Jump to content

Dunyanin alayi agnostiktir


Recommended Posts

1 minute ago, akılsızşuursuzatom said:

Zamanın b teorisi yazıp araştirabilirsin. Özellikle kelam argumanında ateistler bunu savunur. Ve b teorisinde aslında akan bir zaman yoktur evrende. 

 

Yahu uğraştırma işte, kısaca anlatıver. belli ki sen bir şeyler biliyorsun bu konuda.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 791
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

7 minutes ago, akılsızşuursuzatom said:

Sonsuz bilgi vardı ama senin cehenneme gideceğin bilgisi sonradan kesinlik kazandı. Sonsuz bilgi ise bütün imkanların bilgisidir.

 

Bütün imkanların bilgisi ne demek? İmkan derken olasılığı mı kast ediyorsun?

 

Madem bu Allah'ın sonsuz bilgisi var, en büyük doğal sayıyı biliyor mudur sence?

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 dakika önce, sağduyu yazdı:

 

Yahu uğraştırma işte, kısaca anlatıver. belli ki sen bir şeyler biliyorsun bu konuda.

Dedim ya b teorisine göre eylem için akan bir zaman olmak zorunda değil haliyle tanrı eylem yapıyorsa bir çeşit zamana ihtiyacı vardır denemez.

 

Hadi bir an için dediğini düşünelim; tanrı zamansal olsa bile başlangicsiz bir zamanda olacağı için geçmişi tamamen bilecektir hatırlayacaktır. Doğal sayıların sonunu bilemez çünkü kavramsal olarak sonu olan bir şey değildir hatta zihni şeylerdir. Gerçekliği bile yoktur.

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 dakika önce, sağduyu yazdı:

 

Bütün imkanların bilgisi ne demek? İmkan derken olasılığı mı kast ediyorsun?

 

Madem bu Allah'ın sonsuz bilgisi var, en büyük doğal sayıyı biliyor mudur sence?

Tanrı tüm mümkünleri bilir. Her şeyi bilmek budur zaten yoksa imkansızı bilmek ilim kapsamında değildir. 

 

İmkan demek eylemlerin yapılması ve yol açtığı sonuçları sonsuz bilgisiyle bilir ama kimin tam olarak ne yapacağını zaman içre bilir. Mesela artık sağduyu hidayete eremeyecek belli dediği anda senin cehennemlik olduğun artık neredeyse kesindir onun için ama hangi aşamada bu artık kesinlikle cehennemliktir onu bilmek zor. Çünki o seni an be an bildiği için belli bir asamada cehennelik bilgisine ulaşılıyor demektir. Ezeldr belli değildir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

İslamda küstahlık var, kibir var, yalan var, yanlış var, zihinsel uyumsuzluk, oksimoronluk, tutarsızlık var, alaycılık, absürtlük var. İslam bir garabettir. Birde ne diyorlar, biz mükemmeliz. Zihinsel uyumsuzluk, oksimoronluk yaşayan, mantık hatası yapan, saçma saçma konuşan mükemmellik mi olur?

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 minute ago, akılsızşuursuzatom said:

Dedim ya b teorisine göre eylem için akan bir zaman olmak zorunda değil haliyle tanrı eylem yapıyorsa bir çeşit zamana ihtiyacı vardır denemez.

 

Hadi bir an için dediğini düşünelim; tanrı zamansal olsa bile başlangicsiz bir zamanda olacağı için geçmişi tamamen bilecektir hatırlayacaktır. Doğal sayıların sonunu bilemez çünkü kavramsal olarak sonu olan bir şey değildir hatta zihni şeylerdir. Gerçekliği bile yoktur.

 

Eylem zamanı gerektirir, bu b teorisini kim ortaya atmışsa sallamış. Gerçi buna teori bile denmez, sallama denir.

 

Geçmişi sonsuzsa nasıl geçmişine ulaşacak? Sonsuza ulaşırsa o sonsuz denen şey sonsuz mu olur?

 

Her şeyi bile bu tanrı en büyük doğal sayıyı bilemiyor mu?

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 dakika önce, Buzul yazdı:

İslamda küstahlık var, kibir var, yalan var, yanlış var, zihinsel uyumsuzluk, oksimoronluk, tutarsızlık var, alaycılık, absürtlük var. İslam bir garabettir. Birde ne diyorlar, biz mükemmeliz. Zihinsel uyumsuzluk, oksimoronluk yaşayan, mantık hatası yapan, saçma saçma konuşan mükemmellik mi olur?

Ne zırvalıyorsun yine.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Şimdi, sağduyu yazdı:

 

Eylem zamanı gerektirir, bu b teorisini kim ortaya atmışsa sallamış. Gerçi buna teori bile denmez, sallama denir.

 

Geçmişi sonsuzsa nasıl geçmişine ulaşacak? Sonsuza ulaşırsa o sonsuz denen şey sonsuz mu olur?

 

Her şeyi bile bu tanrı en büyük doğal sayıyı bilemiyor mu?

Şaka mı yapıyorsun ateistler kelam argümanında bunu savunurlar. Uydurma bir teori değil bu.

 

Dediğin gibi zamansal bir tanrı sorunludur. O yüzden tanrı zamansız demeye çalıştım.

 

Her şeyi bilmek tüm mümkünleri bilmektir zaten.

Link to post
Sitelerde Paylaş
22 saat önce, Buzul yazdı:

Muhtaç edip, aciz bırakıp, siz acizsiniz, muhtaçsınız diyen, yalvarıp, yakartmak, boyun eğdirmek için aciz bırakıp, muhtaç eden, birde pişkin pişkin şükür ve övgü bekleyen kibirli bir anlayışın savunuculuğunu yapan sensin. Hem kibirli el-kebirin savunuculuğunu yapıyorsun, islami bir deyişle el-kebirin kibri sende kendini gösteriyor, ama kibirlenmeye de karşısın, üstelik bu anlayışı eleştirene kibirli diyorsun. Nasıl oluyor bu iş kibirli allah? Ortada oksimoronca bir durum var.

Bak muhtaç ve aciz olduğunu biliyorsun ama kalkmış bu halinle tanrıyı eleştiriyorsun. 

Sen ne olsun isterdin hacı ölümsüz, hiç bir aczi olmayan sonsuza kadar yaşayan ( tanrı insanlar) insanlar mı olsun isterdin.

Bak ne saçma şeyler istiyorsun şu içindeki acizliği bir kenara bırak pozitifleri de gör biraz. İkisinin nasıl dengeli olduğunu görürsün. Senin istediklerin çok saçma bence kafanda bir canlandır istediğin insan modelini nasıl bir karmaşa ve imkansızlıklar oluşacağını. Sadece acizlik falan diyorsun kendi istediklerinin bir adım ötesini düşün bakalım neler çıkıyor ortaya?

Link to post
Sitelerde Paylaş
19 saat önce, AteistBakish yazdı:

Lan orangutan gibi adamsın.

Beni zekamdan mı şüphe etmeye başladın? :) 

Demek tanrı Allahı memnun edip sonsuz muzu kapma yarışı ha? :)

Olum sizin algınız bozuk yoksa zekanızda bir şey yok gayet zekisiniz. Ama algılama şeklinde bozukluk var buda seni mallaştırıyor. Ateistlerin sorunu az bilmek falan değil parça olarak iyi görüp düşünüyor çoğu arada mallar var tabi. 

Sizin sorununuz olayların bütününü algılamayıp bağlaçları göz ardı etmek.

Link to post
Sitelerde Paylaş
3 hours ago, rahip said:

Bak muhtaç ve aciz olduğunu biliyorsun ama kalkmış bu halinle tanrıyı eleştiriyorsun. 

Sen ne olsun isterdin hacı ölümsüz, hiç bir aczi olmayan sonsuza kadar yaşayan ( tanrı insanlar) insanlar mı olsun isterdin.

Bak ne saçma şeyler istiyorsun şu içindeki acizliği bir kenara bırak pozitifleri de gör biraz. İkisinin nasıl dengeli olduğunu görürsün. Senin istediklerin çok saçma bence kafanda bir canlandır istediğin insan modelini nasıl bir karmaşa ve imkansızlıklar oluşacağını. Sadece acizlik falan diyorsun kendi istediklerinin bir adım ötesini düşün bakalım neler çıkıyor ortaya?

 

 

İyi de, tanrı denen sibobun, muhtaç ve aciz olduğumuz mevzulara gram derman ürettiği yok ki. Hiç bir aczi olmayıp sonusza kadar yaşayan insanlar olsa, fena mı olurdu? İlla, sürünen, sünepe, aciz, zavallı, ezik ve de sıçılmış mahluklar olmak zorunda mısınız?

 

Mevzu bahis tanrı olunca, pozitif falan yok ki. Beyinsiz dangalağın yarım yamalak yaptığı sistem yüzünden şu an kaç kişi covidden kıvranıyor, haberin var mı?

Link to post
Sitelerde Paylaş
3 hours ago, rahip said:

Olum sizin algınız bozuk yoksa zekanızda bir şey yok gayet zekisiniz. Ama algılama şeklinde bozukluk var buda seni mallaştırıyor. Ateistlerin sorunu az bilmek falan değil parça olarak iyi görüp düşünüyor çoğu arada mallar var tabi. 

Sizin sorununuz olayların bütününü algılamayıp bağlaçları göz ardı etmek.

 

Tamam, bak bakalım olayların bütününe. Kendine karı ayarlamak için çırpınan bir bedeviden başka bir şey görebilirsen, buyur gel. Tamam, adam malı götürmüş, arkadaşlarının kızlarından, evlatlığının karısından, sülalede ki karılardan alayını da götürmüş zaten, başarılı yani son tahlilde. Ama din denen şeylerde daha fazla menfaat, tanrı denen zırvalıkta da daha başka basiret falan yok, hepsi bu.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

Konu biz yine var olsaydık da, şöyle olsaydı değil. Konu yalvarıp, yakartmak için aciz bırakıp, muhtaç eden, sorunu oluşturup, siz bana muhtaçsınız acizler diyip, kibirlenen, şükür bekleyen, hastalık verip, sağlık verdim, açlık, susuzluk yaşatıp, su, yemek verdim diyip, övgü bekleyen kibirli, pişkin ve küstah bir anlayışın ve o yaratıcıdır, eleştirilmemelidir, karşı çıkılmamalıdır düşüncesinin, yaratıcı kavramının putlaştırılmasının eleştirisi. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
4 saat önce, rahip yazdı:

Bak muhtaç ve aciz olduğunu biliyorsun ama kalkmış bu halinle tanrıyı eleştiriyorsun. 

Sen ne olsun isterdin hacı ölümsüz, hiç bir aczi olmayan sonsuza kadar yaşayan ( tanrı insanlar) insanlar mı olsun isterdin.

Bak ne saçma şeyler istiyorsun şu içindeki acizliği bir kenara bırak pozitifleri de gör biraz. İkisinin nasıl dengeli olduğunu görürsün. Senin istediklerin çok saçma bence kafanda bir canlandır istediğin insan modelini nasıl bir karmaşa ve imkansızlıklar oluşacağını. Sadece acizlik falan diyorsun kendi istediklerinin bir adım ötesini düşün bakalım neler çıkıyor ortaya?

Konu biz yine var olsaydık da, şöyle olsaydık değil, kibirli, küstah ve pişkin bir anlayışın, eleştirilmemeli, karşı çıkılmamalı, çünkü o yaratıcıdır anlayışının, yaratıcı kavramının putlaştırılmasının eleştirisi.

Link to post
Sitelerde Paylaş
37 dakika önce, anibal yazdı:

 

 

İyi de, tanrı denen sibobun, muhtaç ve aciz olduğumuz mevzulara gram derman ürettiği yok ki. Hiç bir aczi olmayıp sonusza kadar yaşayan insanlar olsa, fena mı olurdu? İlla, sürünen, sünepe, aciz, zavallı, ezik ve de sıçılmış mahluklar olmak zorunda mısınız?

 

Mevzu bahis tanrı olunca, pozitif falan yok ki. Beyinsiz dangalağın yarım yamalak yaptığı sistem yüzünden şu an kaç kişi covidden kıvranıyor, haberin var mı?

Yok çözüm üretiyor bunlara göre. Hastalığı tedavi eden bir insanın eyleminde şafi adıyla kendini gösteriyor bu anlayışa göre. Hastalık veren o, sağlık veren de o. Açlık, susuzluk yaşatan o, yediren, içirende o. Merhamet eden o, ama merhametsizlik eden o değil tabi. İşlerine gelen kavramları, eylemleri ona üstlendiriyorlar, ama işlerine gelmeyeni üstlendirmiyorlar. Hastalığı tedavi eden insan eyleminde şafi adıyla kendini gösteriyorsa, o yaratıcıdır, ona boyun eğeceksiniz, siz acizsiniz, muhtaçsınız, ona boyun eğmezsiniz, sizi yakar diyen birinde de el- kebir adıyla kendini gösteriyordur. O nedenle diyorum bir müslümanın ben kibirlenmeye karşıyım demesi oksimoron bir durumdur. Sonuçta müslüman kibirli el- kebir senin anlayışına göre kibriyle sende kendini göstermiyor mu?

tarihinde Buzul tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
11 hours ago, akılsızşuursuzatom said:

Şaka mı yapıyorsun ateistler kelam argümanında bunu savunurlar. Uydurma bir teori değil bu.

 

Dediğin gibi zamansal bir tanrı sorunludur. O yüzden tanrı zamansız demeye çalıştım.

 

Her şeyi bilmek tüm mümkünleri bilmektir zaten.

 

Kelam argümanı da ne? Hiç duymadım, neymiş bu argüman?

 

Öyle zamansız demekle olmaz, bilinçli, devamlı bir eylemde bulunan bir tanrı nasıl zamansız olabiliyor, açıklaman lazım. Öyle zamansal tanrı sorunludur diye kaçmak yok, sorunluysa denklemden çıkarırsın olur biter.

 

Şu mümkünleri bilme konusunu açalım. Diyelim bir insanın önünde 3 seçenek var, Allah bu ,nsanın hengi seçeceğini mi bilir yoksa sadece 3 seçeneği bilir ama hangisini seçeceğini bilemez mi?

 

Bir de zar örneği vereyim. Ben zar atmadan önce Allah kaç atacağımı bilir mi, yoksa zarın geleceği altı ihtimali mi bilir?

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
12 dakika önce, sağduyu yazdı:

 

Kelam argümanı da ne? Hiç duymadım, neymiş bu argüman?

 

Öyle zamansız demekle olmaz, bilinçli, devamlı bir eylemde bulunan bir tanrı nasıl zamansız olabiliyor, açıklaman lazım. Öyle zamansal tanrı sorunludur diye kaçmak yok, sorunluysa denklemden çıkarırsın olur biter.

 

Şu mümkünleri bilme konusunu açalım. Diyelim bir insanın önünde 3 seçenek var, Allah bu ,nsanın hengi seçeceğini mi bilir yoksa sadece 3 seçeneği bilir ama hangisini seçeceğini bilemez mi?

 

Bir de zar örneği vereyim. Ben zar atmadan önce Allah kaç atacağımı bilir mi, yoksa zarın geleceği altı ihtimali mi bilir?

 

 

Kelam kozmolojik argüman bro duymaman imkansız 10 yıldır bu forumdasın.  

 

Zamanın b teorisinde eylem ve zaman ilişkisini araştır dedim bende sana. Öyle beleşe ekmek yok.

 

İhtimalleri bilir kendisini zaman içre bilir. Yanlış anlaşılmasın Allah geleceği bilmez demiyorum. Sonsuz olasılıkları biliyor. Belli aşamadan sonra gelecekle ilgili bilgisi kesin oluyor. Mesela; Ebu lehebin baştan cehenneme gideceği kesin değil zamandaki davranislarindan dolayı cehennemi hak edecek olmasını biliyor tanrı.

Link to post
Sitelerde Paylaş
6 minutes ago, akılsızşuursuzatom said:

Kelam kozmolojik argüman bro duymaman imkansız 10 yıldır bu forumdasın.  

 

Zamanın b teorisinde eylem ve zaman ilişkisini araştır dedim bende sana. Öyle beleşe ekmek yok.

 

İhtimalleri bilir kendisini zaman içre bilir. Yanlış anlaşılmasın Allah geleceği bilmez demiyorum. Sonsuz olasılıkları biliyor. Belli aşamadan sonra gelecekle ilgili bilgisi kesin oluyor. Mesela; Ebu lehebin baştan cehenneme gideceği kesin değil zamandaki davranislarindan dolayı cehennemi hak edecek olmasını biliyor tanrı.

 

Argüman olarak duymuşumdur ama her argümanın adını aklımda tutmak zorunda mıyım? Dincilerin her zırvalamasına verdiği ismi aklımda tutup beynimi neden çöplüğe çevireyim?

 

Zaman hakkında bir çok spekülasyon vardır da bu her spekülasyonu doğru kabul edeceğimiz anlamına gelmez.

 

Her şeyi biliyorsan olasılık diye bir şey olmaz, kesin, sarsılmaz bir doğru olur ortada. Yine zar örneğine gelelim: Zar atılmadan önce bu zar ya 1 ya 2 ya 3 ya 4 ya 5 ya da 6 gelecek demeyi ben de bilirim, önemli olan zarın kaç geleceğini bilmek. Allah zar atılmadan önce kaç geleceğini bilebilir mi? Bilirse ortada olasılık diye bir şey mi olur?

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...