Jump to content

Hz.Zeyneple evlilik


Recommended Posts

Uzun bir aradan sonra herkese tekrar merhaba.

Bu başlık altında Hz.Muhammedin halasının kızı olan aynı zamanda evlatlığının boşadığı eşi olan Hz.Zeynep binti Cahşla olan evliliği müzakere edilecektir.

 Tüm ateist platformlarda tenkit edilen meselelerin başında gelmektedir. Bir insan geliniyle evlenir mi ? Böyle biri nasıl peygamber Olur? 

Genelde eleştiriler bu şekilde.

 

Hz.Zeyd  Hz.Muhammedin eski karısı Hz.Haticeden hediye edilen kölesidir. İslamiyet geldikten sonra Hz.Muhammed azat etmiştir. Zeydi evlatlığı olarak yanında bulundurmuştur. Zeydi ailesi zeydin izini sürerek zeydi bulmuştur ama zeyt ailesiyle gitmeyip Hz.Muhammed ile birlikte yaşamayı tercih etmiştir.

 

Zeynep Bintu Cahş ise Hz.Muhammedin halasının kızı soylu,zengin ve asil aile kızıdır.

 

Olayı doğru anlamamız için meseleyi en başından ele almamız şarttır. Hikâye şöyle başlamaktadır;

 

Hz.Muhammed toplumdaki sınıf farklılığını ortadan kaldırmak için azatlı bir köleyle soylu bir bayanı topluma örnek olmak için evlendirmek istemiştir.

 

Her ne kadar köleler azat edilsede toplumdaki yargı kırılmamış azatlı hür insanlara köle nazarıyla bakılıyordu.

 

Hz.Muhammet bu toplumsal yargıyı kırmak için kendi halasının kızını evlatlığı zeyd ile evlendirmek ister. Hz. Peygamber, Zeyneb’e istediği takdirde kendisini evlendireceğini söylemiş, Zeyneb bunu Resûl-i Ekrem’in kendisiyle evlilik teklifi olarak anlayıp, “Sen nasıl istersen” demiş, fakat Resûlullah âzatlısı ve evlâtlığı Zeyd b. Hârise’nin adını söyleyince Zeyneb, onunla nikâhlanmaya niyeti olmadığını belirtmiş, erkek kardeşi de bu evliliğe karşı çıkmıştır. Esasen Resûl-i Ekrem bu evlilikle, İslâm’da hür ve kölelerin birbiriyle evlenmelerinde bir sakınca bulunmadığını göstermek istemiştir. Zeyneb konu üzerinde düşüneceğini söyleyince Resûl-i Ekrem o sırada nâzil olan şu âyeti okudu: “Allah ve resulü bir konuda hüküm bildirdiği zaman ne bir mümin erkeğin ne de bir mümin kadının o konuda başka bir tercihte bulunması doğru olmaz. Allah’a ve resulüne isyan edenler doğru yoldan açıkça sapmışlardır” (el-Ahzâb 33/36). Bunun üzerine Zeyneb, “Size göre Zeyd benim için uygun bir eş midir?” diye sordu; Hz. Peygamber’in onu uygun gördüğünü söylemesi üzerine Zeyd ile evlenmeyi kabul etti, erkek kardeşi ve ailesi de bu karara razı oldu Bu teklifi halasının kızına götürdüğünde o güne kadar 35 yaşına gelmiş olan ve hiç evlenmemiş olan , Hz.Muhammetle evlenmek isteyen Zeynep istemeyerekte olsa sırf peygamberi kırmamak için bu evliliğe evet demişti.

 

Hz.Zeydde soylu bir insanla evlenmeknefsine ağır geldiği için evlenmek istemiyordu ama Hz.Peygamberi kırmamak için istemeyerekte olsa bu evliliğe evet dedi.

Günümüze baktığımızda bu evlilik dağdaki çoban veya evdeki hizmetçiyle nişantaşı etiler gibi semtte bir zengin kızı evlendirmek gibi bir şeydi.

 

Bu evlilik iki tarafta birbirine denk olmadığı için uzun sürmedi. Hz.Zeynep Hz.Zeydi kendisinden aşağıda gördüğü için birbirleriyle anlaşamıyorlardı. Zeyd iki defa boşanmak için Hz.Peygamberin yanına gelerek izin istedi ama Hz. Peygamber'eşini yanında tut ' diyerek izin vermedi. Hz Peygamberde kendisi vesile olduğu için bu yuvanın kolay kolay yıkılmasını istemiyordu. Hz.Zeyd üçüncü defa geldiğinde artık Peygamberimizdi  bu evliliğin yürümeyeceğini anlayınca iki tarafında sıkıntı çekmesini engellemek için bu boşanmaya onay vermiştir. 

 

Cahiliye dönemindeki adetlerden biride evlatlıklar evlat edinmenin ismiyle çağrılır gerçek evlatmış gibi addedilirdi. Bunun sosyal hayatta sakıncaları oluyordu.  Soylar karışıyor farklı ailelerde evlatlık olan kişilerin hesapları karıştığı için kardeş kardeşe evlilikler gerçekleşiyordu. Kuran bunu önlemek için 

 

 “Allah, evlâtlıklarınızı oğullarınız gibi tutmanızı meşru kılmadı. Bunlar, sizin dillerinize doladığınız boş sözlerdir. Allah ise gerçeği söyler ve doğru yola O eriştirir. Onları(evlât edindiklerinizi)babalarına nisbet ederek çağırın. Allah yanında en doğrusu budur. Eğer babalarının kim olduğunu bilmiyorsanız, bu takdirde onları din kardeşleriniz ve görüp gözettiğiniz kimseler olarak kabul edin. Yanılarak yaptıklarınızda size vebal yoktur.” (Ahzab, 33/4-5)

 

. Allah, hiçbir adamın içine iki kalp koymamıştır. Kendilerine zıhâr yaptığınız eşlerinizi de anneleriniz yapmamıştır. Yine evlatlıklarınızı da öz çocuklarınız (gibi) kılmamıştır. Bu, sizin ağızlarınızla söylediğiniz (fakat gerçekliği olmayan) sözünüzdür. Allah ise gerçeği söyler ve doğru yola iletir.( Ahzap 4)

 

 

Cahiliye dönemi adetlerinden biride evlatlıkların eşleriyle evlenilmesi. Halbuki ayette de belirtildiği üzere evlatlıklar öz oğullar gibi değildir. Babalıkla aralarında biyolojiksel ve gensel,  bir bağ bulunmamaktadır kan bağı bulunmamaktadır.

 

Hz.Muhammet hem bu adeti kaldırmak hemde kendi isteğiyle oluşan evliliğin boşanmayla sonuçlanmasında  gönlü kırılan hala kızını onura etmek için Hz.Zeyneple kendisi evlenmiştir.

 

Kuranda şu ayetle anlatılmıştır

 

 Hani sen Allah'ın kendisine nimet verdiği, senin de (azat etmek suretiyle) iyilikte bulunduğun kimseye, "Eşini nikâhında tut (onu boşama) ve Allah'tan sakın" diyordun. İçinde, Allah'ın ortaya çıkaracağı bir şeyi gizliyor ve insanlardan çekiniyordun. Oysa kendisinden çekinmene Allah daha lâyıktı. Zeyd, eşinden yana isteğini yerine getirince (eşini boşayınca), onu seninle evlendirdik ki, eşlerinden yana isteklerini yerine getirdiklerinde (onları boşadıklarında), evlatlıklarının eşleriyle evlenmeleri konusunda mü'minlere bir zorluk olmasın. Allah'ın emri mutlaka yerine getirilmiştir.(Ahzap 37)

 

 

Hz.peygamberin gerçekleştirdiği bir evlilik başarısızlıkla sonuçlanmıştı.  İnsanlar bunu diline doluyordu peygamberde bundan üzüntü duyuyordu. Ayette geçen bunu insanlardan gizliyordun ıfadesinde kastedilen mânâ buydu. 

 

 

Sonuç

1- İki cahiliye adeti ortadan kaldırılmış oldu. 

2- Peygamber bu evliliği kendi istemiştir.

3- Peygamber kendisiyle evlenmek isteyen gönlü kırılan hala kızıyla evlenerek onu onure etmiştir.

 

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 41
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Yine mi aynı zımbırtı?!

 

Soru basit:

Sen ex gelininle evlenir misin?

 

Yanıtın evet ya da hayır olacak.

Gazel okumaya başlayacaksan veya kopyala yapıştır moduna gireceksen, hiç boşuna başlama.

tarihinde kavak tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
20 dakika önce, kavak yazdı:

Yine mi aynı zımbırtı?!

 

Soru basit:

Sen ex gelininle evlenir misin?

 

Yanıtın evet ya da hayır olacak.

Gazel okumaya başlayacaksan veya kopyala yapıştır moduna gireceksen, hiç boşuna başlama.

O senin gelinin değil anlamadığın kısım bu

 

evlatlıkla kan bağın yok

 

Evlatlık senin gerçek oğlun değil

Dolayısıyla evlendiği kişi gelinin değildir.

 

 

Yazılarım copy paste değildir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
45 dakika önce, Kindi yazdı:

O senin gelinin değil anlamadığın kısım bu

 

evlatlıkla kan bağın yok

 

Evlatlık senin gerçek oğlun değil

Dolayısıyla evlendiği kişi gelinin değildir.

 

 

Yazılarım copy paste değildir.

 

Kan bağına gerek yok bugün komşunun küçücük kızına bile şehvet duyman sapıklıktır. Aynı zamanda zeynep muhammedin halasının kızıdır ! Bu allah denen put bilmiyormu akrabalık derecesi artıkça çocukların daha yüksek şansla sakat doğacağını?  Madem allahın,  bu zeynep denen şahısla muhammedin arasını yapma planı vardı ,akraba olmayacak bir anne babadan yarataydı zeynebi! İnsanlar en azından bu durumu örnek alıp bugün akrabalarıyla evlenmezdi ! Ama gel gelelimki bugün akraba evliliği islam ülkelerinde doğal karşılanmaktadır ve akraba evliliğinin en çok görüldüğü ülkelerde islam ülkeleridir. Sebebide peşinden gittikleri sahtekar...

Gördüğünüz gibi  bu kuranın heryeri saçmalık , muhammed şehvetini gidermek için kendine özel ayet indirmiştir bu durumda...

tarihinde lawrenceKrauss tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
39 minutes ago, Kindi said:

O senin gelinin değil anlamadığın kısım bu

 

evlatlıkla kan bağın yok

 

Evlatlık senin gerçek oğlun değil

Dolayısıyla evlendiği kişi gelinin değildir.

 

 

Yazılarım copy paste değildir.

 

Muhammed Zeyd için "Artık Zeyd benim evlatlığımdır." demiş mi, demiş. İnsan bir kere birisi için bu kişi benim evlatlığımdır dedikten sonra o kişinin boşadığı kadınla evlenmesi sence doğru, güzel bir hareket midir? Sen böyle bir şey yapar mısın?

 

Üstelik Muhammed Zeyd'in boşadığı kadınla evlenmeden önce zaten 6-7 karısı daha vardı. Hiç kendi kendine "Keşke Muhammed bu kadar kadınla evlenmeseydi, bir kadınla evli kalıp örnek bir hayat sürseydi de bizleri bunları savunmak durumuna sokmasaydı." dediğin oluyor mu? Zaten 6-7 karısı olan birinin üstüne üstlük bir de evlatlığının boşadığı kadını haremine katması sana hiç mi garip gelmiyor?

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, sağduyu yazdı:

 

Muhammed Zeyd için "Artık Zeyd benim evlatlığımdır." demiş mi, demiş. İnsan bir kere birisi için bu kişi benim evlatlığımdır dedikten sonra o kişinin boşadığı kadınla evlenmesi sence doğru, güzel bir hareket midir? Sen böyle bir şey yapar mısın?

 

Üstelik Muhammed Zeyd'in boşadığı kadınla evlenmeden önce zaten 6-7 karısı daha vardı. Hiç kendi kendine "Keşke Muhammed bu kadar kadınla evlenmeseydi, bir kadınla evli kalıp örnek bir hayat sürseydi de bizleri bunları savunmak durumuna sokmasaydı." dediğin oluyor mu? Zaten 6-7 karısı olan birinin üstüne üstlük bir de evlatlığının boşadığı kadını haremine katması sana hiç mi garip gelmiyor?

Madem  gözü  vardı  karılarda 25  yaşında  yaşlı  çocuklu  biriyle  neden  evlensin  ve  zeynebi  kendisine  değil de  zeyde  neden  nikahliyor  madem  bu kadar  zeynep  hastası?

tarihinde akılsızşuursuzatom tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, sağduyu yazdı:

 

Muhammed Zeyd için "Artık Zeyd benim evlatlığımdır." demiş mi, demiş. İnsan bir kere birisi için bu kişi benim evlatlığımdır dedikten sonra o kişinin boşadığı kadınla evlenmesi sence doğru, güzel bir hareket midir? Sen böyle bir şey yapar mısın?

 

Üstelik Muhammed Zeyd'in boşadığı kadınla evlenmeden önce zaten 6-7 karısı daha vardı. Hiç kendi kendine "Keşke Muhammed bu kadar kadınla evlenmeseydi, bir kadınla evli kalıp örnek bir hayat sürseydi de bizleri bunları savunmak durumuna sokmasaydı." dediğin oluyor mu? Zaten 6-7 karısı olan birinin üstüne üstlük bir de evlatlığının boşadığı kadını haremine katması sana hiç mi garip gelmiyor?

Hem  evlatlığın  değilse  bile  arkadaşının  boşadiği  kariyla  neden  evlenir  ki  insan.Sanki  boşanmalarını  bekliyor gibi  biraz  zaman  geçsin  bari.

Link to post
Sitelerde Paylaş
21 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

Madem  gözü  vardı  karılarda 25  yaşında  yaşlı  çocuklu  biriyle  neden  evlensin  ve  zeynebi  kendisine  değil de  zeyde  neden  nikahliyor  madem  bu kadar  zeynep  hastası?

 

Mantıksız soru , cehennem korkusundan  çöl bedesinin her sapık hareketini savunuyorsunuz. 

1.Muhammed zeynep'e olan ilgisi onu iyice tanıdıktan sonra artmış olamaz mı? Özellikle yaşı büyüdükten sonra veya onu yarı çıplak gördükten sonra!

[Tabari: VIII: 1]    ,   et-Taberî (310/922)   ,    İbn Kesîr (774/1372)    ,  Ebu?s-Suûd (982/1574) ,

2.Zeynep'i Zeyd le nikahlayan muhammed midir? Varsa kaynak nerde? O nikahlamışsa bile birşey farketmiyor , çünkü muhammed zeynep küçükken hatice ile evli, yemez başkasıyla evlenmek hatice gibi zengin ve güclü bir kadın varken.... Muhammed ne zaman haticeden kurtuluyor o zaman başlıyor karıları almaya. Yani sunduğunuz argüman çok kötü ve SIĞ !

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

Diğer sayfada müslüman erkeklerin kaç eş edinebileceğini tartışıyoruz. Müslümanlar bu konuda hemfikir değil.
İnsanların %90ı evlendiği halde Muhammed buna örnek olmayı düşünmemiş,

Kuran kafa karışıklığına yol açmış.
Ama
Muhammed evlatlığın eski karısıyla evlenebileceğini gösterebilmek icin Zeyneple evlenmiş! 

Aha

 

Doğru söyleyin, bu sitede evlatlığının eski karısı ile evlenen bir kişi (tanıyor musunuz diye sormuyorum) hiç duydunuz mu? 

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, lawrenceKrauss yazdı:

 

Mantıksız soru , cehennem korkusundan  çöl bedesinin her sapık hareketini savunuyorsunuz. 

1.Muhammed zeynep'e olan ilgisi onu iyice tanıdıktan sonra artmış olamaz mı? Özellikle yaşı büyüdükten sonra veya onu yarı çıplak gördükten sonra!

[Tabari: VIII: 1]    ,   et-Taberî (310/922)   ,    İbn Kesîr (774/1372)    ,  Ebu?s-Suûd (982/1574) ,

2.Zeynep'i Zeyd le nikahlayan muhammed midir? Varsa kaynak nerde? O nikahlamışsa bile birşey farketmiyor , çünkü muhammed zeynep küçükken hatice ile evli, yemez başkasıyla evlenmek hatice gibi zengin ve güclü bir kadın varken.... Muhammed ne zaman haticeden kurtuluyor o zaman başlıyor karıları almaya. Yani sunduğunuz argüman çok kötü ve SIĞ !

 

 

hatice  öldükten  sonra  medine  donemi baslar nerdeyse. Başka  kabilelerle  iletişim  artıyor  haliyle bu da  akrabalık  için  ve korumak  için eşleri  alıyor. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
15 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

hatice  öldükten  sonra  medine  donemi baslar nerdeyse. Başka  kabilelerle  iletişim  artıyor  haliyle bu da  akrabalık  için  ve korumak  için eşleri  alıyor. 

 

Evladı olarak alsın? Korumak için illa yatağa mı atması gerekiyor? 

tarihinde lawrenceKrauss tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
3 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

kendisi  52 yaşlarında  işte. koca  kadınları  nasıl  evlatlik  alsın  korumak  için  namusuna  alıyor  kadınları. 

 

Koskoca kadınlar diyorsun?

Ebubekir kizi Ayse - 9

Omer kizi Hafsa -18

Haris kizi Cuveyriye -13

Zeyd kizi Reyhane -19  Halasının kızı
Huvey kizi Safiye -17

Sem'un kizi Marya Kibri - 20

Ummu Seleme (Hine)- 27

 

ve ufak yaştaki cariyeleri...... diye öyle gider bu.... namus akıyor adamın heryerinden ellah bozmasın....

tarihinde lawrenceKrauss tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
9 dakika önce, lawrenceKrauss yazdı:

 

Koskoca kadınlar diyorsun?

Ebubekir kizi Ayse - 9

Omer kizi Hafsa -18

Haris kizi Cuveyriye -13

Zeyd kizi Reyhane -19  Halasının kızı
Huvey kizi Safiye -17

Sem'un kizi Marya Kibri - 20

Ummu Seleme (Hine)- 27

 

ve ufak yaştaki cariyeleri...... diye öyle gider bu.... namus akıyor adamın heryerinden ellah bozmasın....

işte  bir  yandan  dostluk  kurmak  amaç .Osmanlida  bile  yapılmış  başka  milletler de de  yakınlık  için  kız  alma evlenme  

Link to post
Sitelerde Paylaş

AHZAP

4- Allah, bir adamın göğüs boşluğunda iki kalp yaratmamıştır. Zıhar yaptığınız eşlerinizi sizin anneniz yapmamıştır, evlatlıklarınızı da sizin oğullarınız kılmamıştır. Bu konularda söylediğiniz sözler, ağızlarınızın bir lakırdısıdır. Allah, hakkı söyler ve O, gerçek yola kılavuzlar.

 

Ayetin açıklaması

Araplar arasındaki bir geleneğe göre, bir adam karısına «sen bana anamın sırtı gibisin» dedi mi, o kadın kendi anası gibi sayılır ve artık o adam ona yanaşamazdı. İşte buna «zıhâr» denirdi. Âyette, bir insanda iki kalbin birarada bulunmadığı gibi, hem annelik hem zevceliğin, hem başka soydan evlâtlık hem gerçek oğul olma vasfının birleşemeyeceği anlatılmaktadır. Kur’an, Araplardaki bu iki geleneği (zıhâr ve evlâtlık edinmeyi) tanımamıştır. Zıhâr yapılması halinde, ceza olmak üzere «keffâret» hükmü getirilmiştir (bak. Mücâdele 58/ 1-4). Âyette Araplar arasında akıllı kişilerin iki kalp taşıdığı yolundaki inanca işaret olunduğu da bazı tefsirlerde belirtilmektedir.

 

Kuran evlatlık edinmeyi tanımıyorsa...

Muhammedin geliniyle evliliği kime örnek olacaktır?

Link to post
Sitelerde Paylaş
5 saat önce, lawrenceKrauss yazdı:

 

Kan bağına gerek yok bugün komşunun küçücük kızına bile şehvet duyman sapıklıktır. Aynı zamanda zeynep muhammedin halasının kızıdır ! Bu allah denen put bilmiyormu akrabalık derecesi artıkça çocukların daha yüksek şansla sakat doğacağını?  Madem allahın,  bu zeynep denen şahısla muhammedin arasını yapma planı vardı ,akraba olmayacak bir anne babadan yarataydı zeynebi! İnsanlar en azından bu durumu örnek alıp bugün akrabalarıyla evlenmezdi ! Ama gel gelelimki bugün akraba evliliği islam ülkelerinde doğal karşılanmaktadır ve akraba evliliğinin en çok görüldüğü ülkelerde islam ülkeleridir. Sebebide peşinden gittikleri sahtekar...

Gördüğünüz gibi  bu kuranın heryeri saçmalık , muhammed şehvetini gidermek için kendine özel ayet indirmiştir bu durumda...

Akraba evliliği o dönemde o coğrafyada yaygın olan ve o günün algısıyla normal karşîlanan bir şey sadece o coğrafya değil o dönemde bütün coğrafyalarda yaygın bir şey insan nüfusu şimdiki kadar çok değil ayrıca kabile,kavim, boy, derebeyliği gibi gruplar halde insanlar yaşıyor yani akraba evliliği o dönemin sosyolojisi içinde değerlendirildiğinde normal. O dönemde akrabalardan olan evliliklerde doğan çocuklar sakat olmuyor bugün bile köylere gidin akraba evlilikleri yaygın doğan çocuklar sakat doğmuyor

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...