Jump to content

İBLİS HAKLI MIYDI; YOKSA O VARLIKLARIN EN ONURLUSU MU?


Recommended Posts

Andolsun, biz sizi yarattık, sonra size suret (biçim-şekil) verdik, sonra meleklere: "Adem'e secde edin" dedik. Onlar da İblis'in dışında secde ettiler; o, secde edenlerden olmadı.

(Allah) Dedi: "Sana emrettiğimde, seni secde etmekten alıkoyan neydi?" (İblis) Dedi ki: "Ben ondan hayırlıyım; beni ateşten yarattın, onu ise çamurdan yarattın."

(Allah)"Öyleyse oradan in, orada büyüklenmen senin (hakkın) olmaz. Hemen çık. Gerçekten sen, küçük düşenlerdensin."

O da: "(İnsanların) dirilecekleri güne kadar beni gözle(yip ertele.)" dedi.

(Allah)"Sen gözlenip-ertelenenlerdensin" dedi.

Dedi ki: "Madem öyle, beni azdırdığından dolayı onları (insanları saptırmak) için mutlaka senin dosdoğru yolunda (pusu kurup) oturacağım."

"Sonra muhakkak önlerinden, arkalarından, sağlarından ve sollarından sokulacağım. Onların çoğunu şükredici bulmayacaksın."

(Allah) Dedi: "Kınanıp alçaltılmış ve kovulmuş olarak oradan çık. Andolsun, onlardan kim seni izlerse, cehennemi sizlerle dolduracağım." (Araf Suresi, 11-18)

İblis ateşin çamurdan daha hayırlı,üstün olduğunu kimden öğreniyor ALLAHTAN

Melekler, "Seni bütün eksikliklerden uzak tutarız. Senin bize öğrettiklerinden başka bizim hiçbir bilgimiz yoktur. Şüphesiz her şeyi hakkıyla bilen, her şeyi hikmetle yapan sensin" dediler

Peki iblise öğrettiğinin tersini isteyerek azdıran kim ALLAH

Dedi ki: "Madem öyle, beni azdırdığından dolayı onları (insanları saptırmak) için mutlaka senin dosdoğru yolunda (pusu kurup) oturacağım."

Ayetlere baktığımızda iblisin bu iddaalarına karşın Allah'ın ne hayır üstünlük şundadır nede hayır ben azdırmadım suçlu sensin gibi bir karşılığını bulamayız.

Böyle yüksek ilim sahibi meleklerin hocası olmuş bir varlık,sonsuz cehenneme gideceğini bildiği halde,cennette ademin kölesi olacağına

cehennemde kral olmayı seçmesi onun onurlu biri olduğunumu gösterir,yoksa varlıkların en şapşalı olduğunumu?

Link to post
Sitelerde Paylaş
Varlıkların en onurlusu insanlar arasında kötülük çıkartmaya çalışır mı, insanı kötülüğe teşvik etmeye çalışır mı, Allah'a ve peygambere itaatkarsızlık eder mi, İslam'ı yok etmeye çalışır mı?... Şeytan en onursuz varlıktır... O bir yüz karası....

Şeytanın senin yaptığın kötülüklerde hiçbir suçu yok,sendeki kötülüğün ortaya çıkmasını sağlamakla Allah'a yardım ediyor aslında

Bunu yaparken acaba bir hesabımı var kazanacağı bir şey mutlaka olmalı yoksa Allah'la anlaşmalımı çalışıyorlar...

tarihinde matrixx tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
herkesin kendi iradesi var Allah kimseye zulmedici değildir ancak insan kendine zulmeder Allah kimseye zerre kadar haksızlık yapacak değildir herkes ne yaptıysa onun karşılığını görecektir

İnsanları saptırması için şeytana kıyamete kadar izin veren allah değilmi ?

Mesela ben hususi bir adam görevlendireyim ve ona diyeyim ki tüm becerilerini sergile ve oğlumu sapıttır. Adam öldürme uyuşturucu hırsılık ne varsa hepsini yaptır.

Oğluna da deki,

bak ben seni saptırması için özel birini görevlendirdim ama aklını çalıştır ve ona uyma

Düşünki evladın bir dayandı iki dayandı ve sonunda pes etti, o adama uydu ve sapıttı

Sen evladına,bak ben sana demedimmi aklını kullan ona uyma diye. Hadi bakalım şimdi cezanı çek diyerek onu sobaya atıp cayır cayır yakarmısın?

tarihinde Bruce lee tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Varlıkların en onurlusu insanlar arasında kötülük çıkartmaya çalışır mı, insanı kötülüğe teşvik etmeye çalışır mı, Allah'a ve peygambere itaatkarsızlık eder mi, İslam'ı yok etmeye çalışır mı?... Şeytan en onursuz varlıktır... O bir yüz karası....

Şeytan senin asker arkadaşınmı, yada onu hiç gördünmüki varlık diye bahsediyorsun, eğer gördüysen neye benziyor?

Şeytan yanlızca insanlarımı etkiliyor peki diğer canlılarla ilişkisi nedir, aslan, kaplan, denizde yaşayan canlılar ve bitkiler de topraktan yaratılmış şeytan onlarıda ayrtıyormu?

Link to post
Sitelerde Paylaş
Ayetlere baktığımızda iblisin bu iddaalarına karşın Allah'ın ne hayır üstünlük şundadır nede hayır ben azdırmadım suçlu sensin gibi bir karşılığını bulamayız.

Böyle yüksek ilim sahibi meleklerin hocası olmuş bir varlık,sonsuz cehenneme gideceğini bildiği halde,cennette ademin kölesi olacağına

cehennemde kral olmayı seçmesi onun onurlu biri olduğunumu gösterir,yoksa varlıkların en şapşalı olduğunumu?

Tanrı'ya "kötülük" sıfatını yakıştıramayan sümer dinlerinin kıçlarından uydurdukları bir karakterdir "iblis"

Bir nevi günah keçisi, mantık aramaya gerek yok.

Link to post
Sitelerde Paylaş
şeytana saptırması için mühlet veren Allah insana da akıl irade vermiş bunu kullan demiş sen bunları kullanmazsan Allahın suçu ne

insanları bırak şimdi konumuz iblis

şeytanın suçu ne,ona insandan üstün olduğunu Allah öğretmemişmi neden aksini istiyor

yoksa Allah'ı dolayısıyla sonsuz cehennemi bilen bir varlık durup dururken niye boş konuşup böyle bir hatayı yapsın

Link to post
Sitelerde Paylaş

Seytan Insanlar yaratildiktan sonra zikretmedigi icin, ve allaha karsi ciktigi icin günahkardir... ona bakarsan meleklerde insanlardan üstündür, ama onlar allaha karsi cikmamistir, Seytan kendi icerinde isyankarligi, zulmü yani kötü olan hersei barindirandir...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ateistleri tatmin etmeyecek ama Tasavvufun bu konuya bakış açsını dilim döndüğünce anlatmaya çalışıyım belki bir fikir verir.şeytanın cennetten kovulmasının sebebi insanın üstünlüğünü kabul etmemesi değildir.Burada kovulsa dahi affedilmeyeceğini sanmıyorum.Çünkü yasak elmayı (cinsel haz) yiyen adem ile Havva Allahtan af dilemiş ve biz nefsimize zulmettik demiştir.Yani kendi kendilerine yaptıklarının bilincindeler.Şeytan ise '' beni Sen azdırdın'' diyerek Allahı suçlamış bununla kalmayarak (tasavvuftaki vahdet kavramı =quantum fiziği teorisi) ben ve sen olarak iki ayrı varlık addetmiş kendini onun seviyesinde görerek şirke düşmüştür.hatasını telafi yoluna gitmemesi ister delikalnlılıktan ister aptallığından diyin sonuç değişmez.

Birde şeytanın suçu varmı konusu.NAs suresinde şeytanın bir lakab olduğu kötü işleri ypanları simgelediği bakın sanıl anlatılıyor.: Minel cinneti vennas= cinlerdende olur insanlardanda

Link to post
Sitelerde Paylaş

1. De ki: İnsanların Rabbine sığınırım.

2. İnsanların malikine,

3. İnsanların (gerçek) İlahına;

4.'Sinsice, kalplere vesvese ve şüphe düşürüp duran' vesvesecinin şerrinden.

5.Ki o, insanların göğüslerine vesvese verir (içlerine kuşku, kuruntu fısıldar);

6.Gerek cinlerden, gerekse insanlardan (olan her hannas'tan Allah'a sığınırım).

Link to post
Sitelerde Paylaş
Ateistleri tatmin etmeyecek ama Tasavvufun bu konuya bakış açsını dilim döndüğünce anlatmaya çalışıyım belki bir fikir verir.şeytanın cennetten kovulmasının sebebi insanın üstünlüğünü kabul etmemesi değildir.Burada kovulsa dahi affedilmeyeceğini sanmıyorum.Çünkü yasak elmayı (cinsel haz) yiyen adem ile Havva Allahtan af dilemiş ve biz nefsimize zulmettik demiştir.Yani kendi kendilerine yaptıklarının bilincindeler.Şeytan ise '' beni Sen azdırdın'' diyerek Allahı suçlamış bununla kalmayarak (tasavvuftaki vahdet kavramı =quantum fiziği teorisi) ben ve sen olarak iki ayrı varlık addetmiş kendini onun seviyesinde görerek şirke düşmüştür.hatasını telafi yoluna gitmemesi ister delikalnlılıktan ister aptallığından diyin sonuç değişmez.

Birde şeytanın suçu varmı konusu.NAs suresinde şeytanın bir lakab olduğu kötü işleri ypanları simgelediği bakın sanıl anlatılıyor.: Minel cinneti vennas= cinlerdende olur insanlardanda

(Allah) Dedi: "Sana emrettiğimde, seni secde etmekten alıkoyan neydi?" (İblis) Dedi ki: "Ben ondan hayırlıyım; beni ateşten yarattın, onu ise çamurdan yarattın."

iblisin kovulmasının nedeni açık Allah'ın öğrettiğinin tersini istemesine anlam veremiyor

Allah'tanda hayır yanlış öğrenmişsin gibi bir açıklama gelmediği gibi,beni azdıran sensin ithamınada karşılık vermediğine göre

meleklerin hocası olmuş Allah'ı bilen iblisin boş konuştuğunu söyleyemeyiz

ilginçtir sonsuz cehenneme gideceğini bildiği halde onursuz bir ademe köleliğin yerine cehennemi tercih ediyor her babayiğidin harcı değil

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 1 month later...
El- Cevap

Secde Etmemekte İblis Mazur Olabilir mi?

Bil ki, Cenab-ı Hak, İblis'i secde edenlerden istisna edince, onun secdeyi terketme hususunda mazur olduğunun zannedilmesi caiz oldu. Bu sebeple Cenab-ı Hak diretti" diyerek, İblis'in gücü yettiği ve mazur olmadığı halde secde etmediğini beyan buyurmuştur. Çünkü diretmek iradi olarak kaçınmaktır. Ama, iş yapmaya kadir olamayan kimseye gelince, onun için, "diretti" denmez. Sonra bunun bu şekilde olması caiz olsa bile, ona bir büyüklenme eklenmez. Böylece Cenab-ı Hak, "büyüklendi"(kibirlendi) diyerek, bu diretmenin büyüklenme biçiminde olduğunu beyan etmiştir. Sonra bu söz konusu diretme ve büyüklenmenin, küfür olmaksızın da bulunması caizdir. İşte bunun için Cenab-ı Hak, "Ve, kâfirlerden oldu" ifadesiyle, onun kafir olduğunu beyan etti.

İblis Esasen Kâfir İdi

İnsanların "O (İblis) kafirlerden id!" âyeti hakkında iki görüşleri vardır:

a- İblis, Allah'a ibadetle meşgul olduğu esnada da münafık ve kâfir idi. Bu görüşün izahında iki şekil vardır:

1) Muhammed b.Abdulkerim eş-Şehristani, el-Milel ve'n-Nihal kitabının evvelinde, dört İncil'in şerhedicisi olan Mârî'den bu meselenin Tevrat'ta da, iblisin, secde ile emredildikten sonra meleklerle arasında geçen bir münazara biçiminde, dağınık bir şekilde zikredildiğini rivayet etmiştir. Buna göre İblis meleklere, "Ben, benim yaratanım, mucidim ve mahlukatın yaratıcısı olan bir ilahım olduğunu kabul ediyorum. Ancak size Allah'ın hikmeti ile ilgili yedi sorum var:

Birincisi: Allah'ın yaratmadaki hikmeti nedir? Hele hele, kâfiri yaratırken, onun ancak sonunda elemlere düçâr olacağını bildiği halde onu yaratmasındaki hikmet nedir?

İkincisi: Mükellefiyetin kendisine herhangi bir fayda ve zararı olmadığı, mükelleflerin lehine olan herşeyi, mükellefiyeti vasıta kılmadan da yaratmaya kadir olduğu halde, insanları mükellef kılmada ne mana vardır?

Üçüncüsü: Farzedin ki Allah, beni kendisini tanıyıp O'na itaat etmekle mükellef tutmuştur. Öyleyse daha niçin bana, Adem'e secde etmemi emretmiştir?

Dördüncüsü: Adem'e secde etmemden dolayı kendisine isyan ettiğimde beni niçin lanetlemiştir? Ne kendisi için, ne de başkası için bir fayda olmadığı ve fakat benim için zararların en büyüğü olduğu halde niçin beni cezalandırmayı gerekli görmüştür?

Beşincisi: Sonra Allah bunu yaparken, niçin cennete girmeme ve Âdem'e vesvese vermeme imkan tanıdı?

Altıncısı: Ayrıca, ben bunu yaparken,niçin beni Adem'in çocuklarına musallat kılıp, benim onları azdırmama ve yoldan çıkarmama müsaade etti?

Yedincisi: Sonra ben, bu hususta O'ndan uzun bir mühlet istediğimde, bana bu mühleti niçin verdi? Malumdur ki eğer dünya serlerden uzak olsaydı, bu daha hayırlı olurdu.

İndilerin şerhedicisi şöyle dedi: Cenab-ı Allah, celal ve kibriya perdelerinin gerisinden ona vahyederek: "Ey iblis, sen beni tanıdın şayet sen beni hakkıyla tanısaydın, işlerimde bana itiraz etmemen gerektiğini bilirdin. Çünkü, ben, kendisinden başka ilah olmayan Allah'ım. Yaptığım şeylerden sorulmam".

Bil ki mahlukatın evvelkileri de sonrakileri de bir araya gelseler, güzel görme ve çirkin görme işinin akla ait olduğuna hükmetseler, onlar bu şüphelerden bir kurtuluş yeri bulamazlar ve bütün bu şüphelerden sıyrılamazlar. Ama Cenab-ı Hakk'ın söylediği cevab ile cevab verdiğimizde bütün bu şüpheler bertaraf olur ve itirazlar sona erer. Nasıl böyle olmasın ki Cenab-ı Hak zatında vacib'l-vücud ve sıfatlarında vacibu'l-vücud olduğu gibi, fail oluşunda her türlü müessir ve müreccihlerden (tercih ettirici etkilerden) müstağnidir. Eğer Allah Teala bunlardan müstağni olmasa idi, onlara muhtaç olmuş olurdu. Halbuki Cenab-ı Hak, bütün ihtiyaçların istendiği, bütün arzuların talebedildiği ve bütün arzulara kumda ulaşılan bir varlıktır. Cenab-ı Allah böyle olunca, O'nun fiilleri için "niçinlik" söz konusu olamaz; O'nun yaratmasına itiraz edilemez. Birisi şöyle diyerek ne güzel söylemiş: "Allah'ın celâli Mu'tezile terazisi ile tartılmaktan çok yücedir." Bunları söyleyen kimse, Allah'ın "O (iblis) kâfirlerden idi" âyetini zahiri manası ile anlayarak, iblisin yaratılışından beri kâfir ve münafık olduğunu söylemiştir.

2) İblis ebedî olarak kâfirdir. Bu, muvâfât ashabının görüşüdür. Çünkü iman devamlı bir mükafaata hak kazanmayı, inkâr ise devamlı bir cezayı haketmeyi gerektirir. Devamlı mükâfaat ile devamlı cezanın aynı anda bulunması imkansızdır. Mükellef bir zaman iman eder, sonra da-Allah muhafaza-küfre düşerse, o kul için, ya ebedi sevabı haketme ile ebedi cezayı haketme beraber bulunur ki yukarıda açıkladığımız gibi bunun olması imkansızdır, veyahut daha sonra olan öncekini yok eder ki bu da imkansızdır. [/color]

>>>Ey iblis, sen beni tanıdın şayet sen beni hakkıyla tanısaydın, işlerimde bana itiraz etmemen gerektiğini bilirdin. Çünkü, ben, kendisinden başka ilah olmayan Allah'ım. Yaptığım şeylerden sorulmam

soru sormazsan cevap alamazsın...cevap alamazsan anlayamazsın...anlayamazsan Allah'ı hakkıyla tanıyıp sevemezsin boyun eğemezsin

aksi halde sırf kendisinden başka ilah yok diye göt korkusunan boyun eğmek gerekiyorsa o başka tabi:))

ibliste sorularının hiçbirine cevap alamadan kovulmuştur...

tarihinde TylerDurdenn tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...