Jump to content

ALLAH'IN SÖZLERİ SADECE KUR'AN'DA SANANLAR


Recommended Posts

"Ben gizli bir hazine idim bilinmek istedim.."

"Ey adem oğlu bana hiçbir şeyi ortak koşmadan yer dolu hata ile karşıma gelsen seni yer dolusu mağfiret ile karşılarım"

"Ben sizi dünyaya gönderdim ki hanginiz hanginizden üstün amel edecek göresiniz diye"

Bunlarda konuşan Allahtır.

Ama ben allahın sözlerinin sadece kuranda olduğunu söyleyen müslüman Akademisyenler tanıyorum.

Birde "sadece kuranda değil başka kaynaklardada allahın sözleri vardır" diyen ve kendilerine müslüman diyenleri.

Şimdi allahın sözleri sadece kuranda vardır diyen müslümanlaramı inanalım?

Yoksa allahın sözleri sadece kuranda değil başka kaynaklardada var diyenleremi?

Müslümanlar hadislerde uydurma hadisler olduğunu söylerler bu şekilde allahın ağzından çıkan ayetlerde uydurulmuş olabilirmi "uydurulmadı" diyebilirlermi?

Allahın 99 tane isminde "Hazine" diye bir sıfat varmı?

Bu allah gizli bir hazine ise kim gizlemiş? Kendisi kendini gizledi ise hem kendini gizleyip sonrada kendini göstermek için insanları yaratması allahın tuhaf davranışlar gösteren bir varlık olduğunu düşündürmüyormu? Çünki kendini gizlemese ortaya çıkartma ihrtiyacıda olmazdı.

Yoksa onu başkasımı gizledi?

Başkası gizlerse durum vahim. Eğer kendi kendini gizledi ise dahada vahim. Ama bu sözlere göre gizlenen birisi olduğu

anlaşılıyor.

Zariyat: 56- "Ben, cinleri ve insanları sadece bana ibadet etsinler diye yarattım" Diyen bir allah sonradan ben insanları benim bir "hazine" olduğumu bilsinler diye yarattım dermi?

Bu kudsi hadisler islamın bazı cevapsızlarını cevaplamak için uydurulmuş olabilirmi?

Bu kudsi hadisler neden kuranda yok kitap fazla kalın olması okuyanlar sıkılmasın diye olabilirmi?

Bu kudsi hadislerinde diğer hadisler gibi uyduruk olanları varmı?

Bu kudsi hadis denen yazıları toplasak kuranın benzerinide yazmış olurmuyuz?

Kuranın benzeri yazılamaz diyenler bu konuda ne düşünürler?

Özellikle müslümanlar bu konuda ne düşünüyorlar?

SAYGILAR.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 44
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

PAdon birde şu akedemisyen arkadaşların isimlerini verebilirmisin yoksa gizli tutman gerekiyormu.

Gelip şuraya kudsi hadisler yalandır iddaasını savunabilirlerse ne ala.

Bizde kudsi hadisleri veirriz hemde alimlerin bu hadis sahihtir dediği kudsi hadisleri.O kadar çok var ki

Ayet ile kudsi hadisi karıştırmayın

Kuran ayetleride allahın sözüdür kudsi hadislerde.Sadece birinde cebrail diğerinde peygamber aktarıyor hepsi bu.

Neyse yazacağım yazıyı yazdıktan sonra daha iyi müzakere ederiz saygılar

Link to post
Sitelerde Paylaş
Kuran ayetleride allahın sözüdür kudsi hadislerde.

Akademisyenlerin isimlerini istemişsin biliyorsun bizler Ateisttiz ve görüldüğü gibi cahil, cennetten huri kapmak için herşeyi yapacak manyaklar ile birlikte yaşıyoruz.

Kuran ayetleride allahın sözüdür kudsi hadislerde Buna müslümanlar ne diyorlar?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Konuşan tartışan cennet ile cehennem allahtan araya allah giriyorda ayırıyor bunları. kudsi hadisler.

Ebu Hureyre'nin (r.a.) rivayet ettiğine göre:

Allah Resulü (a.s.) şöyle buyurmuştur: "Cehennem ile Cennet münakaşa ettiler. Cehennem: Bana zalimler ve mütekebbirler girer dedi. Cennet: Bana zayıflar ve miskinler girer dedi. Aziz ve Celil Allah Cehenneme: Sen benim azabımsın. Dileyeceğim kimselere seninle azap ederim buyurdu. (Belki de: Dilediğime seninle isabet ederim demiştir). Cennete de: Sen benim rahmetimsin. Dilediğim kimselere seninle merhamet ederim. İkinizi de dolduracak vardır buyurdu."

Allahın yanında hesap tutan melekler.

Allah Resulü (a.s.) şöyle buyurmuştur: "Şanı Yüce Allah, (Meleklerine) şöyle buyurmuştur: Kulum bir kötülük yapmaya niyetlenirse, aleyhine onu hemen yazmayın. Eğer o işi yaparsa onun adına tek bir kötülük yazın. Kulum iyi bir işe niyetlenir de yapamaz ise, niyetini bir iyilik olarak yazın. Niyetini gerçekleştirir ise on iyilik yazın."

Allah neden meleklere şu şekilde yazın diyorki o aklında tutamıyormu?

Bakın allah ne kadar ileri görüşlü.

Enes b. Malik'in (r.a.) naklettiğine göre:

Allah Resulü (a.s.) şöyle buyurdu: Aziz ve Celil olan Allah şöyle buyurdu: "Hiç şüphe yok senin ümmetin, bu nedir, şunun hâli nedir? diye pek çok sorular sormaktan vazgeçmeyecekler. Hatta (sonunda): Mahlûkatı Allah yarattı, fakat Allah'ı kim yaratmıştır? diyeceklerdir." EEEEEEEE.

Herşeyi bilen allahın soruları.

Hz. Peygamber (a.s.) şöyle buyurdu: "Allah Teala'nın yeryüzünde seyahat eden bir takım fazla melekleri vardır. Bunlar zikir meclislerini araştırırlar. İçinde Allah'ın zikredildiği bir meclis bulduklarında onlarla beraber otururlar ve birbirlerini kanatları ile kuşatırlar. Ta ki onlarla sema arasındaki mesafeyi doldururlar. Cemaat dağıldığında, yükselip semaya çıktıkları zaman Aziz ve Celil olan Allah onları pek iyi bildiği halde meleklere: "Sizler nereden geldiniz?" diye sorar. Melekler: Biz yeryüzünde senin bir takım kullarının yanından geldik ki onlar seni tesbih ediyorlar, seni tekbir ediyorlar, tehlilde bulunuyorlar, sana hamd ediyorlar ve senden istiyorlar derler. Allah: Benden ne istiyorlar? buyurur. Melekler: Senden Cennetini istiyorlar derler. Allah: Onlar benim Cennetimi görmüşler mi? buyurur. Melekler: Hayır, Rabbimiz! Eğer onlar Cennetimi görmüş olsalardı nasıl olurdu? buyurur. Melekler: Senden eman dilerler, derler. Benden niçin eman diliyorlar? diye sorar. Senin Cehenneminden Ya Rabbi! diye cevap verirler. Onlar benim Cehennemimi görmüşler mi? der. Hayır, cevabını verirler. Acaba Cehennemimi görmüş olsalar ne yaparlar? der. Senin mağfiretini talep etmektedir derler. Bunun üzerine Allah: Ben onlara mağfiret eyledim. Onlara bütün istediklerini ihsan ettim ve eman istedikleri şeyden de kendilerine eman verdim buyurur. Melekler: Ya Rabbi! O zikredenlerin içinde günahı çok olan filan kimse de vardı. Sadece oradan geçiyordu da onlarla beraber oturuvermiştir derler. Allah: Ben onu da mağfiret ettim. O cemaat öyle kemal sahibi kimselerdir ki onlarla beraber oturan kimseler şaki olamaz! buyurur."

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben seviyorsam sende seveceksin oda herkez sevecek ben sevmiyorsam kimse sevmeyecek.

Kompleksli klar allah.

Ebu Hureyre'nin (r.a.) bildirdiğine göre:

Allah Resulü (a.s.) şöyle buyurmuştur: "Şüphesiz Allah bir kulu sevdiği zaman, Cebrail'i çağırır ve: Ben filanı seviyorum, sen de onu sev diye emreder. Cebrail de onu sever. Sonra Cebrail semada seslenip: Allah filan kimseyi seviyor, binaenaleyh siz de onu seviniz! der. Artık gök ahalisi de onu severler. Sonra yeryüzüne onun için (Allah tarafından) kabul konulur. Allah bir kula buğz edince de Cebrail'i çağırır ve: Ben filanı sevmiyorum, sen de onu sevme diye emreder. Cebrail de onu sevmez. Sonra Cebrail gök halkı içinde: Allah filan kimseyi sevmiyor, siz de onu sevmeyiniz diye nida eder. Göktekiler de o kimseyi sevmezler. Sonra onun için yeryüzüne (Allah tarafından) buğz ve nefret konulur."

Akrabalık ile konuşan allah. allah allah.

Ebu Hureyre'nin (r.a.) rivayet ettiğine göre:

Allah Resulü (a.s.) şöyle buyurmuştur: Allah, mahlûkatı yaratıp bunların takdiratını tamamlayınca, akrabalık ayağa kalkarak: (Ya Rabbi!) Burası, akrabalık münasebetlerini kesmekten sana sığınanların makamıdır dedi. Cenab-ı Hak: Evet. Sana sıla yapana benim de sıla yapmama; senden alâkayı kesenlerden benim de kesmeme razı olmaz mısın? buyurdu. Akrabalık: Evet, diye cevap verdi. Yüce Allah: "Bu sana verilmiştir" buyurdu. Bundan sonra Allah Resulü: İsterseniz şu ayetleri okuyunuz buyurdu: Geri dönerseniz hemen yeryüzünde fesat çıkaracak, akrabalık bağlarınızı keseceksiniz, öyle mi? Onlar öyle kimselerdir ki Allah onları lânetlemiş, sağırlaştırmış ve gözlerini kör etmiştir. Onlar Kur'an'ı düşünmüyorlar mı? Yoksa kalplerinde kilitler mi var?

Sahih-i Müslim'deki hadis numarası.

Bunu anlayan varmı?

Ben Allah Resulü'nü (a.s.): "Aziz ve Celil Allah: Adem oğlu dehre söver. Halbuki ben dehr (in yaratanıy)ım. Gece ve gündüz benim elimdedir" buyurdu, derken işittim.

Link to post
Sitelerde Paylaş
PAdon birde şu akedemisyen arkadaşların isimlerini verebilirmisin yoksa gizli tutman gerekiyormu.

Gelip şuraya kudsi hadisler yalandır iddaasını savunabilirlerse ne ala.

Bizde kudsi hadisleri veirriz hemde alimlerin bu hadis sahihtir dediği kudsi hadisleri.O kadar çok var ki

Ayet ile kudsi hadisi karıştırmayın

Kuran ayetleride allahın sözüdür kudsi hadislerde.Sadece birinde cebrail diğerinde peygamber aktarıyor hepsi bu.

Neyse yazacağım yazıyı yazdıktan sonra daha iyi müzakere ederiz saygılar

Sevgili iLLeGaLTM

Kudsi hadisler nasıl Allahın sözü oluyor. Hadis dediğiniz sözler peygamberin vefatından uzun yıllar sonra peygamber bunu dedi diye derlenen sözler bütünüdür.

Hadis hiçbir zaman dinin kaynağı olamaz, ancak toplumun ahkamı konusunda kuranda hakkında hüküm bulunmayan bir mesele ile karşılaşırsan belki bu söze başvurabilir ve bir yaptırım yolu bulabilirsin. Hadisten besleneceğin tek yer burasıdır. Gerçi buna da gerek yoktur ama yine de en iyimser tarafı budur...

Sevgiler...

hz.Peygamber 'Bana Kur'an-ın iki misli verildi.'' diyor.

Sevgili iyi:

Ben şimdi güzel bir empati yapayım ve bir an ateist olduğumu düşünerek bu sözün üzerine sana şunu desem bana ne cevap verirsin?

Adama sormazlarmı madem iki misli ona verildiyse bir mislini bana anlatıp hem kafamı karıştırdı hem de beni dinden imandan etti diye...

Peygamberi kollamak adına iftira attığınızın farkındamısınız?

Sevgiler...

Link to post
Sitelerde Paylaş
Sevgili iLLeGaLTM

Kudsi hadisler nasıl Allahın sözü oluyor. Hadis dediğiniz sözler peygamberin vefatından uzun yıllar sonra peygamber bunu dedi diye derlenen sözler bütünüdür.

Hadis hiçbir zaman dinin kaynağı olamaz, ancak toplumun ahkamı konusunda kuranda hakkında hüküm bulunmayan bir mesele ile karşılaşırsan belki bu söze başvurabilir ve bir yaptırım yolu bulabilirsin. Hadisten besleneceğin tek yer burasıdır. Gerçi buna da gerek yoktur ama yine de en iyimser tarafı budur...

Sevgiler...

Sevgili iyi:

Ben şimdi güzel bir empati yapayım ve bir an ateist olduğumu düşünerek bu sözün üzerine sana şunu desem bana ne cevap verirsin?

Adama sormazlarmı madem iki misli ona verildiyse bir mislini bana anlatıp hem kafamı karıştırdı hem de beni dinden imandan etti diye...

Peygamberi kollamak adına iftira attığınızın farkındamısınız?

Sevgiler...

Sevgili iLLeGaLTM

Kudsi hadisler nasıl Allahın sözü oluyor. Hadis dediğiniz sözler peygamberin vefatından uzun yıllar sonra peygamber bunu dedi diye derlenen sözler bütünüdür.

Hadis hiçbir zaman dinin kaynağı olamaz, ancak toplumun ahkamı konusunda kuranda hakkında hüküm bulunmayan bir mesele ile karşılaşırsan belki bu söze başvurabilir ve bir yaptırım yolu bulabilirsin. Hadisten besleneceğin tek yer burasıdır. Gerçi buna da gerek yoktur ama yine de en iyimser tarafı budur...

Hadis dediğiniz sözler peygamberin vefatından uzun yıllar sonra peygamber bunu dedi diye derlenen sözler bütünüdür.

Sevgili kardeşim anladığım kadarıyla bir müslümansın.Kendi azınla çok güzel hadis tarifi yapmışsın.

Yukarıda ki hadis tarifin doğru.

Ancak

Hadis farklıdır

Kudsi hadis farklıdır.

Hadisler bizzat peygamberin görüşlerini emirlerini yasaklarını içerir.

Kudsi hadisler ise allahın buyruklarını içerir.

Yukarıda birçok örnke verilmiş.Bu hadisler allah c.c buyuruyor ki diye başlar

Bu hadislerin varlığını inkar etmekten kaçın çünkü mazallah iman rukunlaerinden birini inkar olur.

Saygılar

Link to post
Sitelerde Paylaş
"Ben gizli bir hazine idim bilinmek istedim.."

"Ey adem oğlu bana hiçbir şeyi ortak koşmadan yer dolu hata ile karşıma gelsen seni yer dolusu mağfiret ile karşılarım"

"Ben sizi dünyaya gönderdim ki hanginiz hanginizden üstün amel edecek göresiniz diye"

Bunlarda konuşan Allahtır.

Ama ben allahın sözlerinin sadece kuranda olduğunu söyleyen müslüman Akademisyenler tanıyorum.

Birde "sadece kuranda değil başka kaynaklardada allahın sözleri vardır" diyen ve kendilerine müslüman diyenleri.

Şimdi allahın sözleri sadece kuranda vardır diyen müslümanlaramı inanalım?

Yoksa allahın sözleri sadece kuranda değil başka kaynaklardada var diyenleremi?

Müslümanlar hadislerde uydurma hadisler olduğunu söylerler bu şekilde allahın ağzından çıkan ayetlerde uydurulmuş olabilirmi "uydurulmadı" diyebilirlermi?

Allahın 99 tane isminde "Hazine" diye bir sıfat varmı?

Bu allah gizli bir hazine ise kim gizlemiş? Kendisi kendini gizledi ise hem kendini gizleyip sonrada kendini göstermek için insanları yaratması allahın tuhaf davranışlar gösteren bir varlık olduğunu düşündürmüyormu? Çünki kendini gizlemese ortaya çıkartma ihrtiyacıda olmazdı.

Yoksa onu başkasımı gizledi?

Başkası gizlerse durum vahim. Eğer kendi kendini gizledi ise dahada vahim. Ama bu sözlere göre gizlenen birisi olduğu

anlaşılıyor.

Zariyat: 56- "Ben, cinleri ve insanları sadece bana ibadet etsinler diye yarattım" Diyen bir allah sonradan ben insanları benim bir "hazine" olduğumu bilsinler diye yarattım dermi?

Bu kudsi hadisler islamın bazı cevapsızlarını cevaplamak için uydurulmuş olabilirmi?

Bu kudsi hadisler neden kuranda yok kitap fazla kalın olması okuyanlar sıkılmasın diye olabilirmi?

Bu kudsi hadislerinde diğer hadisler gibi uyduruk olanları varmı?

Bu kudsi hadis denen yazıları toplasak kuranın benzerinide yazmış olurmuyuz?

Kuranın benzeri yazılamaz diyenler bu konuda ne düşünürler?

Özellikle müslümanlar bu konuda ne düşünüyorlar?

SAYGILAR.

Allahın 99 tane isminde "Hazine" diye bir sıfat varmı?

Cevap:Hazine allahın 99 ismi gibi bir isim değildir.Hazine bir sıfat olmadığından allaha sıfat eklemiş olunmuyor.Hazine kelimesi bir benzetmedir.Allah kulları için çok değerli olduğunu beyan ediyor.

Eğer hazinenin bir sıfat olduğunu kabul edersek sandalyede bir sııfattır diyebiliriz.Bu çok saçma olacağı gibi hazineye sıfat denmeside saçmadır.Hazine kelimesi affetmek adil olmak gibi bir sıfat nasıl olabilir?

Zariyat: 56- "Ben, cinleri ve insanları sadece bana ibadet etsinler diye yarattım" Diyen bir allah sonradan ben insanları benim bir "hazine" olduğumu bilsinler diye yarattım dermi?

Ben cinleri ve insanları Sadece bana ibadet etsinler diye yarattım..

Bunu bu şekilde okursak sadece ibadet için yaratıldığımızı anlarız tıpkı xislamın anladığı gibi.

ben cinleri ve insanlar Sadece bana ibadet etsinler diye yarattım

Bu şekilde okursak sadece allaha başkasına değilde sadece allaha ibadetle yükümlü olduğumuz manası çıkar.

Hadisler ve kaynaklar allahı sevmek bilmek tanımak varlığına delil getirmek ilede mecbur olduğumuzu anlattır.Buda ikinci verdiğim anlayışın doğru olduğunu isbatlar.Oysa sadece ibadet için yaratıldığımızı destekleyen bir hadis veya görüş yoktur.

Bu kudsi hadisler islamın bazı cevapsızlarını cevaplamak için uydurulmuş olabilirmi?

Kudis hadislerin sahihleri ve yalan mevzu olanları vardır.İslam alimleri hangi kaynaklardan okumamız hangi kaynakların güvenilir olduğunu söylediklerinden bu kaynaklarda ki kudsi hadis ve hadisler güvenilirdir.

Dilediğiniz hadise uydurma demeniz için ispat ister.

Zira biz hangi hadis olursa olsun ravilerinden tut belirlenen hadislerin ortak özelliklerine dikkat edilmiş eserleri tercih ederiz.

Bu kudsi hadisler neden kuranda yok kitap fazla kalın olması okuyanlar sıkılmasın diye olabilirmi?

Haşa kuran benim boyum kadar bir kitap olacaktı yinede sıkmazdı.Bu güne kadar kuran tilavetinden sıkılan bir müslüman olmuşmu ki kudsi hadislerde içine girince olsun.

Bu hadislerin olmasının hikmetini bilmiyorum bilip etmeden yorum yapmak istemem.Neden kudsi hadisler ortaya çıkmış kudsi hadis yerine bunlar kuran ayeti olamazmıydı.Bu sorulara cevap verecek bilgim yok ancak bunlara cevap verebilecek çok kişi tanıyorum.İnş ilerde buraya yazarım.

Bu kudsi hadislerinde diğer hadisler gibi uyduruk olanları varmı?

Malesef var.Ama dediğim gibi hadisleri sağlam kaynaklardan okuyunuz.O zaman bir problem olmaz.

Bu kudsi hadis denen yazıları toplasak kuranın benzerinide yazmış olurmuyuz?

Böyle bir sorunun daha önce islam alimlerine sorulduğunu hiç sanmıyorum.

Bu yüzden kendi şahsi görüşüm şu

Bence

Yazmış olamayız.Çünkü islam alimleri kuranın benzerinin yazılabilmiş olabilmesi için 40 vech arıyor.

İ'caz,İcaz,Belagat,Cezalet vs.

Ayrıca bu yönlerin arasında ayetler arasında ki benzersiz uyumda var.

Buraya dikkat ediniz.Kuranın benzerini kendinize göre yazmıcaksınız.İslam alimlerinin belirdeği yönlere göre yazmalısınız.

Aksi takdirde kurqanın benzerini yazmış sayılmazsınız.

Peki benim yukarıda ki görüşüm yanlış ise

Yani kudsi hadisler toplansa kuranın benzeri oluşabilir ise.Yine islama bir zararı olmaz.Çünkü kuranın benzerini bir insan yazarsa iddamız çürür.Kudsi hadislerde allahın sözleri olduğuna göre kuranın benzerini oluşturan yine onu indiren allah olacaktır.Bu yüzden kudsi hadislerin bir kuran daha oluşturmasında bir problem yok.

Şu cevaplamadığım diğer sorunun cevabını konuyu açan arkadaşa ulaştıracağım.

Yazdıklarımla ilgili soru soracak olanlar öncelikle cevabını kendi bulmaya çalışsın lütfen.Bu forumda cevabını bildikleri halde soruyu soranları çok gördüm

SAygılar

Link to post
Sitelerde Paylaş
Ben xislamın ne amaçladığını anlayamadım.

Yukarıda birçok kudsi hadis vermiş.

Peki bu kudsi hadislerin varlığını kabul ettiği manasına gelmiyormu?

Yoksa verdiği kudsi hadislere uydurmamı diyor..

Ne yapmaya çalıştığımı anlayabilecek olsan zaten müslüman olarak kalmazdın.

Kudsi dediğin hadisler yok diyen kim sana?

Kudsi hadisler vardır ama islama göre allahın sözleri sadece kuranda vardır.

Sen islamı bilmediğin delilerin peşinden gittiğin için bunu bilmezsin.

Düşünsene islamda korunan kurandır.

Bunlarda allahın sözleri ise korunduğu falanda yok hadisler gibi uydur uydur söyle.

Akli dengesi yerinde olan bir islamcı böyle birşeyi duyunca buna karşı çıkması gerekirken savunuyorsa dininden habersiz, delilerin peşinden giden birisdir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Ne yapmaya çalıştığımı anlayabilecek olsan zaten müslüman olarak kalmazdın.

Kudsi dediğin hadisler yok diyen kim sana?

Kudsi hadisler vardır ama islama göre allahın sözleri sadece kuranda vardır.

Sen islamı bilmediğin delilerin peşinden gittiğin için bunu bilmezsin.

Düşünsene islamda korunan kurandır.

Bunlarda allahın sözleri ise korunduğu falanda yok hadisler gibi uydur uydur söyle.

Akli dengesi yerinde olan bir islamcı böyle birşeyi duyunca buna karşı çıkması gerekirken savunuyorsa dininden habersiz, delilerin peşinden giden birisdir.

islama göre allahın sözleri sadece kuranda vardır.

Bunuda şu akedemisyenler mi söylüyor bi tanıştırda bi zahmet kanıtlayıversinler.

Düşünsene islamda korunan kurandır.

Bunlarda allahın sözleri ise korunduğu falanda yok hadisler gibi uydur uydur söyle.

Allah kuranı biz indirdik onu koruyacak olan bizleriz der.Kudsi hadislerde buyurduklarımıda koruyacağım diye bir iddaa sı yok.Korunan kurandır kudsi hadisler değil.

Şimdi bunun üzerine hadisler niyye korunmyor diye bir soru sorma çünkü bu konu dışına çıkkar.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Allahın 99 tane isminde "Hazine" diye bir sıfat varmı?

Cevap:Hazine allahın 99 ismi gibi bir isim değildir.Hazine bir sıfat olmadığından allaha sıfat eklemiş olunmuyor.Hazine kelimesi bir benzetmedir.Allah kulları için çok değerli olduğunu beyan ediyor.

Eğer hazinenin bir sıfat olduğunu kabul edersek sandalyede bir sııfattır diyebiliriz.Bu çok saçma olacağı gibi hazineye sıfat denmeside saçmadır.Hazine kelimesi affetmek adil olmak gibi bir sıfat nasıl olabilir?

Zariyat: 56- "Ben, cinleri ve insanları sadece bana ibadet etsinler diye yarattım" Diyen bir allah sonradan ben insanları benim bir "hazine" olduğumu bilsinler diye yarattım dermi?

Ben cinleri ve insanları Sadece bana ibadet etsinler diye yarattım..

Bunu bu şekilde okursak sadece ibadet için yaratıldığımızı anlarız tıpkı xislamın anladığı gibi.

ben cinleri ve insanlar Sadece bana ibadet etsinler diye yarattım

Bu şekilde okursak sadece allaha başkasına değilde sadece allaha ibadetle yükümlü olduğumuz manası çıkar.

Hadisler ve kaynaklar allahı sevmek bilmek tanımak varlığına delil getirmek ilede mecbur olduğumuzu anlattır.Buda ikinci verdiğim anlayışın doğru olduğunu isbatlar.Oysa sadece ibadet için yaratıldığımızı destekleyen bir hadis veya görüş yoktur.

Bu kudsi hadisler islamın bazı cevapsızlarını cevaplamak için uydurulmuş olabilirmi?

Kudis hadislerin sahihleri ve yalan mevzu olanları vardır.İslam alimleri hangi kaynaklardan okumamız hangi kaynakların güvenilir olduğunu söylediklerinden bu kaynaklarda ki kudsi hadis ve hadisler güvenilirdir.

Dilediğiniz hadise uydurma demeniz için ispat ister.

Zira biz hangi hadis olursa olsun ravilerinden tut belirlenen hadislerin ortak özelliklerine dikkat edilmiş eserleri tercih ederiz.

Bu kudsi hadisler neden kuranda yok kitap fazla kalın olması okuyanlar sıkılmasın diye olabilirmi?

Haşa kuran benim boyum kadar bir kitap olacaktı yinede sıkmazdı.Bu güne kadar kuran tilavetinden sıkılan bir müslüman olmuşmu ki kudsi hadislerde içine girince olsun.

Bu hadislerin olmasının hikmetini bilmiyorum bilip etmeden yorum yapmak istemem.Neden kudsi hadisler ortaya çıkmış kudsi hadis yerine bunlar kuran ayeti olamazmıydı.Bu sorulara cevap verecek bilgim yok ancak bunlara cevap verebilecek çok kişi tanıyorum.İnş ilerde buraya yazarım.

Bu kudsi hadislerinde diğer hadisler gibi uyduruk olanları varmı?

Malesef var.Ama dediğim gibi hadisleri sağlam kaynaklardan okuyunuz.O zaman bir problem olmaz.

Bu kudsi hadis denen yazıları toplasak kuranın benzerinide yazmış olurmuyuz?

Böyle bir sorunun daha önce islam alimlerine sorulduğunu hiç sanmıyorum.

Bu yüzden kendi şahsi görüşüm şu

Bence

Yazmış olamayız.Çünkü islam alimleri kuranın benzerinin yazılabilmiş olabilmesi için 40 vech arıyor.

İ'caz,İcaz,Belagat,Cezalet vs.

Ayrıca bu yönlerin arasında ayetler arasında ki benzersiz uyumda var.

Buraya dikkat ediniz.Kuranın benzerini kendinize göre yazmıcaksınız.İslam alimlerinin belirdeği yönlere göre yazmalısınız.

Aksi takdirde kurqanın benzerini yazmış sayılmazsınız.

Peki benim yukarıda ki görüşüm yanlış ise

Yani kudsi hadisler toplansa kuranın benzeri oluşabilir ise.Yine islama bir zararı olmaz.Çünkü kuranın benzerini bir insan yazarsa iddamız çürür.Kudsi hadislerde allahın sözleri olduğuna göre kuranın benzerini oluşturan yine onu indiren allah olacaktır.Bu yüzden kudsi hadislerin bir kuran daha oluşturmasında bir problem yok.

Şu cevaplamadığım diğer sorunun cevabını konuyu açan arkadaşa ulaştıracağım.

Yazdıklarımla ilgili soru soracak olanlar öncelikle cevabını kendi bulmaya çalışsın lütfen.Bu forumda cevabını bildikleri halde soruyu soranları çok gördüm

SAygılar

Allahın 99 tane isminde "Hazine" diye bir sıfat varmı?

Cevap:Hazine allahın 99 ismi gibi bir isim değildir.Hazine bir sıfat olmadığından allaha sıfat eklemiş olunmuyor.Hazine kelimesi bir benzetmedir.Allah kulları için çok değerli olduğunu beyan ediyor. Adilim dediğinde adil olduğunu beyan etmiyormu? Herşeye gücü yeten dendiğinde herşeye gücünün yettiğini beyan etmiyormu?

Eğer hazinenin bir sıfat olduğunu kabul edersek sandalyede bir sııfattır diyebiliriz.Bu çok saçma olacağı gibi hazineye sıfat denmeside saçmadır.Hazine kelimesi affetmek adil olmak gibi bir sıfat nasıl olabilir? Bunu ben bir hazineyim diye birşeyler uyduran islamcılara sor.

Zariyat: 56- "Ben, cinleri ve insanları sadece bana ibadet etsinler diye yarattım" Diyen bir allah sonradan ben insanları benim bir "hazine" olduğumu bilsinler diye yarattım dermi?

Ben cinleri ve insanları Sadece bana ibadet etsinler diye yarattım..

Bunu bu şekilde okursak sadece ibadet için yaratıldığımızı anlarız tıpkı xislamın anladığı gibi.

ben cinleri ve insanlar Sadece bana ibadet etsinler diye yarattım

Bu şekilde okursak sadece allaha başkasına değilde sadece allaha ibadetle yükümlü olduğumuz manası çıkar. Neyle hükümlü olduğumuz manası veya öbür mana beni ilgilendirmiyor burada allahın bizi neden yarattığı anlatılıyor üstelik bu çok açık. Ben insanları sadece bana kulluk etsinler diye yarattım SADECE bana veya SADECE BANA nasıl yazarsan yaz değişmez. Sonuçta allah bizi sadece ona kulluk edelim diye yaratmış. Ama sizler "sadece ona kulluk" etmek için değil onun gizli bir hazine olduğunu bizim anlamamız için yaratıldığı gibi saçma sapan bir söz de dine sokuyorsun gerçekten bunu inandığın allaha nasıl yakıştırıyorsun?

Hadisler ve kaynaklar allahı sevmek bilmek tanımak varlığına delil getirmek ilede mecbur olduğumuzu anlattır. Allahı sevek zorunluluğumuzda var demek. Buna psikolejide ne denir bilmiyorum ama nasıl oluyorda sevmek zorunluluğu oluyor bu hastalığa ne denir? Yani senin allahın birilerini yaratıyor sonrada beni sevin diyor İnan şu anda gülüyorum.

Buda ikinci verdiğim anlayışın doğru olduğunu isbatlar.Oysa sadece ibadet için yaratıldığımızı destekleyen bir hadis veya görüş yoktur. Mürselat

(50) Onlar artık ondan (Kur'an'dan) sonra hangi söze inanacaklar?

Bu kudsi hadisler islamın bazı cevapsızlarını cevaplamak için uydurulmuş olabilirmi?

Kudis hadislerin sahihleri ve yalan mevzu olanları vardır. Yani allahın adını kullanarakta uydurulanlar vardır bunu itiraf ediyorsun aferin sana istediğim buydu. Hep söylüyorum ama nedense müslümanlar bu konuda sessiz kaldılar bergüzar hariç

İslam alimleri hangi kaynaklardan okumamız hangi kaynakların güvenilir olduğunu söylediklerinden bu kaynaklarda ki kudsi hadis ve hadisler güvenilirdir.

Dilediğiniz hadise uydurma demeniz için ispat ister. bunların hepsi uydurma bunların gerçekten allahın sözleri olduğunu iddia eden sensin senin bunların doğruluğunu ispatlaman gerekiyor aslında ama cehaletine vererek senin inancına göre ispatlayayım. Mürselat

(50) Onlar artık ondan (Kur'an'dan) sonra hangi söze inanacaklar?

Bu kudsi hadisler neden kuranda yok kitap fazla kalın olması okuyanlar sıkılmasın diye olabilirmi?

Haşa kuran benim boyum kadar bir kitap olacaktı yinede sıkmazdı.Bu güne kadar kuran tilavetinden sıkılan bir müslüman olmuşmu ki kudsi hadislerde içine girince olsun.

Bu hadislerin olmasının hikmetini bilmiyorum bilip etmeden yorum yapmak istemem.Neden kudsi hadisler ortaya çıkmış kudsi hadis yerine bunlar kuran ayeti olamazmıydı.Bu sorulara cevap verecek bilgim yok ancak bunlara cevap verebilecek çok kişi tanıyorum.İnş ilerde buraya yazarım. Deneme cevap verecek yok.

Bu kudsi hadislerinde diğer hadisler gibi uyduruk olanları varmı?

Malesef var. Yani allahın adına ayetelr uyduruldu diyorsun öğlemi peki bu ne Hakka Suresi 44 Eğer bazı lafları bizim sözlerimiz diye ortaya sürseydi, 45 Yemin olsun, ondan sağ elini koparırdık. 46 Sonra ondan can damarını mutlaka keserdik

Bunların sağ elleri kopmuşmu? can damarları kesilmişmi?

Ama dediğim gibi hadisleri sağlam kaynaklardan okuyunuz.O zaman bir problem olmaz. Allahın adına birşeylerin uydurulmuş olduğunu itiraf etmenin ne demek olduğunu kavrayacak seviyeye geldiğin zaman kemale ereceksin.

Bu kudsi hadis denen yazıları toplasak kuranın benzerinide yazmış olurmuyuz?

Böyle bir sorunun daha önce islam alimlerine sorulduğunu hiç sanmıyorum.

Bu yüzden kendi şahsi görüşüm şu

Bence

Yazmış olamayız.Çünkü islam alimleri kuranın benzerinin yazılabilmiş olabilmesi için 40 vech arıyor.

İ'caz,İcaz,Belagat,Cezalet vs.

Ayrıca bu yönlerin arasında ayetler arasında ki benzersiz uyumda var.

Buraya dikkat ediniz.Kuranın benzerini kendinize göre yazmıcaksınız.İslam alimlerinin belirdeği yönlere göre yazmalısınız.Allahta böyle yazmış olabilirmi kuranı? Bak kardeş aklını özgür bırak. Kuran allahın sözleri değilmi?

Kudsi hadislerde senin söylediğine göre allahın sözleri değilmi? demişsinki: Ayrıca bu yönlerin arasında ayetler arasında ki benzersiz uyumda var. Ayetler arasında böylebir uyum var dediğine göre bu kudsi hadislerde yok demektir. peki bunların ikiside allahın sözleri ise neden ayetlerde varda kudsiler de yok? Buradan bile bunların uydurma olduğu kesin.

Hayatında hiç nurcular haricinde bir islamcı ile konuşmadınmı sen?

Aksi takdirde kurqanın benzerini yazmış sayılmazsınız.

Peki benim yukarıda ki görüşüm yanlış ise

Yani kudsi hadisler toplansa kuranın benzeri oluşabilir ise.Yine islama bir zararı olmaz. Allah kuranın benzeri yazılamaz diyor sen yazılırsa bir zararı olmaz diyorsun. Ya sen hakikattende islamın isinden haberin yok. Kudsilerden kuranın benzeri oluşur ise bu kuranı çöpe gönderir çünki allahı yalancı çıkartır sen ise zararı olmaz diyorsun. aslında benim açımdan bakarsan haklısın. bence kuranın çöpe gitmesinde bir sakınca yok.

Çünkü kuranın benzerini bir insan yazarsa iddamız çürür.Kudsi hadislerde allahın sözleri olduğuna göre kuranın benzerini oluşturan yine onu indiren allah olacaktır. Ama bunların arasında uydurulanlar olduğunu söylediğine göre bunların hangisinin kurana gireceğini insanlar belirleyecek yoksa yeni bir peygambermi gelecek?

Bu yüzden kudsi hadislerin bir kuran daha oluşturmasında bir problem yok. Yokmu vah vah vah. Bu kudsi hadislerin uydurulmuş olabileceğini hatta uydurulanların olduğunu söyleyen birisinin kudsilerden kuranın benzerinin oluşabileceği ve bir sakıncasının olmayacağını söylemen ne kadar islamdan habersiz ve düşünmekten uzak olduğunu kesin bir şekilde ispatlıyor. Kudsilerden kuranın benzerinin oluşabileceğini ve bunun bir zararının olmayacağını söylüyorsun. Bu kudsilerdende uydurmalar olduğuna göre bu kuranın benzerine girecek olanları islam alimleri belirleyeceğine göre bunlarda insan olduğuna göre senin: "kuranın benzerini bir insan yazarsa iddamız çürür" sözün gerçekleşiyor.

1: sana göre kuran yetersimide birde kudsi hadisler çıkmış.

2: Enam Suresi 38?... Biz bu Kitap`ta, herhangi birşeyi ne eksik bıraktık ne fazla yaptık? Enam Suresi 115. Rabbinin sözü hem doğruluk hem de adalet bakımından tamamlanmıştır. O`nun sözlerini değiştirecek hiçbir kuvvet yoktur.. bu ayetler hakkında ne düşünüyorsun?

Bu kadarmı ama yukarıda daha birsürü sorular vardı.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Allahın 99 tane isminde "Hazine" diye bir sıfat varmı?

Cevap:Hazine allahın 99 ismi gibi bir isim değildir.Hazine bir sıfat olmadığından allaha sıfat eklemiş olunmuyor.Hazine kelimesi bir benzetmedir.Allah kulları için çok değerli olduğunu beyan ediyor. Adilim dediğinde adil olduğunu beyan etmiyormu? Herşeye gücü yeten dendiğinde herşeye gücünün yettiğini beyan etmiyormu?

Eğer hazinenin bir sıfat olduğunu kabul edersek sandalyede bir sııfattır diyebiliriz.Bu çok saçma olacağı gibi hazineye sıfat denmeside saçmadır.Hazine kelimesi affetmek adil olmak gibi bir sıfat nasıl olabilir? Bunu ben bir hazineyim diye birşeyler uyduran islamcılara sor.

Zariyat: 56- "Ben, cinleri ve insanları sadece bana ibadet etsinler diye yarattım" Diyen bir allah sonradan ben insanları benim bir "hazine" olduğumu bilsinler diye yarattım dermi?

Ben cinleri ve insanları Sadece bana ibadet etsinler diye yarattım..

Bunu bu şekilde okursak sadece ibadet için yaratıldığımızı anlarız tıpkı xislamın anladığı gibi.

ben cinleri ve insanlar Sadece bana ibadet etsinler diye yarattım

Bu şekilde okursak sadece allaha başkasına değilde sadece allaha ibadetle yükümlü olduğumuz manası çıkar. Neyle hükümlü olduğumuz manası veya öbür mana beni ilgilendirmiyor burada allahın bizi neden yarattığı anlatılıyor üstelik bu çok açık. Ben insanları sadece bana kulluk etsinler diye yarattım SADECE bana veya SADECE BANA nasıl yazarsan yaz değişmez. Sonuçta allah bizi sadece ona kulluk edelim diye yaratmış. Ama sizler "sadece ona kulluk" etmek için değil onun gizli bir hazine olduğunu bizim anlamamız için yaratıldığı gibi saçma sapan bir söz de dine sokuyorsun gerçekten bunu inandığın allaha nasıl yakıştırıyorsun?

Hadisler ve kaynaklar allahı sevmek bilmek tanımak varlığına delil getirmek ilede mecbur olduğumuzu anlattır. Allahı sevek zorunluluğumuzda var demek. Buna psikolejide ne denir bilmiyorum ama nasıl oluyorda sevmek zorunluluğu oluyor bu hastalığa ne denir? Yani senin allahın birilerini yaratıyor sonrada beni sevin diyor İnan şu anda gülüyorum.

Buda ikinci verdiğim anlayışın doğru olduğunu isbatlar.Oysa sadece ibadet için yaratıldığımızı destekleyen bir hadis veya görüş yoktur. Mürselat

(50) Onlar artık ondan (Kur'an'dan) sonra hangi söze inanacaklar? Casiye

(6) İşte bunlar Allah'ın ayetleridir. Sana onları hakkıyla okuyoruz. Artık Allah'ın ayetlerine inanmadıktan sonra hangi söze inanırlar.

Bu kudsi hadisler islamın bazı cevapsızlarını cevaplamak için uydurulmuş olabilirmi?

Kudis hadislerin sahihleri ve yalan mevzu olanları vardır. Yani allahın adını kullanarakta uydurulanlar vardır bunu itiraf ediyorsun aferin sana istediğim buydu. Hep söylüyorum ama nedense müslümanlar bu konuda sessiz kaldılar bergüzar hariç

İslam alimleri hangi kaynaklardan okumamız hangi kaynakların güvenilir olduğunu söylediklerinden bu kaynaklarda ki kudsi hadis ve hadisler güvenilirdir.

Dilediğiniz hadise uydurma demeniz için ispat ister. bunların hepsi uydurma bunların gerçekten allahın sözleri olduğunu iddia eden sensin senin bunların doğruluğunu ispatlaman gerekiyor aslında ama cehaletine vererek senin inancına göre ispatlayayım. Mürselat

(50) Onlar artık ondan (Kur'an'dan) sonra hangi söze inanacaklar?

Bu kudsi hadisler neden kuranda yok kitap fazla kalın olması okuyanlar sıkılmasın diye olabilirmi?

Haşa kuran benim boyum kadar bir kitap olacaktı yinede sıkmazdı.Bu güne kadar kuran tilavetinden sıkılan bir müslüman olmuşmu ki kudsi hadislerde içine girince olsun.

Bu hadislerin olmasının hikmetini bilmiyorum bilip etmeden yorum yapmak istemem.Neden kudsi hadisler ortaya çıkmış kudsi hadis yerine bunlar kuran ayeti olamazmıydı.Bu sorulara cevap verecek bilgim yok ancak bunlara cevap verebilecek çok kişi tanıyorum.İnş ilerde buraya yazarım. Deneme cevap verecek yok.

Bu kudsi hadislerinde diğer hadisler gibi uyduruk olanları varmı?

Malesef var.Ama dediğim gibi hadisleri sağlam kaynaklardan okuyunuz.O zaman bir problem olmaz. Allahın adına birşeylerin uydurulmuş olduğunu itiraf etmenin ne demek olduğunu kavrayacak seviyeye geldiğin zaman kemale ereceksin.

Bu kudsi hadis denen yazıları toplasak kuranın benzerinide yazmış olurmuyuz?

Böyle bir sorunun daha önce islam alimlerine sorulduğunu hiç sanmıyorum.

Bu yüzden kendi şahsi görüşüm şu

Bence

Yazmış olamayız.Çünkü islam alimleri kuranın benzerinin yazılabilmiş olabilmesi için 40 vech arıyor.

İ'caz,İcaz,Belagat,Cezalet vs.

Ayrıca bu yönlerin arasında ayetler arasında ki benzersiz uyumda var.

Buraya dikkat ediniz.Kuranın benzerini kendinize göre yazmıcaksınız.İslam alimlerinin belirdeği yönlere göre yazmalısınız.Allahta böyle yazmış olabilirmi kuranı? Bak kardeş aklını özgür bırak. Kuran allahın sözleri değilmi?

Kudsi hadislerde senin söylediğine göre allahın sözleri değilmi? demişsinki: Ayrıca bu yönlerin arasında ayetler arasında ki benzersiz uyumda var. Ayetler arasında böylebir uyum var dediğine göre bu kudsi hadislerde yok demektir. peki bunların ikiside allahın sözleri ise neden ayetlerde varda kudsiler de yok? Buradan bile bunların uydurma olduğu kesin.

Hayatında hiç nurcular haricinde bir islamcı ile konuşmadınmı sen?

Aksi takdirde kurqanın benzerini yazmış sayılmazsınız.

Peki benim yukarıda ki görüşüm yanlış ise

Yani kudsi hadisler toplansa kuranın benzeri oluşabilir ise.Yine islama bir zararı olmaz. Allah kuranın benzeri yazılamaz diyor sen yazılırsa bir zararı olmaz diyorsun. Ya sen hakikattende islamın isinden haberin yok. Kudsilerden kuranın benzeri oluşur ise bu kuranı çöpe gönderir sen ise zararı olmaz diyorsun. aslında benim açımdan bakarsan haklısın. bence kuranın çöpe gitmesinde bir sakınca yok.

Çünkü kuranın benzerini bir insan yazarsa iddamız çürür.Kudsi hadislerde allahın sözleri olduğuna göre kuranın benzerini oluşturan yine onu indiren allah olacaktır. Ama bunların arasında uydurulanlar olduğunu söylediğine göre bunların hangisinin kurana gireceğini insanlar belirleyecek yoksa yeni bir peygambermi gelecek?

Bu yüzden kudsi hadislerin bir kuran daha oluşturmasında bir problem yok. Yokmu vah vah vah. Bu kudsi hadislerin uydurulmuş olabileceğini hatta uydurulanların olduğunu söyleyen birisinin kudsilerden kuranın benzerinin oluşabileceği ve bir sakıncasının olmayacağını söylemen ne kadar islamdan habersiz ve düşünmekten uzak olduğunu kesin bir şekilde ispatlıyor. Kudsilerden kuranın benzerinin oluşabileceğini ve bunun bir zararının olmayacağını söylüyorsun. Bu kudsilerdende uydurmalar olduğuna göre bu kuranın benzerine girecek olanları islam alimleri belirleyeceğine göre bunlarda insan olduğuna göre senin: "kuranın benzerini bir insan yazarsa iddamız çürür" sözün gerçekleşiyor.

Bu kadarmı ama yukarıda daha birsürü sorular vardı.

Cevap:Hazine allahın 99 ismi gibi bir isim değildir.Hazine bir sıfat olmadığından allaha sıfat eklemiş olunmuyor.Hazine kelimesi bir benzetmedir.Allah kulları için çok değerli olduğunu beyan ediyor. Adilim dediğinde adil olduğunu beyan etmiyormu? Herşeye gücü yeten dendiğinde herşeye gücünün yettiğini beyan etmiyormu?

Adil olmak bir sıfattır.Hazine olmak bir sıfat değildir.

Bak sana bir örnek

Mehmed çok adil çok dürüst biri.Aynı zamanda cömert.

Şimdi biz mehmedin sıfatlarını saydık.

mehmed bizim için çok değerli biridir.

Dediğimizde mehmedin sıfatını söylemiş olmayız sadece değerli olduğunu söyleriz.

Allah herşeye gücücnün yettiğini söylemekle çok kuvvetli olduğunu söylüyor.

Mehmedin herşeye gücü yeter dediğimizde bir sıfatını söylemiş oluruz ancak mehmed insanlık için bir hazinedir dediğimizde bir sıfat yerine geçmiyor.

SADECE bana veya SADECE BANA nasıl yazarsan yaz değişmez.

Ben insanları SADECE BANA ibadet etsinler......

Yani allahtan başkasına değil yanlızca allaha ibadet ile yükümlüyüz.Ama sadece ibadetle yükümlüü değiliz.Sorumluluğumuz bu kadar değil.Allahı bilmekte var işin içinde.Allahı bilmek demek onu tanımaktır.

Örnek verelim

Ben hizmetçiyi sadece bana yemek servisi yapsın diye işe aldım.

Burada demek istediğim sadece bana yemek servisi yani başkasına değil sadece bana yemek servisi yapsın...

Ama ben aynı zamanda ortalığıda süpürmesini emredebilirim bundan sorumlu tutabilirim.

Sen ise bunu böyle okuyorsun

Ben hizmetçiyi sadece bana,yemek servisi yapsın diye işe aldım.

Böyle okuduğun için hizmetçinin yanlız yemek servisi ile sorumlu olduğunu sanıyorsun.

Bu şeye benziyor

Oku baban gibi eşek olma

Lafına.Hani

Okunun önüne bir virgül geldimi mana değişir gibiden sonra virgül yine manayı değiştirir ya aynen öyle bir durum söz konusu..

bunların hepsi uydurma bunların gerçekten allahın sözleri olduğunu iddia eden sensin senin bunların doğruluğunu ispatlaman gerekiyor

Ben sana yüzlerce kudsi hadisin sahih olduğunu ispatlamak zorunda değilim.Çünkü bu çok zor ve uzun bir iş olsa gerek.Onu yerine zamanında yapan alimlerden faydalanmak en güzeli buhari tirmizi vs.

Yanlış hatırlamıyorsam ayşe(ra) dokuz yaşında evlenmeside buharide geçiyordu.Biz sizden bu hadisin sahihliğinin ispatını istemediğimize göre bu kaynaklarda geçen kudsi hadislerin sahihliğini bizden isteyemessiniz.Bir kitabın işine gelen tarafını doğru işine gelmeyen tarafını uydurma olarak benimseyemessin.

Bu yüzden işine gelmediği için kudsi hadislerin hepsi uydurma demen trajikomik bir durum.Unutma ben kimseyi inandırma geyretinde olan biri değilim.Buna zaten gücümde yetmez.Bana güvenip güvenmemende umrumda değil.Eğer anlattıklarımda bir yanlış bulursan itiraz edersin.Bulamassan anlattıklarımın uydurma olduğunu iddaa edersen bu iddaa senindir öncelikle senin ispatlaman gerekir yüzlerce hadisin uydurma olduğunu.Ancak bunu sende yapamayacağına göre en doğrusu hadis kitabını ayıklamayıp içinde kileri doğru varsayıp ilerlemek

Kudis hadislerin sahihleri ve yalan mevzu olanları vardır. Yani allahın adını kullanarakta uydurulanlar vardır bunu itiraf ediyorsun aferin sana istediğim buydu. Hep söylüyorum ama nedense müslümanlar bu konuda sessiz kaldılar bergüzar hariç

Malesef uydurma hadisler var.Bunu neden inkar edecekmişim anlamadım.Dürüstlük bu olsa gerek.

Ancak dediğim gibi güvenilir kaynaklar var içlerinde uydurma hadis olmayan.Bunların güvenilirliği islam alimleri tarafından doğrulanmış ve tavsiye edilmiştir.Bence müslümanlar uydurma hadisler konusunda sizden çok daha temkinli.

Allahta böyle yazmış olabilirmi kuranı? Bak kardeş aklını özgür bırak. Kuran allahın sözleri değilmi?

Kudsi hadislerde senin söylediğine göre allahın sözleri değilmi? demişsinki: Ayrıca bu yönlerin arasında ayetler arasında ki benzersiz uyumda var. Ayetler arasında böylebir uyum var dediğine göre bu kudsi hadislerde yok demektir. peki bunların ikiside allahın sözleri ise neden ayetlerde varda kudsiler de yok? Buradan bile bunların uydurma olduğu kesin.

Hayatında hiç nurcular haricinde bir islamcı ile konuşmadınmı sen?

Bak öncelikle bu benim şahsi görüşümdü yanlış olabileceğini söyledim zaten bunun üstünde durmaya gerek yok.

Ayetler birbiriyle bütünlük içnde benzersiz bir uyumdadır.Kudsi hadislerde uyum yok demedim var elbette ancak kudsi hadislerin konuları anlattıkları birbirinden çok farklı yanyana koysak kuran ayetlerinni brbirine olan uyumu gibi bir uyum elde edemeyebiliriz.yani uyum olarak kudsi hadisler ayetlere yetişemeyebilir.

ayrıca bu saydığım bir yöndür 40 tane yönü kudsi hadislerin oluşturacağını hiç sanmıyorum.

Ayrıca şunu atlıyorsun.Kuran bizzat allahtan geliyor ve oonun söylediklerini ikinci ağızdan yani cebrailden aktarıyordu.

yani allahtan aldıklarını cebrail peygambere aktarıyordu.

Oysa kudsi hadisler peygamberin ağzından aktarılıyor.allahın yüze anlatımıyla peygamberin anlatımı değişik ve farklı olsa gerek.

bu konu ile ilgili bir araştırma yapacağım.Ondan sonra etraflıca müzakere ederiz.

u yüzden kudsi hadislerin bir kuran daha oluşturmasında bir problem yok. Yokmu vah vah vah. Bu kudsi hadislerin uydurulmuş olabileceğini hatta uydurulanların olduğunu söyleyen birisinin kudsilerden kuranın benzerinin oluşabileceği ve bir sakıncasının olmayacağını söylemen ne kadar islamdan habersiz ve düşünmekten uzak olduğunu kesin bir şekilde ispatlıyor. Kudsilerden kuranın benzerinin oluşabileceğini ve bunun bir zararının olmayacağını söylüyorsun. Bu kudsilerdende uydurmalar olduğuna göre bu kuranın benzerine girecek olanları islam alimleri belirleyeceğine göre bunlarda insan olduğuna göre senin: "kuranın benzerini bir insan yazarsa iddamız çürür" sözün gerçekleşiyor.

Heyecan yok lütfen ben uydurma olmayan kudsi hadislerden söz ediyorum gerçekten kudsi hadis olan hadislerden.

Ama sana göre kudsi hadislerin hepsi insan uydurması.Bu yüzden insan sözü..

Ama bak Bu senin inancına göre böyle.

Kudsi hadisler benim inancıma göre allahın sözleridir.Bunlardan bir kuran yapılabilirse yine rabbim kuranı yapmış olur çünkü allahın sözleri.Oysa bizim iddaamızın çürümesi için insan yazması lazım.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Okudum şimdi sende benim kini tekrar oku

"Tekrar okudum" dediğine göre yalanda söylemeyeceğini düşünerek oradaki sorularıma cevap veremediğin sonucuna varabilirmiyim?

Çünki okudum dedin eminmisin? Senin cevap yazdığın yazı ile sana tekrar oku dediğim yazım farklı sana o yüzden terar oku dedim sen ise okudum dedin okuduysan farklı olduğunu nasıl anlamadın? Orada cevap vermen gereken pek çok sorular var. Sen okudum diyerek ya yalan söylüyorsun veya oradaki sorulara verecek cevabın yok hangisi?

Ama yalan demek zaten müslüman demektir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...