Jump to content

Bakara-282.( borç konusunda 1 erkek 2 kadın şahid)olayına son noktayı koyalım!


Recommended Posts

55 dakika önce, Teşup'unOğlu yazdı:

 

Git ağzının kenarındaki salyaları sil. 

 

Allah putu için mi domalıyorsun, yoksa şarap akan ırmaklar ve huriler için mi domalıyorsun çok net belli olmuş.

 

Sen ateist fln olma. Senin gibi gerizekalı,embesil,ahlaksız, içki ve kadından başka keyifi olmayan birisi islamiyette musmutlu yaşar. Çünkü İslamcıların hududu budur. Ötesine gidemez.

Keşke muho zamanında yaşasaydın da muhoyla karıları becayis te yapardın. Yada muho senin anneni görüp çok beğenirdi, sende anneni muhoyla evlendirirdin. ??? Yoksa karşı mi cikardin?? Muho anneni görüp anneni gerdeğe sokmak isteseydi, hoşuna gitmezmiydi?? 

sen insanların annelerine kötü söz söylemezsin, aydınsın, akıllısın, ateistsin sen. Öyle edepsiz ahlaksız şeyler söyleyerek ateist arkadaşlarını da zor duruma sokmak istemezsin. Gerçi bir gruba mensup olan kötü örnek şahsiyetler o grubun tamamının kötü olduğu anlamına gelmez. Siz hiç hak hukuk yiyen bir inanan örneğinde tüm müslümanları kötü olarak yaftalıyor musunuz hiç? yapmazsınız siz bilirim ben sizi.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 190
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

3 saat önce, Kaz yazdı:

Evet zaten biz ateist olduğumuzdan kumarsız, içkisiz, uyuşturucusuz bir günümüz geçmez -ateizm ahlaki bir tutum değildir-. Din afyondur sizde tövbe var huşu var haz var din yeterince tatmin edici olmasa haliniz nice olurdu.

kardeşim din, jack kola, ya da votka kola artı kaliteli bi sigara ve hoş bi hatunla güzel bir gece geçirmenin yanında pek tatmin edici değil. Biraz yavan kalıyor onların yanında fekaatttt ben farkettim ki ben dünyaya gelmeden önce burayı bir var eden ve ben gittikten 100 bin sonra belki milyon yıl sonra da var halde tutabilecek olan bir yaratıcı var ve aklıma en makul gelen senaryo peygamberlere gelen sözlere " ayet" denilmesi ve bir kitapta toplanılması suretiyle bu kitabın  içindekilere uymak gerekliliği. 

Bu kitapta da bunlardan uzak durun, namaz kılın, oruç tutun , zekat verin , anaya babaya merhamet edin, akrabayı , fakir fukarayı gözetin .. denmiş ( ALLAH kendi fakir fukarayı doyuramıyo mu? şeklinde soru soran komedyenler işin ciddiyetini farkında değiller)Veee içki içerseniz, zina yaparsanız yakarım dememiş, namaz kılmazsanız şöyle yaparım, oruç tutmazsanız böyle yaparım.. böyle bir şey yok, bunlar hep tavsiye gibi söylenmiş geçilmiş ama ALLAH' a ve peygambere, dine kötü söz söylemek olmaz be kardeşim, yapmayın be kardeşlerim yapmayın be canlarım. o sizi yaratan yahu, annelerinizi babalarınızı yaratan o. her şeyi yaratan o her şeyi, insan yğzüne sinek konsa kovamıyordu ilk doğduğunda, insan kıçını yıkamayı bilmiyordu daha çocuktu, şimdi biraz büyüdü bak hasım kesildi Rabbine.Son nefeste pişmanlık gelecek pişmanlık, gelmez sanılan son nefes gelecek. Bakın hacı arkadaşınız gitmiş, ekşi sözlükte babasına yazdığı , babasını anlatan bir şiiri var , bakın nasıl bir babanın yanında büyümüş, yazık o babaya yazıkkkkk o babaya açın okuyun o babayı. Babası yğzünden mi öyle oldu acaba çocuğu. Aman yarabbi, aman aman aman , yüz milyon kere aman.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, acizlerdenbiri yazdı:

kardeşim din, jack kola, ya da votka kola artı kaliteli bi sigara ve hoş bi hatunla güzel bir gece geçirmenin yanında pek tatmin edici değil. Biraz yavan kalıyor onların yanında fekaatttt ben farkettim ki ben dünyaya gelmeden önce burayı bir var eden ve ben gittikten 100 bin sonra belki milyon yıl sonra da var halde tutabilecek olan bir yaratıcı var ve aklıma en makul gelen senaryo peygamberlere gelen sözlere " ayet" denilmesi ve bir kitapta toplanılması suretiyle bu kitabın  içindekilere uymak gerekliliği. 

Bu kitapta da bunlardan uzak durun, namaz kılın, oruç tutun , zekat verin , anaya babaya merhamet edin, akrabayı , fakir fukarayı gözetin .. denmiş ( ALLAH kendi fakir fukarayı doyuramıyo mu? şeklinde soru soran komedyenler işin ciddiyetini farkında değiller)Veee içki içerseniz, zina yaparsanız yakarım dememiş, namaz kılmazsanız şöyle yaparım, oruç tutmazsanız böyle yaparım.. böyle bir şey yok, bunlar hep tavsiye gibi söylenmiş geçilmiş ama ALLAH' a ve peygambere, dine kötü söz söylemek olmaz be kardeşim, yapmayın be kardeşlerim yapmayın be canlarım. o sizi yaratan yahu, annelerinizi babalarınızı yaratan o. her şeyi yaratan o her şeyi, insan yğzüne sinek konsa kovamıyordu ilk doğduğunda, insan kıçını yıkamayı bilmiyordu daha çocuktu, şimdi biraz büyüdü bak hasım kesildi Rabbine.Son nefeste pişmanlık gelecek pişmanlık, gelmez sanılan son nefes gelecek. Bakın hacı arkadaşınız gitmiş, ekşi sözlükte babasına yazdığı , babasını anlatan bir şiiri var , bakın nasıl bir babanın yanında büyümüş, yazık o babaya yazıkkkkk o babaya açın okuyun o babayı. Babası yğzünden mi öyle oldu acaba çocuğu. Aman yarabbi, aman aman aman , yüz milyon kere aman.

 

 

Arap putu allah senin ağzının içine spremlerini boşaltsaydi, veya Muhammed senin ağzına boşalsaydi...

 

Böyle aman yarabbi aman aman aman yapma muho etme muho diye ağlarmiydin ?? Yoksa Yarabbi sukur ne güzel bosaldin , biraz da bardağa dolduralım eve gidince içerim diye heves mi ederdin ??? 

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, Teşup'unOğlu yazdı:

 

 

Arap putu allah senin ağzının içine spremlerini boşaltsaydi, veya Muhammed senin ağzına boşalsaydi...

 

Böyle aman yarabbi aman aman aman yapma muho etme muho diye ağlarmiydin ?? Yoksa Yarabbi sukur ne güzel bosaldin , biraz da bardağa dolduralım eve gidince içerim diye heves mi ederdin ??? 

acaba @Buzul @deadanddark @Kaz ne derler senin bu kötü sözlerine karşı?

Link to post
Sitelerde Paylaş
9 saat önce, acizlerdenbiri yazdı:

acaba @Buzul @deadanddark @Kaz ne derler senin bu kötü sözlerine karşı?

 

Ben sana soru soruyorum gerizekali, hemen klasik dinci moduna girip mağdur edebiyatına başladın. Arkadaşlarına bakın bana; " tü kaka diyor " diye ağlamaya başladın. İşte bu kadar salak, aptal,aciz,düşünmeyen beyin özürlü birisin. Çünkü bu soruların cevabı kitabında yok. Hep ezbere konuştuğun için de öyle mal gibi kaldın.

Senin kuran kitabi muhonun spremleri hakkında birşeyler yazmamış mi. Muhonun spremleri hakkında nasıl konuşuyorsun sen öyle?? Muhonun spremlerine kötü mü diyorsun yani ? O spremleri yemek bir hakaret mi senin gözünde ?? Halbuki ben sana iltifat ediyordum. Sonuçta canını verdiğin,kul olduğun birisi. Spremlerini yiyince mi kötü oldu ??

 

tarihinde Teşup'unOğlu tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
11 saat önce, Teşup'unOğlu yazdı:

 

Ben sana soru soruyorum gerizekali, hemen klasik dinci moduna girip mağdur edebiyatına başladın. Arkadaşlarına bakın bana; " tü kaka diyor " diye ağlamaya başladın. İşte bu kadar salak, aptal,aciz,düşünmeyen beyin özürlü birisin. Çünkü bu soruların cevabı kitabında yok. Hep ezbere konuştuğun için de öyle mal gibi kaldın.

Senin kuran kitabi muhonun spremleri hakkında birşeyler yazmamış mi. Muhonun spremleri hakkında nasıl konuşuyorsun sen öyle?? Muhonun spremlerine kötü mü diyorsun yani ? O spremleri yemek bir hakaret mi senin gözünde ?? Halbuki ben sana iltifat ediyordum. Sonuçta canını verdiğin,kul olduğun birisi. Spremlerini yiyince mi kötü oldu ??

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
11 saat önce, Teşup'unOğlu yazdı:

 

Ben sana soru soruyorum gerizekali, hemen klasik dinci moduna girip mağdur edebiyatına başladın. Arkadaşlarına bakın bana; " tü kaka diyor " diye ağlamaya başladın. İşte bu kadar salak, aptal,aciz,düşünmeyen beyin özürlü birisin. Çünkü bu soruların cevabı kitabında yok. Hep ezbere konuştuğun için de öyle mal gibi kaldın.

Senin kuran kitabi muhonun spremleri hakkında birşeyler yazmamış mi. Muhonun spremleri hakkında nasıl konuşuyorsun sen öyle?? Muhonun spremlerine kötü mü diyorsun yani ? O spremleri yemek bir hakaret mi senin gözünde ?? Halbuki ben sana iltifat ediyordum. Sonuçta canını verdiğin,kul olduğun birisi. Spremlerini yiyince mi kötü oldu ??

 

çok boşsun, herkesle konuşulmuyor maalesef.

Link to post
Sitelerde Paylaş

mutlak iyi kavramı farklıdır.bunu daha çok mutlak hayır kalıbı karşılar.zıddı şerdir.
birr veya berr ise zıddı ukuktur manası isyandır  birr  bu manada  asıl manası itaatir diğer baskın manası vaadine yeminine sadık olma doğru olma demektir.iyilik ve hayır manası çok zayıftır
berr aslında çok manaya sahip biride bahr yani denizin karşıtı manasında kara anlamına gelir
ve bu manası vüssat yani genişlik manasından almıştır ki genişlik anlamınada sahibtir
bu sıfat Kur'an da  yoğun anlamda insanların sıfatıdır sonra melekler içinde kullanılmış diye biliyorum
tek bir ayette tur 28 rahim in sıfatı gibi gelmiş ki aslında  burda da birrin bir anlamı olan visal yani ulaştırma  rahmete ulaştırma anlamına geldiğini söyleyenlerde vardır
bu ayette bizzat Allah kendisine berr ismi vermiyor cennete karşılıklı konuşan iki mümin
cennete Allahın vaad ettiği nimetlere ulaştıkları için vaadine sadık manasında yada rahmetine vuslat manasında kullanmışlardır ki bu  beşerin kendi için kullandığı sıfatı kendi muhayilesi ile Allaha da isnad edilmiş gibi duruyor
arapça tefsirlerde tur 28 de ki berr daha çok muhsin ihsan eden anlamında latif kerim sadık gibi manalar verilmiştir hayır  iyilik anlamını veren pek yoktur 
hayır ve berr in birlikte kullanıldığı ayetlerde vardır buda ikisinin farklı kelime olduğunu gösterir. 
3:198: " ف۪يهَا نُزُلًا مِنْ عِنْدِ اللّٰهِۜ وَمَا عِنْدَ اللّٰهِ خَيْرٌ لِلْاَبْرَارِ"
ebrar berr in çoğuludur aynen varak evrak gibi hayır ise ayrı verilmiştir

ancak farklı olması hiç alakası yok demek değildir
misal arapçada temiz anlamında nezafet denir dahir de denir. ancak tahir daha çok ruhi manevi temizlik manasına gelir
veya güzellik anlamında cemil de var hüsn de var hatta hüsnü cemalin derler
aslında hüsn daha çok yüz güzlliği için iken cemal ahlak hal ve fiil güzelliği için kullanılıyor
ancak tam ters anlam verilmiş cemal daha çok yüz suret güzelliği olmuş hüsn ise fiil hal ahlak için kullanılır olmuş  hüsnü ahlak hüsnü zan gibi
arapçanın kadim sözlükleri isfahani ibni manzurun lisanı arabı ve  tacul arus gibi sözlüklerde farklı iki kelime olarak anlatılmıştır 
el-furuku el-lüğaviye(الفروق اللغوية) adlı arapça askerinin kitabı yakın anlamlı kelimelerin farklarını açıklayan değerli bir kitaptır arapça google aramasında cia.gov un library kısmında  bulunması da hayli ilginçtir   cia nın islamı araplardan daha iyi  bilme ihtimali insanı ürkütmüyor değil
bu kitapta  hayır ve berr in farkını şöyle açıklamış:

 

image.png.b15486021c3806617a046001cddff5d7.png
 
berr kasd ve niyet ile yapılan nafi faydalı şey 
hayır ise mutlak manadadır kasdı yoktur  yani daha şumullüdür kazaen dahi olsa. 
hayırın nakizi zıddı şerr ,berrin ki ise ukuktur.
burdan şunu diyebilir iz belki: Allah hayrı mutlak olsa cehennemin cezanın olmaması gerekir  ancak adalet buna engel oluyor zira adili mutlak buna izin vermez
yani çok şefkatli ve her kese rahmet iyilik yapan şahsi hayatında herkesi affeden bir hakim
önüne gelen davada suçluyu affedemez ömür oyu ceza alması gerekir ise  onuda ona verir 
amanda ne biçim hakim acımadı suçluya müebbet verdi ,verir zira orda ki makamı şahsi hayatındaki rahmet tolerens aff gösterilecek makam değil kürsüde adaleti temsil eder  mazlumun hakkını koruması ve suçluyada ceza vermesi aynı adalettir zira makamı orda hakimliktir.
Allahın diğer şumulu merhamet ve rahmeti ahkemel hakimin yani hakimleri de sorguyalan hakim makamanda ve adil makamında buna izin vermez cennette cehenenmde terazi  kefeleri gibi dengeye getirir
ayetlerde çok yerde  Allah için hayrul hakimin hakimlerin en hayırlısı.demek ki hayır zatında mutlak değil ancak umum  isimlere sıfat olmuş.
şeytan ben ademden daha hayırlıyım zira ben ateşten o topraktan yaratılmış demekte
işte tam da bu maddi yapı ile yüzeysel ölçmedir zira manevi ruhi ilim anlamında adem melek ve iblisten üstündür daha hayırlıdır.
***
yine bazı ayetlerde sizin sevmediğiniz iğrendiğiniz şeyde hayır,sevdiğiniz şeyde de şerr olabilir
siz bilmez,Allah ise her şeyi bilir manasında ifadeler geçer
buda gösterir ki bizim şerr ve hayır algımız bilgimiz düzeyindedir ve daha çok yüzeyseldir
ne ki hoşumuza giderse hayırlıdır ne ki  gitmiyorsa kötüdür mantığındayız
bazen iyi zamanlarda yanımızda olan kişileri severiz iyi sanırız ,bazıları ilede frekans tutmaz ısınamayız uzak kalırız muhabet etmeyiz 
ancak kötü bir şey başına geldiğinde iyi sandığın arkadaşlar uzaklaşmış hiç hesabta olmayan hatta sevmediğiniz kişiden beklenmedik şaşırtıcı şekilde yakınlık yardım ihsan görür şaşar kalırsın
zira yüzeysel bakmaktayız deruni fark etmek için o tecrübeyi geçirmek zorundayız
şekere  tatlı zehir denilmekte sağlığa fevkalede zararlı ancak  adeta bağımlılık yapar ne ki içinde şeker var onu sevmekteyiz  ama velakin faydalı şeylerde genelde ya tatsız tuzsuz yada acıdır bakınız brokoli enginar filan
şeytanın bu noktada en mühim vazifeside kötü şeyleri janjanlı albenili parlak süslü ambalaja sarıp cilalayıp boyayıp  insanın hoşuna gidecek şekilde insanı aldatmasıdır
zira hoşa gitmek nerede ise görme bakma gözle alakalıdır
birinin yüz güzelliği hoşuna gider evlenirsin hayırsız çıkabilir
diğeri ahlaki güzelliği var  yüz güzelliği pek yok ahlakı ile daha huzurlu mutlu bir yuva kurabilir
ürünlerin satılmasında ambalajın şekli rengi  üzerindeki fontun bile etkisi var bilinçaltına hitap eder
misal küp şeklinde bir şişede satılan parfüm sertliği ifade eder zira sert keskin köşe ve kenarlıdır
ne bileyim daha yuvarlak  küremsi yumuşak hatlar ise softluğu estetiği simgeler 

ilaçların çoğunun acı olması tedavi gibi bir hayrı ortadan kaldırmaz
o yüzden çocukları kandırmak için içine şekerli tatlı renkli şurub şeklinde sunulur
ilmi olan yetişkin bilir ki acıda olsa tedavi eder içmeliyim
çocuk ise haz odaklı renk odaklı zehiri bala kat tatlı diye yer
ilaç tedavi edici hayrı olsada acı diye yutmaz 
bu noktada  cehalet ilimsizlik şerri  hoş gösterdiği için hayırlı gibi pazarlar
hayrıda kerih sevimsiz olduğu için şerr diye diretir
hz musa ile ilim hikmet sahibi zat kıssası buna güzel örnektir
bir şeyin iç yüzünü bilmiyorsan itiraz edersin zira görünüşe aldanmaktasın
***
mutlak şerr de yoktur. rahmet dediğimiz yağmur tatlı suyu  ile tüm canlılara hayat olur denizden bulut olup karaya yağar sular. ancak bazende dere kıyısına ev yapanların evlerini sel alır cüzi bir şerr oldu diye mutlak manada yağmur kötüdür diyemeyiz
veya ateş bazen yangın gibi şerrlere yanmalara sebeb olsada külli manada faydalıdır ısınırız aydınlanırz yemekler taamlar pişer v.s

Link to post
Sitelerde Paylaş

@nogodbutAllahDilsel bilgilendirme için teşekkürler tur 28 de allaha berr denmesini diyanetten referans aldığımı belirtmek isterim. Daha önce kötülük problemi hakkında yazdığım basit önermeler üzerinden gitmeyi daha doğru bulmaktayım bu yüzden yazdıklarımı tekrar koymak istiyorum.

On 14.12.2020 at 15:59, Kaz yazdı:

imtihan eşittir ahiret inancıdır, hayır ve şerr allahtansa allahın şerre de rızası olmak zorundadır allaha zorunluluk isnadı endişesiyle değil tutarlı cümle kurma endişesiyle bu cümleyi kurdum, insan şerr amelde bulunduğunda allah onun fiilini yarattığına göre allah zorla mı o fiili yaratıyor demek istiyorsunuz?

On 14.12.2020 at 15:59, Kaz yazdı:

islam düşüncesinde mutezile insan fiilini kendi yaratır diyerek şerr işlerse insana isnat eder allaha değil bu sayede şerr allahtan değil diyorlar yoksa durduk yere şerr allahtan değil demiyorlar gerekçelendiriyorlar ki diyebiliyorlar böylece kendi işlediği şerrden sorumlu oluyor. Ana akım olan ehli sünnet yaratma fiilini sadece allaha isnat eder bu yüzden insan kendi fiilini yaratamaz derler buna zıt olarak insanın özgür seçimlerde bulunabildiğini ve ona sorumluluk yüklenebileceğini de söylerler.

Her şeye genel olarak cevap vermektense alıntı yaparak ayrı ayrı cevap yazarsanız daha açıklayıcı olur. Bıçakla adam da öldürülür ameliyat da yapılır ancak konu tanrının mutlak iyi olup olmadığı ve tanrının kötülükle ilişkisi, gördüğüm kadarıyla size göre allaha mutlak iyilik isnat edemeyiz ben de kötülük problemini tanrı ekseninde tartışmayı metafizik buluyorum.

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 saat önce, nogodbutAllah yazdı:

yine bazı ayetlerde sizin sevmediğiniz iğrendiğiniz şeyde hayır,sevdiğiniz şeyde de şerr olabilir
siz bilmez,Allah ise her şeyi bilir manasında ifadeler geçer
buda gösterir ki bizim şerr ve hayır algımız bilgimiz düzeyindedir ve daha çok yüzeyseldir
ne ki hoşumuza giderse hayırlıdır ne ki  gitmiyorsa kötüdür mantığındayız

 

sadece hayır-şer algımız değil, her şey bizim bilgimiz düzeyindedir!

ancak edindiğin bilgiler ne kadar teyitli, ne kadar güncel ise o kadar az yanılırsın.

dünyayı düz zanneden 7. yy. araplarının bilgi düzeyiyle olaylara da ancak bu kadar bakabilirsin işte.

örneğin yıllarca şeyhi tarafından düdüklenen bir mürit, hep şunu düşünmektedir:

acaba şeyhimin beni düdüklemesinde, bilmediğim ne hikmetler gizli!

ta ki şeyhinin bir sapık olduğunu gazetelerde görene dek!

bir insanın, evlatlığının karısıyla evlenmesinde ne hayır olabilir?

bu işi hayırlı olarak niteleyen, şeyhinin önünde de saygıyla domalabilir!

ama efendim soy bağının korunması için evlatlık müessesesininnnn...

evet, utanmadan böyle diyorlar!

zaten müridini veya müridinin karısını, kızını düdükleyen bir şeyh de ben namussuzun tekiyim demiyor!

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 3 weeks later...
On 20.11.2020 at 16:22, akılsızşuursuzatom yazdı:

maşallah birçok mevzuda sorularla islamiyet sitesini zırvalamakla suçlayan sizler bu konuda hemen şahitler erkek olur dediği için zina konusunda vs. Hemen onu örnek göstermişsiniz. Kuran'ın neresinde diyor 4 şahitte erkek olacak diye.Zina şahitliği ayetlerinde neden ayrım yok peki kadın erkek diye ? 

İki kadın şahit bir erkek şahitliğine eşitse 8 kadın 4 erkek demektir. Kuran’da 4 kadın şahit veya 2 erkek şahit demediği ve kadınların şahitliği aşağılandığına göre 4 erkeği esas almak gerekir. İslam alimleri buna göre hareket eder.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...