iLLeGaLTM 0 Oluşturuldu: Temmuz 10, 2008 Raporla Share Oluşturuldu: Temmuz 10, 2008 Ateist arkadaşlara bir soru... İslam der ki bu kainatı yaratacak bu eşsiz ve hasas düzeni kuracak ancak sonsuz ilim hikmet kudret sahibi bir yaratıcı olabilir. farzedin ki islamın bu söylemi doğru. Kainattaki hayvan ve bitkilere rolleri rızıkları levazımatları bakımından çok adil davranılmış bunun neticesinde bizler müslümanlar kainatı yaratan sonsuz ilim kudret ve hikmet sahibi yaratıcının adl olduğunu karar veriyoruz. Kainattaki adalete örn olarak.En zayıf hayvanın en kolay rızık yemesi gibi.Örnk meyve kurtları.Rızkın içinde yaratılıyorlar ve hiç zorluk çekmeden ulaşabiliyorlar.Hem rızkını bulabilmek için her hayvan gerek duyduğu organlar sahip... Tabi arkadaşlar bu yukarıda söylediğim sonsuz kudret sahibi yaratıcıyı varsayımsal olarak kabul ederseniz geçerli. Varsayımsal olarak kabul etmelerimize devam edelim. Şimdi gelelim insana.Yaratıp dünyaya gönderdii insan birbirini öldürüyor haklarını yiyor.Birçok zulumlerde bulunuyor.. Peki hakiki adalet sahibi bu yaratıcı insan arasında adaletle hükmetmeye kalksa bir ceza ve bir mükafat yeri olması gerekmezmi? zalim cezasını mazlum sabretmesinin mükafatını almassa bu yaratıcının adaletine ters düşmezmi yorumlarınızı bekliyorum saygılar.... Link to post Sitelerde Paylaş
exnihilo 0 Temmuz 10, 2008 gönderildi Raporla Share Temmuz 10, 2008 gönderildi ceza veya mukafat ancak bir sonraki yaşamlarda karşımıza gelebilir tanrının olması gerekmez Link to post Sitelerde Paylaş
iLLeGaLTM 0 Temmuz 10, 2008 gönderildi Yazar Raporla Share Temmuz 10, 2008 gönderildi (düzenlendi) ceza veya mukafat ancak bir sonraki yaşamlarda karşımıza gelebilir tanrının olması gerekmez Ceza ve mükafatı bu görüşünüze göre kim verecek Temmuz 10, 2008 tarihinde iLLeGaLTM tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
haci 0 Temmuz 10, 2008 gönderildi Raporla Share Temmuz 10, 2008 gönderildi Doğada ceza ve mükafat yoktur. Bu kavramlar bir yaratıcıya inananların aklında vardır. Doğada adalet de yoktur, ahlak da.. Daha doğrusu doğa adalet ve ahlak kavramları ile ilgilenmez. Bu kavramlar ancak bir yaratıcının varlığı söz konusu olunca geçerli olmaya başlamaktadırlar. Yani bir yaratıcının varlığı aslında bu kavramların da varlığı için gereklidir. Bu kavramlar doğada olmadıklarına göre, bir yaratıcını varlığı da söz konusu değildir. Allah yoktur.. Çünkü O'na gereksinim yoktur.. HACI Link to post Sitelerde Paylaş
iLLeGaLTM 0 Temmuz 10, 2008 gönderildi Yazar Raporla Share Temmuz 10, 2008 gönderildi Doğada ceza ve mükafat yoktur. Bu kavramlar bir yaratıcıya inananların aklında vardır. Doğada adalet de yoktur, ahlak da.. Daha doğrusu doğa adalet ve ahlak kavramları ile ilgilenmez. Bu kavramlar ancak bir yaratıcının varlığı söz konusu olunca geçerli olmaya başlamaktadırlar. Yani bir yaratıcının varlığı aslında bu kavramların da varlığı için gereklidir. Bu kavramlar doğada olmadıklarına göre, bir yaratıcını varlığı da söz konusu değildir. Allah yoktur.. Çünkü O'na gereksinim yoktur.. HACI Konu allahın varlığı noktasına gelsin istemiyorum.Sorum allahın varlığını varsayımsal olarak kabul ettiğimizde cennet ve cehennemin gerekliliği..Gereklimi gereksizmi Link to post Sitelerde Paylaş
ilknur 0 Temmuz 10, 2008 gönderildi Raporla Share Temmuz 10, 2008 gönderildi Gercekten yaratici olmus olsa , adaletsizligin olabilecegine inaniyorsan , zaaten Tanriya aciz demekle yine bastan kural hatasi yaptin , o olsa mükemmeliyet olur ne ceza nede ödül sistemine gerek duyar , cünkü aci olmaz , zulüm olmaz .... diye uzar gider Link to post Sitelerde Paylaş
haci 0 Temmuz 10, 2008 gönderildi Raporla Share Temmuz 10, 2008 gönderildi Konu allahın varlığı noktasına gelsin istemiyorum.Sorum allahın varlığını varsayımsal olarak kabul ettiğimizde cennet ve cehennemin gerekliliği..Gereklimi gereksizmi Kuramsal olarak Allah'ın varlığını kabul edelim... Kendi koyduğu kurallara uymayanları cezalandırma hakkı da olsun... Ama neden cennet ve cehennem! Kullarının en ufak bir hakkı olmadan, kendi isteği ile yarattığı kullarını sert cezalarla cezalandırması ve aşırı ödüllerle mükafatlandırması sapkınlık değil mi? Kur'an'a göre Allah isteseydi her insanı mükemmel bir insan olarak yaratabilirdi. Ama bazılarını cehenneme odun olarak yaratıyor.. Bu nasıl bir yaratıcı? Ben O'na sapık diyorum.. Siz ise O'na tapıyorsunuz.. Aramızdaki fark işte budur. HACI Link to post Sitelerde Paylaş
hardcodeprogram 0 Temmuz 10, 2008 gönderildi Raporla Share Temmuz 10, 2008 gönderildi zalim cezasını mazlum sabretmesinin mükafatını almassa bu yaratıcının adaletine ters düşmezmi yorumlarınızı bekliyorum saygılar.... kesinlikle adaletli bir yaratıcı için ters düşer. Bu kadar büyük bir sistemi kurupta sonunda çöpe atacak değildir mutlaka bir amacı vardır. Link to post Sitelerde Paylaş
iLLeGaLTM 0 Temmuz 10, 2008 gönderildi Yazar Raporla Share Temmuz 10, 2008 gönderildi Kuramsal olarak Allah'ın varlığını kabul edelim... Kendi koyduğu kurallara uymayanları cezalandırma hakkı da olsun... Ama neden cennet ve cehennem! Kullarının en ufak bir hakkı olmadan, kendi isteği ile yarattığı kullarını sert cezalarla cezalandırması ve aşırı ödüllerle mükafatlandırması sapkınlık değil mi? Kur'an'a göre Allah isteseydi her insanı mükemmel bir insan olarak yaratabilirdi. Ama bazılarını cehenneme odun olarak yaratıyor.. Bu nasıl bir yaratıcı? Ben O'na sapık diyorum.. Siz ise O'na tapıyorsunuz.. Aramızdaki fark işte budur. Anlatımımda dinde yoktu sadece kainatta bakarak yaratıcının adaletli olduğunu ve insan arasında adaletle hükmetmesi için cennet ve cehennem yani mikafat ve ceza olması gerektiğini anlatmaya çalıştım. Madem adaletli o halde yarattıkları arasında adaletle hükmetmeye kalksa kötüye ceza iyiye mükafat vermesi gerekmezmi? HACI Link to post Sitelerde Paylaş
iLLeGaLTM 0 Temmuz 10, 2008 gönderildi Yazar Raporla Share Temmuz 10, 2008 gönderildi kesinlikle adaletli bir yaratıcı için ters düşer. Bu kadar büyük bir sistemi kurupta sonunda çöpe atacak değildir mutlaka bir amacı vardır. Dürüst cevabınız için sizi tebrik ediyorum arkadaşım teşekkürler böyle düşündüğünüze sevindim Link to post Sitelerde Paylaş
sangre 0 Temmuz 10, 2008 gönderildi Raporla Share Temmuz 10, 2008 gönderildi İşkence etmek(!) .. Ceza vermek olarak nitelendirilebilir mi?? Link to post Sitelerde Paylaş
iLLeGaLTM 0 Temmuz 10, 2008 gönderildi Yazar Raporla Share Temmuz 10, 2008 gönderildi İşkence etmek(!) .. Ceza vermek olarak nitelendirilebilir mi?? Sizin ceza anlayışınız işkence ise diyecek birşeyim yok o halde ceza yı sorgulamak lazım.Malum günümüz devletleri bile cezai işlem uguluyor bir nevi işkence size göre.Ama hak edene ceza vermek adaletin gereği olsa gerek Link to post Sitelerde Paylaş
iLLeGaLTM 0 Temmuz 10, 2008 gönderildi Yazar Raporla Share Temmuz 10, 2008 gönderildi İşkence etmek(!) .. Ceza vermek olarak nitelendirilebilir mi?? İSlamda ki cehennem tasvirlerinden bahsetmiyorum ben ceza ve mükafat cennet ve cehennem söz konumuz. İSlamda ki cehennem azabının şiddetinin ayarı ile ilgili başka bir başlık yapabiliriz ilerde. Ceza ve mükafat olmalımıdır yani adaletin gereği sizce nedir Link to post Sitelerde Paylaş
sangre 0 Temmuz 10, 2008 gönderildi Raporla Share Temmuz 10, 2008 gönderildi (düzenlendi) İSlamda ki cehennem tasvirlerinden bahsetmiyorum ben ceza ve mükafat cennet ve cehennem söz konumuz. İSlamda ki cehennem azabının şiddetinin ayarı ile ilgili başka bir başlık yapabiliriz ilerde. Ceza ve mükafat olmalımıdır yani adaletin gereği sizce nedir Adalet, yaşadığımız ortamda benim ahlak anlayışıma göre gereklidir.. Ama doğada ne adalet ne de ahlak vardır .. Ama adalet, caydırıcı olmak amacıyla gereklidir .. Yani bir bebeğe tecavüz eden bir insanı mahküm etmek, o insandan sonra gelebilecek diğer sapık kişiliklerin ortaya çıkmaması için gereklidir .. Yoksa, bu tecavüzcü cehennemde cayır cayır yanmış hiçbir önemi yok .. Önemli olan, bu suçun önüne geçebilmek .. Eğer bahsettiğimiz adalet, bu suçun önüne geçemiyorsa, gereksizdir.. Diğer türlüsü adalet değil, intikam olur.. Adalet, ''vay babam sen bana şunu yaptın, elbet cezasını göreceksin'' değildir .. Umarım anlatabilmişimdir.. Temmuz 10, 2008 tarihinde sangre tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
iLLeGaLTM 0 Temmuz 10, 2008 gönderildi Yazar Raporla Share Temmuz 10, 2008 gönderildi Adalet, yaşadığımız ortamda benim ahlak anlayışıma göre gereklidir.. Ama doğada ne adalet ne de ahlak vardır .. Ama adalet, caydırıcı olmak amacıyla gereklidir .. Yani bir bebeğe tecavüz eden bir insanı mahküm etmek, o insandan sonra gelebilecek diğer sapık kişiliklerin ortaya çıkmaması için gereklidir .. Yoksa, bu tecavüzcü cehennemde cayır cayır yanmış hiçbir önemi yok .. Önemli olan, bu suçun önüne geçebilmek .. Eğer bahsettiğimiz adalet, bu suçun önüne geçemiyorsa, gereksizdir.. Diğer türlüsü adalet değil, intikam olur.. Adalet, ''vay babam sen bana şunu yaptın, elbet cezasını göreceksin'' değildir .. Umarım anlatabilmişimdir.. Elbette çok güzel anlattınız.Bahsettiğiniz adalet dünyada insanlar arasında bulunması gereken adalet sistemini tarif ediyor. adalet elbette caydırmalı.Ama beşeri sistemler tam adaleti sağlayamıyorsa tam adaleti salayan bir yaratıcı adaletli davranıp intikam almalıdır.Bu dahi adaletlidir.Veya dünyada iken adaleti bir şekilde sağlamalı.Örneğin kurallar yeni bir adalet sistemi...Neyse bu konunun dışında. Doğada adalet yok diyorsunuz ben bu söze katılmıyorum.Başta verdiğim örnekle yaratıcı her canlıya gerekli levazımatı sağlamış.Kör olan hayvana dehşetli bir kulak takmış görmenin yerini tutsun diye.zayıf hayvanın yemeğine ulaşmasını son derece kolay kılmış örnek olarak meyve kurtları vermiştim. Neyse eğer adaletli bir yaratıcıyı varsayımsal olarak kabul etsek cennet ve cehennem gereklidir.Cennet ve cehennem yani ceza ve mükafat olmassaa bu adaletine ters düşer.Bu derece yüce bir varlığa zaten adaletsizlik kavramı yakışmaz acizlik yklemek olur...umarım bende düşüncemi anlatabildim Link to post Sitelerde Paylaş
xislam 0 Temmuz 11, 2008 gönderildi Raporla Share Temmuz 11, 2008 gönderildi Elbette çok güzel anlattınız.Bahsettiğiniz adalet dünyada insanlar arasında bulunması gereken adalet sistemini tarif ediyor. adalet elbette caydırmalı.Ama beşeri sistemler tam adaleti sağlayamıyorsa tam adaleti salayan bir yaratıcı adaletli davranıp intikam almalıdır.Bu dahi adaletlidir.Veya dünyada iken adaleti bir şekilde sağlamalı.Örneğin kurallar yeni bir adalet sistemi...Neyse bu konunun dışında. Doğada adalet yok diyorsunuz ben bu söze katılmıyorum.Başta verdiğim örnekle yaratıcı her canlıya gerekli levazımatı sağlamış.Kör olan hayvana dehşetli bir kulak takmış görmenin yerini tutsun diye.zayıf hayvanın yemeğine ulaşmasını son derece kolay kılmış örnek olarak meyve kurtları vermiştim. Neyse eğer adaletli bir yaratıcıyı varsayımsal olarak kabul etsek cennet ve cehennem gereklidir.Cennet ve cehennem yani ceza ve mükafat olmassaa bu adaletine ters düşer.Bu derece yüce bir varlığa zaten adaletsizlik kavramı yakışmaz acizlik yklemek olur...umarım bende düşüncemi anlatabildim Ya bu ne kadar garip bir konu allahın varlığını kabul edersen cennet ve cehennemin olması gerektiğini anlatmaya çalışmak komik değilmi? Allahın varlığını kabul edersen cennet ve cehennemi, cennet ve cehennemi kabul edersende allahın varlığını kabullenmiş olursun. Bunun gerekliliğine gelince: İslam tanrısı gibi bir tanrıdan söz edipte gereksinimlerden söz etmek inandığın allaha hakaret olurdu ama bu islam için geçerli değildir. Çünki islama inananlar düşünmezler. Ama beşeri sistemler tam adaleti sağlayamıyorsa tam adaleti salayan bir yaratıcı adaletli davranıp intikam almalıdır. İntikam adaletmidir? Allah kimden intikam alır hani allaha kimse birşey yapamazdı? Bu nasıl bir adaletki karşısında kainatta bir atom bile sayılmayacak üstelik kendi yarattığı istese düzeltebileceği üstelik yaratmadan önce bile nasıl bir şerefsiz yaratacağını bildiği halde o kişiyi yaratması, sonrada o yarattığı insandan bu kadar ağır işkenceler yapması adaletmidir? Senin bu mantığına göre çok güçlü birisi birisine şunu şunu yapma dediğinde o kişi buna uymasa o kişinin ona işkence yapması normal. Hatta bu çok güçlü kişi diye birisinin olduğundan habersiz olsak, sadece birisi çıksa böyle böyle çok güçlü birisi var bana itaat etmenizi istiyor yoksa size işkenceler yapacak dese bu sahtekara inanırsan işkence görmeyeceksin inanmazsan işkence göreceksin ve bunun adıda adalet olacak.. bu dübe düz aptallıktır. Birisi bir hocanın oğlu diğeri hırsızın, katilin oğlu ama bunlardan ikisininde istenilen yolda olması adaletmi oluyor? Birisi yolun hemen yanında öteki istenilen yola 1000 km uzakta ve bunun adı adalet. Eğer bir adalet olsaydı bu inandığınız allahta olsaydı bu adalet bu allahı rezil kepaze ederdi... Doğada adalet yok diyorsunuz ben bu söze katılmıyorum.Başta verdiğim örnekle yaratıcı her canlıya gerekli levazımatı sağlamış.Kör olan hayvana dehşetli bir kulak takmış görmenin yerini tutsun diye. Şimdi görme yeteneği ne işe yarıyor? Veya senin değiminle dehşetli duyma yeteneği? Sakın başka bir canlıyı yemeğe yaramasın? Bu nasıl bir düzendirki yaşamak için öldürmek zorundasın. O yarattığına dehşetli duyma yeteneği vermesi o yediği av için adaletsizlik değilmi? Yoksa bu allahın tavşana kaç tazıya tutmu diyor? Peki yarasaların görmeyen gözleri var bunları neden vermiş? zayıf hayvanın yemeğine ulaşmasını son derece kolay kılmış örnek olarak meyve kurtları vermiştim. Myve kurtlarını vermişsin ama "Örnk meyve kurtları.Rızkın içinde yaratılıyorlar" demişsin meyva kurtlarının meyvanın içinde yaratıldığını sanan birisine ne denir bilmiyorum Neyse eğer adaletli bir yaratıcıyı varsayımsal olarak kabul etsek cennet ve cehennem gereklidir.Cennet ve cehennem yani ceza ve mükafat olmassaa bu adaletine ters düşer. Yani bu mantık tam müslüman mantığı. Cenent ve cehennem islamın olmazsa olmazı allahta olmazsa olmazı birisi varsa ötekide vardır diye konu açmak müslüman mantığı değilse nedir? Bu derece yüce bir varlığa zaten adaletsizlik kavramı yakışmaz acizlik yklemek olur...umarım bende düşüncemi anlatabildim Bu kadar yüce dediğiniz varlığın olması bile adaletsizliğin belgesidir... Link to post Sitelerde Paylaş
exnihilo 0 Temmuz 11, 2008 gönderildi Raporla Share Temmuz 11, 2008 gönderildi milyonlarca sinek yanılıyor olamaz, hadi bok yiyelim diyesim geldi Link to post Sitelerde Paylaş
hardcodeprogram 0 Temmuz 11, 2008 gönderildi Raporla Share Temmuz 11, 2008 gönderildi (düzenlendi) Neyse eğer adaletli bir yaratıcıyı varsayımsal olarak kabul etsek cennet ve cehennem gereklidir.Cennet ve cehennem yani ceza ve mükafat olmassaa bu adaletine ters düşer. Yani bu mantık tam müslüman mantığı. Cenent ve cehennem islamın olmazsa olmazı allahta olmazsa olmazı birisi varsa ötekide vardır diye konu açmak müslüman mantığı değilse nedir? bu mantık bence müslüman mantıgı değildir. 1=1 gibi bir mantıkdır. İslamdan bağımsız olan devletimizin (veya diğer devletlerin) hukuk kurallarına bakarsan her suçlu oldugu ispatlanan kişi bir cezaya tabi tutulur. Arkadaşta 'adaletli bir sistemin suçlu olana ceza vermesi gerekmezmi' diye soruyor. Dinden bağımsız hukuk kurallarında da bu durum söz konusudur. Örnek : "devletin yasalarını çiğnersen cezalandırılırsın, yasalara uygun bir şekilde hareket eder örnek vatandaş olursan ödüllendirilirsin." şimdi bu örnekte devlet yasa koydugu ve buna uymayanları cezalandıracağı için adaletsizmidir? Temmuz 11, 2008 tarihinde hardcodeprogram tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
xislam 0 Temmuz 11, 2008 gönderildi Raporla Share Temmuz 11, 2008 gönderildi şimdi bu örnekte devlet yasa koydugu ve buna uymayanları cezalandıracağı için adaletsizmidir? Birtane daha müslüman mantığı. Devlet ile allah çok farkı kavramlardır. Devlet yasa koyar uymayanları cevalandırır neden çünki bu bağzı şeylerin olması için zorunludur, çünki devletin herşeye gücü yetmez... Ama allah için böylemi? Devletin elinde hırsızlığı önleyecek güç, tecavüzcüleri izin vermeyecek güç, katillere aman vermeyecek güç varsa bu gücü kullanmak yerine tecavüz edenlere işkence yapıyorsa bu durumda devlet ya salaktır yada sapıktır ama asla adil değildir. Senin verdiğin örnekten gidelim devleti örnek verdiğine göre. Bir devlet düşün elinde hertürlü kötülüğü önleyecek güç var ama bu gücü kullanmak yerine kötülüğü yapanları cezalandırıyor. Üstelik bu kötüleri yapanda devletin te kendisi. Böyle bir devlet sence nasıl bir devlettir? Ve bu devletin davranışı adilmidir? Link to post Sitelerde Paylaş
hardcodeprogram 0 Temmuz 11, 2008 gönderildi Raporla Share Temmuz 11, 2008 gönderildi (düzenlendi) Allah ın elinde kötülüğü önleyecek güç vardır evet. fakat, --biz bir imtihan sistemi kuruyoruz, kötülük yapmanızı önlemeyeceğiz(mantıkta bunu gerektiriyor zaten), ki hepinize irade verdik, içinizden iradesini kötüye kullananları elemek istiyoruz, yasalarımız da bunlar, herkese hakettigini vereceğiz-- diyorsa bu adaletlidir, çünkü insana bir irade özelliği verilmiş ve iradesini iyiye yada kötüye kullanmak onun elindedir, onu zorla kötüye itmiyor hiçbirşey. Allah sisteme her an müdahale edip kötülüğü önleyip, suçu işleyen insana cezasını verseydi, artık kimse korkudan suç işleyemeyecek, iradesini iyi yada kötüye kullanlar kimler belli olmayacaktı Ve Allah 'ın amacı olan İMTİHAN sonucuna ters düşecekti. Burda amaç önemli, dikkat edersek İMTİHAN. Amaç imtihansa her an sistemdeki kötülüğe müdahale etmesi mantıksız olacaktır bu yüzden Allah ın sisteme karışmaması gerekir. (öyledir zaten) Benim verdigim devlet örnegi birebir kıyaslama degil sadece yasalar konusunda bir örnekti. Sonuc itibari ile sistem adaletlidir. Yok kardeşim Tanrı hani merhamet edendi neden bebeğe tecavüz edilmesine izin verdi? Amaç bir imtihan olduguna göre bunu engellemesi zaten mantıksızdır. Yoksa neye dayanarak o insana hakkettigini verebilir değilmi? İşte sen bu kötülüğü yaptın izle ve gör, bu yüzden cezan bu diyebilmelidir. Burda irade sahibi olan insanın yaptıgı bir hatadan tanrıyı suçlamak bir ahmaklıktır. Temmuz 11, 2008 tarihinde hardcodeprogram tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts