Jump to content

Kur'anın mucizelik yönlerine bir örnek


Recommended Posts

Şimdi, İLİMCİK yazdı:

 

Adalet, ölçü ve tartı ile iş yapmak demektir..Bu tanıma göre Allah adaletini bir sinek kanadından yıldızlara, zerrelerden galaksilere kadar gösteriyor..Sinek kanadını bile ölçüden hariç bırakmadığı gibi, senin hücrelerini de hassas ölçülü alet ve makinelerle donatmış..Bu kadar hassas ölçülerle iş yapan bir zat, elbette ahireti getirmemek gibi bir adaletsizliğe müsaade etmez.

Eğer sen kötülük yapacakken seni engelleseydi o zaman bu dünya hayatındaki imtihanın anlamı kalmazdı..herkes tasdika mecbur olur, ister istemez iman ederdi..Böyle olunca da mücadele ve mücahede kalkar, insanın mahiyetindeki yetenek ve istidatlar inkişaf etmezdi..iyi ve kötü aynı seviyede kalırdı..Ebubekirler ve ebucehiller ayrılmazdı..

Imtihan  var  ön kabulü ile  hareket  ettiğiniz  için  ahiret  olmalı  mavalında  ısrar  ediyor  olmayasınız? 

 

Bir  kişi  bir  çocuğa  tecavüz  ediyor  öldürüyor  burada  kim  imtihan. oluyor?

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 139
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Bir saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

Imtihan  var  ön kabulü ile  hareket  ettiğiniz  için  ahiret  olmalı  mavalında  ısrar  ediyor  olmayasınız? 

 

Bir  kişi  bir  çocuğa  tecavüz  ediyor  öldürüyor  burada  kim  imtihan. oluyor?

 

İkinci olarak, her ikisi de imtihanda..biri imtihanı kaybediyor, diğeri masum ve musibetzede olduğu için büyük bir mükafata hak kazanıyor..Peki senin inandığın ilah bu haksızlığa karşı ne yapıyor?

Link to post
Sitelerde Paylaş
26 dakika önce, İLİMCİK yazdı:

 

İkinci olarak, her ikisi de imtihanda..biri imtihanı kaybediyor, diğeri masum ve musibetzede olduğu için büyük bir mükafata hak kazanıyor..Peki senin inandığın ilah bu haksızlığa karşı ne yapıyor?

Benim inandığım  ilah falan  yok.Oh ne  güzel  imtihan  olmadan  cennete 

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

Benim inandığım  ilah falan  yok.Oh ne  güzel  imtihan  olmadan  cennete 

Sen daha dün bir yaratıcı olduğunu kabul ediyorum fakat bizimle konuşmamış diyordun.. Ne oldu.. 

Ayrıca, ilahın yoksa sana göre cenneti yaratıp seni cennetine koyacak kimse de olmaz. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
Şimdi, İLİMCİK yazdı:

Sen daha dün bir yaratıcı olduğunu kabul ediyorum fakat bizimle konuşmamış diyordun.. Ne oldu.. 

Ayrıca, ilahın yoksa sana göre cenneti yaratıp seni cennetine koyacak kimse de olmaz. 

baktım  boş  beklenti  imiş  yarı  yolda  bıraktım  ilahimi malum  sende  ve  herkeste  tanrisini  birakirsa  biçare  kalır  Tanrılar  malum. Ben  size  göre  sordum  inandığınız  dinin  mantigindaki  imtihan  saçmalığı için  söyledim  onu. Kaldı  ki  dini eleyin  bakalım  sizin için geriye  ne  kalıyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

Onu  bunu  bırakta; imtihan  olmadan  nasıl  cennete  gidiyor  sizin  dininize  göre 

Cennet doğrudan doğruya Allahın fazlı ve hediyesi olduğundan bazılarını imtihan etmeden cennetine koyabilir.. Fakat mertebeleri bu dünya hayatında nefisle ve insi ve cinni şeytanlarla mücadele ve mücahede edip, istidatlarını inkişaf ettirenler gibi olmaz.. Netice olarak, imtihanla cennete giden de imtihansız cennete giden de Allahın fazl ve ikramı ile cennete gittiklerinden hakları sadece şükürdür. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 dakika önce, İLİMCİK yazdı:

Cennet doğrudan doğruya Allahın fazlı ve hediyesi olduğundan bazılarını imtihan etmeden cennetine koyabilir.. Fakat mertebeleri bu dünya hayatında nefisle ve insi ve cinni şeytanlarla mücadele ve mücahede edip, istidatlarını inkişaf ettirenler gibi olmaz.. Netice olarak, imtihanla cennete giden de imtihansız cennete giden de Allahın fazl ve ikramı ile cennete gittiklerinden hakları sadece şükürdür. 

imtihan olmadan  cennete  gitmek  mümkünse  diğer  ınsanlar  neden  imtihan  oluyor ?

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

imtihan olmadan  cennete  gitmek  mümkünse  diğer  ınsanlar  neden  imtihan  oluyor ?

Eğer imtihan olmasaydı mücadele ve mücahede olmazdı.. Böylece insanın maiyetindeki istidatlarının ve yetenekler inkişaf etmezdi.. Allah kimin neye layık olduğunu biliyor ona göre muamele ediyor.. Hikmet ve rahmet ve adaletine göre bu dünyada yaşatıyor veya hayatını devam ettiriyor.. Mesela, kâfirlerin inkâr gibi bir cinayeti işleyeceklerini ve nimetlere küfran ve isyan ile mukabele edeceklerini ve müminlerin ise iman ve şükür ile mukabele edeceklerini bildiği için onları bu dünya hayatındaki imtihana sokuyor ki, elmas ve kömür birbirinden ayrılsın.. İmtihan cennete girmenin şartı değil, hikmetidir.. Allah rahmet ve hikmetinin gereği bazı kimseleri imtihana sokmadan da cennetine koyabilir.. Bu durum dünya imtihanında mücadele ve mücahede ile cennetteki dereceleri artan kimselere zarar vermez. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
17 dakika önce, İLİMCİK yazdı:

Eğer imtihan olmasaydı mücadele ve mücahede olmazdı.. Böylece insanın maiyetindeki istidatlarının ve yetenekler inkişaf etmezdi.. Allah kimin neye layık olduğunu biliyor ona göre muamele ediyor.. Hikmet ve rahmet ve adaletine göre bu dünyada yaşatıyor veya hayatını devam ettiriyor.. Mesela, kâfirlerin inkâr gibi bir cinayeti işleyeceklerini ve nimetlere küfran ve isyan ile mukabele edeceklerini ve müminlerin ise iman ve şükür ile mukabele edeceklerini bildiği için onları bu dünya hayatındaki imtihana sokuyor ki, elmas ve kömür birbirinden ayrılsın.. İmtihan cennete girmenin şartı değil, hikmetidir.. Allah rahmet ve hikmetinin gereği bazı kimseleri imtihana sokmadan da cennetine koyabilir.. Bu durum dünya imtihanında mücadele ve mücahede ile cennetteki dereceleri artan kimselere zarar vermez. 

Imtihan olmadan cennete  gidenler  nasıl  bir inkişaf  yaşıyorlar?

tarihinde akılsızşuursuzatom tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, İLİMCİK yazdı:

Eğer imtihan olmasaydı mücadele ve mücahede olmazdı.. Böylece insanın maiyetindeki istidatlarının ve yetenekler inkişaf etmezdi.. Allah kimin neye layık olduğunu biliyor ona göre muamele ediyor.. Hikmet ve rahmet ve adaletine göre bu dünyada yaşatıyor veya hayatını devam ettiriyor.. Mesela, kâfirlerin inkâr gibi bir cinayeti işleyeceklerini ve nimetlere küfran ve isyan ile mukabele edeceklerini ve müminlerin ise iman ve şükür ile mukabele edeceklerini bildiği için onları bu dünya hayatındaki imtihana sokuyor ki, elmas ve kömür birbirinden ayrılsın.. İmtihan cennete girmenin şartı değil, hikmetidir.. Allah rahmet ve hikmetinin gereği bazı kimseleri imtihana sokmadan da cennetine koyabilir.. Bu durum dünya imtihanında mücadele ve mücahede ile cennetteki dereceleri artan kimselere zarar vermez. 

Hem yetenekler ve istidatlar  inkişaf etsin diye diyorsun hem de milyonlarca insan  yetenek ve istidatlarını inkişaf ettiremeden ölüp gidiyor birde bu kadar yetenek  ve istidatlarını  inkişaf ettirmeden cennete giden insanlar oluyorken başka insanları da yetenek ve istidatları inkişaf ve inbisat etsin diye imtihana devam ettiriyorsun .Sonrada Allah kimin neye layık olduğunu zaten biliyor ona göre dünyada yaşattırıyor diyorsunuz.Anladım ki sizin yetenek ve istidatlarınız  öylesine inkişaf etmiş ki ruhani seviyeye ulaşmış.

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 03.12.2019 at 13:06, İLİMCİK said:

 

Sadece biraz mantık..Allah beni onaylamıyor, sadece böyle bir çirkinliğe ve hikmetsizliğe ve adaletsizliğe onay vermiyor ve ahireti yaratıyor..

Bu arada Kur'anın baştaki mucizesine cevap veren çıkmadı..Sizce okuma yazma öğrenmemiş bir insan bu terkibi yapabilir mi..yapabilirse bir örnek..

 

Sence mucizelere inanan ateist olabilir mi? İnanılmıyor ki ateist olunuyor, inandırıcı değil ki inanılmıyor. Ben de evrenin yaratıcısının birini mağaraya çekip okuma yazma öğrettiğine inanmıyorum, çünkü ölçüsü, nizamı, sınırı, ispatı olmayan olay anlatılıyor. Böyle olayların da geçmişine bakarsan hepsinin masal olduğunu görebilirsin. Bunu bu kadar açık ve net yazdırtmaya ne gerek vardı onu da anlamış değilim. 

   

Adaletsizlik ise senin dış dünyayı yorumlamandan ibaret. Allah ise senin içinde senin kudretinin yetmediği konularda hükümlere varıp kendini avutmanı sağlayan bir çorap kukladan ibaret. Allah ile senin aranızda ihtilafa ve fikir ayrılığına düşmemeniz, farklı yollardan farklı sonuçlara varmamanız da bunun ispatı. Tekrar söylüyorum allah hiç senin kabilen yerine başkasının kabilesini tuttu mu?

 

Peki neden sana bu kadar dil döktüm? Çünkü artık ar ve utanma duygunuzun yerine gelmesini, koca adam bebeklerden sorumlu insanlara dönüşmenizi, cininizi de, meleklerinizi de mucizelerinizi de alıp tavan arasındaki bir sandığa kapatmanızı ve bilim ve fennin hakim olduğu dünyada ülkenizin ilerlemesine karşı çıkan külfetler olmaktan vaz geçmenizi diliyorum. Kolay gelsin. 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 7 months later...
On 04.12.2019 at 15:37, İLİMCİK yazdı:

Cennet doğrudan doğruya Allahın fazlı ve hediyesi olduğundan bazılarını imtihan etmeden cennetine koyabilir.. Fakat mertebeleri bu dünya hayatında nefisle ve insi ve cinni şeytanlarla mücadele ve mücahede edip, istidatlarını inkişaf ettirenler gibi olmaz.. Netice olarak, imtihanla cennete giden de imtihansız cennete giden de Allahın fazl ve ikramı ile cennete gittiklerinden hakları sadece şükürdür. 

Madem mertebeleri mücadele edenler gibi olmaz.O halde onlara da fırsat verilseydi de daha iyi cennet katmanlarına gitseydi. Yok onlar fazıl kerem ile cennetin düşük katmanında dahi olabiliyorsa diğer insanlar neden böyle sonu cehennem gibi bir imtihana çarptırılıyor.Bu eşitsizlik demeyeceğim bu ''nasıl adalet?'' biliyorum ki siz adaletle eşitlik aynı değil diye sözleri seversiniz. O yüzden sonuç itibariyle adalet değildir bu.Eğer adalet bizim anladığımız şekilde değilde Allahın istediği şekilde tecelli ediyorsa ona boşuna adaletli merhametli vs. demeyin bence. Zaten bizim adalet anlayışımız dışında tuhaf bir adalet anlayışı var belli ki bu adalet bile değil.

 

2. Mesele; Peygamber dediğin adamlarla ben aynı şekilde yaratıldım ama cüz-i ihtiyarımdan dolayı ben layık olamazdım dediniz.Allah sizi öyle bir şekilde yaratırdı ki gayet cihazatlı ve gayet donanımlı olurdunuz.Haaa siz yoksa ezelde zaten belli kimin ne olduğu o yüzden Peygamber seçilecek ve peygamber donanımına haiz olan kişiler seçilecekti diyorsanız orasını bilemem.Peygamber robot gibi sadece iyilik yapıp günah işlemeyen bir varlıkken imtihan edilebiliyor demek ki. Diyeceksiniz ki (DİĞOR UNSANLAR TERAKKI VE INKISAF ) ETSİN diye onlara kötülük yapma imkanı verdi ulan; madem imtihan yaparken peygamberleri yaptığı gibi günah işlemez şekilde yapabiliyor neden bizi ceheneme atma derdine giriyor? Yine saçma sapan ama insanlar o zaman terakki edemezdi ki demezsiniz umarım Peygamber günah işlemedi diye çok terakkiyatsız bir insan olarak mı kaldı ? O zaman derseniz ki ee o zaman herkes peygamber mi olmalıydı hayır kimse peygamber olmamalıydı ve ayrıcalıklı ve inanma eyleminden azade ve günah işlememe gibi bir kişi yaratmayıp herkesi daha uygun bir yöntemde de yaratabilirdi.Merak etmeyin deist olarakta yazmıyorum zaten konuyu eleştiriyorum.

 

3. Mesele; Allah bütün bu dediğin imtihan saçmalığına terakkiyat ve inkişafa kötülük ve acı olmadan da ulaştıramaz mıydı insanları yani isim ve sıfatları tecelli etsin diye insanlar hatta hayvanlar bile yok yere acı çekmek mi zorundaydı?Kimsesiz bir çocuğa akli dengesi olmayan birisi  gelip tecavüz etse kim burada terakkiyat kazanacak ''acıdan'' başka deli deli olduğu için öyle kaldı.Çocuk ise acılar içinde öldü.Bir de diğer versiyon çocuğa tecavüz edildi ve ölmedi büyüdü ama sonuçta dinden çıktı cehenneme duçar oldu.Bu küçüklüğündeki yaşadığı acı ve travma kimin terakkiyatına sebep oldu.Mutlak merhametli mutlak kudretli ve sonsuz hikmetli yaratıcınızın hikmetine başka türlü değilde bu şekilde bir dünya tasalarlamasından başka bir seçenek mümkün değilse onun kudretini ve sonrada merhametini sorgulayın bence.

 

4.Mesele Allah cehenneme gideceğini bile bile neden insan yaratır ki belki bu soruya karşılık neden cennete gideceğini bile bile insanlar yaratır ki yanıt verebilirsiniz malum siz risaleciler de kıvraklık iyidir.Burada mesele sonsuz merhamete tealluk ettiği için bile bile cehenneme atacağı kişileri yaratır ki diye soruyorum.Siz de '' cehenneme gideceğini sana göstermek için'' derseniz ulan ben neden bile bile yarattı diyorum madem sonsuz merhametliyse yaratmasaydı cehenneme gideceğini sana gösterme durumu diye bir şey olmayacaktı ki haliyle.O zaman terakkıyat ve ınkışaf olmazdı ki elmas ıle kömür aynı kalırdı ki dersenız bıle.Sadece cennete gideceklerı yarattığı ıcın yıne bunlar ıradelerıyle cenneti kazanacağı için terakkiyat yine mümkün olurdu merak etmeyin.Hem siz yaratılan olarak bir yöntem bulamasanız bile Allah hem özgür iradeli hem iyilikler arasından seçim yapılan ve kötülük ve acının olmadığı bir dünya yaratılabilirdi.İhtiyacın olmadığı bir dünya ile karıştırmayın yani yemek yiyoruz nefes alıyoruz ee bunlarda olmasaydı o halde gibi bır dansözlüğe soyunursunuz ihtimaline karşı sadece kötülük ve acının olmadığı bir sistem kurulabilirdi demeye çalıştım. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
15 minutes ago, akılsızşuursuzatom said:

Madem mertebeleri mücadele ..........

 

2. Mesele; Peygamber dediğin adamlarla ..............

 

3. Mesele; Allah bütün bu dediğin imtihan.............

 

4.Mesele Allah cehenneme gideceğini bile............

 

Aslında tek bir mesele var:

 

Allah, neden yiyip içip sıçmak zorunda olan bir canlı yaratmış? Hatta orada kalmamış, birde bu canlı olmadan, yenisini yaratamaz olmuş. Neden bu herşeye gücü yeten, noksan sıfatı olmayan allah yeni bir tek insan yaratamazken, yiyip içmek ve sıçmak zorunda olan iki insan bir araya gelip patır patır insan yaratabiliyor?

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
4 dakika önce, anibal yazdı:

 

Aslında tek bir mesele var:

 

Allah, neden yiyip içip sıçmak zorunda olan bir canlı yaratmış? Hatta orada kalmamış, birde bu canlı olmadan, yenisini yaratamaz olmuş. Neden bu herşeye gücü yeten, noksan sıfatı olmayan allah yeni bir tek insan yaratamazken, yiyip içmek ve sıçmak zorunda olan iki insan bir araya gelip patır patır insan yaratabiliyor?

 

 

Ne saçmalıyorsunuz anibal bey:D Bu soruya cevapları bellidir artık çok iyi tanıdığımı düşünüyorum bu risale kafasını.Allah bizleri sonsuz aciz ve sonsuz muhtaç yarattı ki Allahın isim ve sıfatlarını görebilelim onu takdir edip şükrümüzü daim kılalım diye hem akıllı hem iradeli hem de aciz muhtaç yaratmıştır derler.Hattta yeni doğan bebeklerin evrimsel sürecini aldırmadan Allah tabikide bilerek annesine muhtaç şekilde yarattı ki insan her halilye aslında Allah a muhtaç olduğunu anlasın derler.

Link to post
Sitelerde Paylaş
26 minutes ago, akılsızşuursuzatom said:

Ne saçmalıyorsunuz anibal bey:D Bu soruya cevapları bellidir artık çok iyi tanıdığımı düşünüyorum bu risale kafasını.Allah bizleri sonsuz aciz ve sonsuz muhtaç yarattı ki Allahın isim ve sıfatlarını görebilelim onu takdir edip şükrümüzü daim kılalım diye hem akıllı hem iradeli hem de aciz muhtaç yaratmıştır derler.Hattta yeni doğan bebeklerin evrimsel sürecini aldırmadan Allah tabikide bilerek annesine muhtaç şekilde yarattı ki insan her halilye aslında Allah a muhtaç olduğunu anlasın derler.

 

O risale kafasnıda zaten cevap yok hiç bir şeye. Cevap diye sallanmış, bir takım deli hezeyanları var sadece.

 

Ama işte sana sual. Buyur, hadi bir cevap ver, ahada kadın erkek olmadan allahın yarattığı birisi diye, bir tek kişi göster. 

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
Şimdi, anibal yazdı:

 

O risale kafasnıda zaten cevap yok hiç bir şeye. Cevap diye sallanmış, bir takım deli hezeyanları var sadece.

 

Ama işte sana sual. Buyur, hadi bir cevap ver, ahada kadın erkek olmadan allahın yarattığı birisi diye, bir tek kişi göster. 

 

 

gösteremem ki elbette onu dindarlara sormak lazım.Fakat allah sebeplerle yaratıyor diyeceklerinden hiç şüphem yok .Adem ise ilk insan olduğu için sebeplerle (anne babasıyla değil) direkt allah kendisi yaratmıştır diyeceklerdir. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
Just now, akılsızşuursuzatom said:

gösteremem ki elbette onu dindarlara sormak lazım.Fakat allah sebeplerle yaratıyor diyeceklerinden hiç şüphem yok .Adem ise ilk insan olduğu için sebeplerle (anne babasıyla değil) direkt allah kendisi yaratmıştır diyeceklerdir. 

 

Sebepler allah olmadan kendi kendine yaratıyor zaten. Adem'i de ne gören var, ne duyan, birinin kıçından sallanmış bir masal, görüldüğü kadarıyla. 

 

Eğer, ademden doğmuş olsak, en azından şunu beklerdik. Farklı farklı yerlerde yaşayan insanların, aynı hikayeden bahsetmesi gerekirdi. Ama ortadoğudaki bir kaç kaçık dışında, adem hikayesi yok. Mesela, nuh tufanı masalı, hemen her yerde var. Bu da beklenen bir şey zaten, zira buzul çağı biterken, her yerde bir şekilde sel baskınları olmuş. Zaten insanlar genel olarak suya yakın yaşamışlar ve eriyen buzulların suları hayatlarını mahvetmiş. Bu yüzden, her tarafın tufan hikayesi de farklı elbette. 

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...