Jump to content

Fetih suresi 27 gelecekten haber


Recommended Posts

2 saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

eşari  nasıl  diyebilir ki bunu yük  yüklemez  diyor kuranda açıkça 

sen dkabcı olduğunu yazmıştın bunu sormanı tuhaf karşılıyorum yük yüklenebileceği de yüklenemeyeceği de kurandan çıkıyor hangi ayetlerdi onlar ve nedendi? yazar mısın?

tarihinde Kaz tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 46
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

15 dakika önce, Kaz yazdı:

sen dkabcı olduğunu yazmıştın bunu sormanı tuhaf karşılıyorum yük yüklenebileceği de yüklenemeyeceği de kurandan çıkıyor hangi ayetlerdi onlar ve nedendi? yazar mısın?

bakara 285-286 da kişiye  kaldiracagindan fazlası  yuklenmez diyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş
6 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

ne alaka kuranda yuklemez diyor bu açık  zaten

sen laftan kaçınıyorsun ve bunun mazereti olamaz ben de ateistim sonuçta iman etmeye gücüm yetmiyor islamdan haberim de var, tuhaftır ki eşarinin delil gösterdiği ayetleri de yazamadın hud 20 kehf 101 bu iki ayet istitaat fiiliyle kullanılır ingilizcedeki karşılığı can/can't olan, amenerasulude ise zıttı yazıyor.

tarihinde Kaz tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
6 dakika önce, Kaz yazdı:

sen laftan kaçınıyorsun ve bunun mazereti olamaz ben de ateistim sonuçta iman etmeye gücüm yetmiyor islamdan haberim de var, tuhaftır ki eşarinin delil gösterdiği ayetleri de yazamadın hud 20 kehf 101 bu iki ayet istitaat fiiliyle kullanılır ingilizcedeki karşılığı can/can't olan, amenerasulude ise zıttı yazıyor.

dediğiniz ayetlere baktım alakasız ayetleri  direk  kopyalar mısınız  buraya?

Link to post
Sitelerde Paylaş
10 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

dediğiniz ayetlere baktım alakasız ayetleri  direk  kopyalar mısınız  buraya?

Bilmemeniz mühim değil, ancak ayetler alakalı

 (hud20)اُو۬لٰٓئِكَ لَمْ يَكُونُوا مُعْجِز۪ينَ فِي الْاَرْضِ وَمَا كَانَ لَهُمْ مِنْ دُونِ اللّٰهِ مِنْ اَوْلِيَٓاءَۢ يُضَاعَفُ لَهُمُ الْعَذَابُۜ مَا كَانُوا يَسْتَط۪يعُونَ السَّمْعَ وَمَا كَانُوا يُبْصِرُونَ

(kehf101)اَلَّذ۪ينَ كَانَتْ اَعْيُنُهُمْ ف۪ي غِطَٓاءٍ عَنْ ذِ كْر۪ي وَكَانُوا لَا يَسْتَط۪يعُونَ سَمْعاً۟

tarihinde Kaz tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Kehf suresine göre kafirler inanmaya güç yetiremiyor hud suresinde cehennemdekiler dünyadayken ne görebilmiş ne işitebilmişler bunu ben demiyorum sizin mezhebiniz diyor eğer alakasız ise.

tarihinde Kaz tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

16 Haziran 630.

Müminler Mekke'ye girdiler;

direniş, çatışma olmadı...

 

Bu

fetih günü olandı;

hac değildi.

48:27'de ise hacdan söz ediyor.

Müminler hac ibadetini bir sonraki ay yerine getirdiler, Zilhiccede (Tevbe 3); 

fetih Ramazanda yani oruç tutulan ayda oldu; Ramazan ayında hac yapılmaz

yoksa yoksullar için hayvan bağışlayamayan hacıların oruç kefareti iptal olur.

 

Fetih 27:

 

Allah elbet elçisinin düşünü gerçektir diye onayladı

güven içinde, başlarınızı traş etmiş olarak 

Mescidil Harâm'a in şaallah kesinlikle gireceksiniz... 

 

Önce

bir soru:

 

sadaka: onayladı demek

sadakallah: Allah onayladı

 

Örneğin Kuran

kendisinden önceki kitapları 

doğrudur diye onayladı.

 

48:27'de söylenen

böyle bir onay verme midir

ya da kehanet mi;özellikle,

"Allah ister ise"deki ŞART ifadesi göz önüne alındığında?

 

baş zırhı (resim) ile ilgili görsel sonucu

 

Sonra

Arapça metindeki muhalkîne kelimesini 

traş etmiş olarak diye okurken

bence bir daha bir daha düşünmek gerekiyor:

başı traş etmek ile güven içinde olmak arasıda bir bağ yok gibi...

 

Var mı?

 

Arapça "muhallıkîne"deki halka kavramı önemli

yani aslında halkalardan oluşan "zırh"tır bu.

Belki başlarından zırhı çıkardılar: muhallıkîne ru'us ekum 

çünkü hac güven varsa yapılır ve zırh güven varsa çıkarılır.

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 06.02.2020 at 01:10, akılsızşuursuzatom said:

Bu ayetlerde mekke'nin fethi  söz konusudur.Bu riskli ayetleri Muhammed nasıl  yazmıştır.çünkü; fetih  olmasaydı Muhammed yalancı  çıkacaktı. 

 

Andolsun ki Allah, elçisinin rüyasınıI doğru çıkardı. Allah dilerse siz güven içinde başlarınızı tıraş etmiş ve kısaltmış olarak, korkmadan Mescid-i

Haram´a gireceksiniz. Allah sizin bilmediğinizi bilir. İşte bundan önce size yakın bir fetih verdi.

 

 

Benim anladığım

bu iletide

bir "kehanet"ten söz edilerek

şu öne sürülüyor:

 

Allah'ın elçisi 

rüyasında 

Mekke'yi fethettiklerini gördü;

o rüyayı Allah doğru çıkardı

 

Doğru çıkardı: gerçekleştirdi, oldurdu

 

Peki, o rüya 

bir ayette

fetihten ÖNCE anıldı mı?

 

Eğer anıldıysa

Mekke'nin fethedilmesiyle rüya gerçek olmuştur;

ve ayetteki "kehanet"i Allah doğru çıkarmıştır.

Öyle bir ayet var mı?

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 08.02.2020 at 05:03, Hasan Akçay yazdı:

Örneğin Kuran

kendisinden önceki kitapları 

doğrudur diye onayladı.

müslümanlara göre göre önceki kitaplar tahrif edilmiştir böyle diyorsunuz işte tahrif edilmemiş kitapları kuran onaylıyor

 

On 08.02.2020 at 05:03, Hasan Akçay yazdı:

48:27'de söylenen

böyle bir onay verme midir

değil mi?

 

On 08.02.2020 at 05:03, Hasan Akçay yazdı:

ya da kehanet mi;özellikle,

"Allah ister ise"deki ŞART ifadesi göz önüne alındığında?

siz tekvir 29.ayete ve enfal 17.ayete bakarmısınız bu kaza kader konusu ile alakalıdır ayrıca açık konuşmuyorsunuz kısa cümleciklerle alt alta yazmayın ipucu verir gibi konuşmayın açık olun.

 

10 saat önce, Hasan Akçay yazdı:

Peki, o rüya 

bir ayette

fetihten ÖNCE anıldı mı?

sonuç olarak size göre ayetin nüzulu fetihten önce mi sonra mı oldu dayanakalrınız nedir yazın fikrinizi belirtin lütfen toplu olarak.

On 08.02.2020 at 05:03, Hasan Akçay yazdı:

Sonra

Arapça metindeki muhalkîne kelimesini 

traş etmiş olarak diye okurken

bence bir daha bir daha düşünmek gerekiyor:

başı traş etmek ile güven içinde olmak arasıda bir bağ yok gibi...

 

Var mı?

 

Arapça "muhallıkîne"deki halka kavramı önemli

yani aslında halkalardan oluşan "zırh"tır bu.

Belki başlarından zırhı çıkardılar: muhallıkîne ru'us ekum 

çünkü hac güven varsa yapılır ve zırh güven varsa çıkarılır.

ayette kısaltma ifadesini neye yoruyorsunuz? "muḳaSSirīne"

tarihinde Kaz tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
3 hours ago, Kaz said:

ayette kısaltma ifadesini neye yoruyorsunuz? "muḳaSSirīne"

 

 

48:27'deki قصر kasara fiili bir şeyden eksiltmek demek;

örneğin arazide kafirlerin size saldırmak üzere olmasından endişe ediyorsanız

salâttan eksiltmeniz günah değildir -lâ cünâhun an taksuru mines salât.

 

Şu anda vaktim bu kadar;

görüşmek üzere.

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
Alıntı

 

48:27'deki قصر kasara fiili bir şeyden eksiltmek demek;

örneğin arazide kafirlerin size saldırmak üzere olmasından endişe ediyorsanız

salâttan eksiltmeniz günah değildir -lâ cünâhun an taksuru mines salât.

 

Şu anda vaktim bu kadar;

görüşmek üzere.

 

 

Cümleyi bütünlük içinde böyle anlamak zorlamadır imkansızdır orada salat ifadesi de yok, birileri sizi islamda bidat ortaya çıkarmakla itham etmesi kaçınılmaz bunu söylmekte bana kalmadı.

  مُحَلِّق۪ينَ رُؤُ۫سَكُمْ وَمُقَصِّر۪ينَۙ

orada vav var yani başlarınızı tıraş etmiş ve kısaltmış olarak, diyanetin resmi mealine katılıyorum.

Nisa 101.ayet dediğiniz gibidir tarihsel olarak da uyumlu cümleden de o çıkar.

 

tarihinde Kaz tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
21 minutes ago, Kaz said:

Cümleyi bütünlük içinde böyle anlamak zorlamadır imkansızdır orada salat ifadesi de yok,

birileri sizi islamda bidat ortaya çıkarmakla itham etmesi kaçınılmaz bunu söylmekte bana kalmadı.

  مُحَلِّق۪ينَ رُؤُ۫سَكُمْ وَمُقَصِّر۪ينَۙ

orada vav var yani başlarınızı tıraş etmiş ve kısaltmış olarak, diyanetin resmi mealine katılıyorum.

Nisa 101.ayet dediğiniz gibidir tarihsel olarak da uyumlu cümleden de o çıkar.

 

 

Madem birilerinin beni islamda bidat ortaya çıkarmakla itham edebileceğini söylemek 

size kalmadı, söylemek zorunda hissetmeyin kendinizi. Yani rahat olun.    

 

*

 

48:27'deki "قصر"ya gelince,

saldırıya uğramıyacağınıza güvendiğinizde nasıl olmanız beklenir; 

zırhınızı giysinizden eksiltip te zırhsız olmanız mı,

başınızı traş edip te saçsız olmanız mı? 

 

Tutarlı olmak adına yalnızca soruyorum, iddiam yok;

bir forumda benden başkaları dile getirdi bunu,

üzerinde durmaya değer gördüm.   

Link to post
Sitelerde Paylaş
20 dakika önce, Hasan Akçay yazdı:

Madem birilerinin beni islamda bidat ortaya çıkarmakla itham edebileceğini söylemek 

size kalmadı, söylemek zorunda hissetmeyin kendinizi. Yani rahat olun.    

Sünnilere ve mukallid güruha göre yaptığınız bidat ve onlar bidat deyince cidden kastediyorlar ve duygusallaşıyorlar.

 

31 dakika önce, Hasan Akçay yazdı:

bir forumda benden başkaları dile getirdi bunu,

üzerinde durmaya değer gördüm.   

konu linkleriniz varsa koyabilirsiniz ancak forumda dile getirilmesi bu görüşe hiç bir makuliyet kazandırmaz.

Link to post
Sitelerde Paylaş
15 hours ago, Kaz said:

sonuç olarak size (Hasan Akçay'a göre) göre

ayetin nüzulu fetihten önce mi sonra mı oldu

dayanakalrınız nedir yazın fikrinizi belirtin lütfen toplu olarak.

 

 

Fetih 27'de iki konu var: 

 

1

Elçinin geçmişte görmüş olduğu rüya.

O rüya hangi olayla ilgiliydi bilmiyorum ama ayet o rüyadan sonra nazil oldu

çünkü "Allah, elçisinin rüyasını gerçek olarak doğruladı (ya da yerine getirdi)" deniyor

صَدَقَ اللَّهُ رَسُولَهُ الرُّؤْيَا بِالْحَقِّ

 

O rüyadaki olay 

insanların

Allah'ın dinine dalga dalga girmesiydi belki (110:2);

emin değilim; ayet var mı diye onun için sordum.

 

2

Müminlerin elçiyle birlikte gelecekte yapacağı hac ibadeti.

Fetih 27 o ibadetten önce nazil oldu

çünkü "Allah isterse Mescidil Haram'a güven içinde gireceksiniz" deniyor

لَتَدْخُلُنَّ الْمَسْجِدَ الْحَرَامَ إِن شَاءَ اللَّهُ آمِنِينَ 

 

16 Haziran 630'da hillali görülen Ramazan ayının ilk günü

fetih anlamında Mekke'ye girildiği vakit müminler güvende değildi, güvende hissetmediler kendilerini;

güvende hissetmediler ki Mescidil Haram'da müşriklerle ateşkes anlaşması yapmak ihtiyacı duydular (9:7).

Hac ibadeti bir sonraki ay olan Zilhiccede yapıldı (9:3); güven sağlanmış, müminlere güven gelmişti artık.

tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...