Jump to content

İnsan gücüyle çalışan drone


Recommended Posts

  • 1 month later...

Ayrıntılarına gürmem mümkün değil, çünkü bilmiyorum. Ama fikir verme amacıyla kabaca bir gidiş yolu kullanabiliriz.

Dairesel dönen kanat kullanmak istemedim, çünkü çok daha karmaşık olacak, türev, integral kanat profilinin yapısı işin içine girecek. Bunun yerine düz bir kanat alalım. Kanada bağlı olan pilot herhangi bir mekanizma ile bu kanadı v hızı ile hareket ettirebilsin.

S: Kandın yüzey alanı

cA : Kanat profilinin kaldırma katsayısı

cW : Kanat profilinin direnç katsayısı

ρ : Havanın yoğunluğu

A: Kandın kaldırma kuvveti

W: Kandın direnç kuvveti

 

A = (ρ * v2 * S * cA )/ 2

W = (ρ * v2 * S * cW )/ 2

 

cA ve cW  kanat profilleri için Kanadın açısına bağlı olarak verilir. S kanadın materyaline ve uzunluğuna bağlıdır.

 

Pilot dahil kanat ve mekanirmanın ağırlığı F ise

F = A = (ρ * v2 * S * cA )/ 2 bağlantısından havalanmak için gerekli v hızı bulunur.

Bu v hızını W = (ρ * v2 * S * cW )/ 2 bağlantısında yerine koyarsak, uçmak için pilot tarafından uygulaması gereken kuveti buluruz.

 

Sevgiler

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
13 saat önce, DreiMalAli yazdı:

Ayrıntılarına gürmem mümkün değil, çünkü bilmiyorum. Ama fikir verme amacıyla kabaca bir gidiş yolu kullanabiliriz.

Dairesel dönen kanat kullanmak istemedim, çünkü çok daha karmaşık olacak, türev, integral kanat profilinin yapısı işin içine girecek. Bunun yerine düz bir kanat alalım. Kanada bağlı olan pilot herhangi bir mekanizma ile bu kanadı v hızı ile hareket ettirebilsin.

S: Kandın yüzey alanı

cA : Kanat profilinin kaldırma katsayısı

cW : Kanat profilinin direnç katsayısı

ρ : Havanın yoğunluğu

A: Kandın kaldırma kuvveti

W: Kandın direnç kuvveti

 

A = (ρ * v2 * S * cA )/ 2

W = (ρ * v2 * S * cW )/ 2

 

cA ve cW  kanat profilleri için Kanadın açısına bağlı olarak verilir. S kanadın materyaline ve uzunluğuna bağlıdır.

 

Pilot dahil kanat ve mekanirmanın ağırlığı F ise

F = A = (ρ * v2 * S * cA )/ 2 bağlantısından havalanmak için gerekli v hızı bulunur.

Bu v hızını W = (ρ * v2 * S * cW )/ 2 bağlantısında yerine koyarsak, uçmak için pilot tarafından uygulaması gereken kuveti buluruz.

 

Sevgiler

 

S alanı için kanadın dönerken taradığı alan diyorlar.

Neden kanat plakalarının alanı olarak kabul edilmiyor?

V hızını  nereye göre alacağız?

Kanat yarıçapına göre mi? :)

Yoksa ağırlık merkezine göre mi?

 

n=devir/saniye

r=kanat yarıçapı (metre)

V=2*pi*n*r

Link to post
Sitelerde Paylaş

 

On 31.05.2021 at 08:58, husnu yazdı:

S alanı için kanadın dönerken taradığı alan diyorlar.

Neden kanat plakalarının alanı olarak kabul edilmiyor?

V hızını  nereye göre alacağız?

Kanat yarıçapına göre mi? :)

Yoksa ağırlık merkezine göre mi?

 

n=devir/saniye

r=kanat yarıçapı (metre)

V=2*pi*n*r

 

Sanırım iletim yanlış anlaşıdı veya ben doğru ifade edemedim.

İletimde, dönen bir kanattan bahsetmedim.

- Bir doğru/çizgi üzerinde, sabit hızla hareket eden bir kanattan bahsettim.

- Profili değimeyen, profili kanadın her yerinde aynı kalan bir kanat kastettim.

 

Sevgiler

Link to post
Sitelerde Paylaş
gönderildi (düzenlendi)
On 01.06.2021 at 19:15, DreiMalAli yazdı:

 

 

Sanırım iletim yanlış anlaşıdı veya ben doğru ifade edemedim.

İletimde, dönen bir kanattan bahsetmedim.

- Bir doğru/çizgi üzerinde, sabit hızla hareket eden bir kanattan bahsettim.

- Profili değimeyen, profili kanadın her yerinde aynı kalan bir kanat kastettim.

 

Sevgiler

 

Videodaki drone ağırlığı 80 pound imiş. Yaklaşık 40 kg yapıyor.

İnsan ağırlığıda 60 kg olursa toplam ağırlık 100 kg oluyor.

Bir insan 0.7 beygir güç üretiyormuş. :)

Ben ise en fazla 0.5 beygir güç üretebiliyorum.

 

4 pervane olduğu için 

F=(100*9.81)/4= 245,25 newton yapar.

 

Drone genişliği 100 feet=30,48 metre

Pervane çapı yarısı oluyor. R=15 metre 

A=R2*pi/4 =176,714586764

 

Cp katsayısı = 0.3

q=1.2 kg/m3

 

V=sqrt[(2*981)/(q*Cp*A)]=5,55343958235 m/s

 

tek pervanenin gücü

P=F*V=245,25*5,55343958235=1361,98105757 watt yapıyor. 

dört pervane gücü  =1361,98105757*4=5447,92423028 watt

 

Bir insan en fazla 0.7 beygür güç ürettiğine göre
P=0.7hp*736= 515,2watt

Bir pervaneyi çevirmeye bile gücü yetmiyor.Nasıl  uçtuğunu hala anlamadım? :)

 

 

tarihinde husnu tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

1. Kanadın kaldırma kuvveti dairenin alanıyla değil kanadın alanı ile ilgilidir.

2. Benim verdiğim kuvvet formülleri dikdörtgen şeklinde olup düzgün doğrusal hareket eden kanat için geçerlidir, dairesel hareket eden bir kanat için bire-bir kullanılmaz.

Kanat bir doğru üzerinde hareket etmiyorsa ve/veya kanadın geometrisi (eni, profili) değişken ise, differentiel kuvvetlerle başlanır ve integrallerle devam edilir.

 

Eni L, genişliği dr olan bir diferensiyel profil, dönme merkezinden r uzaklıkta dönüyorsa, diferensiyel kaldırma kuvvet dA

dA = (1/2)* ρ * v2(r) * L(r) * c(r) * dr

olur.

Bu eşitlikdeki v, L ve c dönme merkezinden uzaklığa (r) göre değişmektedir. v hızının r yarıçapına göre değişimini vermek kolay (ne de olsa dairesel hareket). L eninin r uzalığına göre değişimi kanadın geometrisi ile belirlenir. Denklemdeki c değişkeni ise henüz cw değildir, kanadın r uzaklığındaki formuna/geometrisine/profiline/materyaline bağlı bir direnç katsayısıdır.

Eğer v(r), L(r) ve c(r) biliniyorsa, ve kanat dönme merkezinden r1 uzaklığında başlayıp r2 uzaklıklığında bitiyorsa,toplam kaldırma kuvveti olan A'yı belirlemek için dA diferenyal denkleminin dr'e göre integralı hesaplanır. İntegralın sınırları r1 ve r2'dir. 

 

 

Sevgiler

Link to post
Sitelerde Paylaş
gönderildi (düzenlendi)
14 dakika önce, DreiMalAli yazdı:

1. Kanadın kaldırma kuvveti dairenin alanıyla değil kanadın alanı ile ilgilidir.

2. Benim verdiğim kuvvet formülleri dikdörtgen şeklinde olup düzgün doğrusal hareket eden kanat için geçerlidir, dairesel hareket eden bir kanat için bire-bir kullanılmaz.

Kanat bir doğru üzerinde hareket etmiyorsa ve/veya kanadın geometrisi (eni, profili) değişken ise, differentiel kuvvetlerle başlanır ve integrallerle devam edilir.

 

Eni L, genişliği dr olan bir diferensiyel profil, dönme merkezinden r uzaklıkta dönüyorsa, diferensiyel kaldırma kuvvet dA

dA = (1/2)* ρ * v2(r) * L(r) * c(r) * dr

olur.

Bu eşitlikdeki v, L ve c dönme merkezinden uzaklığa (r) göre değişmektedir. v hızının r yarıçapına göre değişimini vermek kolay (ne de olsa dairesel hareket). L eninin r uzalığına göre değişimi kanadın geometrisi ile belirlenir. Denklemdeki c değişkeni ise henüz cw değildir, kanadın r uzaklığındaki formuna/geometrisine/profiline/materyaline bağlı bir direnç katsayısıdır.

Eğer v(r), L(r) ve c(r) biliniyorsa, ve kanat dönme merkezinden r1 uzaklığında başlayıp r2 uzaklıklığında bitiyorsa,toplam kaldırma kuvveti olan A'yı belirlemek için dA diferenyal denkleminin dr'e göre integralı hesaplanır. İntegralın sınırları r1 ve r2'dir. 

 

 

Sevgiler

ruzgar-enerjisi-guc-formulu.jpg.webp

https://ekolojist.net/ruzgar-enerjisi-guc-hesabi/

 

Ben bu formülü kullandım. :)

Rüzgar turbini pervanesi helikopter  pervanesi görevinin  tersini yapıyor.

Doğru mu yanlış mı bilmiyorum.

Banada ters geliyor pervanenin süpürme alanını kullanılması.
Ama sadece pervane kanadı alanını kullanırsak   daha az güç elde edilmiş olmaz mı?

 

tarihinde husnu tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Farmüllerdeki asıl geçerli olan kanat alanını daire alanına indirgemek elbette mümkün. Ama bunu yaparken diğer değişkenlerde de değişiklik yapmak gerekir. Mesela cw yerine cxyz  koymak gibi.

Güç formülünü ezbere bilmiyorum. Daha doğrusu; konum olmadığı için akışkanlar konusunda ayrıntılı bilgim yok. O şekilde bulduysan, muhtemelen doğrudur. Sanırım formüldeki cP sabiti cw değildir.

 

Sevgiler.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
Şimdi, DreiMalAli yazdı:

Farmüllerdeki asıl geçerli olan kanat alanını daire alanına indirgemek elbette mümkün. Ama bunu yaparken diğer değişkenlerde de değişiklik yapmak gerekir. Mesela cw yerine cxyz  koymak gibi.

Güç formülünü ezbere bilmiyorum. Daha doğrusu; konum olmadığı için akışkanlar konusunda ayrıntılı bilgim yok. O şekilde bulduysan, muhtemelen doğrudur. Sanırım formüldeki cP sabiti cw değildir.

 

Sevgiler.

 

Pervane kanat sayısı, yüzey alanı, kanat açısı vb gibi şeyler yok formülde.

Cp değeri nasıl bulunuyor anlatılmamış.:)

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

Pardon! Son iki iletimde cA yerine cW yazmışım. Umarım yine de anlaşılmıştır söylemek istediğim.

 

Benim ilk iletimde teklif ettiğim gibi bir işlem yapmaya direnmenin bir nedeni  var mı?

(O iletide verdiğim kaldırma kuvveti formülü aynı zamanda, kanadın altında kalan havayı aşağı doğru ivmelemeye eşdeğerdir.)

 

Mesela 1 veya 2 metre eninde, sağa ve sola doğru 30 m (videodaki gibi toplam 60 m) uzunluğunda bir kanat...

cA ve cW değerleri mesela şu grafikte ve 10 derecelik açıdaki katsayılar olsaydı...

 

Sevgiler

Link to post
Sitelerde Paylaş

Tartışmaya katıl

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Misafir
Bu konuyu yanıtla

×   Yapıştırdığınız içerik biçimlendirme içeriyor.   Biçimlendirmeyi Temizle

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Yükleniyor ...
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...