T.TAŞPINAR 0 Mayıs 22, 2020 gönderildi Raporla Share Mayıs 22, 2020 gönderildi 5 minutes ago, Geta said: çorbada da su var karpuzda da su var idrar kesemde de su var çevrene bir bak bakalım başka nerelerde su var? sudan ve çamurdan yaratılmak aynıysa sudan ve karpuzdan yaratılmak da aynı olmalı! su ve çamur nasıl aynı olabilir? niye bir ayette sudan, diğer ayette çamurdan yarattık deniyor? Ben lafı uzatmayayım http://www.dinimizislam.com/detay.asp?Aid=3039 Link to post Sitelerde Paylaş
Geta 0 Mayıs 22, 2020 gönderildi Raporla Share Mayıs 22, 2020 gönderildi 6 dakika önce, T.TAŞPINAR yazdı: Ben lafı uzatmayayım http://www.dinimizislam.com/detay.asp?Aid=3039 sorularlaislamiyet.com'u tavsiye ederim sana. burası daha iyi kıvırıyor. Link to post Sitelerde Paylaş
T.TAŞPINAR 0 Mayıs 22, 2020 gönderildi Raporla Share Mayıs 22, 2020 gönderildi 2 minutes ago, Geta said: sorularlaislamiyet.com'u tavsiye ederim sana. burası daha iyi kıvırıyor. HOŞUNUZA GİTMEYEN CEVAP HER ZAMANKİ GİBİ KIVIRMA OLUYOR:)) İNSAN TEK HÜCRELİDEN, BALIKTAN,AĞAÇ SİVRİ FARESİNDEN,PRİMATTAN ,MAYMUNDAN VS. EVRİMLEŞTİ DENİNCE HER ŞEY DOĞRU VE MANTIKLI OLUYOR DEĞİL Mİ? Link to post Sitelerde Paylaş
Geta 0 Mayıs 22, 2020 gönderildi Raporla Share Mayıs 22, 2020 gönderildi (düzenlendi) 2 saat önce, T.TAŞPINAR yazdı: HOŞUNUZA GİTMEYEN CEVAP HER ZAMANKİ GİBİ KIVIRMA OLUYOR:)) İNSAN TEK HÜCRELİDEN, BALIKTAN,AĞAÇ SİVRİ FARESİNDEN,PRİMATTAN ,MAYMUNDAN VS. EVRİMLEŞTİ DENİNCE HER ŞEY DOĞRU VE MANTIKLI OLUYOR DEĞİL Mİ? atalarımızın bir fare olması benim hoşuma mı gidiyor sanıyorsun :)) Mayıs 22, 2020 tarihinde Geta tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
nogodbutAllah 0 Mayıs 25, 2020 gönderildi Raporla Share Mayıs 25, 2020 gönderildi toprak çamur kuru balçık v.s hz ademin yaratılış merhaleleridir su veya nutfe ise sonraki neslin çoğalma biçimi tenasül yolu ile olanı kast eder hz ademin bedeni aşamaları toprak çamur karışık çamur pişmiş balçık diye gider bunlarda tenakuz yoktur farklı farklı merhalelelerdir biri desek i sütten yağı elde ettik veya yoğurtan elde ettik veya yoğurdu su kattık çalkaladık ayran elde ettik daha çalkalasan en özü olan yayık ayranı ve yağı elde edilir:) bunlar tenakuz değildir yoğur sütün ayran yoğurdun bir formu merhalesidir yağ her üç formdanda çıkar ama esas yağın kaynağı süttür yoğurtta sütün bir formu ayranda hz ademin bedenin aslı topraktır diğerleri toprağın formudur çamur balçık vs. ** misal evvel: ekmeği buğdaydan yaptık veya ekmeği undan yaptık veya ekmeği hamurdan yaptık veya pişmiş hamurdan ekmek yaptık tenakuz değil hepsi doğrudur zira merhalelerdir ve mebdesi de buğdaydır buğday olmadan diğerleri olmaz zaten. *** misali sani: bir adam orjinal el yazması bir kitap yazar deri üzerine mürekkeple yazar veya papirüs sonra o orjinal nüsha başka kopya metotları ile çoğaltılır aslı o ilk nüshadır diğerleri ondan çoğaltma hz adem bizzat Allahın yedi kudretimle yani kendi elimle yarattım dediği bir orjinal nüshadır var olma metodu orjinaldir diğer çoğalmalar bir nevi kopyadır ve kolaydır Link to post Sitelerde Paylaş
deadanddark 0 Mayıs 25, 2020 gönderildi Raporla Share Mayıs 25, 2020 gönderildi 22 dakika önce, nogodbutAllah yazdı: hz adem bizzat Allahın yedi kudretimle yani kendi elimle yarattım dediği bir orjinal nüshadır var olma metodu orjinaldir diğer çoğalmalar bir nevi kopyadır ve kolaydır Havvayi yaratma bicimi farkli. Diger havvalar ayni sekilde cogalmamislar.Ademin cogalma bicimini taklit etmisler. Yani her adem bir havva. Her kaburga bir havva seklinde olmamis. Peki yaratmis, iyi güzel de bunun gibileri ne diye yaratmis >> Pire. (kene, tahtakurusu, bit....) Bunlari görünce öldürüyorum. Yaptigim sey günah midir? Link to post Sitelerde Paylaş
Geta 0 Mayıs 25, 2020 gönderildi Raporla Share Mayıs 25, 2020 gönderildi 20 dakika önce, nogodbutAllah yazdı: toprak çamur kuru balçık v.s hz ademin yaratılış merhaleleridir su veya nutfe ise sonraki neslin çoğalma biçimi tenasül yolu ile olanı kast eder hz ademin bedeni aşamaları toprak çamur karışık çamur pişmiş balçık diye gider bunlarda tenakuz yoktur farklı farklı merhalelelerdir sanırsın çanak çömlek yapıyorsun! anlat biraz da aydınlanalım.. ee sonra? 37 dakika önce, nogodbutAllah yazdı: biri desek i sütten yağı elde ettik veya yoğurtan elde ettik veya yoğurdu su kattık çalkaladık ayran elde ettik daha çalkalasan en özü olan yayık ayranı ve yağı elde edilir:) bunlar tenakuz değildir yoğur sütün ayran yoğurdun bir formu merhalesidir yağ her üç formdanda çıkar ama esas yağın kaynağı süttür yoğurtta sütün bir formu ayranda hz ademin bedenin aslı topraktır diğerleri toprağın formudur çamur balçık vs. hem "kast eder" ne ya? dersin ki çamurdan yarattık veya sudan yarattık veya yoğurttan yarattık veya kavundan yarattık!... bu ne böyle, bi yerde domatesten yarattık bi yerde salatadan yarattık der gibi! "salatada zaten domates var" diye senin gibi bi angut da açıklama getirir! su, toprağın bir formu mu geri zekalı! toprak, suyun bir formu mu? şarküteride ne varsa saymış yukarıda! bunlar örnek mi şimdi? geri zekalı deyince de alınıyor sonra! götünden uydurmuş da uydurmuş! sanırsın beraber yaratmışlar! hazır elin değmişken şu enseste de bir el at bari! ensest olmadan geri kalanları yaratamıyor muymuş? iki havuç daha ekleseydi de ensesti de engelleseydi! bu kadar mı aciz senin tanrın? Link to post Sitelerde Paylaş
nogodbutAllah 0 Mayıs 25, 2020 gönderildi Raporla Share Mayıs 25, 2020 gönderildi bazı ayetlerde toprağı kupkuru ölü görürsün gökten su indirdik canlandı dirildi gibi ifadeler var. bir nevi su toprağın ruhudur. veya maddi bedenin canlılığıdır kuru toprağa yağar çamur olur ama buharlaşır bir nevi ruh gibi uçar ayrılır topraktan ve toprak yine kupkuru cansız kalır bedenin toprak ve ruhun su ile temsili pek yüksektir ve hatta suyun ruhunu harekete geçiren de rüzgardır yani duran bir bulut bir nevi ölüdür rüzgar ile harekete geçer ruh üflenen bir şey yani rüzgar cinsinden hz mevlana bir beyitinde: hepimiz bayrak üzerinde ki arslan resimleriyiz ara sıra canlı gibi hareketimiz esen rüzgardandır ** ruh ve rüzgar arapça da aynı köktür rüzgar arapçası rihtir çamur daki su buharlaşır toprak kalır ama salatalık suyu uçarsa domatese dönüşeceğini sananlar ile tartışacak değilim:) . Link to post Sitelerde Paylaş
Geta 0 Mayıs 25, 2020 gönderildi Raporla Share Mayıs 25, 2020 gönderildi Bir saat önce, nogodbutAllah yazdı: bazı ayetlerde toprağı kupkuru ölü görürsün gökten su indirdik canlandı dirildi gibi ifadeler var. bir nevi su toprağın ruhudur. veya maddi bedenin canlılığıdır kuru toprağa yağar çamur olur ama buharlaşır bir nevi ruh gibi uçar ayrılır topraktan ve toprak yine kupkuru cansız kalır bedenin toprak ve ruhun su ile temsili pek yüksektir ve hatta suyun ruhunu harekete geçiren de rüzgardır yani duran bir bulut bir nevi ölüdür rüzgar ile harekete geçer ruh üflenen bir şey yani rüzgar cinsinden hz mevlana bir beyitinde: hepimiz bayrak üzerinde ki arslan resimleriyiz ara sıra canlı gibi hareketimiz esen rüzgardandır ** ruh ve rüzgar arapça da aynı köktür rüzgar arapçası rihtir çamur daki su buharlaşır toprak kalır ama salatalık suyu uçarsa domatese dönüşeceğini sananlar ile tartışacak değilim:) . güzel insan, edebiyat başka bi şey, hakikat başka. edebiyatta süslersin, mecaz yaparsın, mübalağa yaparsın, teşbih yaparsın, kelime oyunları yaparsın, yaparsın da yaparsın.. ancak hakikat başkadır; hakikati kıvırmadan, bükmeden, süslemeden apaçık söylersin. şair bu şiirinde ne kastediyor diye sanatlara, imgelere, çağrışımlara, modern/postmodern akımlara vs. bakarak şairin gizli dünyasına girer, keşfe çıkarsın... burda bunu kastetmiştir, şurda şunu kastetmiştir dersin. iyi şiir, her okuyucuda farklı bir iz bırakan şiirdir. çünkü şiir bir sanat dalıdır ve sanatın anlaşılmaktan çok estetik bir haz uyandırma amacı vardır. kuran ise ayette de geçtiği üzere "apaçık" bir kitaptır. şu kastediliyor, bu kastediliyor diye açıklama getirmeye gerek duyulmadan anlaşılması lazımdır. arapça olduğu için elbette türkçe meallere başvururuz biz. bir şiiri başka bir dile çeviremezsin. çevirdiğinde artık o şiir olmaktan çıkar. ancak kuran bir şiir kitabı olmadığı ve herkes anlasın diye gönderildiği için çevrilebilir. yani senin söylediğin gibi, herkesin arapça bilmesi şart değildir. o zaman kuran'ın tek muhatabı araplar olur. (hoş, işin gerçeği de budur zaten) ebu hanife'ye göre türkçe ibadet de edilebilir, çünkü aslolan kuran'ın anlamıdır. sen şimdi yukarıda edebiyat yapıyorsun.. mevlana'dan bir beyit paylaşıyorsun.. kafana göre süslüyorsun püslüyorsun... bak kardeşim, ilim böyle yapılmaz, ilimde kıvırma olmaz! burda şu kastedilmiştir, şurda bu kastedilmiştir, allah aslında şunu demek istemiştir, bak burda da atomlar var.. diyerek 7. yüzyıl bedevilerinin anlayacağı bir kitabı sanatlı, gizemli, çok katmanlı bir sanat eseri gibi pazarlayamazsın! Kuran, göğüsleri yeni tomurcuklanmış hurilerden bahsediyorsa buradaki anlam açıktır. ben kalkıp da, aslında burdaki göğüsten kastedilen rüzgarın kumları süpürürken oluşturduğu görsel şölenin... diye götümden bir şeyler uydurmam! Link to post Sitelerde Paylaş
nogodbutAllah 0 Mayıs 26, 2020 gönderildi Raporla Share Mayıs 26, 2020 gönderildi arapça bilmeden önce bende öyle sanırdım normal bir kitap bir küçük Kur'anım vardı aynı sayfada arapça orjinal metin hemen yanında türkçe meali arapçaya pek hakim değildim mecburen türkçe meali okurdum onuda Kur'an sanırdım:) bazı şeyler yakalardım o mealde ancak o noktada kalırdı sonra arapçaya hakimiyetimiz arttı Kur'anı orjinalinden okuduk anladık daha da meale bakmadım yunusun dediği gibi Ballar balını buldum kovanım yağma olsun dedim o dil adeta anahtar gibi nice dünyaların kapılarını açtı hakiki balı tadan kişi damak hafızasında onu tutar damağında bir hafızası var kokularında sonra sahte balı az tadar o hakiki kokuyu tadı bulamaz para verip aldığı o sahte balı çöpe atar:) şimdi ben bunu yaşayamayan birine anlatamam bu ancak yaşanır anlatsan da masal gibi gelir hakikat kelimesi Kur'ani bir kelimedir kökü Hakk dır Allahın ismidir hukuk ta hakkın çoğulu aynen hacc gibi çoğulu hücac bir arkadaş içinde doğru ve hakikat olan cümleler kurunca hakikat ile doğru arasında irtibatı sordum hakikat doğru aynı şeydir dedi konuşmayı kestim:) sustum yeniden susuyorum:) Link to post Sitelerde Paylaş
Geta 0 Mayıs 28, 2020 gönderildi Raporla Share Mayıs 28, 2020 gönderildi anca kıvırırsın, mugalata yaparsın, ezberini tekrar eder durursun at gözlüklerini çıkarmazsan göreceğin şey hep aynı olur avrupa o depresyon ile reform rönesansa başlamış mesele de burada zaten. sen reformunu, rönesansını yapmadığın için bokunla oynuyorsun! sırf senin nasıl kıvırdığını görmek için tekrar soruyorum: konumuz halvetti.. senin şu kadar önemli, bu kadar önemli dediğin halveti ihlal etmeleri almanlara ne kaybettirmiştir? ingilizlere ne kaybettirmiştir? fransızlara ne kaybettirmiştir? bir ilkokul çocuğu bu soruya cevap verebilir, ancak senin gibi bir mal, fatih'ten, ibni sina'dan, farabi'den örnekler verir!.. fatih, istanbul'u halvetle mi kazandı! Link to post Sitelerde Paylaş
lockdown 0 Mayıs 28, 2020 gönderildi Raporla Share Mayıs 28, 2020 gönderildi @nogodbutAllahönemli olan ezberlemek değil, ezber bozmaktır yeğen. çamurla insanı birbirine karıştıran kişi; kafası karışık, yanlış ezberleri olan biri olabilir ancak. Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts