Jump to content

İslamda evlenme yaş sınırı


Recommended Posts

Merhaba, 

 

Biliyorsunuz ki islamda bir evlenme yaş sınırı yok. Ama müslümanlarda buna karşılık, evlenen kadınların eşlerinden mehir aldığı için evlenen kadının para harcama kabileyetine sahip olması gerektiğini söylüyorlar. O yüzden 7-8 yaşındaki bir kız evlenemez diyorlar. Müslümanların bu argümanı hakkında sizin düşünceniz nedir?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Müslümanlarda evlenme yaşı diye bir şey yok....Kız yada oğlan buluğa erer ve rüşt sahibi olursa ve evlenmeye istekli olursa evlenebilirler.....Burada yaşın illaha 17- 18 olsun bekle denmez. Çünkü cinsellik insanda yeme içme gibi zaruri bir ihtiyaçtır. Bunun yaşı maşı olmaz. Acilen ihtiyacın yerine getirilmesi gerekir.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 24.03.2021 at 11:27, cennetkuşu yazdı:

 Çünkü cinsellik insanda yeme içme gibi zaruri bir ihtiyaçtır. Bunun yaşı maşı olmaz. Acilen ihtiyacın yerine getirilmesi gerekir.

 

Alakası yok 1 ay yemez içmessen ölürsün 1 ay cinsel ilişkiye girmezssen sağlıklı  bir şekilde yaşamına devam edebilirsin...

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 23.03.2021 at 18:40, jynx yazdı:

Merhaba, 

 

Biliyorsunuz ki islamda bir evlenme yaş sınırı yok. Ama müslümanlarda buna karşılık, evlenen kadınların eşlerinden mehir aldığı için evlenen kadının para harcama kabileyetine sahip olması gerektiğini söylüyorlar. O yüzden 7-8 yaşındaki bir kız evlenemez diyorlar. Müslümanların bu argümanı hakkında sizin düşünceniz nedir?

  • Talak Suresi, 4. ayet: Kadınlarınızdan artık adetten kesilmiş olanlarla *henüz adet görmemiş bulunanların* iddet (bekleme süre)leri, -eğer şüpheye düşecek olursanız (bilin ki- |üç aydır. Hamile kadınların bekleme-süresi ise, yüklerini bırakmaları (ile biter). Kim Allah'tan korkup-sakınırsa (Allah) ona işinde bir kolaylık gösterir.
  • adet görmeyen birinin bile iddetini bekletiyorsa, boşarken mehrini verir. Adet görmeyen kız çocuğu buluğa mı ermişte iddet beklettiriyor ki bunun olması için evlilik gerekiyor. Neyse şimdi başlarlar orada adet görmeyen derken şöyle böyle aslında bıdı bıdı diye kıvırmaya:)
Link to post
Sitelerde Paylaş
On 23.03.2021 at 18:40, jynx said:

Merhaba, 

 

Biliyorsunuz ki islamda bir evlenme yaş sınırı yok. Ama müslümanlarda buna karşılık, evlenen kadınların eşlerinden mehir aldığı için evlenen kadının para harcama kabileyetine sahip olması gerektiğini söylüyorlar. O yüzden 7-8 yaşındaki bir kız evlenemez diyorlar. Müslümanların bu argümanı hakkında sizin düşünceniz nedir?

 

İslam'ın evlenme yaş sınırı ile ilgili, özellikle evlenilecek kızlar üzerindeki sakıncası açısından bir kaygısı olsaydı, bunu direk yazardı. Yine başka bir insanın yorumuna bırakmazdı. Eğer o insanın yorumuna güveniyor olsaydı, zaten bu kitabı indirmezdi. Biliyoruz ki, herhangi bir mevzu ile ilgili canı isteyince gayet de direk ayet ve de hüküm indirebiliyor ne de olsa! 

 

Ayrıca hal böyleyse eğer, Nisa-6'da nikaha eren kızların neden bir de olgunlukla ilgili "rüşt" denetimleri yapılıyor? Eğer ermişse mal veriliyor, ermemişse verilmiyor? "Nikaha ermişse zaten olgundur, denetlemenize gerek yok.." neden denmiyor!? Nikaha erenlerin halen sabi-sübyan olma ihtimali üzerine olabilir mi?

 

Özetle; eğer bu mevzu bir insanın -hem de suyunun da suyu- yorumuna kalıyorsa eğer, kitabın bu hadiseyi çok da önemsemediği, hatta tikine dahi takmadığı söylenebilir rahatlıkla.

 

Önemli olan adet görmesi/görmemesi, önemli olan mal. (Olası hamileliğin yanlış babanın üzerine kalmaması vb.) Bunlar net. Çocuğun olgunluğu ve bundan görebileceği zararlar hep üçüncü-dördüncü dereceden izafi yorumlara kalmış görüldüğü üzere.

 

tarihinde teflon tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
On 03.04.2021 at 10:27, teflon yazdı:

 

İslam'ın evlenme yaş sınırı ile ilgili, özellikle evlenilecek kızlar üzerindeki sakıncası açısından bir kaygısı olsaydı, bunu direk yazardı. Yine başka bir insanın yorumuna bırakmazdı. Eğer o insanın yorumuna güveniyor olsaydı, zaten bu kitabı indirmezdi. Biliyoruz ki, herhangi bir mevzu ile ilgili canı isteyince gayet de direk ayet ve de hüküm indirebiliyor ne de olsa! 

 

Ayrıca hal böyleyse eğer, Nisa-6'da nikaha eren kızların neden bir de olgunlukla ilgili "rüşt" denetimleri yapılıyor? Eğer ermişse mal veriliyor, ermemişse verilmiyor? "Nikaha ermişse zaten olgundur, denetlemenize gerek yok.." neden denmiyor!? Nikaha erenlerin halen sabi-sübyan olma ihtimali üzerine olabilir mi?

 

Özetle; eğer bu mevzu bir insanın -hem de suyunun da suyu- yorumuna kalıyorsa eğer, kitabın bu hadiseyi çok da önemsemediği, hatta tikine dahi takmadığı söylenebilir rahatlıkla.

 

Önemli olan adet görmesi/görmemesi, önemli olan mal. (Olası hamileliğin yanlış babanın üzerine kalmaması vb.) Bunlar net. Çocuğun olgunluğu ve bundan görebileceği zararlar hep üçüncü-dördüncü dereceden izafi yorumlara kalmış görüldüğü üzere.

 

Bazı konuların direk yazılmasına gerek yoktur. Bunlardan biri de bir kızın rüşt sahibi olmadan evlendirilmesinin çok yanlış ve zulüm olacağıdır. Bunu herkes aklen veya bazende duyum şahit olarak bilir. Ve aklı başında her insanda bunun çok çok yanlış olduğunu ve buluğa ve rüşde ermemiş bir kız çocuğa cinsel ilgi duyulamıyacağını ve onunla asla evlenilmeyeceğini anlar bilir ve idrak edebilir. Herkesin bildiği bir konuda da Kuran açıkça yasak koymaz...yani '' Ey iman edenler daha cinsel ilgi duyulamıyacak küçük kız çocuklarıyla kesinlikle evlenmeyin'' demez. Çünkü zaten cinsel ilgi duyulamıyacak bir çocuğa ancak insanlıktan çıkmış insi şeytanlar ilgi duyabilir. Yani aklen açık ve net bir konuyu açıklamaz. Hem bunun bütün müslümanların potansiyel birer sapık olarak lanse etme gibi çok nahoş bir duruma da sebebiyet verir. Ve müslümanların hiç aklında olmayan bir konuyu da her Kuran okumada akla hayale getirme gibi çok tehlikeli bir duruma da meydan verir. Daha buna benzer çok mahsuları olan bir konu elbette açıkça dile getirilmez. Zaten bu aklen mantıken ve hissi olarak bilenen bir konudur. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 28.03.2021 at 18:06, TanrıBeniNiyeKorudu yazdı:

Alakası yok 1 ay yemez içmessen ölürsün 1 ay cinsel ilişkiye girmezssen sağlıklı  bir şekilde yaşamına devam edebilirsin...

Sağlıklı bir şekilde yaşamaya devam edebilirmisin??? Kesinlikle sağlıklı bir şekilde yaşayamazsın.....Sayısız günaha girersin hem gözünü hem aklını hemde aletine eziyet edersin....Onun bunun peşinde koşar belki zina yaparsın....Psikolojin alt üst olur.Ruhsal olarak alt üst olursun. Ve tek kalırsın hayata karşı.....İnsan açlığa 1-2 ay dayanabilir. Ama yalnızlığa çaresizliğe cinsel ihtiyaca en fazla 3-4 gün dayanabilir. Sonrasında depresyona strese ve pekçok günaha girmeye başlar. Hayatı alt üst olur. Yaşarken ölür. 

Link to post
Sitelerde Paylaş

Anadili Arapça olan Araplar bile ve hatta El-Ezher Üniversitesinde görev yapan İslam Profesörleri bile Muho'nun kız çocukları ile ilişkiye girdiğini kabul ediyor ama gel gör ki Arap dininin etkisi ile asimilasyona uğramış Türk insanı bunu bir türlü kabul etmiyor bir de üstüne Arap dinini Araplardan daha iyi bildiğini söylüyor.

 

Öyle çokta eskilere gitmeye gerek yok, IŞİD tarafından esir alınan kadınlar ve kız çocukları köle pazarlarında satılıyordu. Hatta 40-50 yaş aralığında ki kadınları 40$ gibi bir fiyata satarken, 1 ile 9 yaş aralığında ki kız çocuklarını 160-170$ satıyorlardı. Aslında bu bile bu dinin ne halt olduğu gösteriyor da işte bunu gel de bizim "Cuma Müslümanlarına" anlat anlatabiliyorsan...

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 04.04.2021 at 14:52, cennetkuşu said:

Bazı konuların direk yazılmasına gerek yoktur. Bunlardan biri de bir kızın rüşt sahibi olmadan evlendirilmesinin çok yanlış ve zulüm olacağıdır. Bunu herkes aklen veya bazende duyum şahit olarak bilir. Ve aklı başında her insanda bunun çok çok yanlış olduğunu ve buluğa ve rüşde ermemiş bir kız çocuğa cinsel ilgi duyulamıyacağını ve onunla asla evlenilmeyeceğini anlar bilir ve idrak edebilir. Herkesin bildiği bir konuda da Kuran açıkça yasak koymaz...yani '' Ey iman edenler daha cinsel ilgi duyulamıyacak küçük kız çocuklarıyla kesinlikle evlenmeyin'' demez. Çünkü zaten cinsel ilgi duyulamıyacak bir çocuğa ancak insanlıktan çıkmış insi şeytanlar ilgi duyabilir. Yani aklen açık ve net bir konuyu açıklamaz. Hem bunun bütün müslümanların potansiyel birer sapık olarak lanse etme gibi çok nahoş bir duruma da sebebiyet verir. Ve müslümanların hiç aklında olmayan bir konuyu da her Kuran okumada akla hayale getirme gibi çok tehlikeli bir duruma da meydan verir. Daha buna benzer çok mahsuları olan bir konu elbette açıkça dile getirilmez. Zaten bu aklen mantıken ve hissi olarak bilenen bir konudur. 

 

:0_80cbc_37a71a73_L::0_80cbc_37a71a73_L:

 

Oldu o vakit; Türk Ceza Hukuku'ndan bütün bir öldürmeli, tecavüzlü vb. filleri çıkaralım o zaman.. Ne de olsa bunları sadece sapıklar, manyaklar falan yapar öyle değil mi?!

Hayır, kuranda yasaklanmış ya da kısıtlanmış  bir çok şeyi, "zaten onları sadece manyaklar yapar" şeklinde sorgulamaya başlamak da lazım o zaman..

 

Bugün sübyancılık diye bir suç var mı? İnsanlar bunu cebri ya da rezil evlilik kisveleri altında ifa ediyor mu? Bunlar gelenek, görenek ve hepsinden öte, "din" adı altında meşrulaştırılıyor mu? Öz evladına dahi yanaşan haydutlar var mı? Bu sitede dahi biraz araştırsan sarıklı müslüman dedelerin yanına oturtulmuş sabi sübyan resimleri bulmayacak mısın? Ulan bu iş safi idrak meselesi olsaydı eğer, bunca suç, kabahat, sapıklık işlenir miydi?!!

 

Meseleye eğer senin dediğin gibi manyakça yaklaşacaksak eğer, bak bakalım şu nedir mesela o zaman: https://www.snopes.com/fact-check/girl-forced-child-marriage-meme/

Veyahut klasiklerden en alta eklediğim ilgili fotoğraf..  **(Araya eklemeyi beceremedim)

 

Adam öldürmek suç şeklinde telakki edilmesin bakalım kuranda mesela kısas falan da olmasın. Öyle ya, ancak psikopatlar, insanlıktan çıkmış şeytanlar başkasını öldürür, aklı başında adam yapar mı bunu? 

 

Bu kuran işine gelince şunları gördüğünüz yerde öldürün, bunlarla savaşın demiş mesela. Öyle demese çünkü millet hıyar gibi bekleyecekti di mi.. Ama böylesine gereksizce savaş vurgusuna giren kitap, iş çoluğa çocuğa sübyancılığa gelince sus pus oluvermiş. Yersen! Bir de bunun üzerine tomurcuk memeleri, Talak 4'ü falan koy bakalım, aritmetik sana alttaki fotoğrafları veriyor mu, vermiyor mu! Hele bir de bunu 1400 sene öncesinin okuduğu ve de yorumladığını düşün..

 

Ama en azından kendi ağzınla itiraf etmişsin meseleyi. Başlığın cevabını da vermişsin. Teşekkürler. 

Neymiş: İslamda evlilikle ilgili yaş sınır yokmuş. Üzerine bir de talak 4'ler, tomurcuk memeler varmış. Allah baba bu işin insafını elin kart zampara çöl bedevisinin eline bırakmış. İnsafı kurusun! İnsanlar boşuna uzaklaşmıyor bu dinden.

 

Böylesine dangolozca bir savunu mu olur!

Dininizi savunmak adına bu kadar ayağa düşmeyin, haysiyetinizi iki paralık etmeyin bari..

B3893125-9202-43A8-858A-FE2F49C513CE_w1023_r1_s.jpg

tarihinde teflon tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 2 weeks later...
On 03.04.2021 at 12:27, teflon yazdı:

 

İslam'ın evlenme yaş sınırı ile ilgili, özellikle evlenilecek kızlar üzerindeki sakıncası açısından bir kaygısı olsaydı, bunu direk yazardı. Yine başka bir insanın yorumuna bırakmazdı. Eğer o insanın yorumuna güveniyor olsaydı, zaten bu kitabı indirmezdi. Biliyoruz ki, herhangi bir mevzu ile ilgili canı isteyince gayet de direk ayet ve de hüküm indirebiliyor ne de olsa! 

 

Ayrıca hal böyleyse eğer, Nisa-6'da nikaha eren kızların neden bir de olgunlukla ilgili "rüşt" denetimleri yapılıyor? Eğer ermişse mal veriliyor, ermemişse verilmiyor? "Nikaha ermişse zaten olgundur, denetlemenize gerek yok.." neden denmiyor!? Nikaha erenlerin halen sabi-sübyan olma ihtimali üzerine olabilir mi?

 

Özetle; eğer bu mevzu bir insanın -hem de suyunun da suyu- yorumuna kalıyorsa eğer, kitabın bu hadiseyi çok da önemsemediği, hatta tikine dahi takmadığı söylenebilir rahatlıkla.

 

Önemli olan adet görmesi/görmemesi, önemli olan mal. (Olası hamileliğin yanlış babanın üzerine kalmaması vb.) Bunlar net. Çocuğun olgunluğu ve bundan görebileceği zararlar hep üçüncü-dördüncü dereceden izafi yorumlara kalmış görüldüğü üzere.

 

 

Nisa 6'da eğer evlenme çağına geldiklerinde olgunlaşma görürseniz mallarını verin diyor. Eğer evlilik yaşı 7-8 yaşsa, 7-8 yaşındaki bir kızda mallarını vermek için olgunlaşma beklenmesi saçma olmuyor mu? Yani 7-8 yaşındaki bir kızda nasıl bir olgunluk görünebilir? Ayet, evlilik için olgunlaşma gerekmez demese de, evlilik yaşını 7-8 yaş olarak kabul ettiğimizde de ortaya bir saçma bir durum çıkmıyor mu?

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 3 weeks later...
On 19.04.2021 at 03:29, jynx said:

 

Nisa 6'da eğer evlenme çağına geldiklerinde olgunlaşma görürseniz mallarını verin diyor. Eğer evlilik yaşı 7-8 yaşsa, 7-8 yaşındaki bir kızda mallarını vermek için olgunlaşma beklenmesi saçma olmuyor mu? Yani 7-8 yaşındaki bir kızda nasıl bir olgunluk görünebilir? Ayet, evlilik için olgunlaşma gerekmez demese de, evlilik yaşını 7-8 yaş olarak kabul ettiğimizde de ortaya bir saçma bir durum çıkmıyor mu?

 

Neden olsun, neden çıksın? Mesele de, bahane de bu zaten ya! Bu ayetin bütün bir amacı vurgusu, malı elin adamına kaptırmamak bir nevi.. Ayette "yaşı ya da olgunluğu uygun değilse evlenmesin" diyor mu? Hatta bu durum ipinde(!) mi? Ancak olgunlaşma görürseniz evlendirin diyor mu?!!

 

Bir üstteki mesajı tekrar oku. Ama ben ilgili yeri tekrar vurguluyayım: İslamda madem çocuk yaşta evlilik yok olgunluk esas, o vakit nikah çağına erenlerde mal için neden ayrıca olgunluk aranıyor? Yaşının küçük olma ihtimali mevcut olduğu için olabilir mi? 

 

Yahu o kadar basit ki: Kitaba göre olgunluktan kastı her ne ise, nikah için beklediği aynı şey değil.. Başka bir şey..!

 

Burada bir nüans daha var. Ayette nikaha ermek denen şey evlilik çağı mı, yoksa nikaha ermiş yani halihazırda evlenmiş, everilmiş olmak mı? İlk durum zaten yeterince vahim iken, ikinci durumda üzerine düşünmeye dahi gerek yok artık.

 

Peki, günümüzde böyle bir sorguya gerek var mı? Yaş 18 olgunluk ve rüşt, olgunluk ve rüşt 18. yaş demek. Belirlenen hangi yaşsa o demek. Bu bağlamda bir kişi evleniyorsa eğer onda ayrıca bir rüşt, olgunluk var mı diye sormaya gerek yok. Aksi durum eşyanın tabiatına, kanunun kendisine aykırı çünkü.

 

İslamda spesifik olarak bu duruma özel, ayrılmış bir ayet dahi yok. Muhammedin evine nasıl girileceğinden, hangi akraba ve evlatlıklarını düzebileceğine kadar ayet ikram eden, eşlerinin düzülme sıra ve adaletine dahi ihtimam gösteren kitap, bu mevzuya pek ehemmiyet vermemiş her nedense(!) ..Bunların üzerine bir de üzerine tomurcuk memeleri ekleyince büyük resmi(!) görmek pek de zor olmasa gerek. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...