Doğuştan işşiz 0 Oluşturuldu: Kasım 25, 2019 Raporla Share Oluşturuldu: Kasım 25, 2019 ayetteki mantık hatalarını gören parmak kaldırsın. 1: allah yarattıgı kullarını kendine iman için yarttıysa özgür irade vermemiştir. 2. sınav mantıksızdır çelişir. 3: bu mantıga göre, her insan cennete gider, cehennemde yoktur. cehenneme kimi göndericeksin? şeytanda cinlerden olduğuna göre, eğer sen gerçekten allahsan ve herşeye gücün yetiyorsa ve herkesi bana kulluk için yarattım diyorsan, her yarattığın iradeli canlı sana inanmak zorunda kalır. 4: ama sen cennet ve cehennemi gerçekten yaratmış olsaydın, ozaman sınav mantıklı olucagından, cinleri ve insanlara özgür verdiğin için, genelleme yapmak yerine özgür iradesini dıgru kullananlar diyebilrdin. ama öyle demedin genelleme yaptın. yarattıgım tüm canlıları bana kulluk etmesi için yarattıysam o zaman dünyada kötülük olmazdı zaten, herkes imanlı ve iyi olurdu.. benim yarattıgım canlı benım iradem asla karşı gelemezdi çünkü ben insan değil yaradandım.. eğer bana kulluk için yarattıysam , kötülerin bana karşı geliceğini önceden bildiğim için , ben allah olarak çelişirdim. bu yüzden çelişmemek için herkesi iyi yaratmak zoruındaydım ve öylede yarattım diyor ayet.. diger ayetlerdede bu ayeti yalanlıyor.. işte islam böylesine aciz ve çürüktür. DİPNOT! HERKESİ BANA KULLUK ETSİNLER DİYE YARATTIM DİYOR, BU DURUMDA ONA KARŞI GELİRSEK BİZ ATEİSTLER AGNOSTIKLER VE DİGERLERİ ALLAHIN İRADESİNDEN DAHA GÜÇLÜ OLURUZ...BU AYETE GÖRE CEHENNEM VE KÖTÜLER OLMAMASI GEREKİR.YADA CEHENNEM OLLMASI VE ALLAHIN İRADESİ İNSAN İRADESİNDEN DAHA ZAYIF OLMALIDIR..BU AYETTEN FARKLI ANLAMLAR ÇIKARMAK MANTIKSIZ OLUCAKTIR.. Link to post Sitelerde Paylaş
EbûTürâb 0 Kasım 25, 2019 gönderildi Raporla Share Kasım 25, 2019 gönderildi "Müzeyne veya Cüheyne kabilesinden bir adam sordu: "Ey Allah'ın Resûlü, hangi işi yapıyoruz, olup bitmiş (levh-i mahfuza kaydı geçmiş) bir işi mi, yoksa (henüz levh-i mahfuza geçmemiş) şu anda yeni başlanacak olan bir işi mi?" Resûlüllah (aleyhissalatu vesselam): "Olup bitan bir işi" dedi. Adamcağız -veya cemaatten biri- yine sordu: Öyleyse niye çalışılsın ki? Hz. Peygamber (aleyhissalatu vesselam) şu açıklamada bulundu: "Cennet ehli olanlara cennetliklerin ameli müyesser kılınır, ateş ehli olanlara da cehennemliklerin ameli müyesser kılınır." Ebu Davud, Sünnet 17, (4695) Link to post Sitelerde Paylaş
burbachi 0 Kasım 26, 2019 gönderildi Raporla Share Kasım 26, 2019 gönderildi 10 hours ago, EbûTürâb said: "Müzeyne veya Cüheyne kabilesinden bir adam sordu: "Ey Allah'ın Resûlü, hangi işi yapıyoruz, olup bitmiş (levh-i mahfuza kaydı geçmiş) bir işi mi, yoksa (henüz levh-i mahfuza geçmemiş) şu anda yeni başlanacak olan bir işi mi?" Resûlüllah (aleyhissalatu vesselam): "Olup bitan bir işi" dedi. Adamcağız -veya cemaatten biri- yine sordu: Öyleyse niye çalışılsın ki? Hz. Peygamber (aleyhissalatu vesselam) şu açıklamada bulundu: "Cennet ehli olanlara cennetliklerin ameli müyesser kılınır, ateş ehli olanlara da cehennemliklerin ameli müyesser kılınır." Ebu Davud, Sünnet 17, (4695) Türkçe lütfen. Link to post Sitelerde Paylaş
EbûTürâb 0 Kasım 26, 2019 gönderildi Raporla Share Kasım 26, 2019 gönderildi 3 saat önce, burbachi yazdı: Türkçe lütfen. Burada ki hadise göre söyleniliyor ki, dünyada Cennet ehli, yani Cennet halkı olanlara cennetliklerin amelini yapmak nasip olur, Cehennem halkı olanlara ise Cehennemliklerin amelini yapmak nasip olur. Yani burada cennete girmek için, kanıtsal olarak hak etmen, cehenneme girmek için de kanıtsal olarak hak etmen gerektiği vurgulanıyor. Link to post Sitelerde Paylaş
Kirli Sakal 0 Kasım 26, 2019 gönderildi Raporla Share Kasım 26, 2019 gönderildi ben fabrikatörüm diyelim fabrikama işçileri çalışsınlar diye aldım. ama bazıları çalışmadı kaytardı.çalışanlara maaşlarını verdim. çalışmayanları işten çıkardım. bunun gibi Allah cinleri ve insanları kulluk etsin diye yarattım diyor. kulluk edip etmemek çalışıp çalışmamak sana kalmış Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Kasım 26, 2019 gönderildi Raporla Share Kasım 26, 2019 gönderildi 2 hours ago, Kirli Sakal said: ben fabrikatörüm diyelim fabrikama işçileri çalışsınlar diye aldım. ama bazıları çalışmadı kaytardı.çalışanlara maaşlarını verdim. çalışmayanları işten çıkardım. bunun gibi Allah cinleri ve insanları kulluk etsin diye yarattım diyor. kulluk edip etmemek çalışıp çalışmamak sana kalmış Hiç bir şeye ihtiyacı olmayan, kudreti sınırsız bir tanrı neden kendisine kölelik yapsın diye canlı yaratır? Link to post Sitelerde Paylaş
Doğuştan işşiz 0 Kasım 26, 2019 gönderildi Yazar Raporla Share Kasım 26, 2019 gönderildi ARKADAŞLAR MÜSLÜMANLARIN KURANI OKUMADAN YADA HİÇ ANLAMADAN MÜSLÜMAN OLDUKLARINI ŞİMDİ SİZLERE AÇIKÇA İSPAT EDİCEM DİKKATLE TAKIP EDİNİZ. BİR AYETTE ALLAH MÜSLÜMAN OLMUYANLAR CENNETE GİREMEZ DERKEN DİGER AYETTE ALLAH KENDİNİ YALANLIYOR MÜSLÜMAN OLMUYANLAR CENNETE GİRİCEK DİYOR. İŞTE İSPATI.BU 2 AYET. Link to post Sitelerde Paylaş
Doğuştan işşiz 0 Kasım 26, 2019 gönderildi Yazar Raporla Share Kasım 26, 2019 gönderildi (düzenlendi) 6 saat önce, Kirli Sakal yazdı: ben fabrikatörüm diyelim fabrikama işçileri çalışsınlar diye aldım. ama bazıları çalışmadı kaytardı.çalışanlara maaşlarını verdim. çalışmayanları işten çıkardım. bunun gibi Allah cinleri ve insanları kulluk etsin diye yarattım diyor. kulluk edip etmemek çalışıp çalışmamak sana kalmış ALLAHIN DİLEMESİ YANİ ALLAHIN İRADESİ TÜM İNSANLARDAN ÜSTÜNDÜR ALLAH OL DEYİNCE HEMEN OLUR,O ZAMAN BİZ KAFİRLERDE ALLAHTAN DAHA GÜÇLÜYÜZ ÇÜNKÜ ONA İNANMIYORUZ. Kasım 26, 2019 tarihinde Doğuştan işşiz tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Doğuştan işşiz 0 Kasım 26, 2019 gönderildi Yazar Raporla Share Kasım 26, 2019 gönderildi ALLAHIN PSİKOLOJIK SORUNLARI OLMALI. Link to post Sitelerde Paylaş
dursun 0 Kasım 26, 2019 gönderildi Raporla Share Kasım 26, 2019 gönderildi 9 saat önce, Kirli Sakal yazdı: ben fabrikatörüm diyelim fabrikama işçileri çalışsınlar diye aldım. Siz bu işçileri ya ihtiyaçtan aldınız, ya da zevk için aldınız. Link to post Sitelerde Paylaş
illusion_ 0 Kasım 27, 2019 gönderildi Raporla Share Kasım 27, 2019 gönderildi Bir şeye ihtiyaç, merak, istek duymayan bir varlık onu neden yaratır? Öylesine mi? Öylesine yaratılan canlılar sonsuza kadar neden cehennemde yakılır? İbadet için yarattıysa bu öylesine yarattığı anlamına mı gelir? Link to post Sitelerde Paylaş
illusion_ 0 Kasım 27, 2019 gönderildi Raporla Share Kasım 27, 2019 gönderildi Yani ihtiyaç duyuyor ibadete. Eğer bir şeye ihtiyaç duymayıp öylesine yaratıyorsa, neden cehennemde yakıyor ruh hastası mı bu? Tabi ihtiyaç duyup yaratsa bile yine ruh hastası olur. Anlayacağınız kendi yarattığı varlıkların onu yüceltmesine ihtiyaç duyup bundan zevk alan bir tanrı profili ile karşı karşıyayız. Üstelik bu zevkini karşılamayanları sonsuza kadar yakıyor. Link to post Sitelerde Paylaş
illusion_ 0 Kasım 27, 2019 gönderildi Raporla Share Kasım 27, 2019 gönderildi İki seçenek var ya öylesine yarattı ya da ibadete ihtiyacı var. Öylesine yarattı ise olayları bu kadar büyütüp insanları cehenneme atması haksızlık ve adaletsizlik olur ki yine öylesine yarattı ise neden her şey düzgün değil demek ki ruh hastası... İbadete ihtiyaç duyuyor ise bu varlık bencil ve ahmak bir varlık olur. İhtiyaç duymak acizlik göstergesidir. Yok ben sizi bana ibadet edin diye yarattım ama buna ihtiyacım yok demek mantık hatasıdır. İnsanları buna mecbur kılmak ve yönlendirmektir. *İnsanları ibadet edip etmemeye mecbur bırakmaya yol açıp, onları yaratmaya da mı ihtiyacın yoktu? İhtiyacın vardı demek ki yarattın. Eğer bunu da öylesine yaptıysan yine yol ruh hastası olduğuna çıkıyor. Anlayacağınız bu tanrı profili neresinden tutsan elinde kalıyor. Link to post Sitelerde Paylaş
Doğuştan işşiz 0 Kasım 28, 2019 gönderildi Yazar Raporla Share Kasım 28, 2019 gönderildi (düzenlendi) On 27.11.2019 at 03:03, illusion_ yazdı: Bir şeye ihtiyaç, merak, istek duymayan bir varlık onu neden yaratır? Öylesine mi? Öylesine yaratılan canlılar sonsuza kadar neden cehennemde yakılır? İbadet için yarattıysa bu öylesine yarattığı anlamına mı gelir? ENFAL 1 LE ENFAL 41 ve ali imran 190 üçüde BİR BİRİNİ YALANLIYOR. Kasım 28, 2019 tarihinde Doğuştan işşiz tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Doğuştan işşiz 0 Kasım 28, 2019 gönderildi Yazar Raporla Share Kasım 28, 2019 gönderildi (düzenlendi) 6 saat önce, illusion_ yazdı: İki seçenek var ya öylesine yarattı ya da ibadete ihtiyacı var. Öylesine yarattı ise olayları bu kadar büyütüp insanları cehenneme atması haksızlık ve adaletsizlik olur ki yine öylesine yarattı ise neden her şey düzgün değil demek ki ruh hastası... İbadete ihtiyaç duyuyor ise bu varlık bencil ve ahmak bir varlık olur. İhtiyaç duymak acizlik göstergesidir. Yok ben sizi bana ibadet edin diye yarattım ama buna ihtiyacım yok demek mantık hatasıdır. İnsanları buna mecbur kılmak ve yönlendirmektir. *İnsanları ibadet edip etmemeye mecbur bırakmaya yol açıp, onları yaratmaya da mı ihtiyacın yoktu? İhtiyacın vardı demek ki yarattın. Eğer bunu da öylesine yaptıysan yine yol ruh hastası olduğuna çıkıyor. Anlayacağınız bu tanrı profili neresinden tutsan elinde kalıyor. KURAN TEVRATTAN ALINTIDIR. Kasım 28, 2019 tarihinde Doğuştan işşiz tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
İLİMCİK 0 Kasım 29, 2019 gönderildi Raporla Share Kasım 29, 2019 gönderildi Bunda anlaşılmayacak bir şey yok.. Cenabı Hak, insanın Allahı tanıyıp, iman ve ibadet etmesi için insana hadsiz kıymetli cihazlar veriyor..İnsan ise bu cihazları yanlış kullanıp, bozulup, çürüyor.. Mesela, Allah, en basit bir iğnenin bile ancak şuur sahibi bir ustanın eseri olduğunu anlayacak bir akıl vermiş..bir kimse bu akılla kainattaki bu kadar hassas ve hikmetli ve muntazam sanat eserlerinin ustasını inkâr ederse artık suç insandadır..cehennemi hakkeder.. Çünkü kendi hatası.. Yani, İnsan bir çekirdeğe benzer. Nasılki o çekirdeğe toprak altında çalışıp, geniş olan hava aleminde ağaç olması için kudretten manevî ve ehemmiyetli cihazlar ve kaderden ince ve kıymetli program verilmiş. Eğer o çekirdek, ona verilen manevî cihazları, toprak altında bazı zararlı maddeleri kendine çekmek için kullansa; o dar yerde kısa bir zamanda faydasız bozulup, çürüyecektir. Eğer o çekirdek, o manevî cihazlarını güzelce kullansa; o dar âlemden çıkacak, meyveli koca bir ağaç olacaktır. İşte aynen onun gibi; insanın mahiyetine, kudretten ehemmiyetli cihazlar ve kaderden kıymetli programlar emanet edilmiş. Eğer insan, şu dar dünya aleminde dünya toprağı altında o manevî cihazlarını nefsin hevesatına sarfetse; bozulan çekirdek gibi, cüzi lezzetler için kısa bir ömürde, dar bir yerde ve sıkıntılı bir halde çürüyüp bozulacak, manevî mesuliyeti bedbaht ruhuna yüklenecek, şu dünyadan göçüp gidecektir. İnsan o manevî kabiliyet çekirdeğini İslâmiyet suyu ile, imanın ışığıyla, ubudiyet toprağı altında terbiye ederek, Kur'anın emirlerine uyarak, manevî cihazlarını hakikî gayelerine yöneltse; elbette, ahiret alemlerinde dal Budak salıp, ebedi bir mutluluğu kazanacaktır. Link to post Sitelerde Paylaş
İLİMCİK 0 Kasım 29, 2019 gönderildi Raporla Share Kasım 29, 2019 gönderildi On 28.11.2019 at 01:47, illusion_ yazdı: Yani ihtiyaç duyuyor ibadete. Her yapılan şey ihtiyaç için değildir.. Mesela, adil bir zâtın adalet etmesi ihtiyaç değil, adaletinin gereğidir..mesela, Zengin ve şefkatli bir kimsenin muhtaç olanların ihtiyacını karşılaması ve başkalarını sevindirmesi ihtiyaç değil, şefkat ve zenginliğinin gereğidir.. Mesela, kudret ve hikmet sahibi bir zâtın hikmetli işler yapması onun kudretinin ve hikmetinin gereğidir.. Link to post Sitelerde Paylaş
İLİMCİK 0 Kasım 29, 2019 gönderildi Raporla Share Kasım 29, 2019 gönderildi Allah, insana sonsuz acizlik ve fakirlik vermiş..tâ ki, Allahın kudretini ve şefkatini anlayıp, ona dua ve ibadet etsin.. Yani, Nasılki bir çocuk ağlamasıyla, veya istemesiyle, veya hazîn haliyle, kuvvetli kimseler onun isteklerini yerine getirir ki; o isteklerinin binden birisine kendi kuvvetçiğiyle yetişemez. Demek zaaf ve acz, onun hakkında şefkat ve himayeti tahrik ettikleri için küçücük parmağıyla kahramanları kendine musahhar eder. Şimdi böyle bir çocuk, o şefkati inkâr etmek ve o himayeti ittiham etmek suretiyle ahmakane bir gurur ile "Ben kuvvetimle bunları kendime itaat ettiriyorum" dese, elbette bir tokat yiyecektir. İşte insan dahi Hâlıkının rahmetini inkâr ve hikmetini ittiham edecek bir tarzda küfran-ı nimet suretinde Karun gibi "Ben kendi ilmimle, kendi iktidarımla kazandım" dese, elbette azap tokadını kendini müstehak eder. Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Kasım 29, 2019 gönderildi Raporla Share Kasım 29, 2019 gönderildi 9 saat önce, İLİMCİK yazdı: Allah, insana sonsuz acizlik ve fakirlik vermiş..tâ ki, Allahın kudretini ve şefkatini anlayıp, ona dua ve ibadet etsin.. Yani, Nasılki bir çocuk ağlamasıyla, veya istemesiyle, veya hazîn haliyle, kuvvetli kimseler onun isteklerini yerine getirir ki; o isteklerinin binden birisine kendi kuvvetçiğiyle yetişemez. Demek zaaf ve acz, onun hakkında şefkat ve himayeti tahrik ettikleri için küçücük parmağıyla kahramanları kendine musahhar eder. Şimdi böyle bir çocuk, o şefkati inkâr etmek ve o himayeti ittiham etmek suretiyle ahmakane bir gurur ile "Ben kuvvetimle bunları kendime itaat ettiriyorum" dese, elbette bir tokat yiyecektir. İşte insan dahi Hâlıkının rahmetini inkâr ve hikmetini ittiham edecek bir tarzda küfran-ı nimet suretinde Karun gibi "Ben kendi ilmimle, kendi iktidarımla kazandım" dese, elbette azap tokadını kendini müstehak eder. Hocam aynı risale gibi konuşuyorsunuz ezberliyor musunuz onları onlardan başka örnek falan bulamıyor musunuz cidden kendiniz örnek türetemiyor musunuz? Şimdi risalelerden bahsetmeniz için değil turetebiliyor musunuz yoksa turetemiyor musunuz ? bu sorumu yanıtlamanız yeterli hatta rica ediyorum sadece bu soruya cevap verin? Link to post Sitelerde Paylaş
İLİMCİK 0 Kasım 30, 2019 gönderildi Raporla Share Kasım 30, 2019 gönderildi 8 saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı: Hocam aynı risale gibi konuşuyorsunuz ezberliyor musunuz onları onlardan başka örnek falan bulamıyor musunuz cidden kendiniz örnek türetemiyor musunuz? Şimdi risalelerden bahsetmeniz için değil turetebiliyor musunuz yoksa turetemiyor musunuz ? bu sorumu yanıtlamanız yeterli hatta rica ediyorum sadece bu soruya cevap verin? Türetiyorum arkadaşım..fakat risaleler burada imanını kaybetmiş arkadaşların sorularına en mükemmel cevaplar ve misaller verdiği için ve iman hakikatlerini ihata ettiği için mecburen yazılarım da ondan istifade suretinde oluyor..mesela risalelerde zerrelerin hareketinden bahsediyor.. Zerrelerden meydana gelmeyen hiç bir canlı olmadığından örnek de değişmiyor.. Yani burada biri sinekten bahsetse de zerreler işin içine giriyor, dinazordan bahsetse de...Bu yüzden işin içine hep zerreler giriyor.. veya risalelerde çoğu yerde hidayet ve dalalet ehlinin karşılaştırmaları var.. Mesela, ahirete inanmayan biri için bu dünya idamhane gibidir..imansız birinin nazarında bu dünya hem kendinin hem de sevdiklerinin ecel celladının satırıyla kesilip hiçliğe ve yokluğa atılmak için bekledikleri bir zindan oluyor.. Bir kâfirin bu dünyadaki vaziyetini en güzel anlatan bu gibi misaller olduğu için, mecburen cümlelerim risalelere benziyor.. İstersen bana yardım et..mesela, bu dünyada insanın aciz ve zayıf olduğunu ve bu acz ve zaafından dolayı bu kainatın ona musahhar edildiğini ve şefkat sahibi biri tarafından ihtiyaçlarının karşılandığını ve insan küfran -ı nimet edip, bu şefkat ve himayeti inkâr edip, "ben kendi iktidarımla bunları kendime itaat ettiriyorum" diyerek bu kadar ihsan ve ikrama küfür ve isyan ile mukabele etse azaba müstahak olacağını anlatmak istiyorum.. İnsanın acz ve farkına en güzel örnek çocuklardır.. Çünkü, onlar da aciz oldukları için istekleri ve ihtiyaçları yerine geliyor.. Bu manayı anlatacak daha güzel bir misal aklıma gelmiyor.. Senin aklına geliyor mu.. Netice olarak, risalelerde en güzel misaller verildiği için mecburen cevaplarım ona benzemek zorunda kalıyor.. Yani, tabiri caizse hep aynı formülleri kullanıp, zor problemleri çözüyorum. Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts