Jump to content
Doğuştan işşiz

Zariyat 56, mantık hatalarıyla dolu....

Recommended Posts

ayetteki mantık hatalarını gören parmak kaldırsın.

1: allah yarattıgı kullarını kendine iman için yarttıysa

özgür irade vermemiştir.

2. sınav mantıksızdır çelişir.

3: bu mantıga göre, her insan cennete gider, cehennemde yoktur. cehenneme kimi göndericeksin? şeytanda cinlerden olduğuna göre, eğer sen gerçekten allahsan ve

herşeye gücün yetiyorsa ve herkesi bana kulluk için yarattım diyorsan, her yarattığın iradeli canlı sana inanmak zorunda kalır.

4: ama sen cennet ve cehennemi gerçekten yaratmış olsaydın, ozaman sınav mantıklı olucagından, cinleri

ve insanlara özgür verdiğin için, genelleme yapmak yerine özgür iradesini dıgru kullananlar diyebilrdin.

ama öyle demedin genelleme yaptın. yarattıgım tüm canlıları bana kulluk etmesi için yarattıysam o zaman

dünyada kötülük olmazdı zaten, herkes imanlı ve iyi

olurdu.. benim yarattıgım canlı benım iradem asla karşı gelemezdi çünkü ben insan değil yaradandım..

eğer bana kulluk için yarattıysam , kötülerin bana karşı geliceğini önceden bildiğim için , ben allah olarak

çelişirdim. bu yüzden çelişmemek için herkesi iyi yaratmak zoruındaydım ve öylede yarattım diyor ayet..

diger ayetlerdede bu ayeti yalanlıyor.. işte islam böylesine aciz ve çürüktür.

 

DİPNOT!

HERKESİ BANA KULLUK ETSİNLER DİYE YARATTIM DİYOR, BU DURUMDA ONA KARŞI GELİRSEK BİZ ATEİSTLER AGNOSTIKLER VE DİGERLERİ ALLAHIN İRADESİNDEN DAHA GÜÇLÜ OLURUZ...BU AYETE GÖRE CEHENNEM VE KÖTÜLER OLMAMASI GEREKİR.YADA CEHENNEM OLLMASI VE ALLAHIN İRADESİ İNSAN İRADESİNDEN DAHA ZAYIF OLMALIDIR..BU AYETTEN FARKLI ANLAMLAR ÇIKARMAK MANTIKSIZ OLUCAKTIR..

Görüntünün olası içeriği: yazı

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

"Müzeyne veya Cüheyne kabilesinden bir adam sordu: "Ey Allah'ın Resûlü, hangi işi yapıyoruz, olup bitmiş (levh-i mahfuza kaydı geçmiş) bir işi mi, yoksa (henüz levh-i mahfuza geçmemiş) şu anda yeni başlanacak olan bir işi mi?" Resûlüllah (aleyhissalatu vesselam): "Olup bitan bir işi" dedi. Adamcağız -veya cemaatten biri- yine sordu: Öyleyse niye çalışılsın ki? Hz. Peygamber (aleyhissalatu vesselam) şu açıklamada bulundu: "Cennet ehli olanlara cennetliklerin ameli müyesser kılınır, ateş ehli olanlara da cehennemliklerin ameli müyesser kılınır."   Ebu Davud, Sünnet 17, (4695)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
10 hours ago, EbûTürâb said:

"Müzeyne veya Cüheyne kabilesinden bir adam sordu: "Ey Allah'ın Resûlü, hangi işi yapıyoruz, olup bitmiş (levh-i mahfuza kaydı geçmiş) bir işi mi, yoksa (henüz levh-i mahfuza geçmemiş) şu anda yeni başlanacak olan bir işi mi?" Resûlüllah (aleyhissalatu vesselam): "Olup bitan bir işi" dedi. Adamcağız -veya cemaatten biri- yine sordu: Öyleyse niye çalışılsın ki? Hz. Peygamber (aleyhissalatu vesselam) şu açıklamada bulundu: "Cennet ehli olanlara cennetliklerin ameli müyesser kılınır, ateş ehli olanlara da cehennemliklerin ameli müyesser kılınır."   Ebu Davud, Sünnet 17, (4695)

Türkçe lütfen.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
3 saat önce, burbachi yazdı:

Türkçe lütfen.

Burada ki hadise göre söyleniliyor ki, dünyada Cennet ehli, yani Cennet halkı olanlara cennetliklerin amelini yapmak nasip olur, Cehennem halkı olanlara ise Cehennemliklerin amelini yapmak nasip olur. Yani burada cennete girmek için, kanıtsal olarak hak etmen, cehenneme girmek için de kanıtsal olarak hak etmen gerektiği vurgulanıyor. 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ben fabrikatörüm diyelim fabrikama işçileri çalışsınlar diye aldım.

ama bazıları çalışmadı kaytardı.çalışanlara maaşlarını verdim.

çalışmayanları işten çıkardım.

bunun gibi Allah cinleri ve insanları kulluk etsin diye yarattım diyor.

kulluk edip etmemek çalışıp çalışmamak sana kalmış

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
2 hours ago, Kirli Sakal said:

ben fabrikatörüm diyelim fabrikama işçileri çalışsınlar diye aldım.

ama bazıları çalışmadı kaytardı.çalışanlara maaşlarını verdim.

çalışmayanları işten çıkardım.

bunun gibi Allah cinleri ve insanları kulluk etsin diye yarattım diyor.

kulluk edip etmemek çalışıp çalışmamak sana kalmış

 

Hiç bir şeye ihtiyacı olmayan, kudreti sınırsız bir tanrı neden kendisine kölelik yapsın diye canlı yaratır?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ARKADAŞLAR MÜSLÜMANLARIN KURANI OKUMADAN YADA HİÇ ANLAMADAN MÜSLÜMAN OLDUKLARINI

ŞİMDİ SİZLERE AÇIKÇA İSPAT EDİCEM DİKKATLE TAKIP EDİNİZ. BİR AYETTE ALLAH MÜSLÜMAN OLMUYANLAR

CENNETE GİREMEZ DERKEN DİGER AYETTE ALLAH

KENDİNİ YALANLIYOR MÜSLÜMAN OLMUYANLAR CENNETE GİRİCEK DİYOR. İŞTE İSPATI.BU 2 AYET.Görüntünün olası içeriği: yazı

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
6 saat önce, Kirli Sakal yazdı:

ben fabrikatörüm diyelim fabrikama işçileri çalışsınlar diye aldım.

ama bazıları çalışmadı kaytardı.çalışanlara maaşlarını verdim.

çalışmayanları işten çıkardım.

bunun gibi Allah cinleri ve insanları kulluk etsin diye yarattım diyor.

kulluk edip etmemek çalışıp çalışmamak sana kalmış

ALLAHIN DİLEMESİ YANİ ALLAHIN İRADESİ TÜM İNSANLARDAN ÜSTÜNDÜR ALLAH  OL DEYİNCE HEMEN OLUR,O ZAMAN BİZ KAFİRLERDE ALLAHTAN DAHA GÜÇLÜYÜZ ÇÜNKÜ ONA İNANMIYORUZ. 

tarihinde Doğuştan işşiz tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
9 saat önce, Kirli Sakal yazdı:

ben fabrikatörüm diyelim fabrikama işçileri çalışsınlar diye aldım.

 

Siz bu işçileri ya ihtiyaçtan aldınız, ya da zevk için aldınız. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir şeye ihtiyaç, merak, istek duymayan bir varlık onu neden yaratır? 

 

Öylesine mi?

 

Öylesine yaratılan canlılar sonsuza kadar neden cehennemde yakılır? 

 

İbadet için yarattıysa bu öylesine yarattığı anlamına mı gelir? 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yani ihtiyaç duyuyor ibadete. Eğer bir şeye ihtiyaç duymayıp öylesine yaratıyorsa, neden cehennemde yakıyor ruh hastası mı bu? Tabi ihtiyaç duyup yaratsa bile yine ruh hastası olur. 

 

Anlayacağınız kendi yarattığı varlıkların onu yüceltmesine ihtiyaç duyup bundan zevk alan bir tanrı profili ile karşı karşıyayız. Üstelik bu zevkini karşılamayanları sonsuza kadar yakıyor. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İki seçenek var ya öylesine yarattı ya da ibadete ihtiyacı var. 

 

Öylesine yarattı ise olayları bu kadar büyütüp insanları cehenneme atması haksızlık ve adaletsizlik olur ki yine öylesine yarattı ise neden her şey düzgün değil demek ki ruh hastası... 

 

İbadete ihtiyaç duyuyor ise bu varlık bencil ve ahmak bir varlık olur. İhtiyaç duymak acizlik göstergesidir. 

 

Yok ben sizi bana ibadet edin diye yarattım ama buna ihtiyacım yok demek mantık hatasıdır. İnsanları buna mecbur kılmak ve yönlendirmektir. 

 

*İnsanları ibadet edip etmemeye mecbur bırakmaya yol açıp, onları yaratmaya da mı ihtiyacın yoktu?

 

İhtiyacın vardı demek ki yarattın. Eğer bunu da öylesine yaptıysan yine yol ruh hastası olduğuna çıkıyor. 

 

Anlayacağınız bu tanrı profili neresinden tutsan elinde kalıyor. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
On 27.11.2019 at 03:03, illusion_ yazdı:

Bir şeye ihtiyaç, merak, istek duymayan bir varlık onu neden yaratır? 

 

Öylesine mi?

 

Öylesine yaratılan canlılar sonsuza kadar neden cehennemde yakılır? 

 

İbadet için yarattıysa bu öylesine yarattığı anlamına mı gelir? 

İlgili resimENFAL 1 LE ENFAL 41 ve ali imran 190 üçüde  BİR BİRİNİ YALANLIYOR. 

tarihinde Doğuştan işşiz tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
6 saat önce, illusion_ yazdı:

İki seçenek var ya öylesine yarattı ya da ibadete ihtiyacı var. 

 

Öylesine yarattı ise olayları bu kadar büyütüp insanları cehenneme atması haksızlık ve adaletsizlik olur ki yine öylesine yarattı ise neden her şey düzgün değil demek ki ruh hastası... 

 

İbadete ihtiyaç duyuyor ise bu varlık bencil ve ahmak bir varlık olur. İhtiyaç duymak acizlik göstergesidir. 

 

Yok ben sizi bana ibadet edin diye yarattım ama buna ihtiyacım yok demek mantık hatasıdır. İnsanları buna mecbur kılmak ve yönlendirmektir. 

 

*İnsanları ibadet edip etmemeye mecbur bırakmaya yol açıp, onları yaratmaya da mı ihtiyacın yoktu?

 

İhtiyacın vardı demek ki yarattın. Eğer bunu da öylesine yaptıysan yine yol ruh hastası olduğuna çıkıyor. 

 

Anlayacağınız bu tanrı profili neresinden tutsan elinde kalıyor. 

İlgili resim

 

 

KURAN TEVRATTAN ALINTIDIR. 

tarihinde Doğuştan işşiz tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bunda anlaşılmayacak bir şey yok.. Cenabı Hak, insanın Allahı tanıyıp, iman ve ibadet etmesi için insana hadsiz kıymetli cihazlar veriyor..İnsan ise bu cihazları yanlış kullanıp, bozulup, çürüyor.. Mesela, Allah, en basit bir iğnenin bile ancak şuur sahibi bir ustanın eseri olduğunu anlayacak bir akıl vermiş..bir kimse bu akılla kainattaki bu kadar hassas ve hikmetli ve muntazam sanat eserlerinin ustasını inkâr ederse artık suç insandadır..cehennemi hakkeder.. Çünkü kendi hatası.. Yani, 

İnsan bir çekirdeğe benzer. Nasılki o çekirdeğe toprak altında çalışıp,  geniş olan hava aleminde ağaç olması için kudretten manevî ve ehemmiyetli cihazlar ve kaderden ince ve kıymetli program verilmiş. Eğer o çekirdek,  ona verilen manevî cihazları, toprak altında bazı zararlı maddeleri kendine çekmek için kullansa; o dar yerde kısa bir zamanda faydasız bozulup, çürüyecektir. Eğer o çekirdek, o manevî cihazlarını güzelce kullansa; o dar âlemden çıkacak, meyveli koca bir ağaç olacaktır.  İşte aynen onun gibi; insanın mahiyetine, kudretten ehemmiyetli cihazlar ve kaderden kıymetli programlar emanet edilmiş. Eğer insan, şu dar dünya aleminde dünya toprağı altında o manevî cihazlarını nefsin hevesatına sarfetse; bozulan çekirdek gibi, cüzi lezzetler için kısa bir ömürde, dar bir yerde ve sıkıntılı bir halde çürüyüp bozulacak,  manevî mesuliyeti bedbaht ruhuna yüklenecek, şu dünyadan göçüp gidecektir.

   İnsan o manevî kabiliyet çekirdeğini İslâmiyet suyu ile, imanın ışığıyla, ubudiyet toprağı altında terbiye ederek, Kur'anın emirlerine uyarak,  manevî cihazlarını hakikî gayelerine yöneltse; elbette, ahiret alemlerinde dal Budak salıp, ebedi bir mutluluğu kazanacaktır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
On 28.11.2019 at 01:47, illusion_ yazdı:

Yani ihtiyaç duyuyor ibadete. 

Her yapılan şey ihtiyaç için değildir.. Mesela, adil bir zâtın adalet etmesi ihtiyaç değil, adaletinin gereğidir..mesela,  Zengin ve şefkatli bir kimsenin muhtaç olanların ihtiyacını karşılaması ve başkalarını sevindirmesi ihtiyaç değil, şefkat ve zenginliğinin gereğidir.. Mesela, kudret ve hikmet sahibi bir zâtın hikmetli işler yapması onun kudretinin ve hikmetinin gereğidir.. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

   Allah, insana sonsuz acizlik ve fakirlik vermiş..tâ ki, Allahın kudretini ve şefkatini anlayıp, ona dua ve ibadet etsin.. Yani, Nasılki bir çocuk ağlamasıyla, veya istemesiyle, veya hazîn haliyle, kuvvetli kimseler onun isteklerini yerine getirir ki; o isteklerinin binden birisine kendi kuvvetçiğiyle yetişemez. Demek zaaf ve acz, onun hakkında şefkat ve himayeti tahrik ettikleri için küçücük parmağıyla kahramanları kendine musahhar eder. Şimdi böyle bir çocuk, o şefkati inkâr etmek ve o himayeti ittiham etmek suretiyle ahmakane bir gurur ile "Ben kuvvetimle bunları kendime itaat ettiriyorum" dese, elbette bir tokat yiyecektir. İşte insan dahi Hâlıkının rahmetini inkâr ve hikmetini ittiham edecek bir tarzda küfran-ı nimet suretinde Karun gibi
"Ben kendi ilmimle, kendi iktidarımla kazandım" dese, elbette azap tokadını kendini müstehak eder. 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
9 saat önce, İLİMCİK yazdı:

   Allah, insana sonsuz acizlik ve fakirlik vermiş..tâ ki, Allahın kudretini ve şefkatini anlayıp, ona dua ve ibadet etsin.. Yani, Nasılki bir çocuk ağlamasıyla, veya istemesiyle, veya hazîn haliyle, kuvvetli kimseler onun isteklerini yerine getirir ki; o isteklerinin binden birisine kendi kuvvetçiğiyle yetişemez. Demek zaaf ve acz, onun hakkında şefkat ve himayeti tahrik ettikleri için küçücük parmağıyla kahramanları kendine musahhar eder. Şimdi böyle bir çocuk, o şefkati inkâr etmek ve o himayeti ittiham etmek suretiyle ahmakane bir gurur ile "Ben kuvvetimle bunları kendime itaat ettiriyorum" dese, elbette bir tokat yiyecektir. İşte insan dahi Hâlıkının rahmetini inkâr ve hikmetini ittiham edecek bir tarzda küfran-ı nimet suretinde Karun gibi
"Ben kendi ilmimle, kendi iktidarımla kazandım" dese, elbette azap tokadını kendini müstehak eder. 

 

Hocam  aynı  risale  gibi  konuşuyorsunuz  ezberliyor  musunuz  onları  onlardan  başka  örnek  falan  bulamıyor musunuz  cidden  kendiniz  örnek  türetemiyor  musunuz? Şimdi  risalelerden  bahsetmeniz  için  değil  turetebiliyor  musunuz  yoksa  turetemiyor  musunuz  ? bu  sorumu  yanıtlamanız  yeterli  hatta  rica ediyorum sadece  bu  soruya  cevap  verin?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
8 saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

Hocam  aynı  risale  gibi  konuşuyorsunuz  ezberliyor  musunuz  onları  onlardan  başka  örnek  falan  bulamıyor musunuz  cidden  kendiniz  örnek  türetemiyor  musunuz? Şimdi  risalelerden  bahsetmeniz  için  değil  turetebiliyor  musunuz  yoksa  turetemiyor  musunuz  ? bu  sorumu  yanıtlamanız  yeterli  hatta  rica ediyorum sadece  bu  soruya  cevap  verin?

 

Türetiyorum arkadaşım..fakat risaleler burada imanını kaybetmiş arkadaşların sorularına en mükemmel cevaplar ve misaller verdiği için ve iman hakikatlerini ihata ettiği için mecburen yazılarım da ondan istifade suretinde oluyor..mesela risalelerde zerrelerin hareketinden bahsediyor.. Zerrelerden meydana gelmeyen hiç bir canlı olmadığından örnek de değişmiyor.. Yani burada biri sinekten bahsetse de zerreler işin içine giriyor, dinazordan bahsetse de...Bu yüzden işin içine hep zerreler giriyor.. 

 

veya risalelerde çoğu yerde hidayet ve dalalet ehlinin karşılaştırmaları var.. Mesela, ahirete inanmayan biri için bu dünya idamhane gibidir..imansız birinin nazarında bu dünya hem kendinin hem de sevdiklerinin ecel celladının satırıyla kesilip hiçliğe ve yokluğa atılmak için bekledikleri bir zindan oluyor.. Bir kâfirin bu dünyadaki vaziyetini en güzel anlatan bu gibi misaller olduğu için, mecburen cümlelerim risalelere benziyor.. 

 

İstersen bana yardım et..mesela, bu dünyada insanın aciz ve zayıf olduğunu ve bu acz ve zaafından dolayı bu kainatın ona musahhar edildiğini ve şefkat sahibi biri tarafından ihtiyaçlarının karşılandığını ve insan küfran -ı nimet edip, bu şefkat ve himayeti inkâr edip, "ben kendi iktidarımla bunları kendime itaat ettiriyorum" diyerek bu kadar ihsan ve ikrama küfür ve isyan ile mukabele etse azaba müstahak olacağını anlatmak istiyorum.. İnsanın acz ve farkına en güzel örnek çocuklardır.. Çünkü, onlar da aciz oldukları için istekleri ve ihtiyaçları yerine geliyor.. Bu manayı anlatacak daha güzel bir misal aklıma gelmiyor.. Senin aklına geliyor mu.. 

 

Netice olarak, risalelerde en güzel misaller verildiği için mecburen cevaplarım ona benzemek zorunda kalıyor.. Yani, tabiri caizse hep aynı formülleri kullanıp, zor problemleri çözüyorum. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tartışmaya katıl

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Misafir
Bu konuyu yanıtla

×   Yapıştırdığınız içerik biçimlendirme içeriyor.   Biçimlendirmeyi Temizle

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Yükleniyor ...

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...