Jump to content

DiNiN DiLiDE TÜRLCE OLMALi,FELLAHCA DEGiL


Recommended Posts

iste böyleee,

                     

Dinde TürkçülükDinde Türkçülük ( Ziya Gökalp - Türkçülüğün Esasları) Türkçülük, din kitaplarının ve hutbelerle vaazların Türkçe olması demektir. Bir millet, din kiaplarını
Dinde Türkçülük
Dinde Türkçülük ( Ziya Gökalp - Türkçülüğün Esasları) Türkçülük, din kitaplarının ve hutbelerle vaazların Türkçe olması demektir. Bir millet, din kitaplarınıTürkce degilde baska dilde okursa bosuna Okumus olur.Cünkü hicbirsey anlayamaz....
 

Dinde Türkçülük

PDF Yazdır Ağhesabı

Dinde Türkçülük
( Ziya Gökalp - Türkçülüğün Esasları)

Türkçülük,

din kitaplarının 

 

Hutbelerle vaazların Türkçe olması gerekir.

Bir millet, din kitaplarını okuyup anlayamazsa, doğaldır ki, dinin gerçek niteliğini öğrenemez.

Hatiplerin vaizlerin ne söylediklerini anlamadığından ibadetlerden de hiç bir zevk alamaz.

İmam-ı Azam hazretleri, hatta, namazdaki surelerin bile milli dilde okunmasının dince sakıncalı olmadığını söylemişlerdir.

                              Dedeniz: Ibrahim suresi 4 ayatinda söyle der biz kime din kitabi gönderdiysek peygamberide omilletten secmisiz.din kitabinide o milletin dilinde göndermisiz.Kitap göndermedigimiz milletler sorumlu degildir.Aslinda Islam kureyse gelmis,bütün araplara bile degilTanri bizi arabin dinini uygulamaya zorladigi falan yoktur.Hatta söyle diyor bu din MEKKE ve cevresi icin gönderilmistir.Amaaaa arabin yALANLARINA abtalligimizdan kanip Fellahin dinini sahiplenmisiz.Bu durumda sunu yapmamiz gerek.

-

 ibadetten alınacak dini heyecan ancak okunan duaların tamamen anlaşılmasına bağlıdır.

Halkımızın dini hayatını araştıracak olursak görürüz ki, törenler arasında en fazla heyecan duyanlar, namazlardan sonra ana diliyle yapılan içten yakarışlardır.

-

Müslümanların camiden çıkarken, büyük bir heyecan ve iç huzuruyla çıkmaları, işte her ferdin kendi vicdanı içinde yaptığı bu sözlü yakarışların sonucudur.

Türklerin namazdan aldıkları yüksek zevkin bir bölümü de yine ana dille söylenen ve mırıldanılan ilahilerdir. Özellikle teravi namazlarını canlandıran etken şiir ile musikiyi birleştiren, Türkçe ilahilerdir.

Ramazanda ve diğer zamanlarda Türkçe söylenen vaazlar da halkta dini duygular ve heyecanlar uyandırırlar.

Türklerin en çok heyecan aldıkları ve zevk duydukları bir dini tören daha vardır ki, o da Mevlit-i Şerif okunmasından ibarettir.

-

Şiir ile musikiyi ve canlı olayları bir araya getiren bu tören dine sonradan eklenen bir biçimde ortaya çıkmakla beraber en canlı dini törenler sırasına geçmiştir. 

-

Tekkelerde Türkçe yapılan zikirler sırasında okunan Türkçe ilahilerle nefesler de büyük bir heyecan kaynağıdır.

-

İşte bu örneklerden anlaşılıyor ki, bugün Türlerin ara-sıra dini bir hayat yaşamasını sağlayan etkenler dini ibadetlerin arasında, eskiden beri Türk diliyle yapılmasına izin verilen törenlerin var olmasıdır.

O halde, dini hayatımıza daha büyük bir heyecan ve iç huzuru vermek için gerek tilavetler1 dışarıda kalmak üzere Kur’an-ı Kerim’in ve gerek ibadet ve törenlerden sonra okunan bütün dualarla yakarışların ve hutbelerin Türkçe okunması gerekiir.

Ibrahim suresi 4 üncü ayat öyle diyor.Biz kimee kitap göndermissek o kitabi o milletin dilinde göndermisiz.Peygamberide o milletten secmisiz.

Biraz olsun beynimizi calistiralimda Ibadetimizi türkce yapalim kitabinda türkcesini okuyalimki ne okudugumuzu bilelim.

 

               Osmanli zamaninda araplari korumakla görevli osmanli askerleri övle yemegi yiyorlarmis.Arap kadinlarda toplanmislar arapca birseyler siir biciminde söylüyürlermis.Bizim askerler hüngür hüngür baslamislar AGLAMAYA derrken askerlerin komutani gelmiski askerler yemegi birakmislar agliyorlar.Komutan sorar oglum neden agliyorsunuz?Askerler derki komutanim bak bu kadinlar ne güzel kuran okuyorlar.Komutan baslar gülmeye,oglum bu kadinlar kuran okumuyorlar SiZDEN  YEMEK  iSTiYORLAR.Komutan böyle deyince askerler aglamayi durdurup kadinlara yemeklerinden verirler onlarda alip yemekleri giderler.

              Bilmem anladinizmi demek istedigimi?

 

Dedeniz


 

 

  •  

.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Iste böyleee,

                      Din adamlari kuranin TÜRKCESiNE karsidir.

Kuranin arapcasi KURAN oluyorda,kuranin Türkcesi KURAN olmuyor.Tam bir sahtekarlik.

Neden olmuyor biliyormusunuz.

Su ayata bakalim

3. Bakara 13. ayette: “Ne zaman onlara/münafıklara; ‘Şu -güzel- insanların iman ettiği gibi siz de iman edin” denilse, “Yani o akılsız/ beyinsizlerin inandıkları gibi mi inanalım?” derler. “Asıl beyinsizler kendileridir de farkında değillerdir”.

            Simdi bu ayatin Arapcasini okuyunca ne dedigini bilmeyecen sanacanki bu ayatta muazzam bir anlam var.

             Ama TÜRKCESiNi okuyunca yahu böylede ayetmi olur?Allah böyle söz söylemez deye düsünecen aklindan daha bircok sey gececeginden sana kuranin türkcesi namazda okunmaz deye YALAN söylüyorlar.Kuranin insana verecegi bilgiyi hanki dille mümkünse o dille vermek ister tanri.

 

                  Onun icin Ibrahim suresi 4 üncü ayatta söyle diyor.Biz kime kitap göndermissek kitabi o milletin dilinde göndermisiz.Peygamberide onun milletinden secmisiz.Kitap göndermedigimiz milletler bu dinlerden sorumlu degillerdir.

-

Ahhhhh bu dinler ve din adamlari varya bunlari küreksiz bir kayiga bindirip  dereye asagi birakacan,arkadanda barajin kapaklarini acacan belki böyle insanlar bunlarin pekcogunun yalanlarindan kurtulurlar.

Dedeniz

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bakara 13 te geçen  ssufehâu    السُّفَهَٓاءُ ۜ   gerçekten akılsız beyinsiz manasında mı dır?
وَاِذَا ق۪يلَ لَهُمْ اٰمِنُوا كَمَٓا اٰمَنَ النَّاسُ قَالُٓوا اَنُؤْمِنُ كَمَٓا اٰمَنَ السُّفَهَٓاءُۜ اَلَٓا اِنَّهُمْ هُمُ السُّفَهَٓاءُ وَلٰكِنْ لَا يَعْلَمُونَ
Bir kere bu küfür lafzı olsa bile kafir ve münafıkların müminlere sarf ettiği ibaredir.
Allah sünnetinde kıssas olduğu için  Allah kafirlere bu lafzı aynen iade ediyor.
Kendini bilmez  cahil biri gelip alim birine hakaret etse o kişide aynen iade ediyorum diye karşılık verse bu aynı adalettir.
ancak bu ayette geçen sefih akılsız manasında değildir.misal alkol alanlara sefih سافه الشَّرَابَ    denilmiştir
ilmi olmayan cahillere  sefih denilmiştir.v münafıkların dediği asıl manada fakir aciz zayıf kimselerdir
aceleci kimseler içinde sefih sıfatı kullanılmıştır.hareketsiz miskin tembel manasında da kullanılmıştır.
veya akıl baliği olmamış ilmi olmayan  sabi ve çocuklara da ilim ve hilim azlığı nedeni ile bazı ayetlerde sefih sıfatı kullanılmıştır.belki kafir ve münafıklarda hem ilmi az ve cehaleti çok ve gaflet içinde aklınıda çalıştırmadığı için Allah bu sıfatı onlara geri iade eder ve onları sefih ile tavsif eder.
yine hud 27 de hz nuha gelen kendini zengin ve soyluluk ile kibir içinde yüksek gören  münafık taife 
sana inananlar erazil yani ayak takımı düşük fakir kimselerdir derler
hz peygambere de benzer şeyler söylenmiş inananlar hep fakir aciz köle cahil düşük kimseler denilmiş onları etrafından kov biz inanalım gibi düşünceler
abese suresinde hz peygamber ileri gelen müşrik taifeye din anlatırken
gözleri görmeyen bir sahabe de gelir hz peygambere banada islamı anlat dediğinde hz peygamber sözü  yarım kalmasın bitsin diye devam eder o anda bu âma sahabe cevapsız kalır o anda kalbi kırılmış üzülmüş olacak ki Allah onun adına ayet değil adeta sure indirir.
hz peygambere en istiğna edenle ilgileniyorsun ama halis ve samimi kalb ile gelene ilgilenmedin
oysa anlattığınla faydası  olmayanla meşgulsun adeta kaya üzerine su dökersin gül çıksın diye
ama önünde bağı gülistanı verimli toprağı unutuyorsun demekte.
daha sonra hz peygamber bu ama sahabiyi her gördüğünde :"Ey kendisinden dolayı rabbimin beni azarladığı zat, merhaba!” diye hitap ettiği bilinmektedir.
zenginlik soyluluk ilim mal evlat çokluğu güç kuvvet insanı yoldan çıkartan şımartan gafet ve dalalete sürükleyen şeylerdir.
kafir ve münafık taifesinde bu sayılanlar çoktur.
iman eden taife ise genelde köle zayıf aciz fakir kimselerdir
o iman ile islam her ırk renk ve makamdan kişileri alır  kefen gibi elbise giydirir aynı safta tavaf yaptırır aynı safta namaz kıldırır 
batı deniyeti sırf siyah diye hayvan muamelesi yaparken islam medeniyeti siyah bilali inci gibi alır
o siyah binanın tepesine çıkarır billur gibi sesinden ezan okutur.
hz bilal hz peygamber e çok düşkün onu daima taklid eder di o namaz kılar oda kılardı yatardı oda yatardı bu yüzden kıskanan kafir taife bu siyah bilal  muhammedin gölgesi gibi onu takip ediyor derlerdi
hz peygamber vefat ettiğinde gölgesi bir müddet yaşadı ancak küstü içine kapandı ezanı okumayı bıraktı bir gün hz ömerin ısrarı ile yanık sesi ile ezan okuyunca müminler hz peygamber mi geldi diye ağlayarak  mescidlere sokaklara koştular.


**

arapça nasıl süzülmüş suyu alınmış  süzme yoğurt hacmen az  ancak ağırlıkça kıymetçe çok ise bir kaşık süzme yoğurt bir kase sulu yoğurtan yeğ ise

arapça  süzme lisandır az  lafız ve kelime ile çok mana ihtiva eder

Kur'an gibi yoğun manayı taşıyacak tek dildir diyebiliriz

nasıl bir kütüphane  kitap halinde olsa bir bina kadar yer işgal eder

CD ye konsa ki cd compact disc demek yani türkçesi yoğun disk veya yoğun teker ise

az yer kaplar yükte hafif pahada ağır olur arap dili Kur'an için bu hükümdedir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
3 saat önce, nogodbutAllah yazdı:

arapça nasıl süzülmüş suyu alınmış  süzme yoğurt hacmen az  ancak ağırlıkça kıymetçe çok ise bir kaşık süzme yoğurt bir kase sulu yoğurtan yeğ ise

arapça  süzme lisandır az  lafız ve kelime ile çok mana ihtiva eder

Kur'an gibi yoğun manayı taşıyacak tek dildir diyebiliriz

nasıl bir kütüphane  kitap halinde olsa bir bina kadar yer işgal eder

CD ye konsa ki cd compact disc demek yani türkçesi yoğun disk veya yoğun teker ise

az yer kaplar yükte hafif pahada ağır olur arap dili Kur'an için bu hükümdedir.

 

o yüzden mi kuran 600 sayfa. öz olduğu için mi?

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

iste böyleee.

                      Arapca dillerin en bulasik dilidir.

Ingillizceyi ,ögrenmede hic zorlanmamistim.

Arapcayida ögreniyim deye gerekli kitaplari alip basladim ögrenmeye.Ben kuran okumayi biliyordum.Babam hocaydi,dedemde hocaydi nerdeyse tüm sülele din adamiydi.Cogu arapca kelime bana yabanci degildi .Ama arapcaya bir basladimki diillerin en bulasigi ,ZORRU oldugunu gördüm ve aldigim bütün kitaplari tandira atip yaktim.

                   Türkcede daha ilk kelimede gerisinin ne ifade edecegini anlamak nerdeyse mümkünken arapcada yazinin tümü bitirmeden ne söylenecegini bilemezsin.

                  Isvicre baselde Ambassador adli LÜKS bir otelde caalisiyordum.Holladadan bir baba ogul kalmak icin otele geldiler.Genc benim Türk oldugumu ögrenince benimle basladi TÜRKCE konusmaya.Dedimki cok güzel TÜRKCE ögrenmisin,nerden ögrendin dilimizi.Genc dediki hollandada bir otelde calisiyorum.dilinizi 7 Ayda ordaki türk arkadaslardan ögrendim.Diliniz cok güzel ve kolay bir dil dedi.Kursa gideceyim TÜRKCE tercuman olmak istiyorum dedi.

                   Yogoslavyadan Türkiyeye hic Türkce bilmeyen biri geldi.Kendisi fotografciydi.Bu Adam 3 Ayda TÜRKCEYI ögrendi.

                   isvicrede bir TÜRK karikoca vitrinlere hem bakip Hemde konusuyorlar.Kadinin biride bunlari takip ediyor.Kadin kocasina dediki bu kadin bizi takip ediyor bir sor bakalim neden bizi takip ediyor.Adam kadina sorar neden bizi takip ediyorsun.Kadin kendini tanitir.Ben italyan dill uzmaaniyim.Diliniz bana siir gibi geldi o yüzdeen meraktan takildim pesinize.Hanki millettensiniz deye kadin sorar.Bizmkiler derki TÜRKÜZ.Italyan kadin derki diliniz siir gibi dilinize sahap cikin,sakin baska dillerden dilinize algi yapmayin.

                 Simdi sen kalkmisin fellahin CORBA dilini bize övüyorsun.Bogazdan cikarilan horultulu dilli kalkipda bana övme.Ben arabida arapcayida iyi tanirim.Arapcada ses uyumu deye birsey yoktur.Türkcede ses uyumu vardir.Onun icin TÜRCE kulaga yumusak gelmektedir.Siir gibi gelmektedir.Arapcaysa TESTERE gibi bir dildir.Gelin bir bakalim BiSMiL-LA-HiR-RAHMA-NiR-RA-HiM varmi bu kelimede bir ses uyumu?Bir ince arkadan bir kalin,bir ince arkadan bir kalin hece daha.Yani arapcaTANGIR-TUNGUR bir dildir.Cocuklugumdan bu yana arapcanin ne mal oldugunu cok iyi tanimaktayim.Sonra BiLiM ve TEKNiK düsmani bir kafadan cikan dil bundan daha iyisi olamaz.Kusura bakmada bu bir gercektir.

                 Türkceyle kisa cümlelerde ifade edecegin konuyu Arapcayla daha uzun cümlelerle ifade edebilirsin.Örnek verecegim gelecek yazida.

Simdilik hosca kal.

Dedeniz

Link to post
Sitelerde Paylaş
5 saat önce, nogodbutAllah yazdı:

 

arapça  süzme lisandır az  lafız ve kelime ile çok mana ihtiva eder

Kur'an gibi yoğun manayı taşıyacak tek dildir diyebiliriz

 

 

Kuran'da yoğun bir mana yoktur öyle olsa bız size apaçık gönderdik demezdi. Yoğun mana varsa apaçık değildir. Birçok filozofun görüşleri kendi dillerde okuduğunuzda asıl manayı anlarsınız, almanca,ingilizce,Fransızca hatta arapça bilmek insana çok şey katar, çünkü o dillerde yazılan eserleri kavramaniz daha rahat olur.

 

Fakat her insanin dünyadaki her lisanı bilmesi olanaksizdir. Bırakın bütün lisanlari 3-4 lisan bilemez , bazen o insanın zekası bazen de eğitimi el vermez. Bu durumda da tercüme okumak zorunludur. Zamanın en değerli milli eğitim bakanı Hasan Âli Yücel dünya klasiklerini Türkçe'ye çeviri yaptırmış türk halkina dünya klasiklerini öğretmiştir. Onun tercümeleri sayesinde Osmanlı'dan kalan cahil kesim dünya klasiklerini öğrenmiştir. Hasan Ali Yücel çeviri yerine dünya klasiklerinde bulunan her kitabı okumak için her kitabin lisanini öğretmeye kalkip sonra kitabı okutmaya çalışsa bu imkansız olurdu.  Bu noktada tercüme olmazsa olmazdır. Diğer dünyalarda neler olup bitiyor tercüme edilen eserler sayesinde öğrenebiliriz,bu işin başka bir çözümü yoktur. Nitekim bilimsel gelişmenin 8.-12.yy arasında arapça ve Farsça konuşan insanlar arasında görülmesinin en büyük sebebi başka dillerden Arapçaya çevrilen yazılardır. (Özellikle misir-yunan bilimi yazilarin).

 

Bu noktada tercüme kitaplara tenezzül etmeyin önce dilini öğrenin sonra o kitabı dilinde okuyup anlayın dememiz çok ütopik. Merak ettiğimiz her dildeki kitabın hem dilini hem anlattıklarını kavramamiz olanaksızdır. Çünkü dünyada yüzlerce dil vardır. Bir insanın ogrenecegi dil sayısı da sınırlıdır , dünyadaki bütün dilleri konuşan bir insan yeryüzüne gelmemiştir! buna peygamberiniz de dahil !

Hal böyle iken sırf Arap tanrisini öğrenmek için Arapça öğrenmek manasizdir. Zira iddia ettiğiniz gerçek din ve gerçek tanrı Arap tanrısı değilse ve gerçek tanriyi arayip bulmayi kendinize görev edinmiş iseniz, sizin mantığınızda yapacağınız şey bellidir. Dünyadaki bütün dilleri öğrenip o dillerdeki yazılan din kitaplarini ve tanrı modellerini okuyup anlamaya çalışmak. 

tarihinde Teşup'unOğlu tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Eğer tam manasıyla anlamak için dünya üzerindeki bütün dilleri öğrenip bütün tanrı modellerini ve dinleri okuyup ta gerçek tanrıyı buldugunuzu iddia ederseniz o zaman mutlaka haber verin. Gerçek tanrıyı bulmanizin yanısıra dünya üzerindeki bütün lisanlari bildiğiniz için  gunies rekorlar kitabına isminizi de yazdiririz. Bir taşta iki kuş.

tarihinde Teşup'unOğlu tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

iste böyleee,

                      Gercek TANRIYI kim bulacak ARAPLARMI?

Neyi buldularki TANRIYI bulsunlar.En koyayini bulamayanlar,en zorunu nasil bulurlarki akilsiz kafayla.Ne diyor islami kural.DiN  AKIL iSi degil NAKIL iSiDIR.Yani dinde US kullanilmaz.USSUZ üretilen din ancak bukadar olur.Birde demezlermi bu ALLAH kelamidir.Birde söyle diyor kuran bu cok muhterem bir nebinin sözüdür.

Yahu müslümanlar söyleyin sizin bu kuran Allahinmi yoksda muhammedin sözümü.Hankisinin?Hakka suresi 40 diyorki kuran cok muhterem bir nebinin sözüdür.Hakka suresi 43 de diyorki kuran Allahin sözüdür.Yahu söyleyin hankisine inanacaz40 ami 43 emi.Eeeeeee arabin yazdigi kitap bukadar olur.Allah ayatta diyorki AKLINI  kulllanmayanin basina pislik yagdiririm Fellahda islama koydugu kuralda diyorki dinde aKIL kullanilmaz.Gelde bu ESSEGI Sudan gecir gecirebilirsen.Cehennem yok ama eger olsdaydi ilk cehenneme girecekler kurani yazanlar olurdu.Cünkü kuranda biri birinin tersi yüzlerce ayat var,Birde demezlermi bu kitap tanri kelamidir.TANRIM,sen bumüslümanlara AKIL vermedinmi?Hepisini gavurlarami verdin:-)))Tübe estagfirullah.Dogrucu müslümanlara sözümüz yoktur.Bunlarda devede kulaktir müslümanlarda.Yasar Nörü hoca,Ihsan Eliacik,Hüseyin ATAY gibilerine sözümüz yoktur gibi birseydir.

Dedeniz.

Link to post
Sitelerde Paylaş

iste böyleee,

                      gelin bu Namaz surelerinin hem arapcasini okuyalim hemide türkcesini.Bakalim hankisinin dedigini anliyoeuz.Genelde din adamlarinin nerdeyse TÜMÜ arapcasini okuyun diyor ki SAVAB kazanasiniz,TÜRKCESINI okursaniz savapp falan kazanamaz Hemde gunaha girer hemide namaziniz bozulur.Gelin bu surelerin TIKLAYIP hem ARAPCASINI okuyalim hemide TÜRKCESiNi,görelim hankisi FAYDALI,hankisi FAYDASIZ ve BOS yere MIRILDANMAK.

 

https://www.namazsitesi.com/kisa-sureler.html

Namazda Okunan Kısa Sureler Namazda okunan kısa sureler genelde Kuran-ı Kerim'in son sureleridir. Sureleri Kur'an'daki sırasına göre sıraladık çünkü namaz kılarken sureleri, Kur’an'daki sıralandığı gibi okumak ve sure atlamadan sırasıyla okumak daha uygundur.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

iste böyleee,

                     simdi,namazda okunan surelerden birini buraya getirdim.Buyurun:

111. Tebbet Suresi:

- Tebbet yedâ ebî lehebin ve tebb
- Mâ eğnâ anhü mâlühû ve mâ keseb
- Seyeslâ nâren zâte leheb
- Vemraetühû hammâletelhatab
- Fî cî dihâ hablün min mesed

Tebbet Suresinin Anlamı:

- Ebu Leheb'in iki eline yuh oldu, kendine de yuh
- Ona ne malı fayda verdi, ne de kazandığı.
- O, bir alevli ateşe yaslanacak.
- Karısı da odun hamalı olacak! 
- Gerdanında fitillisinden bir ip olduğu halde.

 

              Simdi bu surenin hem arapcasini okudunuz,hemide TÜRKCESiNi.Simdi deyin bakem hanki dilden olani anladiniz?Tabiki TÜRKCE olanini.Peki bize ARAPCASINI öneren din adamlarina ne dememiz gerekir sizce?

               Arabin dininin adami, bu anlami olan, bir mostura ayatin arapcasini okumamizi öneriyor ama TÜRKCESINI YASAKLIYOR.Neden yasakliyor.Cünkü TANRIYA iBADETTE fellahin  uydurup yazdigi böyle sözleri bir TÜRK ibadette söylemeyecegini cok iyi bildiginden,

                Bu ayati yazan Muhammettir.Kendisinin peygamber olmadigini söyliyen AMCASINA düsmanligindan düzenlemistir bu ayati.Muhammedin Allahi güye amcaya okadar kizmiski daha amca ölmeden Muhammedin Allahi amcanin cezasini kesmis YARGILAMADAN etmeden.Eeeeeeee arabin yasalari böyle.

 

Bir yerde derki ahret gününde herkes diriltilecek,mahkemeler kurulacak,heskes yargilanacak.Sucsuzlar cennete ,suclularsa cehenneme  diyor.

 

Baska yerdede söyle diyor,KABiR AZABI cok kötüdür.Yahu hani Allah cezayi yargiladiktan sonra verecekti.Ama arabin iki ayahli Allahi bu bir yerde cani ister mahkeme eder,Ötede cani ister MEZERDE yargisiz inffaz yapar.Hattaaaa Muammedin TANRININ gönderdigi peygamber olmadigini söyleyen Muhammedin amcasi daha yasarken Adam yegeni Muhammedin Allahi tafafinsan SUCLU ilan edilmistir

             AMUCAM- Ebu Leheb'in iki eli kurusun, kendine de yuh olsun
- Ona ne malı fayda verdi, ne de kazandığı.
- O, bir alevli ateşe yaslanacak.
- Karısı da odun hamalı olacak! 
- Gerdanında fitillisinden bir ip olduğu halde.

 

                     Simdi,gercek tanri böyle sacmalamiyacagini halkin bildigini bilen din adamlari ayatlarin Türkce okunamiyacagini mutlaka arapca okunmasi gerektigini halka inandirmislardir.Bizim halkda OKUMA ÖZÜRLÜ oldugundan bu FELLAHLAHMIS din adamlarina kendilerini kullandiriyorlar.

                    Peygamberi söyle bir kenara koyalim.Bizleri yaniii okumamislarimizi okumuslarimizi.Üniversiteler,ilahiyatlar bitirip profesör olmus olanlarimizi bile OG...…..AN SEMSLE bakin OG...…...CI  ;  MEVLANA bakin nasil bizi kandirip düdüklüyorlar.Bizim yazdigimiz kitaplar ilahidir.kuran gibi.Biz bu kitaplari Allahdan aldigimiz ilahi buyrukla yazmisizdir diye yaziyorlar.

                    Mevlana SEMS kendisinden ayrilip baskalarina kacmamasi icin 15 ysindaki köle kizi verir.Kiz SEMSI cok yasli buldugundan onu birakip bir yerlere Kacar gelmezmir.Mevlama bunu duyunca tutar bu sefer nikahli karilarindan birini semse verir.Mevlana birgün Seemsin kapiyi calmadan kapiyi acar birde ne görsünSemsin sirti kapiya gönük verdigi kiz altinda kizi beceriyor.Kapiyi cekip cikiyor mevlana.Kapinin disinda mevlana turlaya Dursun az sonra SEMS seslenir icerden mevlanaya gel diye.Mevlana iceri girerki icerde Semsden baska kimse yok.Mevlana sorar biraz önce iceri girdigimde sana verdigim kizi beceriyordun nerde o kiz?Bakin götlerini yaladigimiz SEMS oglani ne demis Mevlanaya.Altimda gördügün senin bana verdigin köle kiz degildi onun sekline giren o Allahdi.Allah beni cok sever kimi icimden istesem Allah hemen onun sekline girer gelip yatadima yatip soyunup beni bekler.Bunlari o bu yazmamis.Bu kelekler kendi kitaplarinda kendileri yazmislardir.Bunlarin AKLI FIKRi  götlerinde baslarinda.Bu iki mikropda iranli ATESPERESLERDENDiRLER.Bizde bunlarin götünü hala yalayip duruyoruz.Adamlarin kitaplarini bile okumadam Mevlanaci Semsci olup cikiyoruz

                 Persli Mevlana SAPIGI,  selcuklu sultanina resmi dillikten TÜRKCEYI attiriyorda kendi dili PERSCEYi selcuklu sultani ÖKÜZ oglu ÖKÜZE resmi dil yaptiriyor SELCUKLUYA.Bu dinliler böyle insanlari ENAYI yerine koymuslardi halada koyuyorlar.AGIZIMIZI degil GÖZÜMÜZÜ acalimda kullandirmayalim kendimizi.

               Semsle,Mevlana mikrobu Mogollara  Selcuklunun sirlarini veriyor Selcukluysa Mevlanayi devletin babasi ilan ediyor.Amaaaaa Mogollarda Selcuklunun abtalligindan yararlanarak secukluyu ortadan kaldiriyor.Hala bizim beyinsiz aydinlarimiz vede cahallarimiz bunlarin GÖTLERiNi yaliyoruz.

            Kisi ister TASA istersede KUSA inansin kimseye teklaf söylemeye kimsenin Hakki yoktur.

Bir insanin yetkisi kendi dayresi icinedir onun disina ciktinmi baskalarinin dayresine girmis olursunki buda kavgayii baslatir.Benimkisi hak seninkisi b...….k kimsenin demeye Hakki yoktur.Islam dünyasindaki BOGUSMALARIN nedeniyse benim DiNiM,MEZHEBiM HAK ama  senin DiNiN ve MEZHEBiN  B...…...K demekten kaynaklaniyor bu öldürülüsme.

TANRI var olmasinada varya,kimileri tanriyi kullaniyorlar,iftira ediyorlar ONA.

Ayni zamandada dostlarimizi düsman düsmanlarimizida dost görüyüruz.Bu görüsüde artik bir DUR edememiz gerek.

Dedeniz

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

Isdte böyleee,

                       Sevgili okurlar ve yazarlar,belki usunuzdan gecer bu adam YALAN yaziyorKonya ilahiyat fakültesi baskani profesör Mikeil Bayrami internetten arayin,onunla istibat kurun.Onun Sems ve Mevlana icin yazdiklarini okuyun söylediklerini dinleyin .Onlarada gerek yok bu iki ATESPEREST TANRI tanimazlarin kitaplarini alip okursaniz AKLINIZ durur GÖTÜNÜZ TAVANA vurur okuduklarinizdaan.

                        Mevlana konyadaki KERHANANIN önünden gecerken kerhananin sahabi kadin mevlanayi iceri davet eder.Mevlana hadi geliyim der.Iceri giripTaaaaaa ilkindi gecene kadar kerhanada kalir.Ilkindi namazinidakerhanada kilar.

                       Kapiya ciktiginda bütünkonyahalki kapinin önündee toplandigini görünce sasirir ve halktan bol bol YUUUUUHHHH sesleri duyar ve kerhanadaki kadinlarda bu gürültüye kapiya cikarlar.Halkin yuhlamasina kizan azgin atesperest SEYH halka söyle der.Bu kadinlara sorsam nesiniz deye bunlae ne olduklarini söyler ama siz söyleyemezsiniz ne oldugunuzu,.

                       Peki Mevlanaya sorsak gercekten ne oldugunu söyleyebilirmi.Diyebilirmiki SAPIGIM diye? Diyemez tabiki.Ve halkin yuhlamasiyla kerhanadan garilarin alkislariyla uzaklasir gider.Hah unuttum,Sariginin bir parcasinida kesip orospulara hatira olarak verir.Bu iki mikrobun kitaplarini okusaniz neler görürsünüz neler.

                       Nasrettin hocayida kendi öz öglunuda öldürten bu mikroptur  bu sapiktir.Internette ararsaniz bulursunuz.

Hadi görem sizi,okuyunda bu iki ZIBIDININ kitaplarinida görün ne mikrop olduklarini.

Dedeniz.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

iste böyleee,

                     Bakalim eski bakan N.K.ZEYBEK ne diyor bu din hakkiinda.

 

iste böyleee,

13.06.2016 :Eski Bakan Namık Kemal Zeybek, KRT'de Çağlar Cilara'nın sorularını yanıtladı.
-
Zeybek,
namaz kılmayanların hayvan olduğunu söyleyen Profesör'e, "İmam Hatip okullarında şuanda namaz kılma oranı yüzde 17 dir,
demek ki kalanı hayvan.
Bugün bakanların,
milletvekillerinin birçoğunun namaz kılmadığını herkes biliyor,
namaz ile ilgileri yok,
onlar hayvan mı oluyor?" yanıtını verdi.
-
Zeybek, "Kuran-i Kerim'de namaz diye bir kelime yoktur.
Bilenler çok ama birçok insana şaşırtıcı gelecek bir ifade.
Namaz kelimesi Arapça'da da yok.
Bugün Araplar namaz demezler,
-
bazen salat
bazen zikir denir,dferler.
-
Zerdüşt dininde ibadetin adı namazdır.
Kuran'da namaz diye bir kelime yok" ifadelerini kullandı.
-
Türkler, İslam'ı Araplardan değil,
Zerdüştlerden öğrendiğini söyleyen Zeybek,
namazın İslam'da değil,
Zerdüştlükte olduğunu belirtti.
-
Zeybek, "Zerdüşt dininde ibadetin adı namazdır" dedi ve şöyle konuştu:

"NAMAZ KURAN'DA YOK ZERDÜŞTLERDEN ALDIK biz namazi dedi."

"Kuran-i Kerim'de namaz diye bir kelime yoktur.
-
Namaz kelimesi Arapça'da da yok.
Bugün Araplar namaz demezler,
bazen salat
bazen zikir denir.
Salat dua demektir.
Biz Türkler Müslümanlığı Araplardan değil Farslardan öğrendik.
-
Daha doğru Fars diye ifade ettiğimiz bu topluluk içinde Tacik diye bir halk vardır.
Tacik halkını oluşturan da Samaniyan diye bilinen,
Firdevsi'nin Şehname'sini yazdığı dönem,
İbn-i Sina'nın yetiştiği iklim.
-
Biz onlardan öğrendiğimiz için onlar ne diyorsa onu dedik.
Onlar eskiden Zerdüşt dinine mensup idiler.
Zerdüştler ibadetlerinin adına namaz derlerdi.
Zerdüşt dininde ibadetin adı namazdır.

Kuran'da namaz diye bir kelime yok.
Vakit meselesi tartışmalı.
Namaz ile ilgili günün başında ve sonunda tanrıya yakarın,
salatta bulunun diye bir ifade var.
-
Salat'ın da çok çeşitli anlamı var."

"KURAN ÇOĞALIN DİYENLERE MÜŞRİK DİYOR"
-
Namık Kemal Zeybek, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın, doğum kontrol ile ilgili, "Hiçbir Müslüman aile böyle bir anlayış içinde olamaz.
Allah ne derse,
Peygamberimiz ne derse o" şeklindeki ifadelerinin tam tersinin Kuran'da olduğunu söyledi.
-
Zeybek, Kuran'ın çoklukla,
nüfusla övünenlere müşrik dediğini ayetlerle açıkladı ve şöyle konuştu:

"Bir Cumhurbaşkanı böyle konuşmaz.
Bu sadece Müslümanların Cumhurbaşkanı mı?
-
Bir Cumhurbaşkanı Kuran'dan,
İslam'dan delil getirerek konuşur mu?
-
Böyle birşey olur mu?
-
Türkiye'de Müslüman gibi görünen ama deist olanlar var,
çok.
Allah'a inanıyor ama dinlere inanmıyor.
-
Ateist olanlar var,
Hristiyanlar,
Museviler,
Yezidiler var.
-
Kuran'dan delil getiriyor ama bilgisi ne yazık ki İmam Hatip düzeyinde kalmış.
Bir hadis söylüyorlar,
'evlenin ve çoğalın sizin çokluğunuzla ben övünürüm' diye bir hadis, bu uydurmadır." (hop hop hoppalaaa :-))) )

Zeybek,
çokluk anlamına gelen ve çokluğun eleştirildiği
Tekasur suresini okudu ve 'çoklukla övünmeyi Kuran men ediyor' dedi.
-
Zeybek daha sonra, Sebe suresi 35. ayeti okudu ve ayette, Allah'ın çoklukla övünenlere müşrik dediğini aktardı.

Helal sana ZEYBEK ,YALANCI müslümanlardan degilsin.

Seni TAKDiR ediyorum.

Sen ALLAHIN AKLINI kullananlardansin FELLAHIN  NAKLINNI kullananlardan degilsin.
Alıntı

Dedeniz

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

Namaz kelimesinin aslı nedir?


Namaz kelimesi farsça olup pehlevice namac veya nemak dan geldiği söylenir
nim ve ya نم nam kelimesi eğilmek bükülmek saygı göstermek anlamında kullanılmıştır
zerdüşlükte de aynı anlamda tazim eğilme ibadet anlamı vardır namaj ismi kullanılmıştır
sanskritçe den gelme ideaları da vardır ki elle tutulur verisi yoktur namaste sözcüğü de yakın anlama gelmek ile beraber ordan türediği kanıtlanmamış.
yani nem nemac namaj namaz gibi tüm türetmelerin iran dilleri içinde olduğu görülür
iranın araplarca fethi ve müslüman olması ile salat kelimesi girmiş
ancak farslar uzun sure alışkanlıktan ezanda ki haye alel sala haydi namaza yerine  «حي علي الصلاه»  «بشتابيد به سوي نماک ibaresi kullanmış sonra sonra namazlaşmıştır ve salat anlamında kullanılmıştır
firdevsi şehnamesi gibi eski eserlerde namaz kelimesi kullanılmıştır 
 فردوسی  firdevsi

کنیزان گلرخ فراز آمدند

همه پیش جم در نماز آمدند

نماز آمدند :تعظیم کردن (tazim kerden yani saygı yüceltme ifadesi )

 سعدی

ندانم ابروی شوخت چگونه محرابی است 

که گر ببیند زندیق در نماز آید

در نماز آید : سجده کردن (secde etme anlamında)

  

حافظ

در نمازم خم ابروی تو با یاد آمد

حالتی رفت که محراب به فریاد آمد.

نماز :عبادت مسلمانان(hafız da gerçek anlamda  müslümanların ibadeti olarak kullanılmış)


"واژه فارسي نماز از واژه پهلوي «نماک» گرفته شده است و آن هم به نوبه خود از ريشه باستاني «» به معناي خم شدن و کرنش است که اندک اندک بر مفهوم صلات يا عبادت ويژه مسلمانان منطبق شده است.(1)
بر اساس برخي اسناد تاريخي گروهي از ايرانيان تازه مسلمان در سال هاي حکومت اعراب بر ايران، به جاي واژه «صلوه» از کلمه «نماک» استفاده مي کرده اند و هنگام فراخواندن مردم به سوي نماز به جاي «الصلوه» واژه «النماک» و به جاي «حي علي الصلاه» عبارت «بشتابيد به سوي نماک» را به کار مي برده اند.(2)
با توجه به موارد کاربرد واژه نماز مي توانيم براي آن سه معناي کلي در نظر بگيريم:
معناي اول: خدمت و خدمتکاري، اطاعت و فرمانبرداري، سر فرود آوري و تعظيم، سر به زمين نهادن، کرنش و تکريم، اظهار طاعت و بندگي.(3)
واژه هاي نماز بردن، در نماز آمدن، به نماز آمدن، در نماز آوردن، به معناي پرستش کردن، عاجزي نمودن، خم شدن، به علامت تعظيم و بندگي و به خاک افتادن به قصد تعظيم در برابر پادشاهي يا بزرگي ديگر به کار رفته "
**

kelime aynı olsa bile çağa zamana göre  manası değişir
ilah kelimesi  tek tanrılı dinler öncesi putlar anlamında iken
tek tanrılı dinlerde Allah tek yaratıcı anlamını almıştır
tablet kelimesi eski çağlarda pişmiş kil levhası iken
modern zamanda ilaç tableti denmiştir
veya bilgisayarın bir çeşidine isim olmuştur.
bazen aynı zamanda farklı mekanlarda bile kelime manası değişir
daha değil ki farklı zamanlarda farklı mekanlarda kelime manası pekala değişir

şu zamanda evcil hayvan satan yere gidilse fare istense anlamı farklı
bilgisayarcıya gidilip fare istense ayrıdır
namaz kelimesi de böyledir
eski iranlılarda şahlara krallara veya mecusiler zerdüşler ateşe  boyun eğse tazim saygı eğilmesi yapsa bu nemak veya namaj dı
sonra islam ile namaz oldu aynı kökten gelmesi aynı manaya getirmez
namaz kökünde serfuru etmek boyun eğmek saygı ve tazim için
namaz da da Allaha secde etme boyun bükme serfuru yukakırdaki metinde ، سر فرود آوري  etme vardır.
salat dua ibadet yalvarma anlamına gelir
aslında namaz duayıda kapsar tazim serfuru yuda kapsar
namaza karşılık secde daha uyumludur zira sec de de de boyun eğme vardır ağaçların rüzgarda eğilmesi de secde ile ifade edilir
seccade mescid secde kökünden türemiş türkçede camii denmiş  toplayan manasında cem cuma da aynı köktür
mescid daha uygundur.

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 saat önce, nogodbutAllah yazdı:

حافظ

در نمازم خم ابروی تو با یاد آمد

حالتی رفت که محراب به فریاد آمد.

 

hafızın bu beyti de  pek ilginçtir

 

namazımda kaşların hatırıma geldi

öyle hale düştüm ki mihrab feryada başladı

 son kafiyelerde müthiş

yad amed

feryad amed

 

malum mihrab kavisli oluşu nedeni ile kaşlara benzetilmiş

ve ibadet anında kendisine yönelinen  ve kıble  yönünü gösterir

hafız tam camii mihrabı önünde Allaha yönelirken

diğer mihrab olan sevgili kaşları aklına düşer

ve bir feryata başlar ki karşısında ki oyuk kavisli kaş gibi mihrap dahi onun feryadının yankılaması ile adeta mihrapta feryada başlamış

adeta taş gibi mihrab sesime ses verdi de sen ses vermedin gibi bir sitemde mevcuttur:)

ancak aşk şairi hafız  biliyoruz ki tasavvufi manada mecazi şekilde kullanmaktadır

yine mevlana gibi adamı sapık ilan etmeyin az araştırıp öyle değerlendirin

tarihinde nogodbutAllah tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, nogodbutAllah yazdı:

yine mevlana gibi adamı sapık ilan etmeyin az araştırıp öyle değerlendirin

 

kelimelerin ekini kökünü ayırırken nasıl ilmî izahlar yapıyorsan tarihi gerçekleri tespitte de aklını ve vicdanını çöpe atma,

aynı titizliği orada da göster. bir kelimenin izini sürerken nasıl da kılı kırk yarıyorsun.

fakat işine gelenleri açıklarken gösterdiğin bilimsel yöntemlerin, tarihi hakikatlere gelince ya susuyor ya da çarpıtmaya başlıyor.

senin kutsal kitabın "apaçık" bir kitap mıdır?

öz ise nasıl apaçıktır? ayrıca öz bir kitap 600 sayfa olur mu?

bu 600 sayfada hangi cümleler kaç defa tekrar edilmektedir?

öz kitapta bu kadar tekrar olur mu?

ha babam bir şeylerin üzerine yemin edilen, başı sonu belli olmayan hikayeler anlatılan,

parantezlerle doldurmazsan hiçbir şey anlaşılmayan,

bir yerdeki hükmünü başka yerde değiştiren,

göğüsleri yeni tomurcuklanmış bakire hurilerle insanların motive edildiği,

cehennem ateşinde sonsuza kadar ızgara yapılmakla korkutulduğu,

bir dine, bir kitaba inanmamızı mı bekliyorsun?

 

namazın anlamı şuymuş da buymuş da..

senin bazı kavramların içini gönlünü hoş ederek doldurman tarihi hakikatleri ortadan kaldırmaz.

bütün tek tanrılı dinlerin kökeni sümerlerin çok tanrılı dinleridir.

kötülüğü temsilen şeytan, geri plandaki tanrıları temsilen de dört büyük melek varlığını korumuştur.

senin kutsallarının da, ibadetlerinin kökeni de sümerlere dayanır.

sadi'nin, hafız'ın şiirleri güzel de biraz da sümerleri araştıran, ömürlerini o tabletleri çözmeye adayan bilim insanlarına saygı göster.

edebiyata gelince laf çok sende, bilimsel gerçeklere gelince kıvır kıvırabildiğin kadar.

 

bi de diyorsun ya "araştırıp öyle değerlendirin" diye..

sen mevlana'nın mesnevisini yalayıp yutacağına, şu soruları sor kendine:

bütün anadolu'yu yakıp yıkan, müslümanları katleden moğollar neden mevlana'ya ilişmemiştir?

mesnevide geçen müstehcen hikayelerin açıklaması nedir?

kitabın önsözündeki cümleler şirk değil midir?

bu hoşgörü timsali mevlanan neden oğlunu öldürtmüştür?

şems ile aralarında nasıl bir ilişki vardır?

mevlana gibi bir sevgi abidesinin değerli dostu şems neden öldürülmüştür?

bu sorular uzar gider...

ya bilim yapar, tarihi gerçekleri yontmadan olduğu gibi ortaya çıkarırsın

ya da asena dansına devam edersin.

 

tercih senin.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

GETA emmi,yazindan dolayi saana tekrar tekrar tesekkürler.Cok güzel yazmisin.

Dinlerin kokü ALLAHDAN degil cogu Sümerlerden ,Ayetlerin nerdeyse 5/1 i slamdan 30 yil önce ölen arap sairin siirlerden alinmistir.Bir bölümü siirlerde oldugu gibi alinmis.Bir bölümündede ufak tefek degisiklikler yapilmistir.Kurandaki önemli ayetler bu arap sairinn siirlerinden olan ayetlerdir ÖNEMLi AYETLER.

Tabiki bunlardan sizinde habariniz vardir.

Tekrar eline saglik.

iyi aksamlar

Dedeniz

Link to post
Sitelerde Paylaş

GETA emmi,yazindan dolayi saana tekrar tekrar tesekkürler.Cok güzel yazmisin.

Dinlerin kokü ALLAHDAN degil cogu Sümerlerden ,Ayetlerin nerdeyse 5/1 i slamdan 30 yil önce ölen arap sairin siirlerden alinmistir.Bir bölümü siirlerde oldugu gibi alinmis.Bir bölümündede ufak tefek degisiklikler yapilmistir.Kurandaki önemli ayetler bu arap sairinn siirlerinden olan ayetlerdir ÖNEMLi AYETLER.

Tabiki bunlardan sizinde habariniz vardir.

Tekrar eline saglik.

iyi aksamlar

Dedeniz

Link to post
Sitelerde Paylaş

iste böyleee,

                     Kur'an’daki ayetler nasıl değiştirildi? | Kur'an-ı Kerim

Ana Sayfa / Kur'an’daki ayetler nasıl değiştirildi? Kur'an’daki ayetler nasıl değiştirildi? Kur'an’daki ayetler nasıl değiştirildi? İlgili Olay: Kur'an'daki Değişiklikler. Pazartesi, Eylül 24, 2018 - 16:25. Tweet. Çarşamba, Temmuz 17, 2019 - 11:14. M. Cemil Kılıç tarafından 1 yıl 8 ay önce gönderildi. « Birinci ‹ Önceki; Rastgele; Sonraki › Son » Yazar BilgiKuran’daki ayetler nasıl değiştirildi

  • Neshin anlatıldığı bu ayetler, İslam’ın oluşum sürecindeki yenilenmeleri ifade eden ayetlerdir. Ayet ve surelerin kategorizasyonu noktasında başvurulan bir yöntem olarak Mekkî ayetler ve Medenî ayetler gerçeği de bahsettiğimiz yenilenmenin bir diğer ifadesidir. Hazreti Muhammed Mekke’de iken vahyedilen ayetlere Mekkî, Medine’de iken vahyedilen ayetlere ise Meden

     

    Dedeniz:Durun bakalim daha neler cikacak ortaya

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...