Jump to content

Kur'an-ı Kerim' de nesih ve mensuh   var mıdır?   Var ise bu çelişki mi dir? 


Recommended Posts

On 09.10.2019 at 19:16, Abdülmalik yazdı:

Verdiğin paranın Afrika’daki açlara gittiğini nereden biliyorsun? Açları bul, kendi elinle besle, dangalak!

Güvenilir kişilere verdiğin zaman bir sıkıntı olmaz.

 

On 08.10.2019 at 19:21, sağduyu yazdı:

 

 2:286. Allah, bir kimseyi ancak gücünün yettiği şeyle yükümlü kılar. Onun kazandığı iyilik kendi yararına, kötülük de kendi zararınadır. (Şöyle diyerek dua ediniz): “Ey Rabbimiz! Unutur, ya da yanılırsak bizi sorumlu tutma! Ey Rabbimiz! Bize, bizden öncekilere yüklediğin gibi ağır yük yükleme. Ey Rabbimiz! Bize gücümüzün yetmediği şeyleri yükleme! Bizi affet, bizi bağışla, bize acı! Sen bizim Mevlâmızsın. Kâfirler topluluğuna karşı bize yardım et.”

 

Al, ayet bu, neresinde senin uydurduğun ifade var? Hiç utanmıyor musun apaçık yalan söylemeye?

 

Gelelim senin yalanına, elçi gitmeyenler iyilik ve kötülüklerden sorumlu olacaksa, elçi gidenler neyden sorumlu olacak?

Elçi gidenler vahiy/mesaj sorumlu olacaklar. 

 

On 08.10.2019 at 19:11, lawrenceKrauss yazdı:

 

Güzel salladın ama tutmadı. Buharlaşmanın bir engel oluşturduğu falan yok. Buharlaşmanın olduğu yerde sadece su miktari biraz azalır ve o bölgede daha çok tuzlu su kalır. Karışmama gibi bir durum söz konusu bile değil her zaman karışırlar. Evinde dene bakalım Tuzlu Su ile dolu bardağa tatlı su koy  gör karışıyor mu karışmıyor mu! Bu testi istediğin yerde yap , istersen git denize tatlı su dök bakalım karışıyormu, bide video ya çek yolla izleyelim , böyle maval okumayla bir yere varamazsın. 

 

 

 

Şu yazdığın cümle ile ilgili kuranda hiç bir ayet yok.O ayet de onu anlatmıyor zaten, bari tefsirlerini okusaydın. Allah gene kendi net açıklayamamış sizin gibi soytarılara ihtiyaç duyuyor degil mi? . İylikle kötülükle sorumlu tutma diye bir şey yok. Putunuzun tek derdi sadece ona tapılmasıdır ve  tek dayatmasıda kendi pagan ritüelleridir.  Yani  amanda kuranda herşeyin cevabı vardır mantığıyla kuranı kurtaracağınızı sanıyorsunuz ama boşa kürek çekiyorsunuz. 

Ben bunu araştırdım ve buharlar birbirine karışmıyor. Allah, elçi gönderilmeyen hiçbir yeri yok etmez.(17:15) Elçi gitmeyenler  ise iyilik-kötülük sorumlu olacaklardır.(2:110-2:272-4:85)

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 126
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

9 dakika önce, KuranMumini2698 yazdı:

Güvenilir kişilere verdiğin zaman bir sıkıntı olmaz.

 

Elçi gidenler vahiy/mesaj sorumlu olacaklar. 

 

Ben bunu araştırdım ve buharlar birbirine karışmıyor. Allah, elçi gönderilmeyen hiçbir yeri yok etmez.(17:15) Elçi gitmeyenler  ise iyilik-kötülük sorumlu olacaklardır.(2:110-2:272-4:85)

 

Siktir lan, evrensel mesaj gönderecek olsan internetin keşfinden sonra; iletişimin global olduğu dünyada gonderirsin. Madem elçi gitmeyen toplumlar da var, eee 1000 yıl daha beeseymis tanrı; internet aracılığıyla ne mesaj istiyorsa bütün toplumlara cok kolay gonderirmis. İnternetin keşfinden önceki toplumlarda senin söylemine elcisiz toplumlarin akıbeti geçerli olurmuş zaten.

Link to post
Sitelerde Paylaş
32 dakika önce, KuranMumini2698 yazdı:

Güvenilir kişilere verdiğin zaman bir sıkıntı olmaz.

 

Elçi gidenler vahiy/mesaj sorumlu olacaklar. 

 

Ben bunu araştırdım ve buharlar birbirine karışmıyor. Allah, elçi gönderilmeyen hiçbir yeri yok etmez.(17:15) Elçi gitmeyenler  ise iyilik-kötülük sorumlu olacaklardır.(2:110-2:272-4:85)

 

Atma ziyaaa atmaaaa. Buhar suyun gaz halidir ne alaka karışmaması? Sanki farklı farklı buhar çeşitleri varda birbirine karışmayacak ?

 

Elçi gönderilmemiş binlerce toplum oldu bunlar iyiyi kötüyü nasıl ayıracak sen kuralları göstermemişsin? He dersinki aklınla bulacaksın , tamam o zaman kitaba ihtiyaç yokmuş değilmi? Zaten bunu günümüzde görüyoruz , aklıyla bulan ülkelermi daha medeni  yoksa kitap indirilmiş ortadoğumu !

 

tarihinde lawrenceKrauss tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
7 hours ago, KuranMumini2698 said:

Güvenilir kişilere verdiğin zaman bir sıkıntı olmaz.

 

Elçi gidenler vahiy/mesaj sorumlu olacaklar. 

 

Ben bunu araştırdım ve buharlar birbirine karışmıyor. Allah, elçi gönderilmeyen hiçbir yeri yok etmez.(17:15) Elçi gitmeyenler  ise iyilik-kötülük sorumlu olacaklardır.(2:110-2:272-4:85)

 

Elçi gönderilmediği halde yok edilmiş o kadar çok yer vardır ki, saymakla bitmez..

Link to post
Sitelerde Paylaş
5 saat önce, KuranMumini2698 yazdı:

Güvenilir kişilere verdiğin zaman bir sıkıntı olmaz.

 

Kuran’da ki resul denen zerzevat günah çıkarmak isteyen senin gibi salakları dolandırmıştır. Bu açık ve nettir. 

4 saat önce, KuranMumini2698 yazdı:

Oralara elçi gönderilmediğini nereden biliyorsun? 

Sen gönderildiğini nereden biliyorsun? Bir tane kanıt var mı? Aptalmısın sen?

Link to post
Sitelerde Paylaş

muhammed diye biri yok kuranda, musa isimdir, muhammedde arapçada bu ismin takısı yani öznel lakabıdır. kuranı musa yazmış açıkça belli oluyor firavun ayetlerini anlıyarak okuyunuz.bu yüzden öznel takı oldugu için sadece 1 kez geçiyor. isim oldugu için musa kuranda 136 kez geçiyor.ayetler firavunla knuşuyor, 1400 yıl önce sizce mantıklımı? kuranı anlıyarak okuyanlar farketmiştir.firavun yaşarken yazılmış ayetler, açıkça belli oluyor..israil oğullarını üstün kıldık diyen musadır, muhammed gerçekten olsaydı, bu ayet şöyle olurdu, biz arapları ve muhammedi diğer kavimlerden üstün kıldık.tahrif oldunu iddia ediyorlarsa bunuda hazmetsinler.

 

düşünün kavim olarak diyor, üstün kıldık bu ayet 4500 yıl önce yazılmış . alemlerin rabbı diyor bunu allah demiyor yehova diyor, alemlerin rabbi arapçadır, kuranı aramiceden çevirirken arapça kelimelerle muhamemedin yazdıgı iddia edilmiş..ve hayali bir arap kahraman yaratılmış aslında.. bakara 47..Ey İsrail oğulları, yehovanın size verdiğim nimetlerimi, anın sizi bütün alemlerden üstün ettiğimi.

tarihinde Doğuştan işşiz tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Varlığın ispatı basit bir tek örnek misal numune gösterilse ispat olur

yokluğun ispatı olmaz. madem her şeyi madde ile somut elle tutulur gözle görülür şeylere iman edersiniz

var olan madde üzerinde ahkam kesin zira materyalist biliminiz deney gözlem tecrübe filan der

eh peki ne oluyor ki size yokluk üzerine felsefe kurar doğmatik şekilde tezler savunursunuz

bir kere bu tezadı aşmış bir tenakuzdur.ama bilen nerede.

 

kanıtın olmaması olmadığına delil değildir bilmiyorum der geçersin

ama asla kati şekilde yoktur diyemezsin

zira delili olmadığı için veya bilinmekten aciz olunduğu için yok denilen çok şey zaman geçtikçe var olduğu ispatlandı

buda gösterir ki hakikatlerin zamanı zemini var o an geldiğinde her kese görünür.

 

25 peygamber ismi açık seçik Kur'an da geçer.

daha 1400 sene evel doğmuş annesi eşleri çocukları doğuduğu yer  belli olan hz peygambere dahi böyle biri yaşamadı yoktur diyen kesime

el bet  124 bin peygamberi veya 24 peygamberi ispatlamak yersizdir

yok der geçerler bilimsel bir şekilde:)

 

tarihinde nogodbutAllah tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
3 dakika önce, nogodbutAllah yazdı:

Varlığın ispatı basit bir tek örnek misal numune gösterilse ispat olur

yokluğun ispatı olmaz. madem her şeyi madde ile somut elle tutulur gözle görülür şeylere iman edersiniz

var olan madde üzerinde ahkam kesin zira materyalist biliminiz deney gözlem tecrübe filan der

eh peki ne oluyor ki size yokluk üzerine felsefe kurar doğmatik şekilde tezler savunursunuz

bir kere bu tezadı aşmış bir tenakuzdur.ama bilen nerede.

 

 

bilim  hadi  tanrı yı  kanıtlayalim. ona  göre  bilimin  yöntemini  değiştirelim  dese  yok  tanrı  gözükmez  varlığı  deneysel  olarak  ispatlanamaz  dersiniz. Sonra  bilim  maddeyi  inceleyip  naturalist  ve  materyalist. olunca  bak  gördünüz  mü  siz  sadece  maddeyle  konusabilirsiniz  gerisi  sizin  dogmalarınız  diye  zırlarsınız. Bilimi  sizin  istediğiniz  şekle  sokup  tanrı yı  bulalım  olur  mu direk  ispat  olsun  direk  dolaylı. olarak  vs.kanitlansın  yok  pardon  o  zaman imtihan  olmaz  demi  imtihan  diye  geberiyorsunuz  tabi

Link to post
Sitelerde Paylaş

bu arkadaş sorular ile islamiyeti sürekli copy paste ettiği için  normal düşünce akışı içinde mantıklı cümle kuramıyor gibi geldi :)

yukarıdaki yazdıkları nasıl sıralanırsa mantıklı bir ifade olur:) 2-3-1 1-2-3 yada hiç biri

bence hiç biri.zira kendi içinde bir mantığı yok.

robot gibi lerden pek hazzetmem

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
55 dakika önce, nogodbutAllah yazdı:

bu arkadaş sorular ile islamiyeti sürekli copy paste ettiği için  normal düşünce akışı içinde mantıklı cümle kuramıyor gibi geldi :)

yukarıdaki yazdıkları nasıl sıralanırsa mantıklı bir ifade olur:) 2-3-1 1-2-3 yada hiç biri

bence hiç biri.zira kendi içinde bir mantığı yok.

robot gibi lerden pek hazzetmem

 

Senin  dediklerini  yazdım sonra da  kalkıp  yokluğunu  ispatlayamazsınız  ki  dersiniz.Hadi  bilim  tanrı yı  ispatlamak  istiyor  nasıl  bir  yönteme  geçmeli  bay  bilmiş?

tarihinde akılsızşuursuzatom tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

bilim maddeyi inceler

daha doğrusu somut doğayı inceler 

ancak bilim paradigmasının üstünde de bilim adamının imanı vardır neye inanırsa onun peşinde gider.

misal ibni heysem müslüman bir ilim adamı gündüzü görücü kıldık ayetinden görmenin gündüzde gündüzünde güneş ve ışıktan olduğunu görmenin dıştaki ışıktan olduğunu gördü optiğin gözün görmenin mekanizmasını açıkladı 

o devirlerde ortaçağ hristiyanlara gözden ışık çıkar fener gibi onunla görürüz derlerdi

ibni heysem eğer gözden çıkan ışıkla görme olsa idi geceleyinde görmemiz gerekir dedi ki ayete mutabık düşünce

 

bilim bir sonuçtur sebeb değildir

şayet yaratılan kainatta düzen nizam kanun olmasa idi bilim diye birşey olmayacaktı zira sabit kanunlar temel hazılıyor

 

islam alimi  kainatın ilim hikmet düzen içinde yaratıldığına inanıyor  araştırırken bunun üzerinden gidiyor yani şüpheci değil emindir

materyalist bilim kaos tesadüf üzerinden gidiyor şüphe ile gidiyor.

 bir ayette :"  Onun yağı, kendisine bir ateş dokunmâsa da, hemen hemen ışık verir."

der.

malum eski lambalar mum gaz yağı fittili şeyler ateş ile fitil yakılmak zorunda yani ateş ile temas zorunlu

ancak ateş temas etmeden ışık verme nedir

bu günkü elektirikli aydınlatmalar bir nevi ateş temas etmeden aydınlatmadır.

yani güneş te bir nevi ateş ancak bize temas etmeden ısıtır ışıtır.

materyalist düşünce  paradigması hep teması esas alır 

zira madde bizzatihi temastır dokunup görmeden inanmam mantığıdır

 

bir ayette kitap birden inse elleri ile dokunsalar dahi inkar edecekler

yine hz meryem bana bir beşer temas etmedi dokunmadı nasıl çocuğum olur dedi

kafirler hep ateş sadece bize belli günler temas eder derler


mümin ile münkirin paradigması farklıdır bu araştırmasınada yansır.

biz maddeyi bir perde olarak görürüz perdenin pencere açıldığında dalgalanmasını rüzgardan biliriz.

rüzgar manayı ruhu temsil eder.

 

halıdaki nakışlar iplikten renkten değildir ilim estetik tecrübe sahibi bir dokumacının ruhundaki estetiğin halıya dökülmesidir.

maddeci taife  halıdaki nakışı estetiği sanatı ipliklere verir.yani maddeye verir.

bu iki paradigma arasında çok fark var.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
21 dakika önce, nogodbutAllah yazdı:

bilim maddeyi inceler

daha doğrusu somut doğayı inceler 

ancak bilim paradigmasının üstünde de bilim adamının imanı vardır neye inanırsa onun peşinde gider.

misal ibni heysem müslüman bir ilim adamı gündüzü görücü kıldık ayetinden görmenin gündüzde gündüzünde güneş ve ışıktan olduğunu görmenin dıştaki ışıktan olduğunu gördü optiğin gözün görmenin mekanizmasını açıkladı 

o devirlerde ortaçağ hristiyanlara gözden ışık çıkar fener gibi onunla görürüz derlerdi

ibni heysem eğer gözden çıkan ışıkla görme olsa idi geceleyinde görmemiz gerekir dedi ki ayete mutabık düşünce

 

bilim bir sonuçtur sebeb değildir

şayet yaratılan kainatta düzen nizam kanun olmasa idi bilim diye birşey olmayacaktı zira sabit kanunlar temel hazılıyor

 

islam alimi  kainatın ilim hikmet düzen içinde yaratıldığına inanıyor  araştırırken bunun üzerinden gidiyor yani şüpheci değil emindir

materyalist bilim kaos tesadüf üzerinden gidiyor şüphe ile gidiyor.

 bir ayette :"  Onun yağı, kendisine bir ateş dokunmâsa da, hemen hemen ışık verir."

der.

malum eski lambalar mum gaz yağı fittili şeyler ateş ile fitil yakılmak zorunda yani ateş ile temas zorunlu

ancak ateş temas etmeden ışık verme nedir

bu günkü elektirikli aydınlatmalar bir nevi ateş temas etmeden aydınlatmadır.

yani güneş te bir nevi ateş ancak bize temas etmeden ısıtır ışıtır.

materyalist düşünce  paradigması hep teması esas alır 

zira madde bizzatihi temastır dokunup görmeden inanmam mantığıdır

 

bir ayette kitap birden inse elleri ile dokunsalar dahi inkar edecekler

yine hz meryem bana bir beşer temas etmedi dokunmadı nasıl çocuğum olur dedi

kafirler hep ateş sadece bize belli günler temas eder derler


mümin ile münkirin paradigması farklıdır bu araştırmasınada yansır.

biz maddeyi bir perde olarak görürüz perdenin pencere açıldığında dalgalanmasını rüzgardan biliriz.

rüzgar manayı ruhu temsil eder.

 

halıdaki nakışlar iplikten renkten değildir ilim estetik tecrübe sahibi bir dokumacının ruhundaki estetiğin halıya dökülmesidir.

maddeci taife  halıdaki nakışı estetiği sanatı ipliklere verir.yani maddeye verir.

bu iki paradigma arasında çok fark var.

 

tamam  maddeden  başka  bir  şeyi  kanitlayabilecekleri  bir  bilimsel  veya  araştırma  yöntemi  sunun  adamlar  materyalist  kalmasın. bir  de  öyle  denesinler  bakalım  tanrıyı  bulurlar  belki yoksa  bulamazlar  mı?

Link to post
Sitelerde Paylaş
4 dakika önce, nogodbutAllah yazdı:

modern bilim paradigması yenidir

ondan önce bilim yok mu idi?

kaldı ki quantum  zaten modern bilimin deterministik ve materyalistik  dar donuk kalıplarını yerle bir etti

az gibin bilim paradigmlarını okuyun hepsini buraya yazamam:)

copy paste olsa rahat olur ama:)

 

tamam işte  kuantum  falan  derken  yavaş  yavaş  Allah'ı  kanıtlayabileceğiz  demek  ki  sence. olacak  mı  bu?

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...