Jump to content

Mükemmel bir ateist olmam lazım...


Recommended Posts

11 dakika önce, turklerbirligi yazdı:

Ateşten yaratıldı diye üstünüm diyor. Allah insanı topraktan yarattı diye kabul etmiyor zaten.

 

Bu kaniya nereden varmis. Seytan neden atesin topraktan üstün olabilecegini düsünüyor. Bunu ona düsündüren sebep nedir?

Seytan ve seytangiller(cinler) de bir sinavdaydi. Onlari azdirip yoldan cikarmasi icin kimi tuttu Allah?

Neden biz seytan(cin) icin birer kurbaniz.

Seytanin domalmamasinin sorumlusu neden ben oluyorum?

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 262
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

4 dakika önce, Buzul yazdı:

Allah yer, yedi katlı gök ve yaşam yarattığı için övgü bekleyen bir tanrı profilidir. Allah'ı da bunların varlığını öven tipler oluşturmuştur. Allah yaptıkları çocuğa, var ettikleri muhtaç, yoksunluk çeken bedene, sanki o bedeni var eden kendileri değilmiş gibi, sanki bir güzellik yapmışlar gibi hakkımızı ödeyemezsin bize şükür et diyen anne, babanın ve annesine, babasına hakkını ödeyemeyiz diyip, şükür eden çocuğun tanrısıdır. Bir dincidar mümin bunların varlığını iyi, bunların yaratılmasını da iyilik olarak görür. Bir dincidar müminin iyi, kötü, iyilik, kötülük kavram temellendirmeleri bunların övücülüğüne dayanır. O nedenle bir dincidar mümin şunlarda da hiçbir sorun görmez.

-Canlıların yendiği, parçalandığı bir sistemde.

-Muhtaç, yoksunluk çeken bedenlerin var edilişinde, bunların yoksunluklarını gidermeye zorlanmasında.

-Geçim derdine düşürülmekte.

-Hastalıklarla acı çektirilmesinde.( Hastalık verip, acı çektiriyor dedikleri allaha yedi yirmidört övgü dizip, camilerden onun adını haykırırlar. Yani düşünün bunlar, yarattıklarına ne güzel işkence ediyorsun diyip allahı yücelten tipler)

-Afetlerde( Bir mümin örneğin bir yangında canlıların diri diri yanmasında bir sorun görmez)

-Doğum yoluyla acı çekecek, baskı, stres yaşayacak canlıların var edilmesinde.

-Yaşama içgüdüsü olan, ölümden korkan varlıklara ölüm süreci ve psikolojisinin yaşatılmasında, ölmenin dayatılmasında.

Kısaca bir mümin acı, ızdırap, keder üreten bu düzenin varlığını övüp, yüceltir. Yaşam, yer, yedi katlı gök övücü bir dincidar müminin iyi, kötü, iyilik, kötülük kavramı tanımlamalarını benimserseniz de, canlıları parçalatan ama işkence etmeyen, hastalıklarla acı çektiren ama merhametsizlik yapmayan, diri diri yakan ama kötülük de yapmayan allah söylemlerini mantıklı felan diye savunmak durumunda kalabilirsiniz.

Ve bunları eleştirirseniz de, islama göre allahı eleştirmiş olursunuz, bu da sizi cehennemlik biri yapar. Düşünün merhametli denilen allah bunları desteklemediğiniz için sizi yakacak, size zakkum yedirip, irin içirecek. Ben hastalıklarla acı çektirdim, sen ise beni desteklemedin diyecek örneğin ve sizin derinizi yenileyip yenileyip yakacak. İslamın ne kadar mantıklı, akla yatkın bir din olduğunu buradan anlayabiliriz. Diyeceğim kuranın diyişiyle yer, yedi katlı gök ve yaşam övücü, iyiyi, kötüyü, iyiliği, kötülüğü bunların övücülüğüne dayandıran tiplerin bu kavram tanımlamalarını neden mantıklı olarak kabul ediyoruz. 

 

Ve tabi yaptığı çocuğa, var ettiği kişiye allah seni sınamak için yarattı diyen kişiye de müslüman denir. Yani bunlar yaptıkları çocukları alay eder gibi yedi katlı göğün üstünde ki tahtında oturan bir allahın sınavına girdiren tipler. Çocuğun sana soruyor beni neden yaptın diye. Sen de diyorsun ki allah seni sınamak için yarattı. Hadi bu saçma gülünçlüğü geçtik de, cehenneme gitme durumunun söz konusu olduğu bir yerde bir başkasına sınanmayı nasıl dayatırsınız? Mermahetli, hakkı ödenemez olan anneler ve babalar bunlar işte. Var ederler, acı verirler, hastlalık verirler, geçim derdine düşürürler, baskı, stres verirler, intihar ettirecek duruma getirirler, ölmeyi dayatırlar. Birde seni insanların çoğunu cehennem için yarattım diyen bir tanrının sınavına girdirirler. Allah yaptıkları çocuklara, hakkımızı ödeyemezsiniz bize şükür et diyen annelerin, babaların kibridir, pişkinliğidir. Yedi katlı göğün üstünde oturan allah yeryüzündeki bu tiplerin mitolojiye yansımasıdır.

 

Birde ne diyorlar. Özgür iradeli bireyler din seçimi konusunda sınanıyorlarmış. Bunu diyen kimler? Ataları tarafından kuşaktan kuşağa aktarılan atalar dini islama inandırılmış, atalarının inanç ve öğretilerine göre yapılandırılmış kişiler. İyi de atalarının dinine inandırılmak bir seçim bile değil ki. Çay mı, kahve mi içsem diyip ikisi arasında birini seçmek bir seçimdir de. Burada bir seçim bile söz konusu değil. Ve gelmişler özgür iradeli bireyler din seçimi konusunda sınandığından söz diyorlar ve birde kendi durumlarına bakmadan ataları tarafından başka dinlere inandırılmış kişilere, büyük bir kibir ve pişkinlikle aklınızı kullanmıyorsunuz, atalarınızın yolundan gidiyorsunuz akılsızlar diyip eleştiride bulunuyorlar. Peki siz ne yaptınız? İslamı kendiniz mi seçtiniz? Yok. Tabi seçseniz ne olur. O da ayrı bir konu. İman edeceksin ve islam paketi içinde ne yazıyorsa katılmak ve savunmak durumunda kalacaksınız. Tek bir eleştiride bulunma, tek bir yanlış, tutarsızlık bulma seçeneceğiniz de olmayacak. Başka seçenek de yok tabi iman edip, islam paketini toptan onaylamaktan başka. Allahı, melekleri, cinleri, şeytanları, yıldızlarla şeytanların taşlanmasını, balığın içinde yaşayan adamı vs vs gerçekleyip, doğruladım, kuranın da bu allahtan geldiğini kanıtladım diyen varsa bilemem tabi. Birde şu var tabi. Kuran yalan yanlış, saçmalık, tutarsızlık dolu içeriğiyle kendine müslümanım diyenleri kuranı değiştirmeye iten ve dinden çıkartan türden bir kitap. Allah adına sözler uyduran, ayet atan, ekleyen, çıkaran, kendi kendine mucize üreten, sözcüklere kafasına göre anlam veren, ne ararsan var. O nedenle de ortada birden çok kuran var. Bunlar birde sonra gelip diyorlar ki kuran değişmemiştir. Kuranı değiştirenin kuran değişmemiştir demesi bir kuran mucizesi olsa gerek.

Kuran değişmemiştir değişirse sadece anlam değişir. Şuan ki kuran ile en eski kuran arasında ayet farkı yok bunu biliyor musun?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Şeytan adem ile havvayı tuzağa düşürüp, onların yeryüzüne sürülmelerine neden olduğunda allah doğum yoluyla ademler ile havvaları yeryüzünde yaratmaya, şeytan da doğum yoluyla ademler ile havvaların yeryüzüne sürülmelerine neden olmaya başlamıştır. Şeytan tuzağa düşürecek ki allah ademler ile havvaları yaratabilsin. Allah yaratacak ki, şeytan tuzağa düşürüp, sürülmeye neden olmuş olsun. Ama tabi neden olduğu doğuma bakıp allah yarattı diyen çok da, şeytan da tuzağa düşürdü diyen yok. Yok ama tabi şeytan allahlık adı altında yine işini yapıyor. Şeytana söverken allaha sövüyorsunuz, allahı överken de şeytana övüyorsunuz. Aslında övdüğünüz, sövdüğünüz de kendinizsiniz. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
4 dakika önce, deadanddark yazdı:

 

Bu kaniya nereden varmis. Seytan neden atesin topraktan üstün olabilecegini düsünüyor. Bunu ona düsündüren sebep nedir?

Seytan ve seytangiller(cinler) de bir sinavdaydi. Onlari azdirip yoldan cikarmasi icin kimi tuttu Allah?

Neden biz seytan(cin) icin birer kurbaniz.

Seytanin domalmamasinin sorumlusu neden ben oluyorum?

Cinler = iradeli metafizik varlıklar. Nasıl insanlar birbrinin ideolojisine veyahut dinine davet ediyosa onlardada vardır. Öncelikle şeytan ne iblis ne onu ele alalım. Şeytan müslüman olmayan cindir. İblis Allah katından kovulmuş bir cindir burası aynı değil karıştırmayın. Peygamber ile tecavüzcü bir insan kıyasını düşünün ikiside insan ama diğerinin yeri farklı. İblisde yaptığı başarılarından ötürü tabiri caizse Allahın gözüne girmiştir. Allah hz.Ademi yarattı topraktan yarattı. İblisi ve cinleri ateşten yarattı. İblis diyor ki o balçıktan yaratıldı Ben ise ateşten yaratıldım diyor . sen diyosun ki ateşin üstün olduğunu nereden biliyor burada imrenme gibi bişey söz konusu.Yani cinlerin kafir kısımı müslümanları yani Allah'a itaat edenleri yoldan çıkarmak istiyor İblis bunları yani Kafif cinleri cezalandırıyor. Sonra Allah emrediyor Adem'e secde edin diye İblis kabul etmiyor. O balçıktan ben Ateşten yaratıldım diyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş
27 dakika önce, turklerbirligi yazdı:

 

“İblis: “Senin kudretine and olsun ki, onlardan, sana içten bağlı olan kulların bir yana, hepsini azdıracağım” dedi.

 

Ayeti bükmüssün.

Yabanci kaynaklarda (arap) baktim.

Aynen böyle yaziyor:

[Iblees] dedi ki, "Sizin gücünüzle, hepsini kesinlikle yanıltacağım.

https://quran.com/38/82

Hepsini yaniltamadi ama sinav devam ediyor.

ﰖ ﰗ ﰘ ﰙ

tarihinde deadanddark tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
3 dakika önce, deadanddark yazdı:

 

Ayeti bükmüssün.

Yabanci kaynaklarda (arap) baktim.

Aynen böyle yaziyor:

[Iblees] dedi ki, "Sizin gücünüzle, hepsini kesinlikle yanıltacağım.

https://quran.com/38/82

Hepsini yaniltamadi ama sinav devam ediyor.

ﰖ ﰗ ﰘ ﰙ

Aynı siteden alıntıdır araf suresi:

 

Sizi yarattik, sonra size biçim verdik, sonra da meleklere: "Âdem'e secde edin" dedik; hepsi secde ettiler, yalniz Iblis, secde edenlerden olmadi.

(Allah) buyurdu: "Sana emrettigim zaman, seni secde etmekten alikoyan nedir?" (Iblis): "Ben, dedi, ondan hayirliyim; beni atesten yarattin, onu çamurdan yarattin."

 

Aynı ayet sen niye ısrar ediyosun Elmalılı meali Diyanet meali bak araf suresine.

Link to post
Sitelerde Paylaş
10 dakika önce, turklerbirligi yazdı:

Aynı siteden alıntıdır araf suresi:

 

 

 

Aynı ayet sen niye ısrar ediyosun Elmalılı meali Diyanet meali bak araf suresine.

 

Kiviriyorsun.

Sen 38:82 yi yazdin , bende yabanci kaynaktan olanini yazdim. Aralarin da cok fark var. Senininkinde bir kismini azdiracagim diyor, benimkinde hepsini azdiracagim diyor.

 

10 dakika önce, turklerbirligi yazdı:

Sizi yarattik, sonra size biçim verdik, sonra da meleklere: "Âdem'e secde edin" dedik; hepsi secde ettiler, yalniz Iblis, secde edenlerden olmadi.

 

Komik gelmiyor mu sana? Adem icin tanrinin bütün meleklere domalin demesi? Iradesi yok, robot gibi varliklar adem icin egilince ademin gözleri badem saclari sirma mi oluyor.

tarihinde deadanddark tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
28 dakika önce, turklerbirligi yazdı:

Kuran değişmemiştir değişirse sadece anlam değişir. Şuan ki kuran ile en eski kuran arasında ayet farkı yok bunu biliyor musun?

Anlamın değişmesi de bir değişimdir. Burada anlatılmak istenen şu dedin, ötekisi de hayır burada söylenen bu dedi. Adına kuran denilen ama farklı kitaplar ortaya çıkmış oldu. Tarık derken pulsarlardan söz ediliyor diyen var. Tarık derken uzay taşlarından söz ediliyor diyen de var. Bunların ikisi nasıl aynı kitap oluyorlar. Huri pınardır diyen tipler var ya. Ve dahası ortada kuranı değiştiren, bozan birileri de var. Hanginizsiniz? Hanginizin kuranı değiştirdiğini, anlatılmak istenenin ne olduğunu kime soracağız yedi katlı bir göğün üstünde oturan allaha mı?

tarihinde Buzul tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
9 dakika önce, deadanddark yazdı:

 

Kiviriyorsun.

Sen 38:82 yi yazdin , bende yabanci kaynaktan olanini yazdim. Aralarin da cok fark var. Senininkinde bir kismini azdiracagim diyor, benimkinde hepsini azdiracagim diyor.

 

 

Komik gelmiyor mu sana? Adem icin tanrinin bütün meleklere domalin demesi? Iradesi yok, robot gibi varliklar adem icin egilince ademin gözleri badem saclari sirma mi oluyor.

Öncelikle sende olmayan terbiyeye ve ahlaka davet ediyorum. Allah yaptığı hiçbir şeyden sorumlu değildir. Ol der olur.Melekler Allah'ın kuludur tıpkı bizim gibi. Komutan X bölgesine gidin diyince komutanım niye gidiyoruz biz robotmuyuz diyeceksin?

Link to post
Sitelerde Paylaş
6 dakika önce, Buzul yazdı:

Anlamın değişmesi de bir değişimdir. Burada anlatılmak istenen şu dedin, ötekisi de hayır burada söylenen bu dedi. Adına kuran denilen ama farklı kitaplar ortaya çıkmış oldu. Tarık derken pulsarlardan söz ediliyor diyen var. Tarık derken uzay taşlarından söz ediliyor diyen de var. Bunların ikisi nasıl aynı kitap oluyorlar. Huri pınardır diyen tipler var ya. Ve dahası ortada kuranı değiştiren, bozan birileri de var. Hanginizsiniz? Hanginizin kuranı değiştirdiğini, anlatılmak istenenin ne olduğunu kime soracağız yedi katlı bir göğün üstünde oturan allaha mı?

Hangi ayette Yüce Allah'ın 7 katlı göğün üstünde oturduğu yazıyor?  Anlamın değişmesi sana nasıl anormal geliyor? Sinirliyken söylediğin nasılsın ile Mutlu neşeli olduğun bir günde nasılsını aynı mı sorarsın? Kökünde sorular aynı ama? Buna ayet yorumlama deriz. Kuran-ı Kerim değişmemiştir değişmezde. Ben atamdan dolayı müslüman değilim ben semavi dinleri araştırıp sorgulayıp müslüman oldum. Hristiyanlıkta Tanrı yer yüzüne inmesi için bir kadına muhtaç kalıyor, Musevlikte tanrı meleklere muhtaç. İslamda Allah kimseye muhtaç değildir herkes Allah'a muhtaçtır. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
Şimdi, turklerbirligi yazdı:

Öncelikle sende olmayan terbiyeye ve ahlaka davet ediyorum. Allah yaptığı hiçbir şeyden sorumlu değildir. Ol der olur.Melekler Allah'ın kuludur tıpkı bizim gibi. Komutan X bölgesine gidin diyince komutanım niye gidiyoruz biz robotmuyuz diyeceksin?

Yani diyorsun ki allah yaptıklarından sorumlu değildir, onu eleştiremezsiniz, her dediğine ve her yaptığına da katılacaksınız. Bunu yapınca da üstün ve onurlu kişiler olacağız. Peki allahın yaptıklarından allah sorumlu değilse kim sorumlu ? Ayrıca yaratıcı olmak yaratan kişiyi eleştirilemez ve haklı mı yapıyor? Pekala bir allah olmuş olsaydı bile onu eleştirebilir, onun yaptıklarına, dediklerine katılmayabilir, onu sevmeyebilirdik, ondan nefret edebilirdik.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Şimdi, Buzul yazdı:

Yani diyorsun ki allah yaptıklarından sorumlu değildir, onu eleştiremezsiniz, her dediğine ve her yaptığına da katılacaksınız. Bunu yapınca da üstün ve onurlu kişiler olacağız. Peki allahın yaptıklarından allah sorumlu değilse kim sorumlu ? Ayrıca yaratıcı olmak yaratan kişiyi eleştirilemez ve haklı mı yapıyor? Pekala bir allah olmuş olsaydı bile onu eleştirebilir, onun yaptıklarına, dediklerine katılmayabilir, onu sevmeyebilirdik, ondan nefret edebilirdik.

Ben diyorum ki Allah'a şunu neden yaptın diyemezsin herkes Allah'a hesap veriri Allah kimseye hesap vermez. Allah benim aklıma ters düşecek büşey yaparsa sorarım ama İblisin böbürlenmesi benim aklıma ters düşmüyor kendisini üstün görüyor. İnsanlar yapısı gereği herzaman birşeye bağlıdır. Aile,inanç,kurum,ideoloji,din Sen daha öncede yazdığım yazıdaki gibi doğarken yaratıcıyı bilirsin yaşarken şüphede kalırsın ölürken ya inkar ya imanda kalırsın. Samsungun ürettiği yapay zekalar samsungdan neden nefret etmiyor? Nede olsa ikiside sınırlı zeka değil mi? 

Link to post
Sitelerde Paylaş
20 dakika önce, turklerbirligi yazdı:

Öncelikle sende olmayan terbiyeye ve ahlaka davet ediyorum. Allah yaptığı hiçbir şeyden sorumlu değildir. Ol der olur.Melekler Allah'ın kuludur tıpkı bizim gibi. Komutan X bölgesine gidin diyince komutanım niye gidiyoruz biz robotmuyuz diyeceksin?

domalmak

(nsz) hlk. Dizler bükük, baş ileride, çömelmiş bir durum almak.

 

Bir insan bir baskasinin önünde bu haraketi yapiyorsa. Saygidan degil , -Gel bana ne istersen yapabilirsin- demek.

Demekki domalmanin, kic öpmenin , el öpmenin orjini senin tanrindaymis.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 dakika önce, turklerbirligi yazdı:

Hangi ayette Yüce Allah'ın 7 katlı göğün üstünde oturduğu yazıyor?  Anlamın değişmesi sana nasıl anormal geliyor? Sinirliyken söylediğin nasılsın ile Mutlu neşeli olduğun bir günde nasılsını aynı mı sorarsın? Kökünde sorular aynı ama? Buna ayet yorumlama deriz. Kuran-ı Kerim değişmemiştir değişmezde. Ben atamdan dolayı müslüman değilim ben semavi dinleri araştırıp sorgulayıp müslüman oldum. Hristiyanlıkta Tanrı yer yüzüne inmesi için bir kadına muhtaç kalıyor, Musevlikte tanrı meleklere muhtaç. İslamda Allah kimseye muhtaç değildir herkes Allah'a muhtaçtır. 

Göktekinin sizi yerin dibine batırmayacağından emin misiniz? Bir de bakarsınız yeryüzü altüst olmuş!

Yahut gökte olanın üzerinize taş yağdıran bir fırtına göndermeyeceğinden emin misiniz? Uyarılarımın ne demek olduğunu yakında anlayacaksınız! Mülk 16,17

 

Melekler, etrafında toplanırlar ve Rabbinin arşını o gün, onların üstünde, sekiz melek taşır. Hakka 17

 

Allah, gökleri gördüğünüz herhangi bir direk olmadan yükselten, sonra arş'a kurulan, güneşi ve ayı buyruğu altına alandır. Bunların hepsi belli bir zamana kadar akıp gitmektedir. O, her işi (hakkıyla) düzenler, yürütür, âyetleri ayrı ayrı açıklar ki Rabbinize kavuşacağınıza kesin olarak inanasınız. Rad 2

 

Şüphesiz sizin Rabbiniz, gökleri ve yeri altı günde yaratan ve arş'a kurulan, geceyi, kendisini durmadan takip eden gündüze katan, güneşi, ayı ve bütün yıldızları da buyruğuna tabi olarak yaratan Allah'tır. Dikkat edin, yaratmak da, emretmek de yalnız O'na mahsustur. Âlemlerin Rabbi olan Allah'ın şanı yücedir. Araf 54

 

Arş'ı taşıyanlar ve onun çevresinde bulunanlar Rablerini hamd ederek tespih ederler, O'na inanırlar ve inananlar için  bağışlanma dilerler: "Ey Rabbimiz! Senin rahmetin ve ilmin her şeyi kuşatmıştır. O halde tövbe eden ve senin yoluna uyanları bağışla ve onları cehennem azâbından koru." Mümin 7

 

Arş taht demektir. Allah da gökte kurana göre. Tahtına kurulan allahın tahtını da melekleri taşıyormuş.

 

Ayeti yorumlamak, şurada anlatılmak istenen şu demek, sözcüklere kafana göre anlam vermek de kuranı değiştirmektir ve allah adına sözler uydurmaktır. O yüzden çok sayıda kuran var ortada zaten. Birisi şurada söylenen bu diyor, öteki şu diyor. Hala da diyorsun ki anlam değişikliği kuranı değiştirmek değildir. Nasıl değildir?

 

İslam akıl yoluyla, sorgulanıp seçilebilecek bir şey değildir. İman edeceksin ve islam paketine toptan katılacaksın. İçinde tek bir yanlış, tutarsızlık bulma, tek bir şeyi eleştirme hakkında olmayacak. Araştırdım, seçtim diyorsun da allahı, melekleri, cinleri, şeytanları, şeytanların yıldızlarla taşlanmasını, balığın içinde yaşayan adamı, cenneti, cehennemi vs vs nasıl gerçekledin ve doğruladın?

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
24 dakika önce, turklerbirligi yazdı:

Ben diyorum ki Allah'a şunu neden yaptın diyemezsin herkes Allah'a hesap veriri Allah kimseye hesap vermez. Allah benim aklıma ters düşecek büşey yaparsa sorarım ama İblisin böbürlenmesi benim aklıma ters düşmüyor kendisini üstün görüyor. İnsanlar yapısı gereği herzaman birşeye bağlıdır. Aile,inanç,kurum,ideoloji,din Sen daha öncede yazdığım yazıdaki gibi doğarken yaratıcıyı bilirsin yaşarken şüphede kalırsın ölürken ya inkar ya imanda kalırsın. Samsungun ürettiği yapay zekalar samsungdan neden nefret etmiyor? Nede olsa ikiside sınırlı zeka değil mi? 

Yaratılan yaratıcıya boyun eğmek zorunda değildir. Yaratılan yaratıcıyı sevmek, onun yalaka ve yancılığını yapmak zorunda da değildir. Allaha da şunu neden yaptın denilebilir ve eleştirilebilir elbette. Ne yani yarattı diye haklı, eleştirilemez mi oldu? Zaten senin gibi düşünseydik, muhtaç, yoksunluk çeken bedenimizi var eden anne ve babaya hakkınızı ödeyemeyiz diyip şükür ederdik. Lan bu muhtaç, yoksunluk çeken bedeni var eden siz değil misiniz, sanki ben yokken yeme, içme sıkıntım mı vardı da, sanki bir güzellik yaptınız diye sormazdık. İşte allahı da oluşturan bu anlayış zaten. Annesine, babasına şükür eden ve yaptıkları çocuklardan şükür bekleyen tiplerin, nimetleri için şükür bekleyen allah uydurup, ona tapınması elbette şaşırtıcı değil. Evet neden allaha şükür ediyorsunuz. Sizi yoksunluk içinde bırakan, muhtaç eden, yoksunluklarınızı gidermeye zorlayan o değil mi islama göre?

tarihinde Buzul tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Müfessirler “gökte olan”dan maksadın kim veya ne olduğu konusunda farklı görüşler ileri sürmüşlerdir: 1. Bundan maksat Allah’tır; ancak bu mecazi bir anlatım olup maksat O’nun yüceliğini ve gücünün sonsuzluğunu vurgulamaktır. Allah mutlak mânada yücedir, sonsuz ve sınırsızdır, zamanda ve mekânda olanlar ise sınırlıdır ve Allah bu sınırlamalardan münezzehtir. 2. Maksat gökteki meleklerdir. Onlar Allah’ın emriyle yeryüzüne inerek kendilerine verilen görevleri yerine getirirler. 3. Maksat, Allah’ın gökten inen azabıdır. Allah’ın rahmeti ve nimeti nasıl gökten iniyorsa O’nun azabı da inkârcı ve isyankârların başına gökten iner (daha geniş bilgi için bk. Râzî, XXX, 69-70; Elmalılı, VII, 5232 vd.; İbn Âşûr, XXIX, 33). Bize göre burada geçen “gök” kelimesiyle, fizikî evrenin gökleri değil, madde ötesi, yüce olan varlık düzeyi kastedilmiş olmalıdır.

 

  15. âyette belirtilen imkânların iyi değerlendirilmesi gerektiği yönünde ikazlar içeren bu âyetlerde insanların, yeryüzündeki nimetlerden yararlanırken azgınlık ve taşkınlık göstermemeleri gerektiğine, aksi takdirde yeryüzünde şiddetli felâketlerin, yıkımların vuku bulacağına, böylece Allah’ın gönderdiği uyarıcıyı (peygamber), onun uyarılarını önemsemeyenlerin şiddetle cezalandırılacaklarına dikkat çekilmektedir. Nitekim 18. âyette de geçmişte gerçekleri yalan sayanların bu şekilde cezalandırıldığı hatırlatılmaktadır (krş. Kasas 28/81; Hâkka 69/6-8).

Meal=Eksik anlam....

 

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
6 saat önce, mirasyedi yazdı:

irade dediğin şey istekler ve bu istekleri eyleme dökme Allah'ın yazdığı program kontrolundedir.

Program dışına çıkıp birşeyi isteyip onu eyleme dökemezsin.
 

Örnek olarak satranç programı yazdım diyelim.
Yanlış hamle yapınca suçu programa o programı kullanan robota bilgisayara atmam.Kendime atarım.

Sınav için dünyaya geldik demek aptallıktır.

 

Sen nasıl dışına çıkıyorsun o zaman.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...