gercekisim 0 Oluşturuldu: Ocak 23, 2008 Raporla Share Oluşturuldu: Ocak 23, 2008 A’râf 2 (Bu), kendisiyle insanları uyarman, inananlara öğüt vermen için sana indirilen bir kitaptır. Artık bu hususta kalbinde bir şüphe olmasın. Bu ayete bakınca demek ki Muhammed Kuran dediği bu ayetlerin Al-Lah'tan olduğu konusunda şüphe içinde ve kendisi şüpheleri nedeniyle "bu kitap kendisiyle insanları uyarman, inananlara öğüt vermen için sana indirilen bir kitaptır.Artık bu hususta kalbinde bir şüphe olmasın." )şeklinde uyarılıyor bu nasıl birşey ki peygamber olduğunu vahiy aldığını söyleyen birisi aynı zamanda böylesine şüphede olur? demek ki kendisi bile inanamıyormuş..bana bazı psikolojik durumları düşündürdü doğrusu.. Link to post Sitelerde Paylaş
Edemeh 0 Ocak 23, 2008 gönderildi Raporla Share Ocak 23, 2008 gönderildi Yani, "Bunu insanlara, korkmadan, çekinmeden ve muhalif olacakların nasıl bir tepkide bulunacaklarına zerre kadar aldırmadan ulaştır. Bırak onlar istedikleri gibi karşı çıksınlar, alaya alsınlar, küçük görsünler, isterlerse ellerinden geleni ardına koymadan düşmanlıklarını yapsınlar! Fakat sen bu daveti ulaştırmalı, hiçbir korku ve sıkıntı duymadan anlatmalısın". Tereddüt etmek, çekinmek anlamına gelen "harace" sözcüğünün, lugattaki karşılığı içinden geçilmesi zor, sık çalılık demektir. O takdirde metin, mecazi olarak şu anlama gelir: "Muhalefet ve engeller karşısında, davan yolunda, daha fazla ilerleyemediğinden ötürü kalbinde herhangi bir sıkıntı ve darlık bulunmasın." Aynı husus, Hicr: 97'de şöyle ifade edilmektedir. "Onların (senin tebliğine karşı) dediklerinden göğsünün daraldığını (canının sıkıldığını) şüphesiz biliyoruz". Ve yine Hud: 12'de "...Davetine cevap olarak, onların 'Neden O'na bir hazine indirilmedi, niçin O'nunla bir melek gelmedi' demeleri yüzünden canın sıkılacak ve Allah'ın sana vahyettiğinden bazısını terk mi edeceksin?" denilmektedir. Ayet, bu surede işlenen ana konunun Hz. Peygamber'in (s.a) davetini reddedişin sonuçları hakkında insanları ihtar ve umursamazları da kendi kovuklarından çıkarmak, uyandırmaktır. Bu münasebetle ayet, kâfirlere bir ikazda bulunurken müminlere de Hz. Peygamber'in (s.a) getirdiği davetin sorumluluklarını hatırlatmaktadır Link to post Sitelerde Paylaş
gercekisim 0 Ocak 23, 2008 gönderildi Yazar Raporla Share Ocak 23, 2008 gönderildi Kısacık bir ayeti açıklamak için bu kadar çok cümle kurulması birşeylerin çarpıtılmaya çalışıldığının göstergesidir. Bu Kuran "APAÇIK MI? YOKSA HER TARAFI MECAZ DOLU" bir kitap mı? buna bir karar verin. Burada basbaya kalbinde bir şüphe olduğu ve bu şüphenin de içeriği"Kuran'ın,Muhammed tarafından insanları uyarması, inananlara öğüt vermesi için indirilen bir kitap olup olmadığıdır" Bunun mecazı falan olmaz. Link to post Sitelerde Paylaş
karahayal 0 Ocak 23, 2008 gönderildi Raporla Share Ocak 23, 2008 gönderildi Bunu okuyan bir inançlının inancı ne derecede sarsılır, bilemem. Ama galiba bu ayetin indiği(!) zamanlarda etrafındaki müslüman yaptığı kişilerden bazılarının inancı biraz şüpheye uğramış olacak ki, muhammed böyle bir ayeti, böyle bir allah ile konuşmayı kurana sokmuştur diye düşünmekteyim. Link to post Sitelerde Paylaş
gercekisim 0 Ocak 23, 2008 gönderildi Yazar Raporla Share Ocak 23, 2008 gönderildi Bunu okuyan bir inançlının inancı ne derecede sarsılır, bilemem. Ama galiba bu ayetin indiği(!) zamanlarda etrafındaki müslüman yaptığı kişilerden bazılarının inancı biraz şüpheye uğramış olacak ki, muhammed böyle bir ayeti, böyle bir allah ile konuşmayı kurana sokmuştur diye düşünmekteyim. Olabilir,zaten ayet Mekki döneme ait. Link to post Sitelerde Paylaş
herakles 0 Ocak 23, 2008 gönderildi Raporla Share Ocak 23, 2008 gönderildi 7/2 Kitabün ünzile ileyke fe la yekün fı sadrike haracüm minhü li tünzira bihı ve zikra lil mü'minın Burda şüphe kelimesi hangisidir? Selamlar. Link to post Sitelerde Paylaş
Pante 0 Ocak 23, 2008 gönderildi Raporla Share Ocak 23, 2008 gönderildi Kur'an konusunda Muhammed'in kalbinde kesinlikle zerre kadar dahi şüphe yoktu. O tam bir inanç içindeydi. Ama zaman zaman "Acaba bunları bana yazdıran Allah mı yoksa?" diye şüpheye düştüğü olabilir. Link to post Sitelerde Paylaş
gercekisim 0 Ocak 23, 2008 gönderildi Yazar Raporla Share Ocak 23, 2008 gönderildi Herakles orasını sana zahmet Diyanet Vakfı'na soruver. Link to post Sitelerde Paylaş
herakles 0 Ocak 23, 2008 gönderildi Raporla Share Ocak 23, 2008 gönderildi Şekk (şüphe) geçmiyor ayette ve mümterin(tereddütte kalmak) de.. Evet Muhammed'e şüphelenenlerden olma diyen ayetler var ama bu değil..Ya da şüphe içindeysen zikir ehline sor ayeti de var.. Fakat Kuran sadece Muhammed'i bağlayan bir metin değil..Şüphe etmek doğal.. Selamlar... Link to post Sitelerde Paylaş
gercekisim 0 Ocak 23, 2008 gönderildi Yazar Raporla Share Ocak 23, 2008 gönderildi tereddütte kalmakla şüphe etmenin farkı nedir açıklar mısın herakles...? İstersen sen kendin de aç bak birsürü meal var.Ben sormaya ihtiyaç duymuyorum,mealleri ben mi yazıyorum sanki. Link to post Sitelerde Paylaş
herakles 0 Ocak 23, 2008 gönderildi Raporla Share Ocak 23, 2008 gönderildi tereddütte kalmakla şüphe etmenin farkı nedir açıklar mısın herakles...? İstersen sen kendin de aç bak birsürü meal var.Ben sormaya ihtiyaç duymuyorum,mealleri ben mi yazıyorum sanki. Bu ayette göğsünde sıkıntı duyma diyor..Ama senin dediğine benzer ayetler var.. Şüphe etmesi kadar doğal birşey yok.... Selamlar. Link to post Sitelerde Paylaş
gercekisim 0 Ocak 23, 2008 gönderildi Yazar Raporla Share Ocak 23, 2008 gönderildi Herakles bu nasıl bir mantıktır? Şüphe etmesi kadar doğal birşey yok diyorsun.Muhammed"peygamberim"demiyor mu? Al-Lah'tan vahiy aldığını söylemiyor mu? söylüyor.O zaman Kuran'ın; insanları uyarması, inananlara öğüt vermesi için indirilen bir kitap olup olmadığı konusunda neden şüphe duyuyor? Hatta bu sözlerin nerden geldiği konusunda şüphesi olduğu dahi düşünülebilir. Belki de sıkıntılı olduğu,kendisini kimsenin takmadığı Mekki dönemde,kendisi ve etrafındaki azınlığı motive etmek için yazdırmıştır bu ayeti. "O'nun şüphe etmesi kadar doğal birşey yok" diyorsun da burada yazanların şüphelerini neden doğal bulmuyorsun herakles? Link to post Sitelerde Paylaş
herakles 0 Ocak 23, 2008 gönderildi Raporla Share Ocak 23, 2008 gönderildi "O'nun şüphe etmesi kadar doğal birşey yok" diyorsun da burada yazanların şüphelerini neden doğal bulmuyorsun herakles? Vahy gökten zembille inen birşey değil:) Neden şüphe etmesin? Bak ayet ne diyor? 10/94 Şayet sen, sana indirdiğimizden kuşkulanmakta isen, senden önce Kitap'ı okuyanlara sor. Andolsun, hak sana Rabbinden gelmiştir. O halde sakın kuşkulananlardan olma. Selam.. Link to post Sitelerde Paylaş
Cutie 0 Ocak 23, 2008 gönderildi Raporla Share Ocak 23, 2008 gönderildi Kendi kendine yaziyor,inaniyor,konusuyor,suphe duyuyor.. Durumu cok vahimmis muhammedin Link to post Sitelerde Paylaş
gercekisim 0 Ocak 23, 2008 gönderildi Yazar Raporla Share Ocak 23, 2008 gönderildi Vahy gökten zembille inen birşey değil:) Neden şüphe etmesin? Bak ayet ne diyor? 10/94 Şayet sen, sana indirdiğimizden kuşkulanmakta isen, senden önce Kitap'ı okuyanlara sor. Andolsun, hak sana Rabbinden gelmiştir. O halde sakın kuşkulananlardan olma. Selam.. herakles gerçekten çok komik sözler bunlar buna göre demek ki kuşkulanıyormuş ya da etrafındakiler kuşkulanıyorlar ve onları teskin etmek,kandırmak için böyle sözler söylüyor:) tıpkı tiyatro replikleri gibi Peki "senden önce Kitap'ı okuyanlara sor" diyor ya...burada bahsettikleri kim ve onlar nereden biliyorlar? Muhammed bile bilemiyorsa kitapı okuyanlar herkimse,onlar nerden biliyorlar? kitap inerken ordalar mıymış? yoksa onlar da mı peygambermiş gerçekten çok komik... sen alınma yalnız sadece şu ayet denilen cümlelere ve örnek verilmesine gülüyorum:) Link to post Sitelerde Paylaş
herakles 0 Ocak 23, 2008 gönderildi Raporla Share Ocak 23, 2008 gönderildi Kendi kendine yaziyor,inaniyor,konusuyor,suphe duyuyor.. Durumu cok vahimmis muhammedin Sen kadar vahim olduğunu sanmıyorum:) Link to post Sitelerde Paylaş
herakles 0 Ocak 23, 2008 gönderildi Raporla Share Ocak 23, 2008 gönderildi (düzenlendi) Evet geleneksel mantıkla Kuran bakışın olduğu için komik geliyor..Kime sorcakmış Muhammed acaba:)Ondan önce okuyanlar kim?Yoksa başka okuyanlar mı var bu kitabı Selam.. Ocak 23, 2008 tarihinde herakles tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
gercekisim 0 Ocak 23, 2008 gönderildi Yazar Raporla Share Ocak 23, 2008 gönderildi herakles sana bir soru,sen müslüman olmadığını söylüyorsun ama onlardan çok savunuyorsun,savunduğun şey doğru olsa bravo derim ama değil.Sen müslüman olmadığını söylesen de ben senin müslüman sanılan ama islamın müslüman kabul etmediği bir meshepten olabileceğinden ŞÜPHE ediyorum...var mı böyle birşey? Link to post Sitelerde Paylaş
murtimuro 0 Ocak 23, 2008 gönderildi Raporla Share Ocak 23, 2008 gönderildi Kendi kendine yaziyor,inaniyor,konusuyor,suphe duyuyor.. Durumu cok vahimmis muhammedin Sara hastalığının sonucu olsa gerek..Ne yapsın yazık adama.. :P Link to post Sitelerde Paylaş
karahayal 0 Ocak 23, 2008 gönderildi Raporla Share Ocak 23, 2008 gönderildi (düzenlendi) Murtimuro ve Cutie. İsanın muhammedden pek bir farkı olduğunu sanmıyorum. Siz müslümanlarla, ateizmin içinde olunmaması gereken bir akım olarak gördüğünüzü tartışabilirken, aynı anda da ateistlerle muhammed ve müslümanların inançlarının saçmalığını tartışabilirsiniz. Bunu yaptınız demiyorum ama hristiyanlar bunu yapabilir diyorum. Muhammedi sorguladığınız kadar kendi bedenlenmiş tanrınızı da birazcık sorgulasanıza... Ocak 23, 2008 tarihinde antiarap tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts