nogodbutAllah 0 Oluşturuldu: Şubat 23, 2021 Raporla Share Oluşturuldu: Şubat 23, 2021 (düzenlendi) Kur'an-ı kerime abdestsiz dokunulamayacağına dair ayetlere baktığımda gördüğüm şudur: " لَا يَمَسُّهُٓ اِلَّا الْمُطَهَّرُونَۜ" burda ne kadar tahir temizlik ve mess dokunma anlamına gelse de esasen umum tefsirlerde Kur'an ın manevi manasına dokunulma kastedilmektedir daha çok bu Allahtan peygambere gelen vahiye hiç bir şeytan cin yada beşerin bulaşmadığı bulaşamadığı korunarak geldiği manasındadır levhi mahfuz kelimeleri ve meknun ibareleri de Kur'anın manevi manasının Allah indinde korunduğu hiç bir şeyin ona dokunamadığını ancak cebrail gibi nurdan temiz elçiler vasıtası ile geldiği belirtilmektedir yoksa yazıdan kağıttan oluşan mushafa dokunma değildir ha bu mana mess yani dokunma kelimesi kullanıldığı için maddi temizlik olarak algılayan da olmuştur. genelde saygıdan maddi mushafa da abdestli dokunulur ancak mess manevi dokunma anlamına da gelir kinaye ve mecaz anlamı da vardır veya tahir yani temiz manasının zaten manevi manası çok ağırdır " ذَٰلِكُمْ أَطْهَرُ لِقُلُوبِكُمْ وَقُلُوبِهِنَّ" burda kalb temizliğinden bahsediliyor bir fırça ve paspas ile çamaşır suyu eşliğinde kalb temizlenmeyeceğine göre eh burda manevi temizlikten bahsediliyor Kur'an ın korunan manasıdır kıyamete kadar değiştirilemez diğer kitaplar gibi değil zaten ins cin şeytanlar tüm her kes bir araya gelin Kur'ana bir misil getirin ona getiremezsiniz bir sure veya ayet getirin demesi manevi anlamdadır kaldı ki hz osman mushafı cem ettiği kitap haline getirdiği zaman geri kalanları yakmıştır bir kısmı yırtmıştır demekte zaten kağıt mürekkep insan icadı zamanla yırtılır eskir hatta erir silinir yok olur gider eh üzerinde Kur'an ayeti var diye silinmez,yanmaz yırtılmaz bir şey olsa zaten apaçık mucize olur her kes zorunlu iman eder nerde kaldı akıl irade seçim kaldı ki nebilerde öldürülmüş hz peygamberin savaşta dişi kırılmış kanı akmış yaralanmış oda hastalanmış yaşlanmış sonunda ölmüş ha dersiniz ki ne biçim peygamber yahu normal bizim gibi insan hiç farklı tarafı yok peygamber dediğin yemez içmez acıkmaz hastalanmaz ve ölmezde kurşun da geçirmez filan zaten inanmayanlar ayetlerde bunu diyorlar gerçi bu ifadeler askerler için kullanılır motive etmek için ama mutlak manada değildir yani tarih boyunca Kur'anlar eskimiş silinmiş yırtılmış yanmış bazıları yakmak mekruh der temiz bir yere gömün der filan ben abdestsiz dokunmuyordum daha önce .sonra ayetleri orjinalin den tahlil ettim maddi Kur'an ve temizlik ile abdest ile alakası yok şu anda zaten Kur'an maddi formatta bile değil tv de telefonda nette ses ve görsel yazı video pdf olarak var iyi o zaman telefonda pdf veya mp3 Kur'an var diye hela ya da girilmez veya ekranda dokunulmaz mı diyeceğiz yok böyle bir durum zaten dokunduğun camın kendisi Kur'an orda gecici görünür kaybolur o zaman Kur'an hafızları hafızaında tüm Kur'an kayıtlı onlar ne yapacak?melek değilya ha işte burda vahiy getiren melektir oda tertemizdir oda mana ruhi manevi şey ile alakalıdır perde ye yansıyan film gibi ne yani filimde necis bir şey oynasa perdeyi yüksek ısıda deterjanla 7 kez yıkamalı mıyız? artık vaz geçmek gerek bu kadar katı materyalist mantıktan ki biz manadan maneviyattan ruhtan bahsediyoruz " اِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَاِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ" hz peygamber vahiy olan Kur'anı unutmamak için acelece ezbere etmeye çalışıyor yazdırmaya çalışıyor bir ayette Allah " "اِنَّ عَلَيْنَا جَمْعَهُ وَقُرْاٰنَهُۚ" dilini hızlıca kımıldatıp ezberlemeye çalışma onu toplamakta okutmakta unutturmamakta bizim üzerimizdedir der. zaten ayete muhafaza geçmez hafizun geçer hafıza ile aynı kök muhafaza da burdan gelir muhafız da burdan türer insanların yaptıklarını unutulmamak üzere hesap için kayda geçiren meleklere de hafizun denir Kur'an ın kayıtlı olduğu yerede levhi mahfuz korunmuş levhalar denir ayetlerde gaybın koruma kayıt altında olduğu belirtilir Kur'anın vahiyin şeytan cin vb şeylerin tasallutundan azade olduğu korunduğu söylenir daha çok manevi koruma kayıt tutma anlamındadır muhafaza kelimesi Kur'anı koruma babında geçmez hafizun geçer ki bu kitap levhi mahfuzda korunmuş kayıt altına alınmış ayetleride kıyamete kadar değişmeden tebdil ve tağyire uğramaz şekilde korunmuş kayıtlı tescili anlamındadır hıfz etme hem maddi hem manevi anlamda kullanılır misal: حَفِظَ المَالَ والسِّرَّ mal saklamak sır saklamak biri maddi diğeri manevidir sırı kasaya kilitleyip koruyacak halin yok. bir kaç yerde maddi anlamda ki aslında oda mana ile alakalı hafz etme geçer misal gök yüzü için korunmuş tavan sakfenn mahfuz diye geçer aslında gök yüzü öyle demir perde ile kalkan ile maddi anlamda korunmuş değildir belli kanunlar ile korunmuştur ki kanunun da ruhu var misal meteorlar yanar parçalanır. ama her şeye madde nazarı ile bakan tabii ki Kur'an ı da kağıda yazıya mürekkebe indirgeyip ahanda yırtılıyor yada yanıyor eh nasıl koruma bu der Kur'anların hepsi ortadan kaldırılsa yine milyon hafızların hafızasında kayıtlı yine kaybolmaz zaten hafız nisyanın yani unutmanın zıddıdır yani unutulan değişir değiştirilir unutulmayan ezberlenen kaydedilen korunur değişmez. hafeze aynı zamanda bir şeyde devamlılık değişmezlik sabitlik te ifade eder misal suda giden gemi suda bir yol açar sonra o yol kapanır silinir gider bir şey kalmaz ama karda toprakta kişi araç gitse iz bırakır o iz kalır işte bu hafizundur kalıcıdır " أَمَّا الطَّرِيقُ الَّذِي يَبِينُ مَرَّةً ثُمَّ يَنْقَطِعُ أَثَرُهُ وَيَمَّحِي فَلَيْسَ بِحَافِظٍ" koruma saklama kaydetme anlamındadır Kur'an hem kalbte hem kafada hem hafızda kalıcı izler bırakır korunur saklanır hayatı şekillendirir. zaten Kur'anı biz indirdik onu koruyan biziz ayeti " " اِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَاِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ" direk Kur'an geçmiyor zikir geçiyor evet Kur'anın bir ismide zikirdir zira zikir hatırlama demektir ne hatırlanır unutulmayan hafızada saklı olan şey hatırlanır yani burda aslında zikir ve hafiz kelimeleri birbiri ile bağlantılı sanki Kur'an sürekli hatırlandığı okunduğu için ezberlenmesi kaydedilmesi kalıcı oluyor zaten ilmen ne kadar tekrar edersen o kadar kalıcı hafızaya kaydolur. kısa süreli bellekte yoksa hemen uçar gider zaten bu ifadeler ingilizce de aynıdır misal memory member dan gelir bu hafıza denk gelir ancak remember yani tezakir yani zikir ise hatırlama demek yani hafıza ya dönüp kayıtlı içeriği yeniden hatırlamak adeta hardsikten ram e çağırır ** eskilerden unutmamak için parmağına ip bağlarlar sonra ipi görünce ne için bağladığını hatırlayıp yani zikr edip o işi yaparlar ancak ileri derece unutkan ise ipi neden bağladığınıda unutup her şey boşa gider. ** temas ve mess kelimesi çok yerde de maddi temasla ilgili ayetlerde geçer hz meryem bana bir beşer temas etmedi nasıl çocuğum olacak veya cunub iseniz temizlenin dahir kelimesi kullanılır veya cennete ki eşlere ne ins ne cin hiç kimse dokunmamış mess temas onlar mudahirdir temizdir manasında ancak manevi mecazi manada da mess temas ve temiz tahir kelimeleri kullanılmıştır ona temiz olanlar hariç dokunamazda ki tahirin manevi temizlik ve manevi dokunma koruma muhafaza olduğunu görmekteyiz Kur'an bir nur olarak güneş gibi de tarif edilmiş güneşi üfleyerek nurunu söndüremezin güneş ışığı yerde necise dokunsa pislenmez tam tersi necis şeyi temizler Kur'an ayetleri de böyle manası ruhu göktedir korunmuştur yere ulaşan ışığıdır ayetlerdir ayetlerde korunmuştur. ** dolayısı ile efendim filan Kur'an-ı yaktı veya yırttı veya yere attı çiğnedi ahanda bu korunuyordu neden yandı neden yırtıldı yırtılırda yanarda bizzat hz osman zaten yapmış bunu veya ulema eskiyen ,yırtılan silinen işe yaramaz hale gelen kadim mushafların yakılabileceğini veya gömülebileceğini söylemektedir ha tutupta gazete gibi masaya serip yere serip üzerinde yemek yenilmez veya bakalda manavda peynir meyve sarılmaz zira üzerinde manevi ruhu olan ayet var ona saygı gerekir ** kültürümüzde Kur'an daima baş üstü yüksek mesafede korunmuş belaltı ayak altı türü yerlere konulmamış bu saygıdandır ama telefonda pdf Kur'an var telefon yere konulabilir bir şeyde olmaz abdest almadan Kur'ana dokunanlara niye böyle yapıyorsunuz denilmeyceği gibi ki zaten umum ulema mufessir manevi mana vermiş abdest almadan dokunmayanlarada laf edilmez zira pek ala saygı babından bunu yapar Şubat 23, 2021 tarihinde nogodbutAllah tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Geta 0 Şubat 23, 2021 gönderildi Raporla Share Şubat 23, 2021 gönderildi bisküvi dağıttığın çocuklara anlattığın hikayeleri buraya taşıyarak nasıl bir haz alıyorsun? Hem manevi ruhu var, hem kağıttır yanar tabi. dişi kırılınca insan, ağaçları çağırınca peygamber! ben de geceleri süpermen oluyorum! kaç defa dünyayı kurtardım haberin yok? mevzu zaten yanıp yanmaması değil... sadece şu soruyu kendine soracaksın: 600 sayfalık kitabın her bir harfi de korunuyor ya... velev ki 600 sayfanın bir sayfası unutuldu gitti... kuran 599 sayfa olsa insanlık ne kaybeder? peki, kuran 400 sayfa olsa insanlık ne kaybeder? Hani denir ya kuran en büyük mucizedir diye... 100 sayfayla her şeyi en güzel şekilde anlatmak mümkün iken, 600 sayfalık kitaba abdestsiz dokunulabilir mi dokunulamaz mı daha müslümanlar buna karar verememiş. müslümanların başka nelere karar veremediklerini buradan sıralarsam Ankara'ya yol olur! neyse ki sen arapça öğrenmişsin de bizi aydınlatıyorsun! çünkü senden önce arapça bilen yoktu ya dünyada! Link to post Sitelerde Paylaş
dursun 0 Nisan 19, 2021 gönderildi Raporla Share Nisan 19, 2021 gönderildi Konu bütünlüğü olmayan, konudan konuya atlanan... Peygamberin özel hayatından bahseden... Başı ve sonu belli olmayan... Aynı konunun defalarca yazıldığı... Aynı cümleden defalarca yazıldığı... Önceki kitaplardan alıntıların yapıldığı... İnansınlar diye defalarca yeminlerin edildiği... Mucizevi bir kitap korunsa nolur, korunmasa nolur? Yakılsa nolur, yıkılsa nolur? Sanki içinde evrenin gizli şifreleri saklı... Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts