Jump to content

Çok eşlilikle ilgili


Recommended Posts

3 hours ago, bayşapka said:

 

Himayemde üç yetim var.

Fakat kendileriyle evlenip düşük mehirden haklarına girmek istemiyorum.

Sonuçta mirasımın onlar arasında eşit paylaşılmasını istiyorum. 
Bu durumda Nisa 3'e göre kaç kadınla evlenme hakkım var?

 

 

Sevgili bayşapka,

 

Nisa 3'ten söz ediyoruz, 

Nisa 3'teki yetimlerden.

 

Nisa 3'teki yetimler

sıradan yetim değil,

malları var onların (emvalehum).

 

Sayıca ister 3 olsunlar, ister 5, ister 1... himayendeki yetimlerle evlenemezsin;

"rüşd"üne erdiklerinde yani kendi mallarını kendileri kullanabilecek "ehliyet"i edindiklerinde

mallarını kendilerine devreceksin ve himayenden çıkaracaksın onları (Nisa 6).

Artık sana mecbur değiller; seninle değil, her biri kime aşık olursa onunla evlenir. Sana ne

 

Nisa 6:

 

Yetimleri, onların ilk ihtilamına kadar, sınayın (Vebtelul yetâmé hattâ iza belagun nikah);

sonra eğer onların bazısında rüşd görürseniz mallarını kendilerine devredin (fe in énestum minhum "rüşd"en fedfeû ileyhim emvalehum);

büyüyüverirler diye onlarn mallarını aceleyle ve israf ederek yemeyin (ve lâ te'kulû hé israfen ve bidaren en yekberû)...

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 197
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

6 hours ago, teflon said:

Nisa 23 bence kuranda çok eşliliğin resmen mührü. Hani ilk bunu seçerim. Nisa 3'ü değil sorsalar.

 

Neden birden fazla kişiyi almayın dememiş de; neden iki kadını almayın dememiş de..

"İki kız kardeş" demiş?!! 

Hal odur ki, eğer çok eşlilik yasak ise, o vakit iki kız kardeşi ayrıca belirtmene gerek yok değil mi?

Rasyonel düşünce bunu diyor. 

...

 

 

Tam aksine,

irrasyonal düşüncedir bu;

kusura bakmayın.

 

Bu düşünce rasyonel olsaydı

eş üstüne eş almanın 

Nisa 23'te haram kılındığını görürdü:

 

Helal kılındı denmiyor ayette

HURRiMET yani haram kılındı

deniyor.

 

Haram kılındı size (HURRiMET aleykum)...

iki kız kardeşin arasını birleştirmeniz (en tecmaû beynel uhteyn).

 

2 kızkardeş birden fazla kişidir;

haram olan, birden fazla kişidir.

 

Haramdır çünkü zulümdür;

zulüm olmayıp hoş görülebilir olsaydı

HARAM kılınmazdı, helaldır denirdi.

 

Zulüm kız kardeşler üzerinde vurgulanıyor diye

başka kadınlar için zulüm olmaktan çıkmaz;
kardeş olmayan kadınlar için de zulüm zulümdür.

 

Bir bakıma

ne dediğini bilemeyecek şekilde içkili olmanın

namazda haram kılınması gibi.

 

Kişinin içip içip kendinden geçmesi

namazın dışında helaldır anlamına gelmez bu;

içip içip rahatsız etmek haramdır;

eş üstüne eş alarak zulmetmek haramdır. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
7 hours ago, Hasan Akçay said:

mallarını kendilerine devreceksin ve himayenden çıkaracaksın onları (Nisa 6).

Artık sana mecbur değiller; seninle değil, her biri kime aşık olursa onunla evlenir. Sana ne

 

Merhaba Hasan bey,

 

Bu benim soruma cevap değil. 

Diyelim ki çocuk bana rüşdünü ispatladı, ayette onunla evlenemezsin ya da evlenmiş olamazsın yazmıyor. Keşke yazsaydı, ama o senin güzelliğin.  

Nisa 23'te seninle kan bağı olan kadınları saymış. Himayendeki yetimle evlenemezsin yazmamış. 

 

Nisa3'te kan bağın olmayan yetimle ya da cariyeyle evlenemezsin yazmıyor. Evlenirsen nasıl evlenmelisin onu anlatıyor. 

Soruya nisa 23'ü katıp tekrar sormak zorundayım. Nisa3'e göre himayemdeki yetimlerden nisa23'e göre kan bağı olmayanlarının kaçıyla evlenebilirim ve bunu hangi şartlarda yapabilirim?

 

Ayetlerin senin gibi genel geçer kurallar getirmek yerine çok özelleşmiş durumlara hitap etmeleri bana ayetlerin insanlık için değil, peygamberin o an işine ne geliyorsa o şekilde "indirildiğini" gösteriyor.  Açık ve net yazılar yazsaydı kimse burada tartışmazdı. Senin gibi çıkarımlar yapmak zorunda kalmazdı. 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
7 hours ago, bayşapka said:

Nisa3'te kan bağın olmayan "yetim"le ya da cariyeyle evlenemezsin yazmıyor. Evlenirsen nasıl evlenmelisin onu anlatıyor. 

Soruya nisa 23'ü katıp tekrar sormak zorundayım.

Nisa3'e göre himayemdeki yetimlerden nisa23'e göre kan bağı olmayanlarının kaçıyla evlenebilirim ve bunu hangi şartlarda yapabilirim?

 

 

Nisa 3'te

sizin cariye dediğiniz "mâ meleket eymân"ınızı KENDiNiZE nikahlayın denmiyor;

fenkihû mâ meleket eymânukum -her birini KENDi TALiBiNE nikahlayın deniyor.

Çünkü onların ERKEK olanları var (bkz Nur 33'teki fe kâtibû hum. HUM erildir).

Ama benim anladığım siz de erkeksiniz; erkekleri ERKEKLER kendilerine nikahlamaz!

 

Artı,

Nisa 25'te onlara feteyâtikum -genç kızlarınız- dendiğine göre onların kadın olanları var;

eğer siz erkek değil de kadınsanız... erkeklere nikahlayacaksınız onları, kendinize değil.

 

Nisa 25'te bir de şu hüküm var:

 

Siz

o "feteyâtikum"un yani o "genç kızlarınız"ın ailesisiniz -ehlihinn. 

Onlar size HARAM.

 

Onları başkaları eş alacak

siz ailelerinin izniyle -bi izni ehl ihinn.

 

Himayenizdeki "yetim"lere gelince, onlarla da evlenemezsiniz

çünkü onlar rüşdüne ermişler; sizin himayenizde değiller artık;

mallarını kendilerine devrettiniz ve himayenizden çıkardınız onları.

 

Artık

iktisaden de kendi ayaklarının üstünde duruyorlar,

karışamazsınız.

 

Onların

aşık oldukları talipleriyle evlenmesine engel olamazsınız;

eşek pazardan gelinceye kadar dayaktan geçirirler sizi,

haddinizi de bildirirler.

.

tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
15 hours ago, Hasan Akçay said:

..eş üstüne eş almanın 

Nisa 23'te haram kılındığını görürdü:

 

Helal kılındı denmiyor ayette

HURRiMET yani haram kılındı

deniyor.

 

Eş almak değil, "iki kız kardeş" almak.

İki kişi almak değil, "iki kız kardeş" almak..

"İki kız kardeşi birden" almak.

Haramsa haram.

Burada anlaşalım. Göz göre göre eş üstüne eş almak genellemesine sokmayın rica ederim.

Bizim de gözümüz var.

 

Quote

Haram kılındı size (HURRiMET aleykum)...

iki kız kardeşin arasını birleştirmeniz (en tecmaû beynel uhteyn).

 

2 kızkardeş birden fazla kişidir;

haram olan, birden fazla kişidir.

 

Haram olan birden fazla kişi almak olsaydı,

Orada "birden fazla kişi" almak derdi.

Neden özelikle "iki kız kardeş" demek ihtiyacı hissetmiş?!!!

Bu kadar net ve bu kadar basit. Yapmayın etmeyin.

Bizim de aklımız var.

Birden fazla demeyi mi becerememiş? Erinmiş mi yoksa? Aklınız hafsalanız dimağınız vicdanınınız alıyor mu bunu?

Eğer bu tek ve basit cümleyi kurabilmiş olsaydı, emin olun bugün etrafta 20 küsür eşli arap şeyhlerini görmezdik. Sıkardı biraz.

 

Hemcinsinle cinsel ilişkiye girmek yasak dendiğinde, cinsel ilişkiye girmek külliyen yasak mı oluyor?

Sübyancılık, yani sübyanla ilişkiye girmek yasaktır dendiğinde, cinsel ilişki külliyen yasak mı oluyor?

Örnekler çeşitlendirilip, çoğaltılabilir..

 

Quote

Zulüm kız kardeşler üzerinde vurgulanıyor diye

başka kadınlar için zulüm olmaktan çıkmaz;
kardeş olmayan kadınlar için de zulüm zulümdür.

 

Burası işte tam da sizin yorumunuz. Sadece sizin yorumunuz.

Zurnanın zırt dediği yer.

Ve açıkça yanlış, en iyimser hali ile zorlama bir yorumunuz.

 

Quote

Bir bakıma

ne dediğini bilemeyecek şekilde içkili olmanın

namazda haram kılınması gibi.

Kişinin içip içip kendinden geçmesi

namazın dışında helaldır anlamına gelmez bu;

içip içip rahatsız etmek haramdır;

eş üstüne eş alarak zulmetmek haramdır. 

 

İçki mevzusu bundan çok farklı. Sadece namaz koşullu değil, sadece içkinin ve fiilin kendisine vurgu yapılıp nitelendiği ayetler de var. (Maide 90-91)

Yetmemiş namazın dışını da vurgulamış bir nevi.

Kız kardeşler dışında eş üştüne eş almak nerede peki? Koşullu bir duruma değil de, sadece edimin kendisine vurgu yapan versiyonu?

Nerede şeytan işi demiş? Nerede murdar demiş? Nerede "kaçının" demiş?!!!

 

Quote

 

 

Benim anladığım siz diyorsunuz ki:

 

Kanunda kapalı yerlerde sigara içmek yasaktır hükmü varsa;

Bu, sigara içmemin her yerde yasak olduğu anlamına gelir.

 

Doğru mu anlıyorum? :) 

Rasyonel dediğiniz buna çıkıyor işte.

tarihinde teflon tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
9 hours ago, teflon said:

Benim anladığım siz diyorsunuz ki:

 

Kanunda kapalı yerlerde sigara içmek yasaktır hükmü varsa;

Bu, sigara içmemin her yerde yasak olduğu anlamına gelir.

 

Doğru mu anlıyorum? :) 

Rasyonel dediğiniz buna çıkıyor işte.

 

 

Benim ne dediğimi 

doğru mu anladığınızdan emin değilsiniz.

 

Emin olmamakta haklısınız; 

benim dediğim, misalinizdeki o yasağın "gerekçe"siyle ilgili:

sigara zararlıdır, gerekçe budur;

zararlı olmasaydı yasaklanmazdı.

 

Misalinizden hareketle:

 

Eşiniz hâlen eşiniz olup dururken

baldızınızı eş almanız

eş üstüne eş almaktır,

Nisa 23'te bu yasaklanıyor.

 

Benim dediğim, BU yasağın "gerekçe"siyle ilgili: 

eş üstüne eş almak zulümdür, gerekçe budur;

zulüm olmasaydı yasaklanmazdı.

 

Nitekim

eş üstüne alınmamak şartıyla

kız kardeşleri eş almak helaldir.

 

Siz

kız kardeşler dışında eş üstüne eş alınmanın

zulüm olmadığını öne sürüyorsunuz

ve zulüm olduğuna dikkat çeken beni

"sadece sizin yorumunuz" diyerek eleştiriyorsunuz.

 

Güzel kardeşim, sadece benim yorumum değil o;

istisnasız, lütfen dikkat, istisnasız

BÜTÜN MÜFESSiRLERiN yorumudur:

 

Örneğin Elmalılı'nın yorumudur, ki

çok eşlilik adaletsizliktir, der.

"Adaletsizlik yapmaktan korkmalısınız..." 

(Adaletsizlik = zulüm)

 

Siz 

eş üstüne eş almanın adaletsizliklere yol açmadığına dair 

örnek getirir misiniz lütfen. 

 

Müzakereyi derli toplu sürdürmek adına

iletimi bu kadarla sınırlı tutayım;

güzel üslubunuz için teşekkür ederek...

.

tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
7 hours ago, Hasan Akçay said:

Benim ne dediğimi 

doğru mu anladığınızdan emin değilsiniz.

 

Meseleyi doğru anladığımdan eminim.

Kast ettiğinizi de.

Latife ediyorum sadece..

 

Quote

Emin olmamakta haklısınız; 

benim dediğim, misalinizdeki o yasağın "gerekçe"siyle ilgili:

sigara zararlıdır, gerekçe budur;

zararlı olmasaydı yasaklanmazdı.

 

Sigaranın zararından dem vuracağınızı tahmin ettim.

O kısmını şimdi yazayım..

 

Sigara sağlığa zararlıdır.

Ama sadece kapalı yerlerde içmek yasaktır. Öyle değil mi?

Kalanı kişinin iradesine bırakılmıştır. İster içer, ister içmez.

Yani zararlı ya da zulüm olması değil. 

Eğer hepten yasaklamak isteseydi, "sigara içmek yasaktır" derdi.

İşte bu kadar.

 

Ayrıca,

Sigaraya takılmayın. Yerine x ya da y koyun.

Kapalı yerlerde x kullanmak yasaktır. Meali: Diğer durumlarda değilir.

 

x, y ya da sigaraya takılmayın.

100km üzerinde hızla araba sürmek yasaktır. Araba sürmek değildir. Ya da ~90km ile sürmek..

Gerekçe sadece "sürmek" değil demek ki. Tıpkı eş üstüne eş almanın olmaması gibi.

Nasıl sürdüğünüz önemli. Hangi şekilde eş üstüne eş aldığınız gibi.

 

Örnekler çoğaltılabilir..

 

Velhasılı, "x" in yerine sizinkini koyuyoruz şimdi.

İki kız kardeşi eş üstüne eş almak yasaktır. Diğer durumlarda değildir.

Öyle olsa, eş üstüne eş almak yasaktır derdi.

 

Çünkü kapalı yerlerde sigara içmek zulümse eğer, iki kardeşi eş üstüne eş almak zulüm.

Eş üstüne eş almak değil, kurana göre, demek ki...

Mesele "gerekçe" ise eğer, gerekçe "iki kız kardeş". Eş üstüne eş almak değil.

 

Quote

Güzel kardeşim, sadece benim yorumum değil o;

istisnasız, lütfen dikkat, istisnasız

BÜTÜN MÜFESSiRLERiN yorumudur:

 

Örneğin Elmalılı'nın yorumudur, ki

çok eşlilik adaletsizliktir, der.

"Adaletsizlik yapmaktan korkmalısınız..." 

(Adaletsizlik = zulüm)

 

Yorum olduğunu kabul ettiniz.

Yorum varsa açık hüküm yoktur. Açık olmayan şey için yorum yapılır.

Ben sizin ya da Elmalı'nın yorumunu değil. Kuranın açık kararını, hükmünü bekliyorum.

Demek ki o yok.

 

Mesele yorumsa eğer; biri gerekçeyi alır, diğeri subjeyi. Öbürküsü berikini..

Bakın alkole şeytan işi demiş, yaklaşmayın demiş.

Sadece namaz koşulunda kalmamış. "Ayrıca" belirtmiş.

Demek ki sadece namaz durumunda sıkıntı yok. Gerekçe sadece namaz değil, gerekçe aynı zamanda ve ayrıca "alkol".

Öyle demeseydi eğer, bugün müslümanlığın alkole yaklaşımı bu denli sert olmazdı.

Ama çok eşlilikte öyle mi? 

 

Ayinesi iştir kişinin, lafa bakılmaz.

Kuranın çok eşlilikle ilgili de, alkolle iligili de ayinesi, karşılaştırmalı olarak ortada.

İşin pratiği de, sizin öznel yorumunuza hayır diyor. 

 

Quote

Siz 

eş üstüne eş almanın adaletsizliklere yol açmadığına dair 

örnek getirir misiniz lütfen. 

 

Ben neden örnek getiriyorum? Eş üstüne eş almak süper birşeydir mi dedim?

 

Kuran neden, "eş üstüne eş almak yasaktır" şeklinde yalın bir belirtmede bulunmadığını gerekçelendirsin.

Eş üstüne eş almak yasak dediğiniz zaman, iki kız kardeş zaten bu parantezin içine giriyor.

İki kız kardeş dediğiniz anda ise tersi olmuyor, olamaz.

Aslen basit bir matematik hesabı bu.

Ama kuran bunu yapmıyor, nedense(?)

"Tamam yap, ama pokunu çıkarma birader.." mealinde bir tümce veriyor bize.

 

"İki kız kardeşi" es üstüne eş almak haramdır demek, resmen pot kırmaktır. Çam devirmektir.

tarihinde teflon tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Quote

 

eş üstüne eş almanın adaletsizliklere yol açmadığına dair 

örnek getirir misiniz lütfen. 

 

 

İki kardeşi birlikte almanın bile iki "kız" kardeş üzerinden belirtildiği,

Kadının 2. sınıf olarak görüldüğü, şahitliğinin dahi aritmetik hesabının yapıldığı, miras hesabının ortada olduğu

Ataerkil söylemli "ataerkil" bir kitap için 

Çok eşliliğin adaleti üzerine yorum yapmak biraz abes kaçmıyor mu ayrıca?

 

Kuranın bakış açısı bu demek ki.

Eğer "adaletli" olabilecekseniz, üçer dörder patlatın.

Sadece "iki kız kardeşi" birlikte almayın!

 

Bir öğretinin kendi paradigmaları varsa eğer, ki öyle olması gerekir..

O vakit o öğretiye dair yargı-yorum-değerlendirmeleri, iç değerlendirmeleri, genel geçer normlar üzerinde yapamazsınız.

 

Irkçılık adaletli midir? Hayır. Zinhar hem de.

Ama Hitler'e ya da Klu Klux Klan üyelerine göre değil..

 

Irkçılık adaletsizdir. O vakit biz hitleri ve klu klux klanı yanlış anlıyoruz öyle mi??!

tarihinde teflon tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim şahsi görüşüm: reşit olduktan sonra bir erkek veya bir kadın istediği kadar kişi ile aynı anda beraber olabilir, herkesin rızası varsa. Hatta 2 erkek 7 kadın beraber yaşayıp her gece grup yapabilirler. Beni ilgilendirmez.
Babalar kızlarını evlendirmedikçe, kimse kimseyi evlendirmedikçe, herşey herkesin kendi rızasıyla oldukça problem yok.


Sadece bir tek kişi ile evlenebilmenin nedeni sanırım evlilikleri kanunen basit tutmak, ölüm, miras gibi olaylarında fazla zorlanmamak. Mesela bir erkek bir kadınla evli olup bunun yanında başka kadınlarla da beraber olabilir, her gün bir başkasının evinde kalabilir. Karısının rızası varsa ve diğer kadınlarda bunu biliyorsa huzur içinde yaşayabilirler. Bunda bir suç unsuru yoktur.


İslamdaki çok evliliğe gelecek olursak bir kaç bilgi vermek istiyorum. 
-Hadislerde Muhammedin dörtten fazla karısı olan bir kaç erkeğe karılarını boşandırdığı biliniyor. Erkekler karılarını boşayarak sayıyı dörde indirirler.
-Yine hadislere göre Muhammedin aynı anda 9 kadınla evli olduğunu ve (geceleri) sadece 8 kadına sıra gelip 9. kadına sıra gelmediğini, yani pek o kadar adil olamadığını yazar.
-Ve yine hadislere göre damadı Ali, (Muhammedin) kızı Fatmanın üzerine birini getirmek isteyince Muhammed buna karşı çıkar. Kızı Fatmanın üzülmesini istemez ve Alinin evlenmesini yasaklar. Ali, Fatma vefat ettikten sonra yeniden evlenebilir.


Muhammedin her erkeğe en fazla dört eş derken kendisinin dörtten fazla kadın alması dikkat çekici. Kendisi örnek olmak yerine "dediğimi yapın, yaptığımı yapmayın" demiş.
Ve Muhammed bir kadının yanına başka bir veya birkaç eş almanın kadınları üzdüğünü biliyor. Kızına kıyamıyor. Dini bakımdan Allah izin vermiş olsa da kendisi Alinin evlenmesini yasaklıyor.


Nisa 4 erkekler için maksimum 4 kadınla evlenmeye izin verir, Ahzap 50 Muhammedi diğer insanlardan ayırır ve daha fazlasına izin verir.
Kurtubi bu ayetin tefsirini yaparken Muhammede verilen özel ayrılıkları sıralar. Bu özelliklerin arasında Muhammedin bir kadını gözüne kestirdiğinde kadının kocasının, karısını boşama mecburiyeti olduğunu yazar. Buna örnek olarak da evlatlığının, Muhammed ile evlenebilmesi için karısı Zeynebi boşadığını gösterir.


İyi günler

Link to post
Sitelerde Paylaş

Elimden geldiğince açıklamaya calışacağım.

 

Eğer yetimlerle evlendiğinizde, onlara karşı adil davranamamaktan korkuyorsanız, o zaman size helal olan ve hoşunuza giden diğer kadınlardan ikisiyle, üçüyle ve dördüyle evlenin. O kadınlar arasında adalet yapamayacağınızdan korkarsanız, o zaman sadece bir tane ile veya elinizin altındaki cariyelerle yetinin... Nisa 3


Bu ayetle İslam, o zamanın Arap kadınına üç iyilik yapmak ister. Tabii ki bu ayet günümüzün kadınları için de iyimidir ona müslüman kadınlar karar versin, beni ilgilendirmez.
Devam edelim


- İslam öncesi Araplar öksüz kızlara bakarlar ve sonra onlarla evlenirler. Bu ayet erkeklerin çoğunlukla baktıkları öksüz kızlarla değil diğer kadınlar ile de evlenmesine yol açmak ister.
-O zamanın erkekleri öksüz yeğenleriyle evlenerek onların mirasına sahiplenirler ve o parayla kendi karılarının geçimini sağlarlar. Bu önlenmek istenir.
-Erkekler istedikleri sayıda kadınla evlendiklerinden kadınlara acımasız davrandıkları oluyordu.
Bu ayetle bu sayı en fazla dörte iner ve erkeklerin adil davranması istenir.

 

Yetimleri geçtikten sonra...
Eğer dört hür kadına da adil davranamyacaksanız veya maddi olanağınız yoksa bir hür kadınla evlenin

veya elinizin altındaki cariyelerle evlenin. Çünkü cariyeler zaten köle olduklarından o kadar "sorumluluk" taşımanız gerekmez.


Tabii bu en fazla dört kadın sadece evlenmek için geçerlidir. Müslüman erkek istediği kadar cariyeye (seks kölesine) sahip olabilir ve onlarla cinsel ilişkiye girebilir. Bunun için karısından izin alması gerekmemektedir.

 

İyi günler

 

tarihinde poiuz tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Çok eşliliğin Kuranda açıkça yer aldığını herkes gibi görüp, bunu kabul edip bu şekilde inanan insanlara gerçekten saygı duyuyorum. Çünkü bu bir inanç meselesi olarak değerlendirilebilir bir bakıma. Ancak inandığı kitabı modern hayata ve evrensel değerlere uydurabilmek için eğip büken ve kelimelerden zorlama yorumlarla zorlama anlamlar çıkarmaya çalışanlar insanları ne saygıya şayan ne de muhatap alınabilir kabul ediyorum. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
4 hours ago, poiuz said:

Elimden geldiğince açıklamaya calışacağım.

 

Eğer yetimlerle "evlen"diğinizde (1), onlara karşı adil davranamamaktan korkuyorsanız, o zaman size helal olan ve hoşunuza giden (2) diğer kadınlardan ikisiyle, üçüyle ve dördüyle (3) evlenin. O kadınlar arasında adalet yapamayacağınızdan korkarsanız, o zaman sadece bir tane ile veya elinizin altındaki cariyelerle yetinin (4)...

 

 

Bu çeviride 4 önemli çarpıtma var;

onları numaralandırdım;

her birini sırayla ele alalım.

 

Çarpıtma 1:

Eğer yetimlerle "evlen"diğinizde onlara karşı adil olamıyacağınızdan korkuyorsanız  

ve in hıftum ellâ tuksitû fîl yetâmé

(Lafzî çeviri: Yetimlerin haklarını koruyamıyacağınızdan korkuyorsanız)

 

Görüldüğü üzere Arapça metinde

"evlen"diğinizde anlamına gelebilecek hiç bir ifade yok;

"evlen"diğinizde ifadesi uydurmadır, iğrenç bi çarpıtma.

 

Lütfen dikkat, korumanız altındaki yetimlerdir sözü edilenler

ve onlar sıradan yetim değil malları olan kimselerdir.

Yetimleriniz sizin korumanız altında iken onlarla evlenemezsiniz

çünkü 1: sizin baskınıza açıktırlar; baskı yaparak, o çaresizlerle evlenmeniz iğrenç olur;

çünkü 2: henüz "rüşd"üne ermediler, rüşdüne ermemiş kimselerle evlenmeniz iğrenç olur.

 

"Allah'ın dini"nde bu iğreçliğe geçit yok.

 

ALLAH'IN EMRi odur ki

korumanız altındaki yetimler "rüşd"üne erer ermez

mallarını kendilerine devredecek yani, ayetteki ifadeyle, def edeceksiniz (fedfeû emval ehum, 4:6).

O andan itibaren sizin korumanız altında değiller artık, ekonomik olarak kendi ayaklarının üzerindeler;

her biri kime aşıksa onunla evlenir. Size ne!   

 

Çarpıtma 1 konusunda söyleyeceğiniz varsa

lütfen buyurun söyleyin;

çarpıtma 2'ye ondan sonra geçelim.

.

tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

 

Amacın ne bimiyorum, herhangi bir meali kullanmıştım, senin için Yaşar Nuri Öztürkün mealini kullanalım.


Yetimler konusunda adaleti koruyamayacağınızdan korkarsanız, sizin için temiz kılınan kadınlardan ikişer, üçer, dörder nikâhlayın. Eğer bu durumda adaleti gözetemeyeceğinizden korkarsanız, bir tek kadınla yahut yeminlerinizin/sağ ellerinizin sahip olduklarıyla yetinin. İşte bu, haksızlığa sapmamanız için en uygun yoldur.


ve in hıftum - ve eğer korkarsanız
ellâ... olmama, ... olamama
tuksitû - adaletle davranmanız  
fî - hakkında, konusunda
el yetâmâ - yetimler
fe inkihû - o zaman, o taktirde nikâh edin
mâ tâbe - helâl olanı, hoşunuza gideni
lekum - sizin 
min - ...den, ...dan
en nisâi - kadınlar
mesnâ - ikişer
ve sulâse - üçer
ve rubâa - dörder
fe - fakat, artık, öyleyse, o taktirde
in hıftum - korkarsanız
ellâ - ... olmama, ... olamama
ta'dilû - adaletle davranırsınız
fe - fakat, artık, öyleyse, o taktirde
vâhideten - bir adet, bir (kişi)
ev - veya
mâ meleket - sahip olduğu şey
eymânu-kum - (sizin) elinizin altındaki
zâlike - işte bu, bu
ednâ - çok yakın, daha yakın, daha uygun
ellâ - ... olmama, ... olamama
teûlû - zulmetmeniz, haksızlık etmeniz

 

Anladığım kadar (1) Burda yetimlerle evlenmekten bahsetmiyor diyorsun.
Devam et bakalım

Link to post
Sitelerde Paylaş

Amacım gerçeği ortaya koymak. 

 

Evet, 4:3'te 

yetimlerle "evlen"diğinizde onlara karşı adil davranamamaktan korkuyorsanız denmiyor;

yetimlerinizin haklarını koruyamıyacağınızdan korkuyorsanız deniyor. Gerçek budur.

 

Yetimlerin hakları ise onların mallarıdır.

 

Bakın bir öncek ayette uyarılmışsınız

onların mallarını kendi mallarınıza katıp ta yemeyin diye,

hûben kebîra -büyük günahtır bu- denmiş.

 

Korkunuz bununla ilgilidir:

ya onların mallarını

yanlışlıkla kendi mallarıma katarak yemek suretiyle

o büyük günahı işlersem diye korkuyorsunuz.

 

*

 

Mümin ya da ateist olmamız farketmez;

amacımız gerçeği ortaya koymak olmalı.

 

*

 

Çarpıtma 2:

o zaman, sizin hoşunuza giden diğer kadınlar...  

Hayır, ayette sizin hoşunuza giden de denmiyor;

tâbe lekum -size temiz kılınan deniyor.

 

Hani polis bir sanığın üstünü başını arar,

bıçak, tabanca gibi bir şey çıkmayınca

"Komiserim, temizdir!" der ya, temiz kılınmak işte odur;

komiser o sanığı karşısına alıp onunla ilgili işlemi güvenle yapabilir artık.

 

Kadınların temiz kılınmış olması işte bu 

yani o kadınları "nkh"layabilirsiniz artık;

çünkü size beni "nkh"la diyerek

kendilerini "nkh"lamanız konusunda yetki vermişler.

 

Kanıt getireceğim

ama önce, bu hususta 

bir diyeceğiniz var mı?

.

tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

 

Yetimler konusunda adaleti koruyamayacağınızdan korkarsanız, sizin için temiz kılınan kadınlardan ikişer, üçer, dörder nikâhlayın. Eğer bu durumda adaleti gözetemeyeceğinizden korkarsanız, bir tek kadınla yahut yeminlerinizin/sağ ellerinizin sahip olduklarıyla yetinin. İşte bu, haksızlığa sapmamanız için en uygun yoldur

 

Devam edelim

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 07.01.2020 at 14:10, Hasan Akçay yazdı:

 

 

Çok eşlilik haram kılındı ifadesi

örneğin iki kızkardeşin arasını birleştirmekle ilgili olarak

Nisa 23'te var:

 

Haram kılındı size... -hurrimet aleykum

iki kızkardeşin arasını birleştirmeniz  -en tecmaû beynel uhteyn.

 

Çünkü zulümdür;

yoksa ruhsat verilirdi,

haram kılınmazdı.

 

İnsanlara hiçbir şekilde Allah zulmetmez,

insanlara kendileri zulmeder (Yunus 44).  

 

 

Yakup ve Muhammed in Allah'ı aynı Allah mıdır ?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hoşunuza giden diye çarpıtılan

"mâ tâbe lekum"un doğru anlamı:

size kim yetki VERDi (ise o...)

 

Kanıt getireceğim demiştim;

kanıt Nisa 3'ten bir sonraki ayet olan Nisa 4'te;

tâbe orda TIBNE şeklinde geçiyor

ve bıraktı, VERDi anlamına geliyor:

 

Kadınların mallarını kendilerine

karşılık beklemeden devredin

ama ondan bişeyleri kendileri size bıraktı ise onu yiyin...

fe in TIBNE lekum an şey'in minhu nefsen fe külüğ hu

 

Kadınlar 

4:4'te mallarından bişeyler BIRAKTI size,

4:3'te kendilerini "nkh"lama yetkisini.

 

*

 

Çarpıtma 3:

4 kadına kadar diye çarpıtılan ikişer, üçer, dörder -mesné ve sülése ve rubâ'a-

aslında 2'sini aynı anda, 3'ünü aynı anda, 4'ünü aynı anda demek. 

Kanıt Fâtır 1'de:

 

Övgüler olsun gökleri ve yeri yaratıp

melekleri ikişer, üçer, dörder kanatlı elçiler yapana 

rusulen ûlil ecnihatin mesné ve sülése ve rubâ'a.

 

 

Allah 

örneğin 3 kantlı meleğin 

birinci kanadını geçmişin bir vaktinde,

ikinci kanadını ondan dört yıl sonra,

üçüncüsünü on yıl sonra yaratmadı;

"Ol!" dedi, hepsini aynı anda var etti.  

 

Paylaştırma sayısıdır bunlar 

ve örneğin 4'le sınırlanmayı değil çokluğu ifade eder

yani ne kadar çok kadın "nkh"larsanız o kadar iyidir.

.

tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
45 dakika önce, Hasan Akçay yazdı:

Hoşunuza giden diye çarpıtılan

"mâ tâbe lekum"un doğru anlamı:

size kim yetki VERDi (ise o...)

 

Kanıt getireceğim demiştim;

kanıt Nisa 3'ten bir sonraki ayet olan Nisa 4'te;

tâbe orda TIBNE şeklinde geçiyor

ve bıraktı, VERDi anlamına geliyor:

 

Kadınların mallarını kendilerine

karşılık beklemeden devredin

ama ondan bişeyleri kendileri size bıraktı ise onu yiyin...

fe in TIBNE lekum an şey'in minhu nefsen fe külüğ hu

 

Kadınlar 

4:4'te mallarından bişeyler BIRAKTI size,

4:3'te kendilerini "nkh"lama yetkisini.

 

*

 

Çarpıtma 3:

4 kadına kadar diye çarpıtılan ikişer, üçer, dörder -mesné ve sülése ve rubâ'a-

aslında 2'sini aynı anda, 3'ünü aynı anda, 4'ünü aynı anda demek. 

Kanıt Fâtır 1'de:

 

Övgüler olsun gökleri ve yeri yaratıp

melekleri ikişer, üçer, dörder kanatlı elçiler yapana 

rusulen ûlil ecnihatin mesné ve sülése ve rubâ'a.

 

 

Allah 

örneğin 3 kantlı meleğin 

birinci kanadını geçmişin bir vaktinde,

ikinci kanadını ondan dört yıl sonra,

üçüncüsünü on yıl sonra yaratmadı;

"Ol!" dedi, hepsini aynı anda var etti.  

 

Paylaştırma sayısıdır bunlar 

ve örneğin 4'le sınırlanmayı değil çokluğu ifade eder

yani ne kadar çok kadın "nkh"larsanız o kadar iyidir.

.

Yakup ve Muhammed in tanrısı aynı ilah mıdır Hasan bey.

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 09.01.2020 at 17:16, Las Seis Flechas said:

Erkeğin çok eşli olması zaten mantıken imkansız. Kadın ve erkek oranı hemen hemen aynı, çünkü yazı-tura gibi yüzde 50'ye yüzde 50 ihtimal var. Kadın-erkek oranı birbirine denk iken nasıl erkekler 4 tane kadınla evlensin? Bu anca kadının da çok eşli olması ile mümkün olur. Yani herkes eşini birbiriyle paylaşır, tabii buna da gavatlık diyoruz biz.

 

İpneler gibi bazı ufak tefek istisnalar dışında hepimiz aynı derecede erkeğiz. Neden sadece azınlık bir erkek kesimin çok eşli olmasını mazur görelim? Diğerleri erkek değil mi? Onların şehveti yok mu? 

 

Ben bugüne kadar kimseyi aldatmadım, hiç ikinci bir kadına bakma ihtiyacı hissetmedim yani. Bence erkeklerin iradesinin zayıf olduğu, tek eşliliğin doğasına aykırı olduğu gibi iddialar tamamen ataerkil aile yapısının empoze ettiği ve abazan erkeklerin abazanlığına kılıf uydurmak için uydurulmuş yalanlar.

 

Kadın erkek oranı böyle çıkmaz. Her zaman kadınlar azdır. Biyolojik bir mevzu. 

 

Tek eşlilik doğamıza aykırı değil. Ama çok eşlilikte öyle. Fakat bunun günümüze yansıması, daha acayip tezahür ediyor. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...