DreiMalAli 0 Haziran 7, 2020 gönderildi Raporla Share Haziran 7, 2020 gönderildi 12 saat önce, mirasyedi yazdı: Bende trigonometrik dönüşümlerin çoğunu bilmiyorum. okulda habire ezberlettiler. vektörler ile anlatsalar daha anlaşılır olurdu. hazır kodlara bakmadan kendim ufuksal koordinat sistemini ekvatoral koordinat sistemine yada tam tersini çeviren program yazmak istiyorum. tembellikten birazda uzun süre bir konuya odaklanamamak yüzünden yazamadım bir türlü. onu çözdükten sonra gökyüzü yıldız haritası yapmak istiyorum. kendi yeryüzü haritamıda oluşturabilirm. Ben de bilmiyorum. Hepsini bilen birisinin olacağını da sanmıyorum. Biraz temel prensiplerini anlayınca yetiyor. Gerisini ya formül kitaplarından ya da -zamane usulü- internette formül listelerine bakarak hallediyoruz. Trigonometrik dönüşüm imkanları gerçekten çok çok fazla. Bazan hangisini kullanabilirim sorusunda zorluk çekebiliyoruz. Deneme-yanılma devreye giriyor... Mesela ben hala trigonometrik dönüşümlerle şu [Tan(80) - 2*Sin(80)] / [1 + 2*Cos(80)] teriminin sin(70), cos(70) veya tan(70) veya bunların kombinasyonlarına dönüşebiliceğini tahmin ediyorum. Ama 1-2 saat uğraştığım halde... Iıııh; olmadı başaramadım! Sevgiler Link to post Sitelerde Paylaş
deadanddark 0 Haziran 7, 2020 gönderildi Raporla Share Haziran 7, 2020 gönderildi Geometri problemlerinde farkli cözüm yollarinin oldugunu bir kez daha görmüs oldum. Soruyu cözerken ACE eskenar ücgeninden faydalanabiliyoruz ve ABE=ADC ücgenlerini buluyoruz. Link to post Sitelerde Paylaş
DreiMalAli 0 Haziran 7, 2020 gönderildi Raporla Share Haziran 7, 2020 gönderildi (düzenlendi) 28 dakika önce, deadanddark yazdı: Geometri problemlerinde farkli cözüm yollarinin oldugunu bir kez daha görmüs oldum. Soruyu cözerken ACE eskenar ücgeninden faydalanabiliyoruz ve ABE=ADC ücgenlerini buluyoruz. Harika! Sevgiler Haziran 7, 2020 tarihinde DreiMalAli tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
deadanddark 0 Haziran 7, 2020 gönderildi Raporla Share Haziran 7, 2020 gönderildi Bir saat önce, DreiMalAli yazdı: Harika! Sevgiler Tesekkürler. Link to post Sitelerde Paylaş
Smile Buddha 0 Haziran 7, 2020 gönderildi Raporla Share Haziran 7, 2020 gönderildi parametrik denklem ile çizilmiş elipsi nasıl merkezi etrafında dönderebilirim? https://www.desmos.com/calculator/cyeb3faynh Link to post Sitelerde Paylaş
DreiMalAli 0 Haziran 7, 2020 gönderildi Raporla Share Haziran 7, 2020 gönderildi 1 saat önce, mirasyedi yazdı: parametrik denklem ile çizilmiş elipsi nasıl merkezi etrafında dönderebilirim? https://www.desmos.com/calculator/cyeb3faynh Orijinal elips a = cos(t) b = c.sin(t) ise p açısı kadar dönmüş elips denklemleri: a1 = a.cos(p) - b.sin(p) = cos(t).a.cos(p) - c.sin(t).sin(p) b1 = a.sin(p) + b.cos(p) = cos(t).sin(p) + c.sin(t).cos(p) (Google araması için bak: Dönme matrisi, rotaion matrix) Sevgiler Link to post Sitelerde Paylaş
Smile Buddha 0 Haziran 7, 2020 gönderildi Raporla Share Haziran 7, 2020 gönderildi 6 dakika önce, DreiMalAli yazdı: Orijinal elips a = cos(t) b = c.sin(t) ise p açısı kadar dönmüş elips denklemleri: a1 = a.cos(p) - b.sin(p) = cos(t).a.cos(p) - c.sin(t).sin(p) b1 = a.sin(p) + b.cos(p) = cos(t).sin(p) + c.sin(t).cos(p) (Google araması için bak: Dönme matrisi, rotaion matrix) Sevgiler Teşekkürler. Ben hipotenusu bulup döndürmeye çalıştım olmadı. Link to post Sitelerde Paylaş
Smile Buddha 0 Haziran 7, 2020 gönderildi Raporla Share Haziran 7, 2020 gönderildi https://www.desmos.com/calculator/getjmgarif https://www.desmos.com/calculator/pnfcmcmviu çocukluğuma döndürdün beni @DreiMalAli süper oldu. Link to post Sitelerde Paylaş
DreiMalAli 0 Haziran 7, 2020 gönderildi Raporla Share Haziran 7, 2020 gönderildi 43 dakika önce, mirasyedi yazdı: https://www.desmos.com/calculator/getjmgarif https://www.desmos.com/calculator/pnfcmcmviu çocukluğuma döndürdün beni @DreiMalAli süper oldu. Her iki grafik animasyonu da şahane olmuş! Yeme de yanında yat diyecektim nerdeyse... Bakma da yanında yat... da olmuyor! Peki; ne diyeyim ben şimdi? Çok çok güzel pervaneler.... Sevgiler Link to post Sitelerde Paylaş
kavak 0 Haziran 7, 2020 gönderildi Raporla Share Haziran 7, 2020 gönderildi (düzenlendi) Ben şahsen yılların elektronik ve bilgisayar mühendisi ve yazılımcısı olmama rağmen, maalesef sizlerin kadar keskin bir matematik bilgim yok. Ne yalan söyleyeyim sizleri azıcık kıskamıyor değilim; iyiki varsınız. Haziran 7, 2020 tarihinde kavak tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
John_Ahmet 0 Haziran 8, 2020 gönderildi Raporla Share Haziran 8, 2020 gönderildi (düzenlendi) 9 saat önce, DreiMalAli yazdı: Orijinal elips a = cos(t) b = c.sin(t) ise p açısı kadar dönmüş elips denklemleri: a1 = a.cos(p) - b.sin(p) = cos(t).a.cos(p) - c.sin(t).sin(p) b1 = a.sin(p) + b.cos(p) = cos(t).sin(p) + c.sin(t).cos(p) (Google araması için bak: Dönme matrisi, rotaion matrix) Bir ara hiç bir grafik kütüphanesi ve oyun motoru kullanmadan nasıl doom tipi oyunlar yazabilirim gibi bir araştırma yapmıştım ve bir noktayı XYZ eksenlerinde Alfa, Tetha, Beta açıları kadar döndürdüğümde yeni oluşan koordinatları hesaplayabiliyordum. Sonra bu 3 boyutlu koordinatların belirli bir perspektif parametresi kullanarak 2 boyutlu izdüşümlerini hesaplayıp ekrana çizebiliyordum. Sonra fizikteki güneş ışığının yüzey normali ile yaptığı açının kosinüsü yüzeydeki ortalama aydınlatmayı verir prensibi ile bunu her nokta için hesaplayıp gölgelendirme yapabiliyordum. Mesela katı bir cisme baktığınızda her yeri aynı renk bile olsa cismin farklı noktalarının farklı renklerde göründüğünü gözlemleyebilirsiniz. İşte gerçek bir simülasyon için bunları bilmeye gerek vardır. Sonra bu bilgilerimi kullanarak bir CNC makine üretici firmaya çok arzu ettikleri iş parçası kesim işlemi yapılırken ekranda 3 boyutlu olarak işlemi gösteren programı onlara yazabildim. O zamana dek doğru düzgün grafik kütüphanesi olmadığı için tüm bu rotasyon matriksleri de dahil hepsini öğrenip uygulamak zorunda kalmıştım. @mirasyedi Haziran 8, 2020 tarihinde John_Ahmet tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Smile Buddha 0 Haziran 8, 2020 gönderildi Raporla Share Haziran 8, 2020 gönderildi 4 saat önce, John_Ahmet yazdı: Bir ara hiç bir grafik kütüphanesi ve oyun motoru kullanmadan nasıl doom tipi oyunlar yazabilirim gibi bir araştırma yapmıştım ve bir noktayı XYZ eksenlerinde Alfa, Tetha, Beta açıları kadar döndürdüğümde yeni oluşan koordinatları hesaplayabiliyordum. Sonra bu 3 boyutlu koordinatların belirli bir perspektif parametresi kullanarak 2 boyutlu izdüşümlerini hesaplayıp ekrana çizebiliyordum. Sonra fizikteki güneş ışığının yüzey normali ile yaptığı açının kosinüsü yüzeydeki ortalama aydınlatmayı verir prensibi ile bunu her nokta için hesaplayıp gölgelendirme yapabiliyordum. Mesela katı bir cisme baktığınızda her yeri aynı renk bile olsa cismin farklı noktalarının farklı renklerde göründüğünü gözlemleyebilirsiniz. İşte gerçek bir simülasyon için bunları bilmeye gerek vardır. Sonra bu bilgilerimi kullanarak bir CNC makine üretici firmaya çok arzu ettikleri iş parçası kesim işlemi yapılırken ekranda 3 boyutlu olarak işlemi gösteren programı onlara yazabildim. O zamana dek doğru düzgün grafik kütüphanesi olmadığı için tüm bu rotasyon matriksleri de dahil hepsini öğrenip uygulamak zorunda kalmıştım. @mirasyedi 10 saat önce, kavak yazdı: Ben şahsen yılların elektronik ve bilgisayar mühendisi ve yazılımcısı olmama rağmen, maalesef sizlerin kadar keskin bir matematik bilgim yok. Ne yalan söyleyeyim sizleri azıcık kıskamıyor değilim; iyiki varsınız. Bende sizin gibi programcıları kıskanıyorum. @kavak delphi kodlarında yardım etmiştin. :) Link to post Sitelerde Paylaş
deadanddark 0 Haziran 8, 2020 gönderildi Raporla Share Haziran 8, 2020 gönderildi En cok ben hepinizi kiskaniyorum. Ögrenilecek ne kadar cok sey var ama zaman az. Al iste sana yasama keyfi verecek bir neden. Oturup tesbih cekmektense oradan buradan birseyler ögren. Ögrendikce daha cok ögrenmek istiyorsun ,streste azaliyor. Ögrettikce de ögrenme istegi artiyor. Ögretenler sanki daha fazla ögrenip ögretmek istiyor gibi. DreiMalAli, mirasyedi, kavak, johnAhmet ve Sütlü Kase'yi ortadan kaldirip en iyi olmak istiyorum. Link to post Sitelerde Paylaş
DreiMalAli 0 Haziran 12, 2020 gönderildi Raporla Share Haziran 12, 2020 gönderildi On 08.06.2020 at 11:37, deadanddark yazdı: En cok ben hepinizi kiskaniyorum. Ögrenilecek ne kadar cok sey var ama zaman az. Al iste sana yasama keyfi verecek bir neden. Oturup tesbih cekmektense oradan buradan birseyler ögren. Ögrendikce daha cok ögrenmek istiyorsun ,streste azaliyor. Ögrettikce de ögrenme istegi artiyor. Ögretenler sanki daha fazla ögrenip ögretmek istiyor gibi. DreiMalAli, mirasyedi, kavak, johnAhmet ve Sütlü Kase'yi ortadan kaldirip en iyi olmak istiyorum. Rekabetten hoşlanmam haaaaa! Sevgiler Link to post Sitelerde Paylaş
deadanddark 0 Haziran 12, 2020 gönderildi Raporla Share Haziran 12, 2020 gönderildi 2 saat önce, DreiMalAli yazdı: Rekabetten hoşlanmam haaaaa! Sevgiler yok efendim, ben kim sizlerle boy ölcüsmek kim. seviliyorsunuz. Takipteyim. Link to post Sitelerde Paylaş
DreiMalAli 0 Haziran 21, 2020 gönderildi Raporla Share Haziran 21, 2020 gönderildi ABC üçgeninde BAN açısı ve CAM açısı eşitse (BM * BN) / (CM * CN) = AB2 / AC2 dir. Sevgiler Link to post Sitelerde Paylaş
John_Ahmet 0 Haziran 22, 2020 gönderildi Raporla Share Haziran 22, 2020 gönderildi (düzenlendi) p bir doğal çift sayı olmak üzere ve 2p mod p ≡ sqrt(2a) ≡ a ise p'nin 230 'den küçük olan çözüm kümesi nedir? _________________________________________________________________________________ Cevap: https://oeis.org/A006935/list Haziran 22, 2020 tarihinde John_Ahmet tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
John_Ahmet 0 Haziran 22, 2020 gönderildi Raporla Share Haziran 22, 2020 gönderildi (düzenlendi) Daha ilginç olan ise p asal olmayan doğal bir tek sayı ise 2p mod p ≡ sqrt(2a) ≡ a Bu denkliği sağlayan sayıların çözüm kümesi https://oeis.org/A001567 'dir. ve çok enteresan bir şey daha p'nin tüm doğal sayılar için olan çözüm kümesinden A006935'i ve A001567'yi çıkarırsanız geriye yalnızca 2'den büyük asal sayılar kümesi kalır. p bir doğal sayı ise {p nin çözüm kümesi} - {A006935} - {A001567} + {2} = {Asal sayılar kümesi} p'ye asal sayı değeri vererek yukarıdaki denkliğin tüm asal sayılar için geçerli olduğunu göreceksiniz. A001567 serisine ise pseudo prime kümesi denir. Yalancı asal sayılar da diyebilirsiniz. Buradan yola çıkarak parçalı bir asal fonksiyon yazmak belki mümkün olabilir. Haziran 22, 2020 tarihinde John_Ahmet tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Smile Buddha 0 Haziran 22, 2020 gönderildi Raporla Share Haziran 22, 2020 gönderildi 6 saat önce, John_Ahmet yazdı: Daha ilginç olan ise p asal olmayan doğal bir tek sayı ise 2p mod p ≡ sqrt(2a) ≡ a Bu denkliği sağlayan sayıların çözüm kümesi https://oeis.org/A001567 'dir. ve çok enteresan bir şey daha p'nin tüm doğal sayılar için olan çözüm kümesinden A006935'i ve A001567'yi çıkarırsanız geriye yalnızca 2'den büyük asal sayılar kümesi kalır. p bir doğal sayı ise {p nin çözüm kümesi} - {A006935} - {A001567} + {2} = {Asal sayılar kümesi} p'ye asal sayı değeri vererek yukarıdaki denkliğin tüm asal sayılar için geçerli olduğunu göreceksiniz. A001567 serisine ise pseudo prime kümesi denir. Yalancı asal sayılar da diyebilirsiniz. Buradan yola çıkarak parçalı bir asal fonksiyon yazmak belki mümkün olabilir. A006935 ile A001567 nedir? Ben bu bilgisayar programlamada ve matematik işlemlerinde kullanılan notasyonları anlamıyorum. Link to post Sitelerde Paylaş
John_Ahmet 0 Haziran 22, 2020 gönderildi Raporla Share Haziran 22, 2020 gönderildi (düzenlendi) 47 dakika önce, mirasyedi yazdı: A006935 ile A001567 nedir? Ben bu bilgisayar programlamada ve matematik işlemlerinde kullanılan notasyonları anlamıyorum. Kısaca Fermat teoremi ile ilgili sayı serileridir. Daha çok matematik ile ilgili fakat bu teorem kriptolojide çok kullanılır. 2p mod p ≡ 2 denkliğinde A006935 denkliği sağlayan çift sayıları A001567 ise yine denkliği sağlayan asal olmayan tek sayıları ifade eder. Diğer bir deyişle 2p mod p denkliğini sağlayan sayıların %99.99.....'u asal sayıdır. Bunlar çok seyrek sayı dizileridir. 1. sinin 32 bitlik sayılarda 30 küsür adet elemanı vardır. Daha bir çok yolla elde edilebilirler. A001567 serisine Fermat sahte asalları (Fermat pseudo prime) de denir. Şu linklerde detaylıca inceleyebilirsin. https://oeis.org/A006935 https://oeis.org/A001567 Asıl teorem p bir asal sayı ise ap mod p ≡ a 'dır. Haziran 22, 2020 tarihinde John_Ahmet tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts