Jump to content

Ateist arkadaşlara birkaç soru.#1


Recommended Posts

  • İleti 61
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

insanlar maymunlardanmi gelmis??? sakin teoride bir seyleri yalnis anlamis olmayasin??

Darwin'in iddiasi, insanin ve günümüz maymunlarinin primat ailesinin üyeleri oldugu ve ortak bir atadan geldikleridir. Ayrica ona bakilirsa, Darwin'e göre tüm hayvanlar ve hatta tüm canlilar ortak bir atadan türemislerdir.

Doğru mudur?

tarihinde Justice tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
bana soruyorsan yalnistir,ama dogruda olabilir

aslinda hic umrumdada degil

ben ateist degilim ,dusuncelerim biraz degisik o yuzden,

sen bide ateist arkadaslara sor

Dawin, ''Zürafaların boyu önceden kısaydı, yüksek ağaçlara uzanmaya çalıştıkça boyunları bu şekilde uzamıştır.'' da demiştir ona bakilirsa.

İnsanın maymundan geldiğine ve evrenin kendiliğinden oluştuğu saçmalığına da inanmıyorsunuzdur umarım.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Dawin, ''Zürafaların boyu önceden kısaydı, yüksek ağaçlara uzanmaya çalıştıkça boyunları bu şekilde uzamıştır.'' da demiştir ona bakilirsa.

İnsanın maymundan geldiğine ve evrenin kendiliğinden oluştuğu saçmalığına da inanmıyorsunuzdur umarım.

Sen kendi inandığın yaratılış saçmalığına bak :huh:

Ayrıca; [link] :lol:

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 - Ateist arkadaşların nüfus cüzdanlarında "DİNİ" kısmında ne yazıyor?

2 - Ateistler insan ırkının maymunlardan geldiğine mi inanıyor?

Hiçbir şekilde ateistleri aşağılamak gibi bir niyetim yoktur. Sadece sorularıma cevap verirseniz sevinirim. Teşekkürler.

Sen zaten ateistleri aşağılayamazsın niyetin olsa da ... Nüfus cüzdanımın okısmı bende boş ... Evrim teorisi bahsine gelince bilim forumu kısmına git ve oralardaki akademisyen abilerinin yazdığı çok güzel açıklamaları oku ...

Link to post
Sitelerde Paylaş
Dawin, ''Zürafaların boyu önceden kısaydı, yüksek ağaçlara uzanmaya çalıştıkça boyunları bu şekilde uzamıştır.'' da demiştir ona bakilirsa.

İnsanın maymundan geldiğine ve evrenin kendiliğinden oluştuğu saçmalığına da inanmıyorsunuzdur umarım.

Sen de umarım tanrının kendi kendine meydana geldiği ve bir yaratıcısı olmadığı saçmalığına inanmıyorsundur :) Pardon yoksa o ezelden beri var mıydı? Yoksa ben mi yanılıyorum ?

Link to post
Sitelerde Paylaş

"Yanlış anlaşılmamak için yazmıştım" olacak. Yanlış yazdım.

Sen zaten ateistleri aşağılayamazsın niyetin olsa da

Gördüğüm kadarıyla forumda niyeti olan ateist, müslüman farketmiyor birbirini aşağılayan çok kişi var.

tarihinde Justice tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Dawin, ''Zürafaların boyu önceden kısaydı, yüksek ağaçlara uzanmaya çalıştıkça boyunları bu şekilde uzamıştır.'' da demiştir ona bakilirsa.

İnsanın maymundan geldiğine ve evrenin kendiliğinden oluştuğu saçmalığına da inanmıyorsunuzdur umarım.

"Zürafaların boyu önceden kısaydı, yüksek ağaçlara uzanmaya çalıştıkça boyunları bu şekilde uzamıştır." yaklaşımı Darwin'e değil, Lamarck'a ait bi görüştü ve Darwin'e göre yanlıştı. Çünkü, Darwin " boyu doğuştan uzun olan zürafanın yaşama şansı yüksek olacağı için doğada var olma şansı artar ve seçilir, kısa olanlar elenir" gibi bir mantıkla, yani doğal seçilim ve adaptasyonla açıklıyordu.

Link to post
Sitelerde Paylaş

1 - Ateist arkadaşların nüfus cüzdanlarında "DİNİ" kısmında ne yazıyor?

"İslam" Yazıyor.

2 - Ateistler insan ırkının maymunlardan geldiğine mi inanıyor?

Ateistler insan ırkının adem ile havvanın çocuklarının biribiriyle ilişkisi sonucundan çoğaldığına inanmıyorlar.

Müslümanların inancı aşağıda.

KURAN'IN YARATILIS HIKAYESINDEKI ÇELISKILER

Öncelikle belirtmeliyiz ki, bu ayetleri buraya yazmadan önce tam 5 ayri Kuran çevirisini inceleyip, hikayenin daha düzgün, ve biçimsel eksikliklerin en aza indirgenmis olanini bulmaya çalistik. Bütün çevirilerde ayni anlatim tarzini bulunca, bu çabanin bosuna oldugunu kabul etmek zorunda kaldik. Üstelik bu karmasa, sadece bu ayetler için degil, Kuran'in tamami için geçerli. Ne yazik ki, her seye kadir Allah'in kitabinda sadelik, sistem, düzen ve anlasilabilirlik yok. Yine de, okuyucuyu sikmamak için, hikayeyi sistemli bir biçimde tekrar yazmaktan kaçinip yorumumuza geçiyoruz:

Allah, Meleklere "yeryüzünde bir halife var edecegim" diyor. Elbette aklimiza hemen, ilk insan olan Adem'in nasil bir halife olacagi sorusu geliyor. Halife'nin Tanrinin temsilcisi oldugunu düsünürsek, belki sorumuza bir ölçüde cevap almis oluruz. Yani Adem, yeryüzünde ilk insan olarak Tanri'yi temsil edecektir. Asil sorun zaten bu noktada basliyor: Adem, yeryüzünde degil cennette yaratiliyor! Üstelik eger Seytan onu kandirip ceza olarak Dünyaya gönderilmesine yol açmasa, sonsuza kadar orada kalacak! Madem ki Adem cennette yasayacak, neden dünya yaratildi? Bu sorularin cevabini almak kolay olmasa gerek...

Melekler, "orada bozgunculuk yapacak, kan dökecek birini mi yaratacaksin?" diyorlar. Melekler, gayet mantikli bir sebebe dayanarak, ve tarihe bakildiginda kolayca görülecegi gibi, hakli olarak bu soruyu soruyorlar.

Allah, "ben sizin bilmediginizi bilirim" diyor. Ama hiçbir açiklama yapmiyor. Üstelik melekleri tersliyor. Henüz olgunluga ulasamamis küçük bir çocuk bile kendisine mantikli bir soru soruldugunda karsisindakini terslemezken, Allah'in meleklerine bu sekilde davranmasini olgunluk kavramiyla bagdastiramiyoruz. Birkaç ayet sonra meleklerin kendi agzindan duyacagimiz gibi, melekler Allah'in verdigi bilgiden fazlasini bilmiyorlar. Ve bu yorumu yaparken de Allah'in kendilerine verdigi bilgiye dayaniyorlar. Üstelik söyledikleri tamamen dogru...Yine de Allah istedigini yapiyor.

Allah, Adem'i topraktan var ediyor. Kuran'in anlatim eksikligi burada kendisini gösteriyor, çünkü hikayede Adem'in yaratilmasi anlatilmiyor. Biz de Adem'in nasil yaratildigini baska ayetlerden ögrenmek zorunda kaliyoruz. Adem'in yaratilisinda topragin kullanilmasinin nedeni, (Aslinda bu madde birçok ayette farkli tarif ediliyor. Bazen "süzme çamur", bazen "özlü ve yapiskan balçik", bazen "pismis çamur gibi kuru balçik" olarak tarif edilmistir bu madde.) elbette topragin üretici karakteriyle ilgilidir. O zamanlar insani meydana getiren maddeler hakkinda hiçbir sey bilinmedigi için, "bitkileri yoktan var eden" toprak; bu üretici karakteri ile, insanin da yaratilmasi için en uygun madde olarak görülmüstür. Ayrica "ol" deyince her seyi olduran Tanri'nin neden insani yaratmak için bir madde kullandigi sorusu sorulabilir. Bu sorulari baska bir baslik altinda tekrar tartismak üzere, simdilik geçiyoruz.

Allah, melekleri sinava çekiyor. Hikayenin bu kismi gerçekten çok ilginç. Öncelikle iyiligin ve dogrulugun sembolü Allah,

meleklerinin samimiyetinden (!) süphe diyor. Ve onlari sinava çekiyor. Üstelik sinav tamamen adaletsiz. Allah resmen Adem'e kopya veriyor. Melekler de kendilerine verilmeyeni bilmedikleri için sorulari cevaplayamiyor. Allah katinda gerçeklesen bu olay bize oralarda bile düzenin hakim olmadigini gösteriyor.

Allah "size söylememis miydim?" diyor. Allah, haksizlik yaptigi yetmemis gibi, bir de Adem'e övgüler düzüyor.

Melekler secde ediyor, Iblis etmiyor. Burada Seytan'in içinde "Allah korkusunun" olmadigini görüyoruz. Çünkü resmen Allah'a kafa tutuyor. Allah'in yarattigi bir meleginin kendisine bas kaldirmasi gerçekten çok ilginç. Yeryüzünde her saniyeyi Allah korkusu ile geçirmemiz istenirken Allah kendi katinda ve kendisiyle yüz yüze olan meleklere bile korkuyu asilayamamis...

Allah Iblis'i kovuyor, Iblis süre istiyor. Allah hiçbir açiklama yapmadan, Adem'in hangi yaninin üstün oldugunu bile açiklamadan Seytan'i kovuyor. Üstelik birkaç ayet sonra Seytan Adem'i kandirabilecegine göre, gerçekten de Adem bir "aciz insan" ve pek bir üstünlügü yok. Allah "ceza gününe kadar lanetim üzerinde olsun diyor, ama somut bir ceza verdigi yok. Iblis kiyamete kadar süre istiyor ve Allah kabul ediyor. Yani Allah, insanlari yoldan çikarmasi için Iblis'e firsat veriyor.

Iblis, "herkesi azdiracagim" diyor. Iblis'in inanilmaz cesareti burada da kendisini gösteriyor. Sanki karsisinda kendisini bir hamlede yok edebilecek güçteki Tanri yokmus gibi davraniyor ve "herkesi azdiracagim" diyor. Halbuki Adem sonsuza kadar cennette yasayacak. Demek ki Iblis, Adem'i kandiracagindan bu kadar emin. Allah da bundan (Adem'in kandirilacagindan) bu kadar emin olmali ki, "sana uyanlari da seninle beraber cehenneme atacagim" diyor. Burada cehennemden bahsedilmesi de, cehennemin var oldugunu gösteriyor. Yoksa hikayemizde "...bunun üzerine Allah seytan ve ona uyanlari cezalandirmak için cehennemi yaratti" diye bir bölüm de olmasi gerekirdi. Zaten Allah Adem ile Havva'yi cennete gönderdigine göre cennet diye bir yer var. O zaman da cehennemin neden var oldugu sorusu geliyor insanin aklina. "Yoksa Allah Iblis'in böyle davranacagini ve Adem'in de ona uyacagini biliyor muydu?" diye sormaktan alamiyoruz kendimizi... Bu soruyu "Eger Iblis secde etseydi, neler olurdu?" diye sorarsak sanirim çarpiklik daha belirginlesecektir. Çünkü o zaman herkes memnun olacakti, Adem'le Havva sonsuza kadar cennette kalacakti. Insanlari yoldan çikaracak bir seytan olmayacakti, böylelikle ceza-ödül kavramlarinin dogal sonucu olan cennet ve cehennem de anlamlarini yitirecekti. Bu sorulari çogaltmak mümkün. Ancak hiç biri için tatmin edici bir cevap alamayacagimizi bildigimiz için baska yorumlar yapmayi gereksiz buluyoruz.

Allah, Adem'e; "Sen ve esin cennette kalin, ama su agaca yaklasmayin" diyor. Biz de hemen, asgari tutarliligin ve mantigin geregi olarak bu keyfiligin nedenini soruyoruz. Cennette zararli bir agacin olmasinin nedeni ne olabilir? Allah'in Adem'i o meyveden uzak tutmak için yapabilecegi baska bir sey yok mu? Allah "sakin Seytan sizi cennetten çikarmasin" diyor. Halbuki Adem yeryüzü için yaratilmisti.

Seytan Adem ve Havva'yi kandiriyor. Burada cennetin hiç de sandigimiz gibi bir yer olmadigini görüyoruz. Cennette zararli agaçlar var. Üstelik Seytan cennete elini kolunu sallaya sallaya girebiliyor. Seytan Adem'e "Allah melek olacaginiz için bu agaci yasakladi" diyor. Ve Adem meyveyi bu yüzden yiyor. Allah'tan hiç korkmuyor, ve kendisine yalan söyledigine inaniyor. Peygamberi Allah'a güvenmiyor! Olay bununla da bitmiyor. Adem melek olmak için elmayi yedigine göre, melekler Adem'den üstün varliklar. Öyleyse ilk basta meleklerin Adem'e secde etmek istememeleri çok dogal. Hatta Seytan bile bu durumda hakli görünüyor. Her seyden haberdar olan, her seyi gören ve bilen Tanri o sirada ortada yok... Adem'in aldatilmasini engellemek için hiçbir sey yapmiyor. Sanki her sey önceden planlanmis gibi. Allah'in cennetinin korumasizligi bir yana, orada insanlar kandirilabiliyor bile! Üstelik kandirilan Adem Peygamber! Insanin aklina ister istemez "Adem bile kandiriliyorsa, 'aciz' insan nasil kanmaz?" sorusu geliyor. Adem ve Havva meyveden yiyince hemen "zalimlerden oluyorlar" Ayrica"ayip yerleri görünüyor" ve hemen cennet yapraklariyla örtmeye çalisiyorlar. Aslinda Kuran'da, eslerin birbirlerinin cinsel organlarini görmesinin haram olmadigi Müminun suresi 6. ayette anlatiliyor. Ama bizimkiler herhalde Allah'in kanunlarindan haberdar degil ki, örtünmeye çalisiyorlar.

Allah, Adem ve Havva'yi yeryüzüne gönderiyor. O ana kadar ortada görünmeyen Allah hemen ortaya çikiyor ve Adem ile Havva'yi cezalandiriyor. "Birbirinize düsman olarak inin" diyor onlara. Bu tavir onun yüceligiyle hiç bagdasmiyor oysa. Cezanin da gerçeklesmesi gerekiyor. Yoksa masalimizin bir anlami kalmayacak.

Adem tövbe ediyor. Ve Allah tövbesini kabul ediyor. Ediyor ama, Adem yine de dünyada kaliyor. Böylelikle her tövbe edeni bagisladigini iddia eden Tanri'nin ne kadar dogru sözlü oldugunu bir daha görüyoruz. Halbuki Seytan tövbe bile etmemisken cezasi ertelemisti... Taha suresinde bu olay anlatilirken en basta Adem'in unutkanligina baglaniyor, birkaç ayet sonra ise "Adem baskaldirdi" deniyor. Bu da hikayemizdeki çeliskiler arasinda yerini aliyor. Allah Adem'in tövbesini kabul edip yol gösterdikten sonra ise "Elbet benden bir yol gösterici gelir" diyor. Allah gösterdigi dogru yolu yetersiz bulmus olacak ki, bir yol gösterici gönderecegini söylüyor. Bilimsel veriler, ilk insan ortaya çiktiktan sonra, Ibrahim'in peygamberlik iddiasina kadar binlerce yil hiçbir peygamberin ortaya çikmadigini gösteriyor. Yani Allah'in yol göstericisi biraz geç geliyor...Bu hikaye bize, Adem'in bir peygamber degil, bir suçlu oldugunu ve bu dünyaya da cezasini çekmek için gönderildigini anlatiyor.

Sonuç

Yillardir seriatçilarin dilinden düsürmedigi, bazi sahtekarlarin milyarlar harcayarak bilimsel bir gerçekmis gibi göstermeye çalistigi "yaratilis" kavraminin ne kadar mantikli(!) ve ne kadar bilimsel(!) oldugunu gördük. Asli Babil ve Sümer uygarliklarina, yani M.Ö 3 bin yillarina dayanan bu masalin bilimsel verilerle karsilastirildiginda hiçbir degeri yoktur. Üstelik bu hikayeyi elestirebilmek için herhangi bir bilimsel veriye bile ihtiyaç duyulmaz. Sadece iç çeliskileri bile, bu hikayenin Tanri tarafindan yazilmadigini, ve basit bir efsaneden öte deger tasimadigini gösterebilir.

Hiçbir şekilde ateistleri aşağılamak gibi bir niyetim yoktur. Sadece sorularıma cevap verirseniz sevinirim. Teşekkür

Niyetini anlıyorum cevaplarda zaten kimlerin ne olduğu ortada.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Şöyle bir bakış açısı ile yaklaşalım bir de:

"1 - Ateist arkadaşların nüfus cüzdanlarında "DİNİ" kısmında ne yazıyor?"

Bu, kişiden kişiye değişen bir sorudur. Ahmet, -örnek veriyorum- ateist olmasına rağmen, nüfus müdürlüğüne gidip, oradaki İslam ibaresini sildirmemiştir. Mehmet ise, kimliği üzerinde İslam yazısını görmek istemiyor olduğundan onu sildirmiş ve boş bıraktırmış olabilir. Yani sorduğun soru, tüm ateistlerin ortaklaşa aynı cevabı verebileceği bir soru değildir. Bana sorarsan, 18 yaşıma girdiğimde, sildireceğim İslam yazısını.

"2 - Ateistler insan ırkının maymunlardan geldiğine mi inanıyor?"

Bu da, üstteki gibi kişiden kişiye değişen bir sorudur. Ateist olmak için, Charles Darwin'in evrim teorisine inanmak/doğru olduğunu düşünmek zorunda değildir. Ahmet, Charles Darwin haklıdır derken, Mehmet Charles Darwin haksızdır diyebilir. Evrim teorisini, direkt ateizmle bir ilişkisi yoktur. Gördüğünüz gibi İslam konusunda doktora yapmış kişiler de evrim teorisini onaylamaya başlamışlar. Bana sorarsan evrim teorisi doğru mudur diye veya insan ırkı maymunlardan mı gelmiştir diye, ben olabilir diyorum. Evrim teorisiyle ilgili pek fazla bir bilgim olduğu söylenemez. Konu hakkında Charles Darwin'in elimde bir kitabı bulunmasına karşın, kitabın dili biraz ağır olduğu ve içerisinde pek fazla bilimsel terim geçtiğinden kitabı okumuş değilim.

Saygılar..

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 - Ateist arkadaşların nüfus cüzdanlarında "DİNİ" kısmında ne yazıyor?

2 - Ateistler insan ırkının maymunlardan geldiğine mi inanıyor?

Hiçbir şekilde ateistleri aşağılamak gibi bir niyetim yoktur. Sadece sorularıma cevap verirseniz sevinirim. Teşekkürler.

1-Şu sıralar yapmayı düşündüğüm şey. Eğer tembellikten vaz geçersem ve üşenmsem gidip sildiricem.

2-Evrime inandığım için atesit olmadım.Ateist olduğum için bilime saygı duydum ve evrimi kabul ettim (daha iyi bir teori bulunana kadar)

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 - Ateist arkadaşların nüfus cüzdanlarında "DİNİ" kısmında ne yazıyor?

"İslam" Yazıyor.

2 - Ateistler insan ırkının maymunlardan geldiğine mi inanıyor?

Ateistler insan ırkının adem ile havvanın çocuklarının biribiriyle ilişkisi sonucundan çoğaldığına inanmıyorlar.

Müslümanların inancı aşağıda.

KURAN'IN YARATILIS HIKAYESINDEKI ÇELISKILER

Öncelikle belirtmeliyiz ki, bu ayetleri buraya yazmadan önce tam 5 ayri Kuran çevirisini inceleyip, hikayenin daha düzgün, ve biçimsel eksikliklerin en aza indirgenmis olanini bulmaya çalistik. Bütün çevirilerde ayni anlatim tarzini bulunca, bu çabanin bosuna oldugunu kabul etmek zorunda kaldik. Üstelik bu karmasa, sadece bu ayetler için degil, Kuran'in tamami için geçerli. Ne yazik ki, her seye kadir Allah'in kitabinda sadelik, sistem, düzen ve anlasilabilirlik yok. Yine de, okuyucuyu sikmamak için, hikayeyi sistemli bir biçimde tekrar yazmaktan kaçinip yorumumuza geçiyoruz:

Allah, Meleklere "yeryüzünde bir halife var edecegim" diyor. Elbette aklimiza hemen, ilk insan olan Adem'in nasil bir halife olacagi sorusu geliyor. Halife'nin Tanrinin temsilcisi oldugunu düsünürsek, belki sorumuza bir ölçüde cevap almis oluruz. Yani Adem, yeryüzünde ilk insan olarak Tanri'yi temsil edecektir. Asil sorun zaten bu noktada basliyor: Adem, yeryüzünde degil cennette yaratiliyor! Üstelik eger Seytan onu kandirip ceza olarak Dünyaya gönderilmesine yol açmasa, sonsuza kadar orada kalacak! Madem ki Adem cennette yasayacak, neden dünya yaratildi? Bu sorularin cevabini almak kolay olmasa gerek...

Melekler, "orada bozgunculuk yapacak, kan dökecek birini mi yaratacaksin?" diyorlar. Melekler, gayet mantikli bir sebebe dayanarak, ve tarihe bakildiginda kolayca görülecegi gibi, hakli olarak bu soruyu soruyorlar.

Allah, "ben sizin bilmediginizi bilirim" diyor. Ama hiçbir açiklama yapmiyor. Üstelik melekleri tersliyor. Henüz olgunluga ulasamamis küçük bir çocuk bile kendisine mantikli bir soru soruldugunda karsisindakini terslemezken, Allah'in meleklerine bu sekilde davranmasini olgunluk kavramiyla bagdastiramiyoruz. Birkaç ayet sonra meleklerin kendi agzindan duyacagimiz gibi, melekler Allah'in verdigi bilgiden fazlasini bilmiyorlar. Ve bu yorumu yaparken de Allah'in kendilerine verdigi bilgiye dayaniyorlar. Üstelik söyledikleri tamamen dogru...Yine de Allah istedigini yapiyor.

Allah, Adem'i topraktan var ediyor. Kuran'in anlatim eksikligi burada kendisini gösteriyor, çünkü hikayede Adem'in yaratilmasi anlatilmiyor. Biz de Adem'in nasil yaratildigini baska ayetlerden ögrenmek zorunda kaliyoruz. Adem'in yaratilisinda topragin kullanilmasinin nedeni, (Aslinda bu madde birçok ayette farkli tarif ediliyor. Bazen "süzme çamur", bazen "özlü ve yapiskan balçik", bazen "pismis çamur gibi kuru balçik" olarak tarif edilmistir bu madde.) elbette topragin üretici karakteriyle ilgilidir. O zamanlar insani meydana getiren maddeler hakkinda hiçbir sey bilinmedigi için, "bitkileri yoktan var eden" toprak; bu üretici karakteri ile, insanin da yaratilmasi için en uygun madde olarak görülmüstür. Ayrica "ol" deyince her seyi olduran Tanri'nin neden insani yaratmak için bir madde kullandigi sorusu sorulabilir. Bu sorulari baska bir baslik altinda tekrar tartismak üzere, simdilik geçiyoruz.

Allah, melekleri sinava çekiyor. Hikayenin bu kismi gerçekten çok ilginç. Öncelikle iyiligin ve dogrulugun sembolü Allah,

meleklerinin samimiyetinden (!) süphe diyor. Ve onlari sinava çekiyor. Üstelik sinav tamamen adaletsiz. Allah resmen Adem'e kopya veriyor. Melekler de kendilerine verilmeyeni bilmedikleri için sorulari cevaplayamiyor. Allah katinda gerçeklesen bu olay bize oralarda bile düzenin hakim olmadigini gösteriyor.

Allah "size söylememis miydim?" diyor. Allah, haksizlik yaptigi yetmemis gibi, bir de Adem'e övgüler düzüyor.

Melekler secde ediyor, Iblis etmiyor. Burada Seytan'in içinde "Allah korkusunun" olmadigini görüyoruz. Çünkü resmen Allah'a kafa tutuyor. Allah'in yarattigi bir meleginin kendisine bas kaldirmasi gerçekten çok ilginç. Yeryüzünde her saniyeyi Allah korkusu ile geçirmemiz istenirken Allah kendi katinda ve kendisiyle yüz yüze olan meleklere bile korkuyu asilayamamis...

Allah Iblis'i kovuyor, Iblis süre istiyor. Allah hiçbir açiklama yapmadan, Adem'in hangi yaninin üstün oldugunu bile açiklamadan Seytan'i kovuyor. Üstelik birkaç ayet sonra Seytan Adem'i kandirabilecegine göre, gerçekten de Adem bir "aciz insan" ve pek bir üstünlügü yok. Allah "ceza gününe kadar lanetim üzerinde olsun diyor, ama somut bir ceza verdigi yok. Iblis kiyamete kadar süre istiyor ve Allah kabul ediyor. Yani Allah, insanlari yoldan çikarmasi için Iblis'e firsat veriyor.

Iblis, "herkesi azdiracagim" diyor. Iblis'in inanilmaz cesareti burada da kendisini gösteriyor. Sanki karsisinda kendisini bir hamlede yok edebilecek güçteki Tanri yokmus gibi davraniyor ve "herkesi azdiracagim" diyor. Halbuki Adem sonsuza kadar cennette yasayacak. Demek ki Iblis, Adem'i kandiracagindan bu kadar emin. Allah da bundan (Adem'in kandirilacagindan) bu kadar emin olmali ki, "sana uyanlari da seninle beraber cehenneme atacagim" diyor. Burada cehennemden bahsedilmesi de, cehennemin var oldugunu gösteriyor. Yoksa hikayemizde "...bunun üzerine Allah seytan ve ona uyanlari cezalandirmak için cehennemi yaratti" diye bir bölüm de olmasi gerekirdi. Zaten Allah Adem ile Havva'yi cennete gönderdigine göre cennet diye bir yer var. O zaman da cehennemin neden var oldugu sorusu geliyor insanin aklina. "Yoksa Allah Iblis'in böyle davranacagini ve Adem'in de ona uyacagini biliyor muydu?" diye sormaktan alamiyoruz kendimizi... Bu soruyu "Eger Iblis secde etseydi, neler olurdu?" diye sorarsak sanirim çarpiklik daha belirginlesecektir. Çünkü o zaman herkes memnun olacakti, Adem'le Havva sonsuza kadar cennette kalacakti. Insanlari yoldan çikaracak bir seytan olmayacakti, böylelikle ceza-ödül kavramlarinin dogal sonucu olan cennet ve cehennem de anlamlarini yitirecekti. Bu sorulari çogaltmak mümkün. Ancak hiç biri için tatmin edici bir cevap alamayacagimizi bildigimiz için baska yorumlar yapmayi gereksiz buluyoruz.

Allah, Adem'e; "Sen ve esin cennette kalin, ama su agaca yaklasmayin" diyor. Biz de hemen, asgari tutarliligin ve mantigin geregi olarak bu keyfiligin nedenini soruyoruz. Cennette zararli bir agacin olmasinin nedeni ne olabilir? Allah'in Adem'i o meyveden uzak tutmak için yapabilecegi baska bir sey yok mu? Allah "sakin Seytan sizi cennetten çikarmasin" diyor. Halbuki Adem yeryüzü için yaratilmisti.

Seytan Adem ve Havva'yi kandiriyor. Burada cennetin hiç de sandigimiz gibi bir yer olmadigini görüyoruz. Cennette zararli agaçlar var. Üstelik Seytan cennete elini kolunu sallaya sallaya girebiliyor. Seytan Adem'e "Allah melek olacaginiz için bu agaci yasakladi" diyor. Ve Adem meyveyi bu yüzden yiyor. Allah'tan hiç korkmuyor, ve kendisine yalan söyledigine inaniyor. Peygamberi Allah'a güvenmiyor! Olay bununla da bitmiyor. Adem melek olmak için elmayi yedigine göre, melekler Adem'den üstün varliklar. Öyleyse ilk basta meleklerin Adem'e secde etmek istememeleri çok dogal. Hatta Seytan bile bu durumda hakli görünüyor. Her seyden haberdar olan, her seyi gören ve bilen Tanri o sirada ortada yok... Adem'in aldatilmasini engellemek için hiçbir sey yapmiyor. Sanki her sey önceden planlanmis gibi. Allah'in cennetinin korumasizligi bir yana, orada insanlar kandirilabiliyor bile! Üstelik kandirilan Adem Peygamber! Insanin aklina ister istemez "Adem bile kandiriliyorsa, 'aciz' insan nasil kanmaz?" sorusu geliyor. Adem ve Havva meyveden yiyince hemen "zalimlerden oluyorlar" Ayrica"ayip yerleri görünüyor" ve hemen cennet yapraklariyla örtmeye çalisiyorlar. Aslinda Kuran'da, eslerin birbirlerinin cinsel organlarini görmesinin haram olmadigi Müminun suresi 6. ayette anlatiliyor. Ama bizimkiler herhalde Allah'in kanunlarindan haberdar degil ki, örtünmeye çalisiyorlar.

Allah, Adem ve Havva'yi yeryüzüne gönderiyor. O ana kadar ortada görünmeyen Allah hemen ortaya çikiyor ve Adem ile Havva'yi cezalandiriyor. "Birbirinize düsman olarak inin" diyor onlara. Bu tavir onun yüceligiyle hiç bagdasmiyor oysa. Cezanin da gerçeklesmesi gerekiyor. Yoksa masalimizin bir anlami kalmayacak.

Adem tövbe ediyor. Ve Allah tövbesini kabul ediyor. Ediyor ama, Adem yine de dünyada kaliyor. Böylelikle her tövbe edeni bagisladigini iddia eden Tanri'nin ne kadar dogru sözlü oldugunu bir daha görüyoruz. Halbuki Seytan tövbe bile etmemisken cezasi ertelemisti... Taha suresinde bu olay anlatilirken en basta Adem'in unutkanligina baglaniyor, birkaç ayet sonra ise "Adem baskaldirdi" deniyor. Bu da hikayemizdeki çeliskiler arasinda yerini aliyor. Allah Adem'in tövbesini kabul edip yol gösterdikten sonra ise "Elbet benden bir yol gösterici gelir" diyor. Allah gösterdigi dogru yolu yetersiz bulmus olacak ki, bir yol gösterici gönderecegini söylüyor. Bilimsel veriler, ilk insan ortaya çiktiktan sonra, Ibrahim'in peygamberlik iddiasina kadar binlerce yil hiçbir peygamberin ortaya çikmadigini gösteriyor. Yani Allah'in yol göstericisi biraz geç geliyor...Bu hikaye bize, Adem'in bir peygamber degil, bir suçlu oldugunu ve bu dünyaya da cezasini çekmek için gönderildigini anlatiyor.

Sonuç

Yillardir seriatçilarin dilinden düsürmedigi, bazi sahtekarlarin milyarlar harcayarak bilimsel bir gerçekmis gibi göstermeye çalistigi "yaratilis" kavraminin ne kadar mantikli(!) ve ne kadar bilimsel(!) oldugunu gördük. Asli Babil ve Sümer uygarliklarina, yani M.Ö 3 bin yillarina dayanan bu masalin bilimsel verilerle karsilastirildiginda hiçbir degeri yoktur. Üstelik bu hikayeyi elestirebilmek için herhangi bir bilimsel veriye bile ihtiyaç duyulmaz. Sadece iç çeliskileri bile, bu hikayenin Tanri tarafindan yazilmadigini, ve basit bir efsaneden öte deger tasimadigini gösterebilir.

Hiçbir şekilde ateistleri aşağılamak gibi bir niyetim yoktur. Sadece sorularıma cevap verirseniz sevinirim. Teşekkür

Niyetini anlıyorum cevaplarda zaten kimlerin ne olduğu ortada.

güzelbiryazı olmuş...derli toplu ve bilgi var içinde...

senin çelişkilerine bakalım..

yeryüzünde ki halife allahın halifesimi oluyor..yoksa yeryüzündekilerin halifesimi..insan allahın halifesi falan değildir..onlar yeryüzündeki varlıkların bundan sonraki halifesidir..

melekler nerden biliyor insanın kan akıtacağını..şu modern insanda öncede yeryüzünün halifeleri olmalı...yani melekler bundan dolayı biliyor..yeryzündeki yeni halifeninde eskileri gibi kan akıtacağını..

allah ben sizin bilmediğinizi biliyorumdiyor ve uygulamalıolarak nedenini meleklere anlatıyor..hemde melekler kendi nefislerinde göryorlar gerekceyi..bundan daha sağlam ve güzel bir açıklama olabilirmi..meleklere eşyanın isimlerini soruyor sonrada ademe soruyor..adem onlardan dan fazlasını biliyor...demekki bu yeni halifenin en önemli özelliği neymiş?.varlıkları isimlendirmede hepsiden daha kapasiteliymiş...anladınmı insanı üstün yapan en önemli özelliği daha fazla isimlendirme yapabilmesiymiş..

insanın topraktan yaratılması zaten kolay bir fikirdi demek cahilliktir..bilmediğin bir konuda senin elinde sonsuz alternatif olur..çözüm üretildikten sonra aaaaaaaaa ne kadarda kolaymış canım ben bile bilebilirdim demek kuşbeyinli cahillerin işidir..

allah varlıkların kafa tutacağını biliyor..tüm varlıklar kafa tutabilir..sen bile tuttuğuna göre..

secde etmek birinin üstünlüğünü onaylayıp kabul etmek demektir..ve senin eylemlerinin secde edilene göre şekillenmesi tabi olması demektir...

bu kaçınılmaz bir durumdur tüm yaratılanlar için..kabullenmek gerekir eğerki hakkın taraftarıysan..

şeytan cennette ademe sonsuzluk vadederek kandırıyor..demekki insanın en zaaf noktası sonsuzluk arzusu..burdan aldatılabiliyor ve haksızlığa düşebiliyor..sınavın mantığı bu olsa gerek hak taraftarıyla haksızların ayrılması..

kuranda allah hepinizi tek bir nefisten yarattım demekle tüm insanların tek bir atadan geldiğini söylüyor..ki genetik bulgularda bunu doğruluyor (ufak tefek açıklanamayan istisnalar dışında)... genlerden daha büyük kanıtmı olur..genler hepimizin tek bir atadan geldiğini söylüyor..

paleantologlarda alet yapan ve savaşan başka varlıkların yeryüzünde yaşamış olduklarını söylüyorlar..ama bunların en önemli özellikleri beyinlerinin daha küçük kapasitede olması..(neden hemen kafatası incelerlerse..yoksa bizle onlar arasındaki en önemli farkın beyin kapastemiz olduğunu düşünmelerimi..moderin insandan önceki varlıklar eşyayı bizden dahamı az tanımlayıp isimlendiriyorlarmış yoksa..nekadar ilginç)(şunuda hatırlatayım :elimizde delil olarak bulduğumuz moderin insan öncesi tüm insansı varlıklarla alakalı kemik miktarı 2 ,3 çuval kadar birşey..kıl kadar bilgi dünyalar kadar önyargı)

Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim nüfus cüzdanımda hiçbirşey yazmıyor çünkü türk vatandaşı değilim.

bir de nüfus cüzdenında dinin yazması kadar saçma bir şey yoktur.

bu bir tek müslüman ülkelerinde görülen bir durumdur.

avrupada insanları dinlerine göre sınıflamıyorlar onlar reformla aştılar bunları.

bir de nüfus cüzdanında islam vb... yazan ateist arkadaşlar hiç de üşenmeyin değiştirin ki türkiyenin %99 unun

müslüman olmadığını görsünler artık.

bir de maymun soyundan gelmedik. şempanzeler ile %99.2 ile %99.8 inn aynı olduğu söyleniyor. kaynaklara göre değişiyor. zaten pek birşey farketmez.

yanlış anlaşılan bir şey insanların maymunlarda geldiği değil maymunlarla en yakın ortak atadan geldiğidir...

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...