Jump to content

Devri daim makineleri çağına doğru


Recommended Posts

8 dakika önce, Smile Buddha yazdı:

adamlar mal değil.
çalıştıkları alan enerji üretmek değil.Enerji depolama.

fly whell  enerjiyi  akülerden depolama konusunda  daha verimlidir.

ancak çözemedikleri sorunlar var.

 

birinci sorun diskin ağırlığını taşıyacak magnetic rulman yapamamaları.
sabit mıknatısların kaldırma güçleri düşük.Elektromıknastıs kullansalar enerji çekeceği için verim düşecek.

 

ikinci sorun yüksek dönme  hızlarda  merkezkaç kuvvet malzeme dayanımını geçtiği  için  yüksek hızlara çıkamamaları. :)

 

Depolama değil geri zekalı sistemin gücünü okumadın mı? bir 30kw lık model var bir de daha büyük 1.8MW(1800kw) lık model var. Dikkat et kWh yazmıyor Watt yazıyor. Sen konuyu tamamen yanlış anlamışsın. Şimdi yazdıklarıma bir daha bak ve ilgili yazıyı tekrar oku. Devridaim değil deme sebepleri bu konuda çok fazla önyargı var ve geri besleme için bir de akü grubu kullanıp devridaim yapmak istemeyip 5 birim enerji ile 95 birim enerji üreten bir model ortaya koymuşlar.

 

Sen konuyu anlamaya çok uzaksın. Bu depolama değil alternatif enerjilerle birlikte kullanın deme sebepleri bu konudaki izlenen politikalar nedeniyle sunuma mudahale etmiş olmalarıdır. Konuyu lütfen doğru anla ve sonra merkezkaç kuvveti ile nasıl mekanik motor yapılacağını anlatarak buradaki enerjinin kaynağını anlamanı sağlayayım.

tarihinde John.Ahmet tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 531
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Şimdi, Smile Buddha yazdı:

 

kopya çekmem diyorsunda  makineyi yaparken kullandığın parçalar daha önceden bulunmuş şeyler.

:)

patent almak için   küçük bir değişiklik yetiyor zaten.

 

çizdiğin makine resim güzelde nasıl çalıştığı konusunda bilgi vermiyor.

 

patent alacağın için fazla bilgi vermesen iyi olur.

Bunun patentini almayacağım. Bu arada şamandıralı piston hareketi konusunda "parçalar" ??? Tabi ki parça, parçadır öyle ya da böyle kullanırsın, adapte edersin... Kopya çekmem derken kast ettiğim, başkasının fikrine alternatif getiren biri değilim. Bu yönde başka çalışma oldu ise haberdar değilim, izine de rastlamadım.

Link to post
Sitelerde Paylaş
14 dakika önce, Smile Buddha yazdı:

adamlar mal değil.
çalıştıkları alan enerji üretmek değil.Enerji depolama.

fly whell  enerjiyi  akülerden depolama konusunda  daha verimlidir.

ancak çözemedikleri sorunlar var.

 

birinci sorun diskin ağırlığını taşıyacak magnetic rulman yapamamaları.
sabit mıknatısların kaldırma güçleri düşük.Elektromıknastıs kullansalar enerji çekeceği için verim düşecek.

 

ikinci sorun yüksek dönme  hızlarda  merkezkaç kuvvet malzeme dayanımını geçtiği  için  yüksek hızlara çıkamamaları. :)

 

 

 

Katılıyorum.

Link to post
Sitelerde Paylaş
4 dakika önce, Thermalix yazdı:

Katılıyorum.

 

Sizler okuduğunuzu anlamamışsınız.

 

Türkçe tercümesini okuyun. :)

 

https://www.climatecolab.org/contests/2018/circular-economy-economie-circulaire/c/proposal/1334367

29 dakika önce, John.Ahmet yazdı:

Şimdi bu adamların sistemini anlamanız açısından en alttaki videoyu izleyin.

 

Bu sistemde bir atlı karınca var ve bir tarafına salınan sarkaçlara dünüş yönünde giderek ağırlıkların merkeze yaklaşmasını sağlayacak şekilde engel koyuyorlar. İlk başta bu engelin momenti kesin kez durduracağı yanılgısına düşübilirsiniz yukarıda rulman ile bağlı olduklarından bu çok daha az etki edecektir. Peki kazanç nerede derseniz şöyle açıklayayım.

 

Merkezkaç kuvvetinin 

 

F = m * w2 * r olduğunu hatırlayın. 

 

İşte burada engel nedeniyle engelle ilk karşılaştıklarında r kadar olan merkeze olan uzaklık giderek r den daha az olacak şekilde montajlanıyor ve anlayacağınız gibi her sarkaçta merkezden dışa doğru olan bu merkezkaç kuvvetlerinin bir birlerinden farklı olacağı anlamına geliyor.

 

Dolayısıyla belirli bir yükseklikten bırakılan bir sarkacın maksimum ulaşacağı hıza V derseniz yerin çekim ivmesi ile V hızına ulaşmış bir sarkacı döndürürken engelden kurtuldukları anda sahip oldukları G kuvvetine 1G derseniz bu sarkacı 2V ya da 4V hızlarda döndürdüğünüzde formülden de anlayacağınız gibi karesiyle orantılı olacak şekilde kuvvetler meydana gelir. 

 

Buradaki bu kuvvet farkının nasıl moment oluşturduğunu kafanızda canlandırmak için merkezkaç kuvvetlerinin az olduğu tarafın tam zıttında bu kuvvetle zıt orantılı olacak büyüklükte bir ağırlığın asılı olduğunu ve dairenin dik şekilde durup bu ağırlık merkezi farkı nedeniyle döndüğünü hayal edin normalde ağırlık olsa dönme nedeniyle aşağıya doğru ilerler ama burda bir elerlemenin olmadığını da zorlayarak düşünüp anlamanızı istiyorum.

 

Neticede bu daireye merkezden dışa doğru insanların iple çekmesi gibi kuvvetler olduğunu düşünün bu kuvvet farkı bir dönme momenti oluşturacaktır.

 

Elbette burada bahsi geçen videodaki sistemin gerçekten döndüğünü iddia etmiyorum. Çünkü bu ölçekte çok düşük bir fark olacağından bu etkiyi gerçekleştirememiş olabilirler fakat 1m lik bir caraosel kullanarak daha uygun rulmanlarla 1G de bu etkiyi gözlemleyebilirsiniz.

 

Bu deneyi yapmanın zorluğunu biliyorum. Buradaki enerjiyi formülüze etme motivasyonu açısından sizlere iki basit sarkaç kullanıp bunları 120 derece salınımda tutarak bu enerjiyi nasıl hasat edebileceğinizi göstereceğim. Dolayısıyla 1G de gerçekleşecek bu sistemin enerji verimliliğine bakarak 360 derecede ve 5G ve daha fazlasında ne kadarlık bir enerji hasat edebileceğini anlamanızı istiyorum.

 

İşte buradaki sistemde de bu prensip kullanılıyor ve buradaki gibi bir atlı karınca yerine tıpkı radyo antenleri gibi uzayabilen millerin ucuna yaklaşık 3,5 metre çapında ve 100 kg ağırlıklar takarak yaklaşık 5G de 30kW enerji elde etmişler. Burada engeli yarım daire olarak koyup bu kısımda piezo elektrik malzeme kullanıp engele çarpma ve sürtünme kayıplarını minumuma indirmişler.

 

Bana sakın buradaki sistemin çalışmayacağını söylemeyin. Videoyu kasıt ediyorum. Zaten o ölçekte ve 1Gde bunu başarmanız çok zor. :)

 

Bu videoyu izleyip hala ben böyle bir enerjinin olduğuna ikna olamadım diyorsanız bunu mutlaka bana söyleyin ve sizlere 120 derece salınımda iki sarkaçla buradaki enerjiyi net fiziksel denklemlerle kanıtlamama izin verin. Benim bu tasarımım çok başka bir devridaim makinası olacaktır ve kesinlikle motor ve benzeri sistemler içermeden salt mekanik olarak çalışacak mekanik bir motor olacaktır. :) Görüşleriniz paylaşın ardından bu sistemi ve fazla enerjinin ispatını vereyim.

 

 

 

 

tarihinde John.Ahmet tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
7 dakika önce, John.Ahmet yazdı:

 

Sizler okuduğunuzu anlamamışsınız.

 

Türkçe tercümesini okuyun. :)

 

https://www.climatecolab.org/contests/2018/circular-economy-economie-circulaire/c/proposal/1334367

 

 

 

 

Bu cihazı yapan kişiye sormak istediğim sorulardan: 1. elde etmek istediğin enerji miktarı ne kadar? 2. İstediğin neticeyi sağlayacak cihaz ne kadar ağır? 3. Kullanmak istediğin malzemelerin, özellikle parabolün makul süreli dayanımını nasıl sağlamayı düşünüyorsun? Başka yaklaşımlarım da var ama bunların cevabını ala bilsem daha verimli sorular sora bilirim.

Link to post
Sitelerde Paylaş
10 dakika önce, John.Ahmet yazdı:

 

Sizler okuduğunuzu anlamamışsınız.

 

Türkçe tercümesini okuyun. :)

 

https://www.climatecolab.org/contests/2018/circular-economy-economie-circulaire/c/proposal/1334367

 

 

 

 

buz patencilerinin daha hızlı dönmek için kollarını kapatmasına benziyor bu düzenek.

Enerji kazancı göremiyorum.

james watt bu düzeneği buhar makinelerinin dönme hızını sabit tutmak için kullanmış.

 

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
34 dakika önce, John.Ahmet yazdı:

 

Sizler okuduğunuzu anlamamışsınız.

 

Türkçe tercümesini okuyun. :)

 

https://www.climatecolab.org/contests/2018/circular-economy-economie-circulaire/c/proposal/1334367

 

 

 

 

Sayfayı ziyaret ettim ve biraz daha derinden anlamaya çalıştım. Merkezkaç kuvvetini kinetik kuvvet ile birleştirmek enteresan bir yaklaşım ancak henüz bilgisayar ortamında simüle edilememiş, kullanılacak malzemeler hakkında bilgileri de yokmuş. Projenin başlaya bilmesi için 1.3 ila 1.5 M USD gerekli imiş. Çok hevesli ve umutlu görünüyorlar. Bence heves ve heyecan çok önemlidir ama nitelikli netice konusunda epeyce karanlık bir ufuk görünmekte, cevabını bilmedikleri konuları paylaşmaları bunu açıkça göz önüne sermekte. İnandıkları şey uygulanabilir ve sıkıntısızca daimi olarak çalışabilir olursa dünyaya önemli katkıda bulunabilirler. Bu meselenin cevaplana bilmesi için bolca para ve emek arzettiğini kendileride beyan ediyorlar.

Link to post
Sitelerde Paylaş
44 dakika önce, Smile Buddha yazdı:

buz patencilerinin daha hızlı dönmek için kollarını kapatmasına benziyor bu düzenek.

Enerji kazancı göremiyorum.

james watt bu düzeneği buhar makinelerinin dönme hızını sabit tutmak için kullanmış.

Peki o halde başkalarının sistemleri üzerinden uzlaşamayacağımız kesin fakat tamamen benim tasarımım olan başka bir prototip üzerinden merkezkaç kuvvetlerinin nasıl özdevinim oluşturabileceğine örnek vermeden önce yine bir video paylaşayım ve biraz bu konuya ısınalım. Çiviye sabit bir sarkacı düşündüğünde toplam salınımı 120 derecelik bir açıda gerekli potansiyeli kazandığında tahmini kaç kez sallanır ve her turda sürtünme ile kaybettiği enerjiyi elimizdeki rulman gibi olanaklarla düşündüğümüzde nasıl kabaca hesaplayabiliriz. Ayrıca aynı potansiyelde videodaki gibi bir düzenek düşün ve bu tahta kısmın yukarı ve aşağı hareketlerini hazırlayacağımız mekanik bir düzenek ile tek yönlü rulmanlar kullanarak krankın saat yönü ve saat yönünün tersi için oluşan kuvvetlerini yanlızca saat yönünde 60 1 oranında hızlandıran bir düzenek hazırlayalım. Mekanik olarak bu mümkün öyle değil mi? Bu düzeneğin ucuna küçük bir alternatör bağlayıp bu sürtünme kayıplarının acaba ne kadarını geri kazanabiliriz hiç düşündün mü?

 

 

Şimdi sabır asıl sisteme geçiyorum ve bu sistemde yay kafa karışıklığı yaratacağından manivela ile dairelere sabitlenmiş karşılıklı iki sarkaç düşün ve menivela daireleri sarkaçlar aynı konumlarda bulunurkenki halinden örneğin sağdaki sarkacı bu dairenenin +90 lik pozisyonuna koyalım ve sarkaçların biri en aşağı noktaya ulaştığında diğeri en üst noktaya ulaşacak şekilde hazırlamış olduğumuz anlayalım ve bazı hesaplar yapmak için sarkaçları kendi salınım periodlarında çevirecek hayali bir motor olduğunu düşünelim.

 

Şimdi F = m * w2 *  r bağıntısından sarkacın bir sola bir sağa hareket edeceğini anlamış olman gerekir. Bu açıyı da yataydan 15 derece yukarı ve 15 derece aşağıda sonlandırarak tasarımı bitirelim.

 

Ölçüler 4 metre çelik demirin uçlarına 2 metrelik iki sarkaç bağlanıyor ve ikinci videodaki gibi manivelalar ile sağ ve sol taraftaki iki daireye 120 derecede salınacak şekilde bağlanıyor ve bu dairelerde zincir ile birbirlerine bağlanıyor. Zira burada sarkacın biri an aşağı konumda bulunurken diğeri en üst konumda bulunacak şekilde daireler birbirlerinden 90 açı farkıyla kalacak şekilde zincirleniyor. Bu dairelerin çapı da 50 cm olsun. Elbette daireleri bu 4 metrelik yatay direğe uygun pozisyana montajlıyoruz ve bu 4 metrelik çubuk tam ortasından bir mil ile uygun yükseklikte bir direğe montajlıyoruz.

 

Şimdi hayali olarak sarkaçlara ilk turdaki sürtünme kayıpları kadar bir güçle besleyip sarkaçların periyoduna uygun  hızda bu dairelein döndüğünü düşünüp asıl bu 4 metrelik direkte meydana gelen torku anlamanızı istiyorum.

 

Nihayi amacımız sarkaçların salınımı için gerekli minumum güce A dersek dairelerin her turu için sağa ve sola toplam 30 + 30 = 60 derecelik oluşan bu torku hesaplamak ve burada oluşan tork ile dairelerin dönme hızında bir motor geliştirmek ve bu motoru ana direğe bağlanan milin 5cm iç çapında 2cm et kalınlığında çelik bir boru olduğunu düşünürsek bu toplam 60 derecelik sağa ve sola hareketi 60 derecelik saat yönünde harekete çevirip bunu 6 kat arttırdığımızda manivelalar ile aynı rpm e sahip olacağınından ana dikey direğin arkasında bir düzenek ile manivelaların 10 katı hıza sahip olacak şekilde hızını artırıp boru içerisinden bir mil ile yine tek yönlü rulman kullanarak düzeneğe motor görevi görmesi için aktarıyoruz. Bunu yapma sebebimiz hareketli parçalara mekanik uzantı eklemenin zorluğudur ve +-30 derecelik bir hata payımız olacak bu dairelerin 10 katı hızda dönecek bir motor için ihmal edilebilir bir hatadır. Sonra gerektiği kadar tekrar yavaşlatıp manivelalara güç vermesini sağlayacağız.

 

Buraya kadar konu anlaşıldıysa merkezkaç kuvvetleri dolayısıyla bir sola ve bir sağa oluşan hareketin sarkaçların salınıma devam etmesi için gerekli güçten daha fazla olduğuna kanıt olması için tüm hesapları yaparak göstereceğim.

 

Buraya kadar anlaşılmayan bir konu var mı?

 

 

Manivela ile kastettiğim düzenek bu... ağırlıkla ilgili kısmı pas geçin yukarıdaki daire ve sarkacı düşünün

 

 

tarihinde John.Ahmet tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 3 weeks later...
On 08.10.2020 at 00:41, John.Ahmet yazdı:

fakat tamamen benim tasarımım olan başka bir prototip üzerinden merkezkaç kuvvetlerinin nasıl özdevinim oluşturabileceğine örnek vermeden önce

Bu cümlene istinaden: Tasarımların mı var? Sadete gelmek daha yerinde olmaz mı? Madem paylaşma eğilimindesin, (çünkü yazdıkların buna işaret ediyor), örneğin benim yukarıda paylaştığım görsel mantığında, sunduğun konun nedir ve eksikleri mi var sorusunu akla getiriyor. Öyle olmasa zaten prensibin konusunda emin olur, kendine saklardın. Saklama niyetin olmasa apaçık paylaşırdın. Böylesi mantığa sığıyor. Kafanda net bir şeyler var ise, uygulanabilirlik açısından, ne harcanır - ne getirir ilişkisi başarı için en hassas husustur. Örn: inşaa masrafı MW başına en ucuz görünen doğalgaz santralidir; 600 MW üreten tesisin MW başı inşaa maliyeti 600.000 $ iken işletim maliyeti MW başına 64 $ dır. Geleneksel HES olur ise 1.200.000 $ (70 MW tesis) ve 6 $ MW başı işletme meliyeti. Benim projemin tesisi (5 GW) MW başı inşaa maliyeti 20.000 $ ve işletme maliyeti 4 $. Senin prototipin yenilikçiliği ve sahada uygulama üst maliyet nitelikleri nedir acaba?

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...