Jump to content

TÜRKiYENiN iLK UCAK FABRiKASINI HANKi VATANPERVER KAPATTI


Recommended Posts

iste böyleee,

                      

Türkiye’nin İlk Uçak Fabrikası Neden Kapandı? - YouTube

th?id=OVP.5YNjgrT8UQuXbtWZ6yl0EwEsDh&w=195&h=108&c=4&rs=1&vt=4&pid=6.1&qlt=80
 
 

07.12.2018 · Türkiye’nin ilk uçak fabrikasını 1936 yılında kuran Nuri Demirağ’ın hikayesini, torunu Adnan Nur Baykal’dan dinledim. İyi seyirler! Adnan Nur Baykal’ın Linke...

  • Author: Levent Sapci
  • Dedeniz
 
 

07.12.2018 · Türkiye’nin ilk uçak fabrikasını 1936 yılında kuran Nuri Demirağ’ın hikayesini, torunu Adnan Nur Baykal’dan dinledim. İyi seyirler! Adnan Nur Baykal’ın Linke...

  • Author: Levent Sapci

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

uçağın yapıldığı hammaddeleri üretme yok.

 

uçağı oluşturan parçaları üretme yok.

 

bu nasıl uçak yapmak? 

 

almanyadan hollandadan çekoslovakyadan parça al montaj yap..Bu mu yerli üretim?

 

yedek parça gelmeyince dükkanı kapatırsın koçun  ford fabrikası gibi.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

iste böyleee,

                     Bu konularda bilgi sahibi olmadan lütfen kelleden atmayiniz.

Ordudan ayrildiktan sonrra isvicreye agabeyimin yanina gittim.Onun calistigi LÜK otelde bende calismaya basladim.Sonra agabeyim calistigimiz otelden ayrilip baska otele gitti.Bende iki yil sonra Almanyaya gectim.Ama almancadan hic habarim yoktu.Almanyada dükkana girdim peynir almaya kadin dediki ne istiyorsundedimki ciz kadin dediki bunun adi almancada KEZE.Dedimki kusura bakmayin almanyaya gireli daha birkac gün oldu:-)))

                       Bir metal fabrikasinda bir is buldum.Alman isve isci bulma kurumuna gidip dedimki ben kaynakci olmak istiyorum.Bana bukursu alma inkani saglarmisiniz?Derhal dediler.Burda iki yol var.Ya isi gecici olarak birakacan ayligini KURS masrafini biz ödiyecez.Sabahtan aksama kadar kursda egitim görecen,yada isten ciktiktan sonra atliycan arabana 70 km yol katadecan falan yerde falan adresde aksam 20,00 de kuursa basliycan gece saat 23,00 kadar kurs görecen.Bu böyle 3 ay devam edecek..Dedimki isi birakmak istemiyorum ikinciyi kabul ediyorum.Ve kursabasladim.3 ay sonra sondan ikinci olarak diplomayi aldim.Ve metal fabrikasinda basladim kaynaga.

                Parca kaynattigimiz seyin adi almanyada KUPLUNG Türkcesini bilmiyorum.TIR cekicilerin arkasina yerlestiriliyor bu kuplun TIRIN yük tasiyicisida buna baglaniyo yani TAKILIYOR.Bu kuplungun dökümü italyada yapiliyor. italyada daha ucuz üretildigi icin geri gerekli parcalarida biz Almanda kaynak yapiyor ve takiyoruz ve bu fabrika bu mallari bütün dünyaya satiyor.Ingiltere dahil.

                  Bir camasir makinesi almak icin bir büyük markete gittim.Adamla daldik sohbete.Adam ne dedi biliyormusunuz Bu makinenin üstünde bu makine Almanmalidir deye yaziyormu dedi.Dedimki evet yaziyor.Dediki sana birsey diycem inanmiycan bana.Söyle dedim,korkma inanirim sana.Siz almanlar pek yalani sevmezsiniz deyince adam güldü ve ama bütün almanlar degil dedi.

                  Tamam dedim söyle,bu camasir makinesinin KAROSERi disinda her parcasi disardan geliyor.

Japonyadan

Cinden

Güney koreden

Türkiyeden bile gelen parcalar var.

Dediki nedeni su

Sen burda calistigin fabrikada saat ücretin kac dedimki 26 dm.

Aama dedi örnegin güney korede saat ücreti belkide 3 dm tir.Isci ücretleri parca ücretleri ucuz olan ülkelerden aliyoruz gerekenleri yerlestiriyoruz yerlerine Makinenin üstünede yaziyoruz MADEiN-DEUTSCHLAND.

                 Haliyle BiLiMiN TEKNiGiN olmadigi batan bir ülkeden herseyi biranda üretmesi beklenilemez.Sonra birsey bizden daha ucuz ürretilen yer varsa o seyi ordan almak gaha faydalidir.Bugün modern bilim teknige ulasmis ülkeler artik INCIK,BONCUK vede PARCACIKLAR üretmiyorlar cok ileri teknige sahip Moderin makinalar üretiyorlar.

                 Bir önemli örnek veriyim.Fabrikamizde 20 eski makinayi cikarip cöpe attilar.Yerine bu 20 makinanin isini yapacak 2 makina getirdiler.Bu iki makinayi karsikarsiya koyup Türk arkadasida bu iki makinanin yönetimiyle görevlendirdiler.

                  Fabrika 3 vardiya calisiyor.eski makinalarla calisildininda günde 60 isci gerekiyordu.

Yeni makinalarlaysa günde 3 kisi.Tasarrufa bakin.

                   Türkiyede bir TÜNEL kazmada YÜZLERCE kisi kullanilirken Almanlarin ürettigi yeni bir tünel makinasi bu bastan giriyor TASI TOPRAGI keserek öbür bastan cikiyor.Bu makine bir TÜNELI bir haftada acarken kazma kürekle bir tunel belkide ortalama bir iki ay zaman alabilir.

                   Birgün birseyden dolayi Almanyada büyük bir depoya girdim.Ne gördüm biliyormusunuz?Raflarda hanki parca hanki ülkeden geldigi yazisordu raflarda.Koskoca depo raflari yabanci ülkelerden gelen parcalarla doluydu.Isci ücreti ve malzeme pahali olan ülkelerde ülkelerde herseyiyle yerli mali bulmak artik mümkün degildir.

                   Atatürkün kurdugu ve üretime baslayan ve hatta 120 ucagi hollandaya satan türk ucak fabrikalarini Menderes degil SAGIR iSMET kapatmis.Imalati biten ucaklari bile alacaklarina sattirmayip hangarlarda cürüttürmüstür.Nedeniyse MALUM.Bu adam ucak fabrikasi sanibi iktidari benim elimden alir korkusuyla ucak fabrikalarini kapat mistir.Ismetin bu konuda AAMARIKALILARLA yaptigi antlasmayida getirip asacam buraya.

Biraz beklemeniz gerek.

Dedeniz

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

iste böyleee,

                      Evettttttt,Türkiyede hala gecerli olan anlasma.Bu anlasmayla Sagir iSMET TÜRK milli egitiminin idaresini Amarikaya teslim etmistir.bu anlasmadan 7 ay sonrada AMARIKA kendini kazikladgini söylemistir RADYOYA cikarak.

                      

ABD EĞİTİM SİSTEMİMİZİ DÜZENLİYOR! - FULBRİGHT …

21.07.2018 · Anlaşma 27 Aralık 1947 yılında imzalandı... Fulbright Anlaşmasıdır. Bir heyet oluşturuldu. Heyet 4 Türk, 4 Amerikalı ve 1 başkan oda Amerikalı. İşin komik tarafı 8 kişilik ...

  • Author: Anlatılmayan Gerçekler.

Ne demisti TÜRK köylüsü

Geldi ismet

Kesildi kismet

Dedeniz

 

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...