Jump to content

KURAN VE MUHAMMED İLİŞKİSİ


Recommended Posts

2 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

Asıl soruyu görmezden gelmişsiniz.PEYGAMBERİN KUR'ANDA ELEŞTİRİLMESİ KURANI ALLAH KELAMI YAPIYORSA KENDİNİ ÖVMESİ NEDEN İNSAN KELAMI YAPMIYOR?

Cevabı dini mana olarak açık ve basit; Peygamber, kendisinden önceki tüm peygamberlerin müjdelediği, diğer peygamberlerden farklı olarak tüm insanlığa geldiği, bunun dışında bütün şeriatların son hali olan İslam'ın Peygamberi olduğu için, övülmesi bunu insan kelamı yapmaz. 

Lakin unutmayın ki, bu konu dışında da olsa söyleceğim; bir insan için kendini eleştirmesi, hemde gerçekten ona zarar verecek durumlar üzerinden hiç de kolay değildir. Sadece övmesi ise çok kolaydır. Eleştirmesi değil. Bu yüzden eleştirmek ve övmek arasında ki, insani etkenleri de göz önüne alırsak daha sağlıklı bir tablo ortaya çıkacaktır.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, EbûTürâb yazdı:

Cevabı dini mana olarak açık ve basit; Peygamber, kendisinden önceki tüm peygamberlerin müjdelediği, diğer peygamberlerden farklı olarak tüm insanlığa geldiği, bunun dışında bütün şeriatların son hali olan İslam'ın Peygamberi olduğu için, övülmesi bunu insan kelamı yapmaz. 

Lakin unutmayın ki, bu konu dışında da olsa söyleceğim; bir insan için kendini eleştirmesi, hemde gerçekten ona zarar verecek durumlar üzerinden hiç de kolay değildir. Sadece övmesi ise çok kolaydır. Eleştirmesi değil. Bu yüzden eleştirmek ve övmek arasında ki, insani etkenleri de göz önüne alırsak daha sağlıklı bir tablo ortaya çıkacaktır.

Neden eleştiremesin kendisini? Ayetlere bakınca bir karar verip sonra pişman olan birisi karşımıza çıkıyor.Çünkü hata yaptığını anlıyor.Münafıkları salıyor sonra hata yaptığını anlayınca kendi kendine kızıyor.Abese'de müşriklerden pas bulamayınca adama yaptığından pişmanlık duyuyor.Asıl sorulması gereken başka soru tebük'tekiler münafıklık yapmasa o an ümmü mektum gelmseydi veya hafsa şerbet şakası yapmasaydı bu ayetler gelmeyecek miydi? Yoksa bu ayetlerin gelmesi zorunlu mu idi ?  

Link to post
Sitelerde Paylaş
11 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

Neden eleştiremesin kendisini? Ayetlere bakınca bir karar verip sonra pişman olan birisi karşımıza çıkıyor.Çünkü hata yaptığını anlıyor.Münafıkları salıyor sonra hata yaptığını anlayınca kendi kendine kızıyor.Abese'de müşriklerden pas bulamayınca adama yaptığından pişmanlık duyuyor.Asıl sorulması gereken başka soru tebük'tekiler münafıklık yapmasa o an ümmü mektum gelmseydi veya hafsa şerbet şakası yapmasaydı bu ayetler gelmeyecek miydi? Yoksa bu ayetlerin gelmesi zorunlu mu idi ?  

Daha önceki tartışmalarımızda belirtmiştim sevgili arkadaş, Kuran aslında Peygamberin yaşamını özetleyen en önemli kaynaktır. 

Bir olaylar silsilesinde genel olarak ayetler nüzul olmuştur ki, böyle olmasa o zaman bir Peygambere de ihtiyaç olmamalıydı!

İlk sorun hakkında ise ben açıkça belirttiğim üzere kendisinin böyle bir ayeti yazma durumu hiç de doğru tespit olmazdı. Çünkü o ayetin indiği vakit, İslam yokluk yıllarında değildi. 

Müşrik hayır dedi diye kimse kör birisini kazandırmaya çalışmazdı. Ta ki Allah, ilahi bir ikaz yapana dek. O kör olanda, Hatice'nin dayısının oğlu zaten. Kazandırmaya gerek de yok bir manada, bizzat bağlılık sergileyen birisi zaten.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, EbûTürâb yazdı:

Daha önceki tartışmalarımızda belirtmiştim sevgili arkadaş, Kuran aslında Peygamberin yaşamını özetleyen en önemli kaynaktır. 

Bir olaylar silsilesinde genel olarak ayetler nüzul olmuştur ki, böyle olmasa o zaman bir Peygambere de ihtiyaç olmamalıydı!

İlk sorun hakkında ise ben açıkça belirttiğim üzere kendisinin böyle bir ayeti yazma durumu hiç de doğru tespit olmazdı. Çünkü o ayetin indiği vakit, İslam yokluk yıllarında değildi. 

Müşrik hayır dedi diye kimse kör birisini kazandırmaya çalışmazdı. Ta ki Allah, ilahi bir ikaz yapana dek. O kör olanda, Hatice'nin dayısının oğlu zaten. Kazandırmaya gerek de yok bir manada, bizzat bağlılık sergileyen birisi zaten.

Peygambere ihtiyaç olduğunu siz söylüyorsunuz zaten sonra bunun üzerine bina ediyorsunuz.Kör ve engelli birisini toplum önünde ezdiği için neden pişmanlık duymasın bir insan? Her zaman ki gibi inandırıcılığı artsın diye ayetle desteklemesi daha çok tesir edecekti ki oradaki insanları ayet ayet diyerek istediği yöne sürüklediğini zaten biliyoruz.Burada da bir hata yapıyor.Sonra kişisel pişmanlığını sergiliyor. Hem islam'ın yokluk yılları değildi demişsiniz Muhammed'de bunu biliyor ki kendini eleştirmesi kendi karizmasına pek bir zarar vermeyecekti hatta insanlar nazarında daha da ahlak abidesi olacağını inancını taşıyordu.Yoksa islam'ın yokluk zamanlarında kendini eleştirseydi müşriklerin gözünde zaten itibarı yok yalancı birisi bir de kendisini eleştirdiğini düşünün ne hale düşerdi.Son olarak merak ettiğim; Peygamber dediğiniz kişi pişman olmak gibi bir güdüye sahip olmayan birisi mi? Kendi başına yaşayan birisi değil ki toplum nazarında özel birisi olmuş.pişmanlığını bile ayet ile dile getirmiş olamaz mı ?

tarihinde akılsızşuursuzatom tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
1 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

Peygambere ihtiyaç olduğunu siz söylüyorsunuz zaten sonra bunun üzerine bina ediyorsunuz.Kör ve engelli birisini toplum önünde ezdiği için neden pişmanlık duymasın bir insan? Her zaman ki gibi inandırıcılığı artsın diye ayetle desteklemesi daha çok tesir edecekti ki oradaki insanları ayet ayet diyerek istediği yöne sürüklediğini zaten biliyoruz.Burada da bir hata yapıyor.Sonra kişisel pişmanlığını sergiliyor. Hem islam'ın yokluk yılları değildi demişsiniz Muhammed'de bunu biliyor ki kendini eleştirmesi kendi karizmasına pek bir zarar vermeyecekti hatta insanlar nazarında daha da ahlak abidesi olacağını inancını taşıyordu.Yoksa islam'ın yokluk zamanlarında kendini eleştirseydi müşriklerin gözünde zaten itibarı yok yalancı birisi bir de kendisini eleştirdiğini düşünün ne hale düşerdi.

Açıkça konuşmak gerekirse, sen bir davanını haklılığını güçlü kimselere anlatıp, onların desteğini almak istemez misin? Bugün hayır dese bile bir insan, bir dava üzerinde olduğunda mutlaka bunu yapacaktır. Peygamber olması bir yana, stratejik adımlar atması gereken bir insandı ayrıca. Ki şöyle de bir gerçek var, insanlar önünde ahlak abidesi olma düşüncesi kendi devri için geçerli değildir. Kendi devrinde, onun ahlakı ve doğruluğu hakkında en şiddetli kafirlerin bile onu öven sözleri vardır. Bu dediğin abide olma düşüncesi yalnızca bizlerin şuanda olduğu gibi ileri ki zamanlar için inşa edilecek bir hal olurdu. Halbuki, kendi kişisel çıkarları için koskoca bir kitabı yazan(!)birisi, kendi dönemini esas alırdı. 

Yokluk zamanlarında olma ihtimali yoktu ayrıca böyle bir olayın. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, EbûTürâb yazdı:

Açıkça konuşmak gerekirse, sen bir davanını haklılığını güçlü kimselere anlatıp, onların desteğini almak istemez misin? Bugün hayır dese bile bir insan, bir dava üzerinde olduğunda mutlaka bunu yapacaktır. Peygamber olması bir yana, stratejik adımlar atması gereken bir insandı ayrıca. Ki şöyle de bir gerçek var, insanlar önünde ahlak abidesi olma düşüncesi kendi devri için geçerli değildir. Kendi devrinde, onun ahlakı ve doğruluğu hakkında en şiddetli kafirlerin bile onu öven sözleri vardır. Bu dediğin abide olma düşüncesi yalnızca bizlerin şuanda olduğu gibi ileri ki zamanlar için inşa edilecek bir hal olurdu. Halbuki, kendi kişisel çıkarları için koskoca bir kitabı yazan(!)birisi, kendi dönemini esas alırdı. 

Yokluk zamanlarında olma ihtimali yoktu ayrıca böyle bir olayın. 

Bir kişi ahlaklı olabilir hatta çok ahlaklı da olabilir bunlar sorun değil bunları her zamanda geçerli ve kesin olarak görmek sorun bence.Yoksa siz x kişiyi takip edersiniz ahlaki rol model olarak ben başkasını veya hiçkimseyi takipte etmeye bilirim.

Link to post
Sitelerde Paylaş
16 saat önce, EbûTürâb yazdı:

Tarihsel olarak sana kayıt sunmak isterdim, eğer o arşivlere bizim erişmemize izin verilseydi tabi. Kuranın değiştirilmediğinin en büyük kanıtı, aynı yüzyıl içerisinde yaşamış alimlerin, birbirinden binlerce kilometre uzakta, birbirlerinden haberdar bile olmazken, tefsir yaparlarken ayetlerin birbiri ile farklılık göstermediği, tam tersi şekilde birbirini destekler nitelikte aynı ayetlerin yazıldığı bir çok eski tefsir kitaplarında mevcut. Her şeyden evvel, peygamber için canını bile feda edecek insanların, kitabın değiştirilmesine ses çıkarılmayacağını düşünmen senin bu konuda ki, yanlış pencere bakışından kaynaklanıyor. Bu konuda konuşmaya gerek yok, burada bu mesajları okuyan herkes biliyor, işi ni ze gö re al gı lı yor su nuz!

 

Tarihsel kanıt sunman mümkün değil çünkü dünya üzerinde 7. Yy tarihli bir kuran yok.

Yapabileceğin tek şey arapların kıçtan sallamalarını önümüze en bi hakiki gerçek gibi getirmeye çalışman olur.

İslamın başlangıcı kanıttan yoksun yani karanlıktır. Arşivlere erişmeye izin verseler vb. gibi züğürt tesellisi zırvalamalara karnımız tok.

Link to post
Sitelerde Paylaş
18 hours ago, EbûTürâb said:

Vallahi, Allah bin kere şahidim olsun ki, bir gram cennete girme isteği doğrultusunda yapıyorsam bunları  Rabbim beni, sizlerin gideceği cehenneme koysun! 

Size ayetlerin nüzul sebeplerine kadar veriyorum ki, reddedemeyin diye ama her zaman olduğu gibi sizler bunları İnsan Eli(!) diye sallamıyorsunuz.

Sevgili sağduyu, delillerin yoksa elle tutulur, konuşma konu altında, izle ve öğren. 

 

Yahu delil diye önüme getirdiğin şeyler arap bedevisinin laflarından ibaret, bu kadar açık bir gerçeği görmek bu kadar mı zor?

Link to post
Sitelerde Paylaş

 

2 saat önce, Ebu Kafir yazdı:

 

Tarihsel kanıt sunman mümkün değil çünkü dünya üzerinde 7. Yy tarihli bir kuran yok.

Yapabileceğin tek şey arapların kıçtan sallamalarını önümüze en bi hakiki gerçek gibi getirmeye çalışman olur.

İslamın başlangıcı kanıttan yoksun yani karanlıktır. Arşivlere erişmeye izin verseler vb. gibi züğürt tesellisi zırvalamalara karnımız tok.

 

Galiba yazdığım yeteri kadar açıklayıcı olmamış, dediğinizi esas almıyor sizlere şunu tekrarlıyorum;

Birbirinden binlerce kilometre uzakta, birbirlerinden haberdar dahi bile olmayan bir çok alim, müfessir, tefsirci birbirinden farklı Kuranları açıklamamış.

Sende çok iyi biliyorsun ki, değiştirilen bir kitap kesinlikle büyük bir karışıklığa yol açardı.

Tabi yine benim dediğim ciddiye alınmayacak, olsun senin için bulursam 7.Yüzyıldan kalma, bir gün getiririm. Sözüm olsun.

Link to post
Sitelerde Paylaş
4 saat önce, EbûTürâb yazdı:

Galiba yazdığım yeteri kadar açıklayıcı olmamış, dediğinizi esas almıyor sizlere şunu tekrarlıyorum;

Birbirinden binlerce kilometre uzakta, birbirlerinden haberdar dahi bile olmayan bir çok alim, müfessir, tefsirci birbirinden farklı Kuranları açıklamamış.

Sende çok iyi biliyorsun ki, değiştirilen bir kitap kesinlikle büyük bir karışıklığa yol açardı.

Tabi yine benim dediğim ciddiye alınmayacak, olsun senin için bulursam 7.Yüzyıldan kalma, bir gün getiririm. Sözüm olsun.

 

Tefsirle tarihsel kanıt sunmak ilginçmiş. Bildiğin üzere tefsir yorum demek. Farklı kişiler aynı başlıkları farklı farklı yorumlayabilirler.

Veya içeriğinde ciddi farklar olan metinleri belli bir istikamete doğru yontarak yorumlayabilirler, bundan kanıt çıkmaz, en fazla kendinize yalan söyleyip dine tutunmaya devam etmenizi sağlar.

Link to post
Sitelerde Paylaş
19 dakika önce, Ebu Kafir yazdı:

 

Tefsirle tarihsel kanıt sunmak ilginçmiş. Bildiğin üzere tefsir yorum demek. Farklı kişiler aynı başlıkları farklı farklı yorumlayabilirler.

Veya içeriğinde ciddi farklar olan metinleri belli bir istikamete doğru yontarak yorumlayabilirler, bundan kanıt çıkmaz, en fazla kendinize yalan söyleyip dine tutunmaya devam etmenizi sağlar.

Arap diline hakim birisi iseniz, bu dediğinizin mantıksızlığını anlayacaksınız.

Anlatmak istediğim temel düşünceyi almayıp, ondan sapmışsınız.

Benim demek istediğim, senin dediğin şekilde yorumlama yazılış manasında değil anlam manasındadır.

Halbuki binlerce kilometre uzakta olan, birbirinden habersiz insanların aynı yüzyıl içerisinde anlam manası katmadan yazılışta sapmaların en düşük olabileceği seviyede Kuranın ayetlerini yazabilmeleri, değiştirilmediğinin en büyük kanıtıdır.

Ki zaten, böyle iddialar başlı başlına asılsızdır. Çünkü bizler Musa döneminde yada İsa döneminde olduğu gibi ''karanlık''lar içerisinde değiliz. İslamin tarihi açıktır. 

Yinede tabi ki, siz bunu kendiniz yorumlayıp Hadisçiler yeni İslam yarattı falanda diyebilirsiniz. Tabi buda sizin bana dile getirmek istediğiniz, kendinize yalan söyleyişiniz olur.

Link to post
Sitelerde Paylaş
18 saat önce, EbûTürâb yazdı:

binlerce kilometre uzakta olan, birbirinden habersiz insanların aynı yüzyıl içerisinde anlam manası katmadan yazılışta sapmaların en düşük olabileceği seviyede Kuranın ayetlerini yazabilmeleri, değiştirilmediğinin en büyük kanıtıdır.

Ki zaten, böyle iddialar başlı başlına asılsızdır. Çünkü bizler Musa döneminde yada İsa döneminde olduğu gibi ''karanlık''lar içerisinde değiliz. İslamin tarihi açıktır. 

 

İslamın başlangıcı karanlıktır, bunu islamın başlangıcına dair hiç bir tarihsel kanıt olmamasına bağlıyorum. Sen bunun aksini iddia ediyorsan ortaya somut kanıtlarını koyman gerekiyor, kuranın yazıldığı dönemlerden ayetleri eksiksiz gösteren ne gibi tarihsel nitelikte delillerin var?

Dincilerin yalan söyleyeni ... yapmıyorlar ya mantığıyla osur osur ipe diz iddialarını bize getirme, onları siz kendi aranızda birbirinizi dinde tutmak için kullanmaya devam edersiniz.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...