Jump to content

Evren hem yakınan, hem yaratan, yakındıklarını başkasına dayatan tutarsız bir yapı oluşturmuştur.


Recommended Posts

3 dakika önce, deadanddark yazdı:

 

Sen öldükten sonra da kucagina alip hoplatsin degil mi.

Bu süslüyor islak rüyalarinizi eminim.

Sizin hoplatilmaya cok acayip istekli oldugunuz belli oluyor.

Yemisim tanrinizi , sektirin gidin bu gezegenden insan bozuntulari, gereksiz mahlukatlar sizi.

Dümbük düzgün cevap yazamıyor musun. Ben şimdi seni adam yerine koyup sana cevap mı yazayım. 

Konuşmayı öğren sonra gel. 

Bu nedir şimdi akıl desen aklın esamesi yok nerenle yazdın bu cümleleri.?

tarihinde rahip tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 152
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Şimdi, rahip yazdı:

Bu bir dengeyi oluşturuyorsa iyi, kötü ayırımını yapmamızı sağlıyorsa neden eleştirelim. 

Kötülük kavramı tek başına bir şey ifade etmez. Kötülük olmasa biz iyinin ne olduğunu bilmezdik dolayısı ile kötülük ve iyilik bile muhteşem düzeninin birer parçası, tamamlayacısıdır. 

İyilik ve kötülük bizim uydurduğumuz kavramlar. İki gladyatörü bir arenaya koydum birisi şanlı bir romalı(iyi) diğeri galyalı bir köle(kötü) , bütün seyirciler mutluyken imparatoru kim neden eleştirsin? öyleyse imparator övülmeye layıktır.

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 dakika önce, Kaz yazdı:

İyilik ve kötülük bizim uydurduğumuz kavramlar. İki gladyatörü bir arenaya koydum birisi şanlı bir romalı(iyi) diğeri galyalı bir köle(kötü) , bütün seyirciler mutluyken imparatoru kim neden eleştirsin? öyleyse imparator övülmeye layıktır.

Hocam bu örnek iyilik ve kötülük için verilmez alakasız olmuş. 

Adam öldürmenin kötü olduğunu neye göre biliyoruz sizce ? 

Link to post
Sitelerde Paylaş
4 dakika önce, rahip yazdı:

Hocam bu örnek iyilik ve kötülük için verilmez alakasız olmuş. 

Adam öldürmenin kötü olduğunu neye göre biliyoruz sizce ? 

O örnekte adam öldürmek kötüdür bunu ön kabul edeceksin. İyi kötüyü de öldürebilir kötü iyiyi de öldürebilir ona bakarsan galyalı neden iyi olmasın ki? sen problem çözerken öncülleri sorgularsan işin zor. Tanrının varlığıyla ilişkili insanlar kendilerini özel görürler doğadaki hiç bir canlı Tanrıyı bizim anlayabileceğimiz şekliyle sorgulamıyor. Tanrı varsa insan özeldir.

tarihinde Kaz tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
6 saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

Ne elementi tanrının varlığı zorunludur bakın keyfi demiyorum zorunludur. Tabi ölçütümüz akıl ve mantık olacaksa zorunlu diyorum yoksa akıl ve mantıkla düşünmüyorum başka yerlerim falan var diyorsanız orasına dahil olamam hocam.

 

Gh4#+fh5 diye birsey var, hic duydun mu? Cok acayip, anlatamam. Görmen lazim. Öyle ilginc seyler yapiyorki tarifi imkansiz. Bir arastir derim.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Şimdi, Kaz yazdı:

O örnekte adam öldürmek kötüdür bunu ön kabul edeceksin. İyi kötüyü de öldürebilir kötü iyiyi de öldürebilir ona bakarsan galyalı neden iyi olmasın ki? sen problem çözerken öncülleri sorgularsan işin zor.

İyide sen galyalıyı neye göre kötü yaptın. Adamı ırkından dolay ımı kötü yaptın ne yaptı da kötü oldu bunu bir diyiverseydin. 

Sen ırk üzerinden mi düşündün kötülük problemini. Bu insanların iyi veya kötü olduğunu bilmek için yaşadıkları hayatı gözlemlemek gerekir. Arenaya neden çıkmışlar, hangi şartlar onları buraya getirmiş. Öldürme fırsatı varken belki galyalı adamı bağışlayacak. Yani o kadar dar bir örnek vermişsin ki neye göre cevap yazacağız. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
13 dakika önce, rahip yazdı:

İyide sen galyalıyı neye göre kötü yaptın. Adamı ırkından dolay ımı kötü yaptın ne yaptı da kötü oldu bunu bir diyiverseydin. 

Sen ırk üzerinden mi düşündün kötülük problemini. Bu insanların iyi veya kötü olduğunu bilmek için yaşadıkları hayatı gözlemlemek gerekir. Arenaya neden çıkmışlar, hangi şartlar onları buraya getirmiş. Öldürme fırsatı varken belki galyalı adamı bağışlayacak. Yani o kadar dar bir örnek vermişsin ki neye göre cevap yazacağız. 

Şimdi ahlak konusuna girdin daha da uzaklaştın. Galyalı ile Romalı ben öyle dediğim için iyi veya kötü uydurdum tersi de olabilir bilmenin bir pratiği yok. Arenanın sahibi İmparator kötülüğün kaynağı oluyor örneğin amacı bu. Öldüresiye savaşan insanlar birbirini bağışlamak zorunda değildirler ama imparator onları arenaya koyanın ta kendisi neden onlar birbirini bağışlamak zorunda olsunlar.

tarihinde Kaz tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
14 dakika önce, rahip yazdı:

Dümbük düzgün cevap yazamıyor musun. Ben şimdi seni adam yerine koyup sana cevap mı yazayım. 

Konuşmayı öğren sonra gel. 

Bu nedir şimdi akıl desen aklın esamesi yok nerenle yazdın bu cümleleri.?

 

Sayin malin önde gideni , senin insanlarla dalga gecmek icin burada oldugun gayet net. O yüzden senin anladigin dilden yazdim. Daha fazla rahatsizlik verme kaybol, yoksa seni gördügüm yerde sadece sana sövmek icin yazarim ve bu böyle ben forumdan kovulana dek sürer.

Yapacak birsey yok cok fena igrendim senden.

Link to post
Sitelerde Paylaş
6 dakika önce, Kaz yazdı:

Şimdi ahlak konusuna girdin daha da uzaklaştın. Galyalı ile Romalı ben öyle dediğim için iyi veya kötü uydurdum tersi de olabilir bilmenin bir pratiği yok. Arenanın sahibi İmparator kötülüğün kaynağı oluyor örneğin amacı bu. Öldüresiye savaşan insanlar birbirini bağışlamak zorunda değildirler ama imparator onları arenaya koyanın ta kendisi neden onlar birbirini bağışlamak zorunda olsunlar.

Sırf deist bir tanrıdan bahsederken kötülük problemiyle iş ilahi adalete gayba ve ahirete kadar lazımiyet açısından uzanıyor bu yüzden olayın bilimselliğini aşan bir boyutu var. Bilimsel olarak Tanrıyı kanıtladık deseniz de iş bitmiyor kötülük problemi uzayıp giden bir tartışma ama herkes tanrıyı kötülükten tenzih etmek zorunda değil.

Link to post
Sitelerde Paylaş
4 dakika önce, Kaz yazdı:

Şimdi ahlak konusuna girdin daha da uzaklaştın. Galyalı ile Romalı ben öyle dediğim için iyi veya kötü uydurdum tersi de olabilir bilmenin bir pratiği yok. Arenanın sahibi İmparator kötülüğün kaynağı oluyor örneğin amacı bu.

Uydurduğun bir şey üzerinden kötülük, iyilik kavramına neden örnek verdin o zaman. Sen uydurduğun bir şey üzerinden mi tartışacağız. Ahlak değil midir zaten iyi kötüyü kavramamızı sağlayan. Ahlak ise gözlem sonucu oluşan birşeydir. Neyse konu dağıldı iyice. 

5 dakika önce, deadanddark yazdı:

 

Sayin malin önde gideni , senin insanlarla dalga gecmek icin burada oldugun gayet net. O yüzden senin anladigin dilden yazdim. Daha fazla rahatsizlik verme kaybol, yoksa seni gördügüm yerde sadece sana sövmek icin yazarim ve bu böyle ben forumdan kovulana dek sürer.

Yapacak birsey yok cok fena igrendim senden.

Lan yürü git embesil. Nerden anladın insanlarla dalga geçmek için burada olduğumu.

Hiç değişmemişsin aynı mallığında devam ediyorsun. Götün yiyorsa gel yüzüme küfret. O zaman insanlara nasıl saygılı davranman gerektiğini öğrenmiş olursun. Seni engelliyorum gözüme görünme böcek seni. He böyle fikri olmayıp sadece küfür etmesini bilen denyolar yüzünden bu forum bu hale geldi. Fikrin yoksa sus varsa gel yaz insanlar okusun. 

Bu şekilde salakça yazarak bir yere varamazsın. Şu atomların oluşturduğu beyinin biraz kullanmayı dene. Ben sana birr şeyler yazdım adam olsan düzgünce cevap yazardın. Salak malak 11 yaşında çocuk ağzıyla yazmazdın. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 dakika önce, rahip yazdı:

Sen uydurduğun bir şey üzerinden mi tartışacağız.

Sınırlılık ve basitlik için yeterli bir örnek ben kötülük için bu örneği uydurdum, sen de tanrının iyi olduğunu örneklendirebilirsin, ben kötü diyorum eğer bir sakıncası yoksa.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Deist bir anlayış tanrıyı kötülükten tenzih etmeyle nasıl ilgilenebilir? onun meselesi varlık değil midir? Tanrı yarattı ve terketti artık evrenle ve içindekilerle ilişkisi yok kötülükle de ilişkisi yok ancak dindar anlayış tanrıyı kötülükten tenzih eder.

Link to post
Sitelerde Paylaş
5 saat önce, rahip yazdı:

Sizdeki bu evreni tanrısızlığa dayandırma isteği nerden geliyor? Zaten eleştiriyi geçtik, tanrıya etmediğin hakaret yok hala eleştirmeyelim mi diyorsun. Yazdıklarından bihabermisin yoksa? 

Ortada bir düzen büyük işler yapan bir güç varsa övülmeye layık olsa gerek. 

Arkadaşında dediği gibi kafayı gömmüşsün kuma amanda kötülük kötülük diyorsun. 

Eziyet gören bazı kişiler, eziyet ediyor dedikleri, var dedikleri şu tanrıdan bağışlanma dileyip, onu övüyorlar, onun önünde secde ediyorlar. Muhtaç edip, yoksunluk veriyor dedikleri, açlık, susuzluk yaşatan şu tanrıya, sorunu yaratana, su ve yemek verdi diyip, şükür ediyorlar. Hastalık veriyor dedikleri şu tanrıyı, sağlık verdi diyerek övüyorlar ve onun yaratıcı olduğu için, eleştiri dışında olması gerektiğini düşünüyorlar, ona karşı çıkmayı, onu eleştirmeyi de kötülük ve zalimlik olarak görüyorlar, dediklerine ve yaptıklarına katılınmalıdır, eziyet gören, eziyet edene boyun eğmelidir, ona tapınmalıdır, ona yalvarıp, yakarmalıdır diyorlar. Yaratıcı olmak, eleştiri dışı olmak anlamına mı geliyor? Burada bir tuhaflık, absürtlük yok mu sence? Bu yaratıcı kavramını putlaştırmak değil midir? 

tarihinde Buzul tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
5 saat önce, Kaz yazdı:

Deist bir anlayış tanrıyı kötülükten tenzih etmeyle nasıl ilgilenebilir? onun meselesi varlık değil midir? Tanrı yarattı ve terketti artık evrenle ve içindekilerle ilişkisi yok kötülükle de ilişkisi yok ancak dindar anlayış tanrıyı kötülükten tenzih eder.

Deizmin de farklı yaklaşımlar var hocam. Bazısında evrende ilgilenen tanri da var. Bazısı mucize bile yapabiliyor. Fakat daha ziyade dine karşı bir tutum haliyle deist bir kişi belki tenzih etmeye çalışabilir ama genel olarak bakarsak evet tanrı mutlak iyi demek zorunda değil deist birisi.

Link to post
Sitelerde Paylaş
18 dakika önce, Buzul yazdı:

Eziyet gören bazı kişiler, eziyet ediyor dedikleri, var dedikleri şu tanrıdan bağışlanma dileyip, onu övüyorlar, onun önünde secde ediyorlar. Muhtaç edip, yoksunluk veriyor dedikleri, açlık, susuzluk yaşatan şu tanrıya, sorunu yaratana, su ve yemek verdi diyip, şükür ediyorlar. Hastalık veriyor dedikleri şu tanrıyı, sağlık verdi diyerek övüyorlar ve onun yaratıcı olduğu için, eleştiri dışında olması gerektiğini düşünüyorlar, ona karşı çıkmayı, onu eleştirmeyi de kötülük ve zalimlik olarak görüyorlar, dediklerine ve yaptıklarına katılınmalıdır, eziyet gören, eziyet edene boyun eğmelidir, ona tapınmalıdır, ona yalvarıp, yakarmalıdır diyorlar. Yaratıcı olmak, eleştiri dışı olmak anlamına mı geliyor? Burada bir tuhaflık, absürtlük yok mu sence? Bu yaratıcı kavramını putlaştırmak değil midir? 

Tanrının övülmeye ihtiyacı veya böyle bir talebi olduğuna dair veri yok elimizde. Tanrı akli ve mantiki süreçlerin sonunda zorunludur.

Link to post
Sitelerde Paylaş
7 saat önce, deadanddark yazdı:

 

Gh4#+fh5 diye birsey var, hic duydun mu? Cok acayip, anlatamam. Görmen lazim. Öyle ilginc seyler yapiyorki tarifi imkansiz. Bir arastir derim.

Kainat atomlardan oluşur ve hareket vardır. Haliyle hareket olan bir şey ezeli olamaz. Kaldı ki kainatta cisimler vardır. Bunlardan en az bir tanesi ezeli değilse hiçbiri ezeli değildir sonradan olmuştur. Dolayısıyla atom hareket etmeye ilk başladığından bu yana kadar tur sayısı sonsuz olamayacağına göre atomun tur sayısı da ezelî olamaz. Nitekim evrendeki atom sayısının da sonsuz olamayacağını düşünürsek çünkü saymakla sonsuza ulaşılamaz. Evrendeki parçalar cisimse evrenin kendiside bir cisim ve şekildir haliyle bir cisim de sonsuz büyüklükte olamayacağına göre Evren ezeli değildir burada bir tanrıyı zorunlu olarak görmekteyiz. Cevabınızı umarım yazdıklarımı çürütmek için yazarsınız bana hakaret için falan vs. Değil.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

Kainat atomlardan oluşur ve hareket vardır. Haliyle hareket olan bir şey ezeli olamaz. Kaldı ki kainatta cisimler vardır. Bunlardan en az bir tanesi ezeli değilse hiçbiri ezeli değildir sonradan olmuştur. Dolayısıyla atom hareket etmeye ilk başladığından bu yana kadar tur sayısı sonsuz olamayacağına göre atomun tur sayısı da ezelî olamaz. Nitekim evrendeki atom sayısının da sonsuz olamayacağını düşünürsek çünkü saymakla sonsuza ulaşılamaz. Evrendeki parçalar cisimse evrenin kendiside bir cisim ve şekildir haliyle bir cisim de sonsuz büyüklükte olamayacağına göre Evren ezeli değildir burada bir tanrıyı zorunlu olarak görmekteyiz. Cevabınızı umarım yazdıklarımı çürütmek için yazarsınız bana hakaret için falan vs. Değil.

 

Bak israrla tanri gelimesini kullanarak sabir sinamaya devam ediyorsun. Ben birsey var dedim  ve yukarida gelisigüzel bir kelime salladim.

Düzelt, tanri kelimesinden önce kurtar kendini. Birsey de gec. Tamammi hamsi beyinli.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, deadanddark yazdı:

 

Bak israrla tanri gelimesini kullanarak sabir sinamaya devam ediyorsun. Ben birsey var dedim  ve yukarida gelisigüzel bir kelime salladim.

Düzelt, tanri kelimesinden önce kurtar kendini. Birsey de gec. Tamammi hamsi beyinli.

Peki bu bir şeyin bazı özellikleri olmalı mı sonuçta evreni yaratmış?

Link to post
Sitelerde Paylaş
17 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

Peki bu bir şeyin bazı özellikleri olmalı mı sonuçta evreni yaratmış?

 

Seni tanri kelimesinden kurtardim mi?

Simdi bir de yaratma kelimesini kullanmadan konusmayi dene, bak o zaman ne güzel ne zeki ve ne masallah bir insan olacaksin. One Above All diyebilrsin. Ben hidrojene tanri diyor muyum, sende onun bir üstündekine tanri demek , yaratmis demek zorunda degilsin.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
13 dakika önce, deadanddark yazdı:

 

Seni tanri kelimesinden kurtardim mi?

Simdi bir de yaratma kelimesini kullanmadan konusmayi dene, bak o zaman ne güzel ne zeki ve ne masallah bir insan olacaksin. One Above All diyebilrsin. Ben hidrojene tanri diyor muyum, sende onun bir üstündekine tanri demek , yaratmis demek zorunda degilsin.

 

Mesele kelime kullanmanaksa farketmez ama o ortaya çıkaran x de veya y de veya adına ne derseniz deyin bu evrenin ortaya çıkması için belli özellikler olması gerekiyor mu gerekmiyor mu bu kadar basit soru? Ya da siz maddeye sebep olan bir şey yok diyorsanız adı tanrı olsun x olsun farketmez ona göre buyrun argümanımı çürütün. Eleştirin ama beni değil bizzat argümanı?

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...