Jump to content

Bir Sure


Recommended Posts

(Sure mi ayet mi ne deniyor bilmiyorum, cok ta onemli degil)

Soyle bir sey demis Islam Tanrisi:

33/AHZÂB-72: Muhakkak ki Biz, emaneti göklere, arza ve daglara arz ettik (sunduk, teklif ettik). Onu yüklenmekten çekindiler ve ondan korktular. Ve insan onu yüklendi. Çünkü o (nefs), çok zalimdir, çok cahildir.

---------

Bu ne simdi?

Ben bilmiyorum, bana ogretin, bu yazandan cikardigim sonuc islama gore arzin, daglarin, goklerin bilincleri oldugudur.

Bilincli varliklar bunlar. Cekiniyorlar, korkuyorlar.. Insan ile ayni muameleye tabi olmuslar, yani bizim dengimizler.

Neyse, buradan yola cikarak bazi sorularim var:

1- Daglar olunce cennete veya cehenneme gider mi?

2- Genelde daglar bitisiktir (ornegin siradaglar) bunlar yapisik kardes gibi ayni vucudu paylasan birden fazla bilnc mi?

3- Muslumanlar daglarin ruhlarina ve mavi gokun Tanrisi Kok-Tengriye tapan samanistleri neden kucuk gorurler veya yaptiklarini hurafe olarak gorurler?

4- Eger daglar ve gokler emaneti reddetmislerse neden dunyada varlar?

tarihinde Obi-wan Gyatso tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu ayette anlatılmak ıstenen şudur.

Emanetten kasıt allahın ınsanlara olan genel velayetı, kulluk vazıfesi,allaha karsı olan sorumluluklarıdır.Bunun daglar ve gökler gibi yüce,ulu,heybetli varlıklara sunulması ve onların bu emanetten kacınması bu vazıfenın ne derece yüce,sorumluluk isteyen ve önemli olduğuna işaret edılmesı maksadıyla benzetme yapılmıştır.Insanın burda zalım ve cahıllığınden kasıd ise bu yuksek göreve,sorumluluğa riayet edılememesı halındeki insanın halı anlatılmak istenmiştir.Çünkü bunun hakkını vermeyen insan gercektende çok zalım ve cahıl olmuş olur.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bu ayette anlatılmak ıstenen şudur.

Emanetten kasıt allahın ınsanlara olan genel velayetı, kulluk vazıfesi,allaha karsı olan sorumluluklarıdır.Bunun daglar ve gökler gibi yüce,ulu,heybetli varlıklara sunulması ve onların bu emanetten kacınması bu vazıfenın ne derece yüce,sorumluluk isteyen ve önemli olduğuna işaret edılmesı maksadıyla benzetme yapılmıştır.Insanın burda zalım ve cahıllığınden kasıd ise bu yuksek göreve,sorumluluğa riayet edılememesı halındeki insanın halı anlatılmak istenmiştir.Çünkü bunun hakkını vermeyen insan gercektende çok zalım ve cahıl olmuş olur.

Yani diyorsunuz ki daglar ve gokler (gok denmek isteniyor herhalde) bilincli, dusunen varliklardir, oylemi?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Allah kendine kayıtsız itaat eden Melekler varken neden İnsanı yarattı?

Ve şöyle bir sonuca gidilebilir..Bir efendi kölesinden su istediğinde getirmesinden haz duyabilir ama köle ,efendinin önceden su istediğini biliyor ve efendisi suyu istemeden suyu getiriyorsa efendi daha keyiflidir..

İnsan Yaratıcının otoritesini alacak canlıdır..Bu belki küstahlık ve cahillik olarak görülüyor ama bu olacaktır...

Link to post
Sitelerde Paylaş
Yani diyorsunuz ki daglar ve gokler (gok denmek isteniyor herhalde) bilincli, dusunen varliklardir, oylemi?

Hayır bu sekılde algılamayın dusunen ve bılınclı varlıklar değildir tabıkı.Aksıne dusunceden yoksun bılıncsız sadece allahın emrettiği sekılde hareket eden cansız varlıklardır.Bızler bile karsımızdakı ınsanlara bırseyler anlatırken mısaller verırız benzetmeler yaparız.Örneğin dağ gıbı adamdı,gözlerınde şimşekler çaktı,basın göğe erecek nerdeyse gibi yanı karsımızdakı ınsanı anlatırken onun ne kadar güçlü,istikrarlı,kuvvetli ... oldunu bıldırmek için yapılır bu teşbihler.Burdada allah insanlara verdiği bu emanetın yucelığıne,ağır bır sorumluluk tasıdığına,ehemmıyetıne dıkkat cekmek için dağların ve göklerın bile bu yuku tasımakta zorlanacağına delalet edıyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Allah kendine kayıtsız itaat eden Melekler varken neden İnsanı yarattı?

Ve şöyle bir sonuca gidilebilir..Bir efendi kölesinden su istediğinde getirmesinden haz duyabilir ama köle ,efendinin önceden su istediğini biliyor ve efendisi suyu istemeden suyu getiriyorsa efendi daha keyiflidir..

İnsan Yaratıcının otoritesini alacak canlıdır..Bu belki küstahlık ve cahillik olarak görülüyor ama bu olacaktır...

Allah yaratma kudretıne sahıp olduğuna göre ve dıledığı bır alemı,canlıları yaratmak istemesi allahın takdırıne kalmış bır iştir.Melekleride kendısıne kayıtsız sartsız ibadet etsın dıye yaratmıştır.İnsanı yaratmasındakı gaye ona özgur bır ırade verıp,sonra ona kaınat gıbı mukemmel bır duzenı yaratıp onu bu duzen içerısnde ımtıhana tabı tutmasıdır.Allah yarattıkları içinde hiç bir yaratığa muhtac olmadığı gibi yarattıkları varlıklar ona muhtacdır.Bizler örneğin bir sineği,karıncayı,haseratı öldururken ona soruyormuyuz senı oldurebılırmıyım dıye.İşte bız bu canlıları yaratmadımız halde onları oldurme yetkısıne sahıpken allaha benı yarattın ama sımdıde öldurdun diye sorulamayacağı gibi melekleri yarattın ınsanı neden yarattın gıbı bır soruda yuce yaratıcıya sorulamaz.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Allah yaratma kudretıne sahıp olduğuna göre ve dıledığı bır alemı,canlıları yaratmak istemesi allahın takdırıne kalmış bır iştir.Melekleride kendısıne kayıtsız sartsız ibadet etsın dıye yaratmıştır.İnsanı yaratmasındakı gaye ona özgur bır ırade verıp,sonra ona kaınat gıbı mukemmel bır duzenı yaratıp onu bu duzen içerısnde ımtıhana tabı tutmasıdır.Allah yarattıkları içinde hiç bir yaratığa muhtac olmadığı gibi yarattıkları varlıklar ona muhtacdır.Bizler örneğin bir sineği,karıncayı,haseratı öldururken ona soruyormuyuz senı oldurebılırmıyım dıye.İşte bız bu canlıları yaratmadımız halde onları oldurme yetkısıne sahıpken allaha benı yarattın ama sımdıde öldurdun diye sorulamayacağı gibi melekleri yarattın ınsanı neden yarattın gıbı bır soruda yuce yaratıcıya sorulamaz.

Sorunun cevabını bilene soru sorulmaz zaten:)

Sorunun cevabını arayan sorar..

Bir imtihanda soruların cevabını sen biliyorsun diye öğretmene kağıdı teslim etmezsin..Teslim ette gör..

Akıldan ve sorgulamadan yoksun aldatıcı bir teslimiyette yazıyorsun malesef... Sorunların cevabını öğretmen bilir diyen öğrenciden farkın olmayacak..Cevap aramaya dur cevap arayanlarıda abuk sabuk söylemlerinle güldürme..

Selam ile..

Link to post
Sitelerde Paylaş

(Sure mi ayet mi ne deniyor bilmiyorum, cok ta onemli degil)

Soyle bir sey demis Islam Tanrisi:

33/AHZÂB-72: Muhakkak ki Biz, emaneti göklere, arza ve daglara arz ettik (sunduk, teklif ettik). Onu yüklenmekten çekindiler ve ondan korktular. Ve insan onu yüklendi. Çünkü o (nefs), çok zalimdir, çok cahildir.

---------

Aslında çok can alıcı nokta şu ki, Tanrı yeryüzüne bir velayet sistemi getirmek istiyor.Sorumluluğu birilerine yüklemek istiyor.Dağların göklerin kabul etmediği sorumluluğu insan kabul edince de " insan çok zalimdir,çok cahildir" diye de kafa buluyor.İnsanoğlunu aşağılıyor.

İnsan çok merttir,cüretkardır demesi gerekmiyor mu?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Vermiş olduğum cevaplar gayet açık anlaşılır ve nettir.Ama yinede tatmın olmamışsınızki aynı soruları farklı tabırde sorup tekrar edıyorsunuz.Anlamamakta ısrar ettığınız için olsa gerek.Yada anlamak istememek gibi bir durum var ortada.Veyahutta anlatılanı anlayamama zekasıda olabılır.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Vermiş olduğum cevaplar gayet açık anlaşılır ve nettir.Ama yinede tatmın olmamışsınızki aynı soruları farklı tabırde sorup tekrar edıyorsunuz.Anlamamakta ısrar ettığınız için olsa gerek.Yada anlamak istememek gibi bir durum var ortada.Veyahutta anlatılanı anlayamama zekasıda olabılır.

yahu bunun neresini anlayamayacağız.

Tanrı tutmuş bir görev vermiş dağa taşa .. Kabul etmemiş. İnsan zıplamış " bana ver görevi kabul ediyorum "demiş.

Tanrı da bunun üstüne belki de sırıtarak " salağa bak... pek cahil olmalı ki kabul etti, başını belaya soktu" demeye getirmiş işte...Var mı bunun anlaşılmayacak yeri?

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...