Jump to content

İslam'da kadın ve erkek şahitliğinde adaletsizlik mi vardır?


Recommended Posts

hz yusuf ve emirin karısı olayında  ne erkek ne de kadına itibar edilmemiş ve bir delil istenmiştir
delilde  yusufun gömleğinin önden mi arkadan mı yırtıldığı olayı
hakikat nazarında kadın erkek farkı yoktur öyle kadınlar vardır ki yüzlerce erkeğe denk gelebilir
ilk islam şehidi sümmeyyedir kocası gibi ikisi de köledir bilali habeşi gibi tüm zulümlere rağmen açıktan müslümanlığını ilan eden türlü çilelere uğrayanlardır
erkek te tek başına şahitliği makbul sayılmamış iki erkek denmiştir  veya 1 erkek iki kadın denmiştir
borcun ilk başta yazılması gerektiği ifadesi esasen erkek kadın tüm insanların unutmak ile malul olduğu bu yüzden en sağlam yolun yazılması gerektiğidir
nitekim Hz peygamber a.s. kendisine unutma ezberlememe gibi nedenlerden şikayet eden bir sahabeye sağ elinden yardım al demiştir yani yazılı hale getir yaz demiştir
yazmak mühimdir kalem kutsaldır

erkete unutmaktadır  esasen önemli şeyler yazılmalı ve  imza altına alınmalı nüshalar kişilere verilmeli ve yedeği de korunmalıdır veya kamera ve ses video ile kayıt altına alınmalıdır
kadınlar regl kanama hamilelik menopoz gibi nedenlerle  maruz kaldığı olumsuz şeylerden biriside unutkanlıktır kadın hassastır stres altında  stresten etkilenir ve stresin en belirgin etkisi unutkanlıktır

bu gibi fizyolojik nedenler ile unutmaya daha sık  uğramaktadır
bu ayetin tefsirlerinde de bu durum anlatılmıştır:"
"وهذا النسيان يغلب على النساء أكثر مما يغلب على الرجال وقيل هو من الذكر أي يجعلـها كذكر من الرجال عن سفيان بن عيينة، "nisyan yani unutkanlık erkeklere göre kadınlarda daha galibdir      " denilmektedir
iki kadın şahit çok ta olumsuz değildir zira erkek te tek şahit değil onlarda iki kişi olmak durumunda
pekala 1 erkekte yan çizebilir unutabilir o yüzden iki kadın öncelikle birbirine hatırlatma babından sonrada  tek erkek şahidi  tamamlamada önemlidir
nitekim kadınlardan biri unutursa erkek onu düzeltisin hatırlatsın demiyor yine aynı şartları yaşamış şahide diğer kadın ona hatırlatsın

esasen insan sosyal bir varlıktır  tek başına iken hareketi ile kendisi dışında başkasının olması  karşısında davranışı değişir 
islam o yüzden  3 kişiye cemaat der bundan azı sapabilir yanılabilir 3 kişi aynı anda kolay kolay birden toptan hataya düşmez mutlaka biri farkına varır
misal kamera karşısında tamamen farklılaşır zira kamerada 4. duvar  toplumdur   kameraya çekilenin artık alenileşeceği toplumsallaşacağı açıktır şayet kameraya bakarsan haber sunumu gibi topluma bakarsın ,bakmıyorsan  ya kamera gizlidir yada rol yapıyordur o yüzden 4.duvarı yıkmak tabiri kullanılır ne yazık ki 4 duvarı da yıkmış mahremiyeti kalmamış modern yoz bir dünya ile karşı karşıyayız 
 bu yüzden şahsi mahrem davranışların 4 duvar arasında olması gerekenin ifşası  tecessüs haramdır
gizli kamera ile mahrem mekanları çekip ifşa edenler, şayet İslam ile kendilerini irtibat ediyorsa bence İslami olmaları imkansızdır İslam buna izin vermez haram sayar
***
zina da erkek kadın farkı yoktur
nitekim erkek kendisi dışında şahit yok ise 4 kez zina isnadında bulunsa kadında 4 kez yalan söylüyor dese hüküm ortada kalır işlem yapılmaz bu gösterir ki erkek kadın şahitliği konusunda ayrım yoktur
nur suresi 6 ile 9. ayetler bunları ifade ediyor
ancak doğum  ,bekaret kontrolü veya kadınlar hamamı gibi bölgelerde bir cinayet veya olay olduğunda bu gibi durumlarda doğal olarak kadının şahitliği sahih dir makbul dur
**
şahitlik cinsiyetten öte ölçüsü ahlaktır doğruluktur  dürüstlüktür evet fizyolojik biyolojik bazı  farklar dolayısı ile bazı alanlarda durum değişse de ölçüsü budur
mertlik yiğitlik cinsiyet ile olsa idi  islam  olduğunu açıklamanın mutlak ölüm yokluk açlık kızgın kumlarda aç sussuz bırakılmaının olduğu devirde hz sümmeye   hemde bir köle olarak ölüm pahasına bunu açıklamazdı nitekim bir erkek olan oğlu ammar anne ve babasının şehadetini gördüğünde
korkmuş takkiye yapmış onların istediği şeyleri söylemiştir sonrada kalben değil dil ile söylediği için imani açıdan zararı yok denmiştir
ancak bu takiyye  bazı yerlerde nerede ise yaşam tarzı haline gelmiş her alanda yapılır olmuş
firavunun karısı açıklamazdı hz meryem e atılan iftiralar erkekler tarafından atılmış 
ancak temize çıkmıştır
hz aişe ye iftira atanlarda müşrik kafir erkek taifesi 
namuslu bir kadına iftira zinadan katl den daha şeddittir 

**
islamda şehadetin şahidliğin şartı 10 olarak verilmiştir:
شرائط قبول الشهادة عشرة أن يكون حراً بالغاً مسلماً عدلاً عالماً بما شهد به ولم يجر بتلك الشهادة منفعة إلى نفسه ولا يدفع بها مضرة عن نفسه، ولا يكون معروفاً بكثرة الغلط، ولا بترك المروأة، ولا يكون بينه وبين من يشهد عليه عداوة. 
"
hür,müslüman,baliğ(bulüğ olmuş),adil,alim,şahitlikte menfaat sağlamayacak,veya şahitlik yapmazsa zarar görecek bir durum olmayacak,veya çokça hata yapan,yanılan biri olmayacak,mürüveti terk etmemiş,şahitlik yaptığı kişi ile arasında düşmanlık olmayacak
malumdur ki köle ise efendisi tarafından tehdit edilebilir hür özgür fikir beyan etmeyecek
veya patronu ise işvereni ise doğruyu söylese belki işten kovulacak
veya düşmanı ise fırsat bu fırsat yalan şahitlik yapıp kişiyi felakete sürükleyebilir
burda kadınmı erkek mi gibi bir şart cinsiyet ayrımcılık  şehadet şartlarında bulunmamaktadır

tarihinde nogodbutAllah tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 54
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

15 saat önce, nogodbutAllah yazdı:

hz yusuf ve emirin karısı olayında  ne erkek ne de kadına itibar edilmemiş ve bir delil istenmiştir
delilde  yusufun gömleğinin önden mi arkadan mı yırtıldığı olayı
hakikat nazarında kadın erkek farkı yoktur öyle kadınlar vardır ki yüzlerce erkeğe denk gelebilir
ilk islam şehidi sümmeyyedir kocası gibi ikisi de köledir bilali habeşi gibi tüm zulümlere rağmen açıktan müslümanlığını ilan eden türlü çilelere uğrayanlardır
erkek te tek başına şahitliği makbul sayılmamış iki erkek denmiştir  veya 1 erkek iki kadın denmiştir
borcun ilk başta yazılması gerektiği ifadesi esasen erkek kadın tüm insanların unutmak ile malul olduğu bu yüzden en sağlam yolun yazılması gerektiğidir
nitekim Hz peygamber a.s. kendisine unutma ezberlememe gibi nedenlerden şikayet eden bir sahabeye sağ elinden yardım al demiştir yani yazılı hale getir yaz demiştir
yazmak mühimdir kalem kutsaldır

erkete unutmaktadır  esasen önemli şeyler yazılmalı ve  imza altına alınmalı nüshalar kişilere verilmeli ve yedeği de korunmalıdır veya kamera ve ses video ile kayıt altına alınmalıdır
kadınlar regl kanama hamilelik menopoz gibi nedenlerle  maruz kaldığı olumsuz şeylerden biriside unutkanlıktır kadın hassastır stres altında  stresten etkilenir ve stresin en belirgin etkisi unutkanlıktır

bu gibi fizyolojik nedenler ile unutmaya daha sık  uğramaktadır
bu ayetin tefsirlerinde de bu durum anlatılmıştır:"
"وهذا النسيان يغلب على النساء أكثر مما يغلب على الرجال وقيل هو من الذكر أي يجعلـها كذكر من الرجال عن سفيان بن عيينة، "nisyan yani unutkanlık erkeklere göre kadınlarda daha galibdir      " denilmektedir
iki kadın şahit çok ta olumsuz değildir zira erkek te tek şahit değil onlarda iki kişi olmak durumunda
pekala 1 erkekte yan çizebilir unutabilir o yüzden iki kadın öncelikle birbirine hatırlatma babından sonrada  tek erkek şahidi  tamamlamada önemlidir
nitekim kadınlardan biri unutursa erkek onu düzeltisin hatırlatsın demiyor yine aynı şartları yaşamış şahide diğer kadın ona hatırlatsın

esasen insan sosyal bir varlıktır  tek başına iken hareketi ile kendisi dışında başkasının olması  karşısında davranışı değişir 
islam o yüzden  3 kişiye cemaat der bundan azı sapabilir yanılabilir 3 kişi aynı anda kolay kolay birden toptan hataya düşmez mutlaka biri farkına varır
misal kamera karşısında tamamen farklılaşır zira kamerada 4. duvar  toplumdur   kameraya çekilenin artık alenileşeceği toplumsallaşacağı açıktır şayet kameraya bakarsan haber sunumu gibi topluma bakarsın ,bakmıyorsan  ya kamera gizlidir yada rol yapıyordur o yüzden 4.duvarı yıkmak tabiri kullanılır ne yazık ki 4 duvarı da yıkmış mahremiyeti kalmamış modern yoz bir dünya ile karşı karşıyayız 
 bu yüzden şahsi mahrem davranışların 4 duvar arasında olması gerekenin ifşası  tecessüs haramdır
gizli kamera ile mahrem mekanları çekip ifşa edenler, şayet İslam ile kendilerini irtibat ediyorsa bence İslami olmaları imkansızdır İslam buna izin vermez haram sayar
***
zina da erkek kadın farkı yoktur
nitekim erkek kendisi dışında şahit yok ise 4 kez zina isnadında bulunsa kadında 4 kez yalan söylüyor dese hüküm ortada kalır işlem yapılmaz bu gösterir ki erkek kadın şahitliği konusunda ayrım yoktur
nur suresi 6 ile 9. ayetler bunları ifade ediyor
ancak doğum  ,bekaret kontrolü veya kadınlar hamamı gibi bölgelerde bir cinayet veya olay olduğunda bu gibi durumlarda doğal olarak kadının şahitliği sahih dir makbul dur
**
şahitlik cinsiyetten öte ölçüsü ahlaktır doğruluktur  dürüstlüktür evet fizyolojik biyolojik bazı  farklar dolayısı ile bazı alanlarda durum değişse de ölçüsü budur
mertlik yiğitlik cinsiyet ile olsa idi  islam  olduğunu açıklamanın mutlak ölüm yokluk açlık kızgın kumlarda aç sussuz bırakılmaının olduğu devirde hz sümmeye   hemde bir köle olarak ölüm pahasına bunu açıklamazdı nitekim bir erkek olan oğlu ammar anne ve babasının şehadetini gördüğünde
korkmuş takkiye yapmış onların istediği şeyleri söylemiştir sonrada kalben değil dil ile söylediği için imani açıdan zararı yok denmiştir
ancak bu takiyye  bazı yerlerde nerede ise yaşam tarzı haline gelmiş her alanda yapılır olmuş
firavunun karısı açıklamazdı hz meryem e atılan iftiralar erkekler tarafından atılmış 
ancak temize çıkmıştır
hz aişe ye iftira atanlarda müşrik kafir erkek taifesi 
namuslu bir kadına iftira zinadan katl den daha şeddittir 

**
islamda şehadetin şahidliğin şartı 10 olarak verilmiştir:
شرائط قبول الشهادة عشرة أن يكون حراً بالغاً مسلماً عدلاً عالماً بما شهد به ولم يجر بتلك الشهادة منفعة إلى نفسه ولا يدفع بها مضرة عن نفسه، ولا يكون معروفاً بكثرة الغلط، ولا بترك المروأة، ولا يكون بينه وبين من يشهد عليه عداوة. 
"
hür,müslüman,baliğ(bulüğ olmuş),adil,alim,şahitlikte menfaat sağlamayacak,veya şahitlik yapmazsa zarar görecek bir durum olmayacak,veya çokça hata yapan,yanılan biri olmayacak,mürüveti terk etmemiş,şahitlik yaptığı kişi ile arasında düşmanlık olmayacak
malumdur ki köle ise efendisi tarafından tehdit edilebilir hür özgür fikir beyan etmeyecek
veya patronu ise işvereni ise doğruyu söylese belki işten kovulacak
veya düşmanı ise fırsat bu fırsat yalan şahitlik yapıp kişiyi felakete sürükleyebilir
burda kadınmı erkek mi gibi bir şart cinsiyet ayrımcılık  şehadet şartlarında bulunmamaktadır

??? benim yazdığım  yazıda fena aciklamamis degil mi hocam?

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

hatta bence  benim yazdığım  yazı  ateist arkadaşlari  daha fazla tatmin  edecek  cinsten.

@nogodbutAllah ve sen acınacak haldesiniz.

İkiniz de habire yüzsüz bir şekilde burada boş beleş sallıyorsunuz.

Ateist arkadaşları tatmin edecek cinstenmiş...miş.

Hălă iki yüzlülük yapmaya utanmıyorsun değil mi?!

Link to post
Sitelerde Paylaş
5 dakika önce, kavak yazdı:

@nogodbutAllah ve sen acınacak haldesiniz.

İkiniz de habire yüzsüz bir şekilde burada boş beleş sallıyorsunuz.

Ateist arkadaşları tatmin edecek cinstenmiş...miş.

Hălă iki yüzlülük yapmaya utanmıyorsun değil mi?!

Arkadaş  sen  niye bu kadar her şeyi  yanlış  anlıyorsun yani nogodbutallah  in  yazısına  göre  ben ateist  olmama rağmen  ona kıyasla  daha mantıklı  bir yazı  yazdım  diyorum. BENIM YAZDIĞIM  ONA GÖRE  DAHA MAKUL DEDIM  yoksa tamamen  mantıklı  ve haklı  bir yazı demiyorum.Malum yanlış  anlarsınız  falan belirteyim  dedim

Link to post
Sitelerde Paylaş
8 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

Arkadaş  sen  niye bu kadar her şeyi  yanlış  anlıyorsun yani nogodbutallah  in  yazısına  göre  ben ateist  olmama rağmen  ona kıyasla  daha mantıklı  bir yazı  yazdım  diyorum. BENIM YAZDIĞIM  ONA GÖRE  DAHA MAKUL DEDIM  yoksa tamamen  mantıklı  ve haklı  bir yazı demiyorum.Malum yanlış  anlarsınız  falan belirteyim  dedim

Ben, senin arkadaşın falan değilim.

İkiniz de senelerden beri zırvalıyorsunuz!

tarihinde kavak tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...