Smile Buddha 0 Oluşturuldu: Kasım 11, 2019 Raporla Share Oluşturuldu: Kasım 11, 2019 (düzenlendi) Hac için para harcayan anne ve babalar ayyaş anne ve babadan farksızdır. Biri parasını içkiye yatırıyor diğeri dine çocuklarının geleceği için harcamıyorlar. zekat bağış konusuda aynı şekilde. Vergi veriyorsun ayrıca zekat neden veriyorsunuz? Kasım 11, 2019 tarihinde mirasyedi tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
kavak 0 Kasım 11, 2019 gönderildi Raporla Share Kasım 11, 2019 gönderildi (düzenlendi) Bir de birden fazla gidenler ve gitmek isteyenler olduğu gibi, başkasının yerine vekaleten gidenler bile var. Bu dinler, insanlara her türlü saçmalıkları yaptırabiliyor. Kasım 11, 2019 tarihinde kavak tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
EbûTürâb 0 Kasım 11, 2019 gönderildi Raporla Share Kasım 11, 2019 gönderildi Zaten Hac sadece maddi durumu elverişli olanlar için uygun Maddi durumun elvermiyor ise gitme zorunluluğun bulunmamakta. Bu bilinç dışında hareket edenler, kendi cahilliklerinden bu şekildedir. Hac yolculuğu yapmaya maddi durumu elverenler ise, elbette evladı için gelecek adına yatırım yapacaktır.(Kişiden kişiye değişir tabi) Bu bilinç uğrunda, iyi günler diliyorum.. Link to post Sitelerde Paylaş
Abdülmalik 0 Kasım 11, 2019 gönderildi Raporla Share Kasım 11, 2019 gönderildi Başlık kasıtlı yazılmış, anne-baba eğer seküler ve akli insanlarsa içki içmeleri çocuğun seçimlerini değiştirmez. Ama hacca giden anne-baba mistik, subjektif, masalvari, doğmatik hayat tarzı ile çocuğun hayatını buhrana çevirir, akıl ve mantığını baskı altında tutup seçim şansı bırakmaz. Link to post Sitelerde Paylaş
Abdülmalik 0 Kasım 11, 2019 gönderildi Raporla Share Kasım 11, 2019 gönderildi 6 dakika önce, EbûTürâb yazdı: Zaten Hac sadece maddi durumu elverişli olanlar için uygun Nerede yazıyor bu? Maddi durumun yoksa yürüyerek gitmen lazım, kuran öyle der. Link to post Sitelerde Paylaş
Smile Buddha 0 Kasım 11, 2019 gönderildi Yazar Raporla Share Kasım 11, 2019 gönderildi 1 dakika önce, Abdülmalik yazdı: Başlık kasıtlı yazılmış, anne-baba eğer seküler ve akli insanlarsa içki içmeleri çocuğun seçimlerini değiştirmez. Ama hacca giden anne-baba mistik, subjektif, masalvari, doğmatik hayat tarzı ile çocuğun hayatını buhrana çevirir, akıl ve mantığını baskı altında tutup seçim şansı bırakmaz. Ayyaş anne babada çocuklarına seçecek seçenek bırakmıyor. Türkiyede asgari ücret ile çalışanın sigara içmesi bile zarar. Link to post Sitelerde Paylaş
Smile Buddha 0 Kasım 11, 2019 gönderildi Yazar Raporla Share Kasım 11, 2019 gönderildi 12 dakika önce, EbûTürâb yazdı: Zaten Hac sadece maddi durumu elverişli olanlar için uygun Maddi durumun elvermiyor ise gitme zorunluluğun bulunmamakta. Bu bilinç dışında hareket edenler, kendi cahilliklerinden bu şekildedir. Hac yolculuğu yapmaya maddi durumu elverenler ise, elbette evladı için gelecek adına yatırım yapacaktır.(Kişiden kişiye değişir tabi) Bu bilinç uğrunda, iyi günler diliyorum.. Diyanetin bu konuda bilgi vermiyor.Onlar için önemli olan para.:) Başvuru için bile ücret alıyorlar.Vazgeçersen geri vermiyorlar. Link to post Sitelerde Paylaş
kavak 0 Kasım 11, 2019 gönderildi Raporla Share Kasım 11, 2019 gönderildi Maddi durumu iyi olanlar, iyi olmayanlar. Bu şuna benziyor: Parası olan bir çocuk, dondurmasını zevkle yalarken, züğürt olan diğer çocuk sadece avucunu yalamakla kendini avutuyor. Sevsinler, bu Arap tanrısının sınavkolik dinini! Link to post Sitelerde Paylaş
Abdülmalik 0 Kasım 11, 2019 gönderildi Raporla Share Kasım 11, 2019 gönderildi 2 dakika önce, mirasyedi yazdı: Ayyaş anne babada çocuklarına seçecek seçenek bırakmıyor Niye bırakmıyor? Madden dersen belki. Alkolik bir insan çocuğun seçimlerine niye karışsın? Ne alakası var? Saçmalıyorsun. Link to post Sitelerde Paylaş
Smile Buddha 0 Kasım 11, 2019 gönderildi Yazar Raporla Share Kasım 11, 2019 gönderildi 5 dakika önce, Abdülmalik yazdı: Niye bırakmıyor? Madden dersen belki. Alkolik bir insan çocuğun seçimlerine niye karışsın? Ne alakası var? Saçmalıyorsun. seçimlerine karışmayınca ne olacak? Ağaç yaşken eğilir diye bir deyim var. Çocuklar anne babasını taklit ederler. Link to post Sitelerde Paylaş
Abdülmalik 0 Kasım 11, 2019 gönderildi Raporla Share Kasım 11, 2019 gönderildi 7 dakika önce, mirasyedi yazdı: seçimlerine karışmayınca ne olacak? Ağaç yaşken eğilir diye bir deyim var. Çocuklar anne babasını taklit ederler. Alkolik ebeveynin çocukları alkolik olur diye genelleme yapılamaz ama hacca gidecek kadar dindar olanların çocuğu hacca gidecek kadar dindar olur, bu genelleme doğru olacaktır. Link to post Sitelerde Paylaş
EbûTürâb 0 Kasım 11, 2019 gönderildi Raporla Share Kasım 11, 2019 gönderildi 37 dakika önce, Abdülmalik yazdı: Nerede yazıyor bu? Maddi durumun yoksa yürüyerek gitmen lazım, kuran öyle der. Senin söylediğin ayet tam olarak şudur; '' İnsanlar arasında haccı ilan et ki, gerek yaya olarak, gerek uzak yollardan gelen yorgun develer üzerinde sana gelsinler. '' Halbuki Âl-i İmrân Suresi - 97'de şu sözler vardır; “Yoluna gücü yetenlerin Beytullah'ı haccetmeleri, Allah'ın insanlar üzerindeki bir hakkıdır. Kim de (haccın farz oluşunu) inkâr ederse, bilsin ki Allah, âlemlerden (onun haccından ve diğer amelinden) müstağnîdir." Bu hem ekonomik, hemde fiziksel manadadır. Umarım yeteri kadar açıktır senin için. 37 dakika önce, mirasyedi yazdı: Diyanetin bu konuda bilgi vermiyor.Onlar için önemli olan para.:) Başvuru için bile ücret alıyorlar.Vazgeçersen geri vermiyorlar. Şahısların menfaat üzerine kurdukları sistem, hatanın İslamda olduğunu göstermez! Link to post Sitelerde Paylaş
kavak 0 Kasım 11, 2019 gönderildi Raporla Share Kasım 11, 2019 gönderildi Piyasadaki tüm dinler, bizzat insanların kurdukları düzen ve sistemlerdir. Boşuna kasmanın lüzumu yok! Link to post Sitelerde Paylaş
Smile Buddha 0 Kasım 11, 2019 gönderildi Yazar Raporla Share Kasım 11, 2019 gönderildi (düzenlendi) 9 dakika önce, EbûTürâb yazdı: Senin söylediğin ayet tam olarak şudur; '' İnsanlar arasında haccı ilan et ki, gerek yaya olarak, gerek uzak yollardan gelen yorgun develer üzerinde sana gelsinler. '' Halbuki Âl-i İmrân Suresi - 97'de şu sözler vardır; “Yoluna gücü yetenlerin Beytullah'ı haccetmeleri, Allah'ın insanlar üzerindeki bir hakkıdır. Kim de (haccın farz oluşunu) inkâr ederse, bilsin ki Allah, âlemlerden (onun haccından ve diğer amelinden) müstağnîdir." Bu hem ekonomik, hemde fiziksel manadadır. Umarım yeteri kadar açıktır senin için. Şahısların menfaat üzerine kurdukları sistem, hatanın İslamda olduğunu göstermez! Hata islamdadır. İslam gelmeden öncede orası ticaret merkeziydi. Şimdide aynı. Kurban keserek oranın halkına hibe ediyorsun. Hac olmasa kimse gitmez oraya. Birde bu eylemi karşılığı olmayan ölümden sonraki yaşam için yapıyorsun. Kasım 11, 2019 tarihinde mirasyedi tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Abdülmalik 0 Kasım 11, 2019 gönderildi Raporla Share Kasım 11, 2019 gönderildi 6 dakika önce, EbûTürâb yazdı: Bu hem ekonomik, hemde fiziksel manadadır. Umarım yeteri kadar açıktır senin için. Paran yok ve genç, sağlıklıysan yürüyerek gidersin, kuranda da buna engel yok. Haccı para ile ilişkilendiren sizsiniz. Problem şu. Haccın yıllık kapasitesi 2,5 milyon. 1,5 milyar müslümanın çoğu bu kapasite dolayısı ile imkanı olsa bile ömrü boyunca hacca gidemeyecek. Siz burada ilahi bir hata gözlemliyormusunuz? Link to post Sitelerde Paylaş
EbûTürâb 0 Kasım 11, 2019 gönderildi Raporla Share Kasım 11, 2019 gönderildi (düzenlendi) 18 dakika önce, mirasyedi yazdı: Hata islamdadır. İslam gelmeden öncede orası ticaret merkeziydi. Şimdide aynı. Kurban keserek oranın halkına hibe ediyorsun. Hac olmasa kimse gitmez oraya. Birde bu eylemi karşılığı olmayan ölümden sonraki yaşam için yapıyorsun. Gelsinler ki, kendilerine ait birtakım menfaatlere şahit olsunlar ve Allah’ın kendilerine rızık olarak verdiği (kurbanlık) hayvanlar üzerine belli günlerde[10] (onları kurban ederken) Allah’ın adını ansınlar. Artık onlardan siz de yiyin, yoksula fakire de yedirin. Sonra kirlerini gidersinler, adaklarını yerine getirsinler ve Beyt-i Atik’i (Kâbe’yi) tavaf etsinler.” (Hac, 22/26-29) Burada özellikle oranın halkına hibe edilsin diye bir belirtilme yoktur. Fakire de yedirin, sizde yedirin denilmekte. Orasının dışına da yollayabilirsin, tek mesele orada kesmek. Ki zaten günümüzde Suudi Arabistan da öyle yapılmakta. Fakir topluluklara gönderiliyor. Ayrıca eskiden, günümüzde olduğu gibi oraya giriş ücreti, buraya giriş ücreti yoktu. Belirtilenler ayetler ile sabit. Günümüzün parasal açlığını, İslam ile bağdaştırmak çok saçma. Eski topluluklar gerekli ibadetleri yaptıktan sonra ticaret yaptıkları için bir ticaret merkezine dönüşüyor. Mekke'yi Mekke yapan aslında Kabe zaten. Ve evet, sende bende göreceğiz sevgili dostum. Sen mi haklısın yaşam sonrası, yoksa ben mi? 8 dakika önce, Abdülmalik yazdı: Paran yok ve genç, sağlıklıysan yürüyerek gidersin, kuranda da buna engel yok. Haccı para ile ilişkilendiren sizsiniz. Problem şu. Haccın yıllık kapasitesi 2,5 milyon. 1,5 milyar müslümanın çoğu bu kapasite dolayısı ile imkanı olsa bile ömrü boyunca hacca gidemeyecek. Siz burada ilahi bir hata gözlemliyormusunuz? Engel yok evet, bu insanlar bunu yapmak zorunda anlamı katmıyor değil mi? Kendine güvenen varsa gayet açık bir şekilde yapabilir bir yasak olmadığına göre. Bunda hiç kimse için eleştiri yapacak yer yok diye düşünüyorum? Para ile ilişkilendirdim çünkü konu oradan döndü. Bu tarz nüfus işlemleri konusunda bilemem, bu Kuranın konusuna da girmez zaten. Ayrıca şunu da göz önüne almak gerekir; bu dediğin sebepler dolayısı ile gidemeyecek olunsa(ki öyle bir ihtimal çok düşük, İslam ülkelerinin ekonomik durumu belli) bile bunun için Hesap gününde elbette karşılığı verilecektir. Çok klasik ama doğrusu bu Saygılar ile... Kasım 11, 2019 tarihinde EbûTürâb tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Kirli Sakal 0 Kasım 11, 2019 gönderildi Raporla Share Kasım 11, 2019 gönderildi sana göre öyle bana göre Allahın emrini yerine getiriyor ibadetini yapıyor Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Kasım 11, 2019 gönderildi Raporla Share Kasım 11, 2019 gönderildi 1 hour ago, Kirli Sakal said: sana göre öyle bana göre Allahın emrini yerine getiriyor ibadetini yapıyor Muhammed'in emrini aslında. Allah dediğin şey Muhammed'in çorap kuklasından başka bir şey değil, sizler bu basit ve apaçık gerçeği bile göremiyorsunuz. Link to post Sitelerde Paylaş
bayşapka 0 Kasım 12, 2019 gönderildi Raporla Share Kasım 12, 2019 gönderildi (düzenlendi) Biz deneyimlerimizden kopuk, sadece mantıkla çalışan uçan kafalar olarak yaşamıyoruz. Vücudumuz, kimyamız, ilhamlarımız, sanatımız var. Bir işi yaptığımızda hayatımızda, anlayışımızda ve düşünce şeklimizde öngörülemeyen sonuçlar ortaya çıkabiliyor. Araplar tarafından kazıklanmayı ve yurtdışına para dökmenin ezikliğini ve ekonomiye getirdiği yükü bir kenara bırakırsak hacca gitme deneyimi senin için zenginleştirici etkilere sahip olabilir. Kendi şehirlerinden dışarıda, ya da başka bir ülkede tatile gidenler de dünyalarını değiştirici ya da eskiye dönüştürücü bir deneyim peşinde. Yol insanı değiştirir. Ve bunlar tek seferlik geziler, deneyimleri değerlidir. Fakat ayyaşlık, sigara içmek müptezeldir ve sürekli para kaybıdır. Kasım 12, 2019 tarihinde bayşapka tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Hasan Akçay 0 Kasım 12, 2019 gönderildi Raporla Share Kasım 12, 2019 gönderildi (düzenlendi) Hac kelimesini biraz anlatayım ki haccı tartışmanın evini olsun. Kuran 2 türlü "hac"dan söz ediyor; biri ticaret yapılan panayır anlamında HICEC (28:27), ki tarıma el verişsiz Mekke'nin biricik ekmek teknesiydi (14:37); o yüzden Mekke kurulur kurulmaz başladı; ötekisi Kabe'nin ziyaret edilip yoksullara hayvan bağışlanması suretiyle yerine getirilen ibadet anlamında HAC (22:29), ki ticarî haccın üzerine farz kılındı (22:27). Anılan panayırlar 9:36'da dört haramlar (arbeatun hurum) diye geçen haram aylarda kurulurdu yani yaz mevsiminde ve son baharın başında çünkü öteki mevsimlerde Mekke tüccarı kervanlarla uzak ülkelere mal almaya giderdi, Mekke'de değildi (106:2). Haram ayların ilki "Şehru Ramazan"dı; 5:94 ve 95 buna işaret eder. Artı, teramaz diye bir fiili var. Bkz http://www.studyquran.co.uk/PRLonline.htm Ra-Miim-Dad, anlam 5, sayfa 322. "Teramaz"ın dilimizdeki karşılığı "ramazanlamak"tır; anlamı ise av hayvanlarını yasak mevsimde ve gaddar bir şekilde öldürmek. Bu gaddarlığı yapmanın cezalarından biri "oruç"tur (5:95). Kısacası hac ibadetinin vakti, mevsim olarak sabittir yani ortalığı yakıp kavuran yaz mevsimi ve son bahar; amacı ise "monoteizm"in ilk mescidini ziyaret edip yoksullara hayvan bağışlamak. . Kasım 12, 2019 tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts