Jump to content
akılsızşuursuzatom

Çok eşlilikle ilgili

Recommended Posts

10 hours ago, Hasan Akçay said:

 

Sürüden ayrılma, kervana katıl?

 

 

 

Hah işte, tebeşirle çizilmiş bir saat kadar sık olmasada, arada doğruyu söylüyorsun bazen.

 

Din denen şey, zaten sürü güdülerinin, basitçe en hayvani, en ilkel güdülerimizin sonucu ortaya çıkmış, yaşanmış ve bugüne gelebilmiş bir şey. Ve din insanlara, işte öyle koyun olmalarını emreder, yani seni insan yapmakla falan değil, tam tersine, ilkel bir hominide indirmek için gayret eder. Anandan doğduğunda insan falan değilsin, basit bir hayvansın ve yumurtasından çıkmış bir tosbağadan farkında yok. İnsan olmak için, kendini biraz aşman, gayret etmen gerekiyor. Nietzsche'nin de gösterdiği gibi, eğer insan olmak istiyorsan, yanılgılarından ve “batış yeteneğinden” kurtulup kendini aşmalısın. Ve işte dinlerde, buna karşı direnen hayvan sürüsünün tepkisinden ibarettir. Din, insanı, doğduğu anki hayvan haliyle tutmak, onların sürü olmasını, koyun gibi olmasını sağlamak amacına hizmet eder. Tabi, bir koyun sürüsünün de hali bellidir: yününden, sütünden, etinden istifade edilen mahluklar.

 

Sende işte, bu saçma salak dini kurtarma çabalarınla, güya o yanılgı ve batışından kurtulup, Nietzsche’nin üstinsanı olmaya uğraşıyorsun. Ama tam tersine, böyle yaparak kendini daha çok yanılgılara ve o ilkelliğe daha çok batışa sürüklüyorsun. 

 

Evet, işte koyunların başta koşanlarından biri olmaktan ötesi değilsin. İyi bak bu kapak resmine, seni anlatıyor tam olarak, tabi devamında, işte yukarıdaki yazdıklarımızı da.

tarihinde anibal tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu safkan müslümanlar da bir cins.

Hem söz bitmiştir diyor, hem de laga lugaya devam ediyor.

Bizim sorular ise hălă orada yanıtlanmamış vaziyette duruyor!

 

tarihinde kavak tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
On 09.02.2020 at 13:26, nogodbutAllah yazdı:

dördünü aynı anda nikahlayacak derken zaman olarak mı aynı saate mi 

sayın hasan kardeşim bu soruma yanıt gelmemiş

bir zahmet bunu cevaplada anlayalım hikmeti

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
6 hours ago, nogodbutAllah said:

sayın hasan kardeşim bu soruma yanıt gelmemiş

bir zahmet bunu cevaplada anlayalım hikmeti

 

 

dördünü aynı anda nikahlayacak

derken

zaman olarak mı

aynı saate mi 

 

Lütfen!

Ne söylediğiniz açık olsun;

örneğin aynı zaman ile aynı saat arasındaki fark nedir;

artı, anlayalım hikmeti derken?

 

Sorunuza gelince 

yani dördünü aynı anda mı nkhlayacak? 

Evet! 

 

Çünkü nkhlayın o kadınların ikişerini ve üçerini ve dörderini... ifadesi

ne kadar çok kadın evlenDiRirseniz o kadar iyidir anlamına geliyor

ama eğer KENDiNiZE nkhlayın diye çarpıtırsanız 2'li, 3'lü, 4'lü gruplar halinde nkhlayın olur

ve işte o zaman örneğin 4 kadının 4'ünü birden AYNI ANDA nkhlayacaksınız. 

Yani 4'üyle birden aynı anda (aynı günde?) evlenip gerdeğe gireceksiniz.

 

Ama bu imkansız.

 

O yüzden

çok eşlilik icazeti denilen çalıntı minareye kılıf uydurmak için  

"ikişer ve üçer ve dörder"i 4'e kadar diye çarpıtmak mecburiyeti var.

Çok eşçilerin eli mahkum. Çünkü olan olmuş, minare çalınmış bir kere. 

 

Ama Fâtır 1'i okuyun.

 

Melekleri

ikişer ve üçer ve dörder kanatlı elçiler yapan 

Allah'a hamdediliyor  orda.

 

Allah 4 kanatlı bir meleğin

1 kanadını vaktin birinde, 

1 kanadını örneğin iki yıl sonra,

1 kanadını 5 yıl sonra,

1 kanadını 10 yıl sonra yaratmadı değil mi.

"Ol!" dedi, 4 kanadın 4'ünü birden var etti.

 

Hani anlayalım hikmeti diyorsunuz ya,

hikmet işte bu; 

hikmet 35:1'de. 

 

Ne deniyor orda; 

Allah meleklerin kanat sayısı ne kadar olsun istiyorsa onu yapar mı deniyor 

ya da Allah sınırlı kudrete sahiptir, azami 4'e kadar kanat sağlayabilir mi?

tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
6 hours ago, nogodbutAllah said:

sayın hasan kardeşim bu soruma yanıt gelmemiş

bir zahmet bunu cevapla... 

 

 

dördünü aynı anda nkahlayacak derken

zaman olarak mı aynı saate mi?

 

Müminler

örneğin 4 kadının her birini

her kadının kendi talibine "Verdim gitti!" demek suretiyle 

aynı anda, örneğin aynı günde nkhlayacak.

 

Mesné ve sülése ve rubâ'a

paylaşma sayısıdır

yani müminler yetim kadınları evlenDiRme görevini paylaşacakar.

 

Rüşde erip "Beni evlendir!" diyen yetimelerin

2'sini Hz Muhammed, 

3'ünü Hz Hatice,

4'ünü Hz Osman,

5'ini Hz Ebubekir evlendirecek.

 

Bu "salih amel"in konusu erkekler değil,

erkeklerin uçkuru değil.

Yazıktır, ayıptır, günahtır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
17 minutes ago, Hasan Akçay said:

Rüşde erip "Beni evlendir!" diyen yetimelerin

2'sini Hz Muhammed, 

4'ünü Hz Osman,

5'ini Hz Ebubekir evlendirecek.

 

Ulan bu heriflerin ne mal olduğunu bilmesek bize yutturacaksın, bu herifler o kadınları direkt haremine katar, kimseye zırnık koklatmazlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Dürüstlük önce gelir

yani ister mümin olalım ister ateist

önce dürüst olacağız;

yoksa beş par etmeyiz.

 

Örneğin

ta uzun süreden beri

şuna dikkat çekerim:

 

4:3'teki

"nkh"nın KENDiNiZE nikah edin anlamına gelsin diye

inkihû şeklinde okunması yani çok eşli olun ifadesi 

Allah'ın hükmü değildir, mushafı harekeleyen beşerin tercihidir.

 

Benim bu sözümü

birileri

Süleyman Ateş'e yetiştirmiş.

 

Koskoca ilahiyat profesörü,

bir zamanların Diyanet İşleri başkanı,

Kuran müfessiri...

cevap olarak diyor ki:

 

Çarpıtmanın böylesi*... 

Kur’ân sadece yazıyla değil,

şifahen de naklediliyordu.

Hafızlar vardı, hem de yüzlerce.

 

Yani madem hafızlar vardı, hem de yüzlerce

Kuran'daki kelimelerin mevcut okunuşu doğrudur;

hafızlara bırak, 

gerisini merak etme sen!

 

Gel gör ki

aynı Süleyman Ateş'e göre

21:4'teki "kaf-lem"in kâle şeklindeki mevcut okunuşu yanlıştır;

doğrusu kuldur.

 

Güzel hoş ta...

hani hafızlar vardı, hem de yüzlerce

ve madem hafızlar vardı

hani kelimelerin mevcut okunuşu doğruydu! 

 

___________________________________________________

 

http://www.gazetevatan.com/suleyman-ates-339945-yazar-yazisi-carpitmanin-boylesi---/

tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
1 hour ago, Hasan Akçay said:

Dürüstlük önce gelir

yani ister mümin olalım ister ateist

önce dürüst olacağız;

yoksa beş par etmeyiz.

 

Ateist dürüst olur çünkü ateistin boş korkuları, bagajları yoktur ama mümin mümin kaldığı sürece asla dürüst olamaz. Bir arap bedevisine inanmadığı için sonsuza kadar yakılacağı sanrısı ile yaşayan, bilinçaltında kendisi ile zıt gittiği takdirde kendisini yakacak bir tanrı figürü olan bir insan nasıl dürüst olacak?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

teşekkür ederim sayın hasan akçay

düşüncenize saygım sonsuz olmakla birlikte sizinde ,size katılmama hakkıma saygı duyacağınıza eminim:)

Kur'an harekeleme  arap olmayanların islama duhulu ile Kur'anı yanlış okumaları neden i ile kolaylık açısından oluşmuştur

biliyoruz ki şifahi konuşma sözlü kültür yazılıdan öncedir Kur'an ilk önce sözle sesle ezberlendi sonra yazıldı

eski mushaflara bakan görür

kaf ve fe nin noktaları dahi yok siyak sıbaktan anlaşılıyor

 

belli kelimeleri farklı kıraat üzerine okuyanlar vardır ancak bunlarda mana pek değişmez

yazıya geçen kelimeler şifahidir şifahide de ağız farklılıkları olur  karadeniz ile batı farkı gibi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
19 hours ago, nogodbutAllah said:

teşekkür ederim sayın hasan akçay

düşüncenize saygım sonsuz olmakla birlikte sizinde ,size katılmama hakkıma saygı duyacağınıza eminim:)

Kur'an harekeleme  arap olmayanların islama duhulu ile Kur'anı yanlış okumaları neden i ile kolaylık açısından oluşmuştur

biliyoruz ki şifahi konuşma sözlü kültür yazılıdan öncedir Kur'an ilk önce sözle sesle ezberlendi sonra yazıldı

eski mushaflara bakan görür

kaf ve fe nin noktaları dahi yok siyak sıbaktan anlaşılıyor

 

belli kelimeleri farklı kıraat üzerine okuyanlar vardır ancak bunlarda mana pek değişmez

yazıya geçen kelimeler şifahidir şifahide de ağız farklılıkları olur  karadeniz ile batı farkı gibi.

 

 

Emin olduğunuz için

ben teşekkür ederim sevgili nogodbutAllah:

bana katılmama hakkınıza hep saygı duydum,

saygı duymaya devam edeceğim.

 

Mushafı harekelemek ise 

ne yazık ki

harekelemeyi yapan beşerin Kuran'a müdahalesini sağlamıştır;

örneğin 4:3'te yanlış harekeyi tercih etmişler.


“F nkh”yı,

başkalarına nikahlayın anlamında fe enkihû okunacak şekilde harekelemeleri gerektiği halde
kendinize nikahlayın anlamında fe inkihû okunacak şekilde harekelemişler.

Çünkü, başka sorular da var, ama hiç olmazsa şu 2 soruyu sormamışlar kendilerine:

 

1
Kendinize  nikahlayın anlamında fe inkihû dersek
nikahlayacağınız kimseler arasında “mâ meleket eyman”ınız var,
ki bazıları erkektir (bkz örneğin katibûHUM, 24:33)
iyi ama siz erkeksiniz, onlar ERKEK...
erkekler ERKEKLERi kendilerine mi nikahlar?

 

2
Ayetin başı 

“Nikahlayın… o KADINLARI” anlamında fe inkihû… en-NiSÂ olursa
nikahlama işini, kadınlar dahil, yetim hâmisi bütün müminler yapacağına göre
mümin KADINLAR o kadınları kendilerine mi nikahlayacak; Allah bunu mu der?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
On 15.02.2020 at 14:45, Hasan Akçay said:

 

 

dördünü aynı anda nkahlayacak derken

zaman olarak mı aynı saate mi?

 

Müminler

örneğin 4 kadının her birini

her kadının kendi talibine "Verdim gitti!" demek suretiyle 

aynı anda, örneğin aynı günde nkhlayacak.

 

Mesné ve sülése ve rubâ'a

paylaşma sayısıdır

yani müminler yetim kadınları evlenDiRme görevini paylaşacakar.

 

Rüşde erip "Beni evlendir!" diyen yetimelerin

2'sini Hz Muhammed, 

3'ünü Hz Hatice,

4'ünü Hz Osman,

5'ini Hz Ebubekir evlendirecek.

 

Bu "salih amel"in konusu erkekler değil,

erkeklerin uçkuru değil.

Yazıktır, ayıptır, günahtır.

 

 

Şu bedevinden kusmuğundan nmütevellit şeyi savunucam diye iyice dangalağa bağladın. 

 

Kimse kimseyi kimseyle nikahlayamaz, nikah, sadece kendine yapılabilen bir şeydir. İslamda bir nikahcı, nikah memuru, papaz, imam falan yoktur, gelip yada gidilip nikah kıydırılan.

 

Hal buyken, nasıl bir zavallıysan, gelmiş iyice morona, dangalağa bağlamışsın işte böyle.

 

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

sayın hasan akçay 

abdest ayeti diye geçen

5:6 :"

يَٓا اَيُّهَا الَّذ۪ينَ اٰمَنُٓوا اِذَا قُمْتُمْ اِلَى الصَّلٰوةِ فَاغْسِلُوا وُجُوهَكُمْ وَاَيْدِيَكُمْ اِلَى الْمَرَافِقِ وَامْسَحُوا بِرُؤُ۫سِكُمْ وَاَرْجُلَكُمْ اِلَى الْكَعْبَيْنِۜ وَاِنْ كُنْتُمْ جُنُبًا فَاطَّهَّرُواۜ وَاِنْ كُنْتُمْ مَرْضٰٓى اَوْ عَلٰى سَفَرٍ اَوْ جَٓاءَ اَحَدٌ مِنْكُمْ مِنَ الْغَٓائِطِ اَوْ لٰمَسْتُمُ النِّسَٓاءَ فَلَمْ تَجِدُوا مَٓاءً فَتَيَمَّمُوا صَع۪يدًا طَيِّبًا فَامْسَحُوا بِوُجُوهِكُمْ وَاَيْد۪يكُمْ مِنْهُۜ مَا يُر۪يدُ اللّٰهُ لِيَجْعَلَ عَلَيْكُمْ مِنْ حَرَجٍ وَلٰكِنْ يُر۪يدُ لِيُطَهِّرَكُمْ وَلِيُتِمَّ نِعْمَتَهُ عَلَيْكُمْ لَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ"

"Ey iman edenler! Namaza kalkacağınız zaman yüzlerinizi, dirseklere kadar ellerinizi ve -başlarınıza mesh edip- her iki topuğa kadar da ayaklarınızı yıkayın. Eğer cünüp iseniz, iyice yıkanarak temizlenin. Hasta olursanız veya seferde bulunursanız veya biriniz abdest bozmaktan (def-i hacetten) gelir veya kadınlara dokunur (cinsel ilişkide bulunur) da su bulamazsanız, o zaman temiz bir toprağa yönelin. Onunla yüzlerinizi ve ellerinizi meshedin (Teyemmüm edin). Allah, size herhangi bir güçlük çıkarmak istemez. Fakat O, sizi tertemiz yapmak ve üzerinizdeki nimetini tamamlamak ister ki şükredesiniz. "

***

ayet hakkında ne düşünüyorsunuz?

normal arapça düzende elleri ve yüzü yıka

başı ve ayakları mesh et diye anlaşılıyor

süleyman ateş dahil bazı kişilerde böyle mana veriyor

 

ve şia caferi  mezhebide bu şekilde yorumluyor

yani el ve yüzü yıka baş ve ayakları mesh et

 

ancak kıraat farklılığından ayaklar el ve yüz gibi yıkanıyor sadece baş mesh ediliyor

 

bu konuda ekseriyet te böyle düşünüyor

ancak yıkama ve mesh etme fiileri açık olduğu halde  mesh fiilini atlayıp harekeye uymak ne derece doğru ben doğrusu anlamdım

 

yani misal: 4 gömlek var

ikisi yıkanmış kurumuş ikisi kirli yıkamayı bekler

desem ki şu iki gömleği ütüle

diğer ikisini de yıka

 

ütüle ve yıka fiileri açıktır

 

ikisini ütüleyip diğer ikisinden birini yıkayıp diğerini ütülemek demek

kirli gömleği yıkamadan ütüleme gibi bir hal çıkıyor

durup dururken ayaklar ve baş mesh fiili gelmişken

ayakları yıkamak konusu anlamadım doğrusu.

 

Kur'an da müthiş bir denge var

misal su varken 4 uzuvdan ikisi yıkanıyor ikisi mesh ediliyor

su yokken mesh edilenler atlanıyor

yıkananlarda mesh ediliyor

zira en kuvvetli su ile yıkama  sonra su ile mesh etme

su yoksa toprakla mesh etme onun en sonuncusu da hiç bir şey yapmama aynen bırakma

 

bu konuda açıkçası tüm kaynakları tarayıp  daha detaylı deliller bulmak isterim.

***

ha biz hanefi olduğumuz için mecburen ayakları yıkıyoruz zira alışkanlık olmuş artık vazgeçmek zor ancak bir de işin hakikati ne ise onu öğrenmekte elzem.

 

 

tarihinde nogodbutAllah tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tartışmaya katıl

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Misafir
Bu konuyu yanıtla

×   Yapıştırdığınız içerik biçimlendirme içeriyor.   Biçimlendirmeyi Temizle

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Yükleniyor ...

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...