٰهُ اَعْلَمُ بِمَا يُنَزِّلُ قَالُٓوا اِنَّـمَٓا اَنْتَ مُفْتَرٍۜ بَلْ اَكْثَرُهُمْ لَا يَعْلَمُونَ ﴿١٠١﴾

"

Tefsir (Kur'an Yolu)
Allah’ın, bir âyetin yerine başka bir âyeti getirmesine nesih denmektedir. Burada değiştirildiği ifade edilen “âyet”le, Kur’an âyetinin kastedildiğini kabul eden İslâm âlimlerinin büyük çoğunluğu Kur’an’ın bir âyetinin hükmünün daha sonra gelen bir âyetle değiştirilebileceğini veya tamamen kaldırılabileceğini söylemişler ve bu görüşlerine konumuz olan âyetle, Bakara sûresinin 106. âyetini delil göstermişlerdir. İmam Ebü’l-Hasan el-Mâverdî’nin en-Nüket ve’l-uyûn adlı tefsirinde (III, 214) aktardığı başka bir görüşe göre konumuz olan âyette Kur’an’ın bir âyetinin başka bir âyetle değiştirilmesi değil, yüce Allah’ın eski bir dinin hükmünü (o hükmü bildiren âyeti) sonradan gelen bir dinin hükmüyle (meselâ Tevrat ve İncil’deki bir hükmü Kur’an’ın bir âyetiyle) değiştirmesi kastedilmiştir (neshin anlamı, kapsamı ve Kur’an’da nesih konusunda bk. “Tefsire Giriş” bölümü, “I. Kur’ân-ı Kerîm F) Nesih” başlığı; Bakara 2/106).

 Hz. Peygamber, kendisine indirilen ve eski bir hükmü ortadan kaldıran bir âyeti Mekkeliler’e tebliğ ettiğinde onu zor durumda bırakmak için bahane arayan putperestler, eğer Peygamber’in bildirdikleri Allah’tan olsaydı bunların değişmemesi gerektiğini ileri sürerek, “Bütün bunları sen uyduruyorsun, işine geldiği gibi değiştiriyorsun” şeklinde ithamlarda bulunuyorlardı. “...Onların çoğu bilmiyorlar” ifadesi, bir dönemde bir hükmün, başka bir dönemde farklı bir hükmün insanların daha çok yararına olacağı gerçeği konusunda müşriklerin cehaletini dile getirmektedir (İbn Atıyye, III, 420).


Kaynak : Kur'an Yolu Tefsiri Cilt: 3 Sayfa: 441


"

yani tüm alimler nesih vardır diyenler diyanete ne diyecekler acaba:)

tarihinde nogodbutAllah tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
9 minutes ago, nogodbutAllah said:

o örnek ima yollu şairlerin göndermeleri  ben usluba katıldım esasa değil

aynı şey hiciv üstadı nefi de söyler

Tahir Efendi bana kelb demiş
İltifâtı bu sözde zâhirdir
Mâlikîdir mezhebim zîrâ
İ'tîkâdımca kelb tâhirdir

*

tahir arapçada temiz  demek necis değil

ancak aynı zamanda tahir efendi yede cinastan gönderme var

iki anlama geliyor isteyen istediğini alır

burda  argo yoktur ustalıkla karşılık vardır

düz kof kaba küfür yoktur

sanatlı cevap vardır

ve dahi küfürle  ilk başlatanı  onaylamam

 

onlara karşı kabalaşmadan kavga etmeden edeple cevap verenlerin uslubu asıldır.

 

Yani sana uslübü ile hakaret edersek sorun değil. Bana uslübü ile hakaret edin diyorsun. Sen de ince ince hakaret edilmekten hoşlanıyorsun demek ki.

 

9 minutes ago, nogodbutAllah said:

firavunda kellesi hep kabarık burnu havada geziyordu ama

 

cenabı Hak boğup denize gömdü cesedi secde vaziyette hala müzede olduğu söylenir

 

Peki bu put beni neden boğamıyor? Masalda anlatılan firavun gibi milyarlarcası var, neden put onlara bir şey yapamıyor? Bir çöl bedevisinin kıçından çıkan bir tanrı olduğu için olabilir mi?

 

O değil de firavun dediğiniz şahıs bile sizlerin yanında zeka abidesi gibi duruyor, insan şu duruma bakıp biraz utanır.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...