Hasan Akçay 0 Ocak 23, 2020 gönderildi Raporla Share Ocak 23, 2020 gönderildi (düzenlendi) Yetimlerin haklarını koruyamıyacağınızdan endişe etmekte iseniz size yetki veren o kadınların ikişerini ve üçerini ve dörderini nkhlayın ama yine de adil olamıyacağınızdan endişeliyseniz bir tanesini nkhlayın ya da "mâ meleket eymân"ınızı nkhlayın. Darlık çekmemeniz için uygun olan budur. Şu iddiaya dikkat çekmek istiyorum: Kuran 4 tane al (nkhla) demez 1 tane en iyisidir der. Evet, ayet 4 tane nkhlayın demez yani Fâtır 1'de de görüldüğü üzere SINIRLAMA getirmez: Övgüler olsun gökleri ve yeri yaratıp melekleri ikişer, üçer, dörder kanatlı elçiler yapana -melâiketi rusulen ûlî ecnihati mesné ve sülése ve rubâ'a. Allah'ın gücü sınırlı değildir; meleklerin kanat sayısını belirlemede de sınırlı değildir; Allah iSTERSE melekleri beşer, altışar... kanatlı yapar. Kısacası Nisa 3'teki mesné ve sülése ve rubâ'a sınırlama sayısı değildir; müminler, eğer ekonomik darlığa düşmeyeceklerse, kadınların beşerini ve altışarını da... nkhlayacaklar. Ocak 23, 2020 tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Ocak 23, 2020 gönderildi Raporla Share Ocak 23, 2020 gönderildi 10 hours ago, Hasan Akçay said: Yetimlerin haklarını koruyamıyacağınızdan endişe etmekte iseniz size yetki veren o kadınların ikişerini ve üçerini ve dörderini nkhlayın ama yine de adil olamıyacağınızdan endişeliyseniz bir tanesini nkhlayın ya da "mâ meleket eymân"ınızı nkhlayın. Darlık çekmemeniz için uygun olan budur. Şu iddiaya dikkat çekmek istiyorum: Kuran 4 tane al (nkhla) demez 1 tane en iyisidir der. Evet, ayet 4 tane nkhlayın demez yani Fâtır 1'de de görüldüğü üzere SINIRLAMA getirmez: Övgüler olsun gökleri ve yeri yaratıp melekleri ikişer, üçer, dörder kanatlı elçiler yapana -melâiketi rusulen ûlî ecnihati mesné ve sülése ve rubâ'a. Allah'ın gücü sınırlı değildir; meleklerin kanat sayısını belirlemede de sınırlı değildir; Allah iSTERSE melekleri beşer, altışar... kanatlı yapar. Kısacası Nisa 3'teki mesné ve sülése ve rubâ'a sınırlama sayısı değildir; müminler, eğer ekonomik darlığa düşmeyeceklerse, kadınların beşerini ve altışarını da... nkhlayacaklar. Yani erkek müslümanlar diledikleri kadar kadın nikahlayabilirler, sınır yok, bakabildiğin kadar al. Bu konuya açıklık getirmen iyi olmuş. Link to post Sitelerde Paylaş
Hasan Akçay 0 Ocak 24, 2020 gönderildi Raporla Share Ocak 24, 2020 gönderildi (düzenlendi) Nisa 3'te f nkh (ف نكح) deniyor yani BAŞKALARINA "nkh"layın tıpkı Nur 32'deki gibi: Ve bekarlarınızı evlendirin (Ve enkihûl eyâmé minkum). Yetimlerin haklarını koruyamıyacağınızdan endişe ediyorsanız size yetki veren kadınları ikişer, üçer, dörder nkhlayın ama bunu yaparken adil olamıyacağınızdan endişe ederseniz BiR tanesini ya da "mâ meleket eymân"ınızı. Darlık çekmemeniz için uygun olan budur. Hatice, hâmisi olduğu 2 yetim kadını nkhlayacak Ali 2, Ebubekir 3, Osman 4, Muhammed 5... Yetim hamisi olan bu kişiler tarafından nkhlanan yetim kadınlar örneğin Hatice'nin nkhladığı 3 kadın AYNI ANDA nkhlanacak her biri kendi talibiyle evlendirilmek suretiyle. Melekleri ikişer, üçer, dörder kanatlı elçiler yapan Allah (35:1) örneğin 3 kanatlı bir meleğin 3 kanadını da AYNI ANDA var etti "Ol!" demek suretiyle. Ocak 24, 2020 tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Reformer 0 Ocak 24, 2020 gönderildi Raporla Share Ocak 24, 2020 gönderildi Her şey islamda güzel aga. Karı kız falan. Ama 7. Yüzyılın bedevi arabının uydurmaları ve yaşantısını 21.yy de insanın uymamasında mütevellit durumdur. 4 hatun ve sınırsız cariye almak bir yana, daha âdet görmemiş kız çocukları ile evlenebilmek, hatta evlatlığının karısını almakta gerçekten, allah müslümanlara evlilek konusunda geniş yetkiler vermiştir. Bu dinde olan şeyler; savaş, kadın, ganimettir. Günümüzün hocalarının sapık olması da bunu kanıtlar. Ensar vakfı. Link to post Sitelerde Paylaş
nogodbutAllah 0 Ocak 24, 2020 gönderildi Raporla Share Ocak 24, 2020 gönderildi *** altı çizili yerde gaylan bin seleme adlı sahabeden bahsedilir bu zat islama girdiğinde 10 hanımı vardı hz peygamber bu kişiye ancak en fazla 4 e kadar izin verildiğini buyurduğunda bu zat 6 hanımını boşamıştır. ve yine 4 sınırdır ve belli şartlar tabiidir şayet bu şartlar tahakkuk edilmiyorsa bir tane cevaz verilmiştir. bir ruhsattır umum bir kural değildir *** Salih es-Samarrai arab dili ve edebiyatı uzmanı bir zat nisa 3 teki ikişer üçer dörder mantığını açıklar bir çok ayet tefsirine baktığımda son derece uzman birisidir ayetleri edebi belağat ve dilsel anlamda çok manada açıklar progamı sunucusu melek kanatlarının sayısınıda sorar bunuda açıklar *** sayın hasan akçay da alim fazıl bir zattır takib edilmesi gerekir. Link to post Sitelerde Paylaş
Hasan Akçay 0 Ocak 24, 2020 gönderildi Raporla Share Ocak 24, 2020 gönderildi (düzenlendi) Önce AKIL, önce şu 2 soruya cevap: 1 Ayette "KENDiNiZE nikahlayın" deniyor (fe inkihû). Şimdi… nikahlayacağınız kimseler arasında "mâ meleket eyman"ınız var, ki bazıları erkektir (bkz örneğin katibûHUM, 24:33, HUM erildir) iyi ama siz erkeksiniz, onlar ERKEK; erkekler ERKEKLERi kendilerine mi nikahlayacak; Allah bunu mu emrediyor? 2 Ayetin başında "Nikahlayın… o KADINLARI" deniyor (fe inkihû… en-NiSÂ) Şimdi… nikahlama işini yetim hâmisi bütün inananlar yapacak, KADINLAR dahil, örneğin Hatice yapacak; iyi ama KADINLAR kadınları kendilerine mi nikahlayacak, Allah bunu mu der? Belli ki mushafı harekeleyen birileri yanlış tercihte bulunmuşlar "f nkh"yı, BAŞKALARINA nikahlayın anlamında fe ENkihû okunacak şekilde harekelemeli idiler, 24:32’de yaptıkları gibi: Ve ENkihûl eyâmé minkum Ve bekarlarınızı evlenDiRin. Ocak 24, 2020 tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Hasan Akçay 0 Ocak 25, 2020 gönderildi Raporla Share Ocak 25, 2020 gönderildi Yaseen anadili Arapça olan biridir; mesné ve sülése ve rubâ' ile ilgili olarak onun makalesindeki* açıklama: Mesné ve sülése ve rubâ'a (ki 35:1'de de geçer) ikili, üçlü, dörtlü GRUPLAR halinde demektir. Ama bu anlam geleneksel tefsirlerde göz ardı edilmiştir çünkü mesné ve sülése ve rubâ' geleneksel müfessirlerin istediğine uymamaktadır; Bir adamın iki, üç, dört kadınla aynı anda evlenmesini hiç kimse kabul etmez. Kesin olan ise mesné ve sülése ve rubâ'a iki, üç, dört değildir; Arapçada iki, üç, dört "isnan, selasa, erbâ' "dır. * Dücane Cundioğlu: “İkişer, üçer, dörder” ( مَثْنَىٰ وَثُلَاثَ وَرُبَاعَ) deyişi, sınırlama (dörde kadar) anlamı içermez, tahdid ve tahsis değil, bilakis teşvik (özendirme) ifade eder. Arapça'da “dörde kadar” demenin daha sarih yolları vardır ve açıklık gerektiren hukuk alanında böylesine kapalı bir ifadenin kullanımının makul bir gerekçesi gösterilemez. Bir diğer kullanım Fâtır 1'de geçmektedir ki bütün yorumcular orada bu deyişin çokluk ifade ettiğinde birleşmişlerdir. * Fâtır sûresi Elmalılı tefsiri: İfadenin akışından anlaşıldığına göre burada zikrolunan sayılar (mesné ve sülése ve rubâ') tam sayıyı belirleyip sadece bu kadar olduğunu ifade etmek (tahsis) için değil çokluğu beyan etmek içindir. * Benim naçizane ne diyeceğime gelince, alimlerimizi (e hem) yarıştırmanın lüzumu yok, AKLIMIZ esastır; aklımıza saygımız olsun; ve meleklerdeki kanat sayısını belirleme konusunda dörde kadar deyip te Allah'ın gücüne sınır koymayalım, haddimizi bilelim. ___________________________________________________________________________________________ * http://www.sistersinislam.org.my/news.php?item.1033.7 Link to post Sitelerde Paylaş
HATEM 0 Ocak 25, 2020 gönderildi Raporla Share Ocak 25, 2020 gönderildi Şimdi, Hasan Akçay yazdı: haddimizi bilelim. Bilemezsin, Sapıtmışsın. Link to post Sitelerde Paylaş
nogodbutAllah 0 Ocak 25, 2020 gönderildi Raporla Share Ocak 25, 2020 gönderildi (düzenlendi) hasan akçay beye katılıyorum ordaki ifadeler kesretten kinayedir yoksa tam sayı anlamınd değildir. *** fakat bir konuda sarih hadisler uygulamalar var ise ona da saygı duymak gerekir daha ilginç bir şey söyleyelim: bu ifadeleri 2şer ve 3er ve 4er diye alıp aralarında atıf vavı yani ve bağlacı olduğu için bunları toplayıp 2+3+4= 9 sayısını bulanda vardır yine arapçada mesné ve sülése ve rubâ'a aslında bir taburda ikişer li sıralar halinde yürüyün veya 4 lü sıralar halinde yani 4 kişi önde diğer arkadakiler de yine 4 lü vaziyette sıralanır manasında olup 2*2+2*3+2*4=18 sayısını bulanda vardır ancak bunlar şaz görüşlerdir dikkate alınmamıştır. tefsirde hadisler önemli yer tutar hadis olmadan tefsir eden müfessir daha görmedim o yüzden sahih sünneti de işin içine katmak gerekir. Ocak 25, 2020 tarihinde nogodbutAllah tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Hasan Akçay 0 Ocak 25, 2020 gönderildi Raporla Share Ocak 25, 2020 gönderildi (düzenlendi) Sevgili nogodbutAllah, Nisâ 25'te sözü edilen ما ملكت أيمانكم من فتياتكم المؤمنات konusunda görüşünüzü almak istiyorum. Orada belirtildiği üzere o mâ meleket eymân sizin genç kızlarınız, siz onların ailesisiniz; başkaları eş alacak onları siz ailelerinin izniyle (بإذن أهلهن) yani siz o "mâ meleket eymân"ınızı kendinize değil BAŞKALARINA nkhlayacaksınız ama Nisâ 3, mevcut kıraata göre, onları siz kendinize nkhlayın diyor (fe inkihû). Kuran'da çelişki bulunmadığını dile getiren 4:82 uyarınca bu çelişkiyi Kuran'a musallat etmemek için Nisâ 3'teki "f nkh"yı nasıl kıraat etmeliyiz? Ocak 25, 2020 tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
nogodbutAllah 0 Ocak 25, 2020 gönderildi Raporla Share Ocak 25, 2020 gönderildi (düzenlendi) mısır ezher uleması rahmetli şaravinin nisa 3 ayeti tefsiri aşağıdaki gibidir yan taraflarda açıklama yaptım. yanlız nisa 25 te farklı bir durum var. zemahşeri nisa 24-25 te burda muta nikahı var diyor. yani erkekler mekke fethine kadar bu nikahı uygulamış sonra yasaklanmış diyor malum şiiler yasaklanmamış hala devam eder diyor ibni abbas ta hükmü baki nesh edilmemiş demektedir zira muta da kadının velisi vardır ancak cariyelerde velisi onun seyyidi hükmünde sahibidir sahibi kendi kendisinden nasıl izin alacak burası muta nikahı bahsine daha uygun gibi duruyor daha detaylı bir araştırma okuma yapmak gerekiyor gerçekten bana karışık geldi siz anladı iseniz siz açıklayınız ben daha sonra okuma yaptıktan sonra açıklamaya çalışırım. Ocak 25, 2020 tarihinde nogodbutAllah tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
nogodbutAllah 0 Ocak 25, 2020 gönderildi Raporla Share Ocak 25, 2020 gönderildi (düzenlendi) ** şu kaydı da düşmek isterim: bir genç kız cariye köle olarak birine ait olabilir ancak bunun ailesi babası annesi akrabaları vardır o yüzden cariye sahibi kişi mutlak manada sahib olamadığına göre evlenirken o cariyenin akrabalarının izni ile evlenir gibi manada gözükmektedir yoksa cariye mal değil ki mal sahibi istediği gibi atsın veya satsın insan ve bahusus mümin cariye olması hasebi ile zaten bu muamelat vacib olur. Ocak 25, 2020 tarihinde nogodbutAllah tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
nogodbutAllah 0 Ocak 25, 2020 gönderildi Raporla Share Ocak 25, 2020 gönderildi aslında nisa 3 ile nisa 25 te çelişki olduğunu düşünmüyorum zira 3 te yetimler ile evlenmekten korkarsanız diğer kadınlardan alın adaletli davranamamaktan korkarsanız bir tane alın veya elinizin altındaki cariyelerden alın burda izin geçmemiş nisa 24 te belli ücret karşılıında yararlnmada muta kast ediliyor diyenler vardır kalıcı nikah diyenler var nisa 25 te ie hür kadınla güç yetirmeyen cariyeler ile ehlinin izni ile evlenebilir diyor burda izin olması sebebi mümin cariye kaydı gelmesi sebebi olduğunu düşünüyorum sanki nisa 3 te savaşta ve benzeri durumda olan veya islam öncesi sahib olunan müslüman olmayan cariyeler kasdetilmiş gibi duruyor yetim kız hakkını korumak için adeta önünüzde seçenek çok iken bunlara zulmetme pahasına bu kızları almaktan çekindirmek için denmiştir Allahu Alem ancak 25 te ise yetim olayı yok umumi evlenme hallerini geniş seçenek ile ilan etmiş. yani misal ne kadar denk düşer bilmiyorum ama: bir sınıfta yetim biri anne babası ölmüş biri var ise öğretmen rahatlıkla anne baba mesleğin nedir diye soramaz zira bu durumu bildiği için ona ayrı bir muamele yapar diğerlerine rahatlıkla sorabilir hatta o yetim kız hatırına diğerlerine dahi sormamalı onu üzmemek için başka zaman onun olmadığı anda sorabilir. nisa 3 ile nisa 25 te şartlar eşit değildir ki çelişki olsun duruma şarta göre uygulama vardır. Link to post Sitelerde Paylaş
nogodbutAllah 0 Ocak 25, 2020 gönderildi Raporla Share Ocak 25, 2020 gönderildi nisa 25 ten 2 önceki ayet nisa 23 te evlenmesi haram kılınanlardan kızlarınız derken :benâtukum der. benat öz kız olan bint in çoğuludur. oy yüzden feta vey fetatu veya feteyâtikumu genç kız manasında olup öz kız değildir 4:23:"حُرِّمَتْ عَلَيْكُمْ اُمَّهَاتُكُمْ وَبَنَاتُكُمْ وَاَخَوَاتُكُمْ وَعَمَّاتُكُمْ وَخَالَاتُكُمْ" zülfikarın üzerinde: la feta illa Ali ve la seyfe ila zülfikar ifadesinde ki feta da genç erkek manasındadır yoksa feta öz oğul olsa fetatü öz kız olsa hz alinin hz peygamberin öz oğlu anlamını vermek gerekir o halde binti resullulah yani hz fatıma öz kızını haşa öz oğluna mı vermiş olur ki bu son derece yanlıştır. fetatü genç kız demektir öz kız değildir. Link to post Sitelerde Paylaş
Hasan Akçay 0 Ocak 26, 2020 gönderildi Raporla Share Ocak 26, 2020 gönderildi (düzenlendi) Nisa 25'te feteyâtıNIZ deniyor (feteyâtiKUM) yani başka birisinin "feteyât"ı değil sizin "feteyât"ınız... SiZiN. Ve sizin bir de "mâ meleket eymân"ınız var, ki size ait o mümin "feteyât"tandırlar: mâ meleket eymânukum min feteyâtiKUMul müminât. İşte sizin o "mâ meleket eymân"ınızdan olanlar... sizin kendinize nkhlamanız için değildir. Bakın şunun bunun hükmü değil bu, Allah'ın hükmüdür, ta o kadar ciddidir. Allah boş konuşmamıştır: haramdır onlar size. Bir daha: "mâ meleket eymân"ınız size haramdır. Onları sizin halkınızdan olup muhsenât ile evlenmeye güç yetiremeyenler nkhlayacak kendilerine, o "mâ meleket eymân"ı sahiplenmiş olanların izni ile -bi izni ehlihinn yani madem o "mâ meleket eymân"a SiZ sahip çıkmış durumdasınız, SiZiN izniniz ile. Nisâ 3'te ise "mâ meleket eymân"ınızı kendinize nkhlayın deniyor fe inkihû mâ meleket eynânukum. Harekeleme yoluyla Kuran'a musallat edilen çelişki budur. Ocak 26, 2020 tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Hasan Akçay 0 Ocak 26, 2020 gönderildi Raporla Share Ocak 26, 2020 gönderildi (düzenlendi) Nisâ 25: Ve mümin muhsenât ile evlenmeye gücü yetmeyenlerinize mümin "feteyât"ınızdan olan mâ meleket eymânınız var. Sizin imanınızı Allah bilir ama hepiniz birsiniz; onları sahiplenmiş olanların izni ile eş alın onları... Ve men lem yestati' minkum tavlen en yenkıhel muhsenâtil müminâti fe min mâ meleket eymânukum min feteyâtikumul muminât. Vallahu a'lemu bi îmânikum, ba'dukum min ba'd; fe inkihû hunne bi izni ehl ihinn... * Şunun bunun üfürdüğü beşerî hükümleri lütfen yazmayın; ilahî hükümleri konuşuyoruz. Ya da bana yazmayın; ben "Kuran'daki islam"ın müslümanıyım. Allah bir, Kuran bir, islam bir. Yok cariyeydi yok muta' nikahıydı gibi beşerî üfürmelerle ilahî hükümlerin bulandırılımasında, kirletilmesinde ben yokum Ocak 26, 2020 tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Hasan Akçay 0 Ocak 26, 2020 gönderildi Raporla Share Ocak 26, 2020 gönderildi (düzenlendi) 58 minutes ago, Hasan Akçay said: . Ocak 26, 2020 tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Hasan Akçay 0 Ocak 26, 2020 gönderildi Raporla Share Ocak 26, 2020 gönderildi Siz mümin muhsenât ile evlenmeye de gücüm yeter ama ben ille "mâ meleket eymân"ı eş alacağım diyorsanız başka birisinin sahiplenmiş olduğu "mâ meleket eymân"ı eş alabilirsiniz, SiZiN sahiplenmiş olduğunuz "mâ meleket eymân"ı değil. Nisâ 25 bütün Kuran gibi mübîndir, açık ve nettir. Link to post Sitelerde Paylaş
Hasan Akçay 0 Ocak 26, 2020 gönderildi Raporla Share Ocak 26, 2020 gönderildi (düzenlendi) 28 minutes ago, Hasan Akçay said: . Ocak 26, 2020 tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Hasan Akçay 0 Ocak 26, 2020 gönderildi Raporla Share Ocak 26, 2020 gönderildi (düzenlendi) Okumaya 4:24'ün başından itibaren başlarsanız sizin, mâ meleket eymânınızı kendinize nkhlamanızın helal kılınmadığını açık ve net görürsünüz: Ve kadınların muhsenât olanları (Vel muhsenâtu min en nisâi) ama mâ meleket eymânınız hariç (illâ mâ meleket eymânukum). Allah'ın size yazdığı budur (Kitâballahi aleykum) bunun ötesi size HELAL kılındı (ve uhılle lekum mâ verâe zâlikum) ... Konu sizin "evlen"meniz olduğunda eş alacağınız muhsenât "bekar"dır, başka bir seçeneği yoktur bunun; o yüzden Allah'ın şunu söylediği öne sürülemez: (Evli) muhsenâtla evlenmeniz (haram kılındı). Lütfen dikkat. Allah'ın 4:24'teki sözlerinin içinde (evli) kelimesi yoktur, (haram kılındı) ifadesi yoktur. Birileri yine şapkadan tavşan çıkarır gibi peydahlayıp Allah'ın sözlerinin içine sokuşturuyor onları. Evli muhsenâtla evlenme ihtimaliniz yoktur ki Allah evli muhsenâtla evlenmeniz haramdır desin. Evet, ayette haram kılındı denmiyor, helal kılındı deniyor: ve muhsenât ama mâ meleket eymânınız hariç vel muhsenâtu illâ mâ meleket eymânukum Bunların ötesi size HELAL kılındı uHILLE lekum mâ verâe zâlikum. Size helal kılınanlar mâ meleket eymânınızın ötesindeki kadınlardır; mâ meleket eymânınız size helal kılınmamıştır. Ocak 26, 2020 tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts