Jump to content

PEYGAMBERE İTAAT (SÜNNET KONUSU)


Recommended Posts

Aişe

doğum: ms. 612

muhammed ölüm yılı: ms 632

muhammed öldüğünde aişe 20 yaşındaydı

aişe ölüm yılı: ms 678

aişe 66 yıl yaşadı

aişe 46 yıl dul yaşadı

13 yıl evli kaldı

66 yıl yaşadı (13 yıl evli + 46 yıl dul = 59 yıl)

66-59= 7 yaş

 

Aişe dul kaldığında 20 yaşındaydı – 13 yıl evlilik süresi= 7 yaş

 

 

*veriler islami kaynaklardan alıntıdır.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, Ebu Kafir yazdı:

Aişe

doğum: ms. 612

muhammed ölüm yılı: ms 632

muhammed öldüğünde aişe 20 yaşındaydı

aişe ölüm yılı: ms 678

aişe 66 yıl yaşadı

aişe 46 yıl dul yaşadı

13 yıl evli kaldı

66 yıl yaşadı (13 yıl evli + 46 yıl dul = 59 yıl)

66-59= 7 yaş

 

Aişe dul kaldığında 20 yaşındaydı – 13 yıl evlilik süresi= 7 yaş

 

 

*veriler islami kaynaklardan alıntıdır.

İlgili makaleyi ben çok önce okumuştum. Bunun tersini söyleyen elimde 3 adet makale var. Atayım mı buraya? :) 

18 ve 9 yaşında olmak üzere ikiye ayrılır İslam dünyası, 9 yaşında olduğunu savunanlar, Klasik kaynaklarda yer alan rivayetleri temel alır ve bu uygulamanın o dönem için bir Arap örfü olduğunu, sıcak ülkelerde çocukların daha erken büluğa eriştiğini dile getirirler. Şöyle bir gerçek var, tam olarak hiç bir sahabenin doğum tarihi verilmiyor(istisnalar var), genelde ölüm yılları mevcut. Aişenin Hicri 58'de vefat ettiği zaman yaşının 66 olduğunu söyleyenler, onun dokuz yaşında evlendiği varsayımı ile hesaplamışlar. Kuran'a göre evlilik iradi bir karardır.(Ailenin verişi ayrı, aynı zamanda kızda istemeli.)(Araştırabilirsin)  Evvela 9 yaşında ki bir kız, nasıl iradi bir karar verebilirsin? Bu 9 yaş muhabbetini ele alanlar, daha önce Aişe'nin nişanlı olduğu durumunu ele almazlar! Acaba neden?? 

Ben söyleyeyim siz yorulmayın, çünkü bunu ele aldıklarında ortaya 5 yaşında 4 yaşında nişanlı bir kız ortaya çıkıyor. :)) 

9 yaşında evlenmediğinin en büyük delillerinden biri, bugün o bana verdiğiniz kaynakların dışında, Peygamber döneminde yaşamış hiç bir canlının Aişe'nin evliliğini yüz önüne vurmamış oluşudur. Öyle ki, küçücük bir şeyde bile Peygambere muhalefet edenler, bu durum olsa ortalığı yine ayağa kaldırırdı. Ama nedense göremiyorum ben böyle bir şey, siz görüyor musunuz? 

Ayrıca verdiğin makalede, bu görüşünü sunan ''alim'' kendi kanaatini belirtmiş, tarihsel bir dayanağa varmamış . Öyle ki birbirinden ayrı rivayetlerin belirtilmesi bunun bir kanıtıdır.

Mesele oyuncak rivayetine bağlayanlar, biliyorlar mı Aişe, daima kız arkadaşları ile oyun oynamayı çok seven birisi?(İbn Sa’d, VIII, 61,62) Öyle ki, Peygamber ile yaptığı koşu, Habeşlilerin yaptığı savaş oyununu izlemesi bunların da bir göstergesi. 

Bak ilk dönem ''alim''lerinin yanıldığı en büyük nokta Aişe'nin Peygamberden önce nişanlandığını ele almayışlarıdır. Sen bana, Aişe'nin 5 yada 4 yaşında putperest bir aileye evlendiğini kanıtla, bende 9 yaşında evlendiğini kabul edeceğim. Halbuki, Araplar hiç bir zaman 4-5 yaşında ki kızını bir başkasına vermemiştir. Öyle ki bunun en büyük kanıtı, Aişe nişanlandığına göre, evlilik durumuna varabilen bir kadındır. Esma'nın yaşını iyi araştır, ölümünü iyi araştır. Kamer 46 konusunda ki hadisleri iyi araştır. O zaman anlayacaksınız ki, ben size açıklamaya gerek kalmadan kendi dediklerinizi imha edeceksiniz. Yada bunlar seni tatmin etmezse Fatıma'nın yaşını iyi araştır. 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 saat önce, EbûTürâb yazdı:

İlgili makaleyi ben çok önce okumuştum. Bunun tersini söyleyen elimde 3 adet makale var. Atayım mı buraya? :) 

18 ve 9 yaşında olmak üzere ikiye ayrılır İslam dünyası, 9 yaşında olduğunu savunanlar, Klasik kaynaklarda yer alan rivayetleri temel alır ve bu uygulamanın o dönem için bir Arap örfü olduğunu, sıcak ülkelerde çocukların daha erken büluğa eriştiğini dile getirirler. Şöyle bir gerçek var, tam olarak hiç bir sahabenin doğum tarihi verilmiyor(istisnalar var), genelde ölüm yılları mevcut. Aişenin Hicri 58'de vefat ettiği zaman yaşının 66 olduğunu söyleyenler, onun dokuz yaşında evlendiği varsayımı ile hesaplamışlar. Kuran'a göre evlilik iradi bir karardır.(Ailenin verişi ayrı, aynı zamanda kızda istemeli.)(Araştırabilirsin)  Evvela 9 yaşında ki bir kız, nasıl iradi bir karar verebilirsin? Bu 9 yaş muhabbetini ele alanlar, daha önce Aişe'nin nişanlı olduğu durumunu ele almazlar! Acaba neden?? 

Ben söyleyeyim siz yorulmayın, çünkü bunu ele aldıklarında ortaya 5 yaşında 4 yaşında nişanlı bir kız ortaya çıkıyor. :)) 

9 yaşında evlenmediğinin en büyük delillerinden biri, bugün o bana verdiğiniz kaynakların dışında, Peygamber döneminde yaşamış hiç bir canlının Aişe'nin evliliğini yüz önüne vurmamış oluşudur. Öyle ki, küçücük bir şeyde bile Peygambere muhalefet edenler, bu durum olsa ortalığı yine ayağa kaldırırdı. Ama nedense göremiyorum ben böyle bir şey, siz görüyor musunuz? 

Ayrıca verdiğin makalede, bu görüşünü sunan ''alim'' kendi kanaatini belirtmiş, tarihsel bir dayanağa varmamış . Öyle ki birbirinden ayrı rivayetlerin belirtilmesi bunun bir kanıtıdır.

Mesele oyuncak rivayetine bağlayanlar, biliyorlar mı Aişe, daima kız arkadaşları ile oyun oynamayı çok seven birisi?(İbn Sa’d, VIII, 61,62) Öyle ki, Peygamber ile yaptığı koşu, Habeşlilerin yaptığı savaş oyununu izlemesi bunların da bir göstergesi. 

Bak ilk dönem ''alim''lerinin yanıldığı en büyük nokta Aişe'nin Peygamberden önce nişanlandığını ele almayışlarıdır. Sen bana, Aişe'nin 5 yada 4 yaşında putperest bir aileye evlendiğini kanıtla, bende 9 yaşında evlendiğini kabul edeceğim. Halbuki, Araplar hiç bir zaman 4-5 yaşında ki kızını bir başkasına vermemiştir. Öyle ki bunun en büyük kanıtı, Aişe nişanlandığına göre, evlilik durumuna varabilen bir kadındır. Esma'nın yaşını iyi araştır, ölümünü iyi araştır. Kamer 46 konusunda ki hadisleri iyi araştır. O zaman anlayacaksınız ki, ben size açıklamaya gerek kalmadan kendi dediklerinizi imha edeceksiniz. Yada bunlar seni tatmin etmezse Fatıma'nın yaşını iyi araştır. 

 

Hayır savunulan durum bile komik 18 olsun ne olacak? Günümüz ahlaki normlarıyla değerlendirdik ve yine uygun olmayan bir vaziyet olarak nitelendirdik ne olacak şimdi biz günahkar mı olduk?

Link to post
Sitelerde Paylaş
3 saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

Hayır savunulan durum bile komik 18 olsun ne olacak? Günümüz ahlaki normlarıyla değerlendirdik ve yine uygun olmayan bir vaziyet olarak nitelendirdik ne olacak şimdi biz günahkar mı olduk?

Olmadın hayır. Benim savunduğum tek durum şu; ortada yanlışlığı belli olan bir konu var ama insanlar(insanlık) bunun doğrusunu öğrenmek yerine o yanlışta devam ediyorlar. 

Senin başına haklı olduğun halde haksız olduğun bir durum getirildi diyelim, hakkını aramayacak mısın? İnsanlara bakın doğrusu aslında şu, haksız durumunda değilim demeyecek misin?

Ben işin ne günahında, ne sevabındayım. Günahları bana, sevapları size kalsın.  Ben sadece dini konularda değil, her konuda doğrusunu anlatıp, onu savunmayı tercih ederim!

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 saat önce, EbûTürâb yazdı:

Olmadın hayır. Benim savunduğum tek durum şu; ortada yanlışlığı belli olan bir konu var ama insanlar(insanlık) bunun doğrusunu öğrenmek yerine o yanlışta devam ediyorlar. 

Senin başına haklı olduğun halde haksız olduğun bir durum getirildi diyelim, hakkını aramayacak mısın? İnsanlara bakın doğrusu aslında şu, haksız durumunda değilim demeyecek misin?

Ben işin ne günahında, ne sevabındayım. Günahları bana, sevapları size kalsın.  Ben sadece dini konularda değil, her konuda doğrusunu anlatıp, onu savunmayı tercih ederim!

anladım niyetinizi takdir ettim açıkcası.Yani konuyu inançsal bağlamda icbar etmiyorsanız sadece maksadınız buysa bu konularda başarılar dilerim.

Link to post
Sitelerde Paylaş

@EbûTürâb

 

Adının önünde doc. Prof. Olanlar 7 yaşında olduğunu söylüyor sen 18.. peki..

Sen ve senin gibi bir avuç modernist yüzyıllardır bilinen şeyleri yalanlıyorsunuz ama kimse sizi kaale almıyor, yani kendiniz çalıp kendiniz oynuyorsunuz. Sizin günümüz modern yaşantısına göre esnettiğiniz ilkel ayetler, hadisler vb. ancak kendinizi bağlar islamı bağlamaz. Bu durumu 1400 yıldır çocuklarla evlilik yapmaktan behis görmemiş ve günümüz şeriat yönetimlerin de yine çocuk gelinlerin normal karşılanmasından net olarak anlıyoruz. Türkiye de şeriat ilan edilse çocuk gelinlerin normal karşılanacağına dair de en ufak bir şüphe dahi yoktur. Diyelim ki milyarlarca müslüm yanlış anladı, bu sebeple 1400 yıldır çocuklar, dedesi yaşındaki adamların tecavüzüne uğradı, hayatları mahvedildi! Peki sizin arap putu alim-i mutlaksa kitabında açık açık belirtip bunu neden engellemedi? Sizin mantığa göre put çocuklara tecavüz edilmesinden zevk alıyor olmalı!!

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 saat önce, Ebu Kafir yazdı:

@EbûTürâb

 

Adının önünde doc. Prof. Olanlar 7 yaşında olduğunu söylüyor sen 18.. peki..

Sen ve senin gibi bir avuç modernist yüzyıllardır bilinen şeyleri yalanlıyorsunuz ama kimse sizi kaale almıyor, yani kendiniz çalıp kendiniz oynuyorsunuz. Sizin günümüz modern yaşantısına göre esnettiğiniz ilkel ayetler, hadisler vb. ancak kendinizi bağlar islamı bağlamaz. Bu durumu 1400 yıldır çocuklarla evlilik yapmaktan behis görmemiş ve günümüz şeriat yönetimlerin de yine çocuk gelinlerin normal karşılanmasından net olarak anlıyoruz. Türkiye de şeriat ilan edilse çocuk gelinlerin normal karşılanacağına dair de en ufak bir şüphe dahi yoktur. Diyelim ki milyarlarca müslüm yanlış anladı, bu sebeple 1400 yıldır çocuklar, dedesi yaşındaki adamların tecavüzüne uğradı, hayatları mahvedildi! Peki sizin arap putu alim-i mutlaksa kitabında açık açık belirtip bunu neden engellemedi? Sizin mantığa göre put çocuklara tecavüz edilmesinden zevk alıyor olmalı!!

Bana Aişe'nin 4 yada 5 yaşında evlendirildiğinin kanıtını, Aişe ile olan evliliğe yaşı küçük olunduğu için karşı çıkıldığının kanıtını getir dediklerini kabul edeceğim. 

Ama ben sana Arapların 4 yada 5 yaşlarında başka adamlara kızlarını vermediğini kanıtlarım. Benim kanıtlamama gerek bile yok hatta, sen iki makale daha okusan anlayacaksın. 

Bunları geçtim, Kuranda bana çocuklar ile evlenme izninin getirildiğinin kanıtını getir, ben bir daha bu forumda ağzımı açarsam şeref yoksunuyum. 

Ama bunların kanıtını getiremez, iki üç doçent, profesör koyup önüme, onların verdiği kanaatleri ''al sana din'' diye önüme koyup, koskoca İslamı iki üç ''alim''in eline veriyorsan sende ömrün boyunca bilgiden mahrum kal İnşallah. 

Koskoca İslamı öğrenen ateiste bak! Neden ateist olduğunuzu şimdi çok daha iyi anlıyorum! 

 

Sapıtmış, yol olarak varacağı ilk yer cehennem olan günahkarları gelmişsin önüme atıyorsun, hayatları mahvettiler diye! Onlar okumadıysa, onlar bilmediyse suçu İslama atmayacaksın! 

Kuranda nikah çağı gelmeden bir kız ile evlenmek gibi bir durum yok! Buraya yine ayet ayet dökmeme de gerek yok. Araştırın, okuyun görün. İki sayfa, üç sayfa değil onlarca, yüzlerce makaleler, yazılar! 

tarihinde EbûTürâb tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, EbûTürâb yazdı:

Bana Aişe'nin 4 yada 5 yaşında evlendirildiğinin kanıtını, Aişe ile olan evliliğe yaşı küçük olunduğu için karşı çıkıldığının kanıtını getir dediklerini kabul edeceğim. 

Ama ben sana Arapların 4 yada 5 yaşlarında başka adamlara kızlarını vermediğini kanıtlarım. Benim kanıtlamama gerek bile yok hatta, sen iki makale daha okusan anlayacaksın. 

Bunları geçtim, Kuranda bana çocuklar ile evlenme izninin getirildiğinin kanıtını getir, ben bir daha bu forumda ağzımı açarsam şeref yoksunuyum. 

Ama bunların kanıtını getiremez, iki üç doçent, profesör koyup önüme, onların verdiği kanaatleri ''al sana din'' diye önüme koyup, koskoca İslamı iki üç ''alim''in eline veriyorsan sende ömrün boyunca bilgiden mahrum kal İnşallah. 

Koskoca İslamı öğrenen ateiste bak! Neden ateist olduğunuzu şimdi çok daha iyi anlıyorum! 

 

Sapıtmış, yol olarak varacağı ilk yer cehennem olan günahkarları gelmişsin önüme atıyorsun, hayatları mahvettiler diye! Onlar okumadıysa, onlar bilmediyse suçu İslama atmayacaksın! 

Kuranda nikah çağı gelmeden bir kız ile evlenmek gibi bir durum yok! Buraya yine ayet ayet dökmeme de gerek yok. Araştırın, okuyun görün. İki sayfa, üç sayfa değil onlarca, yüzlerce makaleler, yazılar! 

 

Yaşanmış ve günümüzdeki şeriat ülkelerinde yaşanmaya devam eden islam apaçık ortada dururken senin neyi kabul edip neyi etmediğin ne ateistlerin ne de müslümlerin umrunda bile değil, anla artık bunu, siz modernistler birer hiçsiniz.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Diyanet İşleri Meali (Eski)

Kadınlarınızdan ay hali görmekten kesilenler ile henüz ay hali görmemiş olanların iddetleri hususunda şüpheye düşerseniz, bilin ki, onların iddet beklemesi üç aydır; gebe olanların iddeti, doğurmaları ile tamamlanır. Allah, buyruğuna karşı gelmekten sakınan kimseye işinde kolaylık verir.

 

Ay hali kesilenler: menepoz vb.

Henüz ay hali görmeyenler: ??? 

Gebe olanlar: Hamileler

 

Müslümanlara test

 

Uygulama ve hadisleri hiç hesaba katmadan, din ile alakalı olmayan eski bir metinmiş ve ilk defa okuyormuş gibi düşünerek Soru işareti bölümünü samimi bir şekilde doldurun. Sonrasında uygulama ve hadisleri hatırlayın ve tekrar soru işaretini doldurun ve bu 2 yanıtı bizim ile paylaşın. 

Ha konuya uzun uzun cevap vermek isterseniz de Müslüman kimliğiniz ile üçüncü bir yanıt ta verebilirsiniz pek tabii! 

 

Aslında dolaylı olarak Tanrının bile bile yanlış anlaşılacak din yollayıp milyarlara tecavüz edilip kendilerinin ve ailelerinin hayatlarını karartacak şekilde bir ilaha inandığınızın farkındalığınızı da itiraf ediyorsunuz ?

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 06.12.2019 at 14:28, EbûTürâb yazdı:

 

Neden ateist olduğunuzu şimdi çok daha iyi anlıyorum!

 

Kendini bulunmaz hint kumaşı sanan, papucumun safkan müslümanı...

Bir bok anladığın yok, çünkü anlasaydın hălă burada İslam misyonerliğini yapmaya ve ilkel Arap dinini savunmaya yeltenmezdin.

Anlasan, şunu anlardın:

Her gün, evet her gün, dünyanın her tarafında masum küçük çocuklar yetişkin insanlar tarafından sikiliyorlar!

Ve bu sikiş merasimini, senin hergün kelleni yere kıçını havaya kaldırdığın Arap tanrısı, heeç istifini bozmadan seyrediyor.

Ve sen ve senin gibiler, bu tanrıya taptığınız müddetçe, bu sikiş eylemini onaylıyorsunuz anlamına geliyor.

Sorulması gereken soru şu:

Şu taptığın tanrıyı, bu noktadaki eylemsizliğinden dolayı, kınıyor musun kınamıyor musun?

Yanıtın evet yahut hayır olacak!

Anladın mı?!

Evet, ya da hayır...

Yok eğer başka birşeyler geveleyeceksen eğer, evet işte o zaman şerefsizin önde gidenisin.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...