Jump to content

ateistler bilimden anlar mı?


Recommended Posts

Ortada acayip bir komedi var.

Bilim adamı bilim adamıdır..

İnanç ve ya inançsızlığı kendisini bağlar..

ben de bunu savunuyorum..

ama bazı çömez ateistler ateizmin bilimi geliştirdiğini zırvalayınca onları kıç üstü oturtmak için bu başlığı açtım.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 310
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Bilim inançsızlıktan olumsuz etkilenmez.

Bilim inançla uğraşmaz.

Bilimsel araştırmalar yapılırken laboratuvara inançsız girilir. Bu nedenle bir ateistin bilimi olumsuz etkilemesinden bahsedilemez. Hatta biliiminsanı ateist olmalıdır denilebilir.

Ancak;

İnanç; özünde mesnetsiz bir ön yargıdır. Mesnetli olsa zaten inanç olmaz. Bu nedenle inanç bilimi ve bilimsel araştırmaları olumsuz etkiler.

Yani bilim karşısında inanç ve inançsızlığı aynı kefeye koyamazsınız.

Sevgiler.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bilim inançsızlıktan olumsuz etkilenmez.

Bilim inançla uğraşmaz.

Bilimsel araştırmalar yapılırken laboratuvara inançsız girilir. Bu nedenle bir ateistin bilimi olumsuz etkilemesinden bahsedilemez. Hatta biliiminsanı ateist olmalıdır denilebilir.

Ancak;

İnanç; özünde mesnetsiz bir ön yargıdır. Mesnetli olsa zaten inanç olmaz. Bu nedenle inanç bilimi ve bilimsel araştırmaları olumsuz etkiler.

Yani bilim karşısında inanç ve inançsızlığı aynı kefeye koyamazsınız.

Sevgiler.

hala anlayamadınız meseleyi..

bilimle elde edilen bilgiler elbette nesneldir ve hiç bir inancın tarafı değildir..

ben bilim yapmaya şevklendiren duygulardan söz ediyorum..

ısrarla bunu görmezden geliyorsunuz

Link to post
Sitelerde Paylaş

Moral ve motivasyon yarattığını zannettiğimiz şeyler de özünde din gibi arkaik inançlardır.

Hatta fazlası ruhsal bozukluklara girer.

Örneğin: Uğur getirdiğine inanılan her nesne, sayı, davranış vs. bunlar da dinsel inanç kategorisine girer. Bilime olumlu katkısı olmaz. Zaten böyle şeylere inanan bir beyin, objektif bilimsel şeylere ulaşmada zorluk çeker. bilimsel akıl yürütme yapmada zorluk çeker.

Sevgiler.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Moral ve motivasyon yarattığını zannettiğimiz şeyler de özünde din gibi arkaik inançlardır.

Hatta fazlası ruhsal bozukluklara girer.

Örneğin: Uğur getirdiğine inanılan her nesne, sayı, davranış vs. bunlar da dinsel inanç kategorisine girer. Bilime olumlu katkısı olmaz. Zaten böyle şeylere inanan bir beyin, objektif bilimsel şeylere ulaşmada zorluk çeker. bilimsel akıl yürütme yapmada zorluk çeker.

Sevgiler.

bahsedilen şeyle uzaktan yakından alakalıo olmayan şeylerden bahsediyorsun..

faradaydan utan bari

Link to post
Sitelerde Paylaş
bahsedilen şeyle uzaktan yakından alakalıo olmayan şeylerden bahsediyorsun..

faradaydan utan bari

Faraday buluşu ile tanrıya yaklaştığını söylüyor ve buna inanıyorsa.

Bu durum faradayın buluşuna değil, biliminsanı kişiliğine, gölge düşürür. Biliminsanı olma kriterleri içinde tanrıyı arama yoktur.

Buluşunu allahın izniyle veya allahın yardımıyla bulduğunu iddia etmesi iyi bir biliminsanı olamayacağının kanıtı olur yalnızca. Hatta buluşuna bile gölge düşürür. Tesadüf eseri bulmuştur denir. Sebep sonuç ilişkilerindeki yaklaşımı bilimsel değildir denir. Hiçbir biliminsanı faradayın buluşunu inancına bağlamaz vs vs.

Din adamları, bilimin kendilerini desteklemesi için yanıp tutuşurlar. Keşke biliminsanları bizim inandıklarımızı ispatlasa diye büyük bir özlem duyarlar. Bu nedenle inançlı biliminsanlarının bilimsel buluşlarından din adına, inanç adına parsa çıkarmaya çalışırlar.

Özünde bu başlık bu amaçla açıldı ama geri tepti.

Faradayın buluşu ile inançları arasında bağlantı kurmak aymazlıktır.

Sevgiler.

Link to post
Sitelerde Paylaş

yaw bunlar ne bilimden ne ilimden anlarlar ve sonrada saçma sapan iddialarla karımıza çıkarlar yok efendim neymiymiş herşey tesadüftn olusmumsmus.darwinistlerde boyle zaten ateistlerde hep darvinizmi savunurllar.madem bilimden anlarsınız bana evrendeki bu mukkemmel duzaninde tesaduglerden oluştuğunu ispatlayıın.nitekim atam maymundur hers ey tesaduftur gibi sacma iddialarda bulunan darvin bile bakın ne diyor:

"Bu muazzam ve harikulade evreni, çok geriye ve çok ileriye bakabilme kabiliyeti bulunan insan da dahil olmak üzere, kör tesadüf veya zaruretin eseri olarak görmek çok güç, hatta imkansızdır." (Robert B. Downs, Dünyayı Değiştiren Kitaplar, Tur Yayınları, Istanbul 1980, s. 289)

yani adam sonunda kendi putunu helvasını yedi.ve kendi kendini yalanladı...

tarihinde shamil tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
yaw bunlar ne bilimden ne ilimden anlarlar ve sonrada saçma sapan iddialarla karımıza çıkarlar yok efendim neymiymiş herşey tesadüftn olusmumsmus.darwinistlerde boyle zaten ateistlerde hep darvinizmi savunurllar.madem bilimden anlarsınız bana evrendeki bu mukkemmel duzaninde tesaduglerden oluştuğunu ispatlayıın.nitekim atam maymundur hers ey tesaduftur gibi sacma iddialarda bulunan darvin bile bakın ne diyor:

"Bu muazzam ve harikulade evreni, çok geriye ve çok ileriye bakabilme kabiliyeti bulunan insan da dahil olmak üzere, kör tesadüf veya zaruretin eseri olarak görmek çok güç, hatta imkansızdır." (Robert B. Downs, Dünyayı Değiştiren Kitaplar, Tur Yayınları, Istanbul 1980, s. 289)

yani adam sonunda kendi putunu helvasını yedi.ve kendi kendini yalanladı...

Ateistlere SSS bölümünü bir okuyun da yazı yazın şuraya yahu!!!Herşeyin tesadüfen olduğunu ne Tesit idia eder ne de Ateist tamam mı!Teist bilimin açıklayamadığı karanlık noktalara sığınarak "Tanrının işi" der..Ateist ise maddenin hareketlerini ve fizik kurallarını dikkate alarak evrene vs... bir açıklama getirmeye çalışır!!!

yok efendim neymiymiş herşey tesadüftn olusmumsmus

Mükemel düzenmişşş...Sanki evrenin her noktasını gördün,gezdin de mükemmel diyorsun!Evren kaotik bir ortamdır.Şu kısa ömrümüzde bile evreni tam olarak kavrayamıyoruz çünkü evrene göre biz "bir an" varız...Tıpkı fotoğraftaki bir "an"gibi...anladın mı şimdi cahil!

Daha demin söylediğim karanlık noktayı kullanmışsın işte.Çünkü başka ispatınız yok sizin!Siz ancak bu noktalara sığının,Tanrının işidir demek,"bilmiyorum" demenin dinsel tarzda söylenişidir....

Nitekim atam maymundur hers ey tesaduftur gibi sacma iddialarda bulunan darvin bile bakın ne diyor:

"Darwin in her dediği doğrudur"diyen mi var burada?

______________________________________________

Bir de anlamadığım birşey var sizler Biyolojik Evrimi Allahın sıfatına aykırı diye kabul tmezsiniz ama,Maddesel eEvrimi yani big-bang i kabul eder hatta Kurandan bun delil ararsınız...Biyolojik evrim sıfata ters oluyor da Maddesel evrrim niye sıfata aykırı olmuyor???

tarihinde xenophobia tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Faraday buluşu ile tanrıya yaklaştığını söylüyor ve buna inanıyorsa.

Bu durum faradayın buluşuna değil, biliminsanı kişiliğine, gölge düşürür. Biliminsanı olma kriterleri içinde tanrıyı arama yoktur.

Buluşunu allahın izniyle veya allahın yardımıyla bulduğunu iddia etmesi iyi bir biliminsanı olamayacağının kanıtı olur yalnızca. Hatta buluşuna bile gölge düşürür. Tesadüf eseri bulmuştur denir. Sebep sonuç ilişkilerindeki yaklaşımı bilimsel değildir denir. Hiçbir biliminsanı faradayın buluşunu inancına bağlamaz vs vs.

Din adamları, bilimin kendilerini desteklemesi için yanıp tutuşurlar. Keşke biliminsanları bizim inandıklarımızı ispatlasa diye büyük bir özlem duyarlar. Bu nedenle inançlı biliminsanlarının bilimsel buluşlarından din adına, inanç adına parsa çıkarmaya çalışırlar.

Özünde bu başlık bu amaçla açıldı ama geri tepti.

Faradayın buluşu ile inançları arasında bağlantı kurmak aymazlıktır.

Sevgiler.

elektriği bulan adamı bilim adamı saymıyorsun..

yazık be yazık..

ateizm seni ne hale getirmiş o kör gözlerini aç da gör artık..

elektriği bulan faraday bilim adamı değil...ama insanlığa hiç bir katkı sağlama becerisi gösterememiş koca kıçlı evrimci zibidiler bilim adamı ha...

yuh artık..

Link to post
Sitelerde Paylaş
elektriği bulan adamı bilim adamı saymıyorsun..

yazık be yazık..

ateizm seni ne hale getirmiş o kör gözlerini aç da gör artık..

elektriği bulan faraday bilim adamı değil...ama insanlığa hiç bir katkı sağlama becerisi gösterememiş koca kıçlı evrimci zibidiler bilim adamı ha...

yuh artık..

Laf ola beri gele bir yanıt. Alıntı yaptığın yazıdan faradayın bilim adamı olmadığını mı? söylüyorum.

Faraday elektriği allah bana buldurdu diyorsa. Bu yaklaşımı bilimsel değildir diyorum.

Faraday bilimsel araştırmalarla allahı aradığını söylüyorsa bu yaklaşımı bilimsel değildir.

Faraday'ın elektriği bulmuş olması, onun mistik düşüncelerini haklı çıkarmaz.

Pek çok fizikçi bilirim, aynı zamanda paranoid şizofren. Sensus gezegenine gidip geldiğini iddia ediyor. Bu fizikçi herhangi bir buluş yapmış da olabilir. Yaptığı bilimsel buluş onun hasta olmadığını göstermez.

İnançlı bir fizikçi elektriğin fiziksel yasalarını keşfettikçe, elektriği tanrıya benzeterek ona daha yaklaştığını zannedebilir.

Halbuki elektrik ve yasaları onu bulanın inançlarından bağımsızdır. Objektif gerçekliktir.

Tıpkı galieo galilei nin dediği gibi. Ben iddia ettiğim için değil, dünya benden bağımsız olarak yuvarlaktır. vs vs.

Faradayın buluşunun arkasına saklanarak zemin bulmaya çalışmanız nafile,

Dini inançlara bilimsel kılıf geçirilemez. Gülünç olursunuz.

Sevgiler.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 2 months later...

ateistler hayatlarının önemli kısmını dini araştırmalar yaparak geçirmişlerdir..zaten ateist olmak olabilmek bu araştırmaların yapılması şarttır..

bu nedenle bir ateistin bilgi tipi bakımından dindarlardan pek farkı yoktur..

dolayısıyla bir ateistin bilim yapmasını beklemek saçmalıktır..

Link to post
Sitelerde Paylaş

ateist adı üzerinde din karşıtı demektir..onun işi gücü budur..

tek becerisi konuşmak konuşmak konuşmaktır..

hayatında yaptığı herhangi biilimsel bir araştırma varsa bile onda da dikkatini tam verip olay üzerinde yoğunlaşamaz..

çünkü onu derdi dinlerdir..

bilim filan değil

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ateistlerin bilimden anlayanı da vardır, anlamayanı da vardır. Ancak önemli olan gerçek şudur. Bilim teist bir bakış açısından yapılamaz. Bir bilim adamı inançlı olsa bile, inancını kapının önüne koymadan bilim yapamaz. Bu durumda bilim atieist bakış açısından yapılır diyebiliriz. Çünkü uğraştığınız alan tamamen metaryalizmin alanıdır. Metaryal yoksa bilim de yoktur.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Ateistlerin bilimden anlayanı da vardır, anlamayanı da vardır. Ancak önemli olan gerçek şudur. Bilim teist bir bakış açısından yapılamaz. Bir bilim adamı inançlı olsa bile, inancını kapının önüne koymadan bilim yapamaz. Bu durumda bilim atieist bakış açısından yapılır diyebiliriz. Çünkü uğraştığınız alan tamamen metaryalizmin alanıdır. Metaryal yoksa bilim de yoktur.

uğraştığımız alan ne zamandan beri herhangi bir ideolojinin tapulu alanı oluyor..

materyal dediğin tanrının yarattığı şeylerdir..dolayısıyla tanrının bir yansımasıdır..

zaten başlıkta verilen Faraday adlı elektriği bulan bilimcinin hristiyan olduğu açık..

ve maddeyi incelemekteki amacının tanrıyı daha iyi tanımak olduğunu açıklıyor..

zaten tanrıyı tanımak için yapılacak en iyi yollardan birisi de budur..

tıpkı herhangi bir ressamı daha iyi tanımak için onun resimlerini incelemek gibi..

Newtonun da buna benzer açıklamaları olması seni hiç düşündürmüyor mu?

Link to post
Sitelerde Paylaş
Laf ola beri gele bir yanıt. Alıntı yaptığın yazıdan faradayın bilim adamı olmadığını mı? söylüyorum.

Faraday elektriği allah bana buldurdu diyorsa. Bu yaklaşımı bilimsel değildir diyorum.

Faraday bilimsel araştırmalarla allahı aradığını söylüyorsa bu yaklaşımı bilimsel değildir.

Faraday'ın elektriği bulmuş olması, onun mistik düşüncelerini haklı çıkarmaz.

Pek çok fizikçi bilirim, aynı zamanda paranoid şizofren. Sensus gezegenine gidip geldiğini iddia ediyor. Bu fizikçi herhangi bir buluş yapmış da olabilir. Yaptığı bilimsel buluş onun hasta olmadığını göstermez.

İnançlı bir fizikçi elektriğin fiziksel yasalarını keşfettikçe, elektriği tanrıya benzeterek ona daha yaklaştığını zannedebilir.

Halbuki elektrik ve yasaları onu bulanın inançlarından bağımsızdır. Objektif gerçekliktir.

Tıpkı galieo galilei nin dediği gibi. Ben iddia ettiğim için değil, dünya benden bağımsız olarak yuvarlaktır. vs vs.

Faradayın buluşunun arkasına saklanarak zemin bulmaya çalışmanız nafile,

Dini inançlara bilimsel kılıf geçirilemez. Gülünç olursunuz.

Sevgiler.

burada tartışılan konu Tanrı inancının bilimciye verdiği motivasyon ve heyacandır..olaya bu açıdan bakılması gerekiyor..

Link to post
Sitelerde Paylaş
uğraştığımız alan ne zamandan beri herhangi bir ideolojinin tapulu alanı oluyor..

materyal dediğin tanrının yarattığı şeylerdir..dolayısıyla tanrının bir yansımasıdır..

zaten başlıkta verilen Faraday adlı elektriği bulan bilimcinin hristiyan olduğu açık..

ve maddeyi incelemekteki amacının tanrıyı daha iyi tanımak olduğunu açıklıyor..

zaten tanrıyı tanımak için yapılacak en iyi yollardan birisi de budur..

tıpkı herhangi bir ressamı daha iyi tanımak için onun resimlerini incelemek gibi..

Newtonun da buna benzer açıklamaları olması seni hiç düşündürmüyor mu?

Tanrı bilimi diye bir bilim var mı? Laboratuarda araştırma yaparken yada deney yaparken, Tanrı bu fonksiyonların yada eşitliklerin neresinde yer alır?

Sizin ön kabulünüz olan Tanrıyı bilim yaparken nasıl dikkate alabilir acaba bir bilim adamı? Sadece varsayımsal yaklaşımlarda bulunuyorsunuz. Ben ne dedim? Bir bilim adamı inançlı olsa bile, inancını kapının önünde bırakmak zorundadır. Bilimsel çalışması sonucunda bulduklarından dolayı huşu duyar, inancı artar gibi durumlar bilim adamının subjektif görüşüdür. Bir diğer bilim adamı da bilimle ilgili bulgulardan dolayı doğaya hayranlık duyabilir. Bilim adamlarının subjektif bakış açıları ve değerlendirmeleri kendilerini bağlar. Ancak bilim yaparken inançlarının onlara bir katkısı olmaz. Çünkü varsayılan ruhanilik, metaryale göre zaten etkisizdir. Bilimsel olarak ruhun ve Tanrının bir olaya yada maddeye etkisi gözlenmemiştir. Bu durumda etkisiz olanın bilimsel olarak varlığından bahsedemeyiz. Bu ancak inançtır, zihinlerde yer alır ve subjektiftir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Tanrı bilimi diye bir bilim var mı? Laboratuarda araştırma yaparken yada deney yaparken, Tanrı bu fonksiyonların yada eşitliklerin neresinde yer alır?

Sizin ön kabulünüz olan Tanrıyı bilim yaparken nasıl dikkate alabilir acaba bir bilim adamı? Sadece varsayımsal yaklaşımlarda bulunuyorsunuz. Ben ne dedim? Bir bilim adamı inançlı olsa bile, inancını kapının önünde bırakmak zorundadır. Bilimsel çalışması sonucunda bulduklarından dolayı huşu duyar, inancı artar gibi durumlar bilim adamının subjektif görüşüdür. Bir diğer bilim adamı da bilimle ilgili bulgulardan dolayı doğaya hayranlık duyabilir. Bilim adamlarının subjektif bakış açıları ve değerlendirmeleri kendilerini bağlar. Ancak bilim yaparken inançlarının onlara bir katkısı olmaz. Çünkü varsayılan ruhanilik, metaryale göre zaten etkisizdir. Bilimsel olarak ruhun ve Tanrının bir olaya yada maddeye etkisi gözlenmemiştir. Bu durumda etkisiz olanın bilimsel olarak varlığından bahsedemeyiz. Bu ancak inançtır, zihinlerde yer alır ve subjektiftir.

ben limondan bahsederken sen taze fasulyeden söz ediyorsun..

ben Tanrı inancının bilimciye verdiği motivasyon ve heyacandan söz ediyorum..

tarih bunun örnekleriyle doludur..newton..faraday..max planck...vs..vs

hiç bir bilimci kendini laboratuvara sokan motivasyon ve heyacanı kapıda bırakamaz..

Link to post
Sitelerde Paylaş
tıpkı herhangi bir ressamı daha iyi tanımak için onun resimlerini incelemek gibi..

Newtonun da buna benzer açıklamaları olması seni hiç düşündürmüyor mu?

Resmi inceleyerek bir ressamı nasıl tanırsın?

Bir ressam harika resimler yapıyor ama kendisi gereçekte sapık bir insan olabilir?

İslama baktığımda, allahı bir ressam olarak düşündüğümde, benim onun tanımlamam, cahil, beceriksiz, sadist, şımarık, ne söylediğini bilmeyen, kayırmacı, bir allah olarak olur.

Çünki hangi ressam bir resim yapar ve beğenilmesini şart koşarak, beğenmeyenlere işkence yapacağını söyler?

Şu küçükük aklınızla bilime dil uzatıp onuda kendi dünyanız gibi kirletmeyin.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...