Jump to content

Bakara-282.( borç konusunda 1 erkek 2 kadın şahid)olayına son noktayı koyalım!


Recommended Posts

Ayette bildiğimiz üzere borçlanma hukuku anlatılır ve borcun yazılması ve şahitler getirilmesi anlatılır. Ayet uzun olduğundan ilgili kısmı inceleyelim.

 

Eğer borçlu aklı ermez, aciz veya kendi söyleyip yazdıramayacak durumda birisi ise velisi, tam bir şekilde yazdırsın. Erkeklerinizden de iki tanık tutun.Eğer iki erkek bulunmazsa, o zaman ''razı olacağınız tanıklardan'' bir erkek ve biri şaşırdığında diğeri ona hatırlatacak iki kadın tanık tutun. Tanıklar, çağrıldıkları zaman kaçınmasınlar.   ayet bu şekilde . Şimdi izaha geçelim.

 

Ticarete mahsus ayet;

Öncelikle ayet ticarete mahsus bir ayet,çünkü ''razı olacağımız tanıklar'' ile sözleşmenin yazılması isteniyor.Suç işleme gibi adli vakalarda her iki tarafında razı olacağı tanıklar aranmaz,onun için ayetin ticarete mahsus bir hüküm olduğu net. Ayetin adli vakalardaki görgü tanıklığı gibi bütün durumlar için uygulanmasın istemiyor.Hatta ''zina şahitliği veya diğer şahitliklerde'' de böyle bir durum söz konusu değildir.  

 

ikinci olarak ''kadınların ticaret yapmasında hiçbir mahsur yokken'' ve hatta peygamberin eşi  hz. hatice bir tüccar iken, ticarette şahitlik meselesine gelince  öncelikle erkeklerin şahit olması isteniyor. Şahitlik sorumluluğunun altına kadınların öncelikli olarak sokulması istenmiyor. iki erkeğin bulunmadığı durumda  ise bir erkeğin ve iki kadının olabileceği belirtiliyor. 

 

Üçüncü olarak   ''Kadının şahitliği pozitif ayrımcılık mı Negatif ayrımcılık mı ? 

 

Peki bu kötü bir şey mi? Yani kadınlar için bunu pozitif ayrımcılık olarak mı saymamız gerekiyor yOKSA Negatif mi ? Cevabı açık değil mi sizce de? Evet şahitlik belalı bir durumdur, kaçınılan bir durumdur, hatta ayette diyor ki tanıklar bu yüzden erkekler için de bir sorundur ve kimseyi rahatsız etmemek için şahitlikten kaçmak isteyebilirler, ayet bu yüzden diyor ki çağrıldığınız zaman kaçmayın. İşte kur'an böyle istenmeyen bir durumdan kadını muaf tutmak ve erkeklerin halledebilecekleri bir iş haline dönüştürmek istiyor.

 

Dördüncü olarak  ''Birbirine destek olan iki kadın kolay kolay töhmet altında bırakılamaz''

 

Fakat adaletin gerçekleşmesi için eğer bu sorumluluğun altına girecek yeterli erkek yoksa birbirine destek olacak iki kadın konulmasını istiyor. Çünkü birbirine destek olan iki kadın güçlüdür. Saldırılara karşı taarruzları keser. Çünkü tek kişi değil iki kişi şahitlik ederek birbirine destek verir. bunların yanılması ise daha zordur. Tek kişi olursa memnun olmayan taraf onun yanlış hatırladığını veya olayı çarpıttığını düşünebilir,fakat iki kadın için bunu diyemez. Bunun için kadın ticaret yapmakta özgür iken şahitlik belasına bulaştırılmak istenmemiştir.Fakat zorunlu durum olursa birbirine destek olacak iki kadın olması isteniyor. Şaşırıp yanıldıklarında başlarına gelecek mobbing durumunun engellenmesi için birbirlerini düzeltip doğrulayan iki kadınlık bir şahitlikle elleri güçlendiriliyor. Asıl maksadın kadının şahitlik yaptığı için ezilmesi ,gerek fiziki gerek psikolojik eziyete maruz kalmaması için güçlendirildiğini anladığınızı umuyorum.

 

Beşinci olarak; ''Kadının hafızası zayıf değil, maksat kadına iki katlı zırh sağlamaktır''

 

Klasik yorumlarda kadının hata yapma olasılığının üzerinde durulmuş fakat durum bu değil.Kadın hafıa olarak erkekten geri değildir fakat buradaki durum kadını iki kat bir koruma altına almaktır.

Yani ayet bize diyor ki kadını şahitlik işine bulaştırmayın. Kur'an- ı Kerim günümüz tabiriyle belki de ilk kadın dayanışması hukukunu oluşturmuştur. Kadını yine koruma altına almayı hedeflemiştir. 

 

Altıncı olarak; '' Kadınların ilgi ve alakalı olduğu konularla ilgili olarak''

 

Hz. Hatice bile bir kadın olarak ticaretle uğraşmış ama bu işlerini erkeklere yaptırmıştır dolayısıyla daha çok erkeklerin bu işle uğraşıldığı durumda böyle bir ayetin söylenmesi doğaldır. Aksi takdirde ''Her vaziyette 2 kadın 1 erkek şahit sistemi uygulanacak denilip geçilebilirdi. Ancak diğer hususlarda nedense ''zina, vasiyet'' vb. durumlarda  kadın için de 1 şahitlik gerekmektedir. 

 

Verdiğim maddelere madde numarasını da yazarak eleştiri getirmek isterseniz lütfen önce madde numarasını yazın.

 

 

 

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 190
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

On 18.11.2020 at 19:28, akılsızşuursuzatom yazdı:

Herhangi bir itiraz gelmediğine göre bu paylaşım özellikle ateist arkadaşları tatmin etmiş gibi görünüyor.

Bu, elbette senin hüsnü kuruntun, çünkü bu tür zırvalarla işimiz olmaz.

Bu mălum kitapta aynen şöyle bir mesaj var:

hür - köle - kadın

Sıralama aynen böyle ve sen hangi aklınla buraya gelip hălă İslam güzellemesi yapmaya yelteniyorsun?

 

On 18.11.2020 at 19:28, akılsızşuursuzatom yazdı:

Sevindim açıkcası

Ne mutlu sana, demek ki kendi kendine gelin güveyi olunca, mutlu oluyorsun.

Vay be!

 

 

tarihinde kavak tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
On 15.11.2020 at 19:30, akılsızşuursuzatom yazdı:

Hatta ''zina şahitliği veya diğer şahitliklerde'' de böyle bir durum söz konusu değildir.

Zina şahitliğinde 4 erkek şartı aranır. 

 

On 15.11.2020 at 19:30, akılsızşuursuzatom yazdı:

ikinci olarak ''kadınların ticaret yapmasında hiçbir mahsur yokken'' ve hatta peygamberin eşi  hz. hatice bir tüccar iken, ticarette şahitlik meselesine gelince  öncelikle erkeklerin şahit olması isteniyor. Şahitlik sorumluluğunun altına kadınların öncelikli olarak sokulması istenmiyor. iki erkeğin bulunmadığı durumda  ise bir erkeğin ve iki kadının olabileceği belirtiliyor.

İslam’da kadın tek başına evden bile çıkamaz. Ne tüccarlığından bahsediyorsun? Tüccar olamadıkları için şahit olamıyorlar. Sorunun cevabı yazının içinde zaten verilmiş.

 

On 15.11.2020 at 19:30, akılsızşuursuzatom yazdı:

Evet şahitlik belalı bir durumdur, kaçınılan bir durumdur, hatta ayette diyor ki tanıklar bu yüzden erkekler için de bir sorundur ve kimseyi rahatsız etmemek için şahitlikten kaçmak isteyebilirler, ayet bu yüzden diyor ki çağrıldığınız zaman kaçmayın. İşte kur'an böyle istenmeyen bir durumdan kadını muaf tutmak ve erkeklerin halledebilecekleri bir iş haline dönüştürmek istiyor.

Bu akla ziyan bir yorum olmuş. Saçma ötesi. Adalet sağlanacaksa kadın, erkek ne farkeder? Pozitif ayrımcılıkmış! Sen git bunları dağlara, taşlara anlat. Belki seni anlarlar!

 

On 15.11.2020 at 19:30, akılsızşuursuzatom yazdı:

Klasik yorumlarda kadının hata yapma olasılığının üzerinde durulmuş fakat durum bu değil.Kadın hafıa olarak erkekten geri değildir fakat buradaki durum kadını iki kat bir koruma altına almaktır.

Yani ayet bize diyor ki kadını şahitlik işine bulaştırmayın. Kur'an- ı Kerim günümüz tabiriyle belki de ilk kadın dayanışması hukukunu oluşturmuştur. Kadını yine koruma altına almayı hedeflemiştir. 

Zırva ötesi. Şahitliğin kadın dayanışması ile ne alakası var? Ben böyle zırva görmedim. 

 

On 15.11.2020 at 19:30, akılsızşuursuzatom yazdı:

Hz. Hatice bile bir kadın olarak ticaretle uğraşmış ama bu işlerini erkeklere yaptırmıştır dolayısıyla daha çok erkeklerin bu işle uğraşıldığı durumda böyle bir ayetin söylenmesi doğaldır. Aksi takdirde ''Her vaziyette 2 kadın 1 erkek şahit sistemi uygulanacak denilip geçilebilirdi. Ancak diğer hususlarda nedense ''zina, vasiyet'' vb. durumlarda  kadın için de 1 şahitlik gerekmektedir. 

Oku dinini öğren.

 

https://www.google.com.tr/amp/s/sorularlaislamiyet.com/zina-yapildigi-nasil-ispat-edilir%3famp

Link to post
Sitelerde Paylaş
3 saat önce, Abdülmalik yazdı:

Zina şahitliğinde 4 erkek şartı aranır. 

 

İslam’da kadın tek başına evden bile çıkamaz. Ne tüccarlığından bahsediyorsun? Tüccar olamadıkları için şahit olamıyorlar. Sorunun cevabı yazının içinde zaten verilmiş.

 

Bu akla ziyan bir yorum olmuş. Saçma ötesi. Adalet sağlanacaksa kadın, erkek ne farkeder? Pozitif ayrımcılıkmış! Sen git bunları dağlara, taşlara anlat. Belki seni anlarlar!

 

Zırva ötesi. Şahitliğin kadın dayanışması ile ne alakası var? Ben böyle zırva görmedim. 

 

Oku dinini öğren.

 

https://www.google.com.tr/amp/s/sorularlaislamiyet.com/zina-yapildigi-nasil-ispat-edilir%3famp

maşallah birçok mevzuda sorularla islamiyet sitesini zırvalamakla suçlayan sizler bu konuda hemen şahitler erkek olur dediği için zina konusunda vs. Hemen onu örnek göstermişsiniz. Kuran'ın neresinde diyor 4 şahitte erkek olacak diye.Zina şahitliği ayetlerinde neden ayrım yok peki kadın erkek diye ? 

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 20.11.2020 at 16:22, akılsızşuursuzatom yazdı:

maşallah birçok mevzuda sorularla islamiyet sitesini zırvalamakla suçlayan sizler bu konuda hemen şahitler erkek olur dediği için zina konusunda vs. Hemen onu örnek göstermişsiniz. Kuran'ın neresinde diyor 4 şahitte erkek olacak diye.Zina şahitliği ayetlerinde neden ayrım yok peki kadın erkek diye ? 

kardeşim 1 erkek ya da 2 kadın şahit konusuna çok güzel bir açıklama yapmışsınız ama akabinde bu yazınıza her hangi bir eleştri gelmemesini yazının anlaşılırlığının kafi derecede oluşuna bağlamışsınız, bilirsiniz ki tarihin en eski kini, hıncı, düşmanlığı islamadır, müslümanadır. İslam karşıtları , küfür ehli küfürdedir, küfürde olacaktır. Ben halisane niyetli uğraşınızı takdir etsem de sizler günün sonunda "körler çarşısında ayna satan kişi" misali aynası alınmayan, " sağırlar çarşısında gazel atan kişi" misali ağzından çıkanlara itibar edilmeyensiniz ama ne mutlu size, küfre karşı hak, batıla karşı hak... Kutlu yol göstericinin de görevi körlere ve sağırlara yardımcı olmaktı. Ah şu sabit fikirliler, ah şu ağzında tat olmayanlar , bari şu küfürde ısrarınız olmasa. Selamlar kardeşim.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, acizlerdenbiri yazdı:

kardeşim 1 erkek ya da 2 kadın şahit konusuna çok güzel bir açıklama yapmışsınız ama akabinde bu yazınıza her hangi bir eleştri gelmemesini yazının anlaşılırlığının kafi derecede oluşuna bağlamışsınız, bilirsiniz ki tarihin en eski kini, hıncı, düşmanlığı islamadır, müslümanadır. İslam karşıtları , küfür ehli küfürdedir, küfürde olacaktır. Ben halisane niyetli uğraşınızı takdir etsem de sizler günün sonunda "körler çarşısında ayna satan kişi" misali aynası alınmayan, " sağırlar çarşısında gazel atan kişi" misali ağzından çıkanlara itibar edilmeyensiniz ama ne mutlu size, küfre karşı hak, batıla karşı hak... Kutlu yol göstericinin de görevi körlere ve sağırlara yardımcı olmaktı. Ah şu sabit fikirliler, ah şu ağzında tat olmayanlar , bari şu küfürde ısrarınız olmasa. Selamlar kardeşim.

Günümüzün toplumuna pek uygun olmayan  bir ayet  olduğunu  düşünüyorum  hala nedense. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
12 dakika önce, zemzemsuyuyolunda yazdı:

O zaman neden çaktırmadan ayetleri ve İslam'ı güzellemeye çalışıyorsun? Muhammed ve Aişe, hatta Ömer ve Ümmü Gülsüm hakkında ne düşünüyorsun?

Güzelleme  yapıyor  olmam  illa ona inanmamdan  mı kaynaklı  olmak  zorunda.O kişiler  sıradan  kişiler  banane

Link to post
Sitelerde Paylaş
Şimdi, akılsızşuursuzatom yazdı:

Güzelleme  yapıyor  olmam  illa ona inanmamdan  mı kaynaklı  olmak  zorunda.O kişiler  sıradan  kişiler  banane

Bir Ateist, bu ayetlerin ne kadar tarih dışı olduğunu ve en ufak iyi bir tarafı olmadığını bilir. En önemlisi, bir Ateist asla Kur'an gibi bir kitabın ayet ve ayetleri için böyle konular açıp, karşı argümanları çürütmeye çalışmaz. Bunu olsa olsa Ateist kılığına girmiş bir Müslüman yapar. Şimdi sana bir kez daha soracağım:

 

Muhammed ve Aişe evlenirken kaç yaşındalardı? Ömer ve Ümmü Gülsüm evlenirken kaç yaşındalardı?

Link to post
Sitelerde Paylaş
14 dakika önce, zemzemsuyuyolunda yazdı:

Bir Ateist, bu ayetlerin ne kadar tarih dışı olduğunu ve en ufak iyi bir tarafı olmadığını bilir. En önemlisi, bir Ateist asla Kur'an gibi bir kitabın ayet ve ayetleri için böyle konular açıp, karşı argümanları çürütmeye çalışmaz. Bunu olsa olsa Ateist kılığına girmiş bir Müslüman yapar. Şimdi sana bir kez daha soracağım:

 

Muhammed ve Aişe evlenirken kaç yaşındalardı? Ömer ve Ümmü Gülsüm evlenirken kaç yaşındalardı?

Bakın böyle  yanıtlarda var diyerek  ateistlerin  bunlara  karşı  cevap  oluşturmasını tam olarak kurulan argümana karşı  bir cevap  vermek için  muhtemel  cevapları  bilip  bir Müslüman  karşımıza  çıkınca  argümana karşı  neler diyebiliriz  onu tam tekmil  bilmemizi  sağlar diye  düşündüğüm için böyle  konular açtım. aise  ile ister  9 yaşında  isterse 17 olsun  yine bize  uygun  değil  gibi

Link to post
Sitelerde Paylaş
15 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

Bakın böyle  yanıtlarda var diyerek  ateistlerin  bunlara  karşı  cevap  oluşturmasını tam olarak kurulan argümana karşı  bir cevap  vermek için  muhtemel  cevapları  bilip  bir Müslüman  karşımıza  çıkınca  argümana karşı  neler diyebiliriz  onu tam tekmil  bilmemizi  sağlar diye  düşündüğüm için böyle  konular açtım. aise  ile ister  9 yaşında  isterse 17 olsun  yine bize  uygun  değil  gibi

Yani Muhammed ve Ömer'in pedofili olduğunu kabul ediyor musun?

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...