Jump to content

Kur'an'ın Tevrat'tan kopya olamayacağının delilleri


Recommended Posts

On 26.09.2020 at 18:17, kavak yazdı:

 

Aha kendini bir şey sanan, safkan bir müslüman daha!

Boş beleş zırvalamışsın, bir de okumaktan dem vuruyorsun ha?

Bre çok bilmiş, sizin gibiler "Aman da benim dinim şahane, aman da benim Arap ithali tanrım çok yakışklı" minvalinde tebliğ manyaklığı yapmaktan başka ne yapar?

Papağan olan bizahiti sen ve senin gibiler, çünkü okuduğunuz insan ürünü kitabın içerini bizler de biliyoruz.

Yani tekeri yeni icat etmiş edası ile foruma dalmaya yeltenmeniz, kendinizden olmayan insanlara saygınız olmadığındandır.

Doğmaymış....mış...doğmanın şahı sizler de var, çünkü 1400 sene evvelki ilkel bilgilere takılıp kalmışsınız.

 

Hasılı yazmazsan yazma, sanki seni biz buraya davet ettik!

Senin gibilere yazmıyorum merak etme. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 113
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

8 saat önce, robertobaggio yazdı:

Senin gibilere yazmıyorum merak etme. 

Çevir kazı, yanmasın. Şimdi de tükürdüğünü yalıyorsun. Yakışır, senin gibilere(!).

 

Ayrıca senin gibiler(!) kendini bulunmaz hint kumaşı zannediyor.

Sen Arap ithali bir tanrıya tapmak mı istiyorsun, git tıksırıncaya kadar tap, seni tutan yok.

Ancak burada İslam güzellemesi/tebliği yaparsan, işin rengi değişir.

Alırsın cevabını!

 

tarihinde kavak tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
On 24.09.2020 at 18:21, robertobaggio yazdı:

Kuran tevratın kopyası   olup olmaması önemli değil.

Ben içeriğine bakarım.
Günlük hayatımda   işime yarayan bir ayet var mı?

İkiside çöp kitap.

Birinde lutla kızlarının ilişkileri anlatılıyor.

Diğerinde muhammedin amcasına bedduası anlatılıyor.Zeyd ile evli Hala kızı zeynebe göz dikmeside ayrı bir konu.

Bunların  bana faydası ne?

 

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
22 dakika önce, Smile Buddha yazdı:

Kuran tevratın kopyası   olup olmaması önemli değil.

Ben içeriğine bakarım.
Günlük hayatımda   işime yarayan bir ayet var mı?

İkiside çöp kitap.

Birinde lutla kızlarının ilişkileri anlatılıyor.

Diğerinde muhammedin amcasına bedduası anlatılıyor.Zeyd ile evli Hala kızı zeynebe göz dikmeside ayrı bir konu.

Bunların  bana faydası ne?

 

 

 

 

Şeytanlar , periler , melekler , eski çağlarda yaşamış dev melek-insan karışımı varlıklar filan da var bu kitaplarda. Bu kitaplara uzun süre inanan biri akıl sağlığını koruyamaz.

Link to post
Sitelerde Paylaş
35 dakika önce, Smile Buddha yazdı:

Kuran tevratın kopyası   olup olmaması önemli değil.

Ben içeriğine bakarım.
Günlük hayatımda   işime yarayan bir ayet var mı?

İkiside çöp kitap.

Birinde lutla kızlarının ilişkileri anlatılıyor.

Diğerinde muhammedin amcasına bedduası anlatılıyor.Zeyd ile evli Hala kızı zeynebe göz dikmeside ayrı bir konu.

Bunların  bana faydası ne?

 

 

 

744-)  Hz. Aişe (radıyallahu anha) demiştir ki: "Eğer Hz. Peygamber (aleyhissalatu vesselam) kendisine inen vahiyden bir şey gizleseydi şu ayeti gizlerdi: "(Habibim) hatırla o zamanı ki; Allah'ın kendisine -İslam'la- nimet verdiği ve senin de yine kendisine lütufta bulunduğun zata sen: "Zevceni uhdende tut. Allah'tan kork" diyordun da Allah'ın açığa çıkarıcısı olduğu şeyi içinde gizliyor, insanların (dedikodusundan) korkuyordun. Halbuki Allah kendisinden korkmana daha layıktı. Şimedi madem ki Zeyd o kadından ilişiğini kesti, biz onu sana zevce yaptık. Ta ki oğullukların, kendilerinden ilişkilerini kestikleri zevceler(ini almakta) mü'minler üzerine günah olmasın. Allah'ın emri yerine getirilmiştir" (Ahzab, 37). Nitekim Hz. Peygamber (aleyhissalatu vesselam), Zeyneb'le evlenince: "Oğlunun helallığıyla evlendi" dediler. Bunun üzerine Cenab-ı Hakk şu mealdeki ayeti indirdi: "Muhammed adamlarınızdan hiçbirinin babası değildir. Fakat Allah'ın Resûlü ve peygamberlerin sonuncusudur. Allah herşeyi hakkiyle bilendir'' (Ahzab, 40). Resûlullah (aleyhissalatu vesselam) Zeyd'i küçükken evlat edinmişti. Büyüyüp delikanlı oluncaya kadar yanında kaldı. Herkes onu Zeyd İbnu Muhammed diye çağırıyordu. Bu sebeple Cenab-ı Hakk şu mealdeki ayeti inzal buyurdu: "Onları babalarına nisbet ederek çağırın. Bu, Allah indinde daha doğrudur. Eğer babalarının (kim olduğunu) bilmiyorsanız o halde (esasen) dinde kardeşleriniz (olmakla beraber) dostlarınızdır da" (Ahzab, 5).

Kaynak:  Tirmizi, Tefsir, Ahzab (3206); Müslim, İman 287, (177); Buhari, Tevhid 22.

Konu:  Tefsir

 

Hocam böyle bir ayeti insan kendi aleyhine olmasına rağmen sence tüm insanlar içinde okur mu? 

Link to post
Sitelerde Paylaş
15 dakika önce, Gerçeğibulmak2 yazdı:

 

Şeytanlar , periler , melekler , eski çağlarda yaşamış dev melek-insan karışımı varlıklar filan da var bu kitaplarda. Bu kitaplara uzun süre inanan biri akıl sağlığını koruyamaz.

O ayrı bir konu hocam, bu konuda tartışacak düzeyde görmüyorum kendimi. Derin psikoloji bilgisi gerektiriyor. Ben sadece ''Muhammed Tevrat'tan kopyaladı'' diyenler için yazdım yazıyı.

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 dakika önce, robertobaggio yazdı:

O ayrı bir konu hocam, bu konuda tartışacak düzeyde görmüyorum kendimi. Derin psikoloji bilgisi gerektiriyor. Ben sadece ''Muhammed Tevrat'tan kopyaladı'' diyenler için yazdım yazıyı.

 

Muhammed nereden nasıl kopyaladı hiç bilmiyorum.Tevrat'tan kopyalamış olması bana da mantıklı gelmiyor.

Senin yanlış olduğun nokta o dönemde sadece Tevrat'ın bulunduğunu sanman , "Hz.İdris'in Kitabı" yazarsan gerekli bilgileri bulursun.

Yamulmuyorsam o dönemde 7-8 tane kutsal kitap var zaten bunlardan biri bu idris'in kitabı.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Şimdi, Gerçeğibulmak2 yazdı:

 

Muhammed nereden nasıl kopyaladı hiç bilmiyorum.Tevrat'tan kopyalamış olması bana da mantıklı gelmiyor.

Senin yanlış olduğun nokta o dönemde sadece Tevrat'ın bulunduğunu sanman , "Hz.İdris'in Kitabı" yazarsan gerekli bilgileri bulursun.

Yamulmuyorsam o dönemde 7-8 tane kutsal kitap var zaten bunlardan biri bu idris'in kitabı.

Hocam aslında başlığın kapsamı dar oldu. Midraşlar vs dahil tüm metinlerdeki bilgiler buna dahil. Ben bu yazıyı çoktan yazacaktım yani 2-3 sene önce öğrendim ama koskoca yahudi külliyatını okuyacak ne vaktim vardı ne de o kaynaklara ulaşabilirdim yani bu bilgilerimi başka yerlerden tasdik ettirdim onların da kaynağını verdim. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
Alıntı

Görüldüğü üzere çok önemli tarihi bilgiler Kur'an'da yer alırken Tevrat'ta bunların hiçbiri yoktur; dahası Tevrat, Mısır krallarının unvanları konusunda bile karışıklık yapmaktadır. Hz İbrahim'den Hz Yusuf'a ondan da Hz Musa'ya kadar olan tüm Mısır krallarının unvanını '' firavun '' olarak belirtmiştir ki bu da çok büyük bir hatadır. Kur'an Hz yusuf döneminde yaşayan Mısır kralına ''Melik'' yani Kral demektedir. Bu konudaki geniş bilgiyi internetten kolayca elde edebilirsiniz, Türkçe olarak da bu iddiaları inceleyebilirsiniz.

 

Bu bildiğin tesadüf.

Bu konuda diyebileceğim tek şey bunun mucize olarak kabul edilebileceği ama dediğim gibi akıl sağlığı yerinde biri bunu tesadüf olarak yorumlar.

Ha bunu kim mucize olarak kabul eder dersen akıl hastanelerine bakman yeterli. Depremleri , yağmurları bile Tanrı'ya bağlayanlar var.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
29 dakika önce, robertobaggio yazdı:

744-)  Hz. Aişe (radıyallahu anha) demiştir ki: "Eğer Hz. Peygamber (aleyhissalatu vesselam) kendisine inen vahiyden bir şey gizleseydi şu ayeti gizlerdi: "(Habibim) hatırla o zamanı ki; Allah'ın kendisine -İslam'la- nimet verdiği ve senin de yine kendisine lütufta bulunduğun zata sen: "Zevceni uhdende tut. Allah'tan kork" diyordun da Allah'ın açığa çıkarıcısı olduğu şeyi içinde gizliyor, insanların (dedikodusundan) korkuyordun. Halbuki Allah kendisinden korkmana daha layıktı. Şimedi madem ki Zeyd o kadından ilişiğini kesti, biz onu sana zevce yaptık. Ta ki oğullukların, kendilerinden ilişkilerini kestikleri zevceler(ini almakta) mü'minler üzerine günah olmasın. Allah'ın emri yerine getirilmiştir" (Ahzab, 37). Nitekim Hz. Peygamber (aleyhissalatu vesselam), Zeyneb'le evlenince: "Oğlunun helallığıyla evlendi" dediler. Bunun üzerine Cenab-ı Hakk şu mealdeki ayeti indirdi: "Muhammed adamlarınızdan hiçbirinin babası değildir. Fakat Allah'ın Resûlü ve peygamberlerin sonuncusudur. Allah herşeyi hakkiyle bilendir'' (Ahzab, 40). Resûlullah (aleyhissalatu vesselam) Zeyd'i küçükken evlat edinmişti. Büyüyüp delikanlı oluncaya kadar yanında kaldı. Herkes onu Zeyd İbnu Muhammed diye çağırıyordu. Bu sebeple Cenab-ı Hakk şu mealdeki ayeti inzal buyurdu: "Onları babalarına nisbet ederek çağırın. Bu, Allah indinde daha doğrudur. Eğer babalarının (kim olduğunu) bilmiyorsanız o halde (esasen) dinde kardeşleriniz (olmakla beraber) dostlarınızdır da" (Ahzab, 5).

Kaynak:  Tirmizi, Tefsir, Ahzab (3206); Müslim, İman 287, (177); Buhari, Tevhid 22.

Konu:  Tefsir

 

Hocam böyle bir ayeti insan kendi aleyhine olmasına rağmen sence tüm insanlar içinde okur mu? 

Okur.

Adnan oktar(harun yahya) tv bile açtı.Bu tür rezilliklerini göstermek için. :)

Hiç itiraz eden olmadı yıllarca maşallah inşallah götürdü.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
36 dakika önce, robertobaggio yazdı:

744-)  Hz. Aişe (radıyallahu anha) demiştir ki: "Eğer Hz. Peygamber (aleyhissalatu vesselam) kendisine inen vahiyden bir şey gizleseydi şu ayeti gizlerdi: "(Habibim) hatırla o zamanı ki; Allah'ın kendisine -İslam'la- nimet verdiği ve senin de yine kendisine lütufta bulunduğun zata sen: "Zevceni uhdende tut. Allah'tan kork" diyordun da Allah'ın açığa çıkarıcısı olduğu şeyi içinde gizliyor, insanların (dedikodusundan) korkuyordun. Halbuki Allah kendisinden korkmana daha layıktı. Şimedi madem ki Zeyd o kadından ilişiğini kesti, biz onu sana zevce yaptık. Ta ki oğullukların, kendilerinden ilişkilerini kestikleri zevceler(ini almakta) mü'minler üzerine günah olmasın. Allah'ın emri yerine getirilmiştir" (Ahzab, 37). Nitekim Hz. Peygamber (aleyhissalatu vesselam), Zeyneb'le evlenince: "Oğlunun helallığıyla evlendi" dediler. Bunun üzerine Cenab-ı Hakk şu mealdeki ayeti indirdi: "Muhammed adamlarınızdan hiçbirinin babası değildir. Fakat Allah'ın Resûlü ve peygamberlerin sonuncusudur. Allah herşeyi hakkiyle bilendir'' (Ahzab, 40). Resûlullah (aleyhissalatu vesselam) Zeyd'i küçükken evlat edinmişti. Büyüyüp delikanlı oluncaya kadar yanında kaldı. Herkes onu Zeyd İbnu Muhammed diye çağırıyordu. Bu sebeple Cenab-ı Hakk şu mealdeki ayeti inzal buyurdu: "Onları babalarına nisbet ederek çağırın. Bu, Allah indinde daha doğrudur. Eğer babalarının (kim olduğunu) bilmiyorsanız o halde (esasen) dinde kardeşleriniz (olmakla beraber) dostlarınızdır da" (Ahzab, 5).

Kaynak:  Tirmizi, Tefsir, Ahzab (3206); Müslim, İman 287, (177); Buhari, Tevhid 22.

Konu:  Tefsir

 

Hocam böyle bir ayeti insan kendi aleyhine olmasına rağmen sence tüm insanlar içinde okur mu? 

 

"Oğlunun helallığıyla evlendi" dediler.

 

Bu olaydan sonra onun peygamber olmadığını anlamışlar.Muhammed gücü çoktan  ele geçirdiği için sesleri kısık çıkmış tabi.

Link to post
Sitelerde Paylaş
19 dakika önce, Gerçeğibulmak2 yazdı:

 

Bu bildiğin tesadüf.

Bu konuda diyebileceğim tek şey bunun mucize olarak kabul edilebileceği ama dediğim gibi akıl sağlığı yerinde biri bunu tesadüf olarak yorumlar.

Ha bunu kim mucize olarak kabul eder dersen akıl hastanelerine bakman yeterli. Depremleri , yağmurları bile Tanrı'ya bağlayanlar var.

 

 Tevrat'tan kopya olsaydı o zaman '' firavun'' olarak kopyalaması gerekirdi hz Muhammed'in ben bunu söylüyorum. Tevrat'tan kopya olamayacağı böylelikle ispat olunur. Bir de bu konunun şu yanı var Hz Muhammed Musa zamanındaki krala ''Firavun'' derken Hz Yusuf zamanındakine neden ''Firavun'' demiyor? Tarihi bilgiye mi sahip?

Link to post
Sitelerde Paylaş
4 dakika önce, Gerçeğibulmak2 yazdı:

 

"Oğlunun helallığıyla evlendi" dediler.

 

Bu olaydan sonra onun peygamber olmadığını anlamışlar.Muhammed gücü çoktan  ele geçirdiği için sesleri kısık çıkmış tabi.

 

5 dakika önce, Gerçeğibulmak2 yazdı:

 

"Oğlunun helallığıyla evlendi" dediler.

 

Bu olaydan sonra onun peygamber olmadığını anlamışlar.Muhammed gücü çoktan  ele geçirdiği için sesleri kısık çıkmış tabi.

Hocam madem peygamber böyle bir plan yapmıştı da neden Zeyd'e karını boşama diyordu? Bir de ayette '' içinde bir şey saklıyordun'' kısmını bir insan kendine delil olarak insanların arasında okur mu?

Link to post
Sitelerde Paylaş
3 dakika önce, robertobaggio yazdı:

 

Hocam madem peygamber böyle bir plan yapmıştı da neden Zeyd'e karını boşama diyordu? Bir de ayette '' içinde bir şey saklıyordun'' kısmını bir insan kendine delil olarak insanların arasında okur mu?

peygamberi eleştirecek kim var?

Okur tabi.

Adnan oktarı örnek verdik.

Muhammed üstelik devlet başkanı.Tayyip erdoğanı eleştirebliyor musun?Dokunulmazlığı var adamın.

Link to post
Sitelerde Paylaş
9 dakika önce, robertobaggio yazdı:

 Tevrat'tan kopya olsaydı o zaman '' firavun'' olarak kopyalaması gerekirdi hz Muhammed'in ben bunu söylüyorum. Tevrat'tan kopya olamayacağı böylelikle ispat olunur. Bir de bu konunun şu yanı var Hz Muhammed Musa zamanındaki krala ''Firavun'' derken Hz Yusuf zamanındakine neden ''Firavun'' demiyor? Tarihi bilgiye mi sahip?

 

Senin iddia ettiğin Muhammed'in Kadeş savaşını bilmesi sanırım.Kadeş'ten önce Mısır Krallık idi sonra imparatorluk haline geldi.Mısır imparatorlarına da Firavun denir.

 

Evet tarihsel olarak bu bir mucize sayılabilir. Muhammed'in beyninin ürettiği bir tesadüf te olabilir . 

Cinleri perileri nasıl açıklıyorsun diye sormayacağım zira onu kimse açıklayamaz , ben tam bu noktada deist oluyorum işte.

11 dakika önce, robertobaggio yazdı:

 

Hocam madem peygamber böyle bir plan yapmıştı da neden Zeyd'e karını boşama diyordu? Bir de ayette '' içinde bir şey saklıyordun'' kısmını bir insan kendine delil olarak insanların arasında okur mu?

 

Ben pozitif dinsiz değilim zaten. :))) Ara ara bende şüphe moduna geçiyorum sonra aklıma cinler geliyor tekrar deist oluyorum.

 

Dediğim gibi o dönemde çok fazla dini metin vardı kimin ne yaptığını bilemeyiz.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
Şimdi, Smile Buddha yazdı:

peygamberi eleştirecek kim var?

Okur tabi.

Adnan oktarı örnek verdik.

Muhammed üstelik devlet başkanı.Tayyip erdoğanı eleştirebliyor musun?Dokunulmazlığı var adamın.

 

1 dakika önce, Smile Buddha yazdı:

peygamberi eleştirecek kim var?

Okur tabi.

Adnan oktarı örnek verdik.

Muhammed üstelik devlet başkanı.Tayyip erdoğanı eleştirebliyor musun?Dokunulmazlığı var adamın.

Ayette insanlar korkuyordun diyor? Madem bu kadar dediğim dedik biriydi niçin ayette böyle bir ibare var? Neden abese sûresi gibi bir sûre iniyor? Ayrıca :

 

 

 

﴾67﴿

 O yerde gerekli temizliği yapıp hâkimiyetini kuruncaya kadar bir peygamberin esirlerinin olması uygun değildir. Siz geçici dünya varlığını istiyorsunuz, oysa Allah âhireti istiyor; Allah izzet ve hikmet sahibidir.


﴾68﴿

 Allah’ın daha önceden yazılmış bir hükmü olmasaydı elde ettiğiniz menfaat sebebiyle size büyük bir azap dokunurdu.


﴾69﴿

 Artık aldığınız ganimetten helâl ve hoş olarak yiyin, Allah’a itaatsizlikten sakının, Allah son derecede bağışlayıcı ve esirgeyicidir.

 

Bir insan kendini yaptığı işten dolayı hem de ekonomik olarak kazançlı bir işten (fidye almak ) neden alıkoyar ve bunun üzerine tam tersi kendini eleştirir?

 

Hz. Ömer anlatıyor: “Hz. Peygamber, Ebû Bekir’e ve bana, ‘Bu esirler hakkında düşünceniz nedir?’ diye sordu. Ebû Bekir, ‘Bunlar amca ve akraba çocuklarıdır, onlardan fidye almanı uygun görüyorum. Böylece fidye kâfirlere karşı bize güç olur, belki Allah’ın hidayetiyle ileride müslüman da olurlar’ dedi... Ben de, ‘Doğrusu ben Ebû Bekir gibi düşünmüyorum. Bana göre, kellelerini uçurmamız için bize izin vermelisin; Ali, Ak^l’in, ben de filan yakınımın kafasını keselim, çünkü bunlar kâfirlerin öncüleri ve ileri gelenleridir’ dedim. Resûlullah, benim değil de Ebû Bekir’in görüşünü tercih etti. Ertesi gün yanlarına geldiğimde ikisini de oturmuş ağlar halde buldum ve ‘İkiniz niçin ağlıyorsunuz?’ diye sorduğumda Resûlullah, ‘Arkadaşlarının, fidye alarak başıma getirdikleri yüzünden!’ dedi ve (yakındaki bir ağacı göstererek) ‘Cezayı kendilerine şu ağaç kadar yaklaşmış gördüm’ buyurdu” (Müslim, “Cihâd”, 58).

 

Kaynakça : https://kuran.diyanet.gov.tr/tefsir/Enfâl-suresi/1227/67-69-ayet-tefsiri

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
4 dakika önce, Gerçeğibulmak2 yazdı:

 

Senin iddia ettiğin Muhammed'in Kadeş savaşını bilmesi sanırım.Kadeş'ten önce Mısır Krallık idi sonra imparatorluk haline geldi.Mısır imparatorlarına da Firavun denir.

 

Evet tarihsel olarak bu bir mucize sayılabilir. Muhammed'in beyninin ürettiği bir tesadüf te olabilir . 

Cinleri perileri nasıl açıklıyorsun diye sormayacağım zira onu kimse açıklayamaz , ben tam bu noktada deist oluyorum işte.

 

Ben pozitif dinsiz değilim zaten. :))) Ara ara bende şüphe moduna geçiyorum sonra aklıma cinler geliyor tekrar deist oluyorum.

 

Dediğim gibi o dönemde çok fazla dini metin vardı kimin ne yaptığını bilemeyiz.

 

Hocam cinlerin varlığının aklen ne gibi bir sakıncası var? Cinler de bir tür olamaz mı?

Link to post
Sitelerde Paylaş
Şimdi, robertobaggio yazdı:

 

Ayette insanlar korkuyordun diyor? Madem bu kadar dediğim dedik biriydi niçin ayette böyle bir ibare var? Neden abese sûresi gibi bir sûre iniyor? Ayrıca :

 

 

 

﴾67﴿

 O yerde gerekli temizliği yapıp hâkimiyetini kuruncaya kadar bir peygamberin esirlerinin olması uygun değildir. Siz geçici dünya varlığını istiyorsunuz, oysa Allah âhireti istiyor; Allah izzet ve hikmet sahibidir.


﴾68﴿

 Allah’ın daha önceden yazılmış bir hükmü olmasaydı elde ettiğiniz menfaat sebebiyle size büyük bir azap dokunurdu.


﴾69﴿

 Artık aldığınız ganimetten helâl ve hoş olarak yiyin, Allah’a itaatsizlikten sakının, Allah son derecede bağışlayıcı ve esirgeyicidir.

 

Bir insan kendini yaptığı işten dolayı hem de ekonomik olarak kazançlı bir işten (fidye almak ) neden alıkoyar ve bunun üzerine tam tersi kendini eleştirir?

 

Hz. Ömer anlatıyor: “Hz. Peygamber, Ebû Bekir’e ve bana, ‘Bu esirler hakkında düşünceniz nedir?’ diye sordu. Ebû Bekir, ‘Bunlar amca ve akraba çocuklarıdır, onlardan fidye almanı uygun görüyorum. Böylece fidye kâfirlere karşı bize güç olur, belki Allah’ın hidayetiyle ileride müslüman da olurlar’ dedi... Ben de, ‘Doğrusu ben Ebû Bekir gibi düşünmüyorum. Bana göre, kellelerini uçurmamız için bize izin vermelisin; Ali, Ak^l’in, ben de filan yakınımın kafasını keselim, çünkü bunlar kâfirlerin öncüleri ve ileri gelenleridir’ dedim. Resûlullah, benim değil de Ebû Bekir’in görüşünü tercih etti. Ertesi gün yanlarına geldiğimde ikisini de oturmuş ağlar halde buldum ve ‘İkiniz niçin ağlıyorsunuz?’ diye sorduğumda Resûlullah, ‘Arkadaşlarının, fidye alarak başıma getirdikleri yüzünden!’ dedi ve (yakındaki bir ağacı göstererek) ‘Cezayı kendilerine şu ağaç kadar yaklaşmış gördüm’ buyurdu” (Müslim, “Cihâd”, 58).

 

Kaynakça : https://kuran.diyanet.gov.tr/tefsir/Enfâl-suresi/1227/67-69-ayet-tefsiri

 

Diktatörlerin mafya liderlerinin hepsi korkar.

Kendilerine ait özel orduları var.

Korumaları olmadan  dışarı çıkabiliyorlar mı?

Mafya liderleride korkudan ganimetlerin hepsine el koymaz.Piramit sistemine göre dağıtılır.  

Link to post
Sitelerde Paylaş
4 dakika önce, robertobaggio yazdı:

 

Ayette insanlar korkuyordun diyor? Madem bu kadar dediğim dedik biriydi niçin ayette böyle bir ibare var? Neden abese sûresi gibi bir sûre iniyor? Ayrıca :

 

 

 

﴾67﴿

 O yerde gerekli temizliği yapıp hâkimiyetini kuruncaya kadar bir peygamberin esirlerinin olması uygun değildir. Siz geçici dünya varlığını istiyorsunuz, oysa Allah âhireti istiyor; Allah izzet ve hikmet sahibidir.


﴾68﴿

 Allah’ın daha önceden yazılmış bir hükmü olmasaydı elde ettiğiniz menfaat sebebiyle size büyük bir azap dokunurdu.


﴾69﴿

 Artık aldığınız ganimetten helâl ve hoş olarak yiyin, Allah’a itaatsizlikten sakının, Allah son derecede bağışlayıcı ve esirgeyicidir.

 

Bir insan kendini yaptığı işten dolayı hem de ekonomik olarak kazançlı bir işten (fidye almak ) neden alıkoyar ve bunun üzerine tam tersi kendini eleştirir?

 

Hz. Ömer anlatıyor: “Hz. Peygamber, Ebû Bekir’e ve bana, ‘Bu esirler hakkında düşünceniz nedir?’ diye sordu. Ebû Bekir, ‘Bunlar amca ve akraba çocuklarıdır, onlardan fidye almanı uygun görüyorum. Böylece fidye kâfirlere karşı bize güç olur, belki Allah’ın hidayetiyle ileride müslüman da olurlar’ dedi... Ben de, ‘Doğrusu ben Ebû Bekir gibi düşünmüyorum. Bana göre, kellelerini uçurmamız için bize izin vermelisin; Ali, Ak^l’in, ben de filan yakınımın kafasını keselim, çünkü bunlar kâfirlerin öncüleri ve ileri gelenleridir’ dedim. Resûlullah, benim değil de Ebû Bekir’in görüşünü tercih etti. Ertesi gün yanlarına geldiğimde ikisini de oturmuş ağlar halde buldum ve ‘İkiniz niçin ağlıyorsunuz?’ diye sorduğumda Resûlullah, ‘Arkadaşlarının, fidye alarak başıma getirdikleri yüzünden!’ dedi ve (yakındaki bir ağacı göstererek) ‘Cezayı kendilerine şu ağaç kadar yaklaşmış gördüm’ buyurdu” (Müslim, “Cihâd”, 58).

 

Kaynakça : https://kuran.diyanet.gov.tr/tefsir/Enfâl-suresi/1227/67-69-ayet-tefsiri

 

 

Kafa kesmek mi yazıyor lan orada ? Kafa kesmeyi düşünebilen biri insan olamaz. Olsa olsa Işid militanı filan olabilir.

 

 

1 dakika önce, robertobaggio yazdı:

Hocam cinlerin varlığının aklen ne gibi bir sakıncası var? Cinler de bir tür olamaz mı?

 

Allah varsa cinlerde meleklerde onun gösterdiği bir ilüzyon olmak zorunda.Cinler yok yani.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
Şimdi, Smile Buddha yazdı:

Diktatörlerin mafya liderlerinin hepsi korkar.

Kendilerine ait özel orduları var.

Korumaları olmadan  dışarı çıkabiliyorlar mı?

Mafya liderleride korkudan ganimetlerin hepsine el koymaz.Piramit sistemine göre dağıtılır.  

Korkuyordun dediği çevresindeki insanlar yani müslümanlar yani onların tepkisinden korkup ''içinde bir şeyler gizliyordun'' Yani buradaki korku fiziksel bir saldırıdan korku değil, süper-ego sebebiyle yaşanan toplumsal tepkiden gelecek olan korku.Ayrıca, Bu ayet Medine'de inmiş orada müşrikler yoktu ; bu da yorumama delil.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...