Jump to content

Allah'ın melekleri Adem'e secde ettirme çelişkisi


Recommended Posts

Kuran'ın her tarafında müşriklere, Allah'a ortak koşanlara ve Allah'tan başkasına secde edenlere ağıza alınmayacak hakaretler yağdıran Arap tanrısı Allah; aynı zamanda Adem'i yarattığı zaman da Şeytan'a ve diğer meleklere, Adem'e secde etmelerini emrediyor. Bu ne perhiz bu ne lahana turşusu!

tarihinde RadikalKemalist tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
6 dakika önce, RadikalKemalist yazdı:

Kuran'ın her tarafında müşriklere, Allah'a ortak koşanlara ve Allah'tan başkasına secde edenlere ağıza alınmayacak hakaretler yağdıran Arap tanrısı Allah, aynı zamanda Adem'i yarattığı zaman da Şeytan'a ve diğer meleklere Adem'e secde etmelerini emrediyor. Bu ne perhiz bu ne lahana turşusu!

Askerlik gibi.Emir demiri keser. :)

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

Allahın tutarsızlığı çoktur. Kendisi kabilin habili öldürmesini eleştirir, ama kardeşini öldüren bir kartal yavrusu olarak tecelli eder. Çocuklarınızı yoksulluk korkusuyla öldürmeyin, bu günahtır, der. Yavrusunu yuvadan atan bir anne leylek olarak tecelli eder. Yapmayın dediği şeyleri kendisi yapar. 

Link to post
Sitelerde Paylaş

Allah c.c.  ademi topraktan yaratıp boş heykel gibi ruhsuz kalıba secde edin dese idi o zaman şirk olurdu

ancak topraktan şekillendirip maddi bedenin içine ruhundan üfledi isimleri esmayı öğretti sonra secde edin dediği için bu şirk olmaz.

 

ayetlerde yer ve gökte olan her şey ona secde eder veya tesbih eder denilir

yıldızlar ağaçlar secde eder denir

 

secde terim olarak insanın Allaha ibadet için alnını yere koymadır

ancak geniş anlamda selamlama hürmet ve saygılarını sunma hayranlığını belirtmek için boyun eğerek selam ve saygısını sunma vardır

yani ibadet etme manası yoktur

bizde mecazen çok kere bir ressamın bir mimarın fevkalede bir şairin önünde saygı ile eğiliyoruz bu terim manasında secde değildir

secde eğilme demektir

misal arapçada  سَجَدَتِ النَّخْلَةُ hurma ağacı yüklü ağır meyvelerinden dolayı yere doğru büküldü eğildi denir.secde lafzı kullanılır.

السَّفِينَةُ تَسْجُدُ لِلرِّيحِ :sefine gemi veya yelkenli rüzgara secde etti yani boyun eğdi rüzgar gücü ve etkisi ile rüzgar yönünde hareket etti ona tabii oldu demektir.

veya ağaçlar ayçiçekleri günebakanlar güneşe yöneldi yani boyunlarını güneşin olduğu tarafa eğdi büküldü

yoksa ayetlerde geçen belkis kavmi güneşe tapıyordu anlamında secde değildir 

 

kaldı ki  ayetlerde resule ulul emre itaat vardır bu secde demek değil ona tabii olma demektir.

 

ayetlerde sihirbazlarda musaya tabii oldular üstünlüğünü kabul ettiler secdeye vardılar

veya yusuf as kardeşleri secde ediyor yani onun üstünlüğünü kabul edip tabii oluyor.

melekler adem as üstünlüğünü kabul ediyor zira esmayı bilemediler 

şeytan o topraktandır deyip maddesel kıyas yaptı asi oldu

meleklerde manasına  bakıp kan döken birisi mi dediler

Allah esmayı öğretip ilmi aklı huviyeti ile bambaşka bir şekilde ademi yarattı ne meleklerin nede şeytanın dediği gibi oldu

o yüzden melekler Allahım senin bize bildirdiklerin harici bir şeyi bilmiyoruz her şeyi bilen sensin deyip itaat ettiler.

 

zati manada Allah aracılık kabul etmez o yüzden aradan peygamberi dahi çıkarır kullarım sana beni sorarlarsa bilsinlerkin onlara çok yakınım şah damarından da yakınım dua edenin duasını kabul ederim dua çağrı davet isteme demektir.

 

peygamberlere itaat  tebliğ yönündedir yoksa mutlak iman itaat noktasında değildir.

 

kaldı ki teşbihte hata olmasın bir komutan  diğer erlere kendi emir erine uyun dese buda komutanın emridir zira uyun diyen de o dur yoksa bizzat emir erine itaat değildir.

zira o emir eri komutana yakınlık nisbeti ile onun emirlerini iletir.kendi şahsi emri değildir.

hz adem aynı zamanda peygamberdir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Tanrı şirkten bu kadar çok rahatsizsa neden 1400 yıl önce yaşamış bir adama itaat etmemizi istiyor. Arıya vahyettigi gibi bize de tek tek vahyetseydi. Şimdi yine o vahiy anlamı başka bir şey daha geniş anlamda falan diyeceksiniz.

 

Bizi bu kadar önemseyen bir tanrı neden sadece bir kişiyi muhatap alıyor.

 

Amaç başka , tamamen Arabın siyasi mücadelesidir. Haşimi kabilesinin siyasi mücadelesi din olarak yutturulmaya çalışılıyor. Aradan çok sular akmis bu güne gelene kadar iktidarlar el değiştirmiş ama din çok kullanışlı olduğu için herkesin elinde oyuncak olmuş. Bir vaka da haklılar bu kadar aptalı başka türlü uyutamazsiniz. Diğer yandan da hanedanlar varlıklarını sürdürmek için taraftara gereksinim duymuşlar ve ureyip cogalsinlar diye fetvalar vermişler. Cennete gideceksiniz diyerek de oyalamislar.

 

Din eşittir tamamen siyaset dahası yok.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...