nogodbutAllah 0 Oluşturuldu: Aralık 13, 2019 Raporla Share Oluşturuldu: Aralık 13, 2019 (düzenlendi) Okuduğum bir metin de şöyle yazıyor: " Why Kids Should Use Their Fingers in Math Class Evidence from brain science suggests that far from being “babyish,” the technique is essential for mathematical achievement. A few weeks ago I (Jo Boaler) was working in my Stanford office when the silence of the room was interrupted by a phone call. A mother called me to report that her 5-year-old daughter had come home from school crying because her teacher had not allowed her to count on her fingers. This is not an isolated event—schools across the country regularly ban finger use in classrooms or communicate to students that they are babyish. This is despite a compelling and rather surprising branch of neuroscience that shows the importance of an area of our brain that “sees” fingers, well beyond the time and age that people use their fingers to count. In a study published last year, the researchers Ilaria Berteletti and James R. Booth analyzed a specific region of our brain that is dedicated to the perception and representation of fingers known as the somatosensory finger area. Remarkably, brain researchers know that we “see” a representation of our fingers in our brains, even when we do not use fingers in a calculation" https://www.theatlantic.com/education/archive/2016/04/why-kids-should-use-their-fingers-in-math-class/478053/ **** 5 yaşındaki bir kız çocuğu okulda öğretmeni parmak ile saymayı yasakladığı için ağlayarak eve geliyor zira hesaplamanın görsel ilkellikten çok zihinsel entellektel bir faaliyet olmasını arzu ediyorlar:) bilim adamlarının beyin çalışmalarında beyinde parmakları sanal olarak temsil edip gösteren bir parmak alanı olduğu kanıtlanmış kişi fiziksel olarak saymada parmaklarını kullanmasa bile bu alanın otomatikmen devreye girip sanki parmak ile sayma yapılıyor gibi bir durum ortaya çıkmış şurda da parmaklar ve matematik sayma konusunda bağlantı için link var: https://jnc.psychopen.eu/article/view/85/html https://www.matematiksel.org/neden-cocuklar-matematik-dersinde-parmakla-sayma-yontemi-kullanmali/ *** ilginç bir durum daha var etimoloji sözlüğünde sayı manasında digit digital kökü latincede digitustan gelir onunda anlamı parmak tır. *** insanların saymayı parmakları ile yapması fıtridir. bu yüzden parmak sayısı ile sayı sistemimiz arasında kopmaz bir irtibat vardır her ülkede bir parmak 1 i 2 parmak ikiyi simgeler ancak yazı dan sonra doğal olarak sözlü diller yazıya görsel sayılar formel yazılı rakamlara dönüştü bu yüzden fıtri olan sayılar millet ve dillere göre farklı sembollerle yazılmaya başlandı bu yüzden o dilde rakamların sembolleri bilinmeden kaç olduğu anlaşılmaz ancak tek parmak veya elini kaldırmak her yerde 1 ve 5 anlamına gelir zira el ve parmak sayıları evrenseldir. Aralık 13, 2019 tarihinde nogodbutAllah tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
nogodbutAllah 0 Aralık 13, 2019 gönderildi Yazar Raporla Share Aralık 13, 2019 gönderildi meksikalıların 8 li oktal sayı sisteminin saymada parmakları değilde parmak arasındaki boşlukları kullanması ile ortaya çıktığı söyleniyor burda bir sapma var. aslı parmak ile saymadır yine aztek ve mayaların 20 li sayı sistemlerinin eller ile birlikte ayak parmaklarınıda saymaya dahil ettikleri söyleniyor ki bunlarda iyice saymayı ayağa düşürdü demek pekte yanlış olmaz:) ayak parmakları ile saymak çok zor eğilmek gerek ayakkabı ve çorabı çıkarıp tek tek saymak gerek ki zor iştir ha denilebilir ki eskiden çorap ve ayakkabı mı vardı baş çıplak ayak üryan idi o yüzden ayaklarda her daim eller gibi ortalıkta idi denilmeside bir faraziyedir. Link to post Sitelerde Paylaş
RasyonelDüşünce 0 Aralık 13, 2019 gönderildi Raporla Share Aralık 13, 2019 gönderildi Ellerdeki parmakların kullanılma nedeni sadece basit olduğu ve herhangi bir alete gerek duymadan kullanılabilir olduğu içindir. Savaş ve Avlanmada hala en etkili yöntem. Ayak parmaklarının ise sadece ellerin yetersiz kaldığı ve saymak için taş vs. gibi aletler olmadığı yerlerde pratik çözüm olarak kullanıldığını düşünüyorum. Böyle bir konuyu daha önce hiç düşünmedim ve gerek te duymadım diye herhangi bir makale yada metin okumadım. Yukarıda yazdıklarım mantıken aklıma gelen üzerinde düşünülmemiş Çıkarımlar. Bir saat önce, nogodbutAllah yazdı: bilim adamlarının beyin çalışmalarında beyinde parmakları sanal olarak temsil edip gösteren bir parmak alanı olduğu kanıtlanmış Bunu kanıtlamak için uğraşmaya gerek olduğunu düşünmüyorum. Zaten neden ve nasıl kanıtladıklarını o bilim adamlarıma sorsak verecekleri bir cevap olacağını da sanmıyorum:) bilginiz var ise beni şaşırtın. Konuyu nereye getireceğini merak ettiğim için konuyu takibe aldım. Konunun amacı-teması nedir? Link to post Sitelerde Paylaş
Sundance 0 Aralık 14, 2019 gönderildi Raporla Share Aralık 14, 2019 gönderildi On 13.12.2019 at 16:14, nogodbutAllah yazdı: Okuduğum bir metin de şöyle yazıyor: " Why Kids Should Use Their Fingers in Math Class Evidence from brain science suggests that far from being “babyish,” the technique is essential for mathematical achievement. A few weeks ago I (Jo Boaler) was working in my Stanford office when the silence of the room was interrupted by a phone call. A mother called me to report that her 5-year-old daughter had come home from school crying because her teacher had not allowed her to count on her fingers. This is not an isolated event—schools across the country regularly ban finger use in classrooms or communicate to students that they are babyish. This is despite a compelling and rather surprising branch of neuroscience that shows the importance of an area of our brain that “sees” fingers, well beyond the time and age that people use their fingers to count. In a study published last year, the researchers Ilaria Berteletti and James R. Booth analyzed a specific region of our brain that is dedicated to the perception and representation of fingers known as the somatosensory finger area. Remarkably, brain researchers know that we “see” a representation of our fingers in our brains, even when we do not use fingers in a calculation" https://www.theatlantic.com/education/archive/2016/04/why-kids-should-use-their-fingers-in-math-class/478053/ **** 5 yaşındaki bir kız çocuğu okulda öğretmeni parmak ile saymayı yasakladığı için ağlayarak eve geliyor zira hesaplamanın görsel ilkellikten çok zihinsel entellektel bir faaliyet olmasını arzu ediyorlar:) bilim adamlarının beyin çalışmalarında beyinde parmakları sanal olarak temsil edip gösteren bir parmak alanı olduğu kanıtlanmış kişi fiziksel olarak saymada parmaklarını kullanmasa bile bu alanın otomatikmen devreye girip sanki parmak ile sayma yapılıyor gibi bir durum ortaya çıkmış şurda da parmaklar ve matematik sayma konusunda bağlantı için link var: https://jnc.psychopen.eu/article/view/85/html https://www.matematiksel.org/neden-cocuklar-matematik-dersinde-parmakla-sayma-yontemi-kullanmali/ *** ilginç bir durum daha var etimoloji sözlüğünde sayı manasında digit digital kökü latincede digitustan gelir onunda anlamı parmak tır. *** insanların saymayı parmakları ile yapması fıtridir. bu yüzden parmak sayısı ile sayı sistemimiz arasında kopmaz bir irtibat vardır her ülkede bir parmak 1 i 2 parmak ikiyi simgeler ancak yazı dan sonra doğal olarak sözlü diller yazıya görsel sayılar formel yazılı rakamlara dönüştü bu yüzden fıtri olan sayılar millet ve dillere göre farklı sembollerle yazılmaya başlandı bu yüzden o dilde rakamların sembolleri bilinmeden kaç olduğu anlaşılmaz ancak tek parmak veya elini kaldırmak her yerde 1 ve 5 anlamına gelir zira el ve parmak sayıları evrenseldir. Carl Sagan - Kozmoz 1980: Örnek olarak ellerimizi inceleyelim. Beş parmağımız var; başparmağımızla öteki parmakların iç bölümüne dokunabiliriz. Epey işimize yarıyor bu parmaklar. Fakat başparmak dahil altı parmağımız olsaydı ya da dört parmağımız bulunsaydı, hatta beş parmak ve iki başparmak olsaydı, yine de işimizi görürdü. Şu anda sahip bulunduğumuz parmakların idealliği savunulamaz. Oysa bunu şimdi çok doğal sayıyor ve böyle olmasaydı ne yapardık diye düşünürüz. Beş parmağımız var, çünkü yüzgeçlerinde beş parmak kemiği ya da kemik bulunan Devon balığından türemişiz. Eğer yüzgeçlerinde altı ya dört kemik bulunan bir balıktan türemiş olsaydık, her iki elimizde altı ya da dört parmak bulunacaktı ve pekala bunları da doğal sayacaktık. Temeli on sayısına dayalı aritmetiğe başvurmamızın nedeni, ellerimizde on parmak bulunmasındandır. ( 1 ) Yok eğer parmak sayılarımız değişik olsaydı, aritmetiğin temeline oturtacağımız sayı da ona göre olacaktı Link to post Sitelerde Paylaş
nogodbutAllah 0 Aralık 15, 2019 gönderildi Yazar Raporla Share Aralık 15, 2019 gönderildi (düzenlendi) bazen elimde bir parmağım kesilir yaralanır filan. elimin fonksiyonunda ciddi kayıp olduğunu görüyorum.kavrama tutma sıkma vb işlerde aksama oluyor. bir an evel iyileşip tüm elimi kullanmak için sabırsızlanıyorum iyileştiğinde de tam kapasite çalışıyor el ve ayaklar anatomik açıdan en kompleks organlar eklemlerş kemik sayısı kemik uzunluğu kısalığı kalınlığı yerleşim pozisyonu kaslar sinirler hepsi üst düzey bir tasarım harikası dişlerde öyle: alt ve üst çeneye eşit şekilde alt ve üst karşılıklı dizilişleri kesicilerin önde köpek dişlerin az ötede küçük azıların yanda büyük azıların arkada dizilişleri tam hikmetli biri parçalar biri keser biri öğütür filan sadece diş için fakülte kurulmuş:) dişe dokunur fakültelerimizde var. oldum olası insan anatomisinde ki incelik hikmet beni hayran bırakmıştır. düşün tek bir dişin yeri değişse misal köpek dişinin biri arkada olsa ağız kapanmaz:) ağzımız açık gezeriz. yapılan robotik ellerin hareket kabiliyetlerini izliyoruz sadece parmaklar kemik eklemler değil o parmakların üzerindeki uçlardaki sinirsel hasasiyet izlerin farklılığı vb çok detay var aşağıdaki linkte anatomik açıdan elli açıklayanlar baş parmağın büyük vazifesi olduğunu söylüyorlar sadece buu parmak tek başına elin fonksiyonunn %40 ı tamamlıyor. " No one would doubt that thumb is the most important digit of all. It accounts for 40% of the hand's capabilities " https://www.bbc.com/news/science-environment-26224631 Aralık 15, 2019 tarihinde nogodbutAllah tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
anibal 0 Aralık 19, 2019 gönderildi Raporla Share Aralık 19, 2019 gönderildi On 15.12.2019 at 03:51, nogodbutAllah said: bazen elimde bir parmağım kesilir yaralanır filan. elimin fonksiyonunda ciddi kayıp olduğunu görüyorum.kavrama tutma sıkma vb işlerde aksama oluyor. bir an evel iyileşip tüm elimi kullanmak için sabırsızlanıyorum iyileştiğinde de tam kapasite çalışıyor el ve ayaklar anatomik açıdan en kompleks organlar eklemlerş kemik sayısı kemik uzunluğu kısalığı kalınlığı yerleşim pozisyonu kaslar sinirler hepsi üst düzey bir tasarım harikası dişlerde öyle: alt ve üst çeneye eşit şekilde alt ve üst karşılıklı dizilişleri kesicilerin önde köpek dişlerin az ötede küçük azıların yanda büyük azıların arkada dizilişleri tam hikmetli biri parçalar biri keser biri öğütür filan sadece diş için fakülte kurulmuş:) dişe dokunur fakültelerimizde var. oldum olası insan anatomisinde ki incelik hikmet beni hayran bırakmıştır. düşün tek bir dişin yeri değişse misal köpek dişinin biri arkada olsa ağız kapanmaz:) ağzımız açık gezeriz. yapılan robotik ellerin hareket kabiliyetlerini izliyoruz sadece parmaklar kemik eklemler değil o parmakların üzerindeki uçlardaki sinirsel hasasiyet izlerin farklılığı vb çok detay var aşağıdaki linkte anatomik açıdan elli açıklayanlar baş parmağın büyük vazifesi olduğunu söylüyorlar sadece buu parmak tek başına elin fonksiyonunn %40 ı tamamlıyor. " No one would doubt that thumb is the most important digit of all. It accounts for 40% of the hand's capabilities " https://www.bbc.com/news/science-environment-26224631 Eee, ne yapalım, oturup ağlayalım mı şimdi? Eğer ellerinde 40 parmak olsaydı, biri aksasa, gene aynı şeyleri diyor olacaktın. Arabanın bir tekerini sökünce aksamıyor mu alet? Bir sistem, parçalarının bütünü içinde anlam ifade eder, görevini yerine getirir. ama iyi bir sistem, parçalarından biri, ikisi aksasa bile görevini sürdürebilir olmalıdır. Yani, adam gibi ellerimiz olsaydı, bir iki parmağımız kopsa falanda, görevini aynen başarabiliyor olmalıydı. Ama yok, zira evrimin izleyebileceği böyle bir yol yok. Citroen'in bazı modelleri, tekerlerinden birini sökseniz dahi aynı şekilde kullanılmaya devam edilebilir. İyi mühendislik böyle bir şeydir. Bir parmak aksadı diye, koskoca elin aksaması kabul edilebilir bir şey değildir, mühendislik açısından. Link to post Sitelerde Paylaş
ck789 0 Aralık 19, 2019 gönderildi Raporla Share Aralık 19, 2019 gönderildi onluk sayma sistemi parmak sayımızdan gelebilir bunda bi gariplik yok. en ilkel çağlardan beri sayıları kullanıyoruz. sayma kültürü en köklü kültürlerimizden biri bu nedenle hiçbir alete dayanmadan her koşulda parmaklarla dahi kullanıbilecek bir sistem en "doğal" sistemdir. peki en "ideal" en iyi sistem midir? öyleyse neden düzine diye bir kavrama ihtiyacımız olmuş? demek ki onluk sistem her alanda en sonucu verememiş, daha işlevsel kavramlara ihtiyacımız olmuş. sayma ile ilgili beyinde soyut el canlandırılması yapılması durumu da muhtemelen çocuklarla ile ilgili bir durumdur. matematiğin tamamında böyle bir durum yoktur. türev integral ile uğraşan biri kafada böyle bir benzerlik yapmıyordur, soyut düşünme becerileri daha da gelişmiştir. benzer şekilde soyut düşünme becerisi gelişmiş bir yetişkinin de toplama çıkarma gibi saymaya yönelik işlemleri yaparken beyinde böyle bir görselleştirme yapan bölgeyi tetiklediğini sanmıyorum. Çocuklarda öğrenme aşamasında soyut düşünme yetenekleri henüz oturmadığı için böyle bir kafada el canlandırma durumu olabilir. Link to post Sitelerde Paylaş
Smile Buddha 0 Aralık 19, 2019 gönderildi Raporla Share Aralık 19, 2019 gönderildi On 13.12.2019 at 16:30, nogodbutAllah yazdı: meksikalıların 8 li oktal sayı sisteminin saymada parmakları değilde parmak arasındaki boşlukları kullanması ile ortaya çıktığı söyleniyor burda bir sapma var. aslı parmak ile saymadır yine aztek ve mayaların 20 li sayı sistemlerinin eller ile birlikte ayak parmaklarınıda saymaya dahil ettikleri söyleniyor ki bunlarda iyice saymayı ayağa düşürdü demek pekte yanlış olmaz:) ayak parmakları ile saymak çok zor eğilmek gerek ayakkabı ve çorabı çıkarıp tek tek saymak gerek ki zor iştir ha denilebilir ki eskiden çorap ve ayakkabı mı vardı baş çıplak ayak üryan idi o yüzden ayaklarda her daim eller gibi ortalıkta idi denilmeside bir faraziyedir. Tesbih taneleri neden 33 tane? Link to post Sitelerde Paylaş
Bir Buçuk 0 Aralık 24, 2019 gönderildi Raporla Share Aralık 24, 2019 gönderildi 12'li sayı sisteminin avantajı 12'nin 2,3 ve 4'e bölünebiliyor olması. 12 havari, 12 imam, 12 burç, 12 ay, 12 gök cismi... Bunlar da eskiden kalmış olmalı veya başka anlamları var. 2 elle şu anda saydığımız şekilde 2048'e, belki de daha büyük sayılara kadar sayabiliriz. Ancak mesele sadece saymak değil. Algılamak. 7 kavun düşünün. Bir de 8 kavun düşünün. Zihninizde pek de farklı olmadıklarını fark edeceksiniz. Sayılar büyüdükçe anlamları insan zihninde azalır. Hem algılamak zorlaştığı için, hem de farklar oransal olarak azaldığı için. Bu yüzden tabanı düşük tutmak çok da kötü bir şey değildir. 12'li sayı sistemi kullansaydık belki aritmetik işlemleri daha hızlı yapabilirdik. Örneğin bizim sistemimizde, 123 sayısının 3'e bölümünden kalanını bulmak için bütün basamakları toplayıp kalana bakarız, 4 için son 2 basamağa bakarız(23'ü mecburen böleriz), 6 için başka bir işlem yaparız vs. Ancak 123 sayısı 12 tabanında yazılmış sayı olsaydı, soruların hepsinin cevabının 3 olduğunu tek seferde görecektik. Bu sefer de 5'e bölmek sorun olacaktı ama 3, 4 ve 6'nın bu kadar pratik olması kanımca daha önemlidir. Belki de 5'e bölümün 12 tabanında böyle basit bir kuralı olmadığı için 10 tabanını kullanmak da avantajlı bir durum olabilir. 12 tabanında elle nasıl sayma yapılır, bilemiyorum. Ancak çok zor olacağını sanmıyorum. Tüm ellerin kapalı olduğu durumda yapılan bir jest 6'yı tanımlayabilir. Örneğin biz Türklerin hareket çekmek dediği jesti yaparak iki elinizle 12'ye kadar sayabilirsiniz. Parmakların, ellerin diziliş şekli önemliyse çok daha yüksek sayılara ulaşabilirsiniz. Çünkü her kombinasyon, karşıya bir bilgi vermektedir. Parmakların dizilimini önemli hale getirdiğiniz anda, bir parmağın verdiği bilgiyi artırmış olursunuz. En çok bilgiyi "gömebildiğiniz" durum ise, her parmağın 2'nin katları olup hepsinin sağdan sola veya sağdan sola değerlendirildiği bir durumdur. Ancak 2 üzeri 10 1024 eder, peki ben neden 2048 dedim? Çünkü 1024 dolduğunda, iki elinizi çapraz yapıp 0'dan başlayabilirsiniz. Elleriniz çarpaz ve sağ başparmağınız kalkıksa, bu 1025 demektir. Elbette bileklerinizin yukarı baktığı, bir elinizin yukarıda olduğu, herhangi bir bileğinizin yukarı baktığı durumları da tanımlayıp 16384'e kadar saymak mümkün(hatta daha fazla). Neyse ki dilimizle sayıları ifade edebiliyoruz da böyle gösterimlere ihtiyaç duymuyoruz... Link to post Sitelerde Paylaş
nogodbutAllah 0 Aralık 28, 2019 gönderildi Yazar Raporla Share Aralık 28, 2019 gönderildi 12 rakamının da bir esrarı elbet vardır.hatta gezegenlerin sayısı dahi 12 dir derler. gerçi plüton gezegenlikten düşürüldü sonra cüce gezegen göktaşı vb tahkirlere maruz kaldı ancak 7 rakamının da esrarı vardır 7 kat gök 7 renk 7 nota 7 kıta filan bir gezegen daha düşürülürse hatta 7 gezegen:) 5 rakamı da az enteresan değildir 5 parmak 5 duyu 5 ana üye( 2kol 2 bacak ,baş) 5 vakit namaz 5 islam şartı 5 rakamlar arasında merkezdir dengedir simetrinin esasıdır biraz da Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts