Jump to content

Müslüman üyelere,3 adet beyin yakıcı soru..


Recommended Posts

1: Özgür irade gerçekse, ALLAH  can verir ve can alır.

bu durumda, bir katilin kurşunuyla ölen bir insanın canını kim alır?

2: intihar eden insanın canını özgür iradesi mi alır? yoksa azrail mi? bu sorulara mantıklı cevap verilemez,

verildiğinde ise;

ortaya 2 paradox cevap cıkar.,

 A: ŞIKKI: allahın iradesi herşeyden üstündür,

bu durumda allah bir katıldır.

 ve özgür irade yoktur..,

 b. şıkkı..

özgür irade  ve allah gerçekten yoktur,

ve insan iradesi, tanrıdır..

 her iki durumdada felsefede realite, muglak sonuçlar dogurur,

net bir tanımlama konulmaz,

çünkü her iki tanımlamada da teist!  irade anlamını yitirır..

 

3. soru ise, bence en zor soru,

 

özgür irade düşünme yetenegi ise,

zeka seviyeleri farklı olanların düşünme yeteneğide adil  olması için aynı seviyede ve aynı adil  kavramlarda olması zorunluluktur.

 bu durumda ise,

einsteinin zeka seviyesi ile, bir köylünün zeka seviyesi aynı olmalıdır, aynı seviyede ve aynı zekada bilgi gelişimi olmalıdır,

bu durumda ise,

1 ayda ingilzce öğrenen bir lise talebesinin zekası ve iradesi 3 yılda zar zor öğrenmiş bir öğrencinin zeka seviyesinde oldukça yüksektir.

bu durumda özgür irade tanımıda eşitsizlik ilkesine baglı olmuş olur yani tanımsızlaşır..

 

 

 

 

tarihinde Ignostik kahin tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, Ignostik kahin yazdı:

1: Özgür irade gerçekse, ALLAH  can verir ve can alır.

bu durumda, bir katilin kurşunuyla ölen bir insanın canını kim alır?

2: intihar eden insanın canını özgür iradesi mi alır? yoksa azrail mi? bu sorulara mantıklı cevap verilemez,

verildiğinde ise;

ortaya 2 paradox cevap cıkar.,

 A: ŞIKKI: allahın iradesi herşeyden üstündür,

bu durumda allah bir katıldır.

 ve özgür irade yoktur..,

 b. şıkkı..

özgür irade  ve allah gerçekten yoktur,

ve insan iradesi, tanrıdır..

 her iki durumdada felsefede realite, muglak sonuçlar dogurur,

net bir tanımlama konulmaz,

çünkü her iki tanımlamada da teist!  irade anlamını yitirır..

 

3. soru ise, bence en zor soru,

 

özgür irade düşünme yetenegi ise,

zeka seviyeleri farklı olanların düşünme yeteneğide adil  olması için aynı seviyede ve aynı adil  kavramlarda olması zorunluluktur.

 bu durumda ise,

einsteinin zeka seviyesi ile, bir köylünün zeka seviyesi aynı olmalıdır, aynı seviyede ve aynı zekada bilgi gelişimi olmalıdır,

bu durumda ise,

1 ayda ingilzce öğrenen bir lise talebesinin zekası ve iradesi 3 yılda zar zor öğrenmiş bir öğrencinin zeka seviyesinde oldukça yüksektir.

bu durumda özgür irade tanımıda eşitsizlik ilkesine baglı olmuş olur yani tanımsızlaşır..

 

 

 

 

3. Özgür irade düşünme yeteneği değil seçim yeteneğidir. Zeka seviyeleri farklı olsada seçim yeteneği herkeste vardır. Burada hata olduğunu düşünüyorum.

 

1. Her olan olayın yegane sahibi Allah olsa da bir katil kötü bir olaya vesile olduğu için bu durumdan sadece mesul olur. Ölüm hadisesini gerçekleştirecek kudret insanda yoktur ama ölümün gerçekleşmesi için gereken vesile olma ve o yönde irade etme yeteneği insanda vardır.

 

2. Intihar edenin canını alan yine Allahtır ama kendini o yöntemle öldürmeyi seçmek isteyen ve yine vesile olan insandır. İnsan onu secmeseydi o yaratılmazdı. Yani Allah sen seçtin diye o sahneyi yaratıyor.

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
13 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

3. Özgür irade düşünme yeteneği değil seçim yeteneğidir. Zeka seviyeleri farklı olsada seçim yeteneği herkeste vardır. Burada hata olduğunu düşünüyorum.

 

1. Her olan olayın yegane sahibi Allah olsa da bir katil kötü bir olaya vesile olduğu için bu durumdan sadece mesul olur. Ölüm hadisesini gerçekleştirecek kudret insanda yoktur ama ölümün gerçekleşmesi için gereken vesile olma ve o yönde irade etme yeteneği insanda vardır.

 

2. Intihar edenin canını alan yine Allahtır ama kendini o yöntemle öldürmeyi seçmek isteyen ve yine vesile olan insandır. İnsan onu secmeseydi o yaratılmazdı. Yani Allah sen seçtin diye o sahneyi yaratıyor.

 

 

seçim yeteneğini düşünme yeteneği belirler.

Link to post
Sitelerde Paylaş
4 saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

Şunu kastettim; bir bilim adamı da seçme yetisine sahiptir köydeki çobanda. Verileri kısıtlı olabilir ama yeti sabittir.

öyleyse verilerin kısıtlanması problemin kendisidir: veriler kısıtlandıkça seçeneklerde ki sorulara verilen cevapların kendisini olumlama ihtimali düşer taa ki yok olana kadar, kişi çaresizliğe düştüğünde olumsuzu çaresizlikten seçecek; Allah o durumu önceden var ettiği içinse zorla seçtirmiş olacak. dolayısıyla Allah kötü bir kişilik olarak tekrar vücut bulacak.

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
36 dakika önce, lockdown yazdı:

öyleyse verilerin kısıtlanması problemin kendisidir: veriler kısıtlandıkça seçeneklerde ki sorulara verilen cevapların kendisini olumlama ihtimali düşer taa ki yok olana kadar, kişi çaresizliğe düştüğünde olumsuzu çaresizlikten seçecek; Allah o durumu önceden var ettiği içinse zorla seçtirmiş olacak. dolayısıyla Allah kötü bir kişilik olarak tekrar vücut bulacak.

 

 

Verilerin düşmesi şu anlamda idi;mesela bilim insanı için bilgisi çok olduğu için farklı tercihler söz konusu olabilir ama hayatta verdiği kararlar genelde benzerdir. Tek farkla bilim insanının hayatı daha kompleks olabilir ancak. Fakat, karar vermesi gereken şeyler diğer insanlarla ilişkisi vs. Benzerdir. Diyelim ki dağdaki çoban insanlarla hemhal değil bu kez doğa ile hayvanlarla ilişkisi(ahlaki olarak) önem kazanır ve bir tercih yapar. Aslında her 2 cins insanında hayatında olumlu veya olumsuz öğeler benzerdir. Burada bazen yüksek zeka yanlış kararlar bile aldırabilir insana bazen düşük düzey zeka doğru kararlar verebilir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 2 weeks later...

Düşünebildiğimiz kadar zekiyiz, eğer bazı şeyleri düşünücek kadar zeki değilsek bu insan iradesinin suçu değil yaratıcının sorumlulugudur.

seçim yeteneğini uygulamak için düşünme yeteneği zorunluluktur, yani aslında her iki kavramda aynı anlamı taşır.. 

 bu durumda özgür irade kime göre neye göre ne kadar özgürdür??

her zekanın iradesi aynı değildir, kimi zeka atomu parçalamayı düşünürken kimi zekada bu foruma gelip trolluk yaparak kendini zavallı ve aciz duruma düşürür her iki zekada aynı değildir. bu durumda bu ik  iki zekanın iradesi sabit değildir. farklıdır. ve bu sorumlulukta teizmde kötü bir yaratıcı ispatı anlamına gelir.

 

eğer yaratılış bir sorumluluk ise,

 ve tanrı bunu kabul etmiyor ve iradenın özgür olduğunu söylüyorsa biln ki o tanrı size açıkça yalan söylüyor demektir.. çünkü hiç bir tanrının ispatı yoktur... 

,

bir yaratıcı eğer düşünme yetenegi;ne insan iradesi diyorsa,

 bu durumda bizzat kendi iradesi  tarafından , insan  iradesini  belirliyor demektir, bu durumda  madem yaratılışa inanıyorsunuz, buna da inanmak zorundasınız,

 bir yaratıcının insan iradesini sabit yaratmadıgı gerçeğini!!!

 

 

tarihinde Ignostik kahin tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...