Jump to content

Sınav iddiasına, son noktayı koyalım..


Recommended Posts

40 dakika önce, mirasyedi yazdı:

ALLAH'ın Hakim Cebbar sıfatları var.Bu sıfatlar sadece yaratmak ile kalmadığının göstergesi.

Sadece yaratıp diğer işlere karışmıyor dersen deistlerin tanrısı   gibi kabul etmiş olursun.

İnsan süresi  ile aynı olan bir ayet vardı aklıma gelmedi.

İnsanların aklına hakim denilince patron  kral komutan gibi  şeyler geliyor.ALLAH hem bilginin kaynağıdır.Hemde enerjinin kaynağıdır.
Kral komutan patron gibi emir verip kenara çekiliyor dersen onu insan gibi kabul etmiş olursun.

 

insan süresi 30.Ve Allah dilemedikçe onlar, dileyemezler; şüphe yok ki Allah, her şeyi bilir, hüküm ve hikmet sahibidir.

 

tamamda  kötülüğü  yaratmak  kötülük  değil ki  işlemek  kötülük  bıçak  ekmekte  kesilebilir adamda  oldurulebilir 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 104
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

1 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

tamamda  kötülüğü  yaratmak  kötülük  değil ki  işlemek  kötülük  bıçak  ekmekte  kesilebilir adamda  oldurulebilir 

ALLAH sadece yaratmıyor diyorum.Hem yaratıcı hemde işleten.

İnsan durup dururken bıçağı alıp birini öldürmez.

Tetikleyen birşeye olmalı.

Herşeyi ALLAH yarattı ise bu tetikleyen şeyleri ALLAH yaratmış oluyor.

Suç işleyen bir insan ile işlemeyen arasında farkın sebebi bu.

Aynı şartlar altında aynı sonuç alınır diye ilke var.Şartları yaratan ALLAH değil mi?

 

 

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
Şimdi, ck789 yazdı:

bu ilke nerede var, insan davranışları için böyle bir bilimsel yöntem yok. hidrojen atomu değil ki insan kendi iradesi var.

İrade dediğin şey yazılım.

Bilgisayar terimleriyle konuşursak işlemciyi tasarlayan yazılımı yazan,bu bilgisayarın  çalıştığı ortamıda tasarlayan ALLAH oluyor.

Neyin sınavı bu?

ALLAH insan değil ki iradesi dışında bir eylem gerçekleşsin. :)

 


 

Link to post
Sitelerde Paylaş
8 dakika önce, mirasyedi yazdı:

İrade dediğin şey yazılım

Bu da bir yorum. "Aynı şartlar altında aynı sonuç alınır diye ilke var" dediğine itirazım var. Böyle bir ilke yok. Bu da yoruma açık bir konu. Yoksa irade kesin vardır aha da ispatı demiyorum. İradenin varlığını tartışabiliriz tabi benim de bu konuyu inceleyen başlığım vardı. 

 

Temel olarak öznel deneyim diye bir şey var olduğunu bu nedenle bilincin salt maddi olarak ele alınamayacağını iddia ediyorum.

tarihinde ck789 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
5 dakika önce, ck789 yazdı:

Bu da bir yorum. "Aynı şartlar altında aynı sonuç alınır diye ilke var" dediğine itirazım var. Böyle bir ilke yok. Bu da yoruma açık bir konu. Yoksa irade kesin vardır aha da ispatı demiyorum. İradenin varlığını tartışabiliriz tabi benim de bu konuyu inceleyen başlığım vardı. 

 

 

Aynı şartlar altında aynı sonucu alırsın  ilkesine itirazını yaz.o zaman.

Programcısın yazmadığın şeyi beklermisin bilgisayardan. :)

Maddi süreçlerle açıklanırsa tanrıya ihtiyaç yok zaten.

Maddi süreçler ile açıklansa bile  işlemciyi,yazılımı,ve ortamı insan tasarlamıyor.

Yetkiyi  Tanrıdan alıp maddeye vermek oluyor.

 

tarihinde mirasyedi tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
8 dakika önce, mirasyedi yazdı:

Aynı şartlar altında aynı sonucu alırsın  ilkesine itirazını yaz.o zaman

İnsanın bilgisayar programı olmadığını kendi öznel deneyimi olduğunu bunun da yani öznenin de iradeyi doğurduğunu söylüyorum. Ortada bir irade varsa aynı koşullarda aynı şeyi yapması gerekmez. 

 

Benim dediğim mutlak doğrudur demiyorum. Siz ilke olduğunu söylemişsiniz sanki mutlak gerçekmiş gibi ortaya koymuşsunuz. İnsan davranışlarını inceleyen bir bilim dalında böyle bir ilke yok. Fizik kimyadaki ilkeler ile sosyal bilimlerdeki ilkeler aynı değil. Farkllı bilim dalları farklı bilimsel yöntemler kullanır. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
Şimdi, ck789 yazdı:

İnsanın bilgisayar programı olmadığını kendi öznel deneyimi olduğunu bunun da yani öznenin de iradeyi doğurduğunu söylüyorum. Ortada bir irade varsa aynı koşullarda aynı şeyi yapması gerekmez. 

 

Benim dediğim mutlak doğrudur demiyorum. Siz ilke olduğunu söylemişsiniz sanki mutlak gerçekmiş gibi ortaya koymuşsunuz. İnsan davranışlarını inceleyen bir bilim dalında böyle bir ilke yok. Fizik kimyadaki ilkeler ile sosyal bilimlerdeki ilkeler aynı değil. Farkllı bilim dalları farklı bilimsel yöntemler kullanır. 

İnsanda aynıdır.

Sorun insanın hesaplanamayacak kadar fazla değişkenden etkilenmesi.

Bilgisayarda tüm değişkenler programcı olarak senin kontrolunde insan senin  kontrolunde değil.

Tanrı olsaydın hepsi senin kontrolünde olurdu.

İnsanlar aynı özellikte transistor yapamadığı halde bilgisayarları hata yapmayacak şekilde tasarlıyorlar.

Tanrı iradesi dışında gerçekleşen şeyler olsa bile bunu bahane edemez.Suçu şeytana insan nefsine atamaz.

 

 

 

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

İnsan ile b ilgisayarın aynı olmasını bir yorum olduğunu kabul etmek zorundasınız. Bu bir "ilke" değildir. Sizin yorumunuzdur. Bu başlık altındaki itirazım buna. 

 

Benim yorumum da şu. İnsan ile bilgisayardaki bıtlar yazılımlar aynı değildir çünkü onlar öznel deneyime sahip değiller. İradeyi işin içine katmaya gerek yok sadece özneyi ele almamız yeterli aradaki farkı vurgulamak için. Mesela ben türkiyedeki bir vücudu deneyimliyorum. başka biri japonyadaki bir bedeni deneyimliyor. O vücudun sinir sistemindeki elektriksek iletileri hissediyor. Ben başka bir vücuddaki hisleri yaşıyorum, deneyimliyorum. Yani vücut ve beden dışında farklı bir deneyim gerçeği de var ve bu öznel. Böyle bir öznelliği bilgisayar sistemleri için iddia edemeyiz. Biglisayyar sistemlerindeki kodları yaşayan hissededen özneler yok. Yani bu yönde bir iddia yok. Bu bile bilgisayardaki yazılımlar ile insanların aynı olmadığını gösteriyor.

 

Tabi ki bu bir ispat değildir. Yorumdur. Felsefedir. Bhaettiğiniz tarz b ir "ilke" olmadığnı göstermeye çalışıyorum. Bu kadar uzatmaya da gerek yok aslında böyle bir ilke varsa kaynağını gösterin. Sosyal bilimlerde, davranış bilimlerinde aynı koşullarda aynı şeyin olduğunu iddia eden bir paper var mı? Böyle bir durum yok bunlar hatta olayları istatistiksel olarak inceler. Dediğiniz gibi bir durum olsaydı istatistiğe gerek kalmaz fizik kanunları gibi davranışsal kanunlar olurdu.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Şimdi, ck789 yazdı:

İnsan ile b ilgisayarın aynı olmasını bir yorum olduğunu kabul etmek zorundasınız. Bu bir "ilke" değildir. Sizin yorumunuzdur. Bu başlık altındaki itirazım buna. 

 

Benim yorumum da şu. İnsan ile bilgisayardaki bıtlar yazılımlar aynı değildir çünkü onlar öznel deneyime sahip değiller. İradeyi işin içine katmaya gerek yok sadece özneyi ele almamız yeterli aradaki farkı vurgulamak için. Mesela ben türkiyedeki bir vücudu deneyimliyorum. başka biri japonyadaki bir bedeni deneyimliyor. O vücudun sinir sistemindeki elektriksek iletileri hissediyor. Ben başka bir vücuddaki hisleri yaşıyorum, deneyimliyorum. Yani vücut ve beden dışında farklı bir deneyim gerçeği de var ve bu öznel. Böyle bir öznelliği bilgisayar sistemleri için iddia edemeyiz. Biglisayyar sistemlerindeki kodları yaşayan hissededen özneler yok. Yani bu yönde bir iddia yok. Bu bile bilgisayardaki yazılımlar ile insanların aynı olmadığını gösteriyor.

 

Tabi ki bu bir ispat değildir. Yorumdur. Felsefedir. Bhaettiğiniz tarz b ir "ilke" olmadığnı göstermeye çalışıyorum. Bu kadar uzatmaya da gerek yok aslında böyle bir ilke varsa kaynağını gösterin. Sosyal bilimlerde, davranış bilimlerinde aynı koşullarda aynı şeyin olduğunu iddia eden bir paper var mı? Böyle bir durum yok bunlar hatta olayları istatistiksel olarak inceler. Dediğiniz gibi bir durum olsaydı istatistiğe gerek kalmaz fizik kanunları gibi davranışsal kanunlar olurdu.

Galvani kurbağa bacağının kasılmasını gözlemlediğinden beri bunlar yorum olmaktan çıkmıştır.

Parmağının ucuna diken batınca beynine elektrik sinyali gitmiyor mu?

Bilgisayara bağlı sensörlerde elektrik sinyali üretmiyor mu?

silikondan tasarlanmış yapay göz takılınca farklı mı görüyorsun?

 noronların çalışma şekli hakkında bilgim yok.Ama tek norondan bilgisayar yapıldığını duymuştum.

fare gibi labirentten çıkışı bulabiliyordu.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

Davranıştan değil deneyimden bahsediyorum. Bu noktada bilimden uzaklaştığımızın farkındayım sonuçta öznel bir olguyu bilimin konu etmesini bekleyemeyiz. 

 

Beyindeki sinirsel iletileri organlar ile beyin arasındaki iletişimin sinirsel ağlar ile yapıldığını vs. kabul ediyorum. Benim özne ile anlatmaya çalışıtğım bunlardan ibaret değil. Dünya üzeirndeki her canlı vücudunda bu süreçler işliyor zaten. Fakat ben bunlardan sadece birni deneyimliyorum. Beni bu vücuda bağlayan bu vücutta deneyimleri yaşamamı sağlayan şey nedir? Bu deneyimin kaynağını maddi olarak açıklayamıyoruz. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
6 dakika önce, ck789 yazdı:

Davranıştan değil deneyimden bahsediyorum. Bu noktada bilimden uzaklaştığımızın farkındayım sonuçta öznel bir olguyu bilimin konu etmesini bekleyemeyiz. 

 

Beyindeki sinirsel iletileri organlar ile beyin arasındaki iletişimin sinirsel ağlar ile yapıldığını vs. kabul ediyorum. Benim özne ile anlatmaya çalışıtğım bunlardan ibaret değil. Dünya üzeirndeki her canlı vücudunda bu süreçler işliyor zaten. Fakat ben bunlardan sadece birni deneyimliyorum. Beni bu vücuda bağlayan bu vücutta deneyimleri yaşamamı sağlayan şey nedir? Bu deneyimin kaynağını maddi olarak açıklayamıyoruz. 

Bilgisayarda kendine bağlı sensorler ile topladığı veriler dışında bilgi edinemez.

Belleğin benim belleğime paralel bağlı değil.
Farklı deneyim yaşaman bu yüzden.

Hormonların benimle aynı seviyede eşzamanlıda değil.

Beyin felci geçirip geçmişini unutan insanlar var.Bunlar eski deneyimlerini  hiç hatırlamıyorlar.

Ameliyat olup kişiliği değişen çok insan var.

Link to post
Sitelerde Paylaş
12 saat önce, ck789 yazdı:

bilinçlerin neden ayrık olduğunu sormuyorum bu ayrık bilinçler hangisini deneyimlediğimiz neye göre belirleniyor diye soruyorum.  

ayrık sistemlerin ayrık hafızaları ayrık sensorleri olur.

Bilinçde diğer sistemlerden farklı olur.

Farkı belleğinde depoladığın bilgiler belirliyor.

 

Ben senin duyu organlarından gelen verileri belleğimde depolayamam.

Duyu organlarım,beynim bilgisayarların işlemcileri bellekleri sensörleri gibi birebir kopya değil.

Farklı bilince sahip olmam bu yüzden.

Belleğindeki en ufak bilgi değişimi bilinci değiştirir.

 

iso dosyalarını doğrularken kullandığımız şifreler gibi.Birebir aynısını üretemezsin. :)

https://tr.wikipedia.org/wiki/Kriptografik_özet_fonksiyonu

 

 

 

 

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

nefis allahtan gelir ayette var, şeytanı karıştırma bu işe hem nefis allahtan gelir diyecksın hemde şeytan ademe secde etmeyince şeytanı cin yapıp sonssuza dek yakıcaksın üstelık şeytanın sınav hakkı bile yok belkide hatasını düzeltebiilr di. sonsuz merhamet sahibi böylemi davranır? bu nasıl mantık yaa? ?

Link to post
Sitelerde Paylaş
16 saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

tamamda  kötülüğü  yaratmak  kötülük  değil ki  işlemek  kötülük  bıçak  ekmekte  kesilebilir adamda  oldurulebilir 

zaten öyle bir iddiamız yok, kötülüğü yaratan  kötü değil,  nefsi kötü yada iyi yaratan bir allah tanımlaması kötüdür diyoruz. bunu

 anlamak çok mu zor ?

tarihinde Doğuştan işşiz tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
11 dakika önce, Doğuştan işşiz yazdı:

zaten öyle bir iddiamız yok, kötülüğü yaratan  kötü değil,  nefsi kötü yada iyi yaratan bir allah tanımlaması kötüdür diyoruz. bunu

 anlamak çok mu zor ?

neden  nefsi  kötü yarattı  diye  kötü  oluyor? Sadece nefsi  değil  iyilik  yönünude  yaratıyor  insanın sen  nefsine  uyarsan  kötülük  yapmış  olursun.Elbette  bir  tarafı  kötü  yapmış ki  eylemler  arasında  seçim  yapabilesin 

Link to post
Sitelerde Paylaş
6 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

neden  nefsi  kötü yarattı  diye  kötü  oluyor? Sadece nefsi  değil  iyilik  yönünude  yaratıyor  insanın sen  nefsine  uyarsan  kötülük  yapmış  olursun.Elbette  bir  tarafı  kötü  yapmış ki  eylemler  arasında  seçim  yapabilesin 

olmuyor mu? nefsi kötü yaratılan bir insan sana göre iyimi oluyor? bu nasıl mantık? ?:smashfreak:

Link to post
Sitelerde Paylaş
3 saat önce, mirasyedi yazdı:

Farklı bilince sahip olmam bu yüzden.

Belleğindeki en ufak bilgi değişimi bilinci değiştirir.

 

iso dosyalarını doğrularken kullandığımız şifreler gibi.Birebir aynısını üretemezsin. :)

https://tr.wikipedia.org/wiki/Kriptografik_özet_fonksiyonu

 

bilinç ile özneyi aynı anlama koydukça anlaşamıcaz :D  . her bilincin ayrık ve özgün olduğunu kabul ediyorum yoksa zaten canlı davranışları dışarından incelendiğinden de kaotik olmazdı. bunların hiçbrinin öznel deneyimle alakası yok. parametrik yapay zeka kodu yazıp random parametre atayarak da farklı bilinçler modellenebilir. bunların da birbirine göre davranışları özgün olur. fakat bu ayrık, özgün, yapay zeka bilinçli davranışlarına sahip botların öznel bilinci olduğunu yine iddia etmeyiz. bunlar deneyim sahibi olan, yaşayan, hisseden canlılar değiller.

 

dünyaki milyarlarca özgün bilinçlerden hangisinde benim benlik kazacağım, öznel deneyim yaşacağım neye göre belirleniyor? buradaki öznel deneyime cevap veremiyoruz. ya da neden 2019 yılında yaşayan bir biliçte öznel deneyim sahibi olduk da 1789 yılında yaşayan bir bilinci deneyimlemedik. bilinç kavramı 1789'de de 2019'da aynıydı. fakat biz 2019'u öznel olarak yaşıyoruz. bilimsel açıdan 1789 ile 2019 un kuralları arasında bir fark yok. 

Link to post
Sitelerde Paylaş

AKILSIZ ŞUURSUZ ÜYE..

demekkı bu mantıga göre allahın planı kötü ..allah neden böyle bir plan kuruyor? madme sınıyorsun bırak herkes iradesiyle sınansın sen hangi hakla kötü nefisleri yaratıp cehennem için yaratıyorsun? o zaman bu sınav değildir. bunu anlamak çokmu zor?ayrıca cinlerin sınavı yoktur, cinler zaten cehennem için yaratmışsın allah insanlarla dalga geçiyor dicem ama bu allah değil muhamemddir...çok boş adamsın sen yaa, bizdiyoruz ki, nefsi kim belirliyor? insanmı allah mı? eğer insan nefsi yaratıyorsa o zaman nefside insan belirler bu durumda alalh iyidir. ama nefsi sizin iddianıza göre allah belirliyor o zaman insanların nefsi yoktur nefis allah aittir. bu durumda asıl kötü olan allahtır..kusura bakma ama sen kendi yazdıgını anlıyarak yazmıyorsun ..

tarihinde Doğuştan işşiz tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...