Jump to content

Allah sözünden dönmez


Recommended Posts

On 22.09.2020 at 16:15, Buzul yazdı:

Allah sözünden dönmez. Dön desen, dönemez. Her şeyi yapabilen, ama sözünden dönemeyen allah mı olur?

Ne komik başlık hocam ya.Allah dönemediği için sözünden cayamaz değil, cayamaması zaten onun kemal sıfatlarının bir parçası.Dönebilseydi hmm bak ne dönek Allah mış derdiniz kesin.Hem sözünden cayması demek ilminde bilgisinde sorunlar olduğunu gösterebilir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
43 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

Ne komik başlık hocam ya.Allah dönemediği için sözünden cayamaz değil, cayamaması zaten onun kemal sıfatlarının bir parçası.Dönebilseydi hmm bak ne dönek Allah mış derdiniz kesin.Hem sözünden cayması demek ilminde bilgisinde sorunlar olduğunu gösterebilir.

Sözünden dönmez demek şudur. Allahın yapısı, sözünden dönmeyecek bir yapıdadır. Bu da şu anlama gelir. Allah söz verdiyse, onu gerçekleştirmek durumundadır, zorundadır. Yani allah sözünden dönemez. Yani allaha sözünden dön allah diye meydan okusan allah dönemez. Bu durumda da allah her şeyi yapamıyor demek ki. Düşün yani. Bir kişi bile sözünden dönebilirken, allah bunu yapamaz. Ayrıca cayamaması demek, bunu yapamaz, cayamaz anlamına gelmiyor mu?

tarihinde Buzul tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
3 dakika önce, Buzul yazdı:

Sözünden dönmez demek şudur. Allahın yapısı, sözünden dönmeyecek bir yapıdadır. Bu da şu anlama gelir. Allah söz verdiyse, onu gerçekleştirmemek durumundadır, zorundadır. Yani allah sözünden dönemez. Yani allaha sözünden dön allah diye meydan okusan allah dönemez. Bu durumda da allah her şeyi yapamıyor demek ki. Düşün yani. Bir insan bile sözünden dönebilirken, allah bunu yapamaz.

Sözünden  dönene  namert  denmez  mi? Cengiz  Kurtoğlu

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

Sözünden  dönene  namert  denmez  mi? Cengiz  Kurtoğlu

Allah sözünden dönebilir mi, dönemez mi? Konu bu. Allah sözünden dönmez ise allahın yapısı budur. Allah verdiği sözü gerçekleştirmek zorundadır. Öyleyse allah sözünden dönemez. Öyleyse allah kısıtlıdır. Yani dediğim gibi allaha meydan okusan sözünden dön diye, dönemez. Hani allah her şeyi yapabiliyordu?

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 dakika önce, Buzul yazdı:

Allah sözünden dönebilir mi, dönemez mi? Konu bu. Allah sözünden dönmez ise allahın yapısı budur. Allah verdiği sözü gerçekleştirmek zorundadır. Öyleyse allah sözünden dönemez. Öyleyse allah kısıtlıdır. Yani dediğim gibi allaha meydan okusan sözünden dön diye, dönemez. Hani allah her şeyi yapabiliyordu?

Hikmetine  terstir.Siz Allahi  aynı  anda  bütün  isimlerini  kullanan  birisi olarak  düşünüyorsunuz sanırım. Hikmetle iş yapmak: amacına  uygun  yerli  yerinde  faydayı  gözeterek  iş yapmaktır.Allah  hem  söz  veripte hem de yok ya ben caydım  banane banane dese  hikmet  sıfatına  aykırı olur. Burada iki  sifatta  aynı  anda kullanılmak zorunda  değildir yani hikmeti  kullanırken (dur ya benim  her şeye  gücüm yeter hikmetle aldığım  karara  aykırı  bir şey  yapıp  sözümden  döneyim  demez  diyemez  değil  demez) hem velevki  diyemez  olsun.Hikmet  sifatindan  ötürü  diyememiş deriz.Ancak  bu onun  her şeye  gücünün  yetmediğini  göstermez yani  Allah tek  isimden  ibaret değildir. Evreni  yaratırken  kudretini  kullanır sistemleri  yaratirken  hikmetini ilmini  kullanır  işe başlarken  veya bir şeyi  istediğinde  iradesini  kullanır.Zaman zaman kudret ilim irade  bir arada kullanıldığı  durumlar  olabilir  ama bu her olayda  bütün  sıfatlarını. Kullanacak  anlamına  gelmiyor.KUdretini  kendi hikmetini  egale etmek için değil  ancak bir seyler  yapmada  kullanabilir. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
5 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

(dur ya benim  her şeye  gücüm yeter hikmetle aldığım  karara  aykırı  bir şey  yapıp  sözümden  döneyim  demez  diyemez  değil  demez) 

 

Putun aldığın karardan vazgeçip başka kararlar alıyor ama kuranda? 

 

Maide 21 : Ey kavmim! Allah’ın size yazdığı kutsal toprağa girin. Sakın ardınıza dönmeyin. Yoksa ziyana uğrayanlar olursunuz.”
Maide 22 : Dediler ki: Dediler ki: “Ey Mûsâ! O (dediğin) topraklarda gayet güçlü, zorba bir millet var. Onlar oradan çıkmadıkça, biz oraya asla giremeyiz. Eğer oradan çıkarlarsa, biz de gireriz.”
Maide 23 : Korkanların içinden Allah’ın kendilerine nimet verdiği iki adam şöyle demişti: “Onların üzerine kapıdan girin. Oraya girdiniz mi artık siz kuşkusuz galiplersiniz. Eğer mü’minler iseniz, yalnızca Allah’a tevekkül edin.”
Maide 24 : Dediler ki: “Ey Mûsa! Onlar orada bulundukça, biz oraya asla girmeyeceğiz. Sen ve Rabbin gidin, onlarla savaşın. Biz burada oturacağız.”
Maide 25 : Mûsa, “Ey Rabbim! Ben ancak kendime ve kardeşime söz geçirebilirim. Artık bizimle, o yoldan çıkmışların arasını ayır” dedi.
Maide 26 : Allah, şöyle dedi: “O hâlde, orası onlara kırk yıl haram kılınmıştır. Bu süre içinde yeryüzünde şaşkın şaşkın dönüp dolaşacaklar. Artık böyle yoldan çıkmış kavme üzülme.”

 

Önce diyorki kutsal toprağa gidin sakın ardınıza dönmeyin. Sonrada ''tamam yaa gitmeyin ! o halde orayı size kırk yıl haram kılıyorum''  diyor !

 

Sözünü geçiremeyen allah mı dersin!  en başta verdiği kararı değiştiren allah mı dersin ne dersen de sonsuz güçte bir varlık sadece bir yığın paradoks doğuracaktır.

Link to post
Sitelerde Paylaş
12 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

Hikmetine  terstir.Siz Allahi  aynı  anda  bütün  isimlerini  kullanan  birisi olarak  düşünüyorsunuz sanırım. Hikmetle iş yapmak: amacına  uygun  yerli  yerinde  faydayı  gözeterek  iş yapmaktır.Allah  hem  söz  veripte hem de yok ya ben caydım  banane banane dese  hikmet  sıfatına  aykırı olur. Burada iki  sifatta  aynı  anda kullanılmak zorunda  değildir yani hikmeti  kullanırken (dur ya benim  her şeye  gücüm yeter hikmetle aldığım  karara  aykırı  bir şey  yapıp  sözümden  döneyim  demez  diyemez  değil  demez) hem velevki  diyemez  olsun.Hikmet  sifatindan  ötürü  diyememiş deriz.Ancak  bu onun  her şeye  gücünün  yetmediğini  göstermez yani  Allah tek  isimden  ibaret değildir. Evreni  yaratırken  kudretini  kullanır sistemleri  yaratirken  hikmetini ilmini  kullanır  işe başlarken  veya bir şeyi  istediğinde  iradesini  kullanır.Zaman zaman kudret ilim irade  bir arada kullanıldığı  durumlar  olabilir  ama bu her olayda  bütün  sıfatlarını. Kullanacak  anlamına  gelmiyor.KUdretini  kendi hikmetini  egale etmek için değil  ancak bir seyler  yapmada  kullanabilir. 

Allah söz verdiyse onu gerçekleştirmek zorundadır. Allah sözünden dönmez demek de dönemez demektir. Hikmet sıfatı onu kısıtlıyor, bunu yapamamasına neden oluyor demek ki. Yani düşün bir kişi şunu yapmaya söz verdim diyip, onu yapmaktan vazgeçebilirken, allah bunu yapamıyor. Sonra da diyorsunuz ki, allah her şeyi yapabilir.

tarihinde Buzul tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Kuranı adam akıllı okursan bir sürü karar değişimi göreceksindir zaten. Bunlar nesh olmuş ayetler olarak geçer ! Önce içkiyi över sonra yasaklar. Önce hristiyanları yahudileri cennetemi alırım der , sonra yok sadece müsloşları alıcam der. Putunuz 10 yaşındaki çocuk gibi...

 

Biz herhangi bir âyetin hükmünü yürürlükten kaldırır veya onu unutturur  yerine daha hayırlısını veya mislini getiririz.

tarihinde Hubble_ tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
1 dakika önce, Hubble_ yazdı:

 

Putun aldığın karardan vazgeçip başka kararlar alıyor ama kuranda? 

 

Maide 21 : Ey kavmim! Allah’ın size yazdığı kutsal toprağa girin. Sakın ardınıza dönmeyin. Yoksa ziyana uğrayanlar olursunuz.”
Maide 22 : Dediler ki: Dediler ki: “Ey Mûsâ! O (dediğin) topraklarda gayet güçlü, zorba bir millet var. Onlar oradan çıkmadıkça, biz oraya asla giremeyiz. Eğer oradan çıkarlarsa, biz de gireriz.”
Maide 23 : Korkanların içinden Allah’ın kendilerine nimet verdiği iki adam şöyle demişti: “Onların üzerine kapıdan girin. Oraya girdiniz mi artık siz kuşkusuz galiplersiniz. Eğer mü’minler iseniz, yalnızca Allah’a tevekkül edin.”
Maide 24 : Dediler ki: “Ey Mûsa! Onlar orada bulundukça, biz oraya asla girmeyeceğiz. Sen ve Rabbin gidin, onlarla savaşın. Biz burada oturacağız.”
Maide 25 : Mûsa, “Ey Rabbim! Ben ancak kendime ve kardeşime söz geçirebilirim. Artık bizimle, o yoldan çıkmışların arasını ayır” dedi.
Maide 26 : Allah, şöyle dedi: “O hâlde, orası onlara kırk yıl haram kılınmıştır. Bu süre içinde yeryüzünde şaşkın şaşkın dönüp dolaşacaklar. Artık böyle yoldan çıkmış kavme üzülme.”

 

Önce diyorki kutsal toprağa gidin sakın ardınıza dönmeyin. Sonrada ''tamam yaa gitmeyin ! o halde orayı size kırk yıl haram kılıyorum''  diyor !

 

Sözünü geçiremeyen allah mı dersin!  en başta verdiği kararı değiştiren allah mı dersin ne dersen de sonsuz güçte bir varlık sadece bir yığın paradoks doğuracaktır.

Kuran bu gibi  durumlarla  doludur.Bunlar tenakuz  değil  insanlarin  yaşayış  ve davranışlarına  göre  insanlara  yol göstermektir. Insanlar  sürekli  girmeyeceğiz dese allah  gireceksiniz  dese insanlar yine girmeyeceğiz banane  dese.Allah müdahale etmez  davranışlarına  göre  onlara ya mühlet  ya da ceza  verir  yoksa  siz çekilin  ben  girerim  oraya  demez  ki bu yüzden  insan  halifedir. Bu dünyada  bir şeyler  yapilacaksa  insane eliyle  olacaktır. (Insallah  meleklerde  iş yapıyor cinlerde  demezsiniz) hakiki manada  insan iş yapar dünyada  kısacası. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
3 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

Kuran bu gibi  durumlarla  doludur.Bunlar tenakuz  değil  insanlarin  yaşayış  ve davranışlarına  göre  insanlara  yol göstermektir. Insanlar  sürekli  girmeyeceğiz dese allah  gireceksiniz  dese insanlar yine girmeyeceğiz banane  dese.Allah müdahale etmez  davranışlarına  göre  onlara ya mühlet  ya da ceza  verir  yoksa  siz çekilin  ben  girerim  oraya  demez  ki bu yüzden  insan  halifedir. Bu dünyada  bir şeyler  yapilacaksa  insane eliyle  olacaktır. (Insallah  meleklerde  iş yapıyor cinlerde  demezsiniz) hakiki manada  insan iş yapar dünyada  kısacası. 

 

???? Bahaneye bak !

 Bu allah denen put herşeyi en baştan bilmiyor mu? O insanların oraya gitmeyeceğini ve o insanların peygamberle kendisine atar yapacağını bilmiyor mu? Biliyorsa neden böyle oyuncak gibi oynuyor?  Allah müdahele etmez diyorsun ama kuranda yine müdaheler var onlarıda yazayımmı zeki çocuk?

Karar ver bu allah denen put müdahele ediyor mu etmiyor mu? Sözünden dönebilir mi dönemez mi? Karar değiştirir mi değiştiremez mi? Cevaplar basit evet ya da hayır diyeceksin. 2 saat geveleme nurcular gibi.

tarihinde Hubble_ tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Şimdi, Hubble_ yazdı:

 

???? Bahaneye bak !

 Bu allah denen put herşeyi en baştan bilmiyor mu? O insanların oraya gitmeyeceğini ve o insanların peygamberle kendisine atar yapacağını bilmiyor mu? Biliyorsa neden böyle oyuncak gibi oynuyor?  Allah müdahele etmez diyorsun ama kuranda yine müdaheler var onlarıda yazayımmı zeki çocuk?

Onlara ne kadar dirayetsiz  iradesiz  olduklarını  kendilerinide şahit  tutarak  gösteriyor kısacası. Buyrun  bütün  müdahaleleri  yazın  kuranda

Link to post
Sitelerde Paylaş
6 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

 allah  gireceksiniz  dese insanlar yine girmeyeceğiz banane  dese.Allah müdahale etmez.

 

Bak çocuk kendi kendinle çelişiyorsun. Sırf cevap vermiş olmak için laf salatalığı yapıyorsun. İnsanlar bir seçim yaptığında kuranda allah müdahele ediyor mu? Yoksa hiç etmiyor mu? Soru basit ! Ediyorsa yukarda yalan söylemiş oluyorsun. Şarlatanlığı bırak

Link to post
Sitelerde Paylaş
8 dakika önce, Buzul yazdı:

Allah söz verdiyse onu gerçekleştirmek zorundadır. Allah sözünden dönmez demek de dönemez demektir. Hikmet sıfatı onu kısıtlıyor, bunu yapamamasına neden oluyor demek ki. Yani düşün bir kişi şunu yapmaya söz verdim diyip, onu yapmaktan vazgeçebilirken, allah bunu yapamıyor. Sonra da diyorsunuz ki, allah her şeyi yapabilir.

Allah ona bakarsa merhamet  sıfatı da var ama hikmeti  gereği  bizim  zıtlıkları  görmemiz için  kusurları  hastalıkları merhametsizlikleride  yaratmıştır.Tek başına  merhamet sıfatını  kullansaydı  bir şeyi  idrak edemezdik.Ancak hikmetine  göre  iş yaptı  derken  topyekûn  hepsi Allah zaten  birbirinden  ayrı değil yani aklınıza  hikmet  var kudret  ayrı  yerde  allah da ayrı  yerde  gibi gelmesin hepsinin  toplamına  allah  diyoruz zaten.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Şimdi, Hubble_ yazdı:

 

Bak çocuk kendi kendinle çelişiyorsun. Sırf cevap vermiş olmak için laf salatalığı yapıyorsun. İnsanlar bir seçim yaptığında kuranda allah müdahele ediyor mu? Yoksa hiç etmiyor mu? Soru basit ! Ediyorsa yukarda yalan söylemiş oluyorsun. Şarlatanlığı bırak

Ediyorsa  yazıverin  işte  birkaç  örnek ben  hiç  müdahale  eder anlamında  demedim teist  tanrı  peygamber gönderiyor bu bile  müdahaledir sonuçta ama olur olmadım  her şeye . Mudahale edip insanların yapacağı şeyleri  yapmaz  demeye  çalıştım. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
9 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

Kuran bu gibi  durumlarla  doludur.Bunlar tenakuz  değil  insanlarin  yaşayış  ve davranışlarına  göre  insanlara  yol göstermektir. Insanlar  sürekli  girmeyeceğiz dese allah  gireceksiniz  dese insanlar yine girmeyeceğiz banane  dese.Allah müdahale etmez  davranışlarına  göre  onlara ya mühlet  ya da ceza  verir  yoksa  siz çekilin  ben  girerim  oraya  demez  ki bu yüzden  insan  halifedir. Bu dünyada  bir şeyler  yapilacaksa  insane eliyle  olacaktır. (Insallah  meleklerde  iş yapıyor cinlerde  demezsiniz) hakiki manada  insan iş yapar dünyada  kısacası. 

 

Onları siz öldürmediniz. Fakat Allah öldürdü. Attığın zaman sen atmadın. Fakat Allah attı. Böylece mü'minleri güzel bir şekilde imtihan etmek istedi. Allah duyandır, bilendir. Enfal 17

 

Peki bu ayetten ne anlıyorsun? Sen öldürmedin, sen atmadın diyor. Ben öldürdüm, ben attım diyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

Allah ona bakarsa merhamet  sıfatı da var ama hikmeti  gereği  bizim  zıtlıkları  görmemiz için  kusurları  hastalıkları merhametsizlikleride  yaratmıştır.Tek başına  merhamet sıfatını  kullansaydı  bir şeyi  idrak edemezdik.Ancak hikmetine  göre  iş yaptı  derken  topyekûn  hepsi Allah zaten  birbirinden  ayrı değil yani aklınıza  hikmet  var kudret  ayrı  yerde  allah da ayrı  yerde  gibi gelmesin hepsinin  toplamına  allah  diyoruz zaten.

Merhamet sıfatı var da, merhametsizlik sıfatı yok mu? Merhamet edebilir de, merhametsizlik edemez mi? Allah merhametsizlik etmez dersen eğer, onu kısıtlamış olmaz mısın?

Link to post
Sitelerde Paylaş
3 dakika önce, Buzul yazdı:

 

Onları siz öldürmediniz. Fakat Allah öldürdü. Attığın zaman sen atmadın. Fakat Allah attı. Böylece mü'minleri güzel bir şekilde imtihan etmek istedi. Allah duyandır, bilendir. Enfal 17

 

Peki bu ayetten ne anlıyorsun? Sen öldürmedin, sen atmadın diyor. Ben öldürdüm, ben attım diyor.

Kainatta  ne varsa Allahın  mülküdür  yani  manevi  anlamda  ben yaptım  ben ettim demeyin  kibirlenmeyin her şeyin  tek sahibi  özünde  o dur.

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 dakika önce, Buzul yazdı:

Merhamet sıfatı var da, merhametsizlik sıfatı yok mu? Merhamet edebilir de, merhametsizlik edemez mi? Allah merhametsizlik etmez dersen eğer, onu kısıtlamış olmaz mısın?

Merhametsizlik  sıfatı. Yok  işte  zorla mi  vasıf  ekleyeyim. Bir kişi  hem çalışkan  hem de çalışkan . Olmayan. Olamaz.

Link to post
Sitelerde Paylaş
4 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

Ediyorsa  yazıverin  işte  birkaç  örnek ben  hiç  müdahale  eder anlamında  demedim teist  tanrı  peygamber gönderiyor bu bile  müdahaledir sonuçta ama olur olmadım  her şeye . Mudahale edip insanların yapacağı şeyleri  yapmaz  demeye  çalıştım. 

 

Yazmaya gerek yok yüzlercesini. Müdahele edildiğini kuranı okuyan herkes görüyor. En önemlisinden, ana babasını kafir yapacaktı diye bir çocuğu öldürüp onun yerine hayırlı evlat vermesi. Bugün ana babasını , sülalesini , arkadaşlarını dinden çıkaranları allah neden öldürmüyor mesela? Kamera icat oldu mertlik bozuldu diyebilir miyiz kısaca?

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...