Jump to content
kolonya

hızlı yürümek mi koşmak mı

Recommended Posts

yardım lütfen..

""""""Kilo vermek için soruyorsan koşmaktır ve kalp sorunları yoksa yaşı da yoktur. Şöyle izah edeyim enerjiyi yağlardan sağlayabilmen için yağ yakıcı enzimleri salgılaman gerekir. Bunun için de minimum 25dk boyunca kalp ritminin ortalama bir insan için 125ccnin üzerine çıkması gerekir bu hızla beraber 12. dk dan itibaren yağ yakıcı enzimleri salgılarsın 125cc lik hıza da koşarak çıkarsın yine ortalama bir insan için koşu bandında 8km lik hızda koşmak bu tempoyu yakalamaya yeterli. Yürüyerek bu tempoyu yakalayamayacağından koşmalısın. """""

şeklinde bir alıntı buldum... doğru mudur?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Herkes koşamaz...

Ama herkes yürüyebilir.

Siz günde yarım saat yürümekten şaşmayın...

Her yaş için uygun bir egzersiz olup, yeterlidir.

Tabii koşmanızda bir sakınca yoksa ve koşabiliyorsanız, elbette koşarak daha çok kalori harcarsınız.

Yine de koşmanın yürümeden daha sağlıklı olduğu görüşü doğru değildir.

Çünkü koşarken beliniz, eklem, bağ ve kaslarınızı strese maruz bırakıyor ve onları daha çok yıpratıyorsunuz.

Koşanların onlarla ilgili bazı sorunları olur ki onlar yürüyenlerde ender görülürler.

Yarım saat yetmiyorsa, daha fazla yürümeye çalışın..

En iyisi günde 10 bin adım atacak kadar aktif olun..

Bu adımları koşarak değil, yürüyerek atın..

Genç ve sağlıklı olanlar için jogging tavsiye edilir. Yani hızlı yürüme ile yavaş koşma arasında bir harekettir.

Koşmayı kimseye tavsiye etmem..

Çünkü çoğunluk için tümüyle gereksiz bir egzersizdir..

Tabii yine bu da kişisel bir seçenek..

Bazıları için koşmak çok uygun ve yararlı olabilir..

Ama onların sayısının fazla olmadığını biliyoruz.

70 yaşından büyük olan bazılarının maraton koştuğunu bile gördüm. Ve bitirdiklerini..

Yürümek ve en fazla jogging stili koşmak yeterli ve sağlık için en yararlı olanıdır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kilo vermeye hiç değinmemişim..

Koşarak kilo vermek istiyorsanız, ki elbette mümkündür ve koşabiliyorsanız etkilidir, yine de kalorinizi kesmek zorundasınız.

Yalnız koşmakla yeterince kilo veremezsiniz..

Koşmak, bazıları için iyi bir egzersiz türü olsa da, iyi bir zayıflama rejimi değildir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
yardım lütfen..

""""""Kilo vermek için soruyorsan koşmaktır ve kalp sorunları yoksa yaşı da yoktur. Şöyle izah edeyim enerjiyi yağlardan sağlayabilmen için yağ yakıcı enzimleri salgılaman gerekir. Bunun için de minimum 25dk boyunca kalp ritminin ortalama bir insan için 125ccnin üzerine çıkması gerekir bu hızla beraber 12. dk dan itibaren yağ yakıcı enzimleri salgılarsın 125cc lik hıza da koşarak çıkarsın yine ortalama bir insan için koşu bandında 8km lik hızda koşmak bu tempoyu yakalamaya yeterli. Yürüyerek bu tempoyu yakalayamayacağından koşmalısın. """""

şeklinde bir alıntı buldum... doğru mudur?

BİRİNCİ BÖLÜM

Zayıflayabilmek için (alınan kalori- harcanan kalori) dengesinin negatif olması gerekir. Yani aldığınızdan daha fazla kalori yakmalısınız.

Koşarak ve yürüyerek yakabileceğiniz kalori değerlerini birim zamana göre çeşitli kaynaklardan bulabilirsiniz. Egzersiz türünden bağımsız bazı sorunlar vardır. Bunları bilirseniz bazı şeylerin ne yapsanız da olmayacağını daha kolay anlayabilirsiniz:

İştah ve yağ kitlesi hakkında bazı bilinenler (çeşitli kaynaklardan özet):

1- Vücuttaki yağ hücrelerinin sayısı zayıflama ve şişmanlama durumunda değişmemekte

2- Kilo alma durumunda yağ hücrelerinin depoladığı yağ artmakta, zayıflama sırasında yağ azalmakta; fakat bu hücreler bir kere şişirilmiş balon gibi ilk şekline dönemez- sanki pörsüyerek söner.

3- Şişmanlar kilo verseler de eski kilolarına çok hızlı dönerler.

4- Yağ dokusu içinde LEPTİN denen bir hormon üretilir. Leptin iştah azaltır, fakat şişmanlarda leptin düzeyi yüksektir. Bu ters ilişki şu şekilde yorumlanır: şişmanlarda leptin direnci vardır (etkili olmamaktadır). Benzer şekilde insülin direnci de gelişir. İnsülin acıkmayı arttırır.

5- Ghrelin isimli başlıca mideden salgılanan bir hormon keşfedilmiştir: Hayvan deneylerinde iştahı arttırdığı, yağ depolarının yakılmasını engellediği görülmüştür.

6- Çocukluğundan itibaren akranlarına göre tombiş olan çocuklar, erişkin dönemlerinde de kilolu hallerini (sıklıkla) korurlar. Özellikle ergenliğin hemen öncesinde alınmaya başlayan aşırı kalori yağlanmaya yol açar. Ergenlikte artan büyüme ve buna paralel artan iştah ile birlikte obezite oldukça sıktır.

7- Obezite ailesel özellikler göstermekte: Birincisi genetik yapı, diğeri ailenin sofra kültürü obeziteye yol açmakta. En basiti; bazı ailelerde bol kalorili 2-3 kap yemek alışkanlığı, bol kepçe öğün alışkanlığı...

(devamı gelecek)

tarihinde KKoH tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İKİNCİ BÖLÜM

Yemek yeme alışkanlığı:

Küçük lokma ve yavaş yemek yeme: Acıkıldığında, ilk 20 dakika sonrasında iştah azalması gerçekleşir. Yavaş yenen bir öğünde 20 dakika sonrasında iştah azacalacağından kalori alımı da azalır. Yemeğe tadlandırılmamış (yağı, tuzu, limonu olmayan) marul, salatalık gibi kalorisiz besinlerle başlayabilirsiniz. Sonraki 10 dakika yemeğinizi yavaş yiyebilirsiniz.

Zayıflamak için egzersiz:

Zapping yaparken izlediğim TV programında tüm diyetisyenlerden farklı bir şey anlatan biri vardı. Daha sonra verdiği bazı temel bilgileri kontrol ettim, doğru olduğunu gördüğümden size de iletiyorum:

Koşma ve yürüme farkları:

Koşma fazla kalori harcanmasına yol açsa bile, yorulma nedeni ile uzun süreli koşmak olanaklı değildir. Koşma sonrasında acıkma hissi çok belirgin olup kişilerin daha çok yedikleri belirtilmekte! Ayrıca kondisyonsuz kişilerde yağ yerine şekerler öncelikle yakılmakta çok belirgin acıkma görülmekte.

Yürümek daha uzun süreli yapılabilir egzersiz. Yürüyüş sonrası acıkma daha az belirgin!!!

1 saat koşarak 180-200 kalori harcadınız. Egzersiz sonrası acıkıp kaşarlı sandöviç yediniz= en iyi olasılıkla 250 kalori alırsınız.

İnsan oturduğu yerden kalori harcayabilir: Harcanan kalori kas kitlesi ile orantılıdır. Kas kitlenizi geliştirmelisiniz. Kol, bacak ve karın kaslarının kitlesi artınca, en küçük aktivite sırasında bile harcanan kalori artmaktadır. TV seyrederken bile kalori yakılabilir. Kas kitlesinin arttırılması sırasında yapılan egzersiz de kalori harcanmasına neden olur.

Risk: Aşırı statik egzersizlerde (kas geliştirme egzersizleri abartılırsa, aşırı kas kitlelilerde) hipertansiyon riski vardır.

Sonuç: Artan kas kitlesi ile istirahatte şekerler yerine yağların yakılması daha fazla olduğu belirtilmektedir.

tarihinde KKoH tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim ilginc ve cok sert bir zayiflama teknigim var.

Aciktiginizda kesinlikle yemek yemeyin, istah kacirici seyler ile yetinin, seker, sigara, kahve vb. Insan oyle bir duruma gelirki vucutta karincalanma, hafif sogukluk gibi sinyaller olusur, ise bu anda normalde yediginiz yemegin yarisini yiyin, daha azinida yiyeblirseniz daha iyi .

Yuruyun yada kosun sorun degil ama muhakkak terleyin, ne yaparsaniz yapin ama terleyin.

Diger normal zamanlarda ise kendi kendinize karin kaslariniza jimnastik yaptirin, mesela gerneserek. Is yerinizde biraz daha stresli calisin ama aliskanlik yapmayin.

Ben bunlari yapiyorum ve bir ayda dort kilo veriyorum. Muthis birsey. dunyaya yemek icin degil yasamak icin mucadele vermek icin geldiginizi asla unutmayin.

Haci abi ne dersin benim zayiflama teknigime? Sanirim Prof Öz de bunlari tavsiye ediyormus.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Benim ilginc ve cok sert bir zayiflama teknigim var.

Aciktiginizda kesinlikle yemek yemeyin, istah kacirici seyler ile yetinin, seker, sigara, kahve vb. Insan oyle bir duruma gelirki vucutta karincalanma, hafif sogukluk gibi sinyaller olusur, ise bu anda normalde yediginiz yemegin yarisini yiyin, daha azinida yiyeblirseniz daha iyi .

Yuruyun yada kosun sorun degil ama muhakkak terleyin, ne yaparsaniz yapin ama terleyin.

Diger normal zamanlarda ise kendi kendinize karin kaslariniza jimnastik yaptirin, mesela gerneserek. Is yerinizde biraz daha stresli calisin ama aliskanlik yapmayin.

Ben bunlari yapiyorum ve bir ayda dort kilo veriyorum. Muthis birsey. dunyaya yemek icin degil yasamak icin mucadele vermek icin geldiginizi asla unutmayin.

Haci abi ne dersin benim zayiflama teknigime? Sanirim Prof Öz de bunlari tavsiye ediyormus.

Böyle bir rejimle elbette kilo kaybedersiniz.

Ama bu tür rejimleri idame ettirmek mümkün olmadığı için kaybettiğiniz kilolar hemen geri gelecektir.

Kendinize eziyet etmeden rejim yapmalısınız.

Bu çok önemli..

Yukardaki rejimin bazı öğeleri bence çok yanlış....

Asla tavsiye etmiyorum. Dr. Öz'ün de tavsiye edeceğini sanmıyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Haci abinin dedigi gibi, en ideali yürümek. Tempolu (walking) yürümek yani hizli adimlarla ama dogru ayakkabi ile. Yere bastiginizda, sert bir basis olmasi kemiklerinize, eklemlerinize ve ayaklarinizdaki damarlariniza zarar verir. Ayrica spor yaparken en dikkat edilmesi gereken sey, nefes nefese kalmayacak sekilde olmasidir. Zamanla, kosarken bile nefes nefese kalmayacaksinizdir. Bu, kalbiniz icinde önemlidir.

Son iki ayda, yemeklerimden hic kesinti yapmadan ve aynen yagli yemeye devam ederek, sadece her yere bisikletle giderek 6 kilo verdim. Bu arada, en önemli diyet, beyaz ekmek ve sekerden, mümkün oldugunca uzak durun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İki günde bir jogging şeklinde yarım saat yürümeye çalışıyorum. Sabahları aç karna yudum yudum yarım ya da bir bardak su içerek çıktığım halde sağ tarafta kaburganın 3 parmak altı birkaç dakika içinde ağırmaya başlıyor. Mide de değil heralde. Ağıran yer neresi olabilir?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İki günde bir jogging şeklinde yarım saat yürümeye çalışıyorum. Sabahları aç karna yudum yudum yarım ya da bir bardak su içerek çıktığım halde sağ tarafta kaburganın 3 parmak altı birkaç dakika içinde ağırmaya başlıyor. Mide de değil heralde. Ağıran yer neresi olabilir?

Safra kesesi olabilir. Böbrek olabilir. Bağırsakla ilgili de olabilir.

Safra taşı ve kolesistit varsa bele de vurur.

Böbrek taşı varsa hareketten dolayı yerinde oynadığı için ağrıya neden olabilir. Koştuktan sonra idrarda kan görülebilir.

Bir doktora görünseniz iyi edersiniz.

Bu tür jimnastiklere başlamadan önce bir doktora görünmek yararlıdır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
On 03.07.2008 at 21:29, kolonya yazdı:

yardım lütfen..

""""""Kilo vermek için soruyorsan koşmaktır ve kalp sorunları yoksa yaşı da yoktur. Şöyle izah edeyim enerjiyi yağlardan sağlayabilmen için yağ yakıcı enzimleri salgılaman gerekir. Bunun için de minimum 25dk boyunca kalp ritminin ortalama bir insan için 125ccnin üzerine çıkması gerekir bu hızla beraber 12. dk dan itibaren yağ yakıcı enzimleri salgılarsın 125cc lik hıza da koşarak çıkarsın yine ortalama bir insan için koşu bandında 8km lik hızda koşmak bu tempoyu yakalamaya yeterli. Yürüyerek bu tempoyu yakalayamayacağından koşmalısın. """""

şeklinde bir alıntı buldum... doğru mudur?

Merdiven çık yada koşu bandında eğimi 30 derece yaparak yürü.

Düz yolda koşmak yürümek ile fazla enerji harcanmaz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bir şeyler biraz yanlış anlaşılıyor gibime geliyor.

 

100 kg'luk biri, boy da 165 cm ise, yürümekle baya kilo verecektir. Tabi, diyet falan işlerini iyi takip ettiğini farzediyoruz. Peki bu "baya" nın ölçüsü nedir? Tahminen haftada 100 - 200 gr gibi ilave bir kilo verecektir. Tamam, bu kilo kaybı çok makul değildir. Uğraşmaya değmez falan ama, kilo vermedir gene her tahlilde. Velakin, yürüyüşün vereceği çeşitli faydalar, onun kilo verme sürecine daha baya bir katkı sağlayabilir. Metabolizma hızlanır falan. Olur mu, kesin mi, bazen olur. 

 

Şimdi bu eleman, eğer nabzını bahsedildiği şekilde 120 ve üstüne çıkararak koşarsa ne olur? Teknik olarak, bu şekilde bir saat kadar koşarsanız, başka şeyler olur ve ciddi bir "yağ" yakma olayı gerçekleşir. Peki bu neden iyidir, kötüdür. Şöyle, vücudun açlık durumunda, en kolay kaynaktan kalori sağlama huyu vardır. Bu da yağlar dururken kasları yemenize yol açar. 

 

Şimdi bu durum, işi biraz çetrefilleştirir. Siz, o kiloyla, öyle koşacak kasa, metabolizmaya sahip olsaydınız, zaten tahminen o kiloda olmayacaktınız. Yani, sizin zaten öyle koşmanıza pek imkan yok. Koşmaya çıkarsanız da, yağ değil tahminen kaslarınızı yakarsınız. O yüzden, yürüyüş sizin için daha doğru seçim olabilir.

 

Velakin, siz 165 cm ama sadece 68 kilosunuz. Şu 5 kg'yu versem, ne iyi olur, böyle pis bir göbüş çıkmaz diyorsunuz. O zaman sizi yürüyüş kurtarmaz büyük ihtimalle. Bahsedildiği gibi, en az bir saat kadar, 120 üstü nabızla koşmanız lazım ki, o aralara girmiş yağcıkları yakmaya vücudu ikna edebilmiş olasınız. 

 

Bunlar, olayın anlaşılması için örnek durumlar. Sizin, kalp sağlığınız, kan değerleriniz, diyetiniz, yaşınız, çeşitli genetik halleriniz, mineral, vitamin eksikliğiniz, hayat tarzını vs. vs. ye bağlı olarak, en uygun yöntem değişik olabilir. Burada süper harika zayıflama sistemi değil, 120 nabızla koşmanın ne yapıp yapmayacağını değerlendiriyoruz aslen. 

 

Benim tavsiyem. Günde bir saat, 120 nabızla koşun. Bu laf çok sakat. Temel olarak, daha doğrusu şu: 208 – [0.7 x yaş] formülü bulacağınız değere yakın, ama bu değeri aşmayacak şekilde koşun. Mesela, 50 yaşında iseniz: 208 - (0.7 x 50) = 208 - 35 = 173. Yani nabız 173'ü aşmamalı. Peki kaç gibi olmalı?

 

Önce, sabah kalkınca nabzınıza bakın. Kaç çıktı, 95 mi, atıyorum. O tepe değerden, bulduğunuz bu değeri çıkarın. 173 - 95 = 78. Şimdi, bunun %70 - %80'i makul bir değerdir, onu hesaplayıp, sabah dinlenmiş halde olan nabzınıza ekleyin. 

 

En fazla nabız: 173

Dinlenmişken nabız: 95

Fark = 78

Farkın %70'i (Fark x 0.7) = 55

Farkın %80'i (Fark x 0.8) = 62

 

Koşmanız gereken nabız aralığı = Dinlenmiş_Nabız + Fark_Sonucu

 

Buna göre: 

Koşmanız gereken en az nabız = 95 + 55 = 150

Koşmanız gereken en çok nabız = 95 + 62 = 157

 

Şimdi, bu hesap, baya sağlam, hareketli falan birine göre. Ama siz kilolusunuz, yan gelip yattınız, göbekli lahana gibisiniz. Bu değerler sizi tahminen perişan eder, kalp krizi bile geçirtir. Sizin için, öncelikle, Şu bulduğunuz en fazla nabzın %75'ini geçmemeye çalışın. Yani, bulduğumuz 173 değeri yerine 173 x 0.75 = 130 çıkar. Sizin en fazla çıkmanız beklenen nabız bu. Bunun altında kalmalısınız. Hesabımız 50 yaşında biri ve sabah uyanınca nabzı 95 bu durumda...

 

EnFazlaNabız = (208 - (0.52 x YAŞ)) x 0.75  = (208 - (0.52 x 50)) x 0.75  = 130

DinlenikNabız = 95

Fark  = EnFazlaNabız - DinlenikNabız = 130 - 95 = 35

EnAzNabız    = DinlenikNabız + Fark x 0.7 = 95 + 25 = 120

EnÇokNabız = DinlenikNabız + Fark x 0.8 = 95 + 28 = 123

 

Sizin koşarken, nabzınızın olması gereken aralık bu. Ama bu aralığa öyle paldır küldür çıkmaya çalışmamalısınız. Başlarda, ilk günlerde, en az nabız limitine ulaşmamaya, 5- 10 nabız daha aşağıda kalmaya bakın. Bir süre sonra, o nabze çıkmanın sizi üzmediğini hissedince bu değerlere çıkarsınız. 

 

Şimdi, işte böyle bakkal hesabı da olsa, makul bir hesapla bulduğunuz nabza uygun şekilde, günde bir saat koşun. Koştunuz koştunuz, 20 dk sonra tıkıyor mu, zorlamayın, yürüyün. Ama bir saat yürüyün. Deli miyim ben, koş koş nereye kadar, hem nasırım var, ayakkabım vuruyor nassı koşayım diyenlerdensiniz, bir saat yürüyün. Ama en azından sallanmayın, baya yürüyün, sigara veya ekmek almaya gider gibi mesela. Onu da yapamıyorsanız, en az on bin adım yürüyün her gün. Bu da hızınıza göre, yarım saat falan tutar. Telefonunuz kaç adım attığınızı sayar, biraz bakının uygulamalarına, candy crush sagadan başka uygulamaları var o meretlerin.

 

Bunlar ideal diyelim. Şunu unutmayın, zayıflamak istiyorsanız, haliniz sporun ötesindedir muhtemelen. Yani, ciddi bir diyet olmadan olmaz. ama diyetle tek başına verilecek kilo, hemen alınacak kilodur, muhakka spor, yürüyüş falan yapmanız elzemdir. Fit olayım diyorsanız, diyet nispeten toleranslıdır ama spor olmazsa olmadır, böyle, günde en az bir saat koşu, ilaveten bir şeyler, bir şeyler. Yok, kas yapacam diyorsanız, o zaman ciddi, tercihan aletli antrenman ve uygun sağlam bir diyet, bu kez bol kalorili olandan. 

 

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Düztabansanız boku yediniz  ( :

 

İp atlamayı öğrenin ya da bisiklet sürün. İp atlamak biraz hiit'e giriyor olabilir çok uzun süre yapmayın 🤨

 

Kronometreyle adımlarımı sayıyordum 200 adımı 90 saniyede atıyorum ortalama. 10 bin adım atmak 75 dk sürer. Bir günde 1440 olduğuna göre ömrün %5'ini yürüyüşte geçiricez demek.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Askerde 30 cm yüksekliğindeki tabureye 300 defa inip çıkarttılar.
Nabzı  dakikada 120 üstünde olanlara koşmayı yasaklamışlardı.

Diğer sporları yapabiliyorduk.
Benim nabzım 180 üstü çıkmıştı doktor sayamamıştı. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
On 17.08.2019 at 02:10, Kenopsia said:

Düztabansanız boku yediniz  ( :

 

İp atlamayı öğrenin ya da bisiklet sürün. İp atlamak biraz hiit'e giriyor olabilir çok uzun süre yapmayın 🤨

 

Kronometreyle adımlarımı sayıyordum 200 adımı 90 saniyede atıyorum ortalama. 10 bin adım atmak 75 dk sürer. Bir günde 1440 olduğuna göre ömrün %5'ini yürüyüşte geçiricez demek.

 

10 bin adımı, toplayıp bir defada atıp gitmen gerekmiyor. Gün içi düşün, helaya gittiğin geldiğin adımlarda dahil. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tartışmaya katıl

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Misafir
Bu konuyu yanıtla

×   Yapıştırdığınız içerik biçimlendirme içeriyor.   Biçimlendirmeyi Temizle

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Yükleniyor ...

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...