Jump to content

Allahın varlığı ve mahiyeti farklı şeylerdir.


Recommended Posts

Bir şeyin varlığını ilmek başka mahiyetini bilmek başkadır. Kainatta birçok şey vardır ki akıl onların varlıklarını apaçık bildiği halde mahiyetlerini kavrayamamaktadır. Mesela insan yer çekimini bildiği ve ona tabi olduğu halde onun mahiyeti hakkında hiçbir fikir sahibi değildir. Annenin yavrusuna şefkatiyle sarılmasıyla anladığımız şefkat duygusunun nasıl olduğu konusunda  hiç kimse fikir sahibi değildir. Hayal,Rüya gibi unsurların varlığı nasıl ortada ise onların mahiyetlerinin bilinmemeside bir o kadar açıktır. Eser ustasını idrak edip anlayamayacağı gibi akılda kendisini yaratanın mahiyetini anlayamaz.  Çünkü akıl yaratılmıştır. Sanat eseridir sınırlıdır görmenin ,duymanın,işitmenin  yani beş duyu oranının bir sınırı olduğu gibi aklında bir sınırı vardır. İnsan kendisinin içinde bulunduğu vicdanın mahiyetini dahi bilmez. Çünkü bu sayılan varlıklar cismani olmadığından akıl onlara bir şekil ve siret giydiremez. Mesela vicdan şefkat hayal gibi unsurları düşünelim bunlar için uzunluk- kısalık, zayıflık -şişmanlık, büyüklük-küçüklük söz konusu değildir. Ama insan bu saydığımız şeylerin varlığını inkar edemez. İnsanın akıl,hayal,rüya,his,vicdan,hafıza gibi varlıkların mahiyetini bilemezken Allahın mahiyetini anlamaya çalışması demogojidir.  Çünkü Allah bütün sıfatları ile sonsuzdur,sınırsızdır, ezelidir,ebedidir. Sınırlı olanın sınırsızı başlangıcı ve sonu olanın ezeli ve ebedi olanı anlaması mümkün değildir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
22 hours ago, Kindi said:

Bir şeyin varlığını ilmek başka mahiyetini bilmek başkadır. Kainatta birçok şey vardır ki akıl onların varlıklarını apaçık bildiği halde mahiyetlerini kavrayamamaktadır. Mesela insan yer çekimini bildiği ve ona tabi olduğu halde onun mahiyeti hakkında hiçbir fikir sahibi değildir. Annenin yavrusuna şefkatiyle sarılmasıyla anladığımız şefkat duygusunun nasıl olduğu konusunda  hiç kimse fikir sahibi değildir. Hayal,Rüya gibi unsurların varlığı nasıl ortada ise onların mahiyetlerinin bilinmemeside bir o kadar açıktır. Eser ustasını idrak edip anlayamayacağı gibi akılda kendisini yaratanın mahiyetini anlayamaz.  Çünkü akıl yaratılmıştır. Sanat eseridir sınırlıdır görmenin ,duymanın,işitmenin  yani beş duyu oranının bir sınırı olduğu gibi aklında bir sınırı vardır. İnsan kendisinin içinde bulunduğu vicdanın mahiyetini dahi bilmez. Çünkü bu sayılan varlıklar cismani olmadığından akıl onlara bir şekil ve siret giydiremez. Mesela vicdan şefkat hayal gibi unsurları düşünelim bunlar için uzunluk- kısalık, zayıflık -şişmanlık, büyüklük-küçüklük söz konusu değildir. Ama insan bu saydığımız şeylerin varlığını inkar edemez. İnsanın akıl,hayal,rüya,his,vicdan,hafıza gibi varlıkların mahiyetini bilemezken Allahın mahiyetini anlamaya çalışması demogojidir.  Çünkü Allah bütün sıfatları ile sonsuzdur,sınırsızdır, ezelidir,ebedidir. Sınırlı olanın sınırsızı başlangıcı ve sonu olanın ezeli ve ebedi olanı anlaması mümkün değildir.

Bu yaratici neden Allah mis. Bence herseyi Hindularin tanrisi Siva yaratti. Allah onun postasi, ayakkabilarini parlatir, gorusmelerini falan planlar ayakci iste bildigin.

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 17.04.2020 at 20:01, Kindi yazdı:

Bir şeyin varlığını ilmek başka mahiyetini bilmek başkadır. Kainatta birçok şey vardır ki akıl onların varlıklarını apaçık bildiği halde mahiyetlerini kavrayamamaktadır. Mesela insan yer çekimini bildiği ve ona tabi olduğu halde onun mahiyeti hakkında hiçbir fikir sahibi değildir. Annenin yavrusuna şefkatiyle sarılmasıyla anladığımız şefkat duygusunun nasıl olduğu konusunda  hiç kimse fikir sahibi değildir. Hayal,Rüya gibi unsurların varlığı nasıl ortada ise onların mahiyetlerinin bilinmemeside bir o kadar açıktır. Eser ustasını idrak edip anlayamayacağı gibi akılda kendisini yaratanın mahiyetini anlayamaz.  Çünkü akıl yaratılmıştır. Sanat eseridir sınırlıdır görmenin ,duymanın,işitmenin  yani beş duyu oranının bir sınırı olduğu gibi aklında bir sınırı vardır. İnsan kendisinin içinde bulunduğu vicdanın mahiyetini dahi bilmez. Çünkü bu sayılan varlıklar cismani olmadığından akıl onlara bir şekil ve siret giydiremez. Mesela vicdan şefkat hayal gibi unsurları düşünelim bunlar için uzunluk- kısalık, zayıflık -şişmanlık, büyüklük-küçüklük söz konusu değildir. Ama insan bu saydığımız şeylerin varlığını inkar edemez. İnsanın akıl,hayal,rüya,his,vicdan,hafıza gibi varlıkların mahiyetini bilemezken Allahın mahiyetini anlamaya çalışması demogojidir.  Çünkü Allah bütün sıfatları ile sonsuzdur,sınırsızdır, ezelidir,ebedidir. Sınırlı olanın sınırsızı başlangıcı ve sonu olanın ezeli ve ebedi olanı anlaması mümkün değildir.

 

Bu argümanı minikler kurar ve kullanır diyeceğim ama artık onlar bile daha gerçekçi ve somut yanıtlar istiyor.

Hani onları bile ikna etmen artık epeyce zorken bize karşı bu argümanlarla gelmen biraz talihsizlik olmuş.

 

Akıl, rüya, hayal kurma, hafıza vb aktivite ve özellikleri gayet net açıklayabiliyoruz, denin deyiminle mahiyetini de biliyoruz ama tut ki bilmiyoruz...

Onları bilmiyoruz diye niye bir başka mahiyeti bilinmeyenle kendimizi avutuyoruz? O da bilinmiyor madem, var olduğu konusunda nasıl emin olacağız? Üstelik tarifleri hep olumsuzluk üzerine. Yenmez içilmez, ne yerde ne gökte, zamansız mekansız, başlangısız sonsuz vs... Hiç yanıt yok. Hep ne olmadığı anlatılıyor çünkü ne olduğunu bilen yok. Çünkü yok.

 

Evet. Bugün de Allah'ın var olduğu iddiasını çürüttük şükür.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Allahın mahiyetini bildiğini iddia eden dincilerdir ilginç bir şekilde.

 

Amanda yemez, içmez, acıkmaz, yok olmaz, doğmaz, doğurmaz, ölmez, ezelidir, ebedidir, rahimdir, zalimdir vs. vs. vs. bir sürü terane sayar dururlar. 

 

Ama böyle dangalaklarda gelir, allah denen zamazingonun, muhammed namlı bir bedevinin karı kız kaldırmak için uydurduğu bir martavaldan ibaret olduğunu bilen, ateistlere anlatmya çıkar. 

 

Bir ateist için allahın mahiyeti bellidir: Bedevi palavrası, zortlaması. 

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...