Jump to content

Ateistlerin de Kabul Edebileceği Bir Tanrı Modeli


Recommended Posts

On 17.02.2020 at 19:33, HATEM said:


Ben size Ahlâksız şerefsiz namussuz, vicdânsızsınız demedim ki...
"Bunların sizdeki varlığını kanıtlayın, buyrun nerde yazıyorsa kitabınızı getirin" dedim.

 

Annene tecavüz ediliyor, onu kurtarabilecek durumdasın. 

Önce hemen koşup kuran'da tecavüzün hükmüne mi bakıyorsun? Dergâha email mi atıyorsun? 

 

Aklını kullanmaya başlamanı engelleyen ne senin? Düşüncelerin için sorumluluk kabul etmenin engeli ne? Manyak falan mısın?

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 78
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

On 17.02.2020 at 10:58, HATEM said:

Sürekli saçmalıyorsun, aslında ağzında bir bakla var, bir türlü çıkartamıyorsun.
Yeni Dünyâ düzeni ile ilgili ağzındaki baklayı çıkarsan da millet bi rahatlasa.
Her cümlendeki saçmalıklara yorum yapmaktan kurtuluruz.

Fırsatı bulmuşken, Ben yine de bu cümlendeki yanlışı göstereyim.
Âdil olmayan Bir Tanrı (Allah) olamaz.
Âdil olmayan Tanrı, Tek bir hücre, tek bir atom bile yaratamaz.
Söylediklerimi anlayabilmek için Matematik ve Fizik kurallarının ve hiç bir kuralın olmadığı bir âlem hayâl et. O zamân Böyle bir âlemin olamayacağını anlarsın.

 

Neden?

 

Eğer, zalim, hak yiyen, şerefsiz, adaletten gram nasip almamış bir tanrı nasıl olur, olur mu, merak ediyorsan, allah denen bedevi putçuğuna bak.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Şimdi, bayşapka yazdı:

 

Annene tecavüz ediliyor, onu kurtarabilecek durumdasın. 

Önce hemen koşup kuran'da tecavüzün hükmüne mi bakıyorsun? Dergâha email mi atıyorsun? 

 

Aklını kullanmaya başlamanı engelleyen ne senin? Düşüncelerin için sorumluluk kabul etmenin engeli ne? Manyak falan mısın?

 


Dinlerken bile utanmıştım ama hazret (M. Özak) çok doğru söylüyordu,
"Bizi Ümmet-i Muhammed den Yapan Allah'a sonsuz şükürler olsun" diyordu bir dûasında...
"Kitapsız olsaydık, aile içi cinsel ilişkinin kötülüğünü nerden bilecektik" anlamına gelen iğrenç fiilleri hatırlatarak dûasına devâm ettmişti...

Kâfirlerde ateistlerde akıl olmaz. Akıl,, kalpte olan bir Nûr'dur, İyiyi ve kötü'yü temyiz (ayırma) kâbiliyetine sâhiptir. Akıl, İbret alır, Akıbeti hesâb eder.
Kalpte bir nûr olan Akıl,, ancak mü'minlerde bulunur.
Mü'minlerde ki akla,, "Akl-ı Meâd" denir.. Kâfirlerdekine "akl-ı Maaş" derler.
Akl-ı maaş a, Dünyevî akıl veyâ zekâ diyebiliriz.

Şimdi gelelim,  Ateist olmanızdan kaynaklı iğrenç durumunuza...

Hâ bu arada,
"Akıl, kalpte olan bir nûrdur" ve "yalnızca mü'minlerde bulunur"
Açıklamasının içinde,, Bize iyiyi ve kötüyü bildiren kitabın (ışığın), aklımızın içinde gizli olduğunu ve kötü bir iş gördüğümüz zamân,
Hâriçteki kitâbı incelemeden kötü veyâ iyi bir işi ÂNINDA aklımızla farkettiğimizi,, anlaman için bir kez daha altını çizerek ifâde ediyorum.
Şimdi gelelim size,

Senin, annenle ilişkiye girmeni engelleyen Bir kitabın var mı?
Senin, annenle veyâ kardeşinle ilişkiye girmenin kötü olduğunu yazan bir kitabın var mı?

"Kitabım, aklımdır" diyorsan,
-Sizde akıl olmaz ama Beynini ve zekânı kastediyorsun ve buna akıl diyorsun, öyle kabûl edelim-

"Bir ateist olarak aklım ve ateistlerin akılları, aile içi cinsel ilişkiyi kötü görür ve reddeder"
Diyorsan bu iddiân doğru değildir.
Sen özel olarak, aile içi cinsel ilişkinin çirkin ve kötü olduğunu düşünebiliyor seviyede olabilirsin.
Müslümân bir çevrede doğduğun için  (İçsel değil) Çevresel olarak nûr'lanmış olduğundan için böyle düşünme seviyesine ulaşmış olabilirsin.
Eğer aklınız (ateistlerin akılları) bir kitap olsaydı, bu işin  çirkinliği ve kötülüğü husûsunda bütün ateistler müttefik olurdunuz.
Mâlesef bir kitâbınız yok. Aklınız da bir kitap değil.

Link to post
Sitelerde Paylaş
7 saat önce, bayşapka yazdı:

 

Neden bir?

Buradaki bir sayı sıfatı değil.

 Başına geldiği kelimenin anlamına kuvvet veya kesinsizlik vermede ve daha birçok konuda kullanılır.

Bir Türkçede anlamı en çok olan kelimelerden biridir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Şimdi, haci yazdı:

Buradaki bir sayı sıfatı değil.

 Başına geldiği kelimenin anlamına kuvvet veya kesinsizlik vermede ve daha birçok konuda kullanılır.

Bir Türkçede anlamı en çok olan kelimelerden biridir.


"Buyrun arkadaşlar, Şeytânın Tanrılığını kabûl etmeye doğru gidelim"
Demeye çalışıyorsun.

Link to post
Sitelerde Paylaş
39 dakika önce, HATEM yazdı:


"Buyrun arkadaşlar, Şeytânın Tanrılığını kabûl etmeye doğru gidelim"
Demeye çalışıyorsun.

 

Şeytanla ne alakası var. Şeytanı kabul eden onun suç ortağı sapık Allah'ı da kabul ediyor demektir. Bunlar mitolojik figürler. Onlara ancak muhakeme yeteneği olmayan, sorgulamayan ve düşünmek istemeyenler inanırlar.

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 19.02.2020 at 19:24, HATEM said:


Dinlerken bile utanmıştım ama hazret (M. Özak) çok doğru söylüyordu,
"Bizi Ümmet-i Muhammed den Yapan Allah'a sonsuz şükürler olsun" diyordu bir dûasında...
"Kitapsız olsaydık, aile içi cinsel ilişkinin kötülüğünü nerden bilecektik" anlamına gelen iğrenç fiilleri hatırlatarak dûasına devâm ettmişti...

Kâfirlerde ateistlerde akıl olmaz. Akıl,, kalpte olan bir Nûr'dur, İyiyi ve kötü'yü temyiz (ayırma) kâbiliyetine sâhiptir. Akıl, İbret alır, Akıbeti hesâb eder.
Kalpte bir nûr olan Akıl,, ancak mü'minlerde bulunur.
Mü'minlerde ki akla,, "Akl-ı Meâd" denir.. Kâfirlerdekine "akl-ı Maaş" derler.
Akl-ı maaş a, Dünyevî akıl veyâ zekâ diyebiliriz.

Şimdi gelelim,  Ateist olmanızdan kaynaklı iğrenç durumunuza...

Hâ bu arada,
"Akıl, kalpte olan bir nûrdur" ve "yalnızca mü'minlerde bulunur"
Açıklamasının içinde,, Bize iyiyi ve kötüyü bildiren kitabın (ışığın), aklımızın içinde gizli olduğunu ve kötü bir iş gördüğümüz zamân,
Hâriçteki kitâbı incelemeden kötü veyâ iyi bir işi ÂNINDA aklımızla farkettiğimizi,, anlaman için bir kez daha altını çizerek ifâde ediyorum.
Şimdi gelelim size,

Senin, annenle ilişkiye girmeni engelleyen Bir kitabın var mı?
Senin, annenle veyâ kardeşinle ilişkiye girmenin kötü olduğunu yazan bir kitabın var mı?

"Kitabım, aklımdır" diyorsan,
-Sizde akıl olmaz ama Beynini ve zekânı kastediyorsun ve buna akıl diyorsun, öyle kabûl edelim-

"Bir ateist olarak aklım ve ateistlerin akılları, aile içi cinsel ilişkiyi kötü görür ve reddeder"
Diyorsan bu iddiân doğru değildir.
Sen özel olarak, aile içi cinsel ilişkinin çirkin ve kötü olduğunu düşünebiliyor seviyede olabilirsin.
Müslümân bir çevrede doğduğun için  (İçsel değil) Çevresel olarak nûr'lanmış olduğundan için böyle düşünme seviyesine ulaşmış olabilirsin.
Eğer aklınız (ateistlerin akılları) bir kitap olsaydı, bu işin  çirkinliği ve kötülüğü husûsunda bütün ateistler müttefik olurdunuz.
Mâlesef bir kitâbınız yok. Aklınız da bir kitap değil.

 

Burada ateizmle ilgili birşey yok, insanlıkla ilgili birşey var. Ve din insanlığı hem yaşıyor hem de reddediyor.

Ancak aklın kitapda değil kafanda olduğunu kabul ettiğin zaman normal bir insan olabilirsin. Belki OCD ilaçlarını da bırakırsın.

Herkes kendi işine geldiği şekilde karar verir. Şimdi sana bebeğe anlatır gibi anlatacağım. 

 

Örneğin çalarsan ya da ensest ilişkiye girersen buna alışırsın. Sonra da tekrar edip durduğun için toplum tarafından yargılanırsın.

Yani toplumdan korkacaksın, biraz da ödlek olacaksın. Bunun ötesinde bir insanlık dersi de bulamazsın.

 

Bu bilgeliği sunan bir tanrı modeli varsa buyrun getirin, yoksa ben talibim. 

 

tarihinde bayşapka tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Şimdi, bayşapka yazdı:

 

Burada ateizmle ilgili birşey yok, insanlıkla ilgili birşey var. Ve din insanlığı hem yaşıyor hem de reddediyor.

Ancak aklın kitapda değil kafanda olduğunu kabul ettiğin zaman normal bir insan olabilirsin. Belki OCD ilaçlarını da bırakırsın.

Herkes kendi işine geldiği şekilde karar verir. Şimdi sana bebeğe anlatır gibi anlatacağım. 

 

Örneğin çalarsan ya da ensest ilişkiye girersen buna alışırsın. Sonra da tekrar edip durduğun için toplum tarafından yargılanırsın.

Yani toplumdan korkacaksın, biraz da ödlek olacaksın. Bunun ötesinde bir insanlık dersi de bulamazsın.

 

Bu bilgeliği sunan bir tanrı modeli varsa buyrun getirin, yoksa ben talibim. 

 


Mantık hatâlarınızı göstermekten Bezdim.
Saçma sapan cevaplar vermeyi bırakın yoruldum artık.

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 16.02.2020 at 19:25, haci yazdı:

Böyle bir Tanrı modeli oluşturmak mümkün mü?

 

mümkün şöyle özellikleri olabilir: cehennemde yakmayan,cennete giriş için bir ibadet şart koşmayan (sadece  damsız girilmez :) )mütevazı   hani oğluyla arkadaş gibi olan babalar gibi ,bir tanrı modeli olabilir ama  bu tarz bir tanrı modelini bence avrupa kiliseleri çoktan geliştirdi sanırım.. bu sizin tanrınız olabilir ateizler.. ben sanırım agnostiğim çünkü kendimi ateiz olarak tanımlayamıyorum nedense...

Link to post
Sitelerde Paylaş
20 hours ago, HATEM said:


Mantık hatâlarınızı göstermekten Bezdim.
Saçma sapan cevaplar vermeyi bırakın yoruldum artık.

 

Bebeğin anlayacağı şekilde anlattım. 

Anlamıyorsun, bir sonraki başlıkta kendine reset atıp tekrar aynı saçmalıkları yazıyorsun. 

Profesyonel dinci. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 2 weeks later...
On 17.02.2020 at 19:07, HATEM said:


Şöyle olabiliyor.
Benim bir bedenim var, Fakat ben bedenden ibâret değilim. Bedenimdeki en küçük hücre bile bana âit olmasına rağmen.
Ben bir çok yönden bedenimden içkin ve aşkınım.

Bu düşünceye göre evren yada doğa yada varlık tanrının bedenidir yani öyle mi....

Bu bedenin bir canı hissi düşüncesi bir vicdanı duygusu yani bilinci benliği de var ve biz ona mı tanrı diyoruz...

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, kirec yazdı:
On 17.02.2020 at 18:07, HATEM yazdı:


Şöyle olabiliyor.
Benim bir bedenim var, Fakat ben bedenden ibâret değilim. Bedenimdeki en küçük hücre bile bana âit olmasına rağmen.
Ben bir çok yönden bedenimden içkin ve aşkınım.

Bu düşünceye göre evren yada doğa yada varlık tanrının bedenidir yani öyle mi....

Bu bedenin bir canı hissi düşüncesi bir vicdanı duygusu yani bilinci benliği de var ve biz ona mı tanrı diyoruz...

 


Eşyâyı Kâinât, ya'nî Maddî âlem, Sonsuz Evren,,
Bunun içinde İnsânları düşünme, Maddî âlem derken İnsânsız Evreni kastediyorum.
İnsânsız Evren,, Allah'ın gölgesidir.
İnsânsız Evrenin Allah'a nisbeti, Allah'ın gölgesi mesâbesindedir (seviyesindedir).

Hiçbir Gölgenin, Gölge sâhibinden ayrı bir varlığı yoktur. Ama Gölge ve sâhibi arasında varlık mertebesi açısından çok fark vardır. Fakat ikisinin kaynağı da tek varlıktır.

Maddî âlemin Hakk'a olan nisbeti (Bağıntısı), gölge seviyesindedir. Beden seviyesinde değil.

Allah (c.c.) ile çok daha yakın münâsebet, İnsân için geçerlidir.

Çünkü Allah insânı iki eliyle ve kendi sûretinde (dış yüzünde) yarattı.

Ya'nî, İnsânın içyüzü (mâ'nâları, duyguları, Rûhu), Allah'ın dış yüzüdür (Gölgenin daha üst seviyesi, aynadaki görüntü gibi)

Daha da ileriye gidelim...

Allah'ın iç yüzü?

Daha da ileriye gidelim...

Allah'ın Zât'ı...

Allah'ın Zât'ını idrâk edemeyiz Mutlak tektir.

Gölgesini bilebiliriz açıkça görüyoruz zâten.. Dışyüzünü bilebiliriz (İnsânları bilirsek biliriz). İç yüzünü hayâl edebiliriz.
Zât'ının sâdece tekliğini bilebiliriz. İdrâk ve hayâl edemeyiz.

Verdiğim anlamları zihninde oturtabilmen için kendini göz önüne al.

Senin gölgen var, Gölgenin bir üst kademesi senin sûretin (aynadaki görüntün), sûretinin bir üst kademesi maddî bedenin.
Maddî bedeninin bir üst kademesi duyguların sıfatların, bir üst kademesi Rûhun...Onun da üstü, Allah'ın ilmindeki (a'yân-ı sâbite), ilmî mâhiyetin (kulu olduğun isim)

tarihinde HATEM tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, kirec yazdı:

Bu bedenin bir canı hissi düşüncesi bir vicdanı duygusu yani bilinci benliği de var ve biz ona mı tanrı diyoruz...


"Allah'a bir cân borcum var" denir ya,, Anla ki, cân, bizden çok O'na âittir.

Tende Cân'dır Cân da cânanımdır diye ilâhî var. Tende Cân olan O'dur.

Sağım solum gözler idim, Dost yüzün görsem diye, Ben taşrada (dışarda) arar idim, Ol cân içinde cân imiş

Yûnus Emre hazretleri de şöyle İfâde etmiş. "Bir Ben vardır bende, benden içeri"

Kur'ânda da şöyle gelmiş. "Şah damarınızdan daha yakınım"

Link to post
Sitelerde Paylaş
22 hours ago, HATEM said:


"Allah'a bir cân borcum var" denir ya,, Anla ki, cân, bizden çok O'na âittir.

Tende Cân'dır Cân da cânanımdır diye ilâhî var. Tende Cân olan O'dur.

Sağım solum gözler idim, Dost yüzün görsem diye, Ben taşrada (dışarda) arar idim, Ol cân içinde cân imiş

Yûnus Emre hazretleri de şöyle İfâde etmiş. "Bir Ben vardır bende, benden içeri"

Kur'ânda da şöyle gelmiş. "Şah damarınızdan daha yakınım"

Çok fantastik düşünceler...

 

Açıkçası benim hoşuma gidiyor...

 

Amakı hayal tadında...

 

Tanri her insanda bu hayatı mı deneyimliyor...

Link to post
Sitelerde Paylaş
3 saat önce, kirec yazdı:

Çok fantastik düşünceler...


Fantastik değil, süzme hakikat (gerçek).
 

 

3 saat önce, kirec yazdı:

Tanri her insanda bu hayatı mı deneyimliyor...

 
Muhakkak ki ben, benim ve sizin Rabbiniz olan Allah'a tevekkül ettim (Dayandım, güvendim).
Yürüyen hiçbir canlı mahlûk (dabbe) yoktur ki; O (Allahû Tealâ), onun perçeminden (Nâsiyesinden, alnından) tutmuş olmasın.
Muhakkak ki benim Rabbim, Sıratı Mustakîm üzeredir (Doğru yol üzre yürür). (Hud 56)

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 05.03.2020 at 11:49, HATEM said:


Fantastik değil, süzme hakikat (gerçek).
 

 

 
Muhakkak ki ben, benim ve sizin Rabbiniz olan Allah'a tevekkül ettim (Dayandım, güvendim).
Yürüyen hiçbir canlı mahlûk (dabbe) yoktur ki; O (Allahû Tealâ), onun perçeminden (Nâsiyesinden, alnından) tutmuş olmasın.
Muhakkak ki benim Rabbim, Sıratı Mustakîm üzeredir (Doğru yol üzre yürür). (Hud 56)

İşte bunlar hep inanç...

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...