Jump to content

Çok eşlilikle ilgili


Recommended Posts

10 hours ago, Hasan Akçay said:

 

Sürüden ayrılma, kervana katıl?

 

 

 

Hah işte, tebeşirle çizilmiş bir saat kadar sık olmasada, arada doğruyu söylüyorsun bazen.

 

Din denen şey, zaten sürü güdülerinin, basitçe en hayvani, en ilkel güdülerimizin sonucu ortaya çıkmış, yaşanmış ve bugüne gelebilmiş bir şey. Ve din insanlara, işte öyle koyun olmalarını emreder, yani seni insan yapmakla falan değil, tam tersine, ilkel bir hominide indirmek için gayret eder. Anandan doğduğunda insan falan değilsin, basit bir hayvansın ve yumurtasından çıkmış bir tosbağadan farkında yok. İnsan olmak için, kendini biraz aşman, gayret etmen gerekiyor. Nietzsche'nin de gösterdiği gibi, eğer insan olmak istiyorsan, yanılgılarından ve “batış yeteneğinden” kurtulup kendini aşmalısın. Ve işte dinlerde, buna karşı direnen hayvan sürüsünün tepkisinden ibarettir. Din, insanı, doğduğu anki hayvan haliyle tutmak, onların sürü olmasını, koyun gibi olmasını sağlamak amacına hizmet eder. Tabi, bir koyun sürüsünün de hali bellidir: yününden, sütünden, etinden istifade edilen mahluklar.

 

Sende işte, bu saçma salak dini kurtarma çabalarınla, güya o yanılgı ve batışından kurtulup, Nietzsche’nin üstinsanı olmaya uğraşıyorsun. Ama tam tersine, böyle yaparak kendini daha çok yanılgılara ve o ilkelliğe daha çok batışa sürüklüyorsun. 

 

Evet, işte koyunların başta koşanlarından biri olmaktan ötesi değilsin. İyi bak bu kapak resmine, seni anlatıyor tam olarak, tabi devamında, işte yukarıdaki yazdıklarımızı da.

tarihinde anibal tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 197
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

6 hours ago, nogodbutAllah said:

sayın hasan kardeşim bu soruma yanıt gelmemiş

bir zahmet bunu cevaplada anlayalım hikmeti

 

 

dördünü aynı anda nikahlayacak

derken

zaman olarak mı

aynı saate mi 

 

Lütfen!

Ne söylediğiniz açık olsun;

örneğin aynı zaman ile aynı saat arasındaki fark nedir;

artı, anlayalım hikmeti derken?

 

Sorunuza gelince 

yani dördünü aynı anda mı nkhlayacak? 

Evet! 

 

Çünkü nkhlayın o kadınların ikişerini ve üçerini ve dörderini... ifadesi

ne kadar çok kadın evlenDiRirseniz o kadar iyidir anlamına geliyor

ama eğer KENDiNiZE nkhlayın diye çarpıtırsanız 2'li, 3'lü, 4'lü gruplar halinde nkhlayın olur

ve işte o zaman örneğin 4 kadının 4'ünü birden AYNI ANDA nkhlayacaksınız. 

Yani 4'üyle birden aynı anda (aynı günde?) evlenip gerdeğe gireceksiniz.

 

Ama bu imkansız.

 

O yüzden

çok eşlilik icazeti denilen çalıntı minareye kılıf uydurmak için  

"ikişer ve üçer ve dörder"i 4'e kadar diye çarpıtmak mecburiyeti var.

Çok eşçilerin eli mahkum. Çünkü olan olmuş, minare çalınmış bir kere. 

 

Ama Fâtır 1'i okuyun.

 

Melekleri

ikişer ve üçer ve dörder kanatlı elçiler yapan 

Allah'a hamdediliyor  orda.

 

Allah 4 kanatlı bir meleğin

1 kanadını vaktin birinde, 

1 kanadını örneğin iki yıl sonra,

1 kanadını 5 yıl sonra,

1 kanadını 10 yıl sonra yaratmadı değil mi.

"Ol!" dedi, 4 kanadın 4'ünü birden var etti.

 

Hani anlayalım hikmeti diyorsunuz ya,

hikmet işte bu; 

hikmet 35:1'de. 

 

Ne deniyor orda; 

Allah meleklerin kanat sayısı ne kadar olsun istiyorsa onu yapar mı deniyor 

ya da Allah sınırlı kudrete sahiptir, azami 4'e kadar kanat sağlayabilir mi?

tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
6 hours ago, nogodbutAllah said:

sayın hasan kardeşim bu soruma yanıt gelmemiş

bir zahmet bunu cevapla... 

 

 

dördünü aynı anda nkahlayacak derken

zaman olarak mı aynı saate mi?

 

Müminler

örneğin 4 kadının her birini

her kadının kendi talibine "Verdim gitti!" demek suretiyle 

aynı anda, örneğin aynı günde nkhlayacak.

 

Mesné ve sülése ve rubâ'a

paylaşma sayısıdır

yani müminler yetim kadınları evlenDiRme görevini paylaşacakar.

 

Rüşde erip "Beni evlendir!" diyen yetimelerin

2'sini Hz Muhammed, 

3'ünü Hz Hatice,

4'ünü Hz Osman,

5'ini Hz Ebubekir evlendirecek.

 

Bu "salih amel"in konusu erkekler değil,

erkeklerin uçkuru değil.

Yazıktır, ayıptır, günahtır.

Link to post
Sitelerde Paylaş
17 minutes ago, Hasan Akçay said:

Rüşde erip "Beni evlendir!" diyen yetimelerin

2'sini Hz Muhammed, 

4'ünü Hz Osman,

5'ini Hz Ebubekir evlendirecek.

 

Ulan bu heriflerin ne mal olduğunu bilmesek bize yutturacaksın, bu herifler o kadınları direkt haremine katar, kimseye zırnık koklatmazlar.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Dürüstlük önce gelir

yani ister mümin olalım ister ateist

önce dürüst olacağız;

yoksa beş par etmeyiz.

 

Örneğin

ta uzun süreden beri

şuna dikkat çekerim:

 

4:3'teki

"nkh"nın KENDiNiZE nikah edin anlamına gelsin diye

inkihû şeklinde okunması yani çok eşli olun ifadesi 

Allah'ın hükmü değildir, mushafı harekeleyen beşerin tercihidir.

 

Benim bu sözümü

birileri

Süleyman Ateş'e yetiştirmiş.

 

Koskoca ilahiyat profesörü,

bir zamanların Diyanet İşleri başkanı,

Kuran müfessiri...

cevap olarak diyor ki:

 

Çarpıtmanın böylesi*... 

Kur’ân sadece yazıyla değil,

şifahen de naklediliyordu.

Hafızlar vardı, hem de yüzlerce.

 

Yani madem hafızlar vardı, hem de yüzlerce

Kuran'daki kelimelerin mevcut okunuşu doğrudur;

hafızlara bırak, 

gerisini merak etme sen!

 

Gel gör ki

aynı Süleyman Ateş'e göre

21:4'teki "kaf-lem"in kâle şeklindeki mevcut okunuşu yanlıştır;

doğrusu kuldur.

 

Güzel hoş ta...

hani hafızlar vardı, hem de yüzlerce

ve madem hafızlar vardı

hani kelimelerin mevcut okunuşu doğruydu! 

 

___________________________________________________

 

http://www.gazetevatan.com/suleyman-ates-339945-yazar-yazisi-carpitmanin-boylesi---/

tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
1 hour ago, Hasan Akçay said:

Dürüstlük önce gelir

yani ister mümin olalım ister ateist

önce dürüst olacağız;

yoksa beş par etmeyiz.

 

Ateist dürüst olur çünkü ateistin boş korkuları, bagajları yoktur ama mümin mümin kaldığı sürece asla dürüst olamaz. Bir arap bedevisine inanmadığı için sonsuza kadar yakılacağı sanrısı ile yaşayan, bilinçaltında kendisi ile zıt gittiği takdirde kendisini yakacak bir tanrı figürü olan bir insan nasıl dürüst olacak?

Link to post
Sitelerde Paylaş

teşekkür ederim sayın hasan akçay

düşüncenize saygım sonsuz olmakla birlikte sizinde ,size katılmama hakkıma saygı duyacağınıza eminim:)

Kur'an harekeleme  arap olmayanların islama duhulu ile Kur'anı yanlış okumaları neden i ile kolaylık açısından oluşmuştur

biliyoruz ki şifahi konuşma sözlü kültür yazılıdan öncedir Kur'an ilk önce sözle sesle ezberlendi sonra yazıldı

eski mushaflara bakan görür

kaf ve fe nin noktaları dahi yok siyak sıbaktan anlaşılıyor

 

belli kelimeleri farklı kıraat üzerine okuyanlar vardır ancak bunlarda mana pek değişmez

yazıya geçen kelimeler şifahidir şifahide de ağız farklılıkları olur  karadeniz ile batı farkı gibi.

Link to post
Sitelerde Paylaş
19 hours ago, nogodbutAllah said:

teşekkür ederim sayın hasan akçay

düşüncenize saygım sonsuz olmakla birlikte sizinde ,size katılmama hakkıma saygı duyacağınıza eminim:)

Kur'an harekeleme  arap olmayanların islama duhulu ile Kur'anı yanlış okumaları neden i ile kolaylık açısından oluşmuştur

biliyoruz ki şifahi konuşma sözlü kültür yazılıdan öncedir Kur'an ilk önce sözle sesle ezberlendi sonra yazıldı

eski mushaflara bakan görür

kaf ve fe nin noktaları dahi yok siyak sıbaktan anlaşılıyor

 

belli kelimeleri farklı kıraat üzerine okuyanlar vardır ancak bunlarda mana pek değişmez

yazıya geçen kelimeler şifahidir şifahide de ağız farklılıkları olur  karadeniz ile batı farkı gibi.

 

 

Emin olduğunuz için

ben teşekkür ederim sevgili nogodbutAllah:

bana katılmama hakkınıza hep saygı duydum,

saygı duymaya devam edeceğim.

 

Mushafı harekelemek ise 

ne yazık ki

harekelemeyi yapan beşerin Kuran'a müdahalesini sağlamıştır;

örneğin 4:3'te yanlış harekeyi tercih etmişler.


“F nkh”yı,

başkalarına nikahlayın anlamında fe enkihû okunacak şekilde harekelemeleri gerektiği halde
kendinize nikahlayın anlamında fe inkihû okunacak şekilde harekelemişler.

Çünkü, başka sorular da var, ama hiç olmazsa şu 2 soruyu sormamışlar kendilerine:

 

1
Kendinize  nikahlayın anlamında fe inkihû dersek
nikahlayacağınız kimseler arasında “mâ meleket eyman”ınız var,
ki bazıları erkektir (bkz örneğin katibûHUM, 24:33)
iyi ama siz erkeksiniz, onlar ERKEK...
erkekler ERKEKLERi kendilerine mi nikahlar?

 

2
Ayetin başı 

“Nikahlayın… o KADINLARI” anlamında fe inkihû… en-NiSÂ olursa
nikahlama işini, kadınlar dahil, yetim hâmisi bütün müminler yapacağına göre
mümin KADINLAR o kadınları kendilerine mi nikahlayacak; Allah bunu mu der?

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 15.02.2020 at 14:45, Hasan Akçay said:

 

 

dördünü aynı anda nkahlayacak derken

zaman olarak mı aynı saate mi?

 

Müminler

örneğin 4 kadının her birini

her kadının kendi talibine "Verdim gitti!" demek suretiyle 

aynı anda, örneğin aynı günde nkhlayacak.

 

Mesné ve sülése ve rubâ'a

paylaşma sayısıdır

yani müminler yetim kadınları evlenDiRme görevini paylaşacakar.

 

Rüşde erip "Beni evlendir!" diyen yetimelerin

2'sini Hz Muhammed, 

3'ünü Hz Hatice,

4'ünü Hz Osman,

5'ini Hz Ebubekir evlendirecek.

 

Bu "salih amel"in konusu erkekler değil,

erkeklerin uçkuru değil.

Yazıktır, ayıptır, günahtır.

 

 

Şu bedevinden kusmuğundan nmütevellit şeyi savunucam diye iyice dangalağa bağladın. 

 

Kimse kimseyi kimseyle nikahlayamaz, nikah, sadece kendine yapılabilen bir şeydir. İslamda bir nikahcı, nikah memuru, papaz, imam falan yoktur, gelip yada gidilip nikah kıydırılan.

 

Hal buyken, nasıl bir zavallıysan, gelmiş iyice morona, dangalağa bağlamışsın işte böyle.

 

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

sayın hasan akçay 

abdest ayeti diye geçen

5:6 :"

يَٓا اَيُّهَا الَّذ۪ينَ اٰمَنُٓوا اِذَا قُمْتُمْ اِلَى الصَّلٰوةِ فَاغْسِلُوا وُجُوهَكُمْ وَاَيْدِيَكُمْ اِلَى الْمَرَافِقِ وَامْسَحُوا بِرُؤُ۫سِكُمْ وَاَرْجُلَكُمْ اِلَى الْكَعْبَيْنِۜ وَاِنْ كُنْتُمْ جُنُبًا فَاطَّهَّرُواۜ وَاِنْ كُنْتُمْ مَرْضٰٓى اَوْ عَلٰى سَفَرٍ اَوْ جَٓاءَ اَحَدٌ مِنْكُمْ مِنَ الْغَٓائِطِ اَوْ لٰمَسْتُمُ النِّسَٓاءَ فَلَمْ تَجِدُوا مَٓاءً فَتَيَمَّمُوا صَع۪يدًا طَيِّبًا فَامْسَحُوا بِوُجُوهِكُمْ وَاَيْد۪يكُمْ مِنْهُۜ مَا يُر۪يدُ اللّٰهُ لِيَجْعَلَ عَلَيْكُمْ مِنْ حَرَجٍ وَلٰكِنْ يُر۪يدُ لِيُطَهِّرَكُمْ وَلِيُتِمَّ نِعْمَتَهُ عَلَيْكُمْ لَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ"

"Ey iman edenler! Namaza kalkacağınız zaman yüzlerinizi, dirseklere kadar ellerinizi ve -başlarınıza mesh edip- her iki topuğa kadar da ayaklarınızı yıkayın. Eğer cünüp iseniz, iyice yıkanarak temizlenin. Hasta olursanız veya seferde bulunursanız veya biriniz abdest bozmaktan (def-i hacetten) gelir veya kadınlara dokunur (cinsel ilişkide bulunur) da su bulamazsanız, o zaman temiz bir toprağa yönelin. Onunla yüzlerinizi ve ellerinizi meshedin (Teyemmüm edin). Allah, size herhangi bir güçlük çıkarmak istemez. Fakat O, sizi tertemiz yapmak ve üzerinizdeki nimetini tamamlamak ister ki şükredesiniz. "

***

ayet hakkında ne düşünüyorsunuz?

normal arapça düzende elleri ve yüzü yıka

başı ve ayakları mesh et diye anlaşılıyor

süleyman ateş dahil bazı kişilerde böyle mana veriyor

 

ve şia caferi  mezhebide bu şekilde yorumluyor

yani el ve yüzü yıka baş ve ayakları mesh et

 

ancak kıraat farklılığından ayaklar el ve yüz gibi yıkanıyor sadece baş mesh ediliyor

 

bu konuda ekseriyet te böyle düşünüyor

ancak yıkama ve mesh etme fiileri açık olduğu halde  mesh fiilini atlayıp harekeye uymak ne derece doğru ben doğrusu anlamdım

 

yani misal: 4 gömlek var

ikisi yıkanmış kurumuş ikisi kirli yıkamayı bekler

desem ki şu iki gömleği ütüle

diğer ikisini de yıka

 

ütüle ve yıka fiileri açıktır

 

ikisini ütüleyip diğer ikisinden birini yıkayıp diğerini ütülemek demek

kirli gömleği yıkamadan ütüleme gibi bir hal çıkıyor

durup dururken ayaklar ve baş mesh fiili gelmişken

ayakları yıkamak konusu anlamadım doğrusu.

 

Kur'an da müthiş bir denge var

misal su varken 4 uzuvdan ikisi yıkanıyor ikisi mesh ediliyor

su yokken mesh edilenler atlanıyor

yıkananlarda mesh ediliyor

zira en kuvvetli su ile yıkama  sonra su ile mesh etme

su yoksa toprakla mesh etme onun en sonuncusu da hiç bir şey yapmama aynen bırakma

 

bu konuda açıkçası tüm kaynakları tarayıp  daha detaylı deliller bulmak isterim.

***

ha biz hanefi olduğumuz için mecburen ayakları yıkıyoruz zira alışkanlık olmuş artık vazgeçmek zor ancak bir de işin hakikati ne ise onu öğrenmekte elzem.

 

 

tarihinde nogodbutAllah tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
On 22.02.2020 at 16:26, nogodbutAllah said:

يَٓا اَيُّهَا الَّذ۪ينَ اٰمَنُٓوا

اِذَا قُمْتُمْ اِلَى الصَّلٰوةِ

...

وَ امْسَحُوا بِرُؤُ۫سِكُمْ وَاَرْجُلَكُمْ اِلَى الْكَعْبَيْنِۜ

....

 

yıkama ve mesh etme fiileri açık olduğu halde 

mesh fiilini atlayıp harekeye uymak ne derece doğru

ben doğrusu anlamdım.

ha biz hanefi olduğumuz için mecburen ayakları yıkıyoruz.

 

 

Şu tesbitinize katılıyorum:

meshetmek yıkamak değil,

sıvazlamaktır.

 

Kanıt için Sâd 33'e bakılabilir.

 

Ama mesh etmenin 

yıkamak anlamına gelmesi 

hangi harekeyle sağlanıyor,

lütfen açıklar mısınız. 


 

Link to post
Sitelerde Paylaş

sayın hasan akçay

"ةِ فَاغْسِلُوا وُجُوهَكُمْ وَاَيْدِيَكُمْ اِلَى الْمَرَافِقِ وَامْسَحُوا بِرُؤُ۫سِكُمْ وَاَرْجُلَكُمْ اِلَ"

el ve yüz yıkama fiiline tabii olup

bu uzuvlar üstün harekesi ile gelmiş

mesh fiiline tabii baş ise esre yani mecrur gelmiş ancak velakin erculekum ise üstün harekesi ile gelmiş

dolayısı ile ayakların harekesi de yıkamaya tabii el ve yüz gibi üstün harekesi ile geldiği için tutup ayaklarda el ve yüz gibi yıkamaya tabii kılınıyor

eh peki koskocaman mesh fiilini haşa Allah boşuna mı koymuş oraya

.Allah dilesi idi ve Kur'an grammerine en ugun şekilde der  di ki: eller yüz ve ayakları yıkayınız başınızı mesh ediniz

derdi ama açıkça ayaklar yıkama fiiline tabii değil mesh fiiline dir

 

kaldı ki su bulunmadığı zaman teyemmüm de su var iken yıkananlar toprakla mesh ediliyor 

su var iken mesh edilenlerde atlanıyor

 

yani temizliğin en üstünü gusuldür tüm bedeni yıkamak

sonra namaz abdesti yani su ile yıkama ve mesh etme

daha sonra toprakla mesh etme

daha sonra hiç bir şey yapmadan atlama

fıtri bir sıra var

ha hz peygamberin sünneti elbet değerli

bu konuda açık ve doğru olan ne ise o olmalı

ama kraldan çok kralcı olup hz peygamberin hadisi de ayetleri nesh edemez birinci kaynak ayettir hadis sünnet onun bir nevi açılımı açıklaması olur.

 

tarikat budalalarına sorsan kendi şeyhleri Allah gibi haşa

hz peygamberden dahi üstün makamda evliyaları :)

.onları kale almıyorum umumu ne yazık ki cehalet ile malul.

Link to post
Sitelerde Paylaş

sanırım abdulaziz hoca da söylüyor

ehli sünnet çıplak ayağı mesh etmiyor ancak mest üzerine mesh yapabiliyor

madem çıplak ayağı mesh geçerli değil ise mest giyinik ayağa mesh hiç geçerli olmaması lazım

yani sünnet te ayak yıkanmışsa yıkanabilir

ancak mesh edilmez diye bir kaide de yok açık ayet söylemekte

kaldı ki sünnete hem mesh hem yıkama olduğu söyleniyor

 

ayağa serin su değmesi güzeldir temizler ferahlandırır yine yıkayalımda

ama velakin mesh edenleri de kafir ilan edip amanda bunlar yoldan çıktı demek doğru değil

kaldı ki ayette asıl olan meshtir meshciler yıkayanlara laf etmiyorsa yıkayanların rahatça yerlerine oturmaları lazım:)

Link to post
Sitelerde Paylaş

sayın hasan akçay aşağıdaki video  da ercüleküm yani üstün okunuşlu geldiği zaman yıkanıyor muş ancak esreli geliği vakit mesh ediliyormuş

ancak  yıkama mekşufe yani ayak çıplak iken geçerli imiş ancak mesh ise mesture yani ayak mestli çorab gibi şeyle giyinik iken geçerli imiş diyor

ercülekum yıkama ercilikum olduğu vakit mesh ediliyor muş

ama velakin ayette mesh fiili açıktır  o halde hareke ikincil bir şeydir

yahu evde kapı var iken bacadan girilir mi bu nasıl iş

kapı zaten girmek için baca duman için

modern evlerde sobada kalmadı bacada nerden gireceksin pencereden veya duvarı delip mi gireceksiniz nedir bu inat anlamış değilim:)

bacadan pencerden ancak hırsız girer

veya ev sahibi anahtarı evde unuttumu oda balkondan girebilir:)

anahtarımız elimizde yanımızda iken bu işlere girişilmez.yan yollara zorlamalara sapılmaz bu tahribat meydana getirir.

 

**

şunuda söyleyeyim

adam her iki kıraat okunuş 7 kıraatandır ve hz peygamber ikisinde okumuş diyor

 

aynen namazda kimi zaman eller serbet bırakılır salınır kimi zaman bağlanır

bunun gibi mesh ve yıkamada bu babdan serbest bırakaılmış olabilir

isteyen zorlamadan dilediğini seçsin

ancak el bağlama ayet ile sabit değil iken

mesh  ayet ile sabit zorluk burdan çıkıyor.

tarihinde nogodbutAllah tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Şu safkan müslümanların uğraştıkları işlere bakar mısınız?!

Birisi kalk gidelim, diğeri bok yeme otur diyor!

Halbuki tek referansları var; bir de hiç referansları olmasaydı, halleri n´olurdu?

tarihinde kavak tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...